MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 1 - 15.. Helmi/maaliskuu08

Moi, et lukenut väärin, mä onnistuin poistamaan sen viestin. Joo, muuten menis ihan ookoo, mut ollaan työkaverin kanssa menossa kahdestaan samalla autolla, yövytään samassa huoneessa, yms... Mä luulen, et jos en oo rehellinen, niin jään kuitenkin kiinni... On nimittäin tarkoitus mennä teatterin jälkeen syömään ja muuten iltaa viettämään ja multa jää nyt sit alko poies.

Voi vitsi, tää on just niin mun tuuria, just kun järjesti vapaan viikonlopun kokonaan itselleen, niin eiköhän meikä oo paksuna, tosin ei kaduta yhtään! :heart:

Mua vaivaa noi repäisy kivut nivusissa, aina kun tekee yllättävän tai äkkinäisen liikkeen, niin nippaa oikein kunnolla. Toivottavasti niistä ei vaivaa loppuun asti...

Mä en oo kertonut kuin miehelle ja yhelle kaverille, on vaan vähän varovaisempi. Mulla kun oli km 02/05, joten ei uskalla paljoa vielä hehkuttaa. Tosin esikoinen näytti plussaa jo 03/05 ja syntyi sitten 11/05. Nytkään ei ollut todellista yritystä, ehkäisy vaan unohtui muutaman kerran.

Onnea kaikille mukaan tulleille!
:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:
Jamias musta on jotenkin erityisen hienoa kun teillä odotetaan jo viidettä, musta se on jotenkin niin ihailtavaa :heart:
Mä haluisin kanssa monta, monta lasta, mutta mies suostu maksimissaan neljään ja jos joskus neljättä yritetään, niin ei ainakaan muutamaan vuoteen (lue:ainakaan 5 vuoteen) :whistle:
Hassuja puhelet =)
Viimeaikoina olen ollut tekemisissä ihmisten kanssa, joilla on 7-9 lasta, siihen nähden katraani on ihan pikkuinen... mutta siinähän nuo menevät. Suunnittelemalla suunniteltu emme muksuja ole, ne ensimmäiset 4 vain ...tulivat jostain :D (minulla taitaa oikeasti olla paha äitiysdementia, kun en niitä aikoja enää muista ;) ), tätä
viimeistä raskautta sitten kuumeilin pakkomielteisesti :ashamed:

Tulentyttö, minullakin on 08/04 syntynyt lapsi, kuopukseni. Niin siis jos muistan oikein, että sinullakin =)
 
Kaksi ystävääni sekäö siskoni tietävät raskaudesta, he ovat innoissaan -ehtivätkin olla hetken kuumeeni kuuntelijoina.

Etukäteen kiukkuisena tiedän joidenkin tulevan kommentoimaan myöhemmin siitä, että ehkäisy sitten taisi pettää tai että kyllään Jumali kehotti täyttämään maan, muttei se ole ainoastaan meidän perheen tehtävä. Hohhoijaa.
Ihmisille kerromme vasta sitten joskus. Katsotaan, miltä tuntuu.
 
Tulin tuolta lokakuisista kurkkimaan teijän pinoa :) onnittelut kaikille plussista! :flower:

Jamias aivan ihana katras sulla tulossa! Oon itse aina haaveillut että saisin ainakin sen viisi lasta. Olen kasvanut perheessä jossa meitä sisaruksia on seitsemän. Ja äitinikin aina puhuu kuinka ihanaa on että on niin monta lasta saanut tähän maailmaan. :D Ja kyllähän se varmasti melkoista menoa on välillä ollut, niin kyllä näin jälkeenpäin ajateltuna ollut hauska lapsena kun ollut siskoja ja veljiä monta ympärillä. =)

saapa nähdä miten tässä nyt käy kun vasta ensimmäistä odotan ihan alkutekijöissään vielä. voihan se mieli lapsimäärästä vielä muuttua montakin kertaa :D

Mutta onnea kaikille tänne marraskuisiin, kävin nyt kyllä vähän kuokkimassa :ashamed:
 
