**Marraskuun muruset 2010** kesäkuu

Ihanaa SW, että sinullakin kaikki hyvin. Tosi hyvä, että pääsee jussin viettoon levollisin mielin. Ja onneksi olkoon ihkusta tyttölupauksesta. Se mun lääkäri sanoi, että "kaverilla" on siellä kaikki hyvin, josta päättelin, että olisko poika....mut en kysynyt.
Niin. Mulla viikkoja 19+6.
 
Voiko jonkinasteinen maidon tuotanto alkaa jo nyt?? Tultiin kaupungilta ja otin rintsikat pois kun hiersivät. Hetken päästä ihmettelin kun toisen puolen rinnassa oli hassu tunne ja katsoin niin se oli ihan märkä?!?! Ja paidassa kovettunutta nestettä...

ja onnea ultra kuulumisista ja hyvät juhannukset!!
 
Moikka moi ja Hyvää Juhannusta kaikille tasapuolisesti =)

Eveny: Kyllä voi maitoa jo tihkua. Mulla esikoisen aikana tuli paljonkin,että piti ihan liivinsuojiakin käyttää! ja tulihan sitä maitoa paaaaljon sitten kun imetti :D

Hyviä ultrakuulumisiakin oli taas =)

Tännepä ei kummempia...sain just matot lattiaan ja olen vielä hetken yksin kotona. Jos tekasisin salaatin ja patonkia...ostettiin tänään kalaa niin siinäpä olisi maistuva iltapala :p Juhannus menee pääasiassa kotosalla,mutta lauantai vierähtää jokkiksen parissa. Mun mieshän ajaa jokkista ja olisi kisat tiedossa. Toivottavasti ei vaan sada :/

Mutta ottakaahan rauhallisesti :D Täytyy kyllä sanoa,että nyt kun siivot on tehty,aurinko paistaa ym mukavaa niin siideri olisi poikaa :p :p :p

LilliM ja manteli 17+4
 
Jos pitkästä aikaa jotain kirjoittaisi. Töitä tässä on tehty nyt oikein urakalla ja jokunen viikko olisi vielä tätä rankempaa hommaa, sitten vähän helpottaisi, mutta vain vähän. No mun rahapussi tykkää :)
Ensi viikolla olisi neuvola tiistaina ja rakenneultra keskiviikkona, että varsin tapahtumarikas viikko tulee olemaan. Aika aktiivinen kaveri tuolla mahassa on, sillä liikkeitä tuntuu vähän väliä, kova on heittelemään kuperkeikkoja, ei esikoinen noin aktiivinen ollut missään vaiheessa.
 
Eveny Mullakin rupesi esikoisen aikaan maitoa tihkumaan tosi aikaisin.. taisipa olla jopa 15+ viikolla. Ei kyllä yhtään kiva homma kun rintsikat vähän väliä märkänä...

Lillimenninkäinen täällä maistuis kans siideri.. ihan pienen rentoutumisenkin vuoksi, ollut pari päivää sellaista haipakkaa, että oksat pois! Noh, minulta löytyy yksi alkoholiton :)

Ja onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Jusseja kaikille!

puhnalle18+0
 
Heippatirallaa B)
Juhannuksesta Töissä olen koko jussin, mutta väliajat ollaan omassa saaressa minun sukuni kanssa. Paljon hyvää ruokaa ja itseäni lohdutellen tein mustaherukanlehdistä marskin juomaakin, jotta voin leikkiä juovani valkkaria :LOL:

Ehkäisystä Lapsiluku on kyllä varmaankin täynnä tämän jälkeen, mutta en usko meneväni sterilisaatioon ainakaan vielä. Ennen tätä raskautta käytin hormoonikierukkaa lähes 8 vuotta ja olin hyvin tyytyväinen! Ei ollut edes menkkoja ja olo muutenkin aivan loistava. Voin suositella kokeilemaan jos pillerit eivät houkuta!

Hyvää juhannusta kaikille!!!
 
Tulin toivottelemaan hyvät juhannukset kaikille! :flower:

Itsellä nyt ihan älyttömän energinen olo: viime yönä valvoin neljään (myönnetään, yhdeksän maissa ois väsyttänyt kovastikin mutta ei voinut mennä vielä sänkyyn kun oli vieraita) ja kello oli soimassa kahdeksalta niin heräsin jo ennen sitä... :) ja edelleen energisyys jatkuu. Hyvä käydä töissä tekemässä pari asiakasta & sitten juhannuksen viettoon... :heart:

Eveny, mulla kans sama juttu rintojen kans - jonkunnäköistä maitoa sieltä välillä tulee, ja tää alkoi jo suht alussa.
No jooh, eipä mulla ollutkaan muuta... :wave:
 
Oikein hyvää juhannusta kaikille mammoille!
Silent whisper Onnittelut tyttölupauksesta :flower:


Tein aamusta jo pitkän kävelylenkin aivan mahtavan näköisessä luonnossa :heart:
Nyt odottelen muutamaa vierasta meille saapuvaksi, grillataan ruokaa, napostellaan herkkuja ja muut juovat sitten kaljaa / siideriä, itsellä on limua :)
Kävin eilen ostamassa aivan ihanat mamma-caprit Veromodasta maksoivat 40?, mutta on kyllä niin tavattomat mukavat jalassa, muutama t-paitakin lähti mukaan :)
Olo on mitä parhain, ja kaveri möngertää mahassa minkä ehtii, on kyllä antanut nyt mun nukkua yöt :D

Tanya & herra hukkapätkä *POKS* 22+0 :heart:
 
Rauhallista Juhannusta vielä kaikille näin aaton kunniaksi =)

Ihanaa Saza...niitä minäkin odottelen kuin kuuta nousevaa...mutta en enää ole huolissani,koska kaikki tuntui olevan mallillaan keskiviikkona :heart:

Tänään saunottiin anoppilan puusaunassa ja kyllä oli hyvät löylyt! Lisäksi syöty hyvin :p Tekasin tuossa pari pellillistä pizzaa huomisen kisareissulle evääksi...sitä pitää tässä nyt kuitenkin vähän maistella =)

Niin ja lisäsin mahakuvani tuonne fb:n ryhmään =)

LilliM ja manteli 17+5
 
Hauskaa juhannusta kaikille!

OI että, kylmä siideri maistuis kyllä täälläkin! Ensi juhannuksena sitten! :)

Eilen oltiin rakenneultrassa. Kaikki oli oikein hyvin! :heart: sukupuoli jäi epäselväksi :/ napanuora haarojenvälissä sekotti. Nyt mietitään, josko 4D-ultraan sitten raaskittais.. katsotaan. Vauva vastasi suunnilleen 20+6, eli muutaman päivän isompi. Mutta niin se oli esikoisellakin.

Suhveli 20+3
 
suhveli, hienoa että kaikki oli vaavilla hyvin :flower:
LilliMenninkäinen, mä en osannu edes odottaa minkäänlaisia liikkeitä vielä kun ajattelin ettei ne ihan vielä tunnu...mutta tosiaan eilen illalla, kun asetuin katsoon telkkaria miehekkeen kans & subbari oli aika isolla, niin ensin tuntui sellaista pientä hivelyä (niinkuin joku ois kutittanut vatsaa sisältäpäin) melko pitkään (olin istuma-asennossa).
Vähän ajan päästä menin makuulle, niin tunsin miten vatsassa joku liikkui ja joku kohta meni aina kovaksi & kun siihen laittoi käden päälle niin tuntui pieni "muksautus". Tätäkin myllerrystä kesti tovin aikaa :) ...mä ajattelin etten mä edes tunnistais niitä liikkeitä, mutta kyllä ne on niin erilaiset että tuntee ne :heart:
Ai niin, tänään *poks* rv 18 :)
 
Huomenta. Liikkeitä on nyt monet jo tunteneet, mulla on ne tuntuneet jo jokusen viikon ja nyt ne tuntuu jo päällepäinkin, kun eilen illalla pidin kättä mahan päällä, niin muksahti. Tosi vauhdikas tyyppi tuolla mahassa kyllä onkin.
Missä kohtiin teillä nuo liikkeet tuntuu yleensä, mulla ne tuntuu todella alhaalla ja muutaman kerran on osunut virtsarakkoonkin, se se vasta inhan tuntuista on, tosin nyt se on vielä aika pieni muksahdus, mutta kun lapsi kasvaa, niin sitten se ei enää niin pieneltä tunnu :)

Huomasin tuossa juuri, että puolivälikin on nyt sitten ylitetty, mulla on tässä raskaudessa nuo viikot ihan sekaisin, en minä muista missä milloinkin mennään.

shihtzu + mönniäinen 20+2
 
shihtzu: Mulla tuntuu liikkeet myös alhaalla. joskus navan kohdalla,mutta yleensä vasemmalla alamahalla todella alhaalla. Vauva olikin perätarjonnassa joten jalat ovat alhaalla.
Liikkeeitä olen tuntenut jo pitempään myös ulos päin :)

POKS rv 21 :heart:
Pitää ens neuvola kerralla kysästä et muuttiko ne laskettua-aikaa vai ei.. jäi hiukkasen epäselväksi.
 
Juhannus mennyt töissä, tämän päivän jälkeen alkaisi onneks 3pv vapaat. :) jalat on tosi kipeät ja meinaa vähän jo nilkoissa olla turvotusta, miten muilla?

Minullakin liikkeet tuntuu alamahalla ja yleensä oikealla puolen ja välillä on jo kovempia potkuja tuntunut. Melkein aina kun rupean istumaan rupeaa vauva liikkumaan, on se ihanaa ihan meinaa hymyilyttää.

Pikakirjoitus nyt ja poks 18+0 Liongirl
 
sw Onnea tyttölupauksesta!

Liikkeistä Mulla ne tuntuu yleensä navan kohdilla ja siitä alaspäin. Mein pikkusella on todella paljon voimaa jo nyt, liikkeet näkyvät ja tuntuvat ulkopuolelta (ei tosin kaikki liikkeet, mutta ne suurimmat ). Välillä se mönkertää oikein urakalla ja välillä ilmeisesti työntää itseään mun mahaa vasten.

Epäilen, että mulla on lantion löystymistä. Ainakin oireet täsmää siihen ihan täysin. Mulla on iskiastyyppistä kipua pakarassa, lantiota särkee välillä iltaisin. Koko ajan on sellaista pientä kipua, edellispäivänä kivut olivat niin pahoja että itku pääsi kun yritti kävellä.

Kiitos myös niille ketkä kommentoi tuohon ylävatsan tunteeseen!

Nallu ja Hattivatti 23 POKS :heart: Nyt meidän pikkuinen jo kuuleekin :heart:
 
Silent whisperille, onnittelut tyttölupauksesta! :flower:

Suhvelille onnittelut hyvin menneestä ultrasta! :flower:

Täällä juhannus ei sitten alkanut kovin hyvin. Mä tunsin jo torstaina aamupäivällä, että mulla oli huono olo. Meinasi väkisin oksennus tulla. Soitin miehelle töihinkin ja kysyin voisiko se tulla aiemmin töistä kun mulla oli huono olo. No eipä tullut. Siinä sitten odottelin miestä töistä kotiin ja lähinnä sohvalla makoilin. Huono olo vähän helpottuikin siinä ja sitten mentiin kaupassa käymään. Kaupassa mulla oli maha hiukan kipeä. Kotiin kun tultiin niin huono olo tuli taas ja sitten oksennus jo lensi. :x Mä vietin sitten sen torstai-illan oksennellen ja viimeisen kerran laatta lensi vielä yhden aikaan yöllä. Yön sain nukuttua, vaikka mahaan sattui. Juhannusaattona en enää oksentanut, mutta maha oli kipeänä ja vasta noin ilta kuuden aikaan se helpotti. Uusiksi meni siis aaton suunnitelmat. Grillailut yms. jäi väliin. Illalla päästiin kuitenkin kokkoa katsomaan kun mulla olo parani. Ei mennyt täällä juhannus ihan niin kuin oltiin suunniteltu, mutta onneksi nyt jo kaikki hyvin. =)

Ajattelin siinä oksennellessa, että voi luoja niitä kenellä tämä tällainen oli pävittäistä alkuraskauden aikaan! Musta tuntui, että mä en olisi kyllä tuollaista kestänyt yhtään. Nytkin olin aivan poikki ja otti pannuun kun ei mitään voinut tehdä, syödä tai juoda kun ylös se olisi tullut kumminkin. Eli sympatiat kaikille, jotka huonosta olosta kärsivät tai ovat kärsineet! Kyllä tuollainen pahoivointi on kamalaa... :$

Nyt olo on taas aivan normaali. Onneksi! =) Mikä pöpö lie ollut.

Tänään sitten vuorossa eiliselle tarkoitettujen herkkujen grillausta. :p Muuten päivän suunnitelmat ovat toistaiseksi vielä auki. Täällä paistaa aurinko ja on aika lämmintä, joten eiköhän tässä ainakin ulos tule lähdettyä.

Mukavaa juhannuksen jatkoa kaikille!

Katja-75 ja Elvis (joka on harvinaisen paljon tänään ja eilen liikkunut) rv 19+3
 
Liikkeet tuntuu täällä alavatsan yleensä vasemmalla puolella, joskus harvakseltaan potkii myös alavatsan oikeaa puolta :)

Tänään se tapahtui mitä oon hymyillen "pelännytkin": mies on tavallaan loma urheilija, ei siis jaksa rankkojen työpäivien jälkeen liikkua yhtään, oon käynyt yksin lenkeillä viime joululomasta lähtien, nyt molemmat ollaan kesälomalla ja tänään mies oli että lähdetääs yhdessä hikoilemaan, mä "pelkäsin" että näin raskaana ollessa jään sille kuin nalli kalliolle, mutta ihme ja kumma mennä viiletin edellä, kuin mitään poikaa mahassa ei oliskaan :eek:
Mieskin oli hieman hölmissään tunnin juoksemisen jälkeen, ja totesi että sulla se on vaan kunto parantunut :D

Tanya & herra hukkapätkä 22+1
 
Tanya tuosta kunnosta luinkin jostakin että raskausaikana pitäisi kunnon itse asiassa parantuakin normia helpommalla koska verimäärä lisääntyy ja jotain muuta vastaavaa :D Mulla ei kyllä vastaavaa oloa oo vaan tuntuu et paras on liikkua n. 140 sykkeellä kun normisti voin hyvinkin siellä 160-170 välillä mennä ilman et ees tuntuu pahalta.

Mäkin kerkesin jo tuolla facebookin puolella valitella liikkeiden vähyyttä niin eiköhän yhtenä iltana heti kohta sen jälkeen masukki pitäny hirveen nykkeilytunnin masussa. Sitten oli kaks hiljasta päivää kun oli varmaan kääntynyt selkään päin ja tänään on taas myllytetty olan takaa ja mieskin tunsi liikkeet mahan päältä :heart: Ihanaa :)

Meillä on mennyt juhannus kaupungissa, esikoinen tosin lähti isovanhempien kanssa lappiin mökkeilemään. Mä tulin sopivasti flunssaan torstaina ja nyt on olo alkanut jo helpottamaan. Ohjelmassa ollut lähinnä grillailua ja samalla linjalla mennään tämäkin ilta. :p Hyvää keskikesän juhlaa kaikille äideille ja masukkaille :flower:


JKMS ja Paavo 19+4
 

Yhteistyössä