MARRASKUUN MURUSET 2010

Onnittelut ja tervetuloa uusille. :flower:

Nyt on sitten "oikea" neuvolakin varattu, vaikutti tosi mukavalta tätsyltä. Viikkoja pitäisi olla 9+4, kun sinne menen.

Menkkamainen jomotuskin on, ainakin tältä päivältä jäänyt, pientä paineen tunnetta alavatsalla, siinä mun "oireet".. =)

Jiinas ja pikku2 4+5
 
Tirlittan1968
Hei! Viimein tänään monen yrityksen jälkeen sain digitestiini "raskaana" tekstin. Juhuuu!! Olen joutunut käydä lukemassa testiä useamman kerran ennenkuin sen todeksi totesin =) . Hätäinen kun olen varasin jo neuvola ajan ja ryntään tänne kirjoittelemaan. Eihän tässä voi kuin päivän kerrallaan mennä mutta tästä on hyvä jatkaa. Ennestään minulla on 18v lapsi joka vielä asuu kotona.
 
Tänään on vihlonut ja pistellyt inhottavasti alavatsaa :| Aamulla junassa olin jo ihan varma että tämä pieni tulee ulos, mutta eipä ole vuotoa näkynyt ainakaan vielä.. nyt jo kivut hellittäneet ja muutenkin on vähän parempi fiilis. Onko teillä muilla ollut koviakin vihlomisia alamahassa ihan raskauden alussa?

Huomenna aamulla meen vielä verikokeeseen ja saan tulokset toivottavasti jo iltapäivällä. Jos sekin testi näyttää positiivista, uskallan siirtyä kunnolla tänne puolelle :p

Kommentoin myöhemmin paremmin kun opin ensin vähän tuntemaan teitä :)

Silent 4+0
 
Sone
Rouva Papunen: Mie kans erehyin syömään karkkia yks päivä, ja ihan hirvee olo tuli, muutenkin etoo kaikki hajut ja jotkut maut tosi voimakkaasti. Onneks en oksentele, ainakaan vielä. Hirveesti tekee mieli hedelmiä, papaijaa ja banaania varsinkin. Gefilusmehut on ollu suosiossa ja parisen viikkoo, samoin viscy.

Äityspakkauksesta
: En ota, ovat huonolaatuisia, ja meillä on viel tytöiltä jääny vaatteita. Ompelen ja ostelen kirppiksiltä sitten kun alkaa olla jo hyvät viikot.

Km: Miullahan on kans yks km taustalla v 2007, ja ihan alkuraskaudessa. Vähän se pelottaa että entäs jos taas, mut sit mie aattelin että koko raskaudenhan sitä jotain sais pelätä, pitää vaan ottaa päivä kerrallaan ja nauttia, yrittää olla murehtimatta. Ei se auta mitään kuitenkaan etukäteen murehtia.
 
Silent Whisper; Vihlominen on ihan normaalia, sitä voi olla alkuraskaudessa ja johtuu kohdun kannattimien venymisestä (muistaakseni syy oli tämä). Älä siis huoli! =) Esikoisesta mulla oli tosi voimakkaat vihlaisukivut ja en myöskään tiennyt mitä ne ovat. Ihan normaalia että tuollaisia tuntemuksia on =)
 
Piti vielä tosta vihlomisesta kommentoida, että nyt tällä kertaa mulle ei ole tullut vihlaisuja yhtään. Ennemminkin paineen tunnetta alavatsalla. Kaippa tääkin on ihan normaalia?

Tässähän saa itsensä ihan levottomaksi jos koko ajan ihmetteleemikä kuuluu asiaan ja mikä ei... :LOL: Nyt vaan odotan ensi viikon varhaisultraa, että pääsee varmistumaan pikku kyytiläisen olemassaolosta ja sitten voikin lopettaa murehtimisen :snotty:
 
Tirlittan1968
Pitääkin alkaa lukemaan pinoa alusta alkaen jotta tiedän kanssasiskoistani enemmän.
En osaa listaa päivittää mutta kohdallani olisi seuraavat tiedot

Tirlittan1968 LA 15.11.2010 Jorvi

 
Moi,

vihlaisuista tulin myös kommentoimaan. Täällä niitä löytyy ja koko ajan muutenkin jotain jomotusta siellä vatsan seudulla. Ja alaselkä väsyy tosi nopeasti. Mutta noita vihlaisuja ja jomotuksia muistan miettineeni esikoisenkin alussa, mutta jännästi mä edelleen mietin, että onkohan tämä nyt normaalia jne...

soitin aamulla neuvolaan ja meitin neuvolatäti onkin tämän vkon lomalla, joten soittelen vasta ens ma uudelleen... veikkaan, että antaa sitten aika nopeasti ajan.

