Marraskuun masun kasvattajat kesäkuussa.. LA:t 1-15.11.2008

Juu asiat on ollut hyvin. Nyt tuntuu, että pahenee koko ajan. Naimisissa ollaan oltu kohta 8 vuotta, nyt viimeisen vuoden aikana riitoja tuntuu tulevan asiasta kuin asiasta mutta lähinnä just tosta huutamisesta. Tuntuu, ettei se osaa puhua pojille muuta kun tiuskimalla. Välillä on parempia aikoja... Sit taas alkaa sota.

Ukko lähti ulos kävelylle tos vähän aikaa sitten, oli pois jonkun reilu puoli tuntia ja tullessaan oli niinkuin mitään ei olis tapahtunut. Mä en pysty tosta vaan unohtamaan sen käytöstä. Ehdotin että mentäs jutteleen johonkin perheneuvolaan, saa nähdä.

Mitä oon jutellu vanhempien naimisissa olevien naisten kanssa, on ne sanonu että miehet tulee kiukkuisemmiksi vanhetessaan. Tän mä allekirjoitan täysin!

mnp4: Saatteko te kahdenkeskistä aikaa? Jos pystyisitte ihan kahelleen keskustelee asioista ilman riitelyä yms. Inhottavaa kyl tuollainen. Toivottavasti miehesi suostuis perheneuvolaan menoon. :hug:

JennyAdelina: Sähköpostia laitettu! :wave:

Eipä me pahemmin kaksistaan mihinkään päästä, ei sen puoleen ei oo varaa oikein mihinkään mennäkään. Ennen juhannusta käytiin leffassa, edellistä kertaa en edes muista koska oltas oltu kaksisteen missään. Iltaisin kun lapset nukkuu oon yrittänyt puhua.

mnp4: Tuo lapset meille hoitoon, ni mie voin hoitaa lapsukaisia sen aikaa, ni saatte viettää kahelleen aikaa =) :hug:
Minnee en ymmärrä, miksei toinen haluu jutella. Mitäs hää sanoi, kun sanoit miehellesi, ettet jaksa kovinkaan kauaa enää?

moikka
täällä väsymys painaa... tai siis ei vielä mut ens viikol :eek: mulla tulee olemaan työpäiviä 6.30-18.15 tai 6.30 -20.30 :eek: mitenhän mahan jaksaa ja noilla työ ajoilla ei kyl ikinä pääse hoitaman omia asioita, saati sit esim ystäviä tapaamaan tai vaikka uimaan...kun aina kun viiminen hoitolapsi lähtee on jo niin myöhä ja väsy ettei mihinkään kannata lähteä.....täällä on heinäkuun lopussa 20 hoitoa tarvitsevaa lasta ja vain 2 hoitajaa työssä :eek: mut kuulemma tuo lapsi luku yleensä pienenee kun vanhemmat ilmoittaa että pystyvätkin hoitamaan lapsia itse tms... niin ja mä olen tuo toinen työssä oleva hoitaja kun mullahan ei mitään lomaa ole....

mutta koitetaan selvitä :D

-äiti88 ja toukka 20+3-

mnp4 (meniköhän oikein tuo nikki...): meillä oli kans ukon kans tosi hankala vuosi vähän aikaa sitten. Nyt on ollu taas seesteisempää ehkäpä puolisen vuotta. Me ollaan oltu 10,5 vuotta yksissä. Meillä tais olla ihan ukon kolmenkympin kriisi aiheuttamassa hälle ahistusta. Miulla itelläni ei mitään valittamista oikeestaan oo ollukka. Mutta ukko oli pitkään tosi poissaoleva ja aina pahalla päällä. Menihän noitten juttujen selvittelyynki sit vielä reilu puol vuotta, mutta sit alkoi helpottaa. En osaa muuta sanoa, kuin että toivottavasti saat asiat järjestymään jollain tavalla, että ois sulla ja lapsilla hyvä olla! Tsemppiä!! :hug: :hug:

RD: Kiitos, laitoin jo postia takaisinpäin... Saako tuota muksu extraa muuten enää mistään? Mulle kyllä tulee Novitan lehti, mut tuota extraa ei oo, kun ei sitä oo näkyny täälläpäin kaupoissakaan...

mnp4: Tosi ikävän kuuloinen tilanne sulla... Yrittäkää jutella asioista edes jonkin verran. Mun mielipide valitettavasti on, että joskus ero on paras ratkaisu. Oon just seurannu serkkuni kurjaa tilannetta sivusta (mies petti yms) ja niillä on nyt se tilanne, et serkku muutti yksin lasten kans asumaan (tytöt 7 ja 1,5 ja poika 5kk). Yrittäkää selvittää asiat, ettei tarvisi erota, kun se on sitten kuitenkin lapsillekin inhottavaa...

