MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Pitkästä aikaa kommentoin, vaikka olenkin lukenut kommentteja aktiivisesti. Pahoinvointi ja kova flunssa yhtäaikaa on vienyt voimat parilta viikolta.

Katjalle: pidetään peukkuja! Olisin itsekin varmaan päätynyt kanssasi samaan ratkaisuun ja käyttänyt rahat oman mielenrauhan hyväksi.

Tereselle ja jääräpäälle:
Itsekin olen juuri tuota korkeaa riskiä pelännyt/miettinyt jo ennalta. Ikää 33v...
Veriseulassa olen käynyt, tulokset saan huomenna np-ultran yhteydessä... Sydänääniä ei ole vielä kuunneltu ja esikoista odotan, joten huomisen aamun ultrakäynti tulee olemaan ekstrajännittävä! Vielä en oikein edes ole antanut itselleni lupaa uskoa, että masussa mitään olisikaan, kai sitä varjelee itseään pettymyksiltä.
Kamalaa joutua miettimään tuollaisia riskejä ja joutua pohtimaan ottaako riskin tutkimusten suhteen vai mitä tekee..
Toisaalta olen koittanut miettiä asiaa niin, että stressasi kuinka paljon tahansa, ei mitenkään voi asioihin vaikuttaa, eikä lapsen terveyttä varmistaa..

12+0 tänään
 
Täällä käyty viikko sitten np-ultrassa ja kaikki oli ok, pikkuinen loikki kovasti :) Tänään tuli verikokeen tulokset ja tulos on normaali ja lisääntynyttä riskiä ei ole todettu.
Mulla vaan jatkuu tätä pahoinvointia ja väsymystä. :|

Tanya: Mäkin olen Vantaalta, ja ensimmäinen neuvolakäynti oli joskus rv 5-6, varhaisultra rv 8+3 kättärillä, np-ultra 11+3 kättärillä, seuraava neuvolakäynti rv 15+3 ja neuvolalääkäristä ei hajuakaan???

Maria rv 12+3
 
Kyllä mulla ainakin joka kuukausi on neuvolassa käynti, vaikken olekkaan ensisynnyttäjä ja ei ole mitään muutakaan erikois tarkkailtavaa.. Ja Kyllähän se pitäisi kerran kuukaudessa olla normaalistikin neuvola käynti vk32 saakka ja sit 36vk:lle kahden viikon välein ja loppu aika viikon välein. Näin ainakin vau kirjassa lukee ja kyllä täällä meillä päin kaikki käy sen kerran kuukaudessa neukkulassa.. Pitäähän ne verenpaineet, hemoglobiinit yms tärkeät asiat tarkastaa usein, että jos niissä vaikka sattuu jotain häikkää olemaan. Mutta jännä jos kaikkialla ei näin ole...

puhnalle 9+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Meilläkin neuvola kerran kuussa =)
sama juttu täällä.

Tereselle en osaa sanoa muuta kuin yhtyä muiden sanoihin. Vaikka niistä tuskin paljon lohtua on. Itsekin aion varmasti lisätutkimuksiin mennä, mikäli riski kohonnut. Huomenna sen näemme... Tsemppiä perheellesi!
 
Vantaalta myös ja mulla oli eka neuvola rv7+jotain, eka ultra kättärilla rv11+ ja toinen neuvola rv 13+jotain. Neuvolalääkäri mulla oli rv8+ lähinnä allergialääkkeiden vuoksi (edellisessä keskenmenneessä ei ollut edes puhetta lääkärikäynnistä tässä vaiheessa..)
Jännä että M4ri4-90:lla on ollut varhaisultrakin kättärillä? Mulle sanottiin että saa olla useampi keskenmeno takana ennenkun laittaavat varhaisultraan..höh ;)

Ja tuota ultraa nyt odotetaan kuumeisesti, viikon päästä perjantaina vasta - ja ensimmäisen kerran! Mutta sinnittelen nyt sinne asti enkä tilaile erikseen yksityiselle ultraa, kun olen jaksanu tähänkin asti jotenkuten sinnitellä :p
Mutta ei kyllä meinaa pää pysyä kasassa kun mietityttää onko siellä ketään.. Ja jos kaikki olisikin siltä osin ok niin seuraavaksi huolettaa jo nuo seulonnan tulokset. Yhtä huolta ja murhetta tämä elämä :/
Mutta, täytyy koittaa kaikin voimin olla murehtimatta liikaa etukäteen. Kun ei asiaan paljon itse voi kuitenkaan vaikuttaa..

Onnea kaikille ketä on jo saanut ultrasta ja seulonnoista hyviä uutisia.
Ja tsemppiä paljon niille, ketä elää vielä epävarmuudessa.

katjuska 10+4?
 
