Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

Luminka: musta jo alku viikosta tuntui että lähtee luistaan mutta nyt musta tuntuu että mun maito loppuu, ei saa pumppuunkaan ku muutaman hassun millin,eikä tunnu enää pakkautuvankaan. tänään sit aloitin antamaan Nannia oman maidon seassa. Ja luulen että nannia joudun jatkossakin antamaan. Poika kun on rinnalla, jaksaa imeä molemmista mutta heti puolen tunnin päästä on jo nälkäinen ja saattaa mennä 80-100ml pullosta. OIsin niin halunnu että tää ois onnistunut mutta kunhan ruokaa jostain tuo poika saa.
 
RINZESSA-ihana masu..niin poika masu verrattuna muhun=)

täällä taas ajatukset pitää hereillä..näin ensi kertalaisena vaan pelottaa tuo synnytys,parantuminen ja muutenkin elämä sen jälkeen...kai sitä vaan selviää kaikesta...
nyt illallakin meinas tippaa vääntää kun mun "vauvat"eli koirat halus tulla syliin ja kainaloon sohvalla(molemmat siis isoja 40 kg ja 52kg)ja ei vaan voi ottaa ku masu jäis väliin ni tuli niin paha mieli et nyt mä oon hylänny ne ym...
on vissii hormoonit vähän sekasin...mut ne on kumminki ollu meillä jo 5 v toinen ylikin ni onhan niihin niin rakastunu...ja etenkin sillon kun mulla reilu vuos sitte oli keskenmeno ni ne oli biin ihania lohduttajia... :'(
noh pitää vaan toivoo et hyväksyy vaavin hyvin ja jostain repiä sitä aikaa kaikkeen..onnex niitä on 2 ja ne on ku paita ja peppu ni ei niin huono omatunto tuu...ja onnex ne on kyl hirmu lapsi rakkaita..luulenpa et taitavat enempi vahtia ettei kukaa kiusaa pikkusta=)
noh ehkä mä meen ottaa noi mun kaikki 3 miestä kainaloon(siis koirat ja mies)ja yritetään kaikki yhes sanoo tälle rinsessalle et sais jo lisää akkoja tulla taloon=)

jaksuja kaikille..saiskohan huomenna taas lukee vauva uutisia :D
rv 38!!
 
Sylikaupalla onnea kaikille vauvan saaneille :heart: :heart: :flower:

Uusille masunkasvattajille lämpimät tervetulotoivotukset :wave:

Janette74: Onnea matkaan :flower:

Kyllä muakin tuo synnytys on alkanut mietityttämään... Oikeestaan se kipu ei pelota, mutta kun niin moni asia voi mennä pieleen :/ . Mutta ei kai se etukäteen murehtiminen auta, täytyy vaan luottaa, että ammattitaitoinen henkilökunta osaa hommansa.

Mulla on jotenkin sellanen tunne, että käynnistykseen asti menee tämäkin vauveli :headwall: . Eli kolme viikkoa vielä raskaana oloa |O

HC 39+1
 
JANETTE74-onnea vaik ootkin jo matkalla

siis mä oon nukkunu 2h(just yritän kyl mennä jatkaa)heräsin ku mies lähti töihin ja oon valvonu ku tuntuu et joku repis mua kahtia vatsasta ja selästä ja massukin on ihan sekasin...ja mäki oon niin varma et 4vkoa joudun tätä viel kestää...eihän tästä tuu mitään...itkuu väänsin miehellekin aamulla kun sattuu ja turhauttaa niin pirusti...joka kerta ylös noustessa vaan toivoo et vedet menis..mut ei ni ei...mä meen yrittää jatkaa unia...

parempia aaamuja teille muille mammoille!! :flower:

tietämätön ja riehuva masuasukas rv 38
 
Onnittelut tulentyttö ja ihaa vauveleista :heart:
Heräilin 4.30 kamalaan päänsärkyyn,mut nyt helpottaa ku otin panadolia :) aika useana päivänä ollu tuota päänsärkyä,outoa.Tuosta joulu villityksestä,mun oli yks päivä pakko tehä pellillinen torttuja ku alkoi jo niin tehdä mieli :)
Mulla myös tuo masu rutisee välillä niin, että luulee vesien menevän(mut ei) |O onnneksi en ole ainoa jolla jo turhautunut olo ku masuasukki ei vaan halua syntyä..

