Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti88:
no jos anestesialääkäri on laittamassa jollekkin muulle puudutetta/nukutusta... eipä se taida olla kätilön vika olla....mutta harmi että on jääny negatiivinen kuva.... :/
Tähän vaan pikaiseen kommentoin, että tiedän sen ettei ole kätilön vika jos ane -lääkäri varattu. Joten anteeks huono suomeni.

Kyse olikin synnytyksessä siitä, että kätilö oli aivan kamala alusta loppuun asti. Työnsä teki ku muksu on pihalla, mutta muuta positiivista sanottavaa ei hänestä olekaan. Meidän "kemiat" ei todellakaan kohdanneet ja kaikki hänen sanomisensa kuulosti vain vittuilulta. Isäntä oli myös ihan kypsä kyseiseen tätiin, jotta ei pelkästään ole mun kubitelma asiasta.

Ja koko sairaala reissu jatkui samalla linjalla ku alkoikin, joten juhlin kun vihdoin pääsin kotiin nukkumaan!!!
 
Torstaina 13.11 klo 22.39 meille syntyi toinen tytär, painoa oli 3570g ja pituutta tasan puoli metriä. Pipo oli 34.8 ja pisteitä neiti sai täydet kymmenen. Kirjottelen vauvapuolelle lisää ku kerkeen :) eilen kotiuduttiin jo.
 
onnea VAAVEISTA :heart:

täällä ei muutoksia näy kun pahempaan päin...ei saanu nukuttua ku hirmu närästys iski yöllä ja niin mä sit 5 aikaan aamulla oksensin sappinesteitä...ihanaa...ja sit heräsin "aamulla"kamalaan päänsärkyyn ja on niskat ihan jumissa...

kyllä täs eletään elämäni pisimpiä päiviä/viikkoja..HUOH!!!!

noh palaan taas kurkkimaan tilanne tietoja..

tietämätön ja mahaan juuttunut muru 40+2


 
onnea synnyttäneille :flower:

mä oli tossa vajaan tunnin sairaalassa käyrillä kun oli sellainen olo ettei kaveri vatsassa liiku ollenkaan... noh kyllähän se sitte liikkui ihan kokoajan ku käyriä otettiin :D
tiistaina mul tosiaan taas neuvola ja perjantaix sain ajan äitipolille yliaikais kontrolliin, siis ultra ja alatutkimus! mutta toivottavasti ennen sitä päästään jo synnyttään.... esikoinen syntyi 41+0 ja perjantaina ois sit 41+1....

mailou: harmi että on tollanen kätilö sattunut kohalle :/

-äiti88 ja toukka 40+3-
 
täällä vähän jänskättää..5aikaa rupes sattuu selkää ihan perkuleesti noh nousin pisulle ni oksensinkin sit vessassa pitkin seinää ja lattiaa..sit tuli sellasia suppareita 4min välein et o lin polvillaan wc lattialla ja itkien ja kynnystä puristaen soitin miehen kotiin..sit meni masu ns ihan vedelle..noh ne supparit joihin luulin kuolevani..ihan kun joku olis repiny mut rikki sisältä päin ni loppu...supistelee nytkin mut siedettäviä ja epäsäännöllisiä mut jospa ne tästä yltyis vielä..toivo elää..kovasti jomottelee ja jänskättää :ashamed: just sain vähän siivottua ja jospa sitä menis lepäämään ja kerää voimia....mä en kestä jos tää nyt taas loppuu...
HC-ooksä jo lähteny vai lähetääkö yöllä yhessä :saint:

suppareita meille kaikille hirmuisasti!!!!!!!!!!!

tietämätön ja muru rv 40+2
 
tietämätön toivottavasti sä pääsisit pikapuoliin lähtemään! Mä varmaan kyllä jään junasta tällä(kin) kertaa :ashamed: ... ei tunnu mitään missään. Mä oon jo iskenyt hanskat naulaan, ei tää ilman voimakeinoja synny :kieh: .
 
Huomenii!

Toivottavasti tietämätön ois päässy tositoimii :)

Mulla lähti limatulppaa irtoomaan tänään \o/ oli kiva yllätys aamul veskis, mieli piristy ja toivo heräs :D vähään sitä on ihminen tyytyväinen :D
Selkää jomottelee kans ilkeesti, vois suihkuu koht mennä huljutteleen sitä

Sanse & Onski 40+2
 
huomenta kaikille!
tänään pitäs sit mennä päivällä Kättärille käyrille... saas nähdä että jäädäänkö sinne vai laittavatko kotiin takas. Kuulemma paikka ihan täynnä...
eipä muuta tällä kertaa,vähän tuli yllärinä että tänään päästään jo sinne.
nyt pakkaileen varuiksi uudestaan laukkua

noonie 41+5
 
tietämättömästä tuli kurkkimaan tietoja.. :LOL: ja katsoon miten muilla, alkaa nooniellakin oleen varmaan varsin kypsä olo :whistle: Tsemppiä nyt vaan ja jaksuja loppurutistukseen!! Kohta palkinto on siinä sylissä ja unohtuu kaikki loppuodotuksen vaivat.... :heart:

-helmi lähettää paljo PALJON rutistuksia ja supistuksia kaikille-
 
Minä jouduin muuttamaan käsitystäni käynnistetyn synnytyksen pituudesta ja tuskallisuudesta kun edellisen lapsen sain.
Meni kaksi vko yli kun alettiin houkutella emon luo(lapsivettä vähän ja hieman kalkkeutunut napanuora).
Syntyi lempeästi seitsemässä tunnissa kun oksitosiinitippaa lisättiin pikkuhiljaa.
Mulla oli kauhukuvat kolmen vuorokauden kidutuksesta mutta niin ei käynytkään.
Tämä hieman lohduttaa jos nytkin käy niin ettei napero hoksaa luopua tasasista elinolosuhteista.
Tämän raskauden myötä tuli koettua onnistunut ulkokäännös, mistä olen erittäin tyytyväinen että uskalsin siihen ryhtyä, vaikka ei se hauskaa ollut. Hurjaa ja pelottavaa myönnettäköön, herkkä kun olen toimenpiteille.
Mietityttää tuo kivunlievityspuoli kovasti että mitä ihmettä sitä uskaltaisi "tilata" että helpotusta tulisi muttei ikäviä sivuoireta. Spinaalia haaveilin mutta kaveri sano että seinät pyöri pari tuntia, semmoisesta en juuri tykkää että tulee heikko tai huono olo.
Vieläköhän sitä petidiiniä käytetään alkuun jos on jännittäjätyyppiä että osais rentoutua ja avautuminen tapahtuisi kohtuullisessa ajasssa.
Joo närästys poistui tuossa loppuviikosta mutta nyt on eri hankala pissiä, kakata ja kävellä.
Yöllä heräilen milloin hiestä märkänä, toisinaan käytättää vessassa isolla hädällä kun tulee ns. supistuskakka jne. MELKO KYPSÄ OLO.
Vuoroin puuhaan, vuoroin rentoudun hyvästi. Tuntuu että jos on ylitouhukas, erittyy stressihormonia eikä vauva yksinkertasesti uskalla syntyä. Pelätty on jo synnytystä väsyksiin asti, alkaa olla enää nöyrä olo. Otetaan mitä tuleman pitää, mitäs tässä muuta voi! On se kumma kun pelottaa vaikka ei ole eka eikä toka.
Löysin ihanata shampanjalasit, tekis mieli ostaa pullo skumppaa että voipi ottaa juhlalasilliset isän kanssa kun kotiudutaan.
Tulisit nyt jo meidän luo, pieni rakas vauva!
Eija 40+3
 
täällä mä oon...heräilin vasta tuntu sitten :ashamed: oli meinaa niin perkuleen kivulias yö!!!!!!yhtä hemmetin jomotusta ja viiltelyy ja siis ei mitään pientä jomotusta...mut supparit puuttu!!!mihinhän ne on taas eksyny????

jaksuja kaikille muillekin on tää yhtä hemmetin tuskaa ku tuntuu et selkä on poikki ni täs kunnossahan on kiva lähtee synnyttää..

pitäs varmaa helpommin lähtee sinne synnärille ja vaan toivoo et ne ei laittais himaan vaan puhkasis kalvot mut ei haluu sinne turhaan mennä...

kovasti yritin pienelle aamu yöllä jutella ku hirmuisesti venytteli(ja ei tod tunnu hyvältä ku ei oikeen tilaa löydy enää)et tulis jo mut ei saanu mamma muuta kun kantapään käteen ...nappasin siitä kiinni ni johan sai sävärit pieni :whistle: mut ei näköjää tarpeex pelästyny ku ei ulos luiskahtanu...

ja mä oon niin koukus tähän palstaan et jos vaan viimesillä voimillani pystyn ni laitan viestin ennen ku lähen et nyt on menoa=)

mut palaan myöhemmin

tietämätön ja liian sitkeä masuasukas rv 40+3
 
tietämätön: Mie olin kans varma, että sie oot jo synnärillä. Voimia! :hug: Kieltämättä oli inhottavaa vain laskeskella päiviä.. Ja toivoa, että rupeis jotain tapahtuu. Mutta kyllä se pienokainen sieltä kohta tulee! :hug:
 

Yhteistyössä