**Marraskuun muruset 2010** kesäkuu

Nää päivät nyt matelee ihan tosissaan :) Mä vaan odotan sitä keskiviikon ultraa, josko sitä saisi tietää sen sukupuolen. Kaveri juuri eilen sanoi, että hänellä on noita tytön vaatteita vaikka kuinka, että sieltä saan niitä, joten senkin vuoksi haluan tietää kumpi on tulossa, että otanko ne vaatteet vai sanonko että antaa jollekin toiselle.
Minä olen tänä juhannuksena ollut oikein ahkera, saanut aikaiseksi vaikka mitä, tosin on pitänyt keksiä paljon tekemistä, että aika kuluisi nopeammin :)

shihtzu + mönniäinen 20+3
 
Hyvät Jussit kaikille!

Eilen oli mukava päivä, tänään ei niin kivaa sit oo ollutkaan.. Ihan on sellainen krapulaolo (enkä tosiaan oo juonut tippaakaan alkoholia) ja aamusta alkaen on saanu juosta vessassa ku maha aivan löysällä, vatsaa vääntää ja ripulia tulee.. :/ Missä vaiheessa kannattaa ottaa yhteys neuvolaan, jos ripuli ei helpota??
Ja sitä oon miettiny tässä, et yks raskausmyrkytyksen oireista on ylävatsakipu, mutta sitten taas mä kärsin refluksista, joka aiheuttaa ylävatsakipuja, niin mistä sitä tietää kumpaa se sit on? Anteeks tyhmät kysymykset mut esikoista kun ootan niin oon melko tietämätön kaikesta.. :ashamed:
 
Kiitos kaikille onnitteluista :heart:

Juon Kahvini Miten Sattuu - kiva kun sait liikkeet tuntumaan. Se varmastikin rauhoittaa kummasti :)

shihtzu - tsemppiä ultran odotteluun. Eikö menekin viimeiset päivät madellen.. :kieh:

jenspa - mä en myöskään esikoisen odottajana osaa sanoa tosta raskausmyrkytyksestä..? Mutta voihan toi hyvin olla myös ihan perus vatsatautia. Soittele maanantaina neuvolaan jos vielä jatkuu :)

Mökiltä kotiuduttu eilen illalla. On se kiva katsoa selvinpäin kun sukulaiset ryyppää :LOL: Pari viikkoa olisi vielä töitä ennen 2 viikon lomaa B)

Silent 19+6
 
Huomenta!

Alkaa jo nämä pyhät olemaan ohitettu. Pitäiskö nyt sitten odotella syksyä :D Kurja vain, kun tänään on ainut vapaapäivä tälle jussille ja keli on kylmennyt :( Ei voi mitään, näillä mennään!

Miten tuo Fb-ryhmä oikein pelaa? Kun ei vieläkään ole sitä kutsua tullut ja mietin, että laitoinko minä nytkin jotenkin väärin viestin BW? Laitoin vain normi sähköposti osoitteeni yksityisviestinä menemään? Sama säpo on kyllä mun Fb:säkin... Olisi vain kiva päästä sinnekkin kirjoitteleen, ja ehkä sinne saisin lisättyä kuvia masustakin :D

Mites muiden juhannus on sitten sujunut? Mitä te odotatte tulevalta kesältä eteenpäin? Varmaankin helle olisi ihan kiva B) Masu olis hauska saada rusketettua ennen talvea!
 
