MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Vaipoista on täällä keskusteltu. Kokeilin muutaman kerran kestoja esikoisella, mutta tuloksena oli aina hyvin paljon vaate ja lakana pyykkiä, joten ei kiitos. Kertiksillä siis mennään ja tämän toisen kanssa en edes ajatellut kokeilevani kestoja. Ei vain ole tämän perheen juttu.

Jotenkin on niin ihanaa kun tuo meidän esikoinen on oikeasti oppinut syömään. Jos joku valittaa että lapsi on huono syömään, niin olisi tullut katsomaan ja kokeilemaan meidän ruokailuja. Poika on oikeastaan vasta tässä kuussa oppinut valittamaan nälkäänsä, joka on todella upeaa! Sitä ennen ei olisi varmasti ikinä syönyt mitään omasta tahdosta ja painaisi varmaan 3 kiloa nyt. Onhan se hyvä kun ikää tuli vuosi täyteen, niin alkoi syöminen luistaa. Keskosuuden varjopuolia..

Pahaa oloa on vaihtelevasti edelleen. Ehkäpä se kohta loppuu jo. Väsymys on ehkä pikkaisen hellittänt, mutta edelleen vähän sellainen olo että ei saa mitään aikaan. Onneksi saa sentään olla kotona nyt ja mennä huilimaan kun esikoinen nukkuu. Iltapalalua on edelleen. Se saisi kyllä loppua jo. Ei ole kiva jos se jatkuu kesähelteisiin asti..

Tiikeri ja pikkuinen 11+6
 
täällä kans saa pikkuhousun suojia käyttää koko ajan, sen verran on runsasta tuo valkovuoto... :x on se jo ennestäänkin ollu aika runsasta mutta kyllä tää on omaa luokkaa!

täällä on vietetty päivä taas töissä ja vielä pitäis aamuun asti jaksaa, onneks on ollu yökkäilyjen osalta hieman helpompi päivä.

nyt tuntuu kyllä et maha on pompsahtanu esiin.. ainakin jonkin verran. hassu olo! mutta kuinka vaan koko ajan voikin pelätä pahinta? ja vaikka joka päivä yökkäilen enemmän tai vähemmän... jotenkin vaan tuota 12 vkon rajapyykkiä +np-ultraa odottelen..

mitäs mä jorinoisin vielä? ai niin, asiasta kukkaruukkuun, tps taitaa viedä mestaruuden.. :p

saana & 10+5
 
Kiitos kaikille lohduttavista sanoista. :heart: Mä tosiaan laitoin ne uudet patterit doppleriin ja kyllä vähän paremmin kuului mielestäni. Sain aikani taas etsiä kunnes sitten aivan alhaalta oikealta sain sydänäänet kuuluviin hetkeksi. Huusin miestäni tulemaan kuuntelemaan ja hän kerkesi niitä vähän aikaa kuunnella kunnes ne taas hävisivät. Mä yritin löytää niitä uudelleen, mutten löytänyt joten annoin periksi. Oli se hassua kuunnella omaa sydämenlyöntiä ja sitten pikkuisen sydänääniä siinä rinnalla. Helpotti edes vähän. Tosin mä olen niin hermoheikoksi jo tässä tullut, etten siltikään meinaa uskoa. :headwall: Mä luulen, että uskon kunnolla vasta kun seuraavan kerran näen pikkuisen ultrassa. Päätin nyt odottaa sinne np-ultraan kumminkin kun nuo äänet sain kuuluviin. Tulivat kyllä kreivin aikaan sillä mä olisin varmaan mennyt muuten vielä ylimääräiseen ultraan.

*muoks* Ihanaa, että Pirtsi on jo tuntenut ensimmäiset liikket. Olet vissiin ensimmäinen meistä? Sitä ihanuutta itsekin odotellessa.
 
pahaolo on alkanut helpottamaan..en ole oksentanut enkä muutenkaan voinut huonosti nyt kolmeen kokonaiseen päivään =)

hiukset rasvottuu ihan uskomattoman nopeasti, päivittäin sais pestä että pysyis muutenkin kuin pitkin päätä



 
Kiitos niille jotka jaksoivat mun tyhmän kysymykseeni vastata. Odotan esikoista ja kaikki on ihan uutta, sitten tuo sana terveystarkastus vielä sekottaa..