äityliini ja pötkylä rv 38+1
 
Huomenta mammat, masut ja vauvelit!

Ihalle kovasti onnea uudesta tulokkaasta! Tulentytölle samoiten, olipas nopeaa toimintaa! :D

Dayalle tervetuloa joukkoon!

Janetelle tsemppiä matkaan, vaikka tosiaan lähtenyt jo ootkin! Odotellaan siis uutisia!

Kutmula: ei meilläkä sen kummempia merkkejä synnytyksestä oo. Näitä satunnaisia supistuksia, mutta eipä ihmeitä. Ihan oon jo varautunu oottelemaan (siun kans vissiin sit) sinne ainaki yli 40 viikon. Meilläki vauveli oli pienikokoinen (rv. 37 2900g) eli antavat varmaan kasvaa sinne 42 viikolle ennen kuin käynnistelevät. Mutta toivottavasti älyäisi lähteä tulemaan ite - vaikka tänään kävis miulle ihan hyvin! :D

Täälläki on tuo pukeminen melkosta pyörittelyä. Sukat menee ihan kivasti kun nostaa jalan toisen polven päälle ja siitä sujauttaa, mutta pitkät housut on hankalammat. On nuo liitokset ja nivuset niin kipeet että ei oikeen kärsi nostella noita jalkoja. Vauvauteluita ei oo tullu, kiva niin.

Mitäs sitä eilen tapahtu...ei mitään... Käytiin esikoisen kummien luona kyläilemässä. Muutamia yksittäisiä kipeitä supistuksia tuli päivän aikana ja illalla tunnin ajan n. 12 min. välein. Tänä aamuna on ollu tosi heikko ja huono olo. Ja masu painaa ja roikkuu. Mutta eikun eteenpäin!

Anzkuli 39+1
 
Huomenta!
Jaa-has, JANETTE onkin jo sitten kohta tositoimissa =) odotellaan kuulumisia!

Täällä yö mennyt hyvin, yhdellä syötöllä. Aamupesut sain pikkumiehelle juuri tehtyä, niin tuossa köllöttelee tyytyväisenä..taisipa juuri rujauttaa äitille pikku yllärin vaippaan :D
On tuo vaan niin ihana vauveli, vähän väliä on mentävä vain katseleen kun se nukkuu ja sylissä nuuhkin ja haistelen nyt sen ihanaa vauvantuoksua, kun tää on todennäköisesti meidän lapsiluku tässä. Ellei mitään ihmettä tai ylläriä tapahdu ;)
JOtenkin kaikki on nyt paljon luonnollisempaa ja helpompaa kuin esikoisen kanssa. Tuntuu että olleen perheenä nyt koossa, kun pitkään oli mulla tunne, että kaikki on keskeneräistä, joku puuttuu.

Mennään tänään tampereelle, ostaan vaunuihin se uusi rengas rikkoontuneen tilalle. Haluu jo pihalle!!!! Ja esikoisen pyörästäkin meni rengas puhki, niin siihen myös. Kun hän saa pyöräillä rinnalla niin pitkään kuin pyörällä pääsee kulkeen. Jospa tulis tänä talvena lunta, niin sitten saisi hälle pulkan/stigan...muuten en tiedä että jaksaako tuo 4v kävellä rinnalla? Tai kyllä se jaksaa, mutta eriasia huvittaako sitä aina kävellä.. :LOL:

helmi
 
Väsynyttä huomenta... Ja kiitos kaikille tervetulotoivotuksista!

