Marraskuun muruset 2010 **heinäkuussa**

Heippa kaikille taas pitkästä aikaa! :wave: Tänään palattiin aamulaivalla Ruotsista. Kävin äidin luona kyllä tätä palstaa pari kertaa vilkaisemassa, mutten sitten jaksanut kaikkia kirjoituksia läpi lukea.

Jotakin voisin yrittää muistaa kommentoida kuitenkin.

Tereselle kiitos tuosta linkistä. Oli tosi hyvä. Siinä oli tosiaan esitetty selkeästi se, että ne kuukaudet voi jättää laskuista kun on työttömänä ollut. Mun pitää mennä ensi maanantaina Kelaan lappujen kanssa keskustelemaan tästä mun tapauksesta. Mä luulen, että käytäntö on jossakin vaiheessa muuttunut ja siksi mun kohdalta tätä ei ole aiemmin huomioitu.

Äitiyspakkausesta. Mä vein laput silloin viime keskiviikkona. Torstaina päätös oli tehty ja perjantaina lähetetty. Tänään kotiin tullessani mua odotti postin pakettilappu, eli äitiyspakkaus on tullut postiin. Vielä en ole kerennyt sitä hakemaan, mutta tämän kirjoituksen jälkeen lähden postiin sitä noutamaan. Tuskin maltan odottaa, että pääsen niitä pieniä vaatteita hypistelemään. :p

Meillä mies tulee synnytykseen mukaan. Esikoisen kohdallakin oli mukana. Toisen kohdalla ei jostakin syystä päästetty mukaan, vaikka molemmat ovat kiireellisellä sektiolla syntyneet. Oli sen verran v-mäinen toinen kätilö (ei siis oma, vaan tuli siinä paikalle auttamaan valmisteluissa), ettei päästänyt miestä mukaan. Leikkaussalissa vain ihmettelivät, etteikö mulle tule tukihenkilöä mukaan. Mä vaan siinä sitten, ettei päästetty miestä mukaan. Onneksi tämä oli mulle jo toinen sektio niin tiesin mitä siinä tulee tapahtumaan, etten pelännyt tai mitään, mutta kyllä se harmitti. Tällä kertaa mies tulee automaattisesti mukaan kun on suunniteltu sektio edessä.

Kätkytkuolemahälyttimestä kommentoisin. Se on totta, ettei mikään laite sinänsä pelasta lasta kätkytkuolemalta, mutta kyllä se mielenrauhaa antaa. Mun laite on merkkiä Babysense. Ostin sen aikoinaan huutonetistä puoleen hintaa uuden hinnasta. Esikoiselle se sitten ostettiin. Hyvin on pelannut eikä vääriä hälytyksiä ole tullut koskaan. Silloin on kyllä hälyttänyt kun olen unohtanut sammuttaa laitteen kun olen lapsen pois sängystä ottanut. Silloinkin vika on ollut käyttäjässä eikä laitteessa. Mulle tämä laite on taannut rauhalliset yöunet kun olen voinut luottaa siihen, että se valvoo lapsen hengitystä mun puolesta. Muutenkin olen sitä mieltä, että jos jotakin ikävää on tapahtuakseen niin mä haluan edes mahdollisuuden yrittää tehdä jotakin asialle (elvyttää, soittaa ambulanssia) kuin se, että aamulla heräisin kylmään todellisuuteen. Nämä ovat kaikki mielipideasioita, joista ei voi kiistellä. Jokainen tekee niin kuin itse parhaaksi näkee. Mulle tämä on ollut ehdoton laite ja hankkisin samanlaisen vielä toistekin. Voin siis suositella muillekin, joita tämä saattaa kiinnostaa.

Imetystyynystä vielä. Mulla on sellaisia kaksi ja kyllä mä olen niitä hyvinä pitänyt. En osaisi ilman ollakaan kun olen niihin tottunut. Makuasia tämäkin.