äitiyspakkausta en minäkään aio ottaa, koska esikoisen omasta on vielä kaikki tarpeellinen tallessa ja kunnossa. Ja mulla jäi aikalailla käyttämättä pakkauksen vaatteet... tosin makuupussit ja muut tarpeellinen on aina vaan käytössä :)

mutta oireita ei täälläkään vielä näy... mutta huomenna vko plussasta! oikeastaan jo tänään, mutta huomenna virallisemmin :D

Päivänjatkoja! Pitää kiitää keittiöön, jätin pojan syömään sinne ja nyt kuulostaisi siltä, että siellä "pestään" perunalla ja maidolla pöytää...

suhveli ja papunen 4+5
 
Tervetuloa uudet mukaan!

Joku kyseli, niin minä menen ultraan vasta ekan kerran kun on se np-ultra. Sinne tuntuu olevan kauhean pitkä aika.

Silent Whisper Mulla oli raskauden alussa vihlaisuja, mutta ne on nyt jo helpottanut.

Kamalaa kun tämä paha olo "estää" syömästä, aamusta johonkin yhteen- kahteen asti päivällä ei tee mieli syödä yhtään. Sit ku kaikki tauot on jo töissä menny, ni iltapäivällä on ihan kamala nälkä. En pysty väkisin syömään mitään suolasta, se tulee muuten ylös.

Nallu ja Hattivatti 6+3
 
Voi kiitos Pikku-Katti, suhveli ja Nallu, heti tuli parempi mieli :heart:

Mä meinaan mennä alkuraskauden ultraan heti kun mahdollista, todennäköisesti viikolla 12 jolloin on rv 6+. Vau.fi laskurin mukaan sydän alkaisi sykkimään 19.3. :heart: Yhden keskenmenon kokeneena haluan ottaa varmanpäälle!
 
Hyppäänpä minäkin mukaan :wave:
Raskausviikoista/LA ei mitään tietoa ,koska menka tullu miten sattuu..Saman tien pärähti viivat testiin kun sen tein..Viimeksi tein testin tossa tammikuun lopussa suunnillee..
Huomenna jos pirauttais neuvolaan ja varasi aikaa et sais nuo viikot selville... Marraskuussa kuitenkin..
Kolmatta odotan, ikää 25,ja KOKS on synnytyssairaala...näillä näkymin..
Oireita ei ole ollu muita kuin et toinen nänni on ollu arka ja välillä on ollu etova olo..Niin ja hirveä jano..
 
mä pääsen ultraan viikolla 10 jee :D pitkän kierron ja lapsettomuuden takia, jos olis ollu viel jotain hoitoja olisin saanu tällä viikolla mut luomusti tullut molemmat joten tyydyn tuohon rv10 :heart:

ja kas kummaa tämä xl maman vatsa on kasvanu wtf!? :LOL:
 
Moi Silent, yleensä varhaisultraan ottavat mieluiten 7+, jotta ainakin näkyy paremmin ja syke varmasti löytyy (olettaen että raskauden kestokin kohdallaan). Sillon kun sydän alkaa sykkimään, ihan heti se ei välttis näy kuitenkaan kun syke alussa on heikompaa. Itselläni on varhaisultra 7+0, menkoista 7+3. Mut toki yksityiselle voi mennä koska vaan.

Mä otan äitiyspakkauksen, koska se vaihtoehtoinen rahamäärä on niin olematon. Ainakin vuoden 2002 pakkauksen vaatteet olivat hyviä ja kestivät, tykkäsin. Olen aika paljon myynyt pois vaatteita vuosien varrella.
 
mulla on neivola ulkoovesta 10metriä joka on noin 70 neliötä ja 1lääkäri ja kaksi neuvolatätiä, veikkaan et tuun olemaan tosi tyytyväinen tähän kun on niin "yksityisen tapainen klinikka" ennen asuttiin itäkeskuksessa missä oli kaikki rempallaan ja mulla vaihtu kuusikerttaa neuvolatäti :headwall:

 
Ella-83 - mä tiedän tarkan hedelmöityspäivän kun tosiaan IVF:n avulla raskauduttiin =) Juttelin tänään lääkärin kanssa ja se sanoi että viikolla 12 voisin jo tulla.