Hei!!! Olen pari vkoa käynyt tiirailemassa täällä. Nyt uskaltauduin joukkoon plussasin ke. La olisi 3.11. Iik ihanaa. :D Kolmas olisi tulossa,jos kaikki menee hyvin, toivotaan. Tyttö 00 ja poika 02. Olo on ollut oikein hyvä. Jonkin verran nipistelee ja vihlastelee alavatsaa. Onnea kaikille plussanneille. :flower:
 
Jokohan sitä uskaltautuis tännekin pinoon..*varovaisesti kurkkii*
Eilen plussasin elämäni ensimmäistä kertaa! :D :heart:
Tätä on kauan odotettu! Yritystä meille on 08/06 asti ja viime syksynä hakeuduttiin hoitoihin.
Meillä tärppäsi tämä 1. IVF/ICSI hoito.
En vieläkään usko tätä todeksi. Olin ihan varma että nega tulee ja olin varautunut jo vuosia kestäviin hoitoihin ja mahdollisesti adoptioon. Voitte varmaan kuvitella mikä riemu tästä syntyi! :D Tietysti heti mukaan tuli pelko, että meneekö kaikki hyvin. Ja jännittää onko siellä mukana yksi vai kaksi, kun kaksi alkiota mulle siirrettiin. Mutta yritetään nyt vaan ottaa rauhallisesti päivä kerrallaan ja hengittää syvään ja rauhallisesti ja toivoa parasta.
Minä olen 26 ja mies 30. Ensimmäistä odotetaan ja tuon laskurin mukaan laskettuaika 6.11

T: Kuunkulta rv 4+2
 
Huomenia ja onnea kaikille uusille plussanneille! Muiden plussia mitenkään vähättelemättä, eritoten jättihalaus ja onnittelut sinulle Kuunkulta! Voin kuvitella mikä onnentunne on kaiken tuon odottelun jälkeen. Tosin nythän se odotus vasta alkaa! :D
Lisää myöhemmin... nyt pitää ruveta pukee ulkokamppeita päälle ja lähtee käymään mummilassa (siis äitini luona) hakee kakkuvuoka lainaan ja moikkaa pappaa. :wave:
 
Kiva, että meidän marraskuun pino täyttyy!
Kuunkulta: Onnea teille todella paljon!!! Mä oon jättäny pillerit pois 08/06, mutta ei voi sanoa että oltais koko ajan yritetty siitä lähtien! Meillä on laskurien mukaan sama la:kin!

Täällä on toistaiseksi tuhru loppunu melkein kokonaan. Sais se nyt jo loppuakin...

Paljon onnea kaikille plussista!!
 
onnea kaikille plussanneille , ja isot onnittelut kauan yrittäneille :hug:
täälläkin vuoto eilen taas loppui, toivottavasti ei enää tulekkaan.
HAuskaa viikonloppua kaikille, mä oon tänään menossa kaverin kanssa leffaan ja syömään. =)
mies pitää poikien kanssa kotona herkku illan ja käyvät lainaamassa jonkun leffan :)
 
Onnea uusille plussanneille :heart: :hug:

Me oltiin tänään koko poppoo kaupungilla, käytiin vähän juhlistamassa tätä raskautta, tosin ei lapset vielä edes tiedä, mut silti :D käytiin syömässä jätti-mega-annokset jätskiä ja shoppailemassa, muksut sai valkata jotkut uudet dvd:t ja vähän vaatetta ostettiin ja samalla hypisteltiin vauva juttuja, iih, ihanaa :heart:
 
Tulentyttö: Varmaan tunne siitä etten ois raskaana tulee kun ei välillä tunnu mitään oireita! Ja unohtelen välillä koko raskauden :whistle:
Mut ens viikolla niitä vissiin ois tulossa,kun istukka alkaa toimimaan.. Väsymystä ja pahaa oloa ym. kivaa jos on tullakseen |O =)

Mut välillä sitten lievää kuvitusta, masurepimisiä, päänsärkyä (luulen tästä johtuvan) sekä poskien kuumotusta liittyen hikikohtauksiin! Ja sit kohta hirveen kylmä... Näiden oireiden ollessa taas tuntuu todemmalta :LOL: =)

Tänne oli tullut päivän aikana kaksi uutta,
tervetuloa vaan estrella ja Kuunkulta! =) Onnitteluni teillekin plussistanne=)
 
Luminka mulla on eilen illalla ja tänään ollut sit oireita :kieh: mulla on mahaa vihlonut ihan älyttömästi ja nyt kun on oireita miettii et onkohan kaikki hyvin kun näin kovasti vihloo :/ mieli ei oo mihinkään tyytyväinen :LOL: Niin ja sit tänään alkanut palelee ihan hirveesti, nytkin sormet kohmeessa täällä kirjotan ja mutustan samalla mokkapaloja :p
 
Tervetuloa kaikilla uusille vatsan kasvattajille! Meillä on jo nyt kivankokoinen porukka tässä ja marraskuulle ehtii raskautua vaikka kuinka moni vielä =)

Älkäähän nyt kauhistelko ennakkoon niitä oireita ja kuvotuksia, eihän niitä kaikille tule ollenkaan. Tosin itse en tiedä moisesta oireettomuudesta mitään, sillä jokaine raskausaika tuntuu olleen edellistä kuvottavampi ja raskaampi. Viimeisessä en 3kuukauteen käynyt ruokakaupassa, koska ne lemut olivat pyörryttäviä :eek: Nyt ei kahvikaan ole vielä alkanut etoa. Vaan eihän sitä tiedä, jos tämä olisi se erilainen raskaus?

Kävin päivällä räntäsateessa 1,5h:n hikilenkillä (kävellen). Loppumatkasta alavatsasta otti vähän turhan koville ja pohdiskelin, kuinka valtavasti kropassa on jo tapahtunutkin, vaikka raskaus on vasta 5. viikolla :whistle:
 
Hei, oletteko muuten miettineet painoasioita?

Itselläni on takana useamman kymmenen kilon laihduttamisurakka (niin, siis reilu vuosi tuloksellista terveempien ruokailutottumusten opettelua =) ).
Ensi kertaa olen normaalipainoisena raskautumassa.

Vauvakuumeissani pähkäilin, että en todellakaan aio ottaa kroppaani 25-30 lisäkiloa, kuten olen tehnyt aiemmissa odotuksissa. Olen vain syönyt ja syönyt piittaamatta kehostani ajatellen, että "kun kuitenkin lihon". Tai oikeastaan en ole ajatellut yhtikäs mitään :kieh:

Tälläkertaa aion kiinnittää asiaan huomiota, luultavasti koko raskausaikakin voisi tuntua siten siedettävämmältä. En aio kytätä jokaista suupalaani, mutta ei minun tarvits itseäni läskiinkään enää vuorata.

Noh, tulipa sepustettua :whistle:
 
Mulla tuli esikosta 23kg painoa, alkupaino oli 49 ja juuri ennen synnytystä paino oli 72 ja kaikki tuli mahaan, kuten tokastakin, kuopuksesta painoa tuli 18kg, sillon lähtö paino oli 54kg, esikosta kilot lähti hyvin, mut tästä toisesta oon nyt saanu kilot pois ja heti vaan uutta tilalle :whistle:
En tiiä miksi nyt oli vaikee saada kiloja pois, nyt takana vuoden sauvakävely ja 3kk kuntosalilla käynti ja paino oli eilen 53kg,, saas nähä paljon nyt tulee....
Mulla kyllä ollut se vika et oon surutta syönyt mitä vaan, pitähään se nyt kahen eestä syödä :whistle: :ashamed: vaikka tiedän ettei niinsais tehä :D
Nyt en halua tota kilo määrää mahaan painoksi!
 
Tulentyttö, sinä onneksi olet saanut kiloja pois etkä taida olla hurjan helposti lihovaa sorttia ( mitenkään väkeksymättä sitä, että olet saanut karistettua raskauskilojasi!)--hyvä niin!

Tiedän, että monet ihan oikeasti ajattelevat, ettäraskausaikana tulee ja saa syödä kahden edestä ja minulle ovat tietyt ihmiset laihdutusaikanakin tuputelleet ruokaa: !Ei tämä lihota, täytyy sinun jotain syödä". Mutta minä en todellakaan aio päästää itseäni enää liian isoon kuntoon -ja itseäni vakuuttaakseni tässäkin tahdon asiasta puhua.
 
Onnea vaan minunkin puolestani kaikille uusille plussanneille :heart: . Toivotaan että tulee vielä monenmonta uutta lisää.

Minua myös hieman hirvittää se, että miten painoa kertyy, sillä olen sitä sorttia joka lihoaa heti pari kiloa kun vaan käveleekin grillikioskin ohi :whistle: . Tuossa vuosi sitten laihdutin vähän yli 10 kg ja onhan siitä tullut jo muutama takaisin... Nyt olen ollut viikon ilman tupakkia, ja nestettä kertyy ihan älyttömästi joka paikkaan. Jostain olin lukevinani, että tupakoinnin lopettaminen nostaa painoa yleensä 5 kg... Siihen sitten raskauden lisäkilot, niin voin olla aika näky loppuajasta. Saa sitten varmaan pyöriä, kun ei enää kävelemällä pääse :/ Onneksi tuota pituutta on kuitenkin sen verran, ettei kilot heti näy...

Oireilusta sen verran, että meillä eilen mies kysyi, että aionko olla yhtä huonolla tuulella marraskuun alkuun asti... Jotenkin sitä vaan ottaa kaiken niin järkyttävän henkilökohtaisesti :eek: . Rinnat on kasvaneet siihen malliin, että joutuu lähtemään liivikauppaan kohtapuolin ja välillä tulee semmoisia yökötyskohtauksia. Onneksi ne menevät kuitenkin pian ohi. Eiköhän tässä ehdi kuitenkin tulla jos jonkinlaista oiretta ja vaivaa ennen marraskuun alkua... :x
 
Mie sain tänään kaksi viivaa testiin :heart:

Kolmas lapsi kyseessä. Ja audin tekay:n sivujen mukaan la ois 8.11.2008, mutta se tarkentuu vasta sitten neuvolassa joskus.

Kirjoittelen huomenna lisää, ku on jo mieletön väsymys! Hyvää yötä kaikille! :wave:
 
Mulle tuli esikoisesta viisi kiloa lisää, kuusi kiloa lähti alunperin pois. Synnytyksessä lähti pois kolmetoista kiloa ja ylipainoa kun on, oli hassun tuntuista kun olin kevyempi kuin silloin kun tulin raskaaksi.

Mä kerroin mun siskolle, se on mua vanhempi eikä sillä ole vielä lapsia. Ei ole oikein onnistanut vielä sillä saralla. Kuitenkin ajattelin että on kivempi että tietää missä mennään, kun ei se kuitenkaan ole kivaa kun ei ole vielä ollut mahdollista saada omia lapsia enkä mä halua ruveta valehtelemaan, silloin ainakin tulisi varmasti loukkaantunut olo. Ovat miehensä kanssa ottaneet meidän esikoisen lellikikseen. :heart:

Miehen suku ei varmaan saa tietää vielä sen kahdentoista viikon jälkeenkään, eivätpä taida ainakaan riemusta hyppiä. Esikoisen aikana eivät edes koskaan kysyneet odotusaikana edes miten voin tms ja vauva-sana oli kuin punainen vaate. Mut kun lapsi syntyi, alkoi hirvee vouhkaaminen... ja arvostelu. Siinä tuoreena äitinä itkeä pillitin miehelle ja musta tuli oikein leijonaemo lapsen suhteen, kun en enää jaksanut sitä esittämistä, arvostelua ja neuvomista. En oikein mielelläni vieläkään käy anoppilassa.

Minkäslaisia suhteita teillä on appivanhempiin?

Nyt pitää mennä kahvinkeittoon, Hauskaa sunnuntaita!=)
 
Huomenta kaikille.
eilen ei ole ollut vuotoa, vuoto mitä mulla oli, oli kirkkaan punaista. Ja tuli juuri niinä kahtena päivänä kun silloin olisi normaalistikin ollut menkat. Onneksi sitä ei tullut kauhean paljon.
mutta kysyn lisää neuvolasta jos nyt viikolla soittaisi.
2 kertaa olen testannut ja plussaa näyttänyt.
nyt toivon ettei mitään vuotoa enää tulisi.

aikasemmista raskauksista tuli 10kg painoa. ja melkeen kaikki jäis laitokselle.

nyt aamutoimiin ni lähetään ulos, täällä tullut lunta, mitä i paljon ole tarvinnut tänä talvena kattoa.

Haukaa päivää tuun taas illalla lukemaan.
:wave: :wave:

 
Pitihän tuollainenkin käydä tekemässä :D

Kerronpa itsestäni jotain. Olen 24- vuotias (huhtikuussa 25) ja mieheni 26 vuotias (kohta 27). Esikoinen on syntynyt 03/04 ja kuopus 09/05. Kolmas ois nyt tulossa, jota haaveiltiin pitkään. Yk 8 tärppäs. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Mie otin hormonikierukan 3/07 ja pidin sitä jopa kolme kuukautta. Koko ajan oli tiputtelua ja paino vain nousi ja nousi ja nousi. Joten alkoi minun kärsivällisyys loppua. Mies sai minut ylipuhuttua ja sai minulle mielettömän vauvakuumeen. Kuukausi sitten mies minulle, että kerran meillä menee näin kauan siihen, että tärppää, ni en kuulema koskaan enää saa ottaa mitään ehkäisyä. Joten kuinkahan monta lasta meille on tulossa :eek:

Ei sillä, mie tykkään lapsista ja aina on ollut haaveissa iso perhe.

Mie opiskelen oppisopimuksella merkonomiksi ja valmistumisen pitäisi olla näillä näkymin 30.9.2009, mutta taitaa vähän siirtyä nytten :D Mutta minkäs teen, haluan pienen nyytin kainaloon.

Ylipainoa on kertynyt jonkin verran.. Ihan ihteäni hävettää, ku koskaan en ole painanut yli -70 kg. Pituutta löytyy 163cm.

Esikkoa odottaessa painoin 56 kg ja lopussa 66 kg. Sain pudotettua painon 58 kg.. Ja sitten alkoi taas minun jojoilu ja kun huomasin odottavani kuopusta paino olikin 68 kg :ashamed: . Raskauden lopussa: 70 kg.

Kuopuksen syntymän jälkeen laihdutin takaisin 56 kg, ja tuli kutsu rintaleikkaukseen, ja liikuntakielto.. ja sitten kierukka.. Ni huomasin painavani 65 kg. Kierukka nosti painoani 5 kg, vaikka liikuin liikuin ja söin terveellisesti. Ja sitten ollaankin 73 kg.. On ollut jotenkin, ettei vaan ole kerennyt pitää itsestään yhtään huolta. Mutta olen päättänyt raskauden jälkeen ottaa itseäni kunnolla niskasta kiinni.

Minä olen täällä palstalla kertonut ja ystäville, jotka tietää meidän yrityksestä. Kenellekään sukulaisille ei kerrota ku vasta sitten vko 12 jälkeen. Mutta minusta alkaa jo huomaamaan, että odotan. Maha on kuin jumppapallo. Pitäisi kai niitä äitiyshousuja ruveta ostelee, joita ei oo aikaisemmis raskauksis tarvinnut. Entiset housut mahtui aina päälle.

Neuvolaan soittelen hiihtoloman jälkeen sitten. Vai soittaisiko ens viikolla. En tiedä.

Raskausoireita on esim. mieletön väsymys, nipistelee nivusis ja tunne, että olen raskaana. Sitten olen huomannut, että koko ajan pitäisi olla syömässä. Ja huono olo tulee, jos ei syö mitään, kun on nälkä. Mutta ei onnex oo viel ainakaan yököttämällä yököttänyt. Sitten tunteet on herkässä. Ja en suutu oikeastaan mistään, oon niin leppoisa ku ihminen voi vaan olla.

Luminka & Tulentyttö: Mukava nähdä teitä! :D ;)
 

Yhteistyössä