Marraskuun muruset 2010 **heinäkuussa**

Onnea suttura :flower:
tervetuloa acrica :flower:

Minäkään en oo viel niitä kelan papereita saanut, mutta jospa ens vkolla neuvolassa sit antavat ne, vaikka joudunki meneen eri neuvolaan kuin yleensä noiden lomien vuoksi.
Ei mitään kiirettä sen kanssa ku rahana otamme niin ei tartte ehtiä kuin kaukalo ja pinniksen patja ja toppapuku vauvalle ostaa ennen h-hetkeä. Noita muita sisävaatteita oon jo ostellu ja ostelen ku sattu edullisesti kohdalle.

Tekis mieli jo hakee ne vaunut anoppilan vintiltä kotiin, mutta missä niitä sit säilyttää vielä useamman kuukauden =) Kyllä ne toisaalta täytyy hakea viikon sisällä ku sit loppuu miehen kesäloma tai saattaa se jatkuakki jos helteet jatkuu, ku niillä ei ole niin justiinsa jos kelejä riittää =) Täälä siis peukutan aurinkoisten kelejen puolesta vielä elokuullekkin.

imetystyynystä, en taida sitä hankkia ku semmonen 60x80cm tyyny ajaa saman asian ja on miellyttävämpi. Niskajumit on kyllä varmasti mulla edessä, vaikka tekis miten ku tosi herkästi jumittuvat.



piprane ema ja Lotta 24+1
 
Kiitos vastauksista kirppunen ja katja. Helpottaa tietää, että käynnistäminen ei ole täysin poissuljettua kuitenkaan. :)

Mulla ei ole imetystyynyä ollut, mutta se olisi kyllä kätevä. Mun hartiat jumiutuu kanssa tosi helposti ja tykkään imettää mieluummin istualtaan kuin makuulla. Kaverilla olisi tarpeettomana kohta tyyny, joten taidan pyytää siltä lainaksi =)

Nukkumisesta: Melkein tähän asti oon nukkunut suht hyvin ja vasta aamuyöstä on tarvinnut pissalla käydä, mutta esim. viime yönä kävin wc:ssä ainakin 5 kertaa :/ Tässä parin viikon aikana siis nää vessajuoksut on lisääntyneet.

Hurjaa ajatella muuten, että jotkut meistä on kohta jo 30 viikoilla :eek:

Vaimo ja Vaavi 21+6 (huomenna poksuu viikot)
 
Silent whisper Mä nukun suht huonosti. Heräilen öisin vessaan tai sit siihen, yritän mennä mahalleni nukkumaan tms. Todella rasittavaa! Öisin tulee varmaan unta sellaset 5-6 tuntia vaikka sänkyyn menon pohjalta vois laskea, et nukkuis sen normi 8 tuntia. Kesälomalla mäkin heräsin ekat pari viikkoo klo 7-8 eikä saanu jatkettua unta. Sit ku lähdin pois kotoo kaverin luo kyläilemään ja siellä sit meni "rytmit sekaisin" niin sain loppu loman nukuttua pitkään. Kokeile säkin jos saisit rytmit sekasin.


Me käytiin eilen vaunu ostoksilla. Rahaa meni ihan kamalasti! 830 euroa!!! Ja saatiin vielä alennusta. :LOL: Alunperinhän mä halusin ne Emmaljungan Cerox vaunut mut sit ku niistä ei myyjän mukaan saanukkaan sitä istuin osaa irti (ainakaan mitenkään iisisti) niin vaihdettiin sit malli Edgeen (2010 malli). Väriksi tuli Brown Check. Tossa nyt on erillinen vaunu- ja istuinosa mitä en välttis olis halunnu mut on ne niin söpöt silti. Oon niitä lykkiny täällä kotona ku ei jaksa odottaa millään loppu vuoteen jotta sais lähtee ulos kärryttelemään.

