Marraskuun muruset 2010 **heinäkuussa**

Kiitos kaikille onnitteluista ja Lumi Marjan kauniit sanat sai kyyneleet silmiini :)

Supparit on vähentyny huomattavasti, että kai se oli stressiä, mutta kyllä mulla nuo liikunnan harrastamiset on melko vähissä ku vatsa kovana saa ähistä ja kävellä jos meinaa liikkua. Oon koittanu tuota hyötyliikuntaa sit harrastaa mahdollisuuksien mukaan.

En ikinä haluis synnyttää yksin, ja tämä tulokas kun on tuolle mun aviomiehelleni ensimmäinen lapsi niin haluan ehdottomasti että hänkin kokee tuon syntymän ihmeen ihan aitiopaikalta =)

Huono omatunto tuon herkuttelun kans ku mulla se RD ja silti meinaan sortuilla karkkeihin yms. Lisäksi tupakka ajatuksena ei jätä mua rauhaan, otin kolmet savut toissapäivänä ja se maistui ihan karseelle, mut silti haluttaa vaan lisää :( pakko pysyä lujana.

nyt kauppaan maitoa hakemmaan =)

piprane ema ja Lotta 23+6
 
Täällä myös yksi pariskunta, joista molemmat löytyy synnäriltä h-hetkellä :D
Mies on työssään aika tukalissakin paikoissa purkuhommissa, ilkosillaan pelkät kertakäyttö haalarit niskassaan, ilman puhelinta tietenkin. Oon etukäteen sanonut, että kun mä olen viimeisilläni niin saat teipata sen puhelimen vaikka pikkuveijariis kiinni ja pidät värinän päällä, kun mä en yksin täältä lähde :D

Mun piti tänään käydä shoppailemassa itselleni uusia vaatteita, mammahousuja en tietenkään löytänyt omaa kokoani, mutta pari paitaa sentään sain :) Pitäis lähteä katsastamaan itäkeskuksen veromoda, kun veikkaan sen olevan paljon isompi kuin tuo Jumbossa oleva.
Mukaani tarttui tietenkin minimiehelle kaksi 62cm pukua, bodyt ja housut + parit sukat :heart:
Miehellekin piti lohdutus ostaa muutamat vaatteet niin pysyy rauha maassa, vaikka ois pysynyt muutenkin :)

Tänään aamupäivällä juostiin miehen kanssa rapee tunnin lenkki, ja molempien mielestä oli aika rankka kun hellettä on edelleen, huomenna mennään siis pyörälenkille :)
Nyt lähden nostamaan uunista juustokakun jäähtymään <3

Tanya & herra hukkapätkä 25+6 (huomenna poksuu taas)
 
Onko teillä, jotka teette istumatyötä, ollut alapään kanssa ongelmia? Nyt kun aloitin loman jälkeen työt, niin mun on tosi vaikea istua. Alapää on turvoksissa ja punoittaa. Ja musta tää kaikki johtuu tosta päivittäisestä istumisesta. Tyynyn olen vienyt jo töihin, jotta istuminen olis vähän helpompaa.

Terese ja poitsu 24+2
 
Reissusta palattu! Tekstiä kovasti taas tullut..
Ja mulle luultavasti kiloja, meinaan, että tuli tuolla reissussa syötyä hyvin ja joka päivä jätskiä..

Liikuntaa
olen harrastellut aikalailla saman verran kuin ennenkin, nyt vain huomannut, että kovempi kävely vauhti alkaa tuntumaan mahassa ja kyljissä ilkeästi :( Elikkä pitää hidastaa tahtia.

puhnalle 22+0 POKS :heart:
 
Onko mammoilla kokemusta imetystyynyistä? Ajattelin näppärää äitiäni pyytää meille sellaisen värkkäämään, kun ajattelin, että se saattais helpottaa istualtaan imettämistä ja tuskin ottais niin kovasti käsille ja hartioille?