Keskeytynyt keskenmeno Täällä myös yksi joka pelkää sitä. Mulla kun raskaus on jo siinä vaiheessa, että oireet alkaa vähentyä. Niin sitten koko aika murehtii, onko kaikki hyvin. Pelottaa niin, että jotain onkin sattunut :( Liikkeitäkään ei tässä vaiheessa vielä tunne, että voisi siitä päätellä jotain.. Kesäkuun puolessa välissä vasta nähdään pikkunen seuraavan kerran.
 
liirah: juu tyttöolo senkun vahvistuu vaan =) en tiedä mistä johtuu ku mullahan on jo tyttö ja poika ja kummastakaan ei juuri oireita ollu ja tästä niitä onki sit riittäny :)

Kyllä se ultra alkaa jännittää yhä enemmän mitä lähemmäks menee.. torstain neuvolaki jännittää et löytyykö sydänäänet vai ei... eilen alamasu oli tosi kipee koko päivän ja välillä pelottaa ettei kaikki olekkaan hyvin. Oireet alkaa olla jo helpottamaan päin ja oikeestaan toi hajuällötys ja kahviällötys on enää jäljellä.

"kiva" kuulla et muillaki tätä hemmetin valkkariongelmaa, mulla ei oo sitä koko ajan, mut ehkä 3 viikkoa neljästä..

piprane ema ja Lotta 11+3
 
Moikkelipoikkelis vaan kaikille!
Huonoja uutisia kuulleille :hug: Toivottavasti jaksatte päivän kerrallaan :attn:

Ei oo jaksannu kirjotella tännekkään kun ollut muka niin kiire ja pelottaa että jos kaikki ei olekaan kunnossa... Jotenki tuo huominen nt-ultra on saannut mut ihan paniikkiin! Aivan oon varma että ultraaja sanoo ettei siellä mitään sykettä näy :'( En tiedä miksi nyt on niin epätoivo, ehkä se sitten johtuu vaan kaikista huonoista uutisista täällä ja aiemman keskenmenon muistoista. Mutta huomennahan sitä ollaan viisaampia! Jaiks ku sinne jaksais nyt vaan rauhassa!!!
Noista oireista, valkovuotoa täälläkin (mitä ei ikinä ennen oo ollu, ei raskauden eikä muunkaan aikana näin paljoa) ja tukka on ihan rasvainen puolessapäivässä... Niinkö joku kirjoittikin niin olo ei ole kovin hohdokas! Vieläkö mahaa turvottaa ja olo on välillä kuin merinorsulla, niin eipähän tee mieli sellaisia hommia paljoa harrastella :LOL:

Lasten luonteista; Esikoinen on ollut meillä kovin haastava luonteeltaan. Yöt meni aikanaan valvoessa, kun piti parintunnin välein syödä tunti ja sitten taas parituntia unta ja sama peli... Muutenkin on poitsu ollut luonteeltaan välillä kovin haastava, mihinkään ei oikein halunnut pienenä jäädä yksin. Ei hoitoon eikä kavereille tms. Nyt kun ikää on jo hurjat 8-v niin kaverithan on tietenki elämän paras juttu =) Mutta kyllä hirvittää taas aloittaa vauvaperheen arkea, kun tuo toinen on tosiaan jo lähes teini-iän kynnyksellä ja onhan se elämä ison pojan kanssa jo aika helppoa. Ei siinä enää ole tarvinnu joka askelta katsoa, menee jo omissa hommissaan ihan ilman äitiäkin B)

Mutta nyt lähdenkin laittamaan poitsulia kouluun ja jään panikoimaan että mitä huominen tuo, hyviä vai huonoja uutisia??!!!
Moro!
 
Huomenta!