Mä en edes uskalla vielä ajatella äitiyspakkaukseen asti, mutta jos sinne asti päästään niin meinaan kyllä sen ottaa :)
 
Ihanaa ku porukka kasvaa rytinällä :heart: tervetuloa tasapuolisesti kaikille!
Täällä olla vuoroin krapulassa, vuoroin väsynyt ja pahalla tuulella.. Nytkin oon ihan poikki vaikka iltapäivällä sain otettua tirsat ja lomalla olen ettei töitäkää oo ollu |O
Hiukan jännittää toi neuvola, aloittelen tässä vanhassa tutussa, mutta hetken päästä meillon muutto ja neuvola vaihtunee. Toivottavasti ihan mukavaa porukkaa sielläki

Mulla kans tulee noita repäsykipuja, varsinki jos rakko täynnä ja aamulla nousee liian nopsaa ylös nii mahaa sattuu ja kovaa, melkee krampin omaisesti.

Äitiyspakkausta en ota minäkää, tavaraa, vaatetta yms on niin paljon jo ennestäänki et ei oo tarvis. Ainut mikä puuttuu niin on se makuupussi, mutta näin tuolla Marimekon myymälässä ihan tosi upeita tuollaisia makuupusseja. Sieltä varmaa pitänee käydä sitten ostamassa moinen. :heart:

Mutta eipä auta ku alkaa lasten kanssa iltahommii..

Minnäi 6+2 (taikka 5+6)
 
silent whisper: mulla on aika vähän ollut vihlontaa mut sellaista hetkellistä viiltelyä joka tuntuu tuol ihan häpyluis asti, tuota on esiintynyt nyt päivittäin melkein viikon..kaipa sekin sit on normaalia ( muis raskauksissa ei moista oo esiintynyt ) tietty tuota pientä painetta tuntuu mut eipä paljon muuta..

neuvolaan aion soittaa huomenna ja yritän saada varhaisultran jonnekin viikoille 7-8..
meidän neuvolassa on aivan ihanan sympaattinen ihminen, jää aina hyvä mieli kun siellä on tullut käytyä
:)

 
Esiinnyn salanimellä, oikealla nikillä en viitti ettei palstatutut vielä tunnista. Ehkä jossain vaiheessa uskallan paljastaa oikean nikkini ;)

Kolmas tulossa, meiltä löytyy tyttö 11/07 ja poika 03/09. Eli marrasvauvan odotus on tuttua :heart:

Kuten nikki kertoo, ikää on 25. Laskettu aika on 14.11 ja synnäri VKS.
Tänään tein testin, oon vissiin vähän shokissa

:LOL:
 
Tervetuloa uusille :flower:
Oksennustaudista selvittu elävienkirjoihin, aivan kauhea tauti olikin! Nyt mies vuorostaan oksentelee, toivottovasti edes pienin säästyisi tältä taudilta!
Äitiyspakkausta en ota, ei oo oikeen mun makuun ne vaatteet. Ja jos tyttö tulee, niin vaatetta kyllä riittää ihan ennestäänkin :D

Jaahas nyt lepäilemään, pitäis yrittää syödäkin jotain 1½ vuorokautta ollut syömättä.....

Mukavaa ja aurinkoista aamupäivää!
 
kurkistaa tänne puolelle varovaisesti =) ...elikkäs tuolta kuumeilioiden puolelta oisin tulossa tänne la ois 14.11.2010 ja kuudes kullanmuru kyydissä :heart:
oon vaan niin neurootikko näitten mun maha vihlasujen kanssa että huh huh :LOL:
vessassa ramppaan kokoajan kyttäämässä tuleeko verta....luulis jo minun tietävän nää raskaus hommat ja oireet,mutta tuntuu kun oisin ekakertalainen :saint:

rv:4+2
 

Yhteistyössä