Zaijuska Juhannus meni rauhallisesti kotona ollessa, herkkujen parissa ja aamulla sain nauraa velijelle ja sen tyttöystävälle, kun heillä se krapula pääs yllättään. :) Mä odotan tält kesältä sopivan lämpimii päivii ja 10. päivä ens kuuta lähtöä viikoks mökille, niin pääsee rentoutuu täält kaupungist. :)

Liikkeistä poika on ollu nyt pari iltaa vähempi liikkeinen kuin normaalisti, pitäiskö huolestua? ;o

mibetsy ja mara 21+2
 
Jenspa Raskausmyrkytyksessä on monia muitakin oireita jos sen sattuu saamaan. Verenpaine nousee,samoin voi turvottaa,päänsärky jne.. Itsellä oli esikon odotusajan lopussa turvotusta nilkoissa,pissa oli plussalla ja verenpaine oli korkea -> Raskausmyrkytys.

mibetsy On ihan normaalia et välillä ei tunne liikkeitä,vauvalla on kuitenkin vielä niin paljon tilaa et kaikkia liikkeitä ei aina välttämättä tunne. Itsselläkin vauva ultrassa liikku paljon vaik en mitään tuntenutkaan. Jos kovasti huolettaa niin voithan ottaa yhteyttä vaikka neuvolaan.
 
Tänään taas on tuntuvat liitoskivut ja muut kolotukset :( Kävin juuri pyöräilemässä 20km kun ajattelin sen helpottavan oloa, ajaessa helpottikin, mutta nyt särkee taas.. no kai tää tästä.
Eilen iltasella naureskeltiin miehen kanssa pojan mahallista menoa, kun mekko päälläkin näki missä kaveri menee.. oikeelta - vasemmalle ja taas oikealle :D

Zaijuska mä en niin helteitä odottele, tykkään kyllä lämpimästä, mutta en ole koskaan voinut aurinkoa silleen palvoa ja maata jossain rannoilla, kun saan auringosta herkästi migreenikohtauksen :|

Tanya & herra hukkapätkä 22+2
 
Juhannus mennyt syödessä ja ihan vaan kotona oleskellessa.. + Närästäessä :x
Kesältä odotan lämpimiä päiviä ja auringon paistetta! Ei vielä liikaa ole tässä kesässä helteitä ollut.

puhnalle 18+3 ( kumma kun saa oikein miettiä, missä vaiheessa sitä on menossa..)
 
zaijuska: juhannus meni ihan kivasti ja hauskaa oli kaikilla, syötiin hyvin ja lapset tykkäs läträtä vesileikeissä.. tulevalta kesältä odotan lämpimiä kelejä mutten kuitenkaan helteitä, tuun vihaiseksi helteillä kun missään ei ole hyvä olla..en ole auringonpalvoja, ehkä sen takia etten rusketu vaan mun herkkä iho palaa niin helposti mut varjossa on kiva istuksii aurinkotuolilla :)

tulevana viikonloppuna lähdetään muksujen kans taas mummilan mökille kun mies ja mun veli rupee pesemään ja maalaamaan meidän taloa, niin on helpompaa kaikille jos ollaan lasten kans poissa jaloista

kurpitsa rv20+1
 
Juhannukset ohi :D No,samapa tuo,meille ei koskaan juhannus ole ollut mikään erikoinen tapahtuma,ihan normi viikonloppu. Eilinen päivä menikin siellä jokkis kisoissa ja oli kivasti hiekkaa korvissa,silmissä ja suussa kun päästiin kotiin :snotty: Kävi vielä niin kova tuuli siellä,että se hiekka oikein lensi.

Liikkeistä sen verran,että joo ei kannata tässä vaiheessa vielä huolestua jos on päiviä,että liikkeet on vaisumpia,koska vauvalla on vielä tilaa liikkua paljon. tai no,minähän tässä vasta odottelen niitä ekoja liikkeitä |O Ei manteli vain suvaitse vielä liikuskella turhia.

Kesältä odotan eniten miehen lomaa! Viikko vielä sillä töitä niin sitten se alkaa =) Lähdetään varmaan vaasan suuntaan lomailemaan,pojat jo odottaa,että eikö me tänä kesänä jo jonnekin lähdetä. Niin ja tietty odotan sitä ultraa (!!!!!) johon on vielä ikuisuus aikaa! No,ehkä aika alkaa nyt kulumaan nopeammin kun mies jää lomalle. Ja minä en kanssa ole mikään auringon palvoja,lämpösestä kyllä tykkään,mutta en liian kuumasta ;)

Tänään taas poksuillaan!!