Käytiin eilen illalla synnärillä näytillä, kun muutamana päivän oli ollut sellainen olo että jotain tihuuttaa housuun. No - ei ollut lapsivettä kuitenkaan vaikka mullakin tuo maha on rutissut. Kaipa se valkovuoto oikeesti voi olla tässä vaiheessa tosi juoksevaa sorttia, yöks. Käyrällä olin puolisen tuntia, supistusten väli oli siinä vaiheessa 10 minuuttia ja siitä ne sitten yöllä taas kotona loppui kokonaan. Ärsyttävintä on se, että vaikka kolmisen viikkoa on ollu säännöllisiä supistuksia ja nyt muutaman päivän melko kipeitäkin, niin kerrassaan mitään ne ei olleet saaneet aikaiseksi... :headwall: Tilanne täsmälleen sama kuin kolme viikkoa sitten vikassa lääkärin kontrollissa: kanavaa jäljellä pari senttiä, ulkosuu sormelle auki. Saa nähdä paljonko mennään yli...

Ei vaan jaksais enää odottaa. Toivottavasti edes se eilinen tutkiminen sais nyt jotain aikaan - ainakin nyt kipuilee tuo alapää oikein kunnolla... Vauvan nimittäin kätilö arvioi noin 3,5 kiloseksi enkä hirveen paljon isompaa mielelläni lähtis synnyttämään. Esikko oli 3725g ja mielessä kummittelee edelleen ne repeämät ja se kipu jota kesti ja kesti...

No joo. Nyt jatkamaan aamutoimia, että selvitään perhekerhoon puol kymmeneks... Janetelle onnea matkaan ja meille muille rutkasti malttia ja kärsivällisyyttä...

Daya ja typykkä 39+4
 
Janetelle tsemmpiä matkaan!!!

Täällä viime yö meni taas vähän käsille, kurkku on tosi kipeä, nenä tukkeessa jne. Kuumetta ei kai ole vielä nostanut, en ole kyllä mitannutkaan, mutta olo on ihan nuutunut. Puolen päivän tienoilla pitäisi raahautua sinne Koksiin taas käyrälle. Onhan se mukava kuulla taas vauvan syke ja tietää onko kaikki vielä kunnossa, mutta toisaalta olo on sellainen nyt, että mieluusti makaisi vain sängyssä peitto korvissa. Ja miehellä menee tietenkin tänään pitkään töissä, kun huomenna on pyhäpäivä, joten kaikki viikonloppuna reissuun lähtevät käyvät tänään renkaan vaihdossa... Toisaalta olisi kiva synnyttää jo tänään pääsisi osasta vaivoista eroon, mutta toisaalta en varmaan jaksaisi tässä nuhassa.

Nyt täytyy käydä katsomassa minne poika katosi, kun tuli ihan hiljaista (mulla ei siis ole nyt kotona kuin tuo nuorimmainen, kun nuorempi tyttö lähti eilen taas anopille ja isommat lähtivät jo kouluun)..

viides rv 37+6 (reilu 1 ½ viikkoA synnytykseen????)
 
Huomenta!

Hirmusti onnea kaikille vauvan jo saaneille! :heart: :flower:

Janetelle onnea matkaan, vaikka taidat olla jo tositoimissa :)

Uusille tervetuloa! :flower:

Täällä meni yö koht. kivasti, heräsin alavatsakipuun joka hieman hellitti Panadolin avulla. Tällä viikolla on ollut päivittäin jotain menkkakivun tapaisia ja astetta kipeämpiä supistuksia, muttei vielä sellaista millä vauvaa ulos pungetais. No, olo on muuten ollut hetkittäin ihan siedettävä joten ei tässä nyt hirveää hätää olekaan... :whistle: Seur. äippäpoli ensiviikon ke, jolloin taas katsotaan tilanne - heti kun riittävän kypsä niin käynnistyspuuhiin. Se mun lääkäri on sellainen, ettei sitä ihan helposti ala tekemään.. Täytyy luottaa hänen ammattitaitoonsa että toimii viisaasti ja vältytään turhilta riskeiltä.