-JennyAdelina-

mnp4: Aika ikävä tilanne teillä kotona.. Onhan niitä riitoja meilläkin, mutta ei kuitenkaan olla kumpikaan kovin tulisia luonteita joten eivät paisu kovin suuriksi. Eipä sitä toista voi muuttaa.Varsinkin on jos päättänyt olla hankala tms. Koittakaa puhua jos se auttaa :hug:

äiti88: Eiks teillä ole mitään rajoja mihin asti saa lapsi olla hoidossa? Venyy kyllä tosi pitkiksi päivät eikä ennätä lepäilemään :(

Tuosta kahden keskisestä ajasta puheen ollen... Varasin tuossa pari tuntia sitten mulle ja miehelle erääseen hotelliin yhden yön :heart: Ensimmäistä kertaa typy on hoidettavana jollakin muulla kuin äitillä tai isillä, nimittäin minun äidilläni. Ovat täällä joten jospa yö menisi paremmin kun on tuttu paikka.
Saadaan olla vähän aikaa rauhassa, lauantai-aamuna lähdetään ajelemaan ja tullaan sunnuntaina takaisin. Ei oikein sitten pääse pitkään aikaan kun vaavikin syntyy. Jännä kyllä olla yötä poissa yhdessä, ilman tyttöä. Mutta kyllä sitä yhden yön mamma selviää, sit pitää jo tulla kiireellä kotiin =)
Silloin kun käytiin ultrassa ja neiti oli samaisen mummonsa kanssa päivän, oli tullut välillä äitiä ikävä. Jostain asiasta oli muistunut äiti mieleen, kuten makkarista oli suu mutrussa tullut :/ Sit yksi soitorasia oli tuonut mieleen joten sitäpä eivät sitten täällä ollessa soittele enää!

Tänään paisteltiin muurikassa muikkuja. Ihan ok olivat, mut en ehkä vähään aikaan syö. Tuli jotenkin yök oli viimeisten fisujen kohdalla jo :x Sitten vielä illemmalla lettuja ja ähky on vieläkin :eek: Ne vaan on niin hyviä ulkona syötyinä että :p

Neiti saatiin jo unten maille, suht kiltisti jäi. Vähän meinas itkua tulla mutta lopetti yksikseen... Nyt taidan kattoa tuota Hell´s Kitcheniä kun suht katsottava ohjelma on. Eiköhän tylsyys jossain vaiheessa iske ja palaan tänne jos vaikka joku olisi kirjoittanut jotain :D

Laitanpa tänne näytille mun molemmat housuntekeleet :D Vielä ois vaaleanpunaista jäljellä, katotaan jos tekis vielä yhdet. On tosin neidiltä jääneitä 62-68cm housuja, mut jos vaikka ihan tekemisen ilosta surauttais :whistle:

Nyt jos ottais yhden ruisleivän palan, on letut päässeet vihdoin vajumaan mahasta.. Joo, ihan ku teitä kiinnostais mitä meinaan milloinki syödä :LOL:

Meidän mahan asukkaalla on tänään ollut vissiin lepopäivä, ei ole ollut hirmuista möykytystä kuten parina edellisenä. Niinpä se esikoinenkin vietti välillä vapaata että taas jaksoi =)

Nyt ei meinaa millään nukuttaa, puoli kymmenen oli aamulla kun herättiin tutin kolinaan! Yöllä vähän tytsi itki joten sillä sit vissiin nukutti aamulla pidempään..
Toivotaan et ensi yönä nukutaan kaikki sikeästi. Alkaa olla aika lämpimiä yöt, ei paljoo peittoa tarvitse!