Elina: Me tilattiin esikoiselle gessleinit saksasta, ja tulivat tosiaan huomattavasti halvemmaksi ja oliskohan postikuluja tullut muutama kymppi ja vaunut tulivat kätevästi kotiovelle. Meillä kun pitää ajatella sitäkin, ettei nuita gessleineitä saa ihan lähistöltä, joten bensakulujakin tulis vaikka kuinka. Mutta vain siis lämpimästi suositella. Me taidettiin maksaa ne visalla silloin.

Kestoista: Mä olen ollut päiväkodissa töissä ja siellä törmännyt kestoihin ja silloin kyllä nousi koko hommaa kohtaan karvat niin pystyyn, että mä en siihen lähde.

Paha olo on kai hiukan lieventynyt, kääntynyt jotenkin iltapainotteiseksi. Mutta mua hirvittää tämä turpoaminen! Mä normaalisti syön ihan hirveät määrät makeaa, nyt en ole syönyt puoliakaan siitä, mutta silti tuntuu että näytän ihan kaamealta pontsolta jo joka vaatteessa ja maha on ihan ylämahasta asti aivan valtava pömppö. Normaalisti olen kuitenkin ihan laiha, joten tämä tuntuu ihan kauhealta ja vähän vaikeaa alkaa olla mitään enää peitellä. onneksi nyt on muodissa kaiken maailman kaavut ja tunikat, ylisuuret paidat ;) Viikko ja pari päivää pitäisi vielä kärvistellä ennen kuin pääsee np-ultraan kuulemaan tuomionsa, onko siellä elämää... Mä olen muutenkin pessimisti, ja esikoisenkin kohdalla olin loppuun asti sitä mieltä että ei meille mitään vauvaa tule ja samoin on nyt niin vahva fiilis että joko on tuulimun a tai keskeytynyt keskenmeno, reilu vuosi sitten minulla olikin km, joten se siellä varmasti vielä myöskin kummittelee mielessäni, joten kovin vahva fiilis ei ole, vaikka oireita olisi vaikka muille jakaa...

Vaahtokarkkiunelma ja möhköfantti 10+4
 
Huonoja uutisia saaneille ISO :hug:

Kestoista Meillä kestoillaan kuopuksen kanssa (1v2kk) ja muuta en voisi meidän perheessä kuvitellakkaan. MIeskin on ihan kympillä mukana kestoilu touhussa ja huuhtelee kiltisti kaikki kakkavaipat ämpäriin odotteleen kunnon pesua.
Ja siis varmasti kestoillaan seuraavankin kanssa, kun noita vaippoja on kertynyt lähemmäs 80 kipaletta... =) (olen oikein intoutunut niitä osteleen, mutta enää ei tarvita kyllä yhtään lisää- noilla vaipattaa vaikka kolme)

Terveystarkastus Kysäsin siitä neuvolassa ja se täti sanoi että normaali juttelukäynti siellä riittää takamaan ne kelan tuet ja korvaukset. Kaikki lääkärissä käynnit on vapaaehtoisia ja siis tuo yksi käynti riittää jolloin tehdään paperiasiat kuntoon. Jälkitarkastus onkin sitten pakollinen, myös kelan kantilta.

Pahaolo vaivaa mua sisällä, pihalla ei tunnu missään, eikä minkäänlaista huonoa vointia. Sisällä ollessa tuntuu, että jos ei jatkuvasti syö, niin ykä lentää. Painoa mulla niin paljon ennestään, että tässä ei joutais paljon lihomaan, vaan olis tarkoitus pitää viisarin lukema koko raskauuden ajan samassa kun se on nyt. Ekan lapsen raskausaikana kertyneet ikävät 30 kiloa, kun kulkee tossa mukana koko ajan. :D

Mukavaa ja aurinkoista alkanutta viikkoa teille kaikille! :heart:
 
Mä kans oon ollu siinä uskossa että kunhan neuvolassa käy, niin saa tuet.
Mulla on myös huomenna se eka ultra....kauheeta vaikka kuitenki kivaa :LOL:
Ihanaa kun nyt on väsymys hävinnyt, niin voin taas käydä combatissa...kädet ja selkä eilisestä ihan tosi kipeet, mutta se on just paras tunne :D
Mutta nyt jatkuu tenttiin lukeminen, kun kotona on rauhallista.