Ja tilasimpa ensimmäisen mammavaatteen: imetyspaidan, joka menee näin odotuksenkin aikana hyvin, pitkää mallia kun oli! :)
 
Synnytyksestä mies lähtee mukaan, ilman muuta! Sektiossa ei ollut leikkurissa mukana, mutta oli vastaanottamassa vauvaa leikkurin ulkopuolella. Edellisessä "normaalissa" synnytyksessä oli mukana, ja ponnistusvaiheen ajan roikun hänen paidassaan kiinni niin, että taisi venyä koko paita ihan piloille :LOL:
Imetystyynyä ei ole ikinä ollut, tykkään imettää pitkälläni.
Liikunnasta töissä saan niin paljon liikuntaa, että työpäivinä en lenkkeile. Vapaapäivinä kylläkin, eilenkin 1½ tunnin lenkin rattaiden kera hilpasin.

Kohta apteekkiin lääkekuuria hakemaan täällä on virtsatieinfektio + hiivatulehdus :kieh: TOOOOSI mukavaa......

kirppunen 26+0 POKS
:heart:
 
Synntyksestä: Mulla lähtee kaveri mukaan synnyttämään, ettei tarvitse mennä yksin. :) Yksin on kuulema eka lapsi kamala synnyttää.

(.) Ei mtn. uutta. Paitsi eilen vessassa käydessä bongasin ekan kerran ku poika oli oikeel puolel ja siin oli sellai pallo, en ehtiny ottaa kuvaa :< :)

mibetsy ja mara 25+0 poks :heart: :heart: :heart:
 
Me mennään tänään katsomaan uutta autoa! On jotenkin niin outo olla, kun ei oo autoa, vaikka tolla paikallisliikenteelläkin pääsee. Mutta on se vaan niin ärsyttävää, kun kerrankin myöhästyin minuutin ja sitten odottelin puol tuntii seuraavaa bussia.

kirppunen toi hiivatulehdus on käynyt täälläkin tutuksi tässä raskaudessa. Tuntuu, että kun yhden saa alta pois niin parin päivän kuluessa on jo uusi tulossa. Ja se on niin ärsyttävää!!

Imetystyynystä ei kokemusta, mutta sellainen vois olla hyvä varsinkin istuessa imettäsessä. Siinä menee kyllä niin paikat jumiin alussa.

Liirah + Sissi 22+1
 
Imetystyynyistä esikoisen aikaan ostin, mutta en kauheasti käyttänyt. Tyttö ei siinä oikein rauhoittunut syömään kun ne täytteet siinä rahisi ja itse koin sen liian isoksi. Ehkä jos tekisi itse vanutäytteellä pienemmän niin olis hyvä. Selkä nimittäin menee siinä touhussa äkkiä kipeeksi, jos huonossa asennossa imettää.

Perhevalmennuksesta ei ole vielä mitään ilmoitettu, luulen että ei mennä kun ei siellä esikoisen aikaankaan juuri ihmeempiä tapahtunut. Synnytyssairaalaan voisi käydä tutustumassa uudelleenkin, siellä tainnut asiat muuttua näiden vuosien aikaan.

(.) vielä ei ole vastauksia kuulunut pissanäytteestä toivotaan, että olisi tosiaan tuo vedenjuonnin puute.
Huomenna poksuu taas :)

liongirl ja Elli 21+6
 
Synnytyksestä Mies tulee mukaan,niinkuin kahdella edelliskerrallakin.

Imetystyyny Olen itsekin miettinyt et onkohan tuo kuinka hyvä ostos,mulla menee hartiat niin helposti jumiin ja sit tulee kaikki päänsäryt ym "kivat" oireet.

Äitiyspakkaus saapui tänää. Ainakin nuo kaikki vaatteet oli hyvässä kunnossa,ei ollu langanpätkiä tai mitään muutakaan huomautettavaa.
Huomenna pääsee sit miehen kanssa vauvanvaate ostoksille,kun isovanhemmat tulee tyttöjen seuraks siksi aikaa. Tähän mennessä en mitään ole ostanutkaan.

JanJade&Justiina 24+6
 
Viimeistä työpäivää viedään ennen neljän viikon kesäloman alkamista! Tänää sitten töiden jälkeen viikonlopuksi mökille ja alkuviikosta reissuun Madeiralle. Kyllä loma tuleekin tarpeeseen, viimeksi oon meinaa vuosi sitten pitänyt lomaa.

Synnytykseen osallistuu meilläkin mies. Ois kiva jos saisi vielä sellasen perhehuoneen. Meillä ei onneksi tartte kun koiralle järkätä hoitaja eli saa joku tulla sen sitten noutamaan kun aika koittaa.

Meillä saapui myös äitiyspakkaus ja kaikki vaatteet vaikuttivat hyviltä ja laadukkailta. Ainut huono, että ei niitä paksuja vaatteita pääse varmaan tulevana talvena hyödyntämään, mutta ehkä sitten seuraavana.

Imetyksestä ei oo ollut kokemusta, joten tyynystä en osaa mitään sanoa. Katson itse varmaan miten onnistuu ilman ja kyllähän sellasen sitten äkkiä saa jos tuntuu tarpeelliselta.

Istumätyössä mulla ainoa ongelma siinä, että jalat väsyy ja pohkeita saattaa alkaa särkemään. Onneksi tukisukat ovat auttaneet kovasti näissä säryissä.

Pikkuinen on ollut kyllä erittäin aktiivinen ja potkii jo todella kovaa. Mutta ei oo vielä alkanut sattumaan tai häiritsemään. Tuntuu edelleen kaikki niin uudelta ja ihmeelliseltä, siis se että mun sisällä tosiaan kasvaa uusi ihmisen alku. =) On niin uskomattoman onnellinen olo! Ja mä oon tosiaan tähän mennessä kokonaan välttynyt kaikilta negatiivisilta tunteilta. En tiedä vaikuttiko se että ehdittiin kuitenkin vuosi melkein yrittämään ja tottumaan ajatukseen.

Birre86 + poika-nyytti 24 + 4
 
hölkkäämisestä vielä
täälä joku kommentoi vielä tuota että uusi juttu ettei saisi hölkätä niin palaan siihen..
elikä ei ole ihme jos on monelle uusi juttu kun esim. netistäkin suurimmassa osassa ohjeistuksista hölkkä mainitaan ihan ok.. itellä vaan huippupätevä ja mukava ja perehtynyt neuvolanterkka joka myös paljon yhteistyössä fyssareiden kanssa, oon tosin itekin sairaanhoitaja + perehtynyt liikuntajuttuihin.. ja tos hölkkäämises on just sama ku ratsastukses tai muussa pompottavassa eli se tärinä ei tee lantionpohjanlihaksille hyvää.. siis raskausaikana! noin muutoin ratsastus (tarkotan tässä hevosella..) esim on ihanteellista lantionpohjalihasten harjotusta joten ratsastajilla usein on ne lihakset erinomaisessa kunnossa. musta tässä kohden ei päde tuo yleinen sääntö että kaikkea voi tehdä mikä hyvältä tuntuu, koska toi tärinä ei välttämättä tunnu "miltään" ja synnytys yms voi mennä hyvin, eli vaikutus (lihasten heikkeneminen) voi näkyä vasta pikkuhiljaa vuosien saatossa. esim itse ratsastin vielä raskauden puoliväliin eikä tuntunut lainkaan pahalta, mutt lopetin silti. kaiketi tää ei oo vaan vielä niin yleisessä tiedossa että siitä ohjeistettaisi riittävästi. mutta se siitä aiheesta :)

Juon Kahvini Miten Sattuu, tunnut vähän ku kohtalotoverilta, munki mies oli just Lapissa kalastamassa 10 päivää ja vähänkö mul oli rankkaa yksin kotona..karmee ikävä..! ollaan asuttu reilu 2 vuotta yhdessä jona aikana suht vähän ollaan oltu erossa, joten oli vaikeeta...onneks se tuli toissailtana..<3

ehdottomasti mies tulee mukaan synnytykseen, ois ihan karmeeta ajatella menevänsä ilman sitä, ja totta kai se itsekin haluaa ehdottomasti sinne!
 
Alkuperäinen kirjoittaja HattiVatti1986:
Siltinki tuntuu olo vielä epätodelliselta et 4kk:n päästä olis pieni käärö käsissä... siis 4kk, HERRANJUMALA!! eihän se oo aika eikä mikään enää!!! :D
Tuo on kyllä ihan uskomaton tunne. Eilen laskin jo päiviä laskettuun aikaan. Pitäisi tehdä sellainen kalenteri mihin ruksia päiviä ja mistä näkisi montako päivää on vielä laskettuun aikaan, vaikka voihan sitä syntyä aiemmin/myöhemmin. Mutta kun miettii 4kk taaksepäin niin sehän oli ihan vasta, aika menee nopeesti ja sitten pitäisi olla vauva :) :heart:

Tänään käyn laittamassa Kelaan äippäpakkaus hakemuksen, innolla jään odottamaan pakkausta :) 4d olisi pitänyt olla keskiviikkona, mutta menen sinne sittenkin elokuun alussa.

Oon miettinyt tuota perhevalmennusta, että onko se miten "pakollinen"? Ei jotenkin huvita, kun oon hirmu itkuherkkä ollut viime aikoina, oon sairaalakammoinen ja tiedän kyllä paljon juttuja mitä niissä käsitellään tai ainakin mitä neuvolantäti sanoi siellä käsiteltävän. Mistä jää paitsi jos sinne ei mene? Eikö sitä kuitenkin saa rauhassa yksinään käydä tutustumassa synnytyssairaalaan?

22+4
 
Heippa kaikki, mä olen ollut niin laiskalla tuulella etten oo jaksanut kirjoitella mitään, lukenutkin olen melkosen laiskasti. Laittakaahan niitä päivityspyyntöjä niin koitan saada iltasella aikaiseksi päivitellä listaa.
Antibiootit on purreet ja kurkkukipu on tiessään, mut nyt on sitten poika kipeenä.. Nieluviljelyn tulokset tuli tänään ja onneksi hällä ei oo tätä streptokokkia, vaan joku virus, eli hänen tauti selätetään ilman antibiootteja.
Imetyksestä: Mä en imettänyt esikoista juuri koskaan istuvassa asennossa, vaan kyläpaikassakin kysyin aina, voinko mennä pitkälleen. Mulla on jännitysniska ja se jumiutuu samantien jos istuen imetän. Laitoksella kokeilin semmosta tyynyä, mutta ei se kyllä musta oikeen toiminut. Paljon on kiinni myös tuolista, kun olisi hyvä saada semmoinen ryhdikäs asento imetettäessä.
Ultrassa kaikki oli hyvin, joskin masukki oli todella salaperäinen ja piti sekä jalat että kädet visusti naaman edessä koko ultrauksen ajan. Sen verran nähtiin ylähuulta, että ehjältä näytti joten ei liene hänkään perinyt meikäläisen halkiota. Ja pieni poikahan se siellä oli :heart: Mä olen jotenkin "helpottunut", kun on jo ennestään poika. Ei tartte hommata oikeastaan mitään uutta, ja tod. näk. kahdella pojalla on vähän enemmän yhteisiä intressejä kuin jos olisi poika ja tyttö.
 
Hoya bella: perhevalmennus ei omassa neuvolassa ole pakollinen, mutta täällä ainakin (Kys) ennen oli järjestetty se yksi päivä synnytyssairaalaan jossa sitä esittelivät ja jonne oli kutsuttu lähialueen odottajat. Silloin ei päästy tutustumaan synnytyssaliin vaan luennoivat auditoriassa ja näyttivät kuvia.
 
wippii Onnea :flower:

Daewen Tervetuloa :flower:

liikunta on lähinnä hyötyliikuntaa. Meillä ei ole autoa ni tulee pyöräiltyä aika paljon.. Kävellä en pitkiä matkoja pysty, koska alkaa heikottaa helposti..

mies synnytyksessä Täällä myös mies on halukas tulemaan mukaan. Sanoi tosin, ettei tahdo katsella alakertaan silloin ja pysyy mielummin mun pääpuolella. Ja se sopii hyvin mullekin :D

kojootti Mulle vois päivittää synnytyssairaalaksi TAYS =)

Me löydettiin asunto sitten vanhalta kotipaikkakunnalta ja oon niin ilonen. Tosin stressaa kaikki muuttojärjestelyt.. Kaksio se on, mutta kyllä siinä alkuun mahtuu olemaan. Kattellaan sitten kolmiota ens vuoden puolella :)

Nallu ja Hattivatti 26+6 Tänään on tasan 3kk laskettuun aikaan :heart:
 
Moikka!

Joku teistä pyysi mun tulla sit kertomaan ku saadaan uusi vauva alulle =) Mullahan oli kohtukuolema jos muistatte? Tänään sit tein testin ja plussaahan se näytti :heart: Joten jos kaikki menee nyt hyvin niin maaliskuun lopussa on nyytti sylissä =) Hyviä jatkoja kaikille!!

 
Täällä olis vielä yksi mamma joukkoon mukaan! Jonkin verran olen käynyt lukemassa juttujanne ja nyt ajattelin yrittää rekisteröityä mukaan. Ihanaa ois vaihtaa täällä ajatuksia raskaudesta, kun samassa tilanteessa olevia ystäviä ei ole.
Eli täällä odotellaan pikkukakkosta (tuleva isoveli on 4v), la ois 6.11. ja synnytyssairaala on K-HKS. Rakenneultrassa annettiin tyttölupaus.

Raskaus on sujunut alkuväsymysten ja epämääräisten vuotojen jälkeen ihan hyvin, tosin supisteluja on ollut aika reilusti ja helteet tuntuu lisäävän niitä vielä lisää. Tänään olikin sitten lääkärineuvola, missä tarkastettiin kohdunsuun tilanne. Onneks kaikki oli hyvin ja paikat oli vielä kiinni ja kohdunkaulakaan ei ollut lyhentynyt. Tosin ekassa raskaudessakin näillä viikoilla supisti tosi paljon, mutta ne ei saanu mitään aikaiseksi.

Saa nähdä onnistunko lähettämään viestin, kirjoittelen sitten myöhemmin lisää.

acrica + helmi 24+6
 
Paljon onnea suttura:lle plussasta :flower:

Tervetuloa joukkoon acrica =)

Nallu Eilen illalla aloin miettimään, kun kohtahan alkaa jo elokuisten vuoro niin sitten on enää syyskuisten vuoro, kunnes on meidän kuukausi, kamalan nopsaan aikaan menee :)

Viime yönä veti suonta sen verran pahasti oikeasta pohkeesta, että se on nyt ihan jumissa koko jalka :| Saas nähdä, kun ensi viikolla alkaa vielä työt että kuinka pärjään näiden suonenvetojen kanssa, kun oon huomannut seisomisen aiheuttavan niitä lisää öisin :/
Muuten ei mitään erikoista, koti kuurattu, pihat hoidettu ja pyörälenkki tehtynä :)
Minimies pyörii kovin vatsassa, ja taisi äsken nauttia kovasti viileästä suihkusta, kun väänsi itsensä ihan kunnolla ulospäin aina suihkun osuessa mahaan :heart:

Tanya & herra hukkapätkä 26+0 :heart:
 
Imetystyynystä vielä. Ite mietin, että vanusta sen tyynyn varmaan tahtoisinkin. Vois olla sitten muutaki käyttöä! Mulla on melko huono selkä, joten eipä tuo ite tehtynä suuri investointi ole, jos se edes vähän auttaa... Netistä kattelin, niin melko tyyriitä nuo on valmiiksi ostettuna (30?+)

Sutturalle onnea plussasta! :flower:

Tässä pitäis kovasti alkaa etsimään uutta asuntoa. Tällä hetkellä ihan tilava kaksio, mutta tässä on semmoinen ihana piirre, ettei saa pyykinpesukonetta asuntoon ollenkaan! Kylppäristä on remontin yhteydessä otettu liitäntä pois, koska vuokranantajan mukaan asunnossa pyykkäämisestä "tulee kauheasti kosteutta"... :headwall: Ei kyllä innosta ruveta juoksemaan pyykkituvassa vauvan kanssa.

Kyläilemään viikonlopuksi, sunnuntaina poksuu 23+0! Hauskaa viikonloppua! =)
 
tervetuloa uusille mukaan!! :wave:

synnytyksestä kyllä saa luvan tulla tuo isäntä mukaan! on kert ollu paikalla sillon kun on sitä tehty ni saa luvan olla paikalla myös sillon ku ulos tulee!! =) tosin ei olla ees keskusteltu koko synnytyksestä, kai se on molemmille selvää et mies tulee mukaan!

synnytysvalmennuksesta täällä SATKS ainakin tuo valmennus on ihan olematon. Olin talvella harjottelun aikana kuuntelemas sen pari tuntii siellä ja ihan turhaa! mut kyllä sinne nyt mennään kuitenkin yhdessä kun miehelle kaikki nää jutut ihan vieraita :LOL:

liikunnasta ensimmäiset 4kk oli niin paljon pahoinvointii ettei voinu kuvitellakaan tekevän mitään ylimääräst.. sit ku pahoinvointi loppu niin tuli kauhee väsymys et hyvä kun jakso töissä käydä :) ja nyt sitte ku olis vähän parempi olo niin lenkilläkin sattuu alamaha ettei paljon tee mieli liikkua :( joten täällä vaan tehdään pakolliset lenkit koirien kanssa ja siihen se sit on jääny.. tietty jotain uintii vois harrastaa mut ei ny jaksa :LOL:

äitiyspakkauksesta vein kelaan jo 1,5 viikkoa sitten ne paperit ja vieläkään ei oo tullu mitään päätöstä.. mitä oon ymmärtäny niin kaikille on tullu ennen pakkauksen saapumist päätös ensin kelalta? ja ihan muutamas päivässä? höh.. :|

(.) keskiviikkona oli sokerirasitus ja siinä kaikki arvot ihan normaaleja, huh! eilen oli neuvola ja painoa nyt tullu kaikkiaan 3,3kg (tää lähtöpaino on jo ollu ihan riittävä et hyvä vaan ku ei oo viel enempää tullu :) ) Pissassa oli proteiini plussalla ja tänään täyty viedä viljelyy varten uus näyte, tuskin mulla mitään tulehdusta on.. Sillon pari viikkoo sitte se sijainen (tai on sekin ollu terkkarina jo 20 vuotta) niin mittas sen sf:n ihan päin mettää.. sai sillon 25cm ja eilen oma terkkari sai 23cm.. että joo...

Viel kaks iltavuoroo ja sitte olis viikon ansaittu LOMA!!! :) :)

hattivatti & rimpula 24+6 JA HUOMENNA POKSUU 25 ;)
 
Imetystyynystä: Itse en osta oikein virallista imetystyynyä vaan käytän sellaista tavallista isompaa tyynyä joka on tosi pehmoinen ja vanu täytteinen. Sen saa sit asettaa syliin. En viitsi sen kummemmin rahaa tyynyyn käyttää.

Mies synnytykseen: Mies tulee tottakai mukaan. Päivä vuoroissa töissä on aina varalla joku jolle voi soittaa jos synnytys alkaa. Sit taas yövuorosta mies ei voi noin vaan lähteä et tää pakkaus saa luvan ilmottaa tulostaan ennen kello 22 illalla tai sit vasta 7 aikaan aamulla. Mut epäilen et yöllä tulee lähtö YKSIN kun suvussa kaikki lähteny synnärille yöllä. :/ Ei kiva.

HattiVatti1986 : mulle ainakin tuli tieto äitiyspakkauksesta alle viikossa ja paperissa sanottiin että pakkaus tulee mulle kahdessa viikossa. Eli sitä odotellessa.

Liikunnasta: halua olis mut näillä helteillä ei oo voinu tehdä mitää. Ja viime viikollahan mulla oli se liikkumis kielto. sen jälkeen en oo enää pystyny harrastaa ees kävelyä. Jos kävelen tai seison puolisen tuntia niin kivut on tosi kovat. Töissäki teen helponnettuja töitä jo.

Perhevalmennuksesta: Täällä en tiedä kunnolla mikä on tapana. Mut muistaakseni tuttu oli joskus +30 viikoilla valmennuksessa. En ihan varma kyllä ole. Eli vielä olis siihen aikaa.

Eveny ja poju 25+2
 
Synnytyksestä ilman muuta mies tulee mukaan, ei jäisi mistään hinnasta pois. Tämä oli selvää jo alusta lähtien. Meillä ei onneksi ole ongelmaa, kun ei ole vielä muita lapsia eikä lemmikeitäkään, joten kun lähtö tulee, niin mieskin on vapaa lähtemään heti. Töissä ei pitäisi LA:n aikoihin olla, vaan opintoja tehdä, joten siltäkin osin hyvä.

Perhevalmennus Ollaan varmaan sellaiseen menossa, kun esikoisen odottajina ei ole tietoa valmiiksi millaista on. Toivottavasti ei ihan hirveästi mitään elämäntapasoopaa tai ryhmäkeskusteluja, itseä kiinnostaa eniten visiitti synnytyssairaalaan tiloihin tutustumaan. Olen luonteeltani sellainen, että tuppaan googlettamaan ja etsimään tietoa kaikesta etukäteen, joten voi olla, että nuo perhevalmennusjutut ei minään kauheina ahaa-elämyksinä enää tule..

Suomen Lastenvaunutukusta joku kyseli kokemuksia aiemmin, käytiin siellä miehen kanssa eilen, eikä vakuuttanut paikka ollenkaan. Jotenkin vaunuvalikoima oli musta tosi suppea, suurin osa merkeistä halpiksia tai ihan tuntemattomia, esim. Hauckin vaunuja oli vaan ihan parit siellä. Hallissa oli aina samaa merkkiä ja mallia rivissä useammat niin näytti täydeltä.. hinnoista en osaa sanoa kun en noita edullisempia merkkejä ole vertaillut, mutta esim. Baby Björnin sitteri oli hinnoiltaan ihan samaa luokkaa kun muuallakin, ehkä muutaman euron halvempi, riippuen kaupasta. Paikassa oli mun ja miehenkin mielestä jotain vähän epämääräistä ja kova myynnin maku, joten unohdettiin se sen käynnin jälkeen saman tein.


Omaa napaa: eilen poksui 22+0 ja tuntuu, että viikot vierii jo hurjalla vauhdilla! Olo on ollut vähän sitä ja tätä, harva se päivä huimaa ja tulee heikko olo, jos yrittää vähänkin tehdä juttuja. Lisäksi niitä kivuttomia supistuksia on taas ruvennut olemaan aika paljon, ja samoin tuota valkkaria, joten vähän jänskättää, että ei kai ole mikään tulehdus päällä huomaamatta. Onneksi ollaan maanantaina menossa neuvolaan, kela-käynnille, niin voi sitten huomauttaa näistä huonoista oloista terkkarille. Pelkään vähän, että mulle on päässyt kehittymään taas poskiontelontulehdus kun viime kesänä samoihin aikoihin oli tosi sitkee sellainen, kahdet antibiootit ja jopa astmalääkkeet (mulla ei siis ole astmaa!) vaati, että lähti lopulta syyskuun puolella pois.

Vaikeaa tuo vaunujen valinta muuten.. onko kellään kokemuksia Gessleinin vaunuista? Sellaisia harkittiin, eritoten noita Vision-fi -mallisia, jotka ovat siis kolmipyöräiset. Ois kiva kuulla, jos jolla kulla on niistä omaa tai tuttavien kokemusta! Toimitusajat tuntuu olevan pitkät, joten syyskuulla pitää viimeistään tilata, että ehtii saada ennen laskettua aikaa.

Siilinlapsi ja öttis 22+1
 

Yhteistyössä