Tuossa vielä kuva http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/00112-0915_lim_full.jpg

Koirat valittelee jo siihen malliin, et on syytä lähteä tuonne syksyiseen ilmaan kävelylle. :)

AaVee ja Pikku L 21+5
 
Moikka kaikille! Kahdessa edellisessä raskaudessa olen ollut huomattavasti aktiivisempi verkostoituja, mutta nyt on hurahtanut tämä "alkuraskaus" :D ja nyt vasta alan heräilemään todellisuuteen.

Meillä on 2 poikaa, 05/06 ja 06/08 eli tasaisesti kahden vuoden välein lisäännymme :LOL: Mutta eiköhän tämä lisääntyminen jääkin tähän. Ikää minulla 30 ja miehellä 35. Pk-seudulla asumme ja Naistenklinikalle menen tämänkin vauvan synnyttämään. Esikoisen synnytys päättyi 10 päivää yliaikaisena käynnistyksen jälkeen kiireelliseen sektioon vauvan hapenpuutteen vuoksi. Toinen synnytys käynnistyi 39+4 itsestään ja synnytys oli helppo ja nopea. Saa nähdä miten tällä kertaa käy.

Ultrissa olemme käyneet, mutta veriseulaan emme osallistuneet, koska tulimme ulkomailta matkoilta ja savupilven vuoksi oli lennot 2vrk myöhässä ja jouduimme siirtämään np-ultran joka kyllä tehtiin, mutta veriseulaa ei enää voitu ottaa. No, aika sama.

Tyttö olisi mukavaa vaihtelua,mutta valitettavasti rakenneultrassakaan ei selvinnyt sukupuolta. Pojista on sanottu jo ekassa ultrassa sukupuoli, mutta nyt ei siis ole vain näkynyt mitään. Toki se herättää toivoa, mutta silti...Olisi mukavaa saada heivata poikain kamat pois ja ostaa tyttömäistä tavaraa :heart: Mutta tietty pojista on jo vahva kokemus, että olisihan se tuttu ja turvallinen vaihtoehto se pieni poikavauvakin ;)

Kaukalot, vaunut ja sitterit on kaikki ehditty myydä pois kun ei ollut tarkoitus 3. vielä hankkia, mutta niin se mieli muuttuu kun vauvavuosi on ohitse...Vaunut on nyt hommattu käytettyinä ja loput hankitaan kun ehditään.

Laskettu aika on 24.11. tai 1.12. mutta viikkoja olen laskenut kai tuon 1.12. mukaan ja niitä on nyt kai 22+4.
 
tervetuloo mukaan maija ja poijjaat

yöunet: nukun hyvin ja nyt muutamina öinä ei ole ees tarvinnut herätä vessareissuille mut yleensä yhdellä vessareissulla pärjätään, viime yönä ukkosen ja kaatosateen takia olin hereillä tuon tuostakin mut pelkään ukkosta..aamut alkaa meil lomallakin 6-7 välis

aavee: kivannäköset menopelit :)

mul on alkanut tuleen täs viimeisen viikon aikana herkemmin harkkasuppareita ja ne tulee yleensä levossa ja tuota paineentunnetta on kans lisääntyvissä määrin ollut viime viikot kera limojen mut onneks ylihuomenna on neuvolalääkäri ja alakerran tarkistus..

kurpitsa ja "A" rv24+1
 
maija ja poijjat tervetuloa. :)

aavee hienot kärryt :)

sw mä en heräile öisin viel vessaa, mut päivällä ravaan koko ajan, saattaiskohan johtuu sukkuma-asennosta ettei kohtu paina rakkoa ja päivällä sit painaa? ;o en tiiä :)