Riikka & öttiäisvauva 11+4 :heart:
 
Hei onko kellään ollu alhanen verenpaine? Monta päivää ollu tosi heikko olo ja eilen kokeilin mummulassa niitten kotimittarilla niin alhaisimmillaan arvo oli 87/72 :whistle: Mulla on aina ollu tosi hyvät paineet eikä esikonkaan kohdalla ollu mitän moitittavaa. Hyviä vinkkejä miten sitä sais nostatettua? Kahvia oon sen 3kuppia päivässä juonu, laku&salmiakki olis kans kuulema hyviä mutta kuitenki sen verran suolasia että sitte varmaan turvotus iskee. äää!
Muuten olotila loistava ja ens viikon ultraa odottelen :)

ziziz ja katkis 10+2
 
hei mistähän saa tietää et paljon mitkäkin vaunut UUTENA suunnilleen maksaa? täällä joku kertoi päätyneensä emmaljunga edge duo combeihin, ja kun niitä katselin niin vaikutti tosi hyviltä, ja kun itselläkin noita koiria jotka sit lenkillä mukana kulkisi, niin noi vaikutti tukevilta yms..mut kun koitin kattella niin en oikein löytänyt hintoja, paitsi käytettynä, ja nekin oli 300-500e. eli paljonkohan noi ois about uutena? oon ajatellu et suurinpirtein kaiken muun (pinnasänky,syöttötuoli , suurin osa vatteista yms.) löydän/saan käytettynä/tutuilta/kirppiksiltä, mutta vaunut mahdollisesti ostettais uutena. en kyl osannu aavistaa et ihan noin kalliit ois, aika suolaselta tuntuu hinta! onneks tulee palautuksia 900e just passeliin aikaan..:D + miehellä 700e..:)

kestoista, ehdottomasti kans aion vaavilla käyttää ainoastaan kestoja! ekologista ja taloudellista!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ziziz:
Hei onko kellään ollu alhanen verenpaine? Monta päivää ollu tosi heikko olo ja eilen kokeilin mummulassa niitten kotimittarilla niin alhaisimmillaan arvo oli 87/72 :whistle: Mulla on aina ollu tosi hyvät paineet eikä esikonkaan kohdalla ollu mitän moitittavaa. Hyviä vinkkejä miten sitä sais nostatettua? Kahvia oon sen 3kuppia päivässä juonu, laku&salmiakki olis kans kuulema hyviä mutta kuitenki sen verran suolasia että sitte varmaan turvotus iskee. äää!
Muuten olotila loistava ja ens viikon ultraa odottelen :)

ziziz ja katkis 10+2
Lakua ei ainakaan kannata syödä, mulle annettiin neuvolassa taas noi ruoka-aine-suositukset ja siellä luki että lakritsia kannattaa välttää koko raskausaika, koska se lisää ennenaikaisen synnytyksen riskiä.
Muuten noista paineista. Mulla on ollut aina aikaisemmin ihan normaalipaineet, mutta nyt oli tipahtaneet 104/60. Väsymystä on, mutta ei sentään huimaa. Mutta sulla on kyllä paineet tosi alhaalla! Noi kotimittarit voi valehdella paljonkin, eli ehkä voisit käydä neuvolassa mittauksella ja kysellä sieltä samalla apua.
Mulla ei esim. saa koskaan sähkömittarilla oikeaa lukemaa, koska mun syke on epätasainen. Lukemat on aina sähkömittarilla järkyttävän korkeat, ja sillä vanhanaikaisella ne on normaalit.
 