Liikkeistä vielä. Neiti liikkuu niin, ettei epäilystä enää jää ja useamman kerran päivässä. Mahan päältä en ole vielä liikkeitä nähnyt, enkä ole potkuja kädelleni saanut. Meidän neiti kun edelleenkin potkii tuonne tosi alas.

Nyt täytyy mennä postiin sitä pakettia hakemaan, joten päätän tämän romaanin nyt tähän.

Hyvää viikonlopun alkua kaikille!

Niin, ja vielä tervetuloa uusille!

Katja-75 ja Pikku Neiti rv 23+2

 
tervetuloo acrica joukkoon mukaan

imetystyynyä en ole tarvinnut enkä tule tarvitsemaan..mut varmaan ihan ok sellaisille joilta luonaa tuo imetys

kelan paperit vein viikko sitten kelaan ja keskiviikkona tuli kirje että on maksussa ens torstaina..jee silloin meen ostelemaan jotain vaatetta sillä rahalla :)

kurpitsa ja "A" rv23+6
 
Mä vein kelapaperit työnantajalleni 6.7, ja tänään oli kelan päätös postissa, jossa sanottiin äitiyspakkauksen tulevan kahden viikon kuluessa postiini :heart:
Hieman hitaanlaisesti edistyi ainakin mun paperit teihin muihin verrattuna, mutta johtuu varmaan mun työnantajan hitaudesta :D
Ajattelin odottaa nyt pakkauksen saapumista, ja sitten vasta jatkan omia ostelujani kun en viitsi liikaa ostella sitten tiettyjä kokoja, johon mulla on siis taipumusta :D

Tanya & herra hukkapätkä 26+0
 
Tervetuloa mukaan acrica! Saa nähdä ollaanko K-Hks:ssä samaan aikaan

Siilinlapsi: me tilattiin tänään Mainitsemasi kolmipyöräiset visionit. Paljon olen netissä vaunuja katsellut ja liikkeissäkin kierrellyt. Otettiin lisäksi Britaxin kaukalo, jonka saa sovituspalikoilla runkoon kiinni. Parasta oli se, että sovituspalat saavat olla kiinni sekä vaunussa että kaukalossa, eikä niitä tarvitse siis erikseen aina kiinnitellä. yhdistelmissä vakuutti mahtuminen pieneen tilaan, keveys ja näppäryys, sekä puolikova koppa. Lisäksi harmaan väriset vaunut kukkakuosineen vetosivat mhun, mutta olivat silti riittävän neutraalit. Meillä kun ei ole vielä sukupuoli tiedossa, eikä selviäkään ennen synnytystä.

Piprane ema: onnittelut tuoreelle vaimolle!!

Perhevalmennuksesta
: Meillä järjestetään kolme perhevalmennuskertaa, mutta niiden sisältönä on lähinnä keskustella tulevasta muutoksesta parisuhteessa ja vanhemmiksi tulemisen muutoksista. Synnytysvalmennuksen korvaa diashow, jonka voi käydä katsomassa netistä :( :(

Liisa-Lotta 24+2
 
acricalle tervetuloa :wave:

Synnytyksestä. Mies tuleemukaan ja oli sektiossakin kaiken sen ajan, mitä salissa annettiin olla. Olis vaan halunnu nähdä suoraan koko homman, mutta istutettiin mun lähituntumaan. Kyllä sitä vähän tilanne harmitti. Mun mies on nähny niin monta kotisynnytystä ja syntymää tien päällä työnsä puolesta, että olis halunnu nähdä tuonki tapahtuman. Ensivasteporukassa on siis mukana.

