Marraskuun masunkasvattajat ELOKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Mun piti tulla helmille toivottamaan voimia töihin! tiedän mistä puhut kun iltaisin on niin kuollut ettei jaksa mitään ja sittenkin kun on vapaa kuten mulla tänään niin menee täysin palautuessa... en oo saanut mitään aikaan enkä edes unta saanut esikon nukkuessa kun tuntuu että on liian väsy. kyllä harmitaa etten eilen tahtonut saikkua siltä lääkäriltä enkä kehtaa ihan heti neuvolaan soitellakaan erikseen että tarvin saikkua. no tyhmästä päästä kärsii koko kroppa! mutta pyydä vaan helmi saikkua!

ja tuosta SF mitasta... en taida kehdata sanoa edes että mulla oli viime neuvolassa kolme viikkoa sitte eli rv 26+ niin 31cm ja viime raskaudessa viimeisellä mittauksella viikolla 36 muistaakseni 39 tai 41cm että sellaisia lukeamia... :ashamed: ei silti että neuvolatäti just selitti että kun mulla on maha niin hirmu ylhäällä mikä ongelma synnytyksessäkin kun ei meinaa laskeutua ja toisaalta suurta mahan kokoa selittää nyt myös runsas lapsiveden määrä. mutta onhan tässä masussa kantamista! varsinkin kun siellä on vaan yks niin välillä ihan hävettää,,, mutta ollaan nyt reilusti raskaana kun ollaan!

Hohhoh!
Mun ahistus on ihan himppusen helpottanut, kun pienet itkut tirautin ja sitten keskustelin ukon kanssa kaiken mahollisen, purin sille huoltani rahatilanteesta ja kaikesta. Ja kun se oli ihan luottavainen niin kai itellekin parempi mieli tuli,. :)

Mut oon kyllä niin rikki fyysisesti kuin olla ja voi! Aamulla kun kuudelta nousin ylös, niin nyt klo.20.30 istuin (lue:lysähdin) alas. On täällä kotonakin vaan pakko jotain tehdä. Mehuja laitoin, ruokaa, siivoilua (pakollista pientä), pyykkiä ja sitten kyllä äsken saunottiin, mikä ihan rentouttavaa.

Vettä vaan jaksaa sataaa, mihin ihmeeseen toi kaikki vesi oikeen mahtuu, ja mistä sitä piisaakin.. :/

Anzkulillatosi pirtee pojan huone!!

Joulusta(kin)ollut jo puhetta. Mä tykkään myös joulusta, mutta tää joulukuu tuntuu jotenkin jo niin turhan täydeltä, että kuinhan jaksaa sitä vielä viettää. Poika syntyi joulukuun alussa, niin silloin oltiin kaikkina päivinä jo jollain syömässä (päästiin helpolla). Yhtenä vuonna ollaan oltu ihan kotona ja mun vanhemmat oli meillä pukkia katsomassa ja syömässä. Viime joulunpyhinä lähdettiin italiaan, joten silloiin ei joulua juuri laitettu. Nyt kyllä varmasti kuusi ym. =) Lahjoja voi oikeesti alkaa katteleen, se on ihan kauhee rahanmeno jos kerralla ostaa kaikille! Vaikkei ikinä kauheesti ostellakaan.

Tulipas nyt tekstiä, mutta jos nyt kirjottelen koko alkuviiko edestä. :D

helmi

Hehee, ette arvaa mihin mies joutui äsken lähtemään :whistle: Hakemaan mun äidiltä sankollista vattuja :D Soitti jo ennen kuutta et tulkaa keräämään, on puskat ihan punaisena! No eihän me enää siihen aikaan mihinkään lähdetä ajelemaan, mullakin oli juuri juustosarviprojekti kesken.
No, tuossa vartti sitten rimpautti et täällä ois täysi sankko et tulisko se vävy hakemaan :LOL: Ei tuo oikein mielissään lähtenyt, mutta sanoi että ei kai mulla muutakaan vaihtoehtoa ole... :saint: Kuulemma eivät ois säilyneet seuraavaan päivään (tietty oisivat menneet ihan muusiks) ja siellä pakastin ihan täpösen täynnä...
Eli meidän likat taitaa saada vattuja joka muodossa ensi talvena |O Hyväähän se mun äiti vaan ajattelee, mutta ois voinut vaikka tunti sitten sieltä puskistä jo lähteä =)

Onneks meidän porukoille 30km suuntaansa, sen vielä kehtaa vadelmien takia ajaa... =)

Asiasta toiseen, tuli aivan superhyviä juustosarvia :p :heart: Söin tuossa jo kolme kinkkujja ja tomaatilla höystettynä ja nyt on pakko lopettaa ettei maha repeä kun ennestään jo vauva venyttää tilaa ittelleen :whistle:

Huomenta - pitkästä aikaa ensimmäisenä kerkeen toivottelemaan! :) Oltiinki jo kakkossivulle luiskahdettu! Ihme!

Meillä syötiin eilen täytekakkua. Isännällä on synttärit viikonloppuna ja pikkumies halus tehä isille synttärikakun. Mie en kauheesti tykkää leipoa, mutta pitihän se tehä. Yhessä suhrattiin. Sai ukkeli laitella aineksia kulhoon ja sekoitella ja tietysti sit kaapia kulhojen reunat ja napostella muruset leivinpaperilta. :) Tein semmosen pikakakun, eli suklaamuffinssitaikinan ohjeella paistoin levyn pellillä, siitä kasasin kolme kerrosta ja väliin tein hedelmä-vaniljarahkan ja suklaarouhetta. Päälle pikkumies ripotteli sit strösseleitä. NAM! Vähän liikaa tuli syötyä... Pikkumieheltä kun kysyin että minkälainen kakku tehdään niin kuulemma suklainen ja juustoa väliiin kun isi tykkää laittaa juustoa aina leivän päälle... Ehkä tuo hedelmärahka oli kuitenki parempi vaihtoehto! :LOL:

Isännällä alkaa nyt töissä päivystysviikko, eli on viikon ajan nyt sit hälytysvalmiudessa töihin. Eli kotosalla kökötellään varmaan melko tiukasti. Toivottavasti ei tulis kauheesti ainaka yöhälytyksiä, sit on mies niin väsyksissä että jää miunki lepäilyt vähemmälle. Onneks ei oo kuin viikon! Ja saa sentään töistä auton, että myöki päästään pikkumihen kans autolla liikenteeseen, pitäähän sitä ruokakaupassa ainaki käydä.

Tänään ukko jää töihin vielä saunomaan päivän päätteeks, yhen työkaverin läksiäisiä viettävät. Onneks on päivystysvuoro niin ei pysty viinaksia juomaan! :kieh: :kieh: :kieh:

Anzkuli ja Veikka 29+1

Huomenta!

Jälleen ollut herätys kukonlaulun aikaan, nyt jo ihan väsynyt... Yöllä oli tosi vaikeeta löytää hyvä asento, tuntuu että tätä mahaa on ihan liikaa, pitää jo tyynyillä tukea parempaan asentoon. Kuopus heräsi yöllä taas pahaan uneen, kesti tovi että toinen nukahti uudelleen.

Joulujuttuja on jo kovasti ollut puheena. Meillä on sellanen traditio että aattona aamupäivällä mun isä, äitipuoli ja pikkuveli tulee meille kahville, he ovat muslimeja eli eivät joulua varsinaisesti juhli, mutta pikkuveljelle ainakin lahja yleensä ollaan hankittu. Mun sisko ja sen poika tulevat yleensä samalla käymään. Sitten iltapäivällä mennään anoppilaan jossa anoppi on ihanasti laittanut pöydän koreaksi, eli siellä syödään ja sitten odotellaan pukkia ja muutenkin vietetään mukavaa iltaa. Musta on ihana että ei tarvi kellekään ruveta mitään väsäämään, sitten joulupäivänä kotosalla omalla porukalla syödään kinkkua (se tietty paistetaan) ja laatikoita ja vietetään mukavaa aikaa yhdessä. Luulen että tänäkin vuonna sama toistuu, riippuen onko isä suomessa vai ei, mutta kyllä me taidetaan vauvojenkin kanssa sinne anoppilaan änkeä. Lahjat ollaan yleensä viety sinne jo valmiiksi edellisenä päivänä. Katotaan nyt. Lahjoja en ole osannut edes vielä alkaa ajattelemaan, mutta ei ehkä tosiaan huono idea, voi olla että marras- ja joulukuussa on paljon muutakin tekemistä...

Mä ajattelin tänään pesasta äippäpakkauksen toppapuvut ja peitot, ne on vielä pesemättä. Saisin nuo laatikot tyhjiksi niin saan niihin sitten muuta roinaa varastoitua. Tarvis päästä kaupungille etsimään niitä vähän pienempiä toppapukuja, luulen että lapset ei kauhean isoin asynny niin johan ne hukkuu noihin äippäpakkauksen pukuihin. Tai voishan ne laittaa vaikka samaan pukuun, olis turvallinen tunne. :LOL: Jospa ensi viikolla joku päivä lähtisi tuonne kaupunkiin vaappumaan...

Mä haluaisin jo laittaa tuon pikkusten huoneen kuntoon. Millähän saisin tuon ukkokullan innostumaan pinnasängyn kokoamisesta...? Petipuuhillakaan kun ei enäävoi lahjoa kun ne periaatteessa kielletty... hmm.. arvaan kyllä että homma jää ja sillä välin kun olen sairaalassa niin poijjaat yhteistuumin tuunaavat huoneen kuntoon. :/ Mutta ehkä ei pidä vähätellä, mies kun remppasi tän kämpänkin oman päänsä mukaan niin olen vallan yllättynyt kuinka hienon sai aikaan! Piileviä kykyjä kenties?

No juu, mä meen rapsutteleen koiraa sohvalle. Jälleen se tuolta yrittää viestiä katseellaan että "hei, eikö nyt oikeesti voitas jotain tehdä..." Eli se on moi taas toviksi.

HM ja W&O 28+1

Huomenta kaikille!

Täällä on keretty töissä jo imuroida :D. Nyt vain odottelen, että tulis asiakkaita. Ihanaa, viel tää päivä töitä ja olis viikonloppu.

Kunpa isäntäkin soittaisi pian ja kertoisi mielipiteensä, että mihin kohtaan varaan paikat Titi-nalle konsertissa.. Alkaa sali olla jo hiukan täynnä. Saattaa tietenkin olla niin, etten minä sinne pääse, kun itse konsertti on 13.11.2008, mutta jospa mie pääsisin.

Itsellä on hiukan parempi mieli.. Ei väsytä enää niin hirveästi, että auttaako rautatabletit tosiaan. Tänään on vasta kolmas päivä, kun otin tabletin. Tai sitten se on auttanut, ku oon mennyt ajoissa yöunille :D.

Sen mie sanon, että mie oon ihan hullu, kun rupesin miehen mummolle niitä villahousuja väkertää.. Mie äherrän niiden kanssa viel ensi vuonnakin.. Ihan hirveää neuloa ohuella langalla :whistle: . Paljonkohan sitä pyytäisi tekopalkkaa? :whistle:

Ens viikolla tilaan pinnasängyn, verhotangon + verhon, joten jos ens viikon viikonloppuna laittais sit sängyn paikoilleen ja pesis petivaatteet siihen. Ees jotain tekisin tämän vauveliinin eteen. Mutta tosiaan, täysi tohina lähtee päälle vasta sitten, kun jään lomalle. Ei oikein näinä työpäivien jälkeen jaksa pahemmin mitään tehdä.

helmi: Jaksuja siulle todella paljon :hug: . Tiedän, miltä sinusta tuntuu!

HM: Muistahan ottaa rennosti! Sie et saa rehkiä! :hug: :attn:

Red Dragon & Nuppu 29+5 :heart:

RD: Mulla olisi kaksin kappalein tuota verhotankoa..... Ensinnäkin mun oma ja sitten siskolta saan vielä toisen kun eivät tarvi enään... En muista paljon maksoi ja mistä sisko osti aikoinaan sen ä-pakkauksen suojan mutta ite ajattelin nyt väsätä sellaisen. Kankaan menekin saat siitä kun mittaat ensin pakkauksen sisältä ympärysmitan ja korkeuden. Korkeuteen lisäät 5-7cm jotta saat taitettua sen patjan alle. Sitten ulkoreunan pituus ja korkeus. Pituuteen laitat hieman rypytysvaraa. Joko kaksinkertainen määrä tai 1/3 osa. Tietty oman mielen mukaan.

Olen nyt parina iltana mennyt vähän myöhemmin (klo22 aikoihin) nukkumaan erinäisistä syistä ja nyt alkaa pikkuhiljaa tuntumaan. Olo on tosi väsynyt... Saattaapa tuo matala hemppakin asiaa "auttaa".

Tänään on pitkä päivä töissä tiedossa ja sen päätteeksi pitäisi vielä käydä kaupassa ostamassa tytön synttäreille tarjottavaa. Ja vuokraamassa joku leffa, meinattiin että jos pitäisi nyt sellaiset leffasynttärit. Elikkäs nyt otetaan vastaan vinkkejä hyvistä tytöille, 9v, sopivista leffoista sekä "teemaan" sopivista tarjottavista. Ajattelin nyt mennä todellakin sieltä mistä aita on matalin enkä meinannut tehdä erillistä kattausta vaan syöminen menisi sitten siinä samalla leffaa katsoessa. Meinasin nyt ainakin tarjota popcornia (kuulemma monet kavereistansa tykkäävät), karkkia, limua, sipsiä, pizzaa, pipareita ja halukkaille ajattelin tehdä jätksiannokset (kakun tilalle) eli tulisi pallo tai 2, kermavaahtoa, jotain kastiketta, vohveli, strösseliä ja sateenvarjo :D . Mitäs vielä, ideoita??? Onko ideoita kiitoslahjoiksi vieraille (meidän nuoruudessa ei kyllä ollut tapana antaa vieraille lahjoja, mutta nykyään se tuntuu olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus :/ ) teemaan liittyen? Mulla pää lyö tyhjää...

nyt tuli ihan omaa napaa, mutta kun on väsy, niin ei tuo ajatus kulje ja kuitenkin pitäis nuo synttärit saada edes jotenkuten "kunnialla" läpi...

viides

Viides: Mulla poika 12v ja halunnu jo monena vuonna synttäreillään tarjottavan coktail tikkuja, Pasteijoita, coktail piirakoita ( kera juuston, munavoin ja suolakurkun ) ja esipaistettuja sämpylöitä. Jotka halkaistu ja päälle laitettu kinkkusuikaleita tai kuutioita, ranskankermaa ja juustoraastetta. aromisuolaa sekoitettu hieman mukaan. On muuten hyviä. :p

( jos teet niin laita ensin kinkkusuikaleet/kuutiot kulhoon sitten ranskankerma ja aromisuola ja sekoita. Sitten juustoraaste. )

paljonkos postikulut ois? Tehtäiskö niin, että annat tilinumeron + koko nimesi :D, ja laitan rahat tulee ens viikon tiistaina tilillesi. Joten ei tarvitsis maksaa postissa mitään. Mulla on nordeassa tili, joten taitaa sulla näkyä sit keskiviikkona, jos ei oo samassa pankissa tiliä :D

RD: Eiköhän tuo 10e piisaa paketin lähettämiseen. :) Mulla tili osuuspankissa. Joten näkyy varmaan myöhemmin tuo raha tilillä. Laitan itekki paketin ens viikolla tulemaan kun täytyy hakea se vielä toiselta paikkakunnalta.

Viides, mun tytär tykkäsi sen ikäisenä mm. Jali ja suklaatehdas, perjantai on pahin, blondin kosto ja tuhkimotarina -leffoista. Suomalaisista elokuvista vois olla kiva semmonen kuin suden arvoitus. Synttäritarjottavina oli usein pikkupizzoja ja coctailtikkuja, joissa oli ainakin pikkunakkeja, -lihapullia, viinirypäleitä ja juustoa. Poppareita, juustonaksuja shipsejä laitettiin isoihin kulhoihin sekaisin. Sit tietysti makeita herkkuja. Kiitoslahjoiksi väsättiin pienet pussukat, joissa oli esim. jokin pieni patukka, koulutarvike (joku kiva kynä tms.) hiusjuttu tai koru...Täytyy kyl sanoa, et aikamoinen operaatio oli nuo synttärit aikoinaan, viime vuosina ovat menneet leffaan tms. ja syömään kavereittensa kanssa, jolloin itse on päässyt helpolla :)

hansu

Kiitos kaikille vinkeistä :flower: :flower: :flower: !

En varmaan itse ehdi väsätä mitään sen kummempia tarjottavia, kun töissä kuitenkin menee tänään myöhään, viideltä olis tarkotus mennä vasta syömään työporukan kanssa... Sen jälkeen pitää mennä kaupan ja vuokraamon kautta kotiin. Huominen aamupäivä meneekin sitten siivotessa. Noita coktail-tikkuja meilläkin on tarjoiltu useampana vuotena, mutta niissäkin on aina oma näpertämisensä. Lapset ovat aina innoissaan tarjoutuneet auttamaan niiden teossa, mutta kun aika koittaa niitä ei näy mailla halmeilla ja/tai kärsivällisyys riittää heiltä vain muutaman tikun väsäämiseen...

Löllykän kinkkusämpylöitä täytyy myös kokeilla joku toinen kerta, kuullostavat herkullisilta :p . Pelkään vain ettei ainakaan meidän tyttö niitä söisi, kun ei syö kinkkupitsaakaan tai -kiusausta tai mitään jossa on kinkkusuikaleita tms. Muulle perheelle voisi upota (ainakin mulle ja vanhimmalle pojalle, meillä on usein ihan omat herkut, joista nuo muut ei perusta :LOL: ) .

viides

Viides: Sämpylät tosi hyviä. Vie kyllä kielen mennessään. Ja aikaa ei kulu tekemiseen kuin n30 min jos sitäkään. Paistamiseen 7-8min. Mäkin luulin sillon ku ekan kerran noita tein niin ettei poika syö ku tahtoo olla aikas ranttu kokeileen uusia ruokia. Mutta erehdyin, poika tykkäsi ja nyt tuntuu että pitäis olla aina noita. Varmaan haluaa ristiäisiinkin sitten... Kinkun tilalla olen joskus kokeillu tonnikalaa. Lisäksi olen laittanut joihinkin vielä sinihomejuustoa.

Viides: saattaa olla vähän lapsellinen, en tiedä, mutta mun siskon tyttö rakastaa elokuvaa "lotta ystäväni" (voit kattoa tuolta: http://www.finnkino.fi/movie/1235/) joka kertoo tytöstä ja possusta... tosin siskon tyttö on vähän eläinhullu...

Päiviä taas!

Tuossa ekaks kuva vauvan hatusta jonka silloin yks ilta tein =) Tuossa näyttää aika pieneltä, mut venyy sen verran että toivottavasti edes ennätän vähän aikaa sitä käyttää! Kypärämyssy pitää tottakai olla välissä, ois muuten liian kutittava =)

Aamupäivällä tein ensimmäistä kertaa elämässäni loistavaa marjapiirakkaa! Nyt löysin tosi hyvän ohjeen netistä =) Eilisiä vattuja tietenkin laitoin, kylläpä kelpaa tarjota kohta anopille ja ukon siskolle kun tulevat käymään kylässä =)

Silitin äsken loputkin vauvanvaatteet ja kylläpä niitä on paljon :eek: Ihan himuiset kasat yhteensä, nyt pesin koot 50-62cm. Ja huhhuh oikeesti miten onkin kertynyt, okei itse olen myös ostanut uusia kun olivat niin söpöjä :whistle:

Ei vitsi, pitäisi viedä muutosverokortti töihin, lomat maksavat ensi kuussa niin lähtis tarpeeksi veroja. Kun tää nykyinen kortti oli lasketettu sen perusteella ettei tulisi koko vuonna työtuloja. Ihan kiva kun tuosta noin vaan sellainen tonni rapsahtaa tilille, äitiysloman ajalta mitä lomaa kertyi =) Et ihan kiva kun ennätin vakkaripaikan saada ennen kun tulin raskaaksi! Tai oikeesti olin jo pari päivää aiemmin tiennyt odottavani ennenkuin koeaika meni umpeen :whistle: :D

Luminka ja neitonen 29+6 ja huomenna 30 rikki :heart:

tännehän on tullu taas hirveesti tekstiä...

Kivoille kuulostaa nuo leffasyndet...just tuon ikäsille sopivat. Tarjottaviin en kyllä osaa muuta sano kun että paljon pientä naposteltavaa suolaista ja makeaa.

Mulla on ollu ihan kamala päivä tänään, oon ihan väsy sain yöllä(aamulla) unta sillon ku miehen kello soi oisko ollu 4.30, poika vaelti yöllä meidän sängyssä ja oli millon missäkin kohti nukkumassa. Nyt tuolla päikkäreitä nukkuu mut ei auta vielä mennä viereen ku muuten herää heti ku just nukahtamaisillaan on.
Tänään nuomiehet sit lähtee sinne poikien viikonloppua viettämään...ihanaa saan nukkua. Poika on koko aamun puhunu reissuun lähdöstä joten luultavammin reissu menee pojan kohdalta ikävöimättä.

nyt koittaa päiväunia...

keiju ja wiljo 29+2

Yhteistyössä