 
Kesältä en kauheesti odottele mitään. Oikeastaan odottelen vaan tällähetkellä tietoa et jatkuuko mulla työt vielä syyskuulla. Nyt soppari elokuun loppuun. Toisaalta voishan sen 4-5 vk olla työttömänä ja sit mamilomalla :D Mieskin aikoo pitää kesälomansa vasta marraskuussa ja sit jouluna isyysvapaat.

Mä niin haluisin käydä kylpyläs vieläkun jaksaa. Ja elokuulla pääsis kuulemma risteilylle mut saa nyt nähdä mikä on vointi :)

Paljonko teil on noussu paino? Mulla pian takas lähtöpainos, eli aluksi tippu n. 4 kiloa paino. Viime viikoilla tullut hirmusti painoa yhtäkkiä.

Huoh.

Eveny ja rantapallopojuli 21+4
 
Ensiksi onnittelut kaikille hyvistä ulrtakuulumisista :heart:

Meillä meni juhannus juhliessa :D Eikä edes haitannut yhtään kun muut nauttivat alkoholia ja mä olin ihan selvinpäin.Oli ihanat häät ja mä luulen että kaikilla oli oikeesti tosi kivaa.
Julat oli kaiken vaivan, stressin ja kulujen arvoista.Kyllä kannatti.

Eilen tultiin sitten rakkaan kanssa mökille ja poltettiin täällä kokko ja grillattiin.
Oli kaikista ihanin juhannus ikinä :heart:

Meidän pikkuinen kans möngertää päivittäin masussa.Mä en joka päivä tunne niitä liikkeitä montaa kertaa ja kun on ollut kiireitä niin en ole kerinnyt niitä "kuuntelemaan" Ja heti huolestuu jos en ole niitä tuntenut.Toissapäivänä oli ihan pakko kuunnella sydänääniä kun alkoi huolestuttaa.Mut ajomatkalla eilen pikkuinen taas potkutti niin et ei voinut kuin hymyillä.

Mä odotan helteitä.Mulla on vieläkin tosi herkästi kylmä joten olis ihana kun mittari olis siellä 25 asteen tuntumassa ja aurinko paistais pilvettömältä taivaalta.

Tuli just muuten mieleen et mullakin on nyt kai "lupa" hullaantua lasten tarvike ostoksiin :p
Meillä ei ole vielä oikeestaan mitään vielä hankittu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eveny:
Paljonko teil on noussu paino? Mulla pian takas lähtöpainos, eli aluksi tippu n. 4 kiloa paino. Viime viikoilla tullut hirmusti painoa yhtäkkiä.

Mulla ei ole vieläkään lähtöpainossa, neuvolan ekalla käynnillä vaaka näytti 61,7kg, ja tänään kotivaaka näytti 57,9kg.. pudonnut siis -3,8kg :eek:
Nousua ei ole täällä vieläkään näkynyt, mutta nyt sentään ei ole pudonnutkaan <3 BMI nyt tasan 19

Tanya & herra hukkapätkä 22+2
 
Juhannus meni niin kuin yleensäkin, ei mitään erityistä. Ei olla sitä ikinä liiemmin juhlittu, eikä juhlittu nyttenkään. Itellä oli vielä aika heikko olo koko juhannuksen ajan, mahakivut senkun jatkuvat:( Oon vaan röhnöttänyt kotona sohvalla, kun istuminen ja kävely on yhtä tuskaa. Tänään ollut piirun verran parempi päivä, joten hieman siivoilin kämppää ja pyykkäsin.

Huomenna olisi sitten se kauan odotettu rakenneultra. Eniten mua jännitää toi mun alapän tilanne, ton tulehduksen ja supistusten takia. Pelottaa, jos on paikat pehmenneet liikaan tai avautuneet. Reilu viikko sitten kun kävin lekurissa vuodon takia, niin lekuri sanoi, että pientä pehmenemistä oli havaittavissa, mutta ei olisi asiasta huolissaan. Mutta kyllähän toi mua vähän vaivaa..

Terese 20+5
 
huh hui..on aika raskas viikko takana itse tuli ajettua ti-pe välisenä aikana 600km autolla ja sit eilen viel istuin kyydis 185 kilsaa..
äitiäni kuskannu yliopistolliseen sairaalaan operaatioon ja takas, sit seuraavana yönä päivystykseen ja seur. päivänä kotiin ja meillä toi päivystys on 50km päässä... sit mökille ja takas ja nyt on ollu ihana päivä pyykkäillä ja makoilla vaan =)

Kesäloma alkoi miehellä ja vajaat 3vkoa ois häihin vielä aikaa. Sitä ennen ystävien häät juhlittavana ja aika menee vauhdilla.

Keskiviikkona ultraan ja neuvolaan niin ja mies aikoi maanantaina käydä sen vauvavakuutuksen hoitamassa mun kanssa ettei vaan jää ottamatta.

Liitoskivut on aivan karseita, mutta niihin jotenki tottuu...

piprane ema ja Lotta 20+2 ( 20+6)
 
Noista liikkeistä on pakko tulla kommentoimaan, kun olen asiaan jonkin verran perehtynyt. Vielä ei siis todellakaan liikkeitä tarvitse tuntua joka päiväkään. Jossain välissä kumminkin on fiksua alkaa tarkkailemaan vauvan liikkeitä, niin että joka päivä tulee se 10 liikettä tunti jonkin tunnin aikana. Jos vauva liikkuu paljon muutenkin, ei liikkeitä tietenkään tarvitse erikseen laskea. Mutta jos siinä vaiheessa kun lapsi jo liikkuu säännöllisesti ja tuntuvasti ja jonain päivänä tuota kymmentä liikettä tuntiin ei saa (varsinkin ilta-aika on sellaista, että silloin vauvat yleensä liikkuvat), niin silloin täytyy lähteä äitipolille tarkistamaan tilanne vaikka keskellä yötä. Kotodopplerista löytyvä syke ei kerro että vauva voisi hyvin. Myöskään neuvolan dopplerilla ei tee tuossa tilanteessa yhtään mitään. Liikkuminen on vauvan hyvinvoinnin merkki, ei syke, joka on lähinnä elossaolon merkki.

Mutta nyt syömään patonkia ja rahkaa.

Muari ja Sintti rv 21+1
 
Noista liikkeistä on pakko tulla kommentoimaan, kun olen asiaan jonkin verran perehtynyt. Vielä ei siis todellakaan liikkeitä tarvitse tuntua joka päiväkään. Jossain välissä kumminkin on fiksua alkaa tarkkailemaan vauvan liikkeitä, niin että joka päivä tulee se 10 liikettä tunti jonkin tunnin aikana. Jos vauva liikkuu paljon muutenkin, ei liikkeitä tietenkään tarvitse erikseen laskea. Mutta jos siinä vaiheessa kun lapsi jo liikkuu säännöllisesti ja tuntuvasti ja jonain päivänä tuota kymmentä liikettä tuntiin ei saa (varsinkin ilta-aika on sellaista, että silloin vauvat yleensä liikkuvat), niin silloin täytyy lähteä äitipolille tarkistamaan tilanne vaikka keskellä yötä. Kotodopplerista löytyvä syke ei kerro että vauva voisi hyvin. Myöskään neuvolan dopplerilla ei tee tuossa tilanteessa yhtään mitään. Liikkuminen on vauvan hyvinvoinnin merkki, ei syke, joka on lähinnä elossaolon merkki.

Mutta nyt syömään patonkia ja rahkaa.