Mä vissiin kirjottelen tänne joka päivä :D

Onko kukaan katsonut,että koska vauva on saanut alkunsa? Siis ennen ovista vai oviksen aikana? Siitähän todennäköisesti pystyy päättelemään vauvan sukupuolen. Jos saanut alkunsa ennen ovista niin todennäköisimmin tulokas on tyttö ja jos oviksen aikana niin poika :D Mulla on vähän siinä rajamailla. Kierron 13.pv saanut alkunsa. Nuorimmainen (poika ) sai alkunsa kierron 15.pv. Että vähän jännittää kumpi mahtaa nyt olla kyseessä =)

Mä odotan perjantaita kuin kuuta nousevaa! Silloin eka neuvola ja toivottavasti ultra toimii ja näkisin onko tuolla mahassa elämää. Ei jaksaisi odottaa!! Saan sitten varmaan samoin tein varata aikaa np-ultraankin.

LilliM+ toukka 9+1
 
heipsan kaikille !!! täällä on taas paaaljon uutta tekstiä =) =) !
kiva ollut lukea noista vaippa mielipiteistä. ikävää että taas on tullut huonoja uutisia :ashamed: :/ minulla alkoi rv 11 ja perhosia on mahassa ihan kamalasti myös varsinkin nyt kun luin jennkkivaimosta ! olen todella pahoillani :'( :flower: !! itselläni kun tosiaan kaikki tuntuu vaan menevän liian hyvin ! ei mitään oireita ... torstaina ekaan ultaan lohjan sairaalaan ! en kyllä tiedä mitä tekisin siinä vaiheessa jos sieltä ei sydänääniä löytyisi !! nytkin kertakaikkiaan kyyneleet tuli kun jenkkivaimon kirjoituksen luin.. hui hui ..
nyt ei parane kun laittaa jäitä hattuun ja toivoa sitä parasta. painoa mullakaan ei tullut vielä yhtään lisää että kuukausi sitten neuvolassa painoin 48.8 ja tänä aamuna 48.3 .
syön siis todella hyvin ja myös makea,namut,suklaa,sipsit maistuvat mutta ei niitä tule kaksin käsin kuitenkaan syötyä ! kyllä kotiruoka,hedelmät,vihannekset ja puuroa menee enimmäkseen alas ! ja lenkeillä tulee käytyä kuitankin melkein joka päivä. työssäkin liikun jatkuvasti ja olen kokoajan jaloillani eli saisi syödä kun hevonen että sitä painoa alkaisi tulla näin alussa.. kävin kelan sivuilla toisen kerran tutustumassa äitiyspakkaukseen rauhassa ja niinpä lämpesin sille ! kyllä sielä niitä kivoja piristyksiäkin löytyy ettei nyt ihan pliisua kaikki olekaan ! oikein kiva se on =) matkustelusta että en minäkään pöpöarka ole enkä aijo sen antaa vaikuttaa etteikö kesällä lähdettäisi mutta sen egyptin taidan jättää väliin ja sielä on aikamoiset helteet !!!!!!! eihän niitä millään kestä..
kaikille ultrassa käyneille ja iloisille uutisille :flower: :heart:
voidaan kaikki hyvin :wave:
 
Lista päivitetty!
Sanokaa sitten taas jos oon päivittänyt jotain väärin/jättänyt päivittämättä.

Kysymys kaikille: Jos RouvaPapunen ei ilmesty toukokuuhun mennessä, niin haluaisko joku muu päivitellä toukokuun pinon? :attn:

Mulla ei olisi hirveästi aikaa ja haluaisin alkaa keskittyä pelkästään kommentointiin.