Perhevalmennuksesta. Mennään, jos sitä nyt täällä järjestetään. Tuolla meitin sairaalassa on uusi synnäri, jota en ole nähny ja se kiinnostaa kovin. Toki olen niistä saleista ohi kävelly polikäynnillä, mutta olis kuva kurkata etukäteen sislääkkin :) En siis yhtään utelias ole :D Tytön aikaan ei valmennus ainakaan kovin kummoinen juttu ollu. Käytiin läpi synnytystä, sai kysyä mitä halus, sit oli jotain rentouytusjuttuja hartioille ja mistä kannattaa hieroo synnytyksestä tai mistä kohti kättä painaa jotain akupistettä jne. ei ollu "elokuvamaista" punnataan tyhjää lattialla jalat koukussa tai muutakaan sen semmosta, johon noita miehiä ei niin herkästi sais mukaan. Nyt on tää toinen terkka, joten en sitten tiedä mikä hällä kuvio.

Tänään eksyn paikallisesn lastentarvikeliikkeseen, uuteen ja vanhaan. Uudessa oli edullisemmat hinnat, ja sieltä taidan käväistä hakemassa ainakin sängyn joka mielytti. Vanhassa paikassa koettiin miehen kans varsinainen ahaa elämys ja tarrattiin kiinni löytöön, jota ei voinu ohittaa. Emmaljunga Duo Edge (Classic Cryptonite) yhd. vm. 2007 väri punainen. Käyttämättömät, osat muoveissa...käytetyn hinnalla! Vastaavat uudet maksoi reippaasti yli 800? ja näillä oli hintaa 400?. Okei, hyvä hinta "käytetyille", mutta nämä on uudet. Ne oli tullu sinne eilen. Joku oli ostanu ne ja jostain syystä jääny käyttämättä. Muovipusseissa lukee emmaljunga, joten kaippa ne tosiaankin on alkuperäisiä pakkauksia. Edellinen omitaja oli sanonut, että niissä ei ole vauva ollut kertaakaan. Jokainen osa siis uutta. Hoitolaukkua ei setissä ollu, mutta se mitään haittaa. Haluttiinkin jokku raikkaammat kärryt, kuin mustat. Noissa on vielä se metallikori tavarakorina. Sen halusinkin, kun hiekkatiellä se kangaskori on heti täynnä rapaa. Tulkoot sitten kumpi vaan, niin saa nyt sitten kärryttelykyytiä punaisissa vaunuissa :) Tuota ei vain voinut ohittaa, kun kerran kohdalle osui. Vitsit, kun olen hyvällä mielellä noista vaunuista. Kunhan nyt vain saatais se tuhisijakin niihin...

Omanapa ennallaan, eipä uutta raportoitavaa.

Lumi-Marja ja Nuppunen 21+4

 
Lumi-Marja: Mä olen jo kerran päässyt testaamaan seinäjoen uuden synnytyssalin :D Ehdoton plussa oli tietenkin ne vaaleat värit ja se,että vauvaa ei viedä salista minnekään vaan pesut ja punnitukset tapahtuu samassa tilassa =) Ja suihkukin salista löytyy,oli ihana mennä synnytyksen jälkeen heti suihkuun.

Imetystyyny mulla oli kolmosen aikana ja mä tykkäsin. Hartiat ei jumiutuneet ja vauvaa ei tarvinnut kannatella vaan tyyny hoiti sen puolen. Ja imetyksen jälkeen vauva sai jäädä siihen tyynylle nukkumaan ja omat hartiat ja kädet sai levätä. harmi vain kun ehdin myydä tyynyn pois :/

Kävin tänään katsomassa tuttavani pariviikkoista tyttövauvaa :heart: Vauvakuume olisi viimeistään tänään tullut jos en itse olisi raskaana,oli se niin ihana =)

4 yötä ultraan :D

LilliM ja manteli 21+5
 
suttura Onnea uudesta plussasta :flower:

Tervetuloa acrica :flower:

Tanya Niin onki aika menny tosi nopeesti :) Mä oon huomannu kans, että suonenveto on pahempaa sillon jos on seisonu/kävelly paljon päivän aikana..