Muari ja Sintti rv 21+1
 
Noista liikkeistä on pakko tulla kommentoimaan, kun olen asiaan jonkin verran perehtynyt. Vielä ei siis todellakaan liikkeitä tarvitse tuntua joka päiväkään. Jossain välissä kumminkin on fiksua alkaa tarkkailemaan vauvan liikkeitä, niin että joka päivä tulee se 10 liikettä tunti jonkin tunnin aikana. Jos vauva liikkuu paljon muutenkin, ei liikkeitä tietenkään tarvitse erikseen laskea. Mutta jos siinä vaiheessa kun lapsi jo liikkuu säännöllisesti ja tuntuvasti ja jonain päivänä tuota kymmentä liikettä tuntiin ei saa (varsinkin ilta-aika on sellaista, että silloin vauvat yleensä liikkuvat), niin silloin täytyy lähteä äitipolille tarkistamaan tilanne vaikka keskellä yötä. Kotodopplerista löytyvä syke ei kerro että vauva voisi hyvin. Myöskään neuvolan dopplerilla ei tee tuossa tilanteessa yhtään mitään. Liikkuminen on vauvan hyvinvoinnin merkki, ei syke, joka on lähinnä elossaolon merkki.

Mutta nyt syömään patonkia ja rahkaa.

Muari ja Sintti rv 21+1
 
Noista liikkeistä on pakko tulla kommentoimaan, kun olen asiaan jonkin verran perehtynyt. Vielä ei siis todellakaan liikkeitä tarvitse tuntua joka päiväkään. Jossain välissä kumminkin on fiksua alkaa tarkkailemaan vauvan liikkeitä, niin että joka päivä tulee se 10 liikettä tunti jonkin tunnin aikana. Jos vauva liikkuu paljon muutenkin, ei liikkeitä tietenkään tarvitse erikseen laskea. Mutta jos siinä vaiheessa kun lapsi jo liikkuu säännöllisesti ja tuntuvasti ja jonain päivänä tuota kymmentä liikettä tuntiin ei saa (varsinkin ilta-aika on sellaista, että silloin vauvat yleensä liikkuvat), niin silloin täytyy lähteä äitipolille tarkistamaan tilanne vaikka keskellä yötä. Kotodopplerista löytyvä syke ei kerro että vauva voisi hyvin. Myöskään neuvolan dopplerilla ei tee tuossa tilanteessa yhtään mitään. Liikkuminen on vauvan hyvinvoinnin merkki, ei syke, joka on lähinnä elossaolon merkki.

Mutta nyt syömään patonkia ja rahkaa.

Muari ja Sintti rv 21+1
 
Noista liikkeistä on pakko tulla kommentoimaan, kun olen asiaan jonkin verran perehtynyt. Vielä ei siis todellakaan liikkeitä tarvitse tuntua joka päiväkään. Jossain välissä kumminkin on fiksua alkaa tarkkailemaan vauvan liikkeitä, niin että joka päivä tulee se 10 liikettä tunti jonkin tunnin aikana. Jos vauva liikkuu paljon muutenkin, ei liikkeitä tietenkään tarvitse erikseen laskea. Mutta jos siinä vaiheessa kun lapsi jo liikkuu säännöllisesti ja tuntuvasti ja jonain päivänä tuota kymmentä liikettä tuntiin ei saa (varsinkin ilta-aika on sellaista, että silloin vauvat yleensä liikkuvat), niin silloin täytyy lähteä äitipolille tarkistamaan tilanne vaikka keskellä yötä. Kotodopplerista löytyvä syke ei kerro että vauva voisi hyvin. Myöskään neuvolan dopplerilla ei tee tuossa tilanteessa yhtään mitään. Liikkuminen on vauvan hyvinvoinnin merkki, ei syke, joka on lähinnä elossaolon merkki.

Mutta nyt syömään patonkia ja rahkaa.

