Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

terveiset kättäriltä! hemmetti että täällä menee aika hitaasti lääkäriä venaillessa. sain ekan puolikkaan tabletin kohdunsuulle joskus 9 jälkeen,yhdeltä piti tulla tarkistamaan tilanne ja laittamaan lisää muta eipä lääkärii vieläkään näy...huonetoveri lähti jo ottamaan petidiinipiikkii,höh. supistelee täälläkin ja usein mutta en sit tiedä mikä meininki tuolla on.aamulla oli paikat kai sormelle auki ja pehmeet.eli tää kai voi kestää ja kestää ja kestää ja kestää....
nukahtaisin kohta pystyyn jos näiltä suppareilta kykenisin...zzzzzzz
onnea luce! :flower:
 
Tiistaina 18.11. klo 21.56 (rv41+5) meidän lyyli vihdoin syntyi... Painoa vaatimattomat 4650g, pituutta 54cm ja py 38cm :heart:

Synnytyksestä lyhyesti: tiistaina soittelin heti aamusta Naikkarille sitä yliaikakontrollia ja käskivätkin tulla heti parin tunnin päästä. Olin ihan varma, että kotiin vielä tullaan, enkä edes sairaalakassia ottanut mukaan. Vaan sille tielle jäin, synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla yhden jälkeen päivällä, vähän ennen seitsemää olin 4cm auki ja sain epiduraalin ja yhdeksältä sainkin sitten alkaa ponnistamaan. Melkein tuntihan siinä meni töitä tehdessä, mutta palkinto oli maailman ihanin: suloinen tyttö kera kaksoileuan ja mahtavien makkaroiden :D . Yksi pieni nirhauma tuli vanhaan eppariarpeen ja siihen laitettiin kaksi tikkiä, muuten ei minkäänlaisia vammoja, vaikka vauvalla kokoa olikin :eek: . Tänään päästiin jo kotiin ihmettelemään nyyttiä.

Onnea kaikille muillekin vauvan saaneille :flower: !

tietämättömälle jaksuja loppupäiviksi :hug: . Jospa ne sullakin siellä Naikkarilla kuitenkin käynnistäisivät ajoissa. Mulla käynnistivät vaikka oma toive oli odotella vielä pari päivää ja tyytyväinen kyllä olen heidän päätökseen :ashamed: :p

Ja tietysti vielä tsemppiä tositoimissa oleville, noonie taitaa ainakin olla hommissa...

HC ja Lyyli pian 2vrk :heart:
 
HC-hirmuisasti onnea :heart: :flower: ei sit treffattu siellä..ja kerkesit jo kotiinkin=)mut jonkuhan se on pakko olla viimenen..sulka hattuun mulle siitä :D ihana kuulla et sulla sit käynnistivät ajoissa..on mullakin ees pieni toivon hippu siis ettei tarttis kärvistellä sinne 42+3 asti...mulle oli helpotus jos tietäis ettei tarttis enää 2vkonloppua olla lihavana eli jos suostuisivat ees sillon tasan 42 viim käynnistää jossei mitää ennen sitä tapahdu...mun pitäis maanantaina soitella aikaa sinne mut aattelin josko jo huomen kyselis...ei kai siitä haittaakaan oo kun tod näkösesti saan sen ajan kummiski vast keskiviikolle kun on rv 41+5..ni olispahan ainaski sit aikoja jäljellä=)
hyvän kokonen vaavi sulla ollu...mä toivon ettei tää mun eka kyl olis ainaskaa päälle 4kg mut on mitä on kunhan sen pian syliin saa...

jaksuja sinne vauva arkeen

:flower:
 
RD: pakko kysyä vaikka asialla ei sinänsä mitään merkitystä... oliko sulla tyttö syntynyt 09.09.02?
Se jäi mieleen, minulla kanssa esikoinen sinä päivänä syntynyt ja jos se nyt olit sinä niin olemme tainneet olla yhtaikaa tekemässä tai ainakin samassa paikassa ennenkin sitten osastolla..:)
milloinkahan mahdollisesti olet toisen saanut, onko nekin samana päivänä syntyneet, olisi jo hassu yhteen sattuma..:) meille se sattui perjantaina 13pvä 2005..:)
 
poika tuli vihdoinkin eli pikkuprinssi syntyi 19.11 klo 8.03 11 päivää lasketun ajan jälkeen mitat 3730gr 52cm 36 cm tänään kotiuduttiin siirryn tuonne toiseen pinoon kertoileen kunhan tässä kerkiän mutta nyt vaipan vaihtoon...

merval ja pikku-ukkeli 3vrk
 
pääsinpäs viimein koneelle! poika ei huomannut että sylissä pitäjä vaihtui..heh..
eli

poika syntyi pe 21.11. klo 04.56 vihdoinkin (42+2)! pituutta 51cm ja painoa 3550g. aikamoinen rääkki oli tuo käynnistys,supistukset oli ihan hirvittäviä siihen asti kunnes pääsin vihdoin ja viimein salin puolelle ja sain ilokaasua ja aivan mahtavan epiduraalin,jonka jälkeen kaikki olikin sitten ihan etten jopa sanoisi mukavaa. kertoilen vaikka tuonne synnyttäneiden puolell myöhemmin tarinaa.
eilen kotiuduttiin kauheassa lumimyräkässä ja nyt yritän sopeutua kotona oloon. aika vaativa tapaus tuo tyyppi on kun ei ole kahteen päivään halunnut melkein rinnasta irrottautua... :whistle: niskat ja pää ihan jumissa vielä kaikesta jännityksestä
 
Minä sain huokaista helpotuksesta 23.11 00.59 kun 3650g poikalasta tuli maailmaan.
Kaksi vuorokautta tein kotona epämääräistä pohjatyötä, la-aamuna tuli limatulppa. Sairaalaan yhdeksän jälkeen illalla pelokas ja epävarma emo. Tunti kylvyssä, jonka jälkeen kohdunkaulapuudutus. Puoli tuntia ennen ponnistusta ilokaasua ENSIMMÄISTÄ KERTAA elämässä. Nämä kivunlievitykset menivät nappiin, synnytys ei hidastunut, vain kivun ja painontunteen pahin kärki taittui ja oli hallittu tunnelma. Lopussa otin vielä miehestä lisävoimaa rutistamalla. Sekin auttoi paljon, tuntui että yhdessä tehdään.

Siunattua synnytystä sinulle joka vielä odotat Pikkuista Kultakimpaletta syliin:)

-Eija vielä Nöttösen kanssa Kysillä dallailee kun vasta-aineita veressä Pikkupupulla
 

Yhteistyössä