Tietääkö joku millanen synnytysvalmennus TAYS:ssa on? Pääseekö tutustumaan synnytyssaleihin? Entä onko kauheasti ryhmäkeskusteluja? Näytetäänkö kuvia/videota synnytyksestä?
 
sutturalle isot onnittelut plussasta! :flower:

Ja acricalle tervetulotoivotukset täältäkin! :flower:

Meidän kunnassa on 2 perhevalmennuskertaa neuvolassa ja synnytys tutuksi ilta sairaalalla. Nämä on suunnattu ensisynnyttäjille. Varsinkin nuo neuvolan valmennukset. Esikoisen kohdalla käytiin miehen kanssa niissä, vaikka mä oon ne harjoitteluissani joskus jo käynytkin.

Mun mies on tulossa synnytykseen mukaan, esikoinen menee sitten mummulaan siksi aikaa. Edellisestä synnytyksestä jäi sen verran ikäviä muistikuvia sen hätäsektion takia, että jospa me tällä kertaa saataisiin vähän parempia. Miehellä tilanne oli ehkä vielä ikävämpi, kun kätilö sanoi miehelle, kun he lähti mua kiiruhtaa leikkuriin, että hän tulee varmaan n. 10 minuutin kuluttua takaisin vauvan kanssa. Todellisuudessa aikaa meni yli puoli tuntia ennen kuin mies sai mitään tietoa tilanteesta ja silloinkin sanottiin, että vauva voi kohtalaisesti :/ Mä olisin ihan kauhuissani, jos mies ei kerkeisikään paikalle jostain syystä :eek: Sen verran siellä kuitenkin pelotti edellisellä kerralla...

Kysymys: Onko muuten niin (tietääkö joku), että jos on yksi sektio takana ja seuraavassa raskaudessa alatiesynnytys onnistuisi kaikkien olosuhteiden puolesta, ettei käynnistystä suositella vaan odotetaan, että synnytys itse käynnistyisi?? Mulla on tällaine käsitys, mutta kaipaisin varmistusta asialle... Esikoisen synnytys meinaan käynnistettiin 41+4 viikolla.

Vaimo ja Vaavi 21+5
 
vaimo Mulle on tehty sektio ja seuraava synnytys käynnistyi itsekseen 40+6, mutta supparit sitten hiipuivat, niin joutuivat laittamaan oksitosiinitipan ja kalvotkin puhkaistiin. Laittoivat vaan sen emättimen sisäisen anturin, joka mittaa supistuksia.... Ei mulla ainakaan mitään ongelmaa ollut.

Pitäisi alkaa siivoamaan, kun tuo ilma ulkona on sen verran synkkä, että ei taida uloskaan päästä. Maanantaina olisi kaupunkiin meno, kuopuksella olisi vihdoin ja viimein allergialääkärille aika, toivottavasti joatin apua nyt saataisiin tuohon iho-ongelmaan. Samalla ajattelin käydä ostamassa vaunuihin sen citykopan, jos vaan on jo uudet värit tullut kauppaan :p
Niin ja autoakin pitäisi etsiä, kun vaan löytäisi sen mieleisimmän. Ajateltiin käydä tsekkaamassa Fordin S-maxia ja sitten Toyota versoa, kunhan on runsaasti sitä istumatilaa autossa kolmelle aikuiselle ja 3 istunta sinne mahtuu hyvin + vaunut mahtuvat renkaita irroittamatta sinne, niin olen tyytyväinen :D

kirppunen 26+1
 
Huomenta, huomenta B)

Piti tulla poksumaan Rv 25 täynnä!!!
Voiko olla oikeesti aika menny näin nopeaa?!!!! Tämä on ihan huimaa :eek: Kohta sitä jo saa alkaa odotteleen La ihan tosissaan!

