Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

:heart: TYTTÖ SYNTYI 10.11.2008 KLO 22.15 :heart:

:heart: 3630g 51cm :heart:

synnytys sujui hyvin alakautta. synnytyksen kesto reilu 6h ja ponnistus kesto 30min.
kotiuduimme keskiviikkona, ja tänään olimme vielä sairaalassa näyttämässä vauvaa. kaikki on kunnossa ja vauva on terve.
palailen sitten jossakin välissä kertoilemaan lisää, kun nyt vain saadaan vähän arki rullaamaan..

estrella ja reginarento paljon onnea prinsessoista :flower: :heart: :flower:

[/b]tietämätön sulla samansuuntaiset suunnitelmat kun minulla eli ensi yönä lähtö ;)
Nyt päivän aikana tullut muutamia todella kipeitä supistuksia eli teki se raju sisätutkimus varmaan "tuhojaan" :D toivottavasti tekis vaan loppuun asti ja pääsisi tästä vielä tosi toimiin.
Ja nyt pari kertaa vessassa käydessä tullut semmoista vaaleanpunaista limaklönttiä :/ eli jospa se limatulppa kunnolla rupeaisi irtoamaan...

Mutta suppareita kaikille TAAS toivottelen :LOL:

Tulis joku ronkkii muaki ni saatas jotai aikaseks :D olen tässä joka yö ollu lähös mut poitsu ei oo samaa mieltä.. heti alkaa isottelee enne ku ees ulos päässy :D
Joka aamu sama pettymys, ei vieläkään syntyny :(

estrellalle ja reginarennolle onnea! :flower:
vaikuttaa kutmula siltä että taidat olla kohta tositoimissa... :)
mäkin haluan jonkun ronkkivan kunnon sisätutkimuksen.höh...taas päivä mennyt hiljaiselossa,ei supistuksia sitten niin mitään,mihin ne nyt on oikeen kadonneet?! tyyppi möyryää vaan mahassa niin että paikat tuntuu ratkeilevan.. toivottavasti saisin sitten jo heti alkuviikosta kävellä sinne käynnistykseen,en mä jaksa kantaa tätä mahaa enää

illanjatkoja leidit, minä palaan sohvalle haaveilemaan suklaasta :p

noonie 41+2

Onnea estrella ja reginarento! :flower:

Täällä on supistellut koko päivän mut en enää luota niihin yhtään, aina ne vaan loppuu... ja nyt onkin taas hiljaiseloa. Täytyy käydä viikonloppuna megapitkillä kävelyillä... Onko muuten enää muita Taysissa synnyttäviä jäljellä?

Miten muut jäljellä olevat suhtaudutte ajatukseen synnytyksen käynnistämisestä? Mä luulen et mulla käynnistettäis jo jos sitä pyytäisin/vaatisin koska raskaudessa ollut kaikenlaista, mutta toivoisin niin hirveästi luonnollista synnytystä että yritän vielä sinnitellä. Vauvalla siis kaikki ok, eli sen puolesta ei kiirettä. Toisaalta haluaisin myös aivan hirvittävästi että tämä raskaus loppuisi jo. Huokaus, täytyy katsoa ainakin tän viikonlopun yli... Mulla siis edellinen käynnistetty ja todella huonot muistot synnytyksestä, siksi en mielellään haluaisi käynnistystä.

Toivotaan vauvakasta viikonloppua meille kaikille!

Luce 40+3

:wave: Pikaisesti ilmot$itautumassa. Meille syntyi 11.11. klo 6.45 poikavauva, 3675g, 51.5cm.

Viideltä oltiin sairaalassa ja vajaan parin tunnin päästä oli poika maailmassa. :heart: Synnytyksestä jäi aika kovat henkiset traumat, kun oli tosi vittumainen kätilö enkä saanut toivomaani kipulääkitystä. Täällä meitin lasaretissa ei ole ku yksi anestesialääkäri ja oli varattu just silloin kun oisin spinaalin tarvinnu. Et ilokaasua vaan sit vedettiin ja luulin kuolevani. :x Alakerran sotavammat jäi melko vähäisiksi, muutama tikki johonkin nirhaumiin. Ja yksi peräpukama. :eek:

Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin ja tällähetkelle menossa maidon tilaus päivä. Joten positun takavasemmalle imettämään miniä. :heart:

MUOKS: Ja RV:t oli 41+0 kun poju vihdoin tuli maailmaan.

MaiLou: Onnittelut prinssistä! :flower: :heart: :hug: Sinulla on kyl nopia synnytys ollut. Mutta en ymmärrä kätilöä, miksi on ammattinsa valinnut, jos ei osaa käyttäytyä ja olla ystävällinen ja toisen huomioonottava..