Siivouspuuhiin kai tässä on alettava että päivä kuluisi mukavasti, en tahdo jaksaa vain olla tekemättä mitää päivästä/viikosta toiseen.

Palaillaan.. ja leppoisaa vikonloppua! Ja paljon supistuksia niitä kaipaaville!

hansu 38+5
 
:LOL: Nonni. Tässä sitä sitten ollaan! Tänään ompi se suuri laskettu päivä. Vaikka se mun oma laskema päivähän oli puolisentoista viikkoa myöhemmin. Mennään tänää sairaalaan näytille, jännä nähdä mitä sanovat/ tekevät!

Onnea kaikille vauvan saaneille!!!! :heart: :flower: Teitä oli taas monta. Niin ja tervetuloa uusille jännittäjille Daya ja Möökö tänne pinoon!

Mä voisin lähteä joku aamu synnyttään kun aamusin on viellä pirteenä ja voimia. Iltasin alkaa olla aika kuittia, tulee makailtua vaan ja katottua telkkaria. Ajattelen aina, että "Kauhee jos ny tarttis synnyttää... ei millään jaksais." Harmi vaan sitä ei taida voida itte valita.

Välillä ihan A-sosiaalinen olo, kun ei uloskaan tuonne sateeseen viitti mennä seisomaan. Mutta mikäs tässä ollessa. Keskimäärin 1 kipee supistus tulee per päivä. Sillä ei vissiin viellä pääse ponnistamaan?
 
Huomenta! Viime yön sain jotenki nukuttua kauratyynyn kans, oli nimittäin taas alaselän särkyä mutta niitä suppareita ei kuulu.. Alakertaan vaan illalla tuikkaili aika lahjakkaasti saunan jälkeen..
Pitäs tänään lähtä vaappuun ruokakauppaan kun huomenna on pyhäpäivä, saa nähä miten sujuu tällä kertaa.. Viimeks sai nojailla välillä ostoskärryyn kun niin kouras mahasta ja kotiin pääsin niin aivan tajuton jomotus alakerrassa..

Alkanu maanantai 3.päivä kummitteleen alitajunnassa että vauva sillon syntyis mutta taitaa olla vain haaveajattelua, varmasti menee yliajalle.. |O

Joo sukkien ja housujen laitto jalkaa on täälläkin yhtä taiteilua, ei taivu niin ei taivu :whistle:

mutta aamukahvin keittoon nyt, ja miestä hoivaamaan ku on kuumeessa sängyn pohjalla, toivottavasti ei itellä tartu..

rv 38+5
 
maotao: Mä ajattelin ihan samanlailla, että vitsi kun pääsis aamulla synnyttään, virkeenä. Esikoisesta kävi niin että synnytys alkoi su aamuna klo.11 aikaan, 12tunnin yhtämittaisen yöunen jälkeen!! Oli oikeen unelmatilanne sikäli.
Mutta tää toinen sitten alkoi syntyyn 23aikaan illalla :LOL: ja siihen kun sitten valvoi sairaalassa yön ja seuraavan päivän niin oli aika tsippi!

Mutta tosiaan, sitähän ei kauheesti itse asiaan voi vaikuttaa. :D Mutta ainahan voi toivoa :saint:
 
Huomenta vaan kaikille! :wave:

Janetelle onnea matkaan! Seuraavaksi odotellaan siun ihania uutisia! :heart:

Mie saisin kyl yöt nukuttuu hyvin, mutta viime yönä ei nukuttanut sitten yhtään! Tuntui, että pyörin vaan. Ja tänä aamuna tytöt heräs vasta klo 9.00, vaikka yleensä heräävät klo 8.00. Joten olisin saanut nukkua.

Klo 11.00 on nla. Tässä odottelen, että anoppi tulee, että lähetää ukon kanssa.. Ei ukko nla:n oo tulossa matkaan, mutta mennään sen jälkeen kauppaan.. Omaa autoa, kun ei ole, ni pitää anopin autoa käyttää..

Tylsää!!!! |O

Red Dragon & Nuppu 39+5 :heart:

Jännä, ettei minulta oo kysytty, että joko nyt. Onneksi ei :D
 
Jaaha täällä muillaki toiveita päästä tänään tai aamusta synnyttää :D
Ite just tuossa seittämän aikaan aamulla mietin että nyt olisi hyvä lähteä synnyttämään kun saanut nukkua hyvät unet vaan ei toivoakaan ;)

Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: :flower: :flower:

Anzkuli No meillä on se kontrolli 14.11 kun kasvaa isona mutta sit ne tietty saa tästä vauvasta pienen ja eivät käynnistä ja sit syntyy seuraavana päivänä ja on taatusti iso.Jotenkin en luota noihin arvioihin tuolla meidän saikulla ;)
Onko sulla muuten miten hyvin pitänyt paikkaansa arviot?

Sukkien laitto myös täällä tuskaa mutta vielä vaikeampaa on tuon kuopuksen pukeminen |O
Yleensä vielä temppuilee kun ei haluaisi lähteä täältä kotoa mihinkään ja joutuu puoliväkisin pukemaan tämän mahan kanssa nii ai että on mukavaa :kieh: Neiti kyllä osaa pukea jos vaan kehtaa,olenkin selittänyt että kun vauva syntyy pitää pukea aina reippaasti itse =)
Saa nähdä heittäytyykö vielä vauvemmaksi kun vauva syntyy :whistle:

Pitäisi valmistautua neuvola käyntiin...On varmaan painoa tullut aika paljon kun varsinkin jalat ihan hirveän turvonneet :/
 
huomenta taas kaikille!
eipä tästä poijjaasta taida halloween-vauvaa tulla ;) ei sitten niin mitäääään merkkejä siittä että lähtö tulis tänään synnärille. kauhee mesoaminen tuolla mahassa vaan,eli hauskaa taitaa olla niin ettei se sieltä pois halua vielä pitkiin aikoihin.höh

no,ehdinpä ehkä neulomaan tuolle sit jonkunmoisen neuletakin vielä ennenkuin pihalle tulee...
eipä tässä nyt muuta, toivotan supisteluja ja muuta niille jotka niitä kaipaavat, jaksamista niille jotka ovat juuri niitä saamassa/synnärillä ja onnea kaikille jotka ovat jo nyytin syliinsä saaneet =)
tämä ämmä keikkuu nyt taas vakipaikalleen,eli sohvalle :LOL:

noonie 39+2
 
HAHAAA terkkuja prenalta.. edelleen.. kolmas käynnistyspäivä putkeen menossa eikä supistuksia eikä kohdun suulla tilanne ole edistynyt YHTÄÄN!!!!! pari ekaa päivää sain cytoteckia suun kautta ja tänään sisuksiin eikä mitään vaikutusta. alkaa pinnaa kinnaamaan kun tämä on jo 4. päivä osastolla. :(
 
Äsken kävin neuvola tädin luona massun takkie ku alkoi vaivaamaan tosissaan että onkohan se päässyt kiinnittymään tuonne lantioon ja kun tuntuu paljon "kevyemmältä" olo.
Sinnehän pikku nassuli oli päässyt kiinnittymään oikein tomerasti.Täti oli nähnyt viime yönä unta että lapsi tulee 4 päivän sisällä ja että olisi tyttö.Hmm..Saattaahan se olla tai sitten ei.
Täällä on tälle aamulle satanut ensi lumi!
Kaikkein parasta ensi lumen tulossa on sen tuoksu,kaikki tuoksuu niin puhtaalle ja raikkaalle kesän jälkeen. =) On kyllä tosi hilpeä olo nyt.

Nyt olen muuten huomannut senkin että olen alkanut vaappumaan kävellessä,ihan uusi kokemus/tuntemus sekin!

=)
 
MinttuMaarialle kovasti jaksamista käynnistykseen! On varmasti pitkä aika odotella jotain tapahtuvaksi. Itsellä odoteltiin supistuksia monta tuntia, ei sitä voi edes verratakaan monen päivän odotteluun...

Täälläkin on jo lunta :D Tai räntää satoi koko aamun, maa kuitenkin osittain valkeana =) Hyvä että mies vaihtoi eilen vai toissapäivänä talvirenkaat. Oli ollut silti kuulemma vähän liukasta ajella äkkiseltään.

keiju: Itse testasin eilen, tyttö oli rinnalla puoli tuntia. Sen jälkeen vielä sain pumpattua 50ml, eli täällä ei ole vielä likalla tarpeeks voimia imeä. Jospa se siitä kun kasvaa ja voimistuu vielä.
Neuvolantäti on liian imetysintoinen. Jos sitä kuuntelisin, en antaisi lisämaitoa ollenkaan. Tein sen virheen esikoisen aikaan ja silloinpa vasta yöt valvottiin! Molemmat olleet niin pieniä syntyessään että eivät jaksa imeä alkuun kunnolla.
Ja voihan se sulla olla niin että rinnat ei annakaan entiseen malliin pumpulle enää. Ja muistaakseeni jossain vaiheessa rinnat tavallaan tottuvat eivätkä pakkannu enää niin kuin aiemmin! Mulla ainakin oli niin. Pakkaantuminen täälläkin alkanut hiipumaan, mutta kaipa sitä maitoa siellä silti on! Eli sullakin siis tuntuvat pehmeiltä jo? Mut tsemppiä sinne :heart:

Ei tää imetys ole niin helppoa vaikka vois luulla et kyl se siitä kun tissin vaan suuhun tunkee :LOL: Esikoiselta helpotti joskus 3kk:n kohdalla huomattavasti, ei mennyt niin kauan enää ja muutenkin luonnistui vaikka pimeässä makkarissa tuosta vaan =) Alku se on aina vähän hankalaa.

Jokohan illalla on vauvauutisia täällä =)

Luminka
 
Tänään oli neuvola ja tässä uusia kuulumisia:

Rv 10+5 (11.4.2008)
Paino: 72,6 kg
Verenpaine: 123/76
Hemoglobiini: 137
Sydämensyke: 170+
Pissa: Puhdas

Rv 15+4 (15.5.2008)
Paino: 71,8 kg
Verenpaine: 133/80
Hemoglobiini: 129
Kohdunpohjan korkeus: 17
Sydämen syke: 150+
Liikkeet: +
Pissa: puhdas

Rv 21+3 (25.6.2008)
Paino: 73,4 kg (nousua 260 g/vko)
Verenpaine: 119/81
Hemoglobiini: 132
Kohdunpohjan korkeus: 23
Sydämen syke: 140-160 +
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 25+5 (25.7.2008)
Paino: 75,6 kg (nousua 550 g/vko :ashamed: )
Verenpaine: 124/74
Hemoglobiini: 123
Kohdunpohjan korkeus: 26
Sydämen syke: 140+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 29+1 (18.8.2008)
Paino: 75.5 kg
Verenpaine: 125/72
Hemoglobiini: 111
Kohdunpohjan korkeus: 27
Sydämen syke: 140-147+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Poikki

Rv 31+5 (5.9.2008)
Paino: 76.6 kg
Verenpaine: 123/78
Hemoglobiini: 112
Kohdunpohjan korkeus: 28
Sydämen syke: 136-167 + / Liikkui
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Raivo

Rv 34+1 (22.9.2008)
Paino: 76.5 kg
Verenpaine: 122/75
Hemoglobiini: 107
Kohdunpohjan korkeus: 32
Sydämen syke:137
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 36+1 (6.10.2008)
Paino: 77.3 kg (+380g/vko)
Verenpaine: 125/78
Hemoglobiini: 122
Kohdunpohjan korkeus: 31 (jipii, hiukan pienentynyt)
Sydämen syke:143+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 37+4 (16.10.2008)
Paino: 77.6 kg (+30g/vko)
Verenpaine: 122/78
Hemoglobiini: 127
Kohdunpohjan korkeus: 32
Sydämen syke:135+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 38+5 (24.10.2008)
Paino: 79.3 kg (+1488g/vko) (APUAAA!!!!)
Verenpaine: 120/77
Hemoglobiini: 131
Kohdunpohjan korkeus: 31
Sydämen syke:146+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 39+5 (31.10.2008)
Paino: 79.2 kg (+100g/vko)
Verenpaine: 121/80
Hemoglobiini: Ei mitattu, koska viime kerralla jo hyvä.
Kohdunpohjan korkeus: Ei merkannu!!
Sydämen syke:140-160+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Neuvolassa kaikki hyvin. Seuraava käynti olisi sitten 5.11.2008, jos en sitä ennen ole päässyt jo tosi toimiin :D
 
Jaksamisia MinttuMaarialle.

Meillä taas anoppi soitti äsken että joko... Oli kuulemma yrittäny eilenki soittaa mulle mutta en ollu kuulemma vastannu. Mulla ei ole puhelin soinu eikä vastaamattomissakaan ollu mitään. Kai se tuo puhelinki alkaa suodattaan jo noi anopin puhelut.. :D Oli soittanu eilen miehelle sitte että mikä tilanne joko synnytetään. :headwall: Kerrassaan mulla järki pysähtyy. Sanoin sitte tänään että kyllä me sitte ilmoitetaan ku aika on koittanut ja lapsi maailmassa. Tuumasi vain että niin tiedänki mutta mä vaan täällä hermoilen. Sitte paukautti että pojat kuulemma ruukaa mennä aina yli ku silläkin on menny kaikki 4 poikaa. :eek: :eek: Sanoin ettei mun mielestä tuossa ole perää ku oma synty päivän etuajassa ja siskoilla molemmilla on tytöt menny yli.

Sitte sain sanottua että ollaan päätetty vauvan syntymän jälkeen rauhoittaa tilanne kun päästään kotiin. 1-2 viikkoon ei oteta vieraita vastaan ollenkaan jotta saa tuo vielä nuorimmainen neiti tutustua vauvaan kunnolla. Ja se että kun huomaa ettei olekaan enään se joka on kaiken keskipiste. Saatais sillä vähä sitä mustasukkasuutta pois jos sitä ilmenee. Pahintahan on se että jos heti vieraita pukkaa ku kotiin tullaan ja kaikki tulee ja huomioi vain vauvan niin siitä se riemu repiää. Oli kuulemma jo mies sanonu samaa äidilleen ja oli tosi ymmärtäväinen... Ja laukasi vielä että kun niitäkin ihmisiä on jotka ei kuuntele perhettä ollenkaan ja tuppaavat heti kylään ja soittelevat kokoajan kuulumisia... :headwall: :headwall: Ite just sellainen.

Täällä supistellu aamu 8 sta asti nyt hieman tiheemmin mutta välit pyörii siinä 3-15 min luokkaa. Joskus tulee lyhyimmillä väleillä ja kohta on pidemmillä. Saa nähä sitten miten käy. Onneksi äiti tulee tänne mies ystävänsä luo niin on joku jonka hälyttää jos yöllä tulee lähtö. On pikkasen lyhempi matka täältä ku äidin kotoota lähtee.

Mutta nyt imurin varteen jos se vaikka nopeuttais ja kipeyttäis entisestään noita suppareita.

Löllykkä ja haamu 39+4
 

Yhteistyössä