MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

Ihan kauheet sivut! :( yksi syy lisää käydä fb.n sivuilla enemmän, harmi...

Vyötärö oli komiat 112cm.

Kojootti; miksiköhän ne on niistä renkaista luopuneet? Nehän on monen pelastus, on tuo alapää hellä vaikka ei repeiskään tai leikattaisi mitään. Kummaa toimintaa. Tosi inhottavasti ovat sinua kohdelleet :(
Noihan on kottikärryjen sisäkumeja joita voi hankkia kotiinkin, jos siis joku kaipaa ko. vempainta :)

Huominen neuvola jänskättää, vaikka ei siellä mitään ihmeellistä tapahdu. Tuo paino ja sf jännittää, kun sf ollut kahdella viimeisellä kerralla sama niin nyt jännitän onko kasvanut vai mikä ihme on. Ihoakin alkanut kutiamana ihan sairaasti, vakka olen rasvannut niin voisi raapia ihoa niin että menee rikki :( Hematoomako jo?? Aikaisemmissa ei ole ollut, kuinka todennäköistä on se että tulisi nytkään??

Eipä kummempia,

OP ja Arvo 28+5
 
Mäkään en tykkää näistä uusista sivuista :mad: ja miks noissa hymiöissäkin pitää lukea mitä ne tarkoittaa, ei sit tartte mitään omaa tulkinnanvaraa jättää..prkl...
Tosin mä olen sellainen muutenkin etten tykkää uudistuksista, täytyy toivoa että nää osoittautuu myöhemmin jotenkin tosi käteviksi.

Vaimo85, joo, terkkarissa olen...tällaisia teillä on vastassa neuvolassa jos huono tuuri sattuu :O en ole sentään vielä itseäni tunnistanut palstalta kaameista neuvola-yms kokemuksista mutta lienee vain ajan kysymys.

kojootin kertomus on kyllä hyvä esimerkki siitä miten inhottavaa on kun ei oteta todesta mitä yrittää sanoa. Meetkö samaan paikkaan uudestaan synnyttämään? Kuulostaa siltä et olisi aika helposti estettävissä ettei uusiudu kun nyt kerran tiedät varoa, mut silti ikävä jos vaikka kysyt vinkkejä ja saat taas samaa vastausta että ei voi olla totta...

Mun masunympärys on paksuimmalta kohdalta 96 cm.

Sokeripala 26+4
 
Tänään iltapäivällä supisteli niin, että meinasin jo päivystykseen lähteä. Otin kuitenkin gramman panadolia ja lepäsin, sillä helpotti.

Esikoinen täytti tänään 10 vuotta ja synttärit oli tuolla Espoon Huimalassa. Sinne asti onneksi selvisin, vaikka hiukan arvelutti lähteä. No meni ihan hyvin ja sankari sekä vieraat olivat tyytyväisiä. Äitiä vaan vähän väsyttää nyt...

27+1
 
Voi helvetti mitkä sivut! Hitaat kun mitkä enkä millään meinannut päästä kirjautumaan sisään :mad:

Hattivatti
- me meinattiin myös ostaa ne Quinny Zapp -matkarattaat juuri sen takia että niihin olisi alussa saanut Maxi Cosin turvakaukalon kiinnitettyä, mutta ei sitten ostettukaan koska selkänojaa ei tosiaan saa makuuasentoon. Ostettiin sijaan Gessleinin matkarattaat johon myös saa kaukalon kiinni ja siinä selkänoja on säädettävä :)
 
Hui, ompas sivut muuttuneet. En ole hirveesti ehtiny lukemaan teidän juttuja. Muarin tilanne mietityttää, toivottavasti kaikki mahdollisimman hyvin.

Mulla tänään lääkärineuvola. Kaikki tosi hyvin:D hempankin olen saanut nousemaan alle sadasta 130 JIPPIII! Painoa tullu kaikenkaikkiaan 2 kiloo koko raskauden aikana JIPPIII sillekin :D

Lääkäri määräsi mulle tenoxia unettomuuteen, kun suren näitä asioita öisin.. ja sillonhan ne vasta murheet suuria onkin. Ootteko kukaan saanu vastaavaa lääkettä raskauden aikana??

Vauvaa varten ei ole mitään valmiina... paitsi hoitopöytä joka on edellisestä vauvasta :D se on ikeasta ostettu ja on ollut mielestäni tosi hyvä ja ihan nätti.

Voimia kaikille!
 
