**Marraskuun muruset 2010** kesäkuu

No niin yksityisellä ultrassa käyty. Poitsulla kaikki hyvin. Multa alapää näytti gynestä heti hieman tulehtuneelta, johon sain nyt lääkkeet. Kivut alavatsassa johtuu kuulemma aika varmasti tuosta tulehduksesta. Vuoto johtunee kanssa tuosta tulehduksesta. Mitään hematoomaa tms. ei näkynyt eikä vuotokohtaa näkynyt.

En nyt kauheasti halua ketään arvostella, mutta oli se hyvä, että tuonne gynelle menin. Neuvolalääkäri kun oli sitä mieltä, että alapäässä kaikki on ok. Nyt täytyy toivoa, että lääkkeet lähtevät tehoamaan ja pääsisi takaisin töihin ja kävelylenkeille.

Viikonlopun aikana pitäisi päättää mennäkö 4D-ultraan vai ei. Olen vielä kahden vaiheilla.

Terese ja poitsu 18+2
 
Terese, tulehdus onneks taittuu hyvin lääkkeillä ja onneks mitään vuotokohtia ei näkyny. Se on aina positiivista :) Eiköhän loppu suju sit ihan hienosti jo :heart:

shinzu, upeaa!! Aivan mahtava juttu! Kyllä ne talouspuolen jutut siitä alkaa luitaa, kun vauhtiin pääsee. Onnea tulevaisuudelle :flower:

pimpula, täällä jännään sun puolesta sormet ja varpaat ristissä. Toivottavasti ei mitään hälyyttävää löydy. En minäkään mitään vauva juttuja ole hommannut. En niin yhtään mitään. en tohtinu edes oikeestaan kattella netistäkään. En ole tilannu mitään vauvalehtiä sun muuta. Yritän vain pitää "aivot jäässä" ja kattoo päivän kerrallaan. Jos maanantaina taas voi viikot poksia, niin hyvä. Se on aina sellanen viikon etappi kerrallaan korkeintaan. Kyllä se 4D kans houkuttas, mutta meiltä on lähimpään matkaa melkein 200km, joten pistää harkitteen toisen ja kolmannenkin kerran. Yksistään jo tuo matka olis mulle aikamoinen riski tässä tapauksessa. Kyllä välillä pistää mietiin, mitä himputin pahaa sitä on tullu elämässä tehtyä, kun maailmna luonnollisinkaan asia ei meinaa meidän kohdalla onnistua. Kaiken maaliman menetykset, hoidot, kun ei raskaaksi meinaa tulla millään, sitten kun niillä tärppää niin menee kesken ennen kun ehtii kunnolla testissä näkyä ja nyt sit tää |O tää on ehdottomasti meidän viimeinen. Jos kesken menee, niin siltikin. Ei enää henkisesti jaksa yhtään menetystä eikä päivästä toiseen pelkäämistä. I'm to old for this shit!! (vai kus se ny kirjotettiin..dementikko olen, heh)
 
Lumi-Marjalla ja Pimpulalla kovin raskasta :hug: En pysty edes kuvittelemaan,että miten sitä itsellä pysyisi järki kasassa jos olisi tuollainen huoli harteilla koko ajan :hug: Mutta toivotaan todella sormet ja varpaat ristissä,että kaikki menisi hyvin! Täällä me ollaan joukolla teitä tukemassa =)

Painaako muilla virtsarakkoa?? Yleensähän tämä vaiva alkaa vasta lopussa kun vauvan pää on laskeutunut tuonne alas,mutta eilen illalla mun rakkoa kyllä joku painoi :whistle: Ei mitenkään kiva tunne. Auttoi sitten kun menin makuulle.

Minä saankin vuoden 2008 äitiyspakkauksen eli voin ottaa rahana äitiysavustuksen ja ostaa sillä sitten jotain tarvittavia juttuja. Niin,olen täälläkin kertonut siskoni kohtalosta ja hänhän ei koskaan sitten vauvaa saanutkaan ( :'( ) ja hällä on vaatteet vielä tallessa ja tuo pakkaus. Kun kuuli vauvauutisemme niin itse otti asian puheeksi ja lupasi antaa meille kaikki vaatteet. Tottakai otan,mutta itselle tuli vain sellainen jännä olo...kun tietää ja muistaa kuin eilisen päivän kuinka siskolleni kävi. Ja turvakaukalonkin ostivat uutena ja senkin saan ostaa sieltä pois. Ihan kivalta näytti tuo vuoden 2008 pakkaus kun Kelan sivuilta kävin kurkkimassa.




 
Hyvinhän mun vaisto näytti toimivan, tervettä poikaa meille lupailtiin :heart:
Mies oli ekan kerran elämänsä aikana ultrassa mukana, ja sanoi tajuavansa vasta tänään, että vauva tulee meille :heart:
Pelkäsin sitä mun laihtumista, että kuinka se on vaikuttanut vauvan kasvuun, ja se pelko osoittautui aiheettomaksi, poika vastasi viikkoja 20+3 eli hyvin kasvaa =)
Hassua on, että mun mies on istunut perätilassa kohdussa 8 kuukauden ajan, ja meidän lapsi istuu perätilassa tälläkin hetkellä. Kätilö sanoi, että jollei viikkoon 35 mennessä käänny niin sitten he yrittävät kääntää pojan. Muutenkin mä sain koko ultran ajan vaihdella kyljeltä - kyljelle ja mahalle, jotta saatiin kuvattua oikeista kulmista poikaa joka halusi vaan istua :D
Kaikki sisäelimet, aivot, pään mitat, jalkojen mitat, käsien mitat, sormet ja varpaat on ok, paino 345g.

Kuvia teille:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6307532.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=6307533.jpg

Tanya & herra hukkapätkä 19+6
 
Onnittelut Tanyalle hyvistä ultrauutisista ja poikavauvasta! :flower:

Jaksuja kaikille sitä tarvitseville!!!! Kyllä nuo Lumi-Marjan ja koko perheen kokemukset pistää hiljaiseksi... Mutta jos kumminkin tällä kertaa kaikki menisi hyvin :hug: Varmasti ainakin pikkuriikkisen helpottaa parin päivän päästä kun tuo 15+5 on ohitettu :heart:

Nyt ei jaksa muuta kirjoitella :wave:

vaimo ja vaavi 15+3
 
Onnittelut Tanyalle poikauutisista!

Lumi-Marjalle nyt voimia näihin tuleviin päiviin. Tällä kertaa kaikki on varmasti toisin. :heart:

Muillekin voimia vaikeuksissa! :hug:

(.) Mä olen aika varma, että mä odotan kolmatta poikaa, joten laitatko Kojootti :wave: mulle "poikaolon". Kiitos! Runsaan kolmen viikon päästähän se sitten selviää...

Pimpulan kuulumisia odottelen jo kovasti. Mekin kun mennään kolmen viikon päästä Brunolle.

Onkohan Justinde päässyt sinne ultraan jo? Tai onko muuta selvyyttä tilanteeseen tullut?

Jään odottelemaan uutisia...

Katja-75, rv 17+1

 
Mulla ei vieläkään oo kumpaakaan oloa :LOL: vaikka pojalle tiedän jo nimen....mutta meinaan kyllä kysyä sitten seuraavassa ultrassa.
Huomenna olis aamu ja tiistaina vasta vapaat. Tulis vaan se elokuu =)

Riikka & öttis 18+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja RiikkaVaan:
Mulla ei vieläkään oo kumpaakaan oloa :LOL: vaikka pojalle tiedän jo nimen....mutta meinaan kyllä kysyä sitten seuraavassa ultrassa.
Huomenna olis aamu ja tiistaina vasta vapaat. Tulis vaan se elokuu =)

Riikka & öttis 18+1 :heart:
Ihanaa että joku toinenkin on ihan autuaan olotilaton mitä sukupuoleen tulee, musta jo tuntuu että multa puuttuu joku aisti ku niin hienosti ihmiset on arvannut omien masukkiensa sukupuolen täällä :) . Ja mä olin viime raskaudessa myös ihan kaffella alusta loppuun, vaikka aloin kyllä sitten uskoa kun kaikki sanoi että mulla on poikavatsa.

Ja Katjalle on nyt päivitetty poikaolo! :)
 
Mullakaan ei ole mitään käsitystä,että kumpaa odotan ja sekös mua ärsyttää :D Mulla on aina oma vaisto sanonut jo ennen rakenneultraa,että kumpaa odotan,mutta vielä ei ainakaan vaisto sano mitään. Mutta onpahan tuohon rakenteeseenkin vielä paljon aikaa :whistle: ja mä varmaan tuun hulluksi ennen sitä :LOL:

LilliM
 
No, eipä mullakaan ole mitään erityistä "vaistoa" tässä asiassa, mutta mä veikkaan poikaa mun "oireettomuuden" perusteella (eli aika tavalla samalla kaavalla mennyt kun edelliset) ja sen, että kaksi poikaa jo on. Sykkeetkin on nyt kotona olleet sellaisia "poikasykkeitä". Molemmista pojista mulla oli myös aikanaan ns. "poikasykkeet", eli mun kohdalla on hyvin pitänyt paikkansa. Tämän perusteella tämänkin "täytyy" olla poika ja muutenkin mun on vain niin vaikea uskoa, että tyttöä tähän perheeseen tulee. ;)
 
Tanya ihania kuvia ja onnittelut poikalupauksesta :flower:

Mä olen ihan 100% varma, että meille tulee 3. tyttö, mut tytöt onkin ihania :heart:
Olishan se poikakin kiva, mut tehkööt muut niitä :D

Lumi-Marjalle ja muille ongelmista kärsiville isot halit ja huilitte niin paljon vain kuin pystytte :hug:

BV ja Chilli 19+3
 
Onnea shihtzulle hyvistä uutisista!

Lumi-Marjalle ja muille epävarmuudessa eläville taas paljon halauksia!

Tanyalla ihania kuvia! Onnea pienestä pojasta! :heart:

Lillimenninkäinen: mulla painaa rakkoa välillä. Yks päivä olin kaupassa ja tuli tunne, et tulee nyt ja just housuun.. Aika ikävä tunne. Voiskohan olla huonot lihakset tuolla alapäässä? :|

Onneksi pian viikonloppu!

bigwish + pieni 19+2
 
Kiitoksia kaikille onnitteluista :flower:

Me molemmat tosiaan toivottiinkin poikaa, semmoinen olotilakin mulla oli, jännää että kerrankin saatiin sitä mitä haluttiin :D
Mies suunnittelee jo mikroauton ostoakin :LOL:
Itsellä on alkanut ilmeisesti liitoskivut, ja aika kamalan tuntuisia särkyjä onkin.

Tanya & herra hukkapätkä 20+0 *poks*, puoliväli :heart:
 
tanya: onnea poikalupauksesta ja puolivälin saavuttamisesta =)

terese: hyvä että sait nyt lääkkeet tulehduksen hoitoon, kumma ettei neuvolas huomattu moista lainkaan..

pimpula: mitäs siellä brunolla sanottiin?

kurpitsa rv17+6 ( 12 yötä r-ultraan )
 
Katja Minkälaiset on poikasykkeet?

Kojootti Voisitko päivittää mulle tyttöolon. Jotenki kokoajan tuntunu siltä, että tyttö sieltä tulee vaikka aina oon aikasemmin ajatellu, et saan vaan poikia... Ja meidän Äiti oli kans sitä mieltä. Oon kuulemma pyöristyny "tyttömäisesti". Rakenneultrakin on vasta 21.7. Millä viikoilla muuten voivat ultrassa nähdä sukupuolen? Ajattelin, et jos kävis tässä lomalla 4D ultrassa...

Tänään vika työpäivä ja sit neljältä kesäloman viettoon! :)

AaVee ja Baby 15+3
 
no niin brunolla käyty vaavilla kaikki kunnossa teki(rakenne ultran) vastasi viikkoja ja painoa pikkusella oli huimat 210g :LOL: hemetooma on edelleen 6cmx2cm mutta on kuulemma "hyvässä paikassa"eikä aiheuta vaaraa vaaville :saint: ......istukka on takaseinämässä tosin vielä ns.marginaalinen (istukanreuna osittain kohdunsuulla)
vuotoa voi tulla vielä viikkoja koska hematooma vuotaa pois pitää olla ruskeeta vuotoa niin ei oo mitään hätää,elää saan suht norm kuulemma kuitenkin rauhallisesti ja jopa seksiä saa kuulemma "varovasti" :LOL: :LOL: harrastaa nyt ennuste raskauden jatkumiselle 90/10

ja TYTTÖ LUPAUS :D saa lisätä listaan kiitos :heart:

pimpula & tirri 18+1
 
Onnea hyvistä uutisista Pimpulalle ja kaikille muillekin jotka niitä saaneet! :flower:

Lumi-Marjalle kovasti tsemppiä ja päivien pikaista etenemistä! Itsekin sitä jotenkin odottaa kuin kuuta nousevaa tuota 24+ viikkoa kun tietää että siitä eteenpäin vauvaa lähdettäisiin hoitamaan jos syntyisi eli mahdollisuudet on selvitä. Ja siitä 24 viikosta eteenpäinhän jokainen viikko parantaa ennustetta koko ajan. Tässä vaiheessa tuntuu hurjalta, kun maha kasvanut jo melkoisesti ja itsestä tuntuu että raskaus on jo ihan pitkällä, ja silti jos jotain tapahtuisi se kuitattaisiin vain keskenmenona ihan samalla tavalla kuin joskus 6. viikolla. Toivotaan parasta ja iloitaan jokaisesta päivästä joka menee eteenpäin =)

Eilen ihan säikähdin kun yritin töissä (neuvolassa) päivän päätteeksi etsiä vauvan sydänääniä enkä meinannut millään saada niitä kuuluviin, ihan törkeän kauan kesti ja aina kun olin kuulevinani jotain, äänet hävisi. Lopulta kuului kuitenkin :heart: ja sain rauhan. Ihmettelin kokeneelle terkkatädille asiaa, kun parin edellisen viikon ajan on kuuluneet tosi helposti, ja hän sanoi huomanneensa että 15-16 viikoilla on joku ihme notkahdus että äänet kuuluu monella huonommin kuin vaikka 13.viikolla, johtuneeko vauvan kovasta pyörimisestä ja vielä pienestä koosta vai istukan kasvusta vai mistä. Eli siinäkin voi olla selitystä jos käytte näillä viikoilla eikä sykettä meinata kuulla. Ei kyllä päde kaikkiin, olen monelta kuullut hyvin helpostikin näillä viikoilla, iso vaihtelu on äitien välillä eikä siis tarvitse olla tekijästä kiinni. Puolustan aina kokemattomia neukkatyöntekijöitä kun olen itsekin sellainen :saint:

Hyvää viikonloppua kaikille!
Sokeripala 15+6 (huomenna 16 viikkoa, jee!)
 

Yhteistyössä