**Marraskuun muruset 2010** kesäkuu

sukupuolesta Meille ei myöskään ole mitään väliä kumpi tulee :) En voi kertoa täällä kumpi on tulossa, koska mut tunnistaa täältä hyvin ja tää on mein salaisuus.

Siilinlapsi Soita neuvolaan tai varaa aika toiselle lääkärille, niinkun ajattelitkin. Kyllähän tuo nyt olisi hyvä hoitaa pois, luulisi sen lääkärinkin sen tietävän..
 
Onpa ikävää kun lääkärissä ja neuvolassaki joitakin kohdellaan ihan kaltoin :kieh:

Mä taas tulin vaan höpisee omiaan.Mä en ymmärrä miten toiset osaavat ja muistavat kommentoida ja tukea useaa nimimerkkiä. Vaikka mä luen kaikkien kirjoitukset ni kun loppuun pääsen en enää muista kuka mitäkin oli kirjoittanut :ashamed:

Synnytyksestä täällä oli puhuttu.Mä pelkään sitä ihan hirveesti.Yritän parhaani mukaan unohtaa et sellainenkin on edessä.Tulee vaan aina ihan paniikki jos alan sitä kipua ja sen tuomaa pelkoa/avuttomuutta ajattelemaan. Meillä pitäis olla vielä pelkopolilla keskustelu mut kokemuksesta tiedän et se ei hirveesti auta.Tai oikeestaan en tiedä kuinka tuo sairaalan vaihdos auttaa asiaan.Nyt kun ollaan menossa kättärille ja aikaisemmin olen ollut naistenklinikalla.

Meillä miehellä on hirvee häästressi ja se on ihan kauhee tai oikeestaa vaan tyhmä |O Ja ei puhu mulle mikä kaikki mieltä painaa.Yrittää vaan itekseen kaikki hoitaa :headwall: Tai rahastahan se hermoilee tai sen riittämättömyydestä.Meinaa meidän budjetti paukkua ihan huolella.Tai ei pelkästään meinaa :headwall: Ja mä kans sitte vaan raivoon ja kiukuttelen toiselle.Alkuviikostakin olin jo heittämässä sitä pihalle ja perumassa koko jutun.Siis mullahan ei ole mitään stressiä mielialan vaihteluista puhumattakaan :snotty: Ja yrittää tuo rakas sitten kuitenki mulle vaan hyvää mieltä.Rakastaa ja muistuttelee et ei saa niin hermostuu kun se ei ole vauvallekkaan hyväksi.Niin oli kuulemma lukenut vauvalehdessä joka saatiin neuvolasta

=)

Sintsu ja meidänrakkaus 20+2 (meidän vauvalla ei ole työnimeä)
 
Onpa outoja lääkäreitä muuallakin kun meidän kunnassa... Mullahan oli keskimmäistä odottaessa jatkuva VTI, johon söin Nitrofur C:tä estona ja Kefalexia aina kuureina kun iski päälle VTI. Välillä söin Selexid kuurinkin, mutta koska olen penisilliinille allerginen sain tuosta selexidistä pahoinvointia. Ja kannattaa kysyä se herkkyysmäärityksen tulos, niin saa tietää pureeko juuri se määrätty antibiootti.

[/b]MRSA hoitaako muut MRSA potilaita? Meillä on tällä hetkellä ainakin 2 MRSA positiivista asukasta, ja yhdellä hoitajalla on todettu MRSA. Nyt minusta otetaan testit kun jään äippälomalle ja sitten vielä ennen synnytytystä. Toivottavasti mulla ei sitää ole :/

Juu, meikäläinen lähtee tästä ajelemaan kohta kohti kaupunki ja
rakenneultraa Jännittää, hassua, mitä enemmän ikää tulee ja lapsia, sitä enemmän sitä jännittää että kaikki on ok.

kirppunen 20+6


Ja onnistustu mustauskin just niinkuin piti :LOL:
 
sukupuolesta meille on ihan sama kumpi tulee, molemmat kyllä hieman enemmän tyttöä näin ensin ainakin toivotaan, mutta yhtä toivottu ja rakastettu on, tuli kumpi tahansa :heart:

siilinlapsi mua kiukuttaa niin pirusti sun puolesta! toivottavasti saat nyt jonkun paremman lääkärin.

on: eilen oli vatsassa sellaset jumppatuokiot koko päivän.. naurskelin vaan ittekseni töissäkin :D oli ollukin jo muutama hiljaisempi päivä mut eilen ei hiljasuudesta tietoakaan :LOL: rakenneultraan olisi vielä tasan kolme vkoa.. blaah. ei jaksa odottaa..

saana & 18+6
 
En osaa paljo kommentoida kellekkään ku unohdin jo kaiken.. :D sori :ashamed:

Sintsulle sen verran, että älkää stressatko kauhiasti :hug:
Mie olen menossa naimisiin tasan 1kk päästä ja ei stressiä no meillä vaan 12 aikuista ja 5 lasta paikalla ja täs kotona vihitään eli aika pienessä mittakaavassa.
Olen silti kaikkea hössöttänyt kuukausi kaupalla ja nyt ois haaveissa, että vihkiminen onnistuisi ruusukaaren alla tossa pihalla eli peukut pystyyn ettei sada :D On tässä ehkä 200e mennyt koristeisiin yms. jos lasken tuon käsityönä tehdyn sormuksen mukaan budjettiin =) Äitini tekee ruokatarjoilun ja sisareni huolehtii kakun valmistuksen ( tulee viivi & wagner aiheinen :D )
Pikku hiljaa alkaa jännittää..

Raskausrintamalla huolta aiheuttaa tuo rd, kun aamun paastoarvo ei oo ihan mitä pitäs.. saas nähdä mitä reilun viikon päästä asiasta neuvolassa tuumataan..
Vointi on liitoskipuja huomioimatta loistava ja nautin täysin rinnoin. Tosin tuota räiskymistä on täälläkin suunnalla, vaikka sellanen olen kyllä muutenkin.

Aurinkoista päivää kaikille
piprane ema ja Lotta 18+6 ( 19+3)

p.s. nyt ku ollaan tuo nimi pienelle haluttu jos tyttö on niin sit meilläpäin on kastetuissa joka viikko kaimoja... no onpahan meille aivan sama onko suosittu nimi vai ei..
 
Kirppunen: Mä olen kanssa joutunut hoitamaan raskaana ollessa MRSA potilaita ja ESBL. Ei ole kuulemma haittaa vaikka on raskaana. Yritin kyllä kaikin puolin välttää hoitamasta noita kantajia. HIV ja AIDS potilaita ei tainnut tarvita hoitaa, ne voi muutenkin olla arvaamattomia. Nyt kun on kotona hoitovapaalla ei tarvitse tämän toisen kanssa huolehtia sitten tuollaisista. Tosin menen muutamaksi päiväksi töihin kesällä niin saas nähdä miten sitten käy.

Töissä ollessa kanssa rasitti kovasti, kun meillä käytetään tosi paljon läpivalaisua salissa ja aina kuvauksen ajaksi piti soittaa joku toinen tilalle valvomaan potilasta sen aikaan. Ärsytti kun joillakin oli se kanta että eikö sitä nyt välillä voisi olla salissa kun kuvataan kun on lyijyliivit päällä. eihän ne kaikkea suojaa. Maskianestesiat oli kanssa oma lukunsa. Ei niissäkään saisi raskaana ollessa olla. Tosiaan välillä ärsytti pomon ja pikkupomojen ja muiden (varsinkin vanhempien työntekijöiden/ vanhojen piikojen) suhtautumiset koko raskauteen. Eivät aina ymmärtäneet että ei omaa vauvaa halua riskeerata ehdoin tahdoin. Pula on kova työntekijöistä siellä ja raskaana olevat "häiritsevät" päivittäistä suunnitelmaa kun eivät voi olla missä salissa vaan. *Tilitystä..*

Niin ja siis "normaali oloissa" Tykkään kyllä kovasti työstäni ja monista työkavereistani.

T:Tiikeri ja pikkuinen 19+3
 
Hää stressistä on ollut puhetta, mä en ole aiemmin täällä kertonutkaan, että me menemme myös naimisiin mutta marras-joulukuun tietämillä :)
Stressiä en ole asiasta vielä napannut, kun mä tiedän että kerkeen ihan kevyesti senkin tehdä :D Pienet kappelihäät on tulossa 15 aikuista, ja 3 lasta.
Mies on täälläkin heti tyynnyttelemässä mua, jos jokin mua suivaannuttaa, normaalisti häällä ei ole kiire selvittää asioita heti, mutta nyt toimii välittömästi jotta saa rauhan maahan :D

Toivottavasti kirppunen tulee heti kertomaan ultra kuulumiset, ja saataisiin kuvakin :)

Tanya & herra hukkapätkä 20+6
 
No niin, varasin sitten tarpeeksi pähkäiltyäni ajan yksityiselle. Menen yhden maissa käymään ihan Diacorin gynellä, hän varmaan sitten osaa ottaa kantaa noihin supistuksiinkin ynnä muihin.. täytyy kyllä soittaa vielä sinne neuvolaan ja sanoa, miten huono se lääkäri oli, ja pyytää ne testien tulokset, jos niitä ei tarttis sitten tehdä enää yksityisellä uudestaan. Oisinhan mä tietysti voinut yrittää saada trk:sta toisen lääkärin, mutta se on sellaista säätöä, enkä luota noihin ihan hirveesti, niin parempi näin. Ainakin saan mielenrauhan, kun käyn ihan oikeella gynellä...

Tsemppiä ja stressittömiä häitä kaikille, kellä ne lähestyy! Me mentiin naimisiin viime syyskuussa, ja olihan se vähän hulabaloota sitä ennen, mutta se päivä oli niin ihana, että kruunas kyllä kaiken :heart: Nauttikaa niistä valmisteluistakin, saatte yhdessä rakentaa just mieleistänne hääpäivää, se on kuitenkin päivä jolloin juhlitaan teidän rakkautta!

Siilinlapsi ja öttis 16+4
 
Kattelin tässä äsken tota vauva maailmaan ( vai mikä se on? ) kun tulee neloselta. Siis aina noissa toi ponnistusvaihe on sellainen muutaman minuutin kestävä, ja äidit tyyliin kävelee heti sen jälkeen! Pelkästään mun ponnistusvaiheesta ois saanu monta ohjelmaa!! :LOL: Ja sitä mä nyt pelkäänkin eniten, että joudun taas ponnistamaan monta tuntia, ilman mitään apuja. Ja silloin mulle iskee paniikki, kun ajattelen että mitä jos taas.. Toisaalta haluaisin mennä pelkopolille, toisaalta ajattelen että se on ihan yhtä tyhjän kanssa. Eihän ne voi mulle kuitenkaan luvata, että saan apua jos alkaa ponnistaminen kestää sen reilu 2h, tai että mun epiduraali toimis. Äh, parempi olla miettimättä, niin ei tule paniikkia.

Hyvä siilinlapsi, että varasti ajan yksityiselle. Kyllähän sen maksaa, mutta mielellään mä oon ainakin sen aina maksanut, tietää että saa rahoilleen vastinetta.

Sintsu älä niistä häistä stressaa! Ne menee varmasti oikein hyvin!

Tanya meinaatteko mennä naimisiin samalla kun pidätte ristiäiset?

Me ollaan oltu naimisissa 3 vuotta ja yhdessä siis reilu 8, joten me ollaan ihan vanha pari jo! Mutta heti silloin kun me tutustuttiin, tiesin että tossa on mun mieheni ja mulle se oikea! :heart: hetkeäkään en ole koskaan katunut, ja me ollaan edelleen todella onnellisia. Ja nautitaan siitä että saadaan olla yhdessä koko perhe. Me siis ollaan hyvinkin perhesuuntautuneita, vaikka molemmilla paljon ystäviä onkin. Mies käy säännöllisesti liikkumassa ja niin kävin mäkin, ennen tätä raskauden tuomaa haastetta, joten molemmilla on myöskin omaa aikaa.
Pelkästään se, että herää toisen vierestä saa hymyn kasvoille. :heart: :heart:
Olipas liisteriä!! :D

Liirah + Sissi
 
Hei! Ihanaa työviikko lähestyy taas loppuaan, vielä kun tämän päivän ja huomisen jaksaisi!

Onnea kaikille ultrassa käyneille hyvistä uutisista! Mulla vielä kuusi yötä ja jännitys kyllä kasvaa koko ajan päivän lähestyessä! tyttöä toivoisin, kun ympärillä on aina ollut niin paljon poikia (kaksi isoveljeä ym.), mutta kunhan on terve!

Elina87 onnea taloprojektiin. Meillä kanssa haaveenaa alkaa vuoden parin sisällä rakennuttamaan eli on siinäkin projektia kerrakseen.

Kultapossulla ihana masu! Mullakin on kyllä tosi selkeästi maha jo tullut esille vaikka viikkoja vasta vajaa 20 ja oon siis 171 cm pitkä ja hoikka.

Lillimenninkäiselle onnea opiskelupaikasta!

Miehen kanssa ollaan hankintoja tehty vähitellen ja molemmat on halunneet satsata samoihin asioihin, esim vaunut on emmaljungat ja vaikka alennuksesta ne ostettiin, niin ihan mukavasti maksoivat. Mies on kyllä ihana, kun esim tiistaina mainitsin, että haluaisin vauvan huoneeseen nojatuolin imettämistä varten, ni heti se löysi hesarista tarjouksen ja samana päivänä mulla oli jo nojatuoli odottamassa vauvanhuoneessa. Kohta enää puuttuu se vauva =) .

Puoliväli ja ultra lähestyvät: Birre86 ja Nyytti 19 + 3. :heart:
 
piprane ema, ootko sä ollut ravitsemusterapeutin luennolla tuon rd:n takia? Meillä Turussa järjestetään sellainen rd-odottajille, ja mä olin siellä eilen. Siellä oli pari äitiä, joilla oli ongelma justiinsa tuon paastoarvon kanssa.
Minkälaisen iltapalan sä yleensä syöt, ja miten pitkä paasto sulla tulee?
 
Heippa!

Hyviä ultrakuulumisia :) eikka vastas viikkoja 20+3 ja painoa oli huimat 332g!Sukupuolta ei saatu selville, koska eikka piti visusti jalat ristissä ja näytti äipälle kieltä :LOL: täytyypä varata 4d ultra sitten,kun ei tätä jännitystä kestä :) ja muutenkin mua kiinnostaa se 4d tosi paljon :) hauskaa kun siitä saa oman videonkin mukaan :)

RP&eikka 20+2
 
Tänne tulee tekstiä aina niin hurjaa vauhtia, että en pysy perässä vaikka silloin tällöin käyn merkkaamassa omalla kirjoituksellani. Mutta hyvähän se on, että juttua tulee! Pitäisi itse vaan ehtiä enemmän seurailla.

Ja kuulun myös niihin, jotka ei muista kenelle piti kommentoida ja mitä.. varsinkin, kun harvoin käy kirjottamassa. Monesti yritän laittaa sitten jotain yleismaailmallista ja huomioda vähän kaikkia, mutta vaikeaa se on. :)

Eilen olin neuvolassa ja kaikki oli kunnossa. Tosin th käski tarkkailla omaa oloa tarkasti. Mulla kun on myös alkaneet harjoitussupistukset, mutta en oo huolehtinut, kun esikoisestakin alkoi todella aikaisin. Eivätkä oo kivuliaita, mutta kauan jatkuessaan tekevät inhottavan olon ja vaikeuttavat elämää. Niin hän oli sitä mieltä, että niitä olisi nyt tarkkailtava paremmin, koska taustalla on vuotoja. Joten varailee mulle ekstra-aikaa lääkärille, kunhan aikoja vapautuu... ihan vain tarkistukseksi, ettei nuo supistukset saa mitään aikaiseksi tuolla alhaalla...
Hb laskee hitaasti, niin hitaasti, että ainakaan vielä rautaa tarvitse ottaa. hassua, kun esikoisesta mun hb oli alimmillaan 126 rv34 ja siitä taas nousi itsekseen. Nyt mulla oli eilen tuon 126 ja ekasta käynnistä lähtien joka kerta hieman laskenut. Lähtölukema oli 147. Samoin verenpaine, se oli esikoisesta alimmillaan 116/68 kun nyt on jo kuukauden päivät menty yläpaine alle 110 ja alapaine 60-70. Noi pistää miettimään, että olisko ehkä nyt sit tyttö tylossa..? :) noh, ehkä viikon päästä selviää!

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

suhveli 19+2 (meidänkään murulla ei ole työnimeä)
 
rouvapapunen: onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

moni onkin menossa naimisiin, ihanaa! me ollaan miehen kans oltu yhdessä 10,5 vuotta joista naimisissa viimeiset 8 vuotta

mitäs juhannussuunnitelmia teillä on tiedossa?

kurpitsa rv18+5 ( 6 yötä ultraan )
 
Neuvolassa käyty.
Paino on sama kuin ekalla kerralla :) Eikä ole kuulemma mitään haittaa vaikkei nousiskaan paljoa.
HB oli 160 ,oli noussut viime kertaisesta.
Sydän jumputti hienosti, syke oli +150, Liikkeet ++
Nuita sokereita kun olen mittaillut,niin arvot olivat kuulemma todella hyvät,samoin verenpaine oli ok.
Ens neuvola on 3vko:n päästä ja sit saa ne kelan laput.
Meillä oli lapset mukana neuvolassa ja kovasti ihmettelivät kun kuunneltiin sydänääniä :)

JanJade & Jilppu 19+5
 
Jestas, kuin tänne oli taas tullut tekstiä! :) Kivahan se vaan, mut tää lahopää ei muista enää, mitä piti kellekin kommentoida. Täytyis varmaan pistää aina paperille asioita muistiin. :)

Onpa jotkut meistä kohdanneet kammottavaa palvelua terveydenhuollossa. Rasittavaa tuollainen, kun sitä on aivan avuton muitten pompottaessa!

No, mut iloisempiin asioihin.. Ekaksikin onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :heart: Minulla on myös hyviä uutisia. Eli käytiin tänään rakenneultrassa ja kaikki vaikutti olevan oikein mallillaan. Pikkuisella oli painoa huimat 330 grammaa. :) Sukupuolesta ultraaja veikkasi tyttöä, mutta sanoi, että tyttö jää yleensä hieman epäselväksi. Eli siis luultavasti meille on tulossa pienen pieni tyttö.

Nallun pieni onkin jo tosi iso! Voi että. :heart:

Täällä olikin monilla häitä tulossa! Tsemppiä järjestelyihin!

Juhannussuunnitelmat on vielä ihan auki. Mitäs teillä muilla olis ideoita?

Meidän vauveliltaki puuttuu työnimi. Oikeita nimiä ollaan sen sijaan alettu miettiä. Ei muuten ole helppoa, varsinkaan etunimen keksiminen.

bigwish ja pieni 20+2 :heart:
 
Oi ihana masu tanyalla :heart:
Mä tunnen itteni kauheeks lihapullaksi :( Monilla jotka on pitemmälläkin (jotain puolituttuja ketä oon nähny) on paljon pienempi maha ja mä oon tämmönen möhköfantti.....

Kauheeta kun mäkin äsken lueskelin teiän kirjotteluja ja nyt en enää muista puoliakaan :(
Ainakin hyviä neuvolakuulumisia oli, onnea niistä :) :flower:
 
Minä kuulun myös niihin lahopäihin joka ei muista mitä kommentoida ja kelle. Että tarkoitukseni ei ole olla omanapainen tai,että en olisi kiinnostunut muiden jutuista :ashamed: Luen kyllä kaikki tekstit läpi,mutta puoliakaan en muista mitä pitikään kirjoittaa.

Tanyalla kiva maha =) Mun maha on 2x isompi :whistle:

Me ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 10v ja naimisissa oloa tuli 8.6 täyteen 8v =) Vanha pari jo. Hassua ajatella näin vanhempana,että mies oli 19v kun esikoinen syntyi =)

Minä luotan omaan kroppaani ja siihen,että synnytys menee hyvin. Vaikka tokihan mua jännittää ja vähän pelottaakin taas se kipu. Mulla on kyllä aina menneet synnytykset hyvin. Ainoastaan keskimmäisestä istukka piti irroittaa leikkaussalissa,se oli vähän ikävää. Mutta ilokaasu toimii mulla ja sen avulla ja turvin mennäänkin.

Musta pitäisi jossain vaiheessa tulla lähihoitaja-opiskelija =) Kun vaan pääsisin aloittamaan opiskelut. Hassua kun olen kauan haaveillut noista opinnoista ja nyt kun paikka olisi auki niin elämä heittikin tällaisen yllättävän käänteen eteen ja piti laittaa suunnitelmat uusiksi. Mutta kaippa tästä selvitään =)

Mä olin lasten kanssa uimahallissa uimassa. Ja nyt on olo ihan raukea kun syötiin tuossa hetki sitten.


 
Neuvolassa käyty ja todellinen yllätys oli, että paino oli tippunut 900g viime käynnistä..
Tänään kyllä aion herkutella :p
En sit millään ymmärrä miten se on voinu tippua, ku syön välillä jopa kolme lämmintä ateriaa päivässä ja useita välipaloja..

puhnalle 17+0
 

Yhteistyössä