Vaimo85, joo, terkkarissa olen...tällaisia teillä on vastassa neuvolassa jos huono tuuri sattuu :O en ole sentään vielä itseäni tunnistanut palstalta kaameista neuvola-yms kokemuksista mutta lienee vain ajan kysymys.
En mä sitä meinannut :p Itse oon joskus muutamia vuosia sitten ollut 9 viikkoa harjoittelussa tk:ssa sairaanhoitajan vastaanotolla. Et hyvin pintaraapaisuna mäkin ymmärrän teitä "arvauskeskuksen" lääkäreitä. Toinen ihan oma paikkansa onkin sitten ollut seurata lääkäreitä työssään yleislääketieteen päivystyksessä, missä olin töissä puol vuotta. Aikamoinen arvauskeskus sekin, ja sielläkään ei työt tekemällä lopu. Paitsi joinakin harvinaisina hiljaisina päivinä... En kadehdi lääkärin ammattia ;)
 
Ohos, onpa totisesti muuttunut tämä. Minäkin tykkäsin kyllä siitä aikaisemmasta lookista, oli jotenkin sellainen pehmeä ja pyöreä :) Kaipa tähänkin tottuu kun oppii käyttämään..

Sokeripala Ihan kiinnostuksesta täytyy kysyä, että onko oma ammatti vaikuttanut paljon raskauteen suhtautumiseen? Mietin lähinnä, että tuleeko sulle lääkärinä pelkoja vauvan voinnista tai omista erilaisista oloista raskauden aikana, vai pystyykö niitä käsittelemään jotenkin tietopohjalta paremmin? Minua kiinnostaa, kun itse olen vähän sellaista huolestuvaa ja huolehtivaista sorttia, ja kaikenlaiset kivut ja muut olot saavat herkästi huolestumaan ja etsimään tietoa sitten netistä yms.

Onnea BV:lle kanssa täältä!

Täällä olo jatkuu muuten samanlaisena, supisteluja tulee edelleen, mutta jotenkin jaksoissa, ja eniten kun on ihan pitkällään. Hassua. Toivon mukaan alkavat nyt sitten hellittää, kun viikonloppuna olisi parhaan ystävän häät ja sinne pitäisi jaksaa mennä ihan ehdottomasti!

Tuntuupa hurjalta lukea, kun niin moni on jo valmis kaikkien hankintojen kanssa ja pesemässä jo vauvan vaatekertoja yms. Meillä on itse ostettu tasan sitteri, yksi body ja pienet tossut.. muutoin ollaan kyllä lahjaksi saatu serkun vauvan vanhoja vaatteita ja lahjaksikin setti jossa ihana pieni nuttu ja housut. Muuten ei ole vielä mitään! Äitiyspakkauskaan ei ole ehtinyt vielä tulla. Kyllähän sitä tuossa syksyllä ehtii, jotenkin vaan ei ole vielä ihan ymmärtänyt, että koko ajan aika vauvan tuloon vähenee ja kohta nyytti on jo täällä. Ehkä vielä prosessoin jotenkin tätä raskautta, enkä ole vielä ihan konkreettisessa tajuamisen vaiheessa kun kerta ensimmäinen vasta tulossa :)

Syyskuulla meinataan kyllä ruveta pikku hiljaa tekemään hankintoja, ainakin vaunut tilataan ja varmaan äitiyspakkauskin tulee, niin voi jotenkin ruveta tekemään tarkempaa listaa siitä, mitä vielä tarvitsee.

Siilinlapsi ja öttis 26+5
 
siilis: mä meen kans häihin viikonloppuna, ettei vaan mentäis samoihin pippaloihin ;) ei meilläkään paljon hankintoja olla tehty, esikoisen ja kuopuksen ajoilta löytyy sitteri, vaipanvaihto pehmuste, jotain pikku peittoja, tuttipulloja yms. mut pikkuisia vaatteita on ostettava lisää, vaunut ja turvakaukalo hankkia..kaikkea tarvittais, ens viikolla tulee kesälomarahat joten jospa siitä rahasta sais ostettua vaunut ja kaukalo..

huomenna olis tyksi käynti apc-resistenssin takia, muutenkin mittailevat varmasti vauvaa ja kaikki virtaukset yms. hiukan jännittää minkälaisen painoarvion saavat..

hui kun monella teistä supistelee jo kovin, mulla supistelut on vähentyneet, mikä on tietty hyvä asia

kurpitsa ja "A" rv 28+4 ( virallisis papereis 29+1 )
 
siilinlapsi Onneks en ole ainut, jolla "ei ole" mitään. Mulla on oikeesti aika paljon kaikkea, mutta tuntuu ettei ole mitään vauvaa varten. Vaikka onhan tässä vielä vähän aikaa ostaa kaikkee, niin mua stressaa tosi paljon ehdinkö ostaa kaiken. :D

Tänään olis neuvolapäivä, tuun kertoo sen jälkeen lisää. :)

mibetsy ja mara 29+5
 
VY oli 93cm ja sf viimeviikolla 23cm.