Hauskaa viikonloppua kaikille :D
 
Huomenta kaikille! :)

Minäkin tulin vain poksumaan, tänään 26+0 :heart: :eek: Ihan uskomatonta tosiaan, kuinka paljon nopeammin tämä toinen raskaus on mennyt ekaan verrattuna!! No, ehkäpä tuolla esikoisen kans touhuamisella on jotain tekemistä asian kanssa :D

Me ei olla edelleenkään saatu hommattua niitä suunnittelemiamme tuplarattaita. Ei oikein vieläkään tiedetä millaiset hommata ts. millaisille meillä ois eniten tarvetta eli matkaratastyyppisille vaiko ihan "kunnollisille" tuplarattaille. Ja sit pitäis vielä toinen pinnasänkykin hommata.. Mä menin sit ihastumaan siihen ökykalliiseen soikean malliseen pinnikseen joka kävis sit varmaan tyyliin 6-vuotiaaksi saakka muunneltuna.. Että kalliit haaveet taas tällä äipällä :ashamed: |O No, eiköhän tuo mies ottane mut puhutteluun haaveideni suhteen :LOL:
 
Pirtsi, olet varmaan ihastunu samaan Stokken Sleepy sänkyyn kuin minäkin :ashamed: Siitähän saa veilä kaks tuoliaki sänkyajan jälkeen. vitsit, että se olis niiiiiiin kertakaikkiaan ihana. Ihan pienelle sais pikkuisen petin ja sit vois kasvattaa ja ja ja..... Mutta uskon vakaasti, että mies ei suostu edes harkitsemaan sitä, sen verran omituisesti mulkas mua, kun sitä hiplailin ties kuinka monetta kertaa. Varmaan päädytään ihan tavalliseen sänkyyn ja halvimmasta päästä olevaan. Kunhan vain on tukeva ja toimiva, muuta väliä. Tytölle hommattiin suht halpa sänky ja siitähän löysty heti kaikki kulmat ja pohja putos, kun imuroidessa sitä vähän liikautin. Se merkki on ainakin pois suljettu. Ellei vain ollut huono yksilö, tiedä häntä.

Imetystyynystä. Mulle se ainakin on ollut ihan mahtava apu. Kärsin niska-hartiaseudun kivuista ja tuota tyynyä käyttäessä on voinut rentouttaa hartiat ja istuvillaan imetys on onnistunut ihan hienosti. Makuulla sen sijaan ei onnitu, ei niin mitenkään päin. Alla oleva käsi puutuu hetkessä ihan tunnottomaksi. Tytöllä oli refluksia, niin ei voinut muutenkaan makuulla imettää. Enkä muista, että olisin ketään lapsista makuulla imettänyt, muuta kuin harvakseltaan. Mutta siitä tyynystä vielä. Niitähän on pariakin eri mallia, mitä vataan on tullut. Eilen näin sellaisen pitkulaisen muotoisen pehmeän hyvin muotoiltavan tyynyn, jonka hinta ei ollu kun vähän päälle kympin. Ne puolikuun muotoiset on kait kalliimpia. Sellaisen kyllä olen itte tehny ja tyhjänny sinne kolme tavallista pallokuitutyynyä ja tein siihen pari vaihtopäällistä. Hyvin on kestäny ja tarpeet makso viis vuotta sitten alle kympin. Kolme halpaa tyynyä ja kankaat. Tyyny on ihanan pehmeä ja reilun kokoinen. Se on ollu mulla käytössä muutenkin, joten taitaa olla tarvis tehdä uusi. Alkaa olla jo aika lätyskä.

Vielä kaksi yötä ultraan...odottavan aika alkaa käydä pitkäksi....:)

21+5
 
Vaimo85, sektion jälkeenkin voidaan seuraava synnytys käynnistää (ainakin kiireellisen sektion jälkeen). Se tehdään vain paljon varovaisemmin. Eli annetaan pieniä annoksia cytoteciä jne. Esikoinen syntyi aikoinaan sektiolla ja tätä kuopusta alettiin käynnistellä rv 41+6. Sain joka päivä annoksen cytoteciä kunnes rv 42+2 oli paikat sen verran auki, että kalvot saatiin puhkaistua ja päästiin saliin. Siellä sain sitten oksitosiinitippaa suoneen. Mulla tilanne ei edistynyt ja lapsen sydänäänten laskujen vuoksi päädyttiin lääkärin kanssa yhdessä sektioon.