Muari ja Sintti rv 21+1
 
Noista liikkeistä on pakko tulla kommentoimaan, kun olen asiaan jonkin verran perehtynyt. Vielä ei siis todellakaan liikkeitä tarvitse tuntua joka päiväkään. Jossain välissä kumminkin on fiksua alkaa tarkkailemaan vauvan liikkeitä, niin että joka päivä tulee se 10 liikettä tunti jonkin tunnin aikana. Jos vauva liikkuu paljon muutenkin, ei liikkeitä tietenkään tarvitse erikseen laskea. Mutta jos siinä vaiheessa kun lapsi jo liikkuu säännöllisesti ja tuntuvasti ja jonain päivänä tuota kymmentä liikettä tuntiin ei saa (varsinkin ilta-aika on sellaista, että silloin vauvat yleensä liikkuvat), niin silloin täytyy lähteä äitipolille tarkistamaan tilanne vaikka keskellä yötä. Kotodopplerista löytyvä syke ei kerro että vauva voisi hyvin. Myöskään neuvolan dopplerilla ei tee tuossa tilanteessa yhtään mitään. Liikkuminen on vauvan hyvinvoinnin merkki, ei syke, joka on lähinnä elossaolon merkki.

Mutta nyt syömään patonkia ja rahkaa.

Muari ja Sintti rv 21+1
 
Noista liikkeistä on pakko tulla kommentoimaan, kun olen asiaan jonkin verran perehtynyt. Vielä ei siis todellakaan liikkeitä tarvitse tuntua joka päiväkään. Jossain välissä kumminkin on fiksua alkaa tarkkailemaan vauvan liikkeitä, niin että joka päivä tulee se 10 liikettä tunti jonkin tunnin aikana. Jos vauva liikkuu paljon muutenkin, ei liikkeitä tietenkään tarvitse erikseen laskea. Mutta jos siinä vaiheessa kun lapsi jo liikkuu säännöllisesti ja tuntuvasti ja jonain päivänä tuota kymmentä liikettä tuntiin ei saa (varsinkin ilta-aika on sellaista, että silloin vauvat yleensä liikkuvat), niin silloin täytyy lähteä äitipolille tarkistamaan tilanne vaikka keskellä yötä. Kotodopplerista löytyvä syke ei kerro että vauva voisi hyvin. Myöskään neuvolan dopplerilla ei tee tuossa tilanteessa yhtään mitään. Liikkuminen on vauvan hyvinvoinnin merkki, ei syke, joka on lähinnä elossaolon merkki.

Mutta nyt syömään patonkia ja rahkaa.

Muari ja Sintti rv 21+1
 
Noista liikkeistä on pakko tulla kommentoimaan, kun olen asiaan jonkin verran perehtynyt. Vielä ei siis todellakaan liikkeitä tarvitse tuntua joka päiväkään. Jossain välissä kumminkin on fiksua alkaa tarkkailemaan vauvan liikkeitä, niin että joka päivä tulee se 10 liikettä tunti jonkin tunnin aikana. Jos vauva liikkuu paljon muutenkin, ei liikkeitä tietenkään tarvitse erikseen laskea. Mutta jos siinä vaiheessa kun lapsi jo liikkuu säännöllisesti ja tuntuvasti ja jonain päivänä tuota kymmentä liikettä tuntiin ei saa (varsinkin ilta-aika on sellaista, että silloin vauvat yleensä liikkuvat), niin silloin täytyy lähteä äitipolille tarkistamaan tilanne vaikka keskellä yötä. Kotodopplerista löytyvä syke ei kerro että vauva voisi hyvin. Myöskään neuvolan dopplerilla ei tee tuossa tilanteessa yhtään mitään. Liikkuminen on vauvan hyvinvoinnin merkki, ei syke, joka on lähinnä elossaolon merkki.

Mutta nyt syömään patonkia ja rahkaa.

Muari ja Sintti rv 21+1
 

Yhteistyössä