Marraskuun masunkasvattajat HEINÄKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Huomenta! Taitaa Suomessa olla hieno ilma, kun ketään ei oo tänään eksyny ruudun ääreen =)

Kiitos Kuunkullalle eilisestä! Treffasimme puoli päivää ja kahvittelimme, söimme ja shoppailimme vauvoille. Kyllä oli mukavaa!!!!! :heart: Ja een sydämen kyllyydestä näitä vauvajuttuja puhuttiin ja vähän muitakin.

Hankinnoista:
- Vaunut
- Sekalaisia vaatteita (esim. 4 kaunista mekkoja, mut vähän mitään hyödyllistä kuten bodeja)
- Sänky saadaan pian (babybayn sellanen omaan sänkyyn liitettävä)
- 1 lelu
- Imetysliivit (pinkit...)
- Marimekon tuttipullo
- 1 ruokalappu ja tossut

Näistä siis suurin osa lahjoina saatua... Odotellaan vielä sitä äitiyspakkausta ja niitä tavaroita ihmeteltäväksi, sitte mietitään mitä vielä mahtaa puuttua ;) Ihanaa, kun saan (ostan) sen Pöppikseltä ;)

Mites monilla näytti olevan sitteri hankittuna... ite en oo koko asiaa edes ajatellu. Onko kätevä ja tarviiko sitä pakosti?
 
Huomenia...

Pitkästä aikaa hyvin nukutun yön jälkeen oli mukava herätä. En joutunut käymään yöllä kuin kerran vessassa :D

Noista hankinnoista: Meillä ei oikeastaan oo vielä kovin paljoa hankittu.
- vaunut
- turvakaukalo
- pinnasänky (miehen vanha, maalausta vielä vailla)

Sit mun äiti toi Saksan tuliaisina nallen ja paidan, jossa lukee "wenn mama + papa nein sagen, frage ich oma + opa". Oli kuulemma niin ihana, että oli pakko ostaa. Muita vaatteita meillä ei vielä pienelle ole, en ole oikein löytänyt sellaisia mitä olisin halunnu ostaa... Ai niin, olen kyllä tilannut kestovaippoihin parit kankaat, ajattelin ne ommella valmiiksi.

Nyt odotellaan pakkausta saapuvaksi ja sen jälkeen sit kai pitää alkaa miettimään, mitä tarvittais lisäksi.

Nyt aamupalan syöntiin ja sit on kai siivoiltava vähäsen, koiruuden jaloissa tulee hirveesti roskia sisälle kun on kosteat kelit...

-JennyAdelina & pieni 22+5-
 
Samat sanat Maotaolle! Oli kyllä ihan huippupäivä :D ! Tosi kiva kun päästiin livenä näkemään :heart:

Auts! Mulla oli taas viime yönä se jalkakramppi. Just kun pääsin täällä kehuskelemaan, ettei niitä ole ollut, kun olen kiltisti syöny magnesiumia :ashamed: En sitten tiedä mistä johtuu, kun ei tuota magnesiumia oikein enempääkään vois syödä kun sen 600 mg....

Meil ei ole vielä sitteriä eikä hoitopöytää...muuten alkaa olemaan kaikki isommat hankinnat valmiina.

Sitten pitäis vielä miettiä rintapumppua, rintakumeja, maidonkerääjää? Kannattaako niitä hommata etukäteen?

Kuunkulta ja poitsu rv 23 tasan
 
Sitteristä: meillä oli kyllä hyvä, pikkumies viihtyi ihan pienestä pitäen siinä. Semmonen jumppaleluteline oli sit aina siinä yläpuolella ja tykkäs niitä leluja katella. Käytettynä ostettiin ja oli semmonen malli, jonka saa siis ihan vaakatasoon laskettua. Sillon oli ihan näppärä kun esim. ruokaa laitto tai aamukahvilla istuttiin, ukkeli saatto olla sitterissä pöydällä (siis siinä vaiheessa kun ei pyöriskelly ja riehunu, että ei ollu vielä tippumisen vaaraa :) ). Käyttöikä ei kyllä ollu pitkä. Meidän ukkeli rupes kääntyilemään vajaa nelikuisena ja viiskuisena sit ryömimään, sit ei enää viihtyny sitterissä. Siinä vaiheessa oli kyllä ihan hyvä vielä kun kiinteitä alettiin maistelemaan mutta ei osannu vielä syöttötuolissa istua. Ihan makuasia on haluuko sitä ostaa, kaikki muksut ei ees siinä viihdy! Onhan se toisaalta vaihtelua muksullekki että ei aina oo sylissä tai lattialla. Ja jos on semmonen vauva joka ei yksikseen viihdy niin sitterillä on helppo myös kantaa esim. vessaan mukaan jne. (nimimerkillä kokemusta on! ;) )

Mie ostin viimeks rintakumeja valmiiks, mutta en niitä tarvinnu kuitenka. Aion ostaa nyttenki valmiiks, että on sit jos tuntuu että tarviiki. Maidonkerääjää ei ollu enkä hanki nyttenkä. Rintapumppu oli viimekski etukäteen, tosin en sitä ihan alussa tarvinnu, enkä muutenka kauheesti. Mutta kyllä se hyvä oli, mie en saanu käsin lypsettyä.

Anzkuli 23+2
 
Kuunkulta: Mä hommasin pumpun ja maidonkerääjän etukäteen valmiiksi. Sairaalasta päästyä laitoin miehen vielä ostamaan rintakumeja kun ei meinannut imetys onnistua alkuun ilman niitä!
Eli käyttöä oli kaikille, kerääjä oli alkuun aina toisessa rinnassa, herui niin paljon joten oli helpompi siihen kerätä maidot kuin liivinsuojiin (joita ois mennyt noin 3/imetys :whistle: ). Sit jossain vaiheessa alkoi pärjäämään ilman kerääjää kun toinen rinta antoi vaan pari tippaa kun toista vauva söi.
Loppujen lopuksi nuo eivät niin kalliita ole. Hyvä olla varalla, eipä oo kiva alkaa keskellä yötä säätämään superkipeää nänniä vauvan suuhun... AUTS!
Hirmu stoori tulee, mut vielä jatkuu... :D
Parin kuukauden päästä en sit enää tarvinnut kumeja enkä kerääjää. Mut pumpulla tarpeen tullen tyhjensin maitoa. Mut kyllä varmasti ilmankin pumppua ois pärjännyt, mut helpommin sai sillä tulemaan.

Maotao: Meillä oli sitteri aika lailla käytössä. Riippuu tietty vauvasta, ei kaikki viihdy siinä! Mut meillä neiti köllötteli siinä ja kattoi kun minä tein kotihommia (tai oli lattialla lelujensa keskellä). Kun aloin soseita syöttää, siinä oli hommassa oli tosi kätevä! Itseasiassa syötin siihen saakka sitterissä kunnes sai rueta istumaan syöttötuoliin. Sen jälkeen sitteri menikin jo kaappiin.

Huh huh! Siivosin tuossa aamupäivän. Tein salaattia (tonnikala) itselleni illaksi niin saan syödä sit lähtiessä kun muut viel juo =)
Sain neidin jopa ekalla yrittämällä nukkumaan :saint: Täs vietän rauhallista hetkeä, keittiö on vielä siivoamatta mut ennättäähän tuota vielä. Antaa tytön nukkua rauhassa niin ei ainakaan mun kolinoihin herää!

Lopuksi vielä uusin masukuva, nyt siis tasan 24 :heart:


Luminka
 
Mulla on hankittuna lähes kaikki. Sitterin ostan vielä ja pienen toppahaalarin. Sit noit rintakumei ostan ja pumpun ehkä. Mut kaikki valmiina pientä varten. Enää se asunto puuttuu. Tietty vaatteita hankin lisää, mut kyllä noilla jo pärjäis varmaan, en vaa voi olla ostamatta. :whistle:

Rinzessa ja papuRinssi rv.23+3
 
Mulla ois paholaisen kakku uunis vieraita varten.. Toivottavasti kelpaa.. Heistä ei koskaan tiedä.. En mitää muuta leiponu, vaikka tarkoitus oli myös porkkanapiirakka tehdä.. Mutta herättiin vasta klo 11, joten en jaksanu enää ruveta sen enempää tekee. Kaupasta hain valmiit korvapuustit.. ajatellen itseäni, että pääsen helpommalla.. :whistle:
Esikoinen imuroi ja siinä meidän siivous tänään.

Väsyttää silti, vaikka on ihan hyvin nukkunu. Mutta nyt käyttää koiruliini pihalla. Kohta pitäis vieraidenkin saapua! :wave:
 
Tässä tänhetkinen tilanne vauvatarvikkeiden ja vaatteiden osalta :D

1 töppöset
2 tossut
8 sukat
1 sukkikset
2 alkkarit
1 myssy
2 tumput

vaatteet koon mukaan:
50cm 1kpl
56cm 5kpl
60cm 2kpl
62cm 9kpl
68cm 2kpl
70cm 2kpl
ilman kokoa 4kpl

Tarvikkeet:
2 tuttipulloa
3 ruokalappua
jokunen vauvan lelu
mobile
imetystyyny
vaunut (yhdistelmät)
hoitotaso
vauvan kirjoja paljon
itkuhälytin (vanha)

Tutuilta saan/ostan:
amme
turvakaukalo
pinnis+patja
sitteri

Uusina ostan vielä ainakin nämä:
rintakumeja
maidonkerääjiä
rintapumppu

Näistä suurin osa on saatuja tai käytettyinä ostettuja!

Tuleeko jollekkin mieleen mitä vielä tarvis?

Toki mukaan tarttuu vielä paljon kaikkea, mut tossa tän hetkinen tilanne =)

Rinzessa ja papuRinssi rv.23+3
 
Heipsis!! Ja viikkoja tänään sitten huikeat 24!! :heart:
Mulle oli tälle päivälle pari ystävää järkänneet ihanan hemmottelun (vauvakutsujen tilalle, joista en oikeen perusta)...
Hakivat mut kotoa yhdeltä ja käskivät olla näkäisenä.
Veivät mut kauneushoitolaan jossa sain valita käsi tai jalkahoidon, otin jalkahoidon....IHANAA!!! (lomakin alkoi juuri sopivasti) Nyt on jalat kevyemmät, jaksaa tepastella ja kehtaa sandaaleissa kulkea.
Sitten menimme syömään, otin vuohenjuustolla kuorutettua broileria röstipotuilla :p
Kaiken päätteksi käytiin vielä kauppoja kirtelemässä ja arnoldissa tarjottiin vielä valkosuklaadonitsi ja mansikkasmoothie, slurps!! =)

Kyllä on ihania ystäviä :heart:

Nyt tulin pyörähtään kotona, ja illalla lähden yhden ystävän grillijuhliin, miehet jää kotiin, kun ukko oli eilisestä-tähän aamuun varpajaisissa. Nyt on sitten MUN päiväni... :D

Helmi ~leijuu taivaissa~
 
Iltaa :)

Aivan ihana masu Luminkalla!

On ollut puhetta hankinnoista, meillä on (jo)
-pinnasänky
-(yhdistelmä)vaunut
-turvakaukalo
-pikkaisen vaatetta ja lakanoita
-Tilattuna hoitotaso ja verhokatos sänkyyn
Rahaahan kaikkeen tavaran hankintaan saa laitettua niin paljon kun haluaa, mutta pikkaisen hukassa olen mitä muuta vielä tarvitsee :ashamed:

Selkäsärkyjä eikä muita ole (vieläkään) tullut *koputtaa puuta*. Eli olo on vieläkin ihan hyvä. Tosin - voiko se olla närästystä, että kurkussa polttava tunne? Vaivaa useesti iltaisin, tosin menee ihan itsekseen yön aikana sitten pois.

Tämä ötökkä tulee olemaan omille että miehen vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi. Jotenkin liikutuin aivan suuresti kun appiukko tokaisi kun oltiin siellä käymässä "Jos tuo sinun anoppi hössöttää nytten niin paljon, niin kyllä mä odotan että on marraskuu - pääsen minäkin hössöttämään". :D Tosin nykyyän liikuttuu kaikesta kovin herkästi :snotty:

Yamini + ötökkä 23+6
 
Yamini: Meilläkin on miehen puolelta eka lastenlapsi ja siellä on jo puoli sukua ilmottautunut lapsenhoitajiksi... :LOL:

Babysitteristä vielä: Millasia ominaisuuksia hyvässä sitterissä olis? Onko jotain vinkkiä merkistä tai mallista mikä ois hyväksi havaittu? (kurkkaan E-Baysta sitte...)
 
Tulin juuri kotiin. Oli oikein kiva ilta. Olin kaverin grillipippaloissa ensin ja sitten vielä piipahdin kavereita moikkaan baarissa. Rentouttavaa käydä tuulettumassa, ja jutustelemassa...mutta kyllä en jaksais koko yötä kukkua kylillä. Hetken vielä vaihdan miehen kanssa kuulumisia ja sitten nukkuun. . .

Oikein mukava on ollut päivä, huomenna varmaan lähdetään kesälomareissuun, mutta varmaan aamulla poikkeen vielä kurkkaan!

Öitä. |O
 
Huomenta |O
En saanut unta enää, mies heräs töihin tuossa ennen puolta, pyörin jo sitä ennen sängyssä kun ei tullut uni :kieh:
Oli kyl eilen niin väsy olo, et tulin kotiin jo kymmeneltä! Selkään koski, sekä tuntui et mahasta nahkat repee. Istuinkin varmaan tunnin kun toiset olivat kuuntelemassa ja kattomassa Paula Koivuniemeä. Joka siis soi vieläkin mun päässä, perkules :kieh:
Ei sitä vaan enää jaksa, kuten helmi jo ennätti sanoa. Mut kiva se on jossain päästä käymään. Mut ei tosiaan koko yötä millään, eikä tosin ole tarviskaan!

Loistavan näköinen ilma ulkona, jos jaksais neidin kanssa olla aamupäivällä. Sitten on luvannut vähän sadetta, taas. Voisinkin tässä hakea pakastimesta lihoja sulamaan jos miehen kanssa grillattais ruoaksi :p Niinpäs teen...

*pakkaselta juuri palanneena*
Otin samalla vähän aamupalaa, leivän ja vähän salaattia. Jos vaikka kohta alkaisi vihdoin nukuttamaan, ennättäis pari tuntia torkkua ennen kuin neiti herää =)

Luminka ja neito 24+1 (joka myllää kovasti parhaillaan =) )
 
Huomenta----tai päivää =)
Aamukahvit juuri juotu, poika kattelee mehiläisen elokuvaa. Kun herää aina viikonloppuna niin myöhään, että kaikki piirretyt loppuneet aikaa sitten. Toivottavasti tää tulokas saa isoveljensä (ja muun perheen) unenlahjat. :saint:

Luminka: Ollaanpas me aina samaan aikaan "viihteellä"!!! :D HUOM! Aina.... ;)
Musta on kivaa kanssa aina lähtee, ja vähän laittautua ja katella sitä alkuillan meininkiä, kun syödään napostellaan ja muut alkaa oleen huppelissa, sitten onkin hyvä lähtee hyvin mielin nukkuun...ja aamulla on virkeenä!

Oli kyllä niin ihana päivä eilen. Kelpaakin moisen hemmottelun jälkeen lähteä perheen kanssa reissuileen, jaksaa nyt hyvin katsella ja kuunnella ukkeleiden juttuja. Kalaan kuulemma ainakin pitää päästä (tulee kuin yhdestä suusta). Poikakin on niin kalamies että...olis mato-ongella sellasen 4-8tuntia putkee....bläääh, pitänee varata kasa lukemista mukaan.

TARVIKKEISTAKIN OLI PUHETTA:

Ollaan ostettu tähän mennessä tosiaan ainoostaan; 60cm ruskea body! :LOL:

On olemassa 4 vuoden takaa:
* emmaljungan yhdistelmät
* matkarattaat
* turvakaukalo
* pinnasänky
* sitteri
* kylpyamme
* peitot, lakanat, sideharsot, pikkupyyhkeet
* vaatteita monta laatikollista
* syöttötuoli, potat ym.

AION HANKKIA:
* ehkä muutaman pienen vaatteen (on ne vaan niin ihania..)
* turvaistuin (myöhemmin)
* uudet vaunut-rattaat (vielä ?)
* kantoliina? (haluis kokeilla)
* kestovaipat ? (haluis myös kokeilla)

että semmoista, onneksi on vielä lähes kaikkee tallessa, voi sitten pikkuhiljaa ostaa jos tarvi jotain... ei ole ylimääräistä rahaakaan, jotta kauheesti viittis tuhlata, ja jotenkaan ei meidän mielestä oo järkevääkään että kaikki laitettais uusiksi, kun kerran ihan hyviä vielä nuo välineet ja vaatteet.

helmi
 
Heips kaikille!

Ilmoittaudun minäkin tänne marrasmasuihin, vaikka vähän myöhässä... Eli kolmas lapsi tulossa, laskettu aika 5.11.
Kotona touhuamassa jo tyttö 3 v ja poika 1 v 5 kk eli vilskettä mökissä riittää!!!



 
Heips!

Aamulla kirjoitin pitkät tarinat kahteen otteeseen ja kummatkin katos ja kyllä harmitti!!!

mutta uudella yrityksellä!

Hankinnoista: meillä löytyy esikon ajalta valmiina Emmaljungan vaunu-rattaat (en tiedä oikeaa nimeä, ei perinteiset yhdistelmät) (siis sellaiset johon on erikseen pehmeä kantokoppa joka laitetaan ratas osan päälle, mutta meidän jätti-poika mahtui viimes tuohon koppaan alta 3kk ja sitten siirtyi nukkumaan pelkkään ratas-osaan ja tarkeni niissä tosi hyvin).
sänky löytyy, vaatteita tosi paljon, amme yms. kantoliinan sain kaverilta lainaan.
Ainoa kalliimpi juttu jonka hankkimista mietin on turvakaukalo, että ostaako uusi vai lainatako veljen perheeltä (ollut kolmella käytössä) kun mietin sitä turvallisuutta, kun oon joskus lukenut jostain että turvallisuus "laskee" joka käytön myötä, onkohan totta?
sitteriä meillä ei myöskään ole, että sen varmaan ostan ellen lainaa veljeltä. sitten täytyy tietty ostaa pulloja, tutteja, rintakumeja, vähän vaatteita (just sen takia että niitä on niin ihana ostaa!:) ). yks juttu joiden huomasin "kadonneen" on harsot!! silloin niitä oli reilut 10kpl ja nyt vain yksi!!! muistan että joskus niitä jäi jonnekin kyläpaikkoihin ja välillä heitin muutaman roskiin kun ne meni kovassa käytössä huonoksi. mutta aika vähällä ostamisella selviää tällä kertaa verrattuna esikkoon.

tulentytöltä odotan mielenkiinnolla raporttia hääpäivästä!:) on niin ihana aina kuulla häistä! omia häitä odotellessa...;) siis jos ne nyt joskus edes ovat!!:)

loma lähenee loppuaan... huomenna pitäis mennä töihin. :( ois niin kiva olla kotosalla. onneksi vielä se yksi viikko jäljellä elokuussa.

tulin just kotiin, kävin viimeisissä alennusmyynneissä, mutta eipä niissä juuri mitään enää ollut. kummipojalle löysin hupparin synttärilahjaksi joka oli -30%, mutta kiva oli olla pitkästä aikaa yksinään liikenteessä!:) totesinkin aamulla miehelle että tänään lähden yksin kauppoihin, että olen ollut 2,5 viikkoa lomalla ja niin tiiviisti esikon kanssa, että lenkillä ainoastaan yksin ja kerran puoli päivää kotona kun mies ja muksu oli mummolassa. toki ollut aivan ihana viettää kunnolla aikaa pojan kanssa, mutta kiva päästä välillä yksinkin. toki esikko ollut pari kertaa hoidossa ja me miehen kanssa kaksin tupareissa yms, mutta ihan yksin!

helmi: kyllä on ihanat ystävät kun järkkäsivät sulle tuollaiset!:) kuulostaa tosi ihanalta ja rentouttavalta!:) mun kaveri puhui jonkin aikaa sitten että haluaa järjestää mulle jotku vauvajuhlat, ei ihan perinteisiä amerikan tyylisiä, mutta jonkinlainen tyttöjen rentouttava ilta ennen kuin vauva-arki pyörähtää käyntiin. olis kyllä ihana jos joku järjestäis! ei niitä varmaan itsekään voi järkätä..?!? :ashamed:

mutta nyt pieni lepo sohvalla ennen kuin miehet herää ja lähdetään kummitytön 2v synttäreille!

kyllä on pojalle kova, kun nyt on tosi paljon lasten synttäreitä lähes viikon välein ja hänen omat on syyskuussa niin ymmärtää se miksi aina muiden synttärit ja lahjat eikä hänen! hyvää harjoitusta vauvan tuloa ajatelleen..;) ikää siis nyt 2v10kk

korppinen rv24!!! :heart:

hoksasin muuten etten oon vieläkään saanut neuvolasta niitä papruja kelalle. onkohan niin että kun haen äippärahaa viimeisin 6kk mukaan niin se lasketaan siitä kun jään äippälomalle niin taakse päin 6kk?
 
sohvi05: terevtuloa joukkoomme!!

korppinen: mie muistelen että turvakaukaloissa se käyttöikä ois 5 vuotta jonka voi ihan huoletta käyttää. Että sen mukaan varmaan kolmella muksulla ollu just just saattas vielä mennä. Varmaan riippuu kyllä sit siitäki, että minkälaisessa käytössä on ollu, että onko sitä hyvin pidetty. Varmaks en tiedä! *googlettaa* liikenneturvan sivuilla sanottiin että 5 vuotta on semmonen karkea nyrkkisääntö (ja tarkottaa sitä miten materiaalit ja rakenteet kestää esim. lämmön ym. vaikutusta), mutta uusi on aina varmin ja paras kun istuinten turvallisuus kuitenki kehittyy! Me hankitaan kuitenki käytetty kaukalo, se on kahella muksulla ollu, vissiin vm. 2006 tai 2005 että ei kauheen vanha kuitenka.

Hulinaviikonloppua on vietetty, ei oo levosta ollu oikeen tietoakaan. :| Onneks huomenna menee ukko töihin, niin mieki kerkeen vähän huilata... Plääh...

Anzkuli 23+3
 
Anzukuli kiitos tiedosta! täytyypä jutella miehen kanssa ja mietiskellä asiaa. kun toisaalta just vielä se että taas sen kaukalon käyttöikä on aika lyhyt, viimes se oli meillä käytössä 7kk ja sitten jos ostettiin toisenlainen istuin, mutta tottakai se turvallisuus taas sitten. mutta täytyy miettiä! nyt valmistelemaan grillausta!:)

meillä poitsu muuten oppi ajamaan tänään kunnolla pyörällä!:) oon käynyt "opettamassa" pari kolme kertaa ja tänää mies kävi tuossa läheisessä lapsille tarkoitetussa liikennepuistossa puoli tuntia ja tulivat sieltä niin poika osas pyöräillä jo niin täysillä että käytiin jo lenkillä!:) on tuo isien taito opettaa tuollaisia juttuja ilmeisesti vähän eri kuin nää äidin varovaiset varottelut, että varo nyt ettet vaan kaadu! mä oon ainakin niin varovainen että varmaan poikakin säikähtää mun varotteluja eikä uskalla edes kokeilla. lenkillä ollessa alkoi vaan sattua kunnolla mahaan eikä pysähtelykään auttanut, mutta kylläpä se taas tuosta!
 
korppinen: meillä on ihan sama juttu että isin kannattaa opettaa kaikki uudet jutut. Mie oon niin jo "leipiintyny" tähän arkeen, että miulla on kaikki luovuus ja innostamisen keinot jossaki hukassa. :D Ja toisaalta meillä pikkumies kyllä protestoi miulle kaikesta ja sillä menee heti hermo jos ei joku juttu onnistu. Isin kans on paaaaljoooon kivempi touhuta niin ei muista ees kiukutella! Viimesin oli tuo pukeminen kun mie oon koko kevään sitä pukemista koittanu saada sujumaan ja ei muuta kun kiukkua vaan! Isi oli viikon lomalla ja sillä aikaa hoiti kaikki pukemiset ukkelin kans ja nyt poika osaa sit paidanki pukea ite. Että näin... Mutta hyvä että osaa! :)
 
Heippa taas!

Tervetuloa vaan sohvi05 :wave: On varmasti vauhtia teidän perheessä =) Ja vauhti sen kun kasvaa kun masun asukas lähtee liikkeelle sit joskus :heart:

Miten teillä vaavit heiluu mahassa?
Potkaiseeko esim. jos laittaa käden mahan päälle? Entäs antavatko illalla patjalle kyytiä? =)

Mun neitonen antaa välillä hirmu tykitystä, sit välillä yksittäisiä potkuja, joskus tuntuu ihan pientä hipellystä... Sit esim. tällä hetkellä vissiin suoristelee itteensä, maha heilahtaa vähän joka suuntaan, ja tulee sellaisia parin liikkeen värähdyksiä :D Vaikee selittää, mut ihan kuin jotain pikku sähköiskuja =)

Hyvänen aika, ei ole enää kuin reilut 2kk ja täällä aletaan jäämään äitiyslomille :heart: Aivan mieletöntä miten nopeaan aika kulunut!
Ihan kiva kun saa taas vähän enemmän rahaa, ei tällä kotihoidontuella paljoa ostella. Miehen tuloilla tässä ollaan enimmäkseen elelty, mä maksan yhtiövastikkeen ja käteen jää sanotaanko liian vähän |O Mut silti kummasti on mulla rahaa löytynyt mammavaatteisiin sekä lastenvaatteisiin :whistle: Hölmöähän se ois syksyllä maksaa muksujen vaatteista enemmän kun nyt saa alennuksista hankittua valmiiks :p
En siis mikään tuhlari ole jos jollakin tuli sellainen kuva, saa tässä laskeskella tarkkaan mitä raaskii ostaa. Mut sit on kiva kun tosiaan tulee hyvät äippärahat marraskuusta lähtien :D

Mä myös odottelen suurella mielenkiinnolla Tulentytön häästrooria =)

Luminka
 
Minulla on mieliala hiukan maassa, joten minua ei täällä kirjoittelemassa näy.. On jotenkin masennusfiilis päällä, eikä mikään enää kiinnosta. Haluaisin vain mennä takas töihin.. Mutta sinnekään, kun ei toisaalta halua.

Tänään käytiin pitkällä lenkillä ja loppu matkalla huomasin, että oikea käsi on turvonnut ihan kivasti.. Ei näyttänyt hyvältä. Kyllä se siitä laskeutui.. Siis turvotus :D. Mutta eikai jo nyt ala raskausmyrkytys oireet.. :headwall:

RD & Nuppu 24+0 :heart:

Masukki on mieletön jalkapalloilija, mutta antaa onneksi yöt nukkua.
Milloinkohan äitiyspakkaus tulee? Huomenna tulis viikko täyteen päätöksestä, että ovat myöntäneet minulle sen :D. Eli maksimissaan enää viikko :heart:
 
RD: Jaksuja ja toivottavasti olo piristyy! :)

Meidän vauveli on ihan mahoton potkija. Paljon napakammin potkii tää kuin esikoinen (tosin nyt onki istukka takana...). Ihan kunnon monotusta tulee. Nyt alkaa tuntua myös potkut tuolla sisällä, eli kun potkii esim. alaspäin niin mukavasti aina vihlasee, ja voi mahoton jos ois vessahätä... Muikeelta tuntuu. HUH!

Mieki ootan äippärahan alkamista. Tosiaanka tuolla kotihoidon tuella ei kauheesti shoppailla - eikä mitään muutaka tehdä. Meillä on ukolla myös melko pienipalkkainen työ. Mutta meillä on kuitenki omat rahat, ukko on välillä tosi ajattelematon rahankäytön suhteen... |O Ostelee joskus ihan mitä sattuu. Me on sovittu yhessä minkä verran laitetaan talous- ja muihin menoihin rahaa aina rahapäivänä yhteiselle tilille ja mie hoidan sit sieltä laskujen maksun ja kauppaostokset (se pankkikorttiki on miun nimissä :kieh: ). Sitpähän voi loput rahansa tärvätä ihan mihin haluaa ja miun ei tarvii ressata sit että onko rahaa ostaa ruokaa tms.

Hyvin toimii, paitsi että miulla ei oo kauheesti nyt rahaa käytettävänä. Mutta ite oon valinnu että en mee vielä töihin, oon melko ehoton sen suhteen että pienet lapset kotona (siihen saakka ainaki kun mamma pää kestää! ;) ) Mutta kohta siis pitäs tulla melkein tuplasti kuussa rahaa! Pitäs kyllä yrittää niistäki sit säästää jonkun verran kun sit taas kotihoidon tuelle jään. Mutta kunhan päätökset tulee niin pitää sit ruveta laskeskelemaan ja suunnittelemaan tätä taloutta taas! :) *ei malta oottaa että pääsee sit uusimaan vaatekaappia ens keväänä!*

Mie harrastan kans noita ale-osteluita. Nyt kesän alesta ostin pikkumiehelle 98 koon vaatteita vaikka todennäköisesti kerkeisin niitä vielä tammikuun alestaki hankkia... Ja vauvalle ostin 68-kokoa kun niitä meillä ei kauheesti oo esikoiselta tallessa. Hän kun alkoi ryömiä sillon 68-kokoisena, niin kaikki bodyt sit veny ja nyppäänty ja pinttyi (meilläkö muka likaiset lattiat... :whistle: ) siitä eestä... Mukavampi tosiaan on ostaa puoleen hintaan kuin normaalihintaisena! Onneks on tottunu aina penniä venyttämään, niin ei tää niin vaikeeta oo! Asennekysymys lähinnä...

Anzkuli 23+4
 
huomenta!

se ois sit taas maanantai ja työpäivä... nää alku viikot on yleensä tosi kiireisiä mutta vielä näyttää rauhalliselle.

Oltiin viikonloppu siellä sotkamon reissulla, mentiin me pojan kanssa sinne muistotilaisuuteen sitten ja ihan hyvin se meni, pojan kanssa paljon puhuttiin etukäteen ja senkin jälkeen on puhuttu siitä että siomummo on mennyt pois jne. ja pojalla onkin tarve ollut siitä puhua eilen oli toiselle ukille illalla kertonu siitä ja sanoin sit muillekkin että pitää jutella siitä eikä vaan sivuttaa asiaa niin ei omassa pienessä mielessään sitä sit mieti liikaa.
Oltiin sellasessa lomakylässä yötä, aivan ihana paikka. Siellä oli eläimiä ja kaikkea virikkeitä lapsille ja aikuisille. Trampoliinilla pompitiin pojan kanssa(poika pomppi äiti istu "kyydissä").
miehen isä meidät yllätti, olivat menneet naimisiin naisensa kanssa pari viikoa sit, eivät olleet vielä muille kertoneet uutista, naisen lapsille aikovat kertoa parin viikon kuluttua. Tarjosivat meille skumpaa ja mulle oli ihan oma iso pullo alkoholitonta :p

Eilen sit tultiin jo hyvissä ajoin pois sieltä, mökille mentiin uimaan ja syömään ku anoppi oli ruoan laittanu. Illalla väsytti ihan hirveesti ja kyllähän tuo väsyttää vieläkin.
Minun isä soitti eilen ja pyysi pojan ens viikonlopuks heidän mökilleen kyläilemään, hakee pojan perjantaina töiden jälkeen ja vie hänet ensin löytynlohelle kaloja onkimaan ja siitä sit möksälle, sunnuntaina aamupäivällä tuo taikaisin. kivahan se on että saadaan vapaa viikonloppu kun huomenna meillä hääpäiväkin niin juhlistetaan sitä sit viikonloppuna muutaman kaverin kanssa mennään syömään johonkin ja iltaa istumaan.

noista potkuista olitte jutskailleet....välillä potkii tosi napakasti ja välillä semmosia hentoja sipasuja, itse tunnen ne päällepäinkin mutta jos jonkun muun käsi menee mahalle niin takuulla lopettaa potkuilun. välillä on sellasia hiljasia aikoa että ei potkuttele pitkilleen pitää ihan "tuuppia" että antais ees vähän potkui ja välillä potkii niin paljon että sais hillitä itteesä :LOL:

joo jospa tämä riittäis tällä kertaa.... =)

keiju ja jäbä 23+5
 
Heiii... tänään vaihtuu viikon, 23+0 ja mukava olla! Vaikkakin maanantai. Ja ihan töihin asti tässä pitää lähteä sitä rahaa tienaamaan ;)

Mä olin eilen kattomassa kaveri-kuista vauvaa ja sieltä tuli kovasti vaatevaraston täydennystä... 50-sentisiä pikkiriikkisiä kokoja, kun tuo neiti oli tullut 6 vko ennen laskettua aikaa maailmaan. Saas nähdä onko meidän pikkunen edes niin pieni... =)
Vai mahtaako 50-senttiset vaatteet kuitenkin mennä, jos vauva on vaikka 53-senttiä pitkä ...? (kuten minä ja mies molemmat syntyessä...)

 
Mä olin eilen kättärillä päivystyksessä yöllä, kun supisti ja olo meni tosi heikoksi ja pyörrytti vaan. Ottivat sitten kaikkii kokeita jne. vaavi kunnossa :heart: Viis äidin voinnista, se on vaan sit voi voi jos on huono olla... mä voin edelleen huonosti, mut pääasia, et papu on voimissaan. Eli täällä ei kauheen vahvasti mee :snotty: Istuminen raskasta.

Rinzessa ja papuRinssi rv.23+5
 

Yhteistyössä