Unohdin mainita edellisessä kirjoituksessani, että ostimme Ruotista, neidille, Troll Nicole-merkkisen valkoisen kehdon ensisängyksi. Meillä kun tuo pinnasänky on edelleen kuopuksen käytössä. Ajateltiin, että tuon kehdon saan pienempänä mahtumaan sängyn viereen. Ei tarvi nousta sängystä kun lasta hakee kehdosta ja saa myös helpommin tuuditettua/rauhoitettua lasta kun hän on siinä vieressä. Leikkauksen jälkeen haava on kuitenkin sen verran kipeä, että sängystä nouseminen on kyllä aika tuskaa. Toivottavasti tuo kehto nyt hiukan helpottaisi tuota asiaa.

Vaatteita on myös ostettu neidille jonkin verran. Ruotsistakin lähti taas kasa vaaleanpunaisia vaatteita mukaan.

Perhevalmennuksessa olen esikoisen aikaan ollut. Siellä tuli ihan asiatietoa synnytyksestä ja vauvan hoidosta. Meillä se järjestettiin luentotyyppisenä. Tämän lisäksi kävimme Jorvin sairaalassa tutustumassa. Mitään uutta asiaa siellä ei mun mielestä tullut esiin. (Olin itse jo lukenut ja hakenut tietoa aika paljon).

Äitiyspakkaus tuli eilen haettua, mutta olin illalla laivareissun jälkeen niin poikki, etten jaksanut avata sitä vielä. Tänään sitten tutustun senkin sisältöön.

Katja-75 ja Pikku Neiti rv 23+3


 
äitiyspakkaus oli eilen saapunut postiin, pitäis käydä se hakee. :) Mul asuu naapuris joku ihme ukko, sil on aina ulko-ovi selko selälleen rapparii ja sen asunto haisee kamalalta, en oo uskaltanu viel nukkuu yhtään yötä omassa kodissa, mutta ei täs oo kiire. :) Meen sinne vast pahimpien helteiden jälkee asuu kunnolla, ku siel o reilu 30 astetta lämmint. :D

mibetsy ja mara 25+1
 
Heipä hei piiitkästä aikaa! :wave:

Me oltiin lomailemassa vähän siellä sun täällä ja nyt palattiin kotiin.

Täytyypä alkaa lueskella teidän juttuja tarkemmin! Omaan napaan ei mitään uutta. Todellakin hurjan nopeesti aika menee.

Bigwish 25+4 (ilmeisesti, taas menny laskuissa sekasi! :D )
 
Löysin netistä tietoa ettei TAYS:ssa pidetä ollenkaan synnytysvalmennusta, vaan netistä saa katsoa jonkun videon.. Olisin kyllä esikoisen saavana halunnut kunnolla tutustua paikkaan yms. Täytyy sit kai neuvolassa jutella vaan enempi näistä asioista..

Nallu ja Hattivatti 27 :heart: POKS!!
 
Täälläpä on porukka käynyt aikasin viemässä kelaan paperit. Mä saan vasta ens maanantaina sen lapun neuvolasta :)

Tota imetystyynyä oon todella harkinnu. Mulla oli hartiat edelliseltä niin jumissa välillä että oikein sain hartialihaksiin topsi kipeitä kramppeja!!! ja ne oli kivuliaita..

Mies on tulossa synnytykseen mukaan :) Tai niin ainaki kumpiki oletetaan ett pääsis. Pitää varmistaa sekin. Sillä on kyllä kolmivuorotyö, mutta uskon ett työpaikka pystyy pärjään sen ajan ilman yhtä työntekijää.