Onnea kaikille vauvan saaneille, teitä oli taas monta *kade* :flower: :heart:

Juu, ei auttanut löylyt ei... ei tunnu mitään synnytykseen viittaavaa eli en taida vielä ensi yönä lähtöä tehdä :kieh: . Ellei sitten synnytys ala kuin salama kirkkaalta taivaalta *haaveilee* :saint:

Luce: Mulla on aika negatiivinen asenne tuota käynnistystä kohtaan. Yritän kyllä viimeseen asti sitä vältellä... ainoastaan, jos vauvan/mun henki on vaarassa tai vauva kasvaa ihan järkyttävän isoksi, niin sitten siihen on suostuttava :/ . Mutta viikossa se voi minunkin mieli muuttua ihan täysin ja kun 42 viikkoa on täynnä, niin roikun naikkarilla ovenkahvassa itkemässä ja rukoilemassa käynnistystä :D . Mutta tosiaan kyllä toivon, että käynnistyisi ihan itsestään, esikoisen käynnistetty synnytys oli sen verran helvetillinen kokemus.

onnea mailou! :flower:
käynnistyksestä ei (tai mistään muustakaan) oo kokemusta,mutta en sitä toisaalta haluaisi,liikaa oon kuullut tarinoita sen kamaluudesta. mutta eipä tämä rukoilu,uhkailu,maanittelu, lahjonta jne oo vieläkään tätä asukasta ulos saanut.tänään oon saanut vaan taas tuntea ja katsella herran raivokkaita jumppatuokioita :heart:
onneks tyypillä ei pitäis olla mitään hätää ja vaikka itellä onkin kovat kivut ja liikkuminen lähes mahdotonta suurimman osan ajasta,oon jotenkin yrittänyt sinnitellä. ja eiköhän nää muutamat päivät vielä selvitä...
mutta se käynnistys kyllä ahdistaa ja pelottaa,en haluaisi mitään "myrkkyjä" kehooni. ja ehkä sekin että ahdistaa/masentaa se että oma keho ei osaa tuupata tätä pihalle oikeaan aikaan...
no,tässon muutama päivä vielä aikaa tulla pihalle..vinkvink :/

juuh täälläkin loppu kaikki tuntemukset taas...kävin nyt jopa rappusia kävelee..sit hetken lepo ja lähettiin koirienkaa lenkille..sitä suoraan suihkuun ja nyt vasta keskes istumaan..mut ei niinku sitten mitään...nänni hieronnatkin illal tehty..mut ei ni ei :headwall:

KÄYNNISTYS-mulla on aika ristiriitaset tunteet siitä..haluisin et lähtis syntyy itestää ku kuullu kauheita juttuja niiltä kenellä ei meinaa käynnistyä yms...mut oon kyl jo niin kypsä tähän oloon et jos olis mahd ni varmaan suostuisin..mut eipä ne mulla käynnistä millään vielä...oon kans yrittäny rukoilla,käskeä ja uhkailla yms mut muru vaan jumittaa masussa...HUOH!!

en taida saada tätä murua synttäreinäni kainaloon
:'(
eli mulle pamahtaa tänään 25v lasiin :saint:

ja varmaan oon pahalla tuulella koko pvän et huh...mä en halunnu et tää vaavi pysyy tääl enää yhtään pidempään...tää lauantai pv oli mun takaraja=)

no minkäs tekee...

jaksuja :hug:

tietämätön Onnea synttärin johdosta :flower: jospa se vaaveli rupeis sieltä tunkemaan ulos viel tässä päivän aikana ;)

Käynnistyksestä Mullahan siis varattu aika käynnistykseen tiistai aamulle jos ei nyt tule ulos ennne sitä,mikä alkaa näyttää siltä että käynnistystä ei tarvita,supistaa nii penteleesti |O :D kuopus käynnistettiin ja olihan se raju mutta hengissä selvisin.Ja lähinnä juuri tuon koon takia koska mulla nää vauvat kasvaa isoksi niin tämäkin käynnistettäisiin ettei tarvitse 5 kiloista synnyttää.
Mutta siis omasta olosta: illalla supisteli lievemmin 21-24 sit yöllä muutaman kerran napakasti että heräsin siihen ja nyt sitten kasilta tuli niin kova supistus että oli pakko nousta ylös nyt sitten täällä heilunut ja pyörinyt vaikka miten päin supistusten aikaan,alkaa tuntua että kohta tarttee jotain lääkettä jos jatkuuvat näin,mikä olisi tietysti toivottavaa :D
mutta nyt painun suihkuun jos auttaisi :wave:

Onnea Tietämätön! :flower: :flower:

Mulla alkoi muuten supparit kuin salama kirkkaalta taivaalta. Ei ollut mitään ennakko varoituksia ilmassa. Yöllä kävin n. 3.30 vessassa ja tunti sen jälkeen heräsin veden tihkumiseen ja ensimmäiseen kivuliaaseen suppariin (ei ollut edes kertaakaan ollut tuollaista supparia raskauden aikana). Ja siitä ne sitten alkoivat säännöllisinä ja poika syntyi samana iltana. Olin vielä edellisenä iltana laittanut äidilleni viestin, ettei taida olla lähelläkään vielä...

Toivotaan teille jäljellä olevillekin vastaavaa!

Sarppa ja Sulo 13 vrk

Yhteistyössä