MARRASKUUN MURUSET 2010

Sintsu78: mukavaa että liikutus jotenkin onnistuu =) Meillä asuu isovanhemmat tossa lähellä ja etenkin appi ajelee tolla mun ruunalla melkein joka toinen päivä ja kärrien eessä siis menee loistavasti vaikka vauhtia hakeekin enemp, selästä taas on niin herkkä ja symppis =) Ja ohan toi mies kanssa joka ratsastaa..mettei sekään yksin kaikkea ehdi, kun 3 lasta ja 3 (kohta kolme koiraa kun saamme vk 15 koiraapennun) kotoa löytyy =) meillä on oma talli tossa pihassa ni ainakaan matka ei ole este, ja viime syksynä tehtiin ratsastuskenttäkin, saa lapset leikkiä pihalla ja samalla saa ratsastettua kun pitää silmällä =) näitä maaseudun iloja...vaikka eipä täällä oliskaan mahdollisuuksia salille tms, niitä kun ei ole mailla halmeilla. Lähikauppa 3km päässä ja vaatekauppaan (mistä saakin jotain) 80km...että silleen.

Heippa! Mahdanko uskaltautua joukkoon... Täällä on plussatestejä tehty iso kasa, mutta varovaisin mielin silti. Yritetty on noin 1,5 vuotta, toisesta clomikierrosta tärppäsi!

Meillä sitten la olisi 18.11.2010 ja synnytyssairaalana satks.

Nännit on arat (auts) näppylöitä nousee kun sieniä sateella, makea ei enää tälle sokerihiirelle maistu lainkaan niin hyvin kuin ennen, kunnon ruokaa söisin hirveitä satseja. Aamuisin en saa nukuttua, mutta eilenkin nukahdin yöunille 20.30... Mahaa krinnailee ja viiltelee miten milloinkin. Pää toivoo niin paljon että tämä onnistuisi ja sisustaa jo mielessään tuota tyhjää huonetta. Me vasta on muutettu uuteen taloon, eikä tuota yhtä huonetta ole mitenkään osattu sisustaa, kun on toivottu että joskus joku sinne muuttaisi.

Vaahtokarkkiunelma ja möhköfantti 4+4 (kai)

Mun hevonen on oikeestaan yhteinen kaksoissikoni kanssa, joten ei tarvii hirveesti huolia liikutuksesta kun en ite selkään pääse. Meillä heppa asuu mun vanhempien pihassa kahen hevosen tallissa, siinä on toinen boksi vuokralla (350e/kk), joten menoja ei hevosen suhteen oo juuri ollenkaan, kun toinen heppa maksaa meidän oman ylläpidon :D
Kesällä tosin heppa lähtee varmaankin vuodeks ylläpitoon ja sit muuttaa jonnekkin tallille tähän lähelle, niin on helpompi sit käydä :)

Inhottavia nä vilunväreet! ja varsinkin illalla alkaa väsyttää tosi aikasin ja palelemaan, mut aamulla oon puol seittemän ihan pirteenä. Ennen oli kyl ihan toiste päin.

Ens viikolla vois sit soittaa neuvolaan, tänään rv5+2.

Sone kiitos kiitos =)

Annsku Olit samassa pinossa siis :D Onkos sulla täysimetystä nyt?
Koitan tässä pohtia mitkä mahikset tulla raskaaks kun täysimetän.. Nyt alkanut vähän maistelemaan soseita.. ja tyttö siis kans 4kk.

Niin joo ja Ansku.. sama sairaalakin meillä on :D

hevosista =) ... suokkeja tuntuu useammalla olevan, mulla siis 7 v sh-tamma, sellanen 150 cm korkea, ystävän kanssa tosiaan yhdessä hommattu niin liikutus järjestyksessä, ajattelin kyllä kärryt hommata kun sekin tammalta sujuu.. tallivuokra on n.10 hevosen maaseututallissa (iso kenttä) 250e täyshoidolla. ajattelin tosiaan nyt nyt muutaman vkon kattella et josko sitä sitten kentällä ratsastelisi.. ei millään nyt malttais olla kiipeämättä :)

huomenna ajattelin soitella varata varhaisultraa.. ei pysty odottamaan neuvolaa rv 9:ään... :)

oliko kukaan SAS:aan menossa sitten kun aika koittaa?