Pe aamuna tilasin sen dopplerin ja tänään se olisi jo luultavasti haettavissa, melko nopeaa toimintaa sanoisin! :D
Huomenna olisi neuvola taas, sovitaan siellä sitten se sokerirasitukseen meno ja aika neuvolääkärille, pääsee taas vilkaisemaan Chilliä :heart:

Joo,mä olen parin viikon ajan tuntenut jo Chillin liikkeitä, nyt niitä tulee jo aamuisin sekä iltaisin, aina kun olen levossa :)
Pirtsille onnittelut myös liikkeiden tuntumisesta, on se aina yhtä mahtavaa kun tajuaa, että vauva se siellä on :heart:

BV ja Chilli 13+0 *poks*
 
ISO :hug: SURU UUTISIA SAANEILLE :heart:

tänään oli np ultra ja sain parhaan mahdollisen synttärilahjan B) tirri voi mainiosti ja vilkutti meille :D la aikastu eli nyt 11.11.2010 niskaturvotus oli 1,3 ja kaikki tarvittava oli paikoillaan =)

PIMPULA JA TIRRI 11+4
:attn: BV:eek:lisitko kiltti ja muuttasit minun la siihen 11.11 kohdalle :D :heart:
 
LilliMenninkäinen Mulla ei ole hajuakaan koska mulla oli ovulaatio. En tikuttanu sitä siis. Mulla ehti tulemaan kolmet menkat ennen raskautumista e-pillereiden tyhjennysvuodon jälkeen.. Kp:t oli 32, 32 ja 39. Oletin kun mulla oli yk4, että kp on 32.. Plussasin kp 34 ( oli ensimmäinen testi jonka tein tästä kierrosta ). Neuvolassa mulle annettiin LA 28.10, mutta oletin sen siirtyvän marraskuun alulle. Koska oletetun ovulaation mukaan LA olis ollu 2.11. Mutta mulla aikaistettiinkin LA:ta ultrassa, ja nyt se on 23.10. Joten mulla ei ole hajuakaan kuinka pitkä kierto mulla on ollu nyt viimesenä :D Joten en osaa ovulaatiotakaan laskea..

Nallu ja Hattivatti 14+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja LilliMenninkäinen:
Mä vissiin kirjottelen tänne joka päivä :D

Onko kukaan katsonut,että koska vauva on saanut alkunsa? Siis ennen ovista vai oviksen aikana? Siitähän todennäköisesti pystyy päättelemään vauvan sukupuolen. Jos saanut alkunsa ennen ovista niin todennäköisimmin tulokas on tyttö ja jos oviksen aikana niin poika :D Mulla on vähän siinä rajamailla. Kierron 13.pv saanut alkunsa. Nuorimmainen (poika ) sai alkunsa kierron 15.pv. Että vähän jännittää kumpi mahtaa nyt olla kyseessä =)

Mä odotan perjantaita kuin kuuta nousevaa! Silloin eka neuvola ja toivottavasti ultra toimii ja näkisin onko tuolla mahassa elämää. Ei jaksaisi odottaa!! Saan sitten varmaan samoin tein varata aikaa np-ultraankin.

LilliM+ toukka 9+1
Meillä on pojat molemmat saaneet alkuunsa juuri oviksen aikaa touhuilusta. Esikoinen sai alkuunsa vapunattona kun aamulla tunsin voimakkaat oviskivut ja Clearbluen digitaalinen näytti positiivista tulosta ja siinä sitten heti touhuiltiin. Se oli ainoa kerta aikoihin, joten siksi olen varma ajankohdasta. Toista yrittäessä harrastimme seksiä tärppikierrossa 6, 4 ja 2 päivää ennen ovista ja sitten vielä ovispäivän aamuna ja seuraavana päivänä. Poika tuli. (Mulla on käytössä ollut Fertility friend, joten sieltä tarkistin nuo päivät).

Tässä kolmannessa raskaudessa me touhuiltiin kp 8 ja kp 14 illalla ja kp 16 aamulla sain Clearbluen digitaalisella positiivisen tuloksen. Illalla sain niin kovat oviskivut, että oli pakko mennä sängyn päälle makaamaan kun ei pystynyt kunnolla kivuilta kävelemään. Olen aina tunnistanut oviksen ilman ovistestejäkin, mutta olen niitä varmistuksena käyttänyt. Tässä tärppikierrossa tarkoitus oli kallistaa todennäköisyyttä hiukan enemmän tytön puolelle, joten oviksen aikaan ei touhuiltu. Saapa nähdä kumpi sieltä tulee. 4D-ultrassa sekin sitten aikanaan selviää. Oireiden perusteella arvaisin poikaa, koska olen yhtä oireeton kun aikaisemmissakin raskauksissa. Kivaahan se on arvuutella. =)