Petite ja pikkunen 23+1

 
Enkö mä just eilen illalla luvannut jarrutella vauvanvaate ostoksissa? Mä meinaan tein sen taas, mukaan tarttui pari ihanaa unihaalaria :heart: Onneksi mun mies ei ole semmoinen, kuin oma isäni oli, ois tarvinnut piilottaa ostoksista vähintään hintalaput :D

Eilen illalla sain kunnon sätkyn jalkapallokentällä, kun pallon perässä juoksennellessa, sain kokea kunnon supistuksen ja se kestikin aika kauan. Pelit oli mun osalta pelattu, kun en uskaltanut enää liikahtaakaan ja toista supistusta ei sitten onneksi tullutkaan :) Säikäytti kyllä kovasti.
Tänään kävin kävelemässä rauhallisesti miehekkeen kanssa 6km lenkin, ja muuten oon vaan ollut :) Lisäsin mahakuvankin masukuvatopikkiin.

Mitähän mahtaa kuulua justindelle?

Tanya & jumppaava herra hukkapätkä 26+1
 
Nyt ku sain luettua teidän kuulumisia tarkemmin, niin ihan pakko vielä palata noihin ristiriitaisiin tunteisiin. Oli niin ihanaa lukea, että muillakin on ollut ailahtelevia tunteita raskautta kohtaan. Mä nimittäin oikein säikähdin yks päivä, kun aloin miettiä, mitä ihmettä tässä oikein on tapahtumassa. Että meillekö ihan oikeasti tulee vauva. :)
Sit iski pieni paniikki, et miten me oikeesti pärjätään ja osaanko mä ollenkaa olla äiti. Tuli ihan älyttömän epävarma olo oman selviämisen kans. Mut eiköhän tää taas tästä. Onneks siis en ole ainoa, et kai tätä voi melko normaalina pitää. :whistle:
 
Me palailtiin viimeyönä reissusta. Monta viikkoa jo vierähtänyt ilman nettiä...
Hirmuisen paljon on taas ollut täällä juttuja :D Ja en kaikkia jaksa lueskella.

Olo on ollut hyvä.Tosin mun olemus alkaa muistuttaa jo norsua :ashamed: ja tuntuu et tälläisenä joutuu olemaan vielä ikuisuuden.Vaikka mä tykkään mun mahasta kovasti :heart:

Mä kans sain kelaan vietävät paperit jo ajat sitten.Mut en ole päässyt vielä niitä viemään.Ei kai tuolla mikään kiire ole.Pakkausta ei oteta ja kai sen rahan kerkiää myöhemminkin tuhlaa ;) Varsinkin kun ei olla vielä hirveesti mitään ostettu. Mä kyllä kävin alessa ostaa vauvalle vaatteita mut ei niitä sitten hirveesti ollutkaan vaikka tuntu et paljon ostin.Paljonkohan niitä nyt sitten edes tarvitsisikaan :headwall: Neljäs tulossa ja mä tämmöisiä mietin =)

Me lähdetään taas huomen aamulla jatkamaan lomailua.Lasten kanssa kylpylään ja syömään viikoksi seisovaan pöytään :p Nam, mun koko loman kohokohdat tuntuu olevan ruokailut :snotty:
Sinne onneksi saa koneen mukaan :D

Sintsu ja polskuttaja 25+4 (ellen nyt ihan väärin laskenut)

 
Nukutteko te hyvin yönne?
Mä olen viimeisen viikon aikana herännyt joka yö moooonta kertaa joko pissalle, siihen että oikeaa kylkeä vihloo tai sitten ihan muuten vaan. Lisäksi herään joka aamul klo 7 enkä saa enää unta vaikka lomalla olen ja saisin nukkua vaikka kuinka myöhään :attn: Nytkö se yöheräily muka jo alkaa? RASITTAVAA :headwall:

sintsu78 - ihanaa kylpyläreissua :)

Silent 23+6 :heart:
 

Yhteistyössä