MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

Hyvää syntymäpäivää BV ja tietenkin paljon onnea :flower:

Mullakin oli tänään neuvola.
Pissa puhdas ja paino on pysynyt samana.
Verenpaine oli 91/131
Ja sf-mitta on 30.

Reilu viikonpäästä uudelleen taas...Noita verenpaineita mittaa ellei kättärille pyydetä seurantaan useasti. Siis se ravaaminen alkoi varmaan nyt.

Ja siis ylihuomenna on äitipolille aika :D sen raskausdiabeteksen takia.

Ihana katsella toisten masu kuvia.Ei mulla taida mitenkään kohtuuttoman iso maha olla :D vaikka välillä tuntuu et se on ihan mieletön.

Sintsu ja öhkö 29+6 Huomenna poksuu :D
 
Kojootilla kamala kokemus :eek: Tosi "kiva" kun ei uskota :/

Ja taisi muillakin olla murhetta...Voimia :hug: Mulla aina unohtuu nimimerkit,että kuka kirjoitti mitäkin :ashamed: Mutta luen kyllä aina teidän muiden jutut =)

Tanyalle onnea hyvistä äippärahoista :D Mäkin "tienaan" sitten äippälomalla paremmin mitä nyt kotihoidontuella =)

Omaan napaan ei kummempaa kuulu. Manteli ilmoittelee itsestään,mutta on hän kyllä edelleen rauhallinen tapaus :heart: Kun luen teidän muiden juttuja,että maha aivan pomppii liikkeistä niin täällä suunnalla ei kyllä sellaista vielä ole! Lähinnä tuntuu,että manteli möyrii enemmän kuin potkii. Mutta eilen illalla olen varma,että heitti kaksi kertaa kuperkeikan =) Makasin mahallani ja tunsin paremmin liikkeet!

LilliM ja manteli 26+1
 
Olipas taas tullut tarinaa :)

Ihan ekaksi halit niitä tarvitseville, ikäviä kokemuksia ainakin Siilinlapsella ja Kojootilla :hug:
Suppareita ollut kovasti niin täälläkin :( Tänään kävin pikaseen töissä viemässä saikkulapun, eli ä-loman alkuun olen saikulla. Ei tämä selkä tästä parane ja kun lisänä on nuo kipeät supistukset niin huh :kieh:
Ei tarvinnut kuin reilu kilsa kävellä niin jhan alkoi supistemaan ja kuten jo fb:n puolella kirjoitinkin niin lisänä on noita sukkapuikko-supistuksia, eli piikkimäisiä suht pitkäkestosia tuikkaisuja tuonne alakertaan :(
Neuvolaan soitettaessa täti oli sitä mieltä, että kivut kuuluu asiaan " ei tarvitse huolehtia jos ei tule vuotoa" eli se siitä, lekuriaikaa en enään saa joten jos kivut jatkuu niin ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin mennä svo:lle....

BV:lle onnittelut kertyneistä vuosista :) :flower:

Meilläkin alkaa kohta synttärisuma, ekaksi ukon synttärit tämän kuun lopussa, esikolisen 5-v synttärit syyskuun alussa ja omat syyskuun lopussa, sittenhän voi syntyäkin jo uusi juhlakalu :)

Meidän lapset oli karanneet tarhan pihasta päivällä :eek: Olivat kuulemma korjanneet kolmen muun mukulan kanssa aitaa ja livahtaneet vapauteen. luojan kiitos tädit olivat huomanneet pakojoukon, eivätkä olleet ehtineet kauaksi.

Op ja Arvo 28+4
 
Synttärionnittelut BV! :flower:

Crocus Hienoa, ettei ole ainakaan aikasemmasta tilanteesta edennyt tuo sun kohdunkaulan tilanne, mutta ikävä homma nuo ennakoivat merkit siitä raskausmyrkytyksestä :( Toivotaan, ettei ainakaan äityisi pahaksi ja saisi vauva vielä monen monta viikkoa masussa kasvaa! :hug: Varmasti pelottaa, kun on yksi toksemia jo taustalla.

Sokeripala Viisi viikkoa on onneksi loppupeleissä tooosi lyhyt aika. Jaksuja :hug: Etkös sä ollut tk-lääkärinä nyt..???

Äippärahasta niin onhan tuo tuntuva nousu täälläkin, kun omat tulot on ollut kotihoidontuki+ kuntalisä ja lapsilisä. Melkein tonnin nousu tulee tuloihin per kk kun äippärahakausi alkaa :D
 
mä tässä oon koko päivän miettiny et mikä kaukalo nyt sit ostettas.. taidan kyllä hankkia ton maxi cosin cabrio fixin :) tosin varmaan nyt eka ostetaan pelkkä kaukalo ja kokeillaan kuinka hankala se on ilman jalustaa.. kun ei viittis 200e maksaa pelkästä jalustastakaan.. :(

sitte kattelin noita quinny zappin matkarattaita kun niihin sais ton kaukalon kiinnitettyä ja hinta ei ollu mikään hirveen hurja :) onko kellään kokemusta noist rattaista? yritin netistä kattoo mut en mistään löytäny tietoo siitä et saako niistä sen selkänojan laskettua makuuasentoon vai onko koko ajan istuma asennos???
 
En mä jaksanut tänään mahaa kuvata, kokeillaan huomenna samalla kun tuun kertomaan neuvolauutiset :D
Aamulla heti neuvolaan, kohta pitää mennä maate. Nyt saakin alkaa rampata neuvolassa 2vk välein :)
6 vk päästä olisi vielä viimeinen ultra Koksissa.

BV ja Leo 30+0
 
hattivatti me tilattiin jalusta www.kidsroom.de maksoi postikuluineen 140e.

Ihania massuja, omassa ei edelleenkään ole paljon kuvaamista, niin pieni se on. Tässä meidän talossa ei kukaan ole huomannut edes, että osotan vauvaa, voi olla ilmeet, kun nyytin kanssa ilmaannun kotia :LOL: Ja sitten pukeudun melko löysiin vaatteisiin, niin vielä vähemmän huomaa massua....

Mulla on kanssa äippäraha huomattavasti isompi kuin saamani palkka, johtuu niistä hurjista ylitöistä, joita painoin ihan hulluna ennenkun jäin kuopusta odottamaan.

Plääh, siivouspäivä....


kirppunen 30+4
 
Tänään on sitten aloitettu verensokerin kotimittaukset.. Sain ohjeeksi mittailla ensimmäisen viikon ajan paastosokereita, ja toisella vkolla paastot + aina 1h pääaterioitten jälkeen. Sitten katsotaan seuraavalla neuvolakäynnillä miten jatkellaan.
Tänään paasto oli ainakin ihan jees, 4.9, kun se piti olla sen alle 5.5. Tuo paastohan mulla oli ainoastaan koholla sokerirasituksessa..
Yllättävän kivuttomasti näytteen otto sujuu, vaikka olen ikäni ollut vähän "veripelkoinen".. kaikkeen tottuu näköjään, pakkohan se on :D Tosin tänä aamuna piti heti rei´ittää useampaa sormea kun en meinannut saada aikaseksi kunnon reikää josta tulisi tarpeeksi verta näytettä varten..
Olikohan täällä muita ketä joutuu mittailemaan kotosalla...?? Sen käsityksen sain neuvolasta, että tää on aika yleistä. Hyvä tietty että seuranta on tarkkaa.

katjuska 27+6
 
jaahas ja uudistuneet sivut :eek:

ihania masuja kaikilla!!

äippäraha tulee olemaan sama kuin edellisestä lapsesta kun tulee alle 3 vuotta ikäeroa, ihan kohtuullinen summa mut voishan se toki isompikin olla:)

jos vähän ihmettelis näitä sivuja lisää..
 
mibetsy Mun mahan ympärysmitta on valtava ja vielä reilu kaheksan viikkoa tää kasvaa :D

Sokeripala Meillä ei auttanu ensimmäinen hoitokerta, kaikki paikat siivottiin lattiasta kattoon ja myrkyt siihen päälle vielä. Tällä viikolla tulee joku ammattilainen myrkyttämään asunnon, toivotaan että se auttas. Kauhean stressaavaa vaan. Mä kun vielä pelkään ötököitä ihan hysteerisesti..