Teresalle voimia. Ja Katja-75:lle kanssa. Ei se doppler välttämättä vielä löydä niitä pienen sydänääniä, mutta tiedän että jos olisi itsellä sama tilanne niin varmaan kanssa menisin ultraan!

Onnittelut kaikille hyviä ultra uutisia saaneille! :flower:

Oireina on väsymys ja kova nälkä. Etova olo tuntuu jo vähän helpottavan, mutta oon kyllä iltaisin niin poikki, että ysiltä viimestään on sänkyyn mentävä. Nyt vaan odotellaan, että toi väsymyskin alkaisi helpottamaan! Oon myös alkanut nyt narskuttelemaan hampaita öisin. En oo varma liittyykö se raskauteen mitenkään vai stressiin vai mihin, mutta ei oo kiva vaiva. Ikinä ennen tätä en oo niitä narskutellut.

Töissä ei malttaisi millään olla ja aika tuntuu varsin pitkältä. Toivoo vaan, että kesä tulisi pian, sitten kesäloma ja kesäloman jälkeen on kuukausi töitä ennen kuin jää sitten äitiysvapaille.

Mutta kohta nokka kohtia kotia!

Birre86 ja nyytti 12+2.
 
Kiitos tsempeistä Bad Virgin, Liisa-Lotta ja Birre! :heart: Täytyy tosiaan toivoa parasta... On niin hyvä porukka, etten täältä pois halua.

Mulla oli Espoossa eka neuvolakäynti rv 7+6 ja seuraava käynti lääkärineuvola rv 14+6. Aika pitkä väli on tuossakin. Näiden kahden välissä on sitten np-ultra rv 11+6. Jatko on sitten vielä auki.

Vappusuunnitelmat ovat ihan auki vielä tässä vaiheessa. Ollaan varmaan täällä kotosalla ja grillataan yms. Itselläni tämä vappu menee pommacin merkeissä. Munkkeja olisi kiva tehdä itse, mutta saapa nähdä jaksaako.

 
Olen alkanut kertomaan tulevasta perheenlisäyksestä. Molempien perhe tietää ja pari ystävää. Äsken soitin äidille ja kerroin, aivan paniikissa se oli, aivan niinkuin arvasinkin :headwall: Tällä kertaa ei sentään kysellyt että oliko vahinko, hoki vaan oho...oho...oho...
:headwall:
 
Neuvolakäynneistä: Helsinki on tosiaan karsinut uudelleensynnyttäjien neuvola-aikoja aika isolla kädellä. Mulla olisi myös Helsinkiläisenä eka neuvola rv8+ ja seuraava vasta rakenneultran jälkeen (!) ja mulla toi rakenneultra on rv 19+5, eli vasta rv 22 todennäköisesti olisi se neuvola, jossa samalla saisi sitten sen todistuksen äitiyspäivärahaa ja äitiysavustusta varten. Ja neuvolalääkärin aikaa ei ole, koska kävin yksityisellä varhaisultrassa. Nyt kun muutamme parin viikon päästä Espooseen, niin sinne ottavat mut kyllä heti ja käynnit kuulemma kerran kuussa, myös uudelleensynnytäjille. Neuvolalekuriinkin olisin päässyt, mutta en näe sitä tarpeelliseksi ja pakko ei ole kun olen jo silloin yksityisellä.

Aika riskaabelia touhua mun mielestä ja pitkä aika odottaa, kun liikkeitäkään ei välttämättä vielä tossa välissä paljoa tunnu. :/
 
Tereselle iso :hug: Toivottavasti on väärä hälytys ja kaikki olisikin hyvin! Itse en vieläkään ole varma siitä veriseulasta, menenkö vai en.

Mulla oli myös tässä muutama tosi hyvä päivä ilman pahoinvointia ja oksentamista. Tänään sitten yllättäen aamupalat tuli ylös :( No ihan hyvä siinä mielessä, että pieni itsestään ilmoittelee. Mullakin takana yksi keskeytynyt km ja silloin oireet loppui kokonaan. Perjantaina olen menossa töihinkin, johan tässä 5 viikkoa meni saikulla :eek:

Mulla oli se eka neuvola 3 viikkoa sitten ja seuraava on kk päästä. Se on sitten se lääkärineuvola. Ja Espoossa asutaan. Ei siis turhan usein meitä uudelleensynnyttäjiä neuvolaan haluta. Tiheneehän ne jossain vaiheessa sitten ja varmasti saa välilläkin ajan, jos siltä tuntuu.

aletheia 10+6 (11+0)
 
Tereselle iso voima hali :hug:

Katja; Toivotaan, että kaikki kuitenkin ok. Eihän ne sydänäänet vielä tosiaan välttämättä kuulu.