*muoks*

Katja-75, rv 10+4
 
Lillimenninkäinen Mä oon aika varma, että tapahtunut ovulaation aikaan, selvästi sen aina tuntenut kun on sen aika, mutta toisaalta kun ajattelee, niin siellähän on voinut olla odottamassa edellisen päivän simppa... niin tiedä sit kumpi sieltä tulee.. Mutta jotenkin uskon, että poika olis tuloillaan ku oireet ovat aivan erit ku tytön aikaan..

puhnalle 9+4
 
LilliM tää olikin mulle ihan uus juttu, siis miten vois arvailla (kuinka arvailua tää on?? :D ) kumpi on tulossa... no meillä tais olla ennen ovista peittojen heiluttelut, tuntemusten perusteella, en tikutellu tässä kierrossa.. eli sillä perusteella tyttö, mutta poika olo jostain syystä on :D mä oon vaan kuullu tämän että tulee tyttö jos hedelmöittyminen tapahtuu viileämmässä ja poika jos lämpimässä... vai miten päin tuo olikaan.. ja lämpötiloista ei hajuakaan, enkä tiedä ees kuinka iso ero noissa on..

koskas me suunnilleen tuo äitiyspakkaus/avustus tullaan saamaan? menee vissiin aika syksyyn?

mulle tulee kyllä varmaan kiloja kohisten vaan.. laihdutin just 10kg tosiaan ennen raskaaksi tuloa, mutta nyt jo tullu varmaan 2-3kg takas... kun ei maistu ku jotkut tietyt ruuat niin syön sitten niitä.. no onneks suklaa ei maistu näköjään raskauden aikana mulle! :LOL:

saana & 10+6
 
Tää tuli vaan poksahtaan 11+0 *POKS* Näin se 12 raskausviikko alkakoon.
Mä olen muuten päättänyt, että pahoinvointi loppuu viimeistään ensi ma! Ja siihen on turha kenenkään sanoa mitään poikkipuoleista sanaa :D

Ylihuomenna ultra ja vähän jännittää. Ihanaa nähdä pikkuinen, joka on toivonmukaan kasvanut odotetusti ja voi hyvin.

Pimpulalle suuret synttärionnittelut! :flower: Ja ihanista ultrakuulumisista kanssa onnittelut!

Oviksesta ei ole tietoa, eikä muistia minä päivänä ne peitot heilu. Mä en ole koskaan tikuttanut ovista, pojat ovat saaneet alkunsa hyvällä tuurilla :)

Ziziz,sullako oli ongelmia alhaisen verenpaineen kanssa, itselläni ollut aina matalat paineet ja olen syönyt raskausaikoinani aina lakua ja salmiakkkia, ei tietysti satojagrammoja päivässä ;)

Josefiina; www.öastentarvike.fi sivuilta näkee suurinpiirtein mitä vaunut maksaa uutena. Ei siellä tietty kaikki merkkejä ole ja edellisvuoden kuoseja voi saada edullisemmin. Meidän twin city crossit eli emmaljungan tuplat maksoi tuolla 750e/ poistuva väri. Oli juuri se kuosi minkä mä halusin ;)

Mun paino on tippunut useamman kilon, johtuen tuosta pahoinvoinnista. Mutta onhan tässä aikaa vielä sitä kerätä, edellis kerralla tais tulla melki 25 kg :ashamed:

Saana; Ä-avustusta voi hakea kun se 105 päivää on täynnä, useampi viikko tais mennä hakemuksen lähettämisestä kun saapui postiin. ( :attn: Jos annoin väärää tietoa niin viisaammat korjatkoon :) )

No johan tuli taas turistua, koittakaa kestää...

OP ja TiTi-Uuu 11+0
 

Yhteistyössä