Kipeitä suppareita tullut nyt kun tätä nykyistä asuntoa siivoan ja pakkaan nuita pahvilaatikoita. Ens viikolla tiistaina olis muutto isompaan ja uudempaan asuntoon! :eek: Vähän jännittää. Mulla ei nuita kipeitä supistuksia oo ollu ikinä aikasemmin. Ne on aikasemmissa raskauksissa tullu vasta kun synnytys on alkanu. Ei niitä tuu kun 1 tai korkeintaan 2. Kohdunkaula ja -suu oli ihan normaalit viime viikolla, että ei kait tässä mitään hätää ole. Outoa vaan mulle.

petite ja vauva 27+5
 
Hei,
joukkoon liittyisi yksi taustailija. Olen ainakin 2 kk lukenut päivittäin tätä ketjua ja nyt sain aikaiseksi itsekin rekisteröityä. Mitä lähemmäs l.a tulee, sen enemmän tulee tarvetta itsekin osallistua "vertaistukiryhmään" :)
Tässä vähän tietoja itsestäni: olen 32 v. ja odotan 3. lastani. Laskettuaika on 24.11 ja synnyttämään menen Tyksiin.

Terveisin Mirtsu-78 ja pienokainen 27+0
 
Tervetuloa mirtsu! :)

Mulla olis huomenna se sokerirasitus. Tiistaina olis sit ens viikolla nla-lääkäri, mut ajattelin kyl jo perjantaina tiedustella testin tuloksia :p Tässä mä silti omena-kaurapaistosta syön... :ashamed:
 
Täällä jatkuis sairasloma nyt tämän viikon ja sit maanantaina taas lääkäriin.. Oon nyt pari kertaa yrittänyt olla muutaman päivän töissä mut eihän siitä meinaa mitään tulla. Selkäkipu siis jatkuu ja supisteluja on myös ihan riittävästi.

Mitä teille on kerrottu neuvolassa ibuprofeiinista raskausaikana? Olin ihan ihmeissäni kun meidän neuvolantäti kehotti mua ottamaan buranaa tähän selkäkipuun.:O Ja kertoi, että nykysen tietämyksen mukaan se sopii raskaana oleville. Oonkohan mä nyt ihan vainoharhanen, kun musta tuntuis tosi uhkarohkeelta olla töissä raskausaikana Buranan voimalla?:confused: En mä nyt haluais kokeilla et aiheuttaako mitään vai ei.. Ja vaan sen takia, että jaksaisin töissä paremmin istua.:kieh:
 
No on kyllä uudistuneet sivut, tähänhän pitää aivan totutella. ei "vanha" osaa ku on niin kaavoihin kangistunu ;)

Elina, tietääkseni ibubrofeiinia saa syödä keskiraskaudessa eli vkot 13-27 about (jos nyt oikein osasin laskee) mut kai tuoki katsotaan vähän tilannekohtaisesti. Padadol se kaikista turvallisin (kai) mut mulla se ei ainakaa auta sit yhtää mitää joten parempi olla kokonaan ilman!

Siitäpä tuliki mieleen, et pohjanmaalle on ainaki tullu jo ihan täys syksy. +10 astetta ja vettä sataa..
enkä mä pakannu meille ees syystamineita mukaan =(

Täälläku on mökillä ollu aikaa istua ja ihmetellä ni oon urakalla penkonu netistä vauvalle kaikkee kivaa! Tässä pari vinkkiä "löydöksistäni" jos joku muukin innostuu hankkimaan vauvalle =)

Ruskovillan silkkimyssy, aivan ehdoton jokaiselle vasta syntyneelle
Lastentarvike Baby Style Oy - Ruskovilla Vauvan Silkkimyssy, luonnonsilkki 0-3kk

Kaukalolämpöpussi !! Wallaboo !
tämän aattelisin olevan kätevä automatkoille, ni ei tarvi pikkuiselle pukea sen ihmeemmin päälle.
Yhdellä kaverillani ollut tämmöinen vastaava käytössä ja kehui talvivauvalle ihan ehdottomaksi. Turvavyöt saa vauvan ympärille pussin sisäpuolelle ja näin myös kädet jää vapaaksi/lähekkäin pussin sisälle. Kun taas perustoppapuvussa vyöt tulee toppiksen päälle ja vauvan kädet on hioissa erillään.
olipas vaikeasti selitetty ;) Mulla on toki 56cm toppapuku valmiina ja meinasin et ehkä joku fleecepuku pitäs leudoimmille säille pukee kans. mut tätä kaukalopussii vois just käyttää ku menee autolla kyläilee/kauppaan jne..
Toinen merkki, jota harkitsen kans on
Eisbrchen / Lastenpuoti Potito

Eipä tässä tällä erää tään ihmeellisempää.. Omaan napaan kuuluu tätä ihan tavallista.
Lomailu jatkukoon venetsialaisten odottamisella =)

mukavaa loppuvkoa kaikille!

moon ja pikkusikko 30+5

Lastentarvike Baby Style Oy - Wallaboo Kaukalolämpöpussi, Chocolat
 
Pika kommentti Elinalle; Mulla on sellainen tieto, että ibuprofeiinia voisi käyttää vielä toisella kolmanneksella, mutta viimeisellä kolmanneksella ei, koska saattaa käynnistää synnytyksen ( näin mulle työterveydestä kerrottiin ) Suurinosa meistä taitaa jo sillä vikalla kolmanneksella jo mennäkin, joten en käyttäisi. Itsellä selkäkipuihin määrätty grammasta Panadolia.

Mirtsu, tervetuloa! :flower:
 
Mulla vy 117cm ja sf30:LOL: Kai tuo maha sitten hiukan pömpöttää.

Mulla oli tänään siellä äitipolilla käynti.Sain sokerimittarin ja hirmuisen selityksen mitä kuuluis syödä.Ei oikein mitään uutta.Ja minusta aika turha käyntiOlis ihan yvin hoitunut mittarin anto neuvolasta.Tuloksia kuitenkin pitää lähettää viikoittain tuolle hoitajalle ja siten seuranta.
Mä olin niin pettynyt kun tuollakaan ei ultrattu ja katsottu vauvan vointia.Mä ihan oletin et se olis ollu jo pelkästään senkin takia et tuo sf-mitta huitelee tuolla yli käyrien.Kysyin kyllä siitä mut tuo hoitaja sanoi et neuvolasta tarvitsee siihen laittaa eri lähetteen:kieh:

Mä olen buranaa välillä ottanut.Mun mielestä siinä on et ei saa viimmeisen kolmanneksen aikana käyttää...

Meiltä puuttuu vielä osa tavaroista.Ja vaunut katsotaan vasta kuukauden päästä.Ja mies yrittää kovasti hillitä mun osteluhimoa.Se ei olenkaan ymmärrä et shoppailu on mun ainut harrastus tähän väliin;) Sano et on vähän turhan kallis harrastus. Tulis jo se äitiysavustus (raha)!

Sintsu ja öhkö30+1

Tietääkö kukaan mistä vois ostaa sellaisen aappa makuupussin? Siis ihan kauppaa? Vantaalla tai hesassa.
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan!!
Siitä onkin kulunut aikaa kun viimeksi olen tänne kirjotellut, mutta olen käynyt kyllä lueskelemassa teidän juttuja ja näin pysynyt ajantasalla =)
Itselläni on ollut niin sanottu "ongelma" raskaus, tässä ollaan nyt viimeiset kuusi viikkoa pötkötelty totaali vuodelevossa aluksi sairaalassa ja nyt tosin jo kotona, onneksi. :)
Ennenaikaisten supistusten takia ja kohdunkaulankanavakin oli lyhyimmillään 0,5 cm joka nyt tosin "venynyt" takaisin 3 cm luultavasti tällä vuodelevolla, joka kuulostaa minusta hassulta mutta siis näinkin voi käydä :) Tavoite olisi vielä lepäillä sinne 34 viikolle eli noin viisi viikkoa vielä |O
Onkohan täällä kukaan muu joutunut vielä vuodelepoon?
Mukavaa odotusta kaikille pian ne nyytit on meillä :heart:

Happily married ja vauva 29+1
 
huh mitkä sivut.. mä oon aina tällaisia nettisivujen uudistuksia vastaan...:kieh:

täällä on vatsa ollu kipeä pitkin päivää, lepo onneks auttaa.. ei mielestäni suppareita mut otappa selvää taas.. onneks lepo tosiaan auttaa : /

mä täällä pakkailen muuttoa varten päivästä toiseen, onneksi on aikaa tehdä muuttoa niin saikun takia kuin "talon luovutus" aikataulujen vuoksi :) ei vain millään malttaisi odottaa että pääsisi sitten sinne kauan kaipaamaani ok-taloon.. keväällä sitten. mutta onneksi tässä välissä on niin paljon kaikkea jännää :heart:

tuosta buranasta.. peesaan myös muita, olen itse ymmärtänyt ja muistaakseni lukenutkin jostain että keskiraskaudessa voi käyttää mutta ei alussa eikä lopussa..

turvakaukaloista.. mitäs malleja ja miksi olette hankkineet? tuo on oikeastaan ainoa isompi juttu mikä vielä hankkimatta niin ehdotelkaas, vaikka hintojenkin kera..

saana & 28+5
 
Täällä neuvolalääkäri takana (joka on tämän meidän neuvolan asiakkaiden onneksi naistentautien ja synnytyslääkäri) Kaikki ok ja hyvin menee=) Odotan kyllä jo kovasti, että pääsis olemaan itsekseen :D
Mua vaan jännittää hirveesti miten toi esikoinen, kun meillä ei niin kauheesti tuttuja ole täällä suunnassa, kelle voisi jättää synnytyksen ajaksi hoitoon. Toivottavasti edes jollekkin tutulle pääsis...varsinkin, jos täytyy yöllä lähteä.

Onko täällä muita sellaisia, jotka jännittää sitä, että joku muu mittaa verenpaineen? Mä en kestä yhtään sitä, että neuvolassa mitataan, jonka takia joudun itse seuraamaan kotona paineita:rolleyes:

Mulla vy jo 98cm ja sf- mitta 25cm ...eli jotenki paljon :LOL:

kaukalona tulee olemaan gracon autobaby telakalla.

No mutta nyt metsäretkeilemään =)

Riikka & öttis 28+6 :heart:
 
Happily married :hug: Varmasti rankkaa olla noin pitkään vuodelevossa... :| On se jännä, et se kohdunkaula voi ottaa myös "takapakkia" etenemisessään :O Jaksuja sinne!

Buranasta ja tulehduskipulääkkeistä: Meille opetti vielä muutama vuosi sitten terveydenhoitajan "erikoistumisopinnoissa" lääkäri, että tulehduskipulääkkeiden käyttö on erityisen vaarallista viimeisellä kolmanneksella. Voivat kuulemma aiheuttaa sydämeen vikoja erityisesti silloin, kun niitä syö tuolloin. Eikai ne suositukset nyt niiiin hirveästi oo voinut muuttua lyhyessä ajassa..??? :O En ainakaan oo kuullut muualta, että olis...
 
On nämä uudet sivut kyllä sieltä ja syvältä! :kieh: En tykkää yhtään.

Sintsu, sitä makuupussia myy Finlaysonin myymälät. Helsingissä on Espalla ja Arabiassa. En tiedä, onko jälleenmyyjillä niitä ollenkaan.

Mä olen henkisesti jotenkin poikki. Väsyttää vaan koko ajan ja tekis mieli parkua. Plääh... Tänään vielä pitäisi jaksaa lasten koululle vanhempainyhdistyksen kokoukseen. Puheenjohtajana ei voi oikein jättää väliin ilman syytä :D Tällä hallituksella onneksi viimeinen kokous, kun kohta valitaan uusi. Sitten jätän nämä hommat jo, tai ainakin pj:n pestin. Muitten vuoro.

27+2
 
heippati hei.

Tän päivän uutiset: neuvolassa annettiin raskausmyrkytys epäily. Eli verenpaine koholla, pääkipee ja pissassa valkuaista. Huomenna verikokeisiin ja puoliltapäivin saan tuomion. Vähä jänskättää tuleeko meille lokakuinen vai marraskuinen vaavi. (La 3.11) En kyl haluis sairaalaan makoilemaan ainakaa! No mut huomenna sen näkee sit.

Turvakaukalosta: meille tulee gracon autobaby telakalla.

FB ryhmästä: vielä on tullut kutsupyyntöjä niin muistutan et minä tai Bad Virgin voidaan siis kutsua sinne. Jos vielä on halukkaita. :)

Eveny ja poju poksuu 30+0!!!!
 

Yhteistyössä