Jan Jade Mä tilasin juuri tuolta nettitilaus.fi sivuilta tuon dopplerin ja tuli 3-4 vuorokaudessa. Hyvin palvelu pelasi ainakin minulla. ennakkomaksuna maksoin ja paketti tuli postiin isossa laatikossa :)

(.) Täällä käyty np-ultrassa ja 1,2 oli turvotus isoimmillaan. Kätilö joka ultrasi, totesi, että kohtu on todella edessä. Aikaisemmissahan raskauksissa kohtu on ollut todella taaksepäin kallellaan. Nyt näkyi paremmin masun päältä kuin sisäkautta. 5cm pituutta ja vastasi viikkoja 11+6 joka sopii mulle hyvin ;) Muutama päiväkin tuossa loppuraskaudessa alkaa tekemään tiukkaa. La ei kuitenkaan virallisesti muutettu koska ei heittänyt 5 vuorokautta.

Kaveri heilui kuin heinämies ja kohta odottelenkin jo liikkeitä tuntuvaksi.

Huomenna onkin paljon taas ultraan menijöitä, tsemit teille!
Ja kaikille hyviä uutisia saaneille onnittelut!

BV Jos ehdit niin la:n voi päivitellä 11.11.

OP ja TiTi-Uuu 11+6
 
aletheia, kannattaa ajatella niin, että se np-ultra on yksi neuvolakäynti, niin ei se väli silloin niin iso kuitenkaan ole, sama se taitaa olla monessa muussakin paikassa. Täällä siis eka neuvola oli muutama viikko sitten ja maanantaina oli np-ultra, ensi viikon lopulla onkin sitten lääkärineuvola, joka mulla on eri neuvolassa missä normisti käyn, kun aikoja ei ollut. Omaan neuvolaan menen sitten kesäkuun alussa.
 
Suht raskas päivä takana. Koko ajan noi tulokset kummittelee päässä. Mä en oikeasti ollut ollenkaan varautunut tuohon tulokseen ja meinasin kirjaimellisesti pudota penkiltä, kun kuulin. Pyörtyminen oli tosi lähellä enkä oikein muista lääkärin kanssa keskustelusta mitään, onneksi mies pääsi mukaan ja hoiti kysymykset ja keskittyi myös saamiinsa vastauksiin.
Tänään sitten yritin soitella Taysiin ja lopulta sainkin jonkun langan päähän (kiva soitella töistä). No, kyseinen ihminen oli "pahassa paikassa" tai jotain. Otti mun nimen ylös ja lupas kattoo koneelta lähetteen ja soittaa iltapäivällä mulle takaisin. Ja sitä soittoa ei sitten tullut! Ei noin voida toimia! Toi on ehkä jokapäiväistä niille, että sinne soittaa joku, joka on ihan paniikissa tuloksista, mutta jos luvataan soittaa niin sillon soitetaan! Huomenna siis uudestaan.
 
Joo kiitos siitä, saadaa aikaiseksi järkevää keskustelua aiheesta kuin aiheesta :)

Asiasta kukkaruukkuun;
Onko kellään muulla hermot ihan kireellä, mä olen kiree kuin viulun viritetty kieli ja ihan joka asiasta äyskin. Öisin menee ihan pyörimiseksi, unikaan ei tule. Onkohan tää jotain masennuksen poikasta?
 
OP-81 Kyllä täälläkin on hermot kireellä, itteäkin pistää ärsyttämään ku joka asian pitää ärsyttää ja hermostuttaa. Mies parka :(

BV Mä voisin muuten päivitellä, mutta oon sellainen tunari näissä asioissa, että kaikilla ois varmasti ihan uudet iät ja la :ashamed: Mutta jospa joku joka osaa ja kykenee ottais ens kuulle sen homman..
 
Alkuperäinen kirjoittaja puhnalle:
OP-81 Kyllä täälläkin on hermot kireellä, itteäkin pistää ärsyttämään ku joka asian pitää ärsyttää ja hermostuttaa. Mies parka :(

BV Mä voisin muuten päivitellä, mutta oon sellainen tunari näissä asioissa, että kaikilla ois varmasti ihan uudet iät ja la :ashamed: Mutta jospa joku joka osaa ja kykenee ottais ens kuulle sen homman..
Kyllä mä voin päivittää ens kuun pinon, jos ei muutakaan löydy =)
Ja jos se RP ilmestyisi vielä sitä ennen :D

Hermot on täälläkin kireenä koko ajan :kieh:
Ja laatta lentää, jos joutuu nuorimmaisen kakkavaippaa vaihtamaan, yöks :x
 
BV: miten se päivittely oikein tapahtuu? :D oon kanssa hieman palikka ja jos se ei vie kamalasti aikaa ja hermoja eli siis jaksan tehdä sitä harjoittelun lomassa niin voin minäkin yrittää.KUnhan kukaan ei hermoile, jos sekoilen :LOL:

Niin ja mulla kans laskettu aika pysyi samana, mutta sikiö oli päivän vanhempi eli tänään siis poks poks!

Riikka & öttiäinen 12+0 :heart:
 

Yhteistyössä