Luminka

Luminka: Ihan karsea. Maha ei taida kasvaa.. Ainoastaan tuo oma halkaisija/läpimitta kasva.. Vai mikskä sitä sanoo. Kaikilla on ihana vauvamahan muoto.. Mitä minulla.. Läskit vaan on pullahtanut ulos :ashamed:

Mie paistelin tänään torttuja :D. Huomenna tai viimeistään ylihuomenna ajattelin tehdä sitten pipareita. Sattui sitten pakkases löytyy myös piparitaikinaa.. En viime joulux kaikkea taikinaa näköjään sit tehnytkään. :whistle: Viel jäi kaksi pakettia torttulevyjäkin pakkaseen :D.

Mutta nyt nukkuu, että jaksan lähtee töihin! :wave:

RD: Noissa violeteissa tais olla mallia yhdistä Lindexin housuista. Ja toisissa itseasiassa myös samaisen kaupan toisista pökistä..
Vähän sinnepäin- on mun tyylini noissa ompeluhommissa :whistle: :LOL:

Ja kyllä mullakin jossain vaiheessa alkoi eka läskit näkymään, nyt ne ovat jo vähän kiristyneet tiukemmalle :LOL: Sit vauva syntyy ja huomaan taas et eihän ne läskit mihinkään ole lähteneet, raskaus laittoi ne vaan ahtaalle :LOL:
Mut vähemmän sä painat kuin mä! Mites pitkä ootkaan? Mä 168cm ja paino tais olla viime kerralla jotai 74...

niin ja mua huolestuttaa vielä miten se vaikuttaa vauvaan kun ite käyn läpi raivokohtauksia ja vihanpuuskia ja sit taas itken vaan kun on satutettu olo... en haluais pikkusen tunteva näitä tunteita mutta sanovat että vauva tuntee samoin kuin äiti? Huolestuttaa...

Luminka: Mie oon vain 163 cm pitkä ja viimeksi paino neuvolassa 73,4 kg :ashamed: Vielä oon kilon laihempi, mitä aloituspaino oli.. Mulla on mieletön tekeminen, koska olen mielessäin pähkäillyt ja päättänyt, että ens vuoden elokuun alkuun mennessä olisin entisissä mitoissa eli 56 kg.. Eli mulla on järkyttävä matka siihen.. En taida siinä onnistua millään lailla.. Koska minun itsekuri kestää jonkin aikaa ja sitten se taas tyssää.

manna: Paljon voimia sinulle! :hug:

manna-: kuulostaa teidän tilanne ihan samalta mitä meillä oli vuos sitten kesällä. Ukko kun jäi kesälomalle niin sit poksahti tilanne käsiin. Vissiin se työ oli hälle semmonen pakopaikka missä unohti ne kaikki ikävät tunteensa. Hänki on semmonen että ei tunteitaan näytä eikä varsinka puhu. Sit kaikki kärjistyy ja leviää ihan totaalisesti käsiin. Sain sit sillon puristettua ulos kaikenlaista hänestä ja sen jälkeen on sit pikkuhiljaa menny paremmin, nyt varmaan puolisen vuotta on mennykki tosi kivasti, paljon paremmin kuin vuosikausiin.

Enemmänki vaati tilanne mieheltä omaa henk.koht. selvittelyä, mutta myös miulla tuli sit vähän mietittyä omia tapojani ja näitä kaikkia omia "hyviä puoliani" :whistle: Teki kyllä jälkeenpäin ajatellen hyvää se kriisi vaikka oli sillon tosi vaikeeta! Tiedän miltä tuntuu!! Miuta ainaki pelotti koko ajan, että mitä tässä vielä tapahtuu! Ja että onko hällä nyt mitta sit kaikkeen niin täys että ottaa jä lähtee!!

Oltiinki molemmat sillon tosi väsyneitä ja alettiin sit panostaa meidän molempien omaan aikaan ja jätettiin parisuhteen vaaliminen myöhemmäks. Sovittiin ihan tiettyjä aikoja että toinen on muksun kans ja toinen saa sit olla ja mennä ihan rauhassa ja tehä omia juttuja mitä haluaa. Varmaan reilu puol vuotta eleltiin näin ja sit saatiin molemmat ladattua akkuja.

Tsemppiä ja jaksuja!! Toivottavasti saatte asiat kuntoon!! :hug:

Huomenta kaikille! Ensimmäisestä lomapäivästä nautin tee kupillisen kera :)

RD: Oikei kiva masu sulla on, ja selkeesti vauvamaha eikä mitään läskