Ja taas unohdin tallentaa viestin ja nettiyhteys pätki ja meni hukkaan :headwall:
Ei kannata syödä
Buranaa vikalla kolmanneksella, peesaan edellisiä! Voi aiheuttaa sikiön sydämessä valtimotiehyen sulkeutumisen ennen aikojaan, kuuluu sulkeutua vasta synnytyksen jälkeen ja tuo olisi siis hengenvaarallista. Sama pätee kaikkiin tulehduskipulääkkeisiin (Ketorin, Voltaren yms). Panadol ei aiheuta moista mut tehokin kyllä heikompi. Kannattaa pyytää resepti Panacodista jos kipu vaatii, sitä voi käyttää koko raskauden, tosin sit taas imetysaikana vaihtaisin takaisin Buranaan.
On kyllä inhottavaa jos on kipuja ja tietäis että jokin lääke auttais eikä voi ottaa!
Siilinlapsi, en tiedä huolehdinko enempää kuin muutkaan, jotain juttuja ehkä tietää pelätä enemmän mut sit taas kun on työn puolesta nähnyt näitä yleisimpiä vaivoja/huolia (tyyliin erilaiset lievähköt tuikkivat/pistävät kivut eri vaiheissa raskautta jotka on yleensä viattomia) niin ei taas sit ihan kaikesta huolestu. Tai just joku sf-mitta sentin-pari sinne tai tänne eri mittaajilla ei merkkaa mitään kun ihmiset mittaa ihan eri tavalla yms. Mut kyllä mä aika helposti huolestun
Toisaalta kun itse on alalla niin on tunne ettei kehtaa ihan vähästä kysellä tai soitella synnärille tms, nolottaa jos soittaisi turhaan. Toivottavasti en sit oikeasti viivyttelisi turhaan jos olisi aihetta! Viimeksi kun synnytys alkoi vesien menolla ja kätilö sanoi puhelimessa "joo, voisit vähitellen alkaa tulla tännepäin" niin viivyttelin tuntikaupalla ja puuhastelin kaikenlaista etten vaan vaikuttais höösääjältä joka ryntää hädissään heti sairaalaan vaikkei tarttis
Nyt ehkä kannattaa mennä varman päälle kun on pitempi matka synnärille ja toinen synnytys, mun äidillä oli kuulemma eka hidas ja toiset nopeita, saa nähdä mitä tuleman pitää.
Jännä juttu muuten, mua ei tällä hetkellä pelota synnytys yhtään! Jotenkin ihan innostuneena odotan, hullu minä... Toivottavasti fiilis kestää, mieluiten synnytyksen jälkeenkin...
Sokerinmöhkäle 26+4