Vielä hepoista puheenollen, niin meitin tammuska siis myöskin suokki..:) Ikää hällä tulee 11v. On yhdellä pienellä tallilla Nurmijärvellä ollut nelisen vuotta, kun asuin ennen pk-seudulla, eli nyt täältä Kanta-Hämeestä on hiukan matkaa.. Oma talli olis haaveissa, uskon ja toivon toteutuvan noin parissa vuodessa.. Liikutus sitten loppusyksystä tosiaan vielä hiukan auki, jos nyt sinne asti päästään.. Kun tää on vielä sitä niin riskialtista aikaa niin koko ajan kelaa ett jos jotain tapahtuu, vaikka ei kyl pitäis miettiä moisia..!

Onkos täällä muuten muita odottelijoita Kanta-Hämeen suunnalta? Mulla ois just kauheesti kaikkee kouluhommaa ja muuta, mutt jotenki tekis vaan mieli lukee kaikkia näitä vauvajuttuja ja lähtee pyörii kirppiksille ostaa jotain ihanaa.. :heart: vaikka siis tää on aivan liian aikasta vielä!!! :p mutta ku oon aina kirppiksillä pyöriessä ihaillu miten sieltä löytyy niiiiiiiiiin paljon ja niin edukkaasti kaikkee ihanaa vauvanvaatetta, ja nyt pääsis (kohta ainaki) ihan oikeesti ostaa..! :)

Tirlittan1968
Tervetuloa pinoon kaikki uudet plussanneet.
Mulla kuvotusolo ollut pois muutaman päivän mutta rinnat ovat todella arat ja varsinkin
iltaisin olen ihan kylmissäni. Siis pitää olla vaatetta ihan mielettömästi päällä ja useampi peitto kun menen nukkumaan. En tiedä johtuuko tämä raskaudesta mutta uusi juttu mulle kumminkin.

Eilen olin kokopäivän liikenteessä ja olinkin tosi väsynyt illalla. Tämänpäivän aion vaan löysäillä kotona ja tehdä kävelylenkin päivemmällä. Kevät/kesäkukkien siementen idättäminen alkanut ja nyt on kukkapurkkeja jokaisella ikkunalaudalla enkä edes muista mitä missäkin on itämässä.
Mä olen aikaiempina vuosina ratsastanut ja mieli tekisi nyt kesällä käydä taas ridaamassa mutta en tiedä kannattaako aloittaa tässä vaiheessa.

Mukavaa sunnuntaita kaikille

Meillä oli lapset tän viikonlopun hoidossa ja mies on ollut viihteellä.Sillä pikkasen karkasi mopo käsistä ja mä hain sen sitte illalla kotiin ku oli ihan pelastettavassa kunnossa :LOL: En olekkaan tuota ikinä niin humalassa nähnyt...No mut kerrankin mä en ollut vihainen niin nyt on millon kukakin soittanut ja nalkuttanut miehelle sen huonosta käytöksestä :LOL: Mä en vaan oikeen ymmärrä et mistä kaikki tietää...Anoppikin soitti ihan aamutuimaan...

Niin siis oikeestihan me ollaan ihan täysjärkisiä ja hyvinkäyttäytyviä aikuisia ihmisiä B)

Ja eihän tää nyt oikeestaan tänne kuulu mut oli pakko laittaa ku must se oli niin huvittavaa...Must on tulossa varmaan ihan hölmö tän raskauden myötä ku vaikka mitä sattuu ja tapahtuu niin mä vaa nauran ja oon et sattuuhan sitä...

Ella83 - eikös sulla ollut huomenna se alkuraskauden ultra? Tuuhan kertomaan mitä näkyi :heart:

Pelottaako teitä muita keskenmeno? Mä yhden km:n kokeneena (rv9) tarkkailen joka vessakäynnillä ettei vaan tule verta ja toivon että pahoinvoinnit alkaisi niin tietäisi että masussa varmasti tapahtuu jotain.. Päivät menee todella hitaasti jännittäessä. Voisin hypätä suoraan sinne viikolle 12+ niin pääsisi nauttimaan tästä raskaudesta oikeasti :)

Silent 4+6

SW Pelottaa hurjasti. Mut mä olen miettinyt et (ja jostain lukenut) et harvoin kolmatta ketaa menee kesken peräkkäin ihan vaan huonon tuurin takia...Joten toiveet on kyllä tosikorkealla onnistumisen suhteen. Ja onneksi ei ole enää pitkä aika ultraan.Ensi torstaina päästän kurkkaa tuonne masuun ja jos se sitten vähän helpottaisi.
Nyt en vielä täysillä uskalla iloita vaikka ei ole ollenkaan sellainen olo et kaikki ei ole hyvin.Niissä keskenmenneissä oli koko ajan tunne et kaikki ei ole hyvin.

