Daewen, tervetuloa mukaan :wave:
pirpane ema, onnea avioliiton johdosta :flower: :heart: "
Kantakoon rakkautenne läpi auringon, läpi tummamman yön, läpi tuulten ja tuiskujen, myrskyävien merten, kuin tyventen järvien. Kantakoon rakkautenne läpi elämän, onnen pisaroista nauttien." L-M
Painosta ja ruokavaliosta. Mulla on RD, mutta kotimittauksissa arvot täysin normaalit. En ole pahemmin kiinnittänyt huoiota siihen mitä syön, koska syön terveellisesti muutenkin. Olen ollut "kestodieetillä" vuosia, kun olen tätä painoa yrittänyt saada alas, mutta eihän se tahdo onnistua, kun on sydänvikaa ja astma, joka rajottaa liikkumista. Mulla on lähinnä rasitusastma ja pahuksen ärsyttävä sellainen. Nyt vain neuvolassa hietaan, että pitäis syödä enemmän, kun tavallisesti syön korkeintaan 1000-1200kcl päivässä. Nyt pitäis saada alas 1600kcl, mutta en kertakaikkiaan jaksa syödä niin paljon, en millään. Punaista lihaa syön vain satunnaisesti ja pääasiassa syön kasvisruokaa. Maito ja muna kuuluu kuvioihin, mutta kalaa en voi syödä allergian takia. Broileria pari kertaa kuussa...ehkä. En ole lähellekkään normaalivartaloista, pikemminkin pullukka, mahdoton pullukka, jos peililtä kysytään. Ihmiset herkästi arvostelee, että söisit vähemmän ja liikkusit enemmän. Okei, en laihdu sillä. Ottaa niin päähän noi asenteet |O Mulla on aineenvaihdyntahäiriö, joka kerää nestettä kehoon, sit se sydänvika ja astma, jokka jo mainitsin. Lisäksi se pahuksen fibromyalkia, joka tekee liikkumisesta aika ajoin täysin mahdotonta, kun nivelet ei vain kertakaikkiaan toimi. Kaikesta tästä huolimatta elän ihan niin täysipainoisesti, kun vain voin. Liikun aina kun se vain on mahdollista ja olen himo uimari. Nyt vain en ole saanut uida ja sekös suututtaa, saati ratsastaa :/ En ole vielä lähelläkään lähtöpainoa, kun pani vain tuntuu tippuvan. Alimmillaan olin -6kg lähtöpainon. siinä vaiheessa terkkari vähän katto mua rumasti jo. Epäili kai, että oen lopettanut syömisen kokonaan, kun painon hallinta on ollut vähän hankalaa ennemmin. Olen käynyt painon takia kerran kuussa aikuisnauvolassa ihan omasta tahdostani, että olis joku tsemppari asiaan. Nyt olen -4kg alle lähtöpainon. Nuo pari kiloa on tullut pahoinvoinnin loputtua. Suurin lisäys on ollut muistaakseni +130g/viikko. Tänään kävin puntarilla ja se näytti taas kilon vähemmän, kun kolme viikkoa sitten. En vain voi mitään. Painoa ei nyt tule ja thats it. Edellisissä raskauksissa sitä on tullukki sitten tämänkin edestä 12-30kg, kaikkea siltä väliltä. Mulla on kyllä mistä lähtee, ei sen puoleen, mutta tuo terkkarin nakutus alkaa ottaa hermoon :|
Niin ja paljon
onnea kaikille hyvistä ultra ja neuvola kuulumisista :flower:
Patjasta. En jaksa myöskään uskoa sen ihmeellisyyteen. Onhan se hienoa, että tällaisia keksitään, mutta se, onko niistä oikeasti apua, haluaisin jotenkin todistettavan. Jotenkin konkreettisemmin, en tiedä. Vaikea selittää, mutta vähän arveluttaa patjan toimivuus.
Omassa olossa ei muutoksia. Suonikhjuilta olen välttynyt ennemminkin, niin en niitä odota nytkään. vielä ainakaan ei näy. Pikkuinen vain harrastaa sen luokan nyrkkeilyä ja potkimista, että alan epäillä, onko mahassani sittenkin mustekala
Lumi-Marja ja duracell-vaavi 21+2 (Nuppunen kuulostaa tänään liian rauhalliselta nimeltä)