Tuli mun mahan suuruudesta mieleen, että millasia vyötärön ympärysmittoja teillä on? Mun on huimat 115cm :D Mun masukuvat ei näemmä näillä uusilla sivuilla enää näy..

Nallu ja Hattivatti 31+3
 
huh. vihdoin tämä toimii taas, oon ollu aivann hukassa :LOL: nyt sitte opetella käyttämään..
täälä kaikki ok. kaappeja tyhjänny ja vieny kirpparille. seuraavaks vuorossa ois pikkusten vaatteitten pesu. vknloppuna saadaan hakee esikolle jatkettava sänky niin saa tuon pinniksen sitte laittaa tulokkaalle kuntoon :)

ziziz ja asukki 27+3
 
Onpas oudon näköisiksi menneet nää sivut :| Paljon epäselvemmät kuin aiemmat... Mut kai tähän tottuu.

Ei mulla kummempia. Ihme vauvaunen näin viime yönä.. Olin muka synnyttänyt 30 viikolla vauvan, mutta mulla itselläni ei ollut mitään mielikuvaa siinä unessa miten synnytys oli mennyt tai mitään muutakaan. Eikä kukaan mulle kertonut. Olin vaan sit muka äiti lapselle, josta en ollut varma onko sitä olemassakaan :confused: Hyvin hämmentävä uni.

vaimo ja vaavi 26+1
 
Jopa on on sivut vaihtanu ulkonäköään...

Myöhäiset onnittelut BV:lle!

Tänään sain viimein hankittua hoitopöydän vauvalle. Kaukalopussi tuli myös ostettua.

On vähän väsynyt olo kun viime yönä tuli valvottua. Mietin lastenhoito kuvioita kun synnytys alkaa. Tällä paikkakunnalla ei asu ketään sukulaista/tuttua jonne tytöt voisi viedä,vaan lähimmätkin on 60km päässä.Tietysti erisuunnassa kuin sairaala.. Joutuu vähän pähkäilemään et miten hoidon järjestää ja et millooin lapset vie hoitoon.. Sainpa taas yhden lisästressin aiheen :) :eek:
 
Ihan ihme sivut!! Tosin jotain parannusta kun aikaisemmin on näyttänyt ettei olisi yksityis viestejä ja nyt olikin. Hassua.

Vyötärönympärys oli 110 cm viimeksi kun mittasin.

BV:lle onnittelut jälkikäteen :) <3

Mut nyt pitää yrittää oppia tätä käyttämään. En olisi kyllä tätä ketjua löytänyt ellei olisi ollut kirjanmerkeissä.

Eveny ja poju 29+6 (huomenna poksuu)
 
Viimeksi muokattu:
Aina näitä pitää muuttaa näitä sivuja vaikka vanhakin oli ihan toimiva tai ainakin oli selkeämpi:confused: Mistä täältä nyt löytää yksityisviestit??

Mun mahanympärys oli n.98cm. Rullamitalla mittasin joten voi vähän tulos heittää:)

Manteli on ollut tänään tosi aktiivisella päällä. Liikuskellut oikeastaan aamusta saakka:heart: Jännä kun sillä on niitä hiljaisempia päiviä ja sitten taas päiviä,että liikkuu selvästi enempi. Mutta tietääpä ainakin,että kaiken pitäisi olla hyvin:)

Mua on laiskottanut tänään. Eilinen oli yhtä menoa ja lentoa koko päivä ja vielä siivosinkin perusteellisesti niin jotenkin verottaa voimia tänään:ashamed: Toisaalta on ollut tosi harmaa ja kylmä päiväkin tänään,että ei ole viitsinyt ulos mennä. Mutta minähän vaan nautin kun syksy tulee!

LilliM ja manteli 26+2
 
Mä muistan kun sä Kojootti kerroit tota silloin aikanaan, se kuulostaakin jo niin kamalalle, etten osaa edes kuvitella sun oloa. Mutta kyllä sä osaat synnyttää oikein ja kai toi oli ehkä ennemminkin lääkäristä kiinni, joka sen oli aikanaan ommellut, vai ommeltiinko sua ollenkaan?

Hiivasta ollut puhetta, se on täällä oikea MAANVAIVA! Samperi, kun yhden saa pois, niin ei mee ku tunti, niin tuntee taas että aha, se on taas tuloillaan. En mä käsitä, kun se ei lähde millään hoidolla pois, mutta taidanpa koittaa tota Kojootin mainitsemaa tuotetta. Tää on meinaan ihan sairasta jo!

BV onnea ikääntymisen johdosta! Niin ne vuodet vierii. :D

Onko muuten muarista mitään kuulunut?

Liirah + Sissi 26+5
 
Mahanympärys 105cm. Kuva eiliseltä (27+0)


Luin elokuisten pinon kaikki 77 sivua läpi ja nyt on alkanu vähän synnytyskin jännittää :eek:

Torstaina on neuvola ja maanantaina ultra. Rasituksessa on alkanu tuntua selvästi semmosta kiristystä alavatsassa, mahtaako ne olla harjotussupistuksia?

pnda ja miisumi 27+1
 
Onpa erinäköiset sivut. Jokseenkin turha uudistus mun mielestä. Täytyy toivoa että käytössä huomaisi sitten jotain positiivista tässä. Ainakin sivut latautuu tosi hitaasti vanhaan verrattuna.
Pää on jokseenkin tyhjä ku herättiin justiinsa vasta päiväunilta.

Kyllä mua esikoisesta tikattiin aika paljonkin, mutta nää yhteenkasvaneet kohdat oli siis häpyhuulet, jotka jätettiin tikkaamatta. Jälkeenpäin mulle sitten selitettiin, että se haavapinta oli ollut synnytyksen jäljiltä niin pieni, ettei vaatinut tikkausta, mutta jostain syystä mun iho vaan parani väärin kun nämä 2 haavapintaa oli kosketuksissa toisiinsa. Epäilivät, että mulla saattais olla joku ihosairaus joka aiheuttaisi sen, että iho paranee "liian nopeasti". Sehän niitä hämmästytti, että vaikka synnytyksestä oli vasta 12 päivää niin siinä väärin parantuneessa ihossa ei ollut enää lainkaan rupea eikä mitään, mistä olis voinut päätellä mistä kohtaa ne häpyhuulet on kasvaneet yhteen. Meinasivat että mulla saattaa olla semmonen autoimmuunisairaus ku valkojäkälä, ja se on ihan mahdollista. Sain nimittäin epiduraalin jälkeen semmosta ihottumaa mikä sopis oikeen hyvin taudinkuvaan. En ole kuitenkaan alkanut asiaa tutkimaan enempää, koska siitä ei ole mulle muutoin ollut haittaa enkä halua ylimääräisiä diagnooseja riesakseni. Jos vaikka haluan ittelleni joskus sairasvakuutuksen, niin en välttämättä saisi sitä tuon diagnoosin jälkeen.
Joo, mutta tosiaan, tästä mulle tapahtuneesta viisastuneena ihmettelen syvästi, ettei niitä istumarenkaita enää ole tyksissä, kun niitä on siellä ennen ollut. Uskon, että mun tilannetta pahensi se, että istuin paljon esim. sängyn reunalla niin, että paino oli kokonaan alapään päällä. Mua kehoitettiin istumaan normaalisti, ei kuulemma tarvinnut varoa mitään, ja niin mä pölö myös tein vaikka oli epämukava istua. Ceridalia meinaan ottaa osastolle mukaan ja käyttää PAAAALJON. Ja istun kyllä semmosessa haara-asennossa et ei vahingossakaan mitkään paikat oo kosketuksissa toisiinsa. Enköhän mä tällä kertaa sitten välty tuolta ;)
 

Yhteistyössä