Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

Hei mammat pitkästä aikaa!!

Olette ehkä poissaolostani arvenneet että meidän tyttö on jo saapunut maailmaan! Ihana pikku prinessamme Maya (nimi kirjoitetaan noin ulkomaalaisen sukunimen takia) syntyi 10.11 aamulla klo 7,55.

Takana oli tooosi pitkä ja monimutkainen synnytys kun tyttö päätti kääntyä niin että selkä oli mun selkää vasten, ja tuloksena oli noin 40 tuntia kamalia supistuksia jotka eivät kuitenkaan saaneet paikkoja avautumaan (vaikka tulivatkin noin 1-2 min välein).
Sairaalassa olin sunnuntai aamu viidestä asti, ja sit maanantai aamuna siis tyttö syntyi. Oli tosi lähellä hätäleikkausta, mutta onneks lopulta onnistuin työntämään vauvan ulos ilman lääkärin apua...

Kotiin päästiin (tai jouduttiin palaamaan enemminkin) jo tiistaina. Aivan hullua, kun ei imetys vielä oikein onnistunut ja oltiin kaikki aivan poikki synnytyksestä, ois ollut hyvä saada olla sairaalassa pidempään. Eka viikko on ollut tosi rankka. Torstaina jouduttiin viemään tyttö takaisin sairaalaan valohoitoon, ja mulle ei ollut sänkyä, niin piti jättää pikkuinen tyttömme sinne yöksi yksin. Oli kyllä kamalaa jättää pikkuinen ja tulla yksin kotiin... Onneksi sieltä päästiin 24 h jälkeen kotiin ja nyt ollaan taas yritetty totutella vauvaelämään, imetykseen ja kaikkeen uuteen. Ei vaan ole tosiaan ollut aikaa istua hetkeäkään koneella, en ole vielä edes lähettänyt kuvia ystäville ja sukulaisille tai edes ilmoittanut kaikille syntymästä!!

Onkohan täällä jo kaikki vauvat kohta syntyneet?


Yritän nyt vähän lueskella mitä on tapahtunut viimeisen viikon aikana ja toivottavasti pääsen pian taas kirjoittelemaan tänne lisää, paljon on jo kaikkea kysyttävää ja kirjoiteltavaa tännne!! (kaksplus sivut eivät muuten toimi mun puhelimen netissä, vaikka kaikki muut sivut toimii hyvin, mistäköhän johtuu!!)

Manna ja Maya 8vrk
 
MANNA, on sinua kaivattukin, ISOT ONNITTELUT PRINSESSASTA :flower: :heart: :heart: on ollut sinulla ja vauvalla rankka yhteisen taipaleen alku, mutta kyllä se siitä alkaa sujuun =) kiva kuulla sinusta...

SANSE, onnea matkaan, taidat olla jo jossain muualla kuin koneella ;)
 
manna onnea tytöstä! niin ja kaunis nimi.... veljen tytöllä (3v) sama nimi, isä suomalainen ja äiti espanjalainen! Sointui hyvin molempien suuhun!

juu täällä ei siis tänäänkään mitään merkkejä.... toivottavasti sanse nyt pääsi hommiin!

äiti88 ja toukka 40+5
 
Manna onneksi olkoon tytöstä! Erittäin kaunis nimi hänellä! Onko toisia nimiä?

Meillä myös meni eka viikko nopeesti "ohi" enkä saanut edes ilmoteltua ihmisille vauvan syntymästä. Vaikkakin täällä esim. kätilö käy tukena joka päivä ja/tai tarpeen mukaan, oli kyllä alkuun aika uupunut olo. Toivottavasti imetys lähtee sujumaan ja pikkutyttö voi hyvin!
 
Rinzessan kuka tuntee galleriasta, niin siellä ainakin oli jo kuvia 9 pisteen pojusta. :D

Tulin vaan stalkkaamaan joko olis täällä lisää synnytyskertomuksia "tutuilta"... (tai sellasia joiden nimimerkki on jostain jääny mieleen)... :kieh: :D

Onnea vauvautuneille!

Laala ja Punkero 18+0
 
vieläkös tietämätön täällä? kun ei ole yön jälkeen mitään kuulunut?


mulla neuvola äskön

40+5
+583g/viikko
turvotus ++
rr 135/79
sf 36
raivo tarjonta
syke +
liikkeet++
ei enää aikaa neuvolaan!

ei edelleenkään merkkejä |O

-äiti88 ja toukka 40+5-
 
ÄITI88-täällä oon ikävä kyllä :headwall: ollu koko päivän liikentees ja heti piti tulla koneelle kattoo uutisia=)

tänne ei siis mitään uutta..ulkona kävin syöpöttelee mega ison pihvin ja nyt oon räjähdys pistees ja nyt toi mies meinaa viel rupee grillaa,,,aargh mä räjähdän...mix ruoka on niin hyvää??

mäkin kovasti RINZESSAn kuulumisia oottelen ja taidanki sit käydä irkissä stalkkaamassa=)

noh palaan taas illemmalla..kattoo et koska sä äippä88 lähet ja mitens HC?te lähette ens yönä ni sit mä jään ihan yksin
:'(
huomenna taas neuvolaa valittaan

tietämätön ja muru 40+4
 
Ihana juttu Sanse! Sait pikkuisen onskisi syliin =) :heart:Onnea!
Apua, melkein 2 kg isompi kuin meidän likka syntyessään :eek: Ja sai sitäkin jo änkeä vähäsen että sai tulemaan :D Hyvä että olet kuitenkin kolhuitta selvinnyt =)
 
Sanse: Onnittelut Prinssistä! :flower: :hug: :heart: Ja ei ihan niin pikkuisesta :D On varmaankin ollut hieman ähertämistä :D. Onneksi olet selvinnyt ilman repeämisiä. Vielä kerran: Oikein paljon Onnea! :flower:

merval: Onnea matkaan! :hug: :D
 
ONNEA VAAVEISTA :flower:

taitaa HC olla synnärillä ku ei oo käyny...

ollaanx me nyt kahestaan tääl ÄITI88 vai olix enää muita???

mä oon jotenki ihan rikki tosi huono olo ja itkuu väännän täällä..miehellekin vaan raivoon..mä en vaan jaksa joka päivä aamusta iltaan tätä päänsärkyä yms..mun tekis mieli oikeesti mennä huuta naikkarille et nyt teette jotain et mä en jaksa voida pahoin aamusta iltaan...

huoh sori valitus mut ei jaksa tota panadoliakaan syödä purkkikaupal ni nyt on oikee tosi paha migreenin alku päällä :'(

rv 40+4
 
onnittelut manna ja sanse! :flower:
tääl ei taaskaan mitään uutta, torstaiaamua odotellaan vaan... ei ne supistukset näköjään oo takas palanneet edes käynnistyksen uhalla.höh. mut nyt nukkuun, huomenna on sit viimeinen odotuspäivä edessä ja lievästi kauhunsekaisin tuntein odotan torstaista käynnistystä

noonie 41+6
 
ai niin NOONIE on vielä huomisen odottajana=)koitahan viel päivä jaksaa ja toivottavasti lähtis itekseen tulemaan

RD-kiitos..täällä on aika kovaa tunne myräkkää ja ei auta toi miehen äkillinen selkävamma ja potkut yhtään...liikaa stressiä ja tottakai varmasti osa jännitystä ja pelkoa synnytyksestä ja ekan vaavin saamisesta et miten sitä jaksaa ja osaa...
noh kai tää tästä...

rv 40+5
 

Yhteistyössä