mibetsy ja mara 25+2
 
SW siis en todellakaan hyvin! :( kuulostaa ihan mun yöltä. Heräilen milloin mistäkin syystä ja samalla sit lähden pissalle vaikka ei niin kova hätä oiskaan ja sit näin sit opetan rakkoani tähän tahtiin. Mutta en esim. pysty nukkumaan enää selälläni, joten heräilen siihenkin, kun haikailen nukkumaan selälleni tai vatsalle. En tykkää nukkua kyljillä, eli ei kovin hyvä kombinaatio... ja 2 vuotta sitten esikoista odottaessa nää ongelmat ei todellakaan alkaneet näin aikaisin. Noh, tätä se on sitten, yöheräilyä ainakin seuraava vuosi :)

kurpitsa mullakin noi harkkasupparit tulee yleensä levossa. Ihme juttu! Mulla myös tarkistettiin alakerta reilu vko sitten, mutta tilanne oli onneksi vielä rauhallinen. Tosin kohdunsuu ei enää ihan kiinni, mutta hyvä kuitenkin.

Ja päivisin ravaan myös vessassa kuten mibetsyllä, rakkoa ilmeisesti painaa. Koska sitten vessassa kuitenkin tulee vaan säälittävä tippa :)

Maija ja poijjaat tervetuloa! Meilläkään ei sukupuoli rakenneultrassa selvinnyt (pojasta kun se näkyi silloin myös selkeästi), joten jännäillään yhdessä loppua kohden!

Josko lähtisi pian naapurikylään kalamarkkinoille..

suhveli 24+5
 
Nukkuminen on kyllä hankalaa, pissalla pitää juosta jatkuvasti ja uniasentoa on hankala löytää, kun pitää nukkua kyljellä ja kun vaihtaa toiselle kyljelle niin se on niin kömpelön iso operaatio että siihen herää aina, saa nähdä mitä se on isomman vatsan kanssa.

Masu on kasvanut ihan hurjasti muutaman päivän aikana, se on jo valtava, monet äippähousut on jo aivan liian pienet masun kohdalta. Mitenhän suuri tuosta masusta vielä tulee :)

22+6
 
Sunnuntaita kaikille! Bulgarian reissusta selvitty ja hyvin meni matka. Esikoinen intoutui ottamaan ensiaskeleensa myös siellä. Saas nähdä koska suostuu tempun toistamaan

Apnea hälyttimistä oli puhetta. Meille hommattiin kanssa esikoiselle sellainen juuri tuon keskosuuden takia, kuten oli joku muukin hommannut. Liputan kyllä sen puolesta. Se on myös AngelCare-merkkinen hälytin. Pojalla on edelleen se käytössä, nyt ehkäpä vain tavan vuoksi. Taidan siirtää sen kuitenkin uudelle vauvalle myös käyttöön.

Imetystyynyistä on ollut myös puhetta. Sellainen löytyy myös, joka on helppo pestä. Ajattelin viime raskaudessa että se on ihan turha ostos, mutta kun esikoisen syöminen oli todella hankalaa, 7-8 kertaa päivässä ja yhteen kertan meni noin 1.5 tuntia, niin oli hyvä hankinta. Pojalla ei ollut nälän tunnetta pienenä ja kellon mukaan syötiin lääkärin määräämät annokset ruokaa. Toivon toisiaan että tämä toinen on helpompi tapaus siinä suhteessa.

Yöunet on hankaloituneet. Vielä pystyy puoliksi nukkumaan mahallaan ja se on aika suuri helpotus. En tiedä miten sitten pystyy nukkumaan ollenkaan kun tuo asento ei onnistu enää. Vessassa pitää muutamia kertoja käydä yöllä.
 
Tanya Onneksi ei alkanut enempää supistelemaan :)

Maija ja poijjaat Tervetuloa!!

Nukkumisesta Mä en ole vielä joutunut kauheasti heräilemään vessareissujen takia. Muuten kyllä sitten heräilenkin ihan kaikkeen mm. siihen kun makaan selälläni. Normaalisti en herää juuri mihinkään, mutta nyt herään jo ilman syytäkin. Unen laatukaan ei ole kovin kehuttavaa :( Kääntyminenkin on hankalaa.

mibetsy ja suhveli Mulla on myös niin, että päivisin ravaan vessassa mutta öisin käyn harvoin. En sitten tiedä mistä se johtuu.. Ja välillä päivisin ei tule kuin ihan pieni liraus..

Nallu ja Hattivatti 27+1
 
Täällä kanssa harjoitussuppareita ollut hieman enemmän kun esim- pari viikkoa sitten. Supistuksia tulee erityisesti töissä istuessa, nyt viikonloppuna ollut selkeästi rauhallisempaa. Lääkäriaika olisi vasta reilun kahden viikon päästä. Ruvennut mietityttää pitäiskö neuvolaan olla yhteydessä ja pyytää, että tarkastettais alakerran tilanne tuota ennen. En oikein tiedä mikä on se määrä paljonko noita suppareita saa olla ja koska pitäis sitten huolestua.

Onko jollain muuten ajatusta mennä mammajoogaan? Ja onko jollain kokemusta siitä? Itseä vähän polttelis mennä kokeilemaan jos siitä olis vaikka apua kipuihin ja synnytykseen. Täällä vaan jooga alkaa vasta 10.9. ja mietinkin onko se liian myöhään, kun la on 9.11.

Mulla rupeaa tuo synnytyspelko nostamaan päätään pikkuhiljaa. Sovittiin neuvolatädin kanssa, että keskustellaan siitä rv30 ja jos ei auta, niin sitten pelkopolille. Eilen kattelin sen neuvolasta saadun helistin-dvd:n ja vaikka siinä synnytysosiossa ei mitään näytetty, niin mut valtas ihan kauhea paniikki etten mä pysty tohon. Kyyneleet vaan puski silmiin, kun paniikki sai vallan. En tiedä onko tommoinen normaalia.

Meillä jonnin verran hankintoja tehty: vaunut ostettu (ovat tosin vielä liikkeessä jemmassa). Olivat muuten niin tyylikkään näköiset livenä että! Värit oli ihan mun värit niissä. Mieskin kehui, että värivalinta osui ihan nappiin. Sänky ja hoitolipasto tilattiin nettikaupasta ja lipasto tossa tulikin jo, mutta on vielä kokoamatta.

Mulla kanssa masu kasvanut aika lailla ja eilen kun oli pitkästä aikaa hieman viileämpi keli, niin rupesin miettimään mitä ihmettä sitä laittaa päällensä syksyllä koiralenkeille?! Oletuksena, että pientä lenkkiä pystyy tekemään. Meidän koirat kun tarvitsee lenkkiä säällä kun säällä, niin tajusin että eihän mulla ole mitään vedenpitäviä vaatteita tähän tilaan! Onko koiraihmisillä antaa tipsejä?

Terese ja poitsu 24+5
 
Synnytyspelosta Mulla on myös pelko alkanut voimistumaan. Aluksi ajattelin, että kyllä siitä selviää. Eilen illalla sitten tuli jo itku, kun pelko valtas kokonaan. Nyt on alkanut pelottaa jo sekin, että kuolen synnytykseen. Kai tästä pitäisi jo puhua, mutta en oikein tiedä miten purkaa sitä ulospäin..
 
Kiva kuulla että muillakin on vaikeuksia nukkumisen kanssa :D Vaikka ei se kyllä kiva juttu ole ollenkaan :kieh:

Terese - mulla on myös nyt tullut ongelmia vaatteiden kanssa. Melkein kaikissa ostamissani mammahousuissa kiristää joko mahakohta tai sitten vyötärö alhaalta :headwall: Mitäköhän ihmettä sitä pitää päällään viimeiset 9 viikkoa töissä?? Mitään kun en haluaisi enää ostaakaan niin lyhyen ajan takia :/ Perjantaina olisi kaverin häät, ja sinnekään ei ole MITÄÄN päällepantavaa :attn:

Tuntuu olevan kahta koulukuntaa täällä noiden kätkythälyttimien kanssa. Ne ketkä ovat sen hommanneet ovat olleet todella tyytyväisiä ja ne kenellä sitä ei ole ovat sitä mieltä että ei tarvitsekaan :) Me sovittiin miehen kanssa että hommataan se kun vauva on syntynyt jos tuntuu siltä että unista ei tule stressaamisen takia mitään. Ja jos syntyy keskosena, ostetaan se heti.

Ykköseltä tuli tänään klo 10 dokkari keskosena syntyneistä vauvoista, mutta enpäs uskaltanut katsoa :)

Onko teillä muuten kokemusta siitä Baby Björnin sitteristä? On kuulemma ihan omaa luokkaansa verrattuna muihin perus sittereihin. Mahtaakohan olla oikeasti niin hyvä että kannattaa investoida yli 100? kun perus sitterin saa 30-40?:llä?
 
Juttua taas tullut päivässä niin paljon, että toivottavasti muistan kommentoida niihin mihin pitikin.

Terese mulla on nyt kanssa alkanut synnytyspelko nostamaan päätään. Mä en sinänäsä muuta siinä pelkää kuin pitkää ponnistusaikaa ja sitä että vauva on taas iso. Viime kerralla mä ponnistin 2 h 15 min ja lapsi oli iso! Ja siinä samallahan mun häntäluukin murtui.. En kävellyt kuukauteen ja vajaaseen pariin kuukauteen en kunnolla istunut. Vieläkään en suosi kovia tuolia ja en voi edes haaveilla pyöräilystä koska häntäluu vaivaa edelleen.
Äh, paniikki iskee!

Tervetuloa uudet!

SW mä nukun kans niin huonosti! Herään tunnin välein siihen kun jompikumpi lonkka sattuu, kun en osaa nukkua kyljellään. Sitten herään siihen kun mahaan sattuu, kun mä pöljä nukun mahallani, tai herään pisssahätään tai muuten vaan. Ja uutena on nyt levottomat jalat, joten niiden takia nousen myöskin muutaman kerran yössä kävelemään. Ei mulla esikoisesta ollut tällaista lainkaan ja opinkin äkkiä nukkumaan kyljelläni, mutta nyt en kyllä oo oppinut lainkaan nukkumaan kyljellään.
Meillä on Tempur- patjat, mutta ne on kyllä huonot. Esikoisen odotuksen aikana ne oli ihan uudet ja todella hyvät, nyt en kyllä saa niistä enää samanlaista hyötyä lainkaan.

Sitteristä meillä on ihan tavallinen sitteri ja me ollaan tykätty siitä! Mä oon kuullut että toi BB :n sitteri sit taas voi olla epävakaa ja isommalla kaatuu helpommin ( jos vaikka koira tönäisee ) kun se on niin pystyssä tai jotain sinne päin. Itsellä ei siis kokemusta, mutta yksi kaveri ei ainakaan tykännyt ja osti sitten tavallisen sitterin myöhemmin.

Mulla on iltaisin alkanut tulemaan napakoita supistuksia, mutta en mä oo niin huolissaan. Kolarin takia käyn kuitenkin tarkastuksilla suht usein, niin luotan siihen että siellä kyllä löydetään jos jotain löydettävää olisi.

Liirah + Sissi 22 + 3
 
SW mä katoin sen dokumentin aamulla ja porasin koko tunnin! :'( ehkä ei olis pitäny kattoo!! :/

supistuksista mulla ensimmäiset supistukset tuli jo vk 18. Joka päivä niitä tulee ja just eniten levossa, ei oo kuitenkaan mitenkään kipeitä ni en oo siks ollu huolissani! =)

nukkumisesta mä oon tottunu nukkumaan mahallani, mut se ei oo ollu enään hyvä asento moneen viikkoon.. Pari viikkoo sitten ei pystyny selälläkään nukkumaan kun tuntu et maha kiristää ja heti tuli supistus.. nyt tilanne on vähä parempi kun toi masu kasvanu ja pullahtanu ulospäin niin taas selällä pystyy nukkumaan jos toinen jalka on koukus ja tyyny sen alla :D Vessassa oon saanu ravata pari kertaa yössä ihan alkuraskaudesta saakka ja joskus 4kk tienoil enemmänki mut nyt siihenki on jo tottunu ja yöllä osaa jo silmät kiinni hoitaa noi vessareissut :)

synnytyspelosta mulla ei oo oikeestaan mitään pelkoja.. luulen et asiaan vaikuttaa se, että olin pari viikon harjottelun synnärillä reilu vuosi sitten ja sillon pääsi kattoo parii synnytystä.. Eihän se mitään häävii touhuu ollu, mut eiköhän siit hengis selvii :LOL:

JIHAAA! tänään viiminen päivä töitä ja sit alkas pieni loma!!! :p

hattivatti ja rimpula 25+1
 
Heippa kaikille ja tervetuloa uudet!

Täälläkin herätään yöllä kerran pari käymään vessassa, ja muutenkin on selkä jotenkin kipeä ja pistää vaihtelemaan asentoja aina öisin. Meillä on kyllä hyvä petari, sellainen viskoelastinen (ei tempur kuitenkaan), mutta vissiin noi painopisteen muutokset saa mun selän taas venkoilemaan. Mullahan on muutenkin noidannuolta ollut, ja tän raskauden myötä se vaivaa aika usein, rinnalle on tulleet vielä noi iskias-kivut. Ei kiva.

Me meinataan hankkia tuo Baby Björn -sitteri, kyselinkin siitä jo aiemmin kokemuksia, mutta ei tainnut kellään täällä olla, kun ei kukaan kommentoinut. Serkku sai keväällä vauvan, ja heillä on se käytössä, tykkäävät tosi paljon. Kuulema myös kaverinsa olivat monet suositelleet, joten mekin aiotaan hankkia vaikka tyyris on. Kuulema siinä on ainakin se hyvä puoli, että kun pienen motoriikka vähän kehittyy, pystyy itse heijaamaan laitetta omien liikkeiden avulla. Lisäksi siinä oli kolme eri selkänojan asentoa mihin sen saa, joten luulen sopivan vielä ihan vauvaiän jälkeenkin. Musta tavalliset sitterit näyttää jotenkin niin heppoisilta, että toi herätti heti luottamuksen :)

Täälläkin on tosiaan noita harjoitussuppareita ollut viimeisen parin viikon aikana aika paljon, monta päivässä, osa tulee rasituksessa, osa ihan levossa. Vähän huolettaa, mutta maanantaina onneksi neuvola, jossa voi vähän kysellä..

Synnytyspelkoa en ole onneksi kokenut, toivon ettei se ehdi tullakaan. Varmaan kyllä lähempänä sitten rupeaa jännittämään paljonkin, mutta en usko, että varsinaista pelkoa syntyy. Esikoista odottaessa ei tietty tiedä mitä on odotettavissa, mutta muuten noita ikäviä kokemuksia, ja kipua on tullut kohdalle aika paljon, joten myös luottamus hoitohenkilökuntaan ja siihen, että kaikesta selvitään, on suuri. Ainakin vielä. Pidän kyllä sormet ristissä, ettei mitään ikäviä kokemuksia tulisikaan enää vastaan..

Ai niin, mammajoogaan meinaan mennä, Teresekö sitä kyseli? En tiedä vielä millaista tulee olemaan, mutta elokuun alussa alkaa, jos nyt olen mahtunut siihen ryhmään, josta kyselin vetäjiltä. Tuolta joogayhdistyksestä näyttää tulevan aika hitaasti vastausmailit, mutta toivon parasta :) Odotan jo aika innolla sitä, kiva olisi mennä, kun ohjelma on sitten oikein räätälöity meille isomahaisille, ja toivon mukaan siitä saa tukea itse synnytykseenkin sitten!

Siilinlapsi ja öttis 22+3
 
Silent whisper ja siilinlapsi: Meillä on esikoiselle hommattu tuo baby björnin sitteri ja on kyllä ollut hintansa väärti. Se on todella helppo pestä ja lapsi voi olla siinä vähän isommaksi. Meillä ainakin viihtyi todella pitkiä aikoja siinä itsekseen keinutellen ja akvaariota katsellen. Sai itse samalla tehtyä ruokaa sun muita kotihommia. Tuo helppo pestävyys oli todella hyvä juttu, sillä poika oli todella kova pulauttelemaan. Jos vain rahkeet riittää niin suosittelen sitäkin.
 
Nukkumisesta Saatan joskus herätä yhden kerran yön aikana pissalle, mutta päivisin olenkin sitten aktiivi vessakävijä, mä ihan tunnen kuinka joku painaa mun rakkoa :) Oon tottunut nukkumaan kyljelläni, joten sekään ei tuota ongelmia. Muutoin nukkuminen kuullostaa Nallu meiningiltä: heräilen selälteni ja muutenkin aivan kaikkeen mahdolliseen, ja normiolotilassa en herää vaikka pommi räjähtäisi vieressä :D

Huomenna koittaa se töihin paluu, ja kumma kyllä kun ei ketuta edes :) Saas nähdä jaksanko aamulla kuuden aikaan lähteä pyörällä sinne, vai onko niin väsy että autoon on turvauduttava.

Tanya & herra hukkapätkä 26+2
 
Sitteristä Meiilä on fisher pricen ihana rainforest sarjan keinusitteri, se on aivan mahtava, maksoi maltaita, mutta en vaihtaisi pois, ja saman sarjan puuhamatonkin ostin sillon tuolle kuopukselle.

Ihanaa, huomenna pääsee ostoksille, Emmaljungalta on tullut uudet värit näköjään myyntiin, ja ajattelin ostaa sen city kopan pro coffee värisenä
:p

Huh hellettä, just kävin vaivaisen ½ tunnin lenkin rattaiden kera ja ihan sairaan kuuma tuli!

Synnytyspelkoa ei ole, mutta sektiopelko on. Molemmat kokeneena synnytys on helppo nakki sektioon verrattuna, ainakin mun mielestä.

kirppunen 26+2
 
Supisteluista: rakenneultrassa lääkäri sanoi, että harj. supistuksia voi tulla päivisin jopa 30kpl ja jos eivät ole kipeitä niin ok. Mullahan tulee myös kipeitä supisteluja melkein päivittäin, mutta lääkäri sanoi että kuuluu luultavasti meikäläisen odotukseen koska esikoisesta oli sama. Itse olen sitä mieltä, että jos supistelut muuttuvat kivuliaiksi niin tarkastettavaksi kannattaa mennä.

Nukkumisesta: en pysty nukkumaan selällään enää en ole kyllä koskaan osannut niin nukkuakaan. Mahallaan en ole nukkunut moneen viikkoon, kun jos vahingossa rupean niin potkuja satelee urakalla :) ja kyljellään kun nukkuu niin joutuu vaihtamaan kylkeä useasti yössä ja sen takia nukkuminen levotonta. Sekä oikea lonkka meinaa kipuilla. Vessassa ei onneksi tarvitse käydä yöllä kuin kerran. Nyt parina päivänä vauva on potkinut rakkoon tuntuvasti, tekee muuten kipeätä!

Synnytyspelkoa ei ole pientä jännitystä vain, kun lääkäri sanoi että luultavasti tuleva synnytys tulee olemaan nopea koska esikoista tehtiin vain reilu 5h ja tästä sairaalassa 2,5h. Epäili että raskauden aikaiset supistuksey pehmitelleet sen verran että synnytys oli nopea.

Liongirl+Elli 22+1 (jo! :)
 

Yhteistyössä