Tervetuloa uusille!

Minnäi Mullaki näkyy vaa'assa, että painoa tullut lisää. Vähän vaan, mutta kuitenkin. Luultavasti se on turvotusta, koska mulle ei ruoka kauheasti maita..

Mulla ei ole mitään erityisiä himoja ollut. Musta tuntuu, et suurin osa ruuista vaan etoo. Millon ei voi syödä mitään lämmintä, sit seuraavaks ei voi sietää mitään makeaa. Tonnikala on yök ja kahvikin.

Silent Whisper Kyllä mua vähän pelottaa keskenmeno, mutta koitan olla murehtimatta asiaa. Oireita on, joten ajattelen kaiken olevan hyvin ( vaikkei sitä ikinä tiiä ). Ehkä mua pelottaa menkkamaisten kipujen takia, mut kai se on ihan normaalia et niitä kipuja on?

Öisin heräilen vähän väliä, ihan ilman syytäkin. Yöunet on sellaiset 9-10 tuntia pitkät :D Unta riittäis enempikin, mut koitan pitää tota rajana. Oon niin myöhään aina kotona, kun töistä tulen ettei muutenkaan meinaa ehtiä tekemään kaikkea. Väsymys painaa päälle. Onko täällä muita jotka heräilee usein yön aikana ilman syytäkin?

Nallu ja Hattivatti 7+2

Ei mullakaa paino mitää hirveitä ole noussut, uskon myöskin et turvotus ja tää ummetus aiheuttaa osansa sekä tämä lomailu oman osan ;) Huomenna taas paluu arkee ja rytmiin, niin jospa sekin sitten asettuis. Hiukan jännittää aamuherätykset ja työnteko, ku aamut menee lähtee niin hitaasti käyntiin ja pikkuhiljaa syömällä olo paranee. Mutta vetämätön olo on aina tuonne puoleenpäivää ku päikkäreille pääsen :)

Kyllä muakin jännittää tuo keskenmeno, mutta en niin hysteerinen ole kuin aikasemmassa raskaudessa jota edelsi km. Toikin km oli keskeytynyt joten vuoteluja mullei ole ollut. Km huomattiin neukkalääkärissä rv14 ku sydänääniä ei kuulunut. Mutta nyt koitetaan olla positiivisin mielin ja jännitys tiivistyy torstaina kun päästää ultraan :heart:

Ja tervetuloa uusille

Minnäi ja Myry 7+1

Moikka taas!

Muhun iski sit myös tää ihana väsymys.. Illasta meen unille tosi aikasin, mut sit heräilen vähän väliä vessaan ja vaan oleen.. Millään ei meinais uni enää tulla takas vaikka väsymys on silmiä kirvelevä!

Ruoka ei maistu mullekaan, ihan muutamia ruoka-aineita vaan menee alas, vaikka koko ajan on ihan hullu nälkä. Kuvottava olo on koko ajan, välillä syöminen auttaa, välillä ei sekään. Kuvottavaan oloon liittyy myös huimaamistunne, varsinkin liikkeessä ollessa.

Vatsa on mulla edelleen ihan sekaisin, mutta tuskin se pääsee tällä ruokavaliolla ikinä edes kohentumaan ennalleen :)

rv 6+0 (menkoista 6+5)

sintsu78 - Mulla on myös ollut erilainen tunne alusta asti nyt ja keskenmenneessä raskaudessa. Km raskaudessa olin alusta asti ihan varma että kesken menee, ja nyt taas sellainen tunne että kaikki menee hyvin. Outoa. Voikohan fiilis oikeasti vaikuttaa lopputulokseen?

Nallu - Mä myös heräilen yöllä montakin kertaa ja nyt viikonloppuna oon aamuisinkin herännyt jo 7 aikaan, vaikka normaalisti nukkuisin helposti vaikka klo 11 asti :D Outoja unia olen myös nähnyt melkein joka yö.

Saako tänne hieman purkaa pahanolontuntoja? No, teen sen kuitenkin;) Mulla on ollut jotenkin tosi rankka viikonloppu. Mies lähti perjantaina työmatkalle, josta palailee viikon puoli välissä. Oon yksin kotona kahden ison koiran kanssa ja näin liukkailla on täytynyt tehdä lenkit erikseen, joten olen ite aika väsynyt. Pinna palaa noihin koiriin ihan liian helpolla. Kävely muutenkin on ollut epämiellyttävää kun etoo koko ajan ja pientä mahakipua on myös.
Sitten viime iltana mulla rupes tuleen sellasta ihan vaaleenruskeata vuotoa, jota tulee jonkine verran edelleen. Sen verran että pikkuhousunsuojaa pitää pitää varoiksi. Ja nyt sitten pelkään että alkaa kunnon vuoto ja se olit sit siinä :( Mua ei yhtään helpota se tieto, että terveydenhoitaja sano, että pieni vuoto on yleistä eikä sitä kannata pelästyä. Torstaina mulla ois se varhaisultra, joten sillon asia selvinnee, mikäi tila ei siihen mennessä pahene. Onko muilla ollut vuotoja?

Tinkerbell: jos et ole saanut hedelmöityshoitoa, niin ei se testi voi näyttää väärin. Onnea plussaamisesta! :flower:
Negatiivinen voi olla virheellinen tulos jos testaat liian aikaisin eikä hcg-pitoisuus virtsassa ole tarpeeksi korkea. Positiivinen virheellinen tulos ei ole mahdollinen, ellet ole saanut hedelmöityshoitoja...tällaista tietoa mulla. Jos olen väärässä, korjatkaa toki :D

Muoks: korjasin kirjoitusvirheitä =)

Tirlittan1968
Paljon on ollut puhetta keskenmenosta ja sen pelosta. Mä en oikein osaa sitä pelätä vaan nautin tästä olosta että tiedän nyt olevani raskaana. Toisaalta mulla ei ole koskaan ollut keskenmenoa niin senkään vuoksi en osaa sitä pelätä. Ymmärrän hyvin että ihmisille jotka ovat sen kokeneet niin varmasti sitä pelkäävät.
Mä tein Clearbluen digitestin 2 kertaa. Ekalla kerralla tuli "ei raskaana" ja 2 päivää myöhemmin aamupissasta tuli "raskaana". Olen kuullut että se testi on lähes yhtä tarkka kuin veritesti.
Kävin ulkona kävelyllä ja alkoi taas väsyttämään kovasti. Pakko mennä ottamaan pienet päikkärit.

Täällähän on paljon viestejä sitten viime lukeman.

Keskenmenon pelkäämistä haluaisin kommentoida. Minä kyllä pelkään keskenmenoa. Tuulimunaa. Kohdun ulkopuolista raskautta. En oikein ole vielä edes päättänyt, uskallanko mennä koko alkuraskauden ultraan. Kamalaa olisi kuulla siinä, ettei kohdussa olekaan ollut elämää tai se elämä on jo päättynyt. Mutta toisaalta taas kurja olisi odottaa sinne viikolle 12 asti ja kuulla, että tuulimunaraskaus. Pitäisi varmaan ensi viikolla tehdä päätös, ultrat vaan ovat niin törkeän kalliita, 150 euroa oli omavastuu kun viimeksi kävin ja hinta on varmaan taas noussut tuosta.

Mulla ei ole vielä suurempia oireita. Nyt on tullut saamattomuutta, katsotaan tuleeko kuvotus jossain vaiheessa. Mitään kovin rajuja alkuraskauden oireita mulla ei yleensä ole. Mutta kun raskauksia on takana useampi lyhyellä aikaa, niin luulen koko raskausajan olevan melkoista kremppaa.

Muari rv 5+5

Ajattelin kirjoitella taas pitkän hiljaiselon jälkeen. Ei oikein ole ollut mitään sanottavaa mutta lueskellut olen koko ajan :) Alussa olleet oireet häipyi ja ajattelin jo että kesken menee tai tulee helppo raskaus. Mutta nyt se kuvotus palasi kahta kauheampana. Oireita tällähetkellä väsymys, vessa reissut ja vuorokauden joka hetkenä oleva kuvotus. Mikää ei oikeen ole moneen päivään maistunu. Mies kauheen huolissaan että mä näännyn nälkään jo.

Mitään himoja ei todellakaan ole. Jos jotain tekee mieli, kahden minuutin päästä tahdon oksentaa pelkästä ajatuksesta. Tiistaina olis eka nauvola. Sieltä sanoivat La:n olevan 4.11(eikä 6-11), saa nähdä muuttuuko se vielä johonkin suuntaan.

Tahtoisin niin kovasti kertoa kaikille masuasukista mutta parempi vielä pitää hiljaiseloa. Varmaan kuitenkin neuvolan jälkeen kerron vanhemmilleni mutta anopille vasta sen synttäripäivänä (silloin rv 10?)

Eveny ja hanke 6+3

Pakko kommentoida, kun tulin kurkkimaan tähän ketjuun. Silent whisper Onnittelut plussasta, olikin jo sinun aika! :flower: Oltiin jonkin aikaa tuolla KM:n jälkeen kuumeilevissa, et varmaan muista enää. Neila ja Sintsu on kans "tuttuja", hienoa että olette päässeet taas odotuspuolelle! Kaikille muillekin tsemppiä matkaan. :)

Terveisin Empuuu huhtikuisista, rv34+4 :wave:

terese mulle toi yksinolo koiran kanssa on ihan normaalia kun mies on joka viikko ma-pe työreissussa..ja mulla ei ole edes sukulaisia lähimaillakaan :( sen vuoksi nyt muutetaankin että on jotain apua jos tämä lapsi nyt sitten marraskuussa syntyy :) mut mulla onkin tapana soittaa miehelle ja purkaa paha olo sille puhelimen kautta :LOL: sen vikaa kaikki kun on poissa :LOL:

RP+skorppis 6+5

Tervetuloa uusille, kiva saada koko ajan lisää porukkaa kasvattamaan masujamme :heart:

Leppoisa viikonloppu takana, mutta päivät matelee! Vielä monen monta viikkoa, kun näkee pirpanan ( toivottavasti vaan yksi ) ruudulla, jolloin tämä raskaus kolahtaa nuppiin. Väsymys vaivaa tai ei onneksi koko aikaa, mutta yhtäkkiä saattaa tulla kauhea väsy ja iltaisin ei jaksa enää kauan olla hereillä :)

Kiitän myös RouvaPapusta siitä, että vaklaan aina häneltä omat raskausviikkoni, mulla kun on päivää vähemmän niitä ;) Itse ei aina tahdo muistaa, mikäs päivä tänään oli :D

BV ja Chilli 6+4

Silent whisper: Täällä myös yksi pelokas :wave: Mulla oli keskeytynyt keskenmeno viimeksi eli 11/08, sen jälkeen ei sitten ole uusi raskaus onnistunut, ennen kuin nyt clomeilla. Silloín mun plussa ei vahvistunut, vaan pysyi hailuna ja siis ilmeisesti on mennyt kesken jo silloin alussa, mutta alkoi vuotaa vasta viikoilla 6+ jotain. Silloin jo leijuin jossain haavemaailmoissa ja kuvittelin sen vauvan meille jo. Nyt en uskalla ajatellakaan, en anna itselleni lupaa riehaantua, että meille joku olisi marraskuussa muuttamassa, en ennen puoltaväliä raskautta ainakaan. Ja olen huolissani kun oireita ei ole enempää yms. Mulla vielä on kilpirauhasen vajaatoiminta ja silläkin saattaa olla vaikutusta keskenmenoihin, tai siis kasvattaa riskiä. Joten mä ainakin pelkään ja paljon.

Nallu: Mulla oli esikoisen kohdalla vielä pitkään menkkaoloja. Oli kyllä kaamea tunne kun oli raskaana ja koko ajan sellainen olo että menkat alkaa. Eivät kyllä alkaneet ja kaikki meni hyvin, eli kyllä nuo kuuluvat asiaan.

Vaahtis ja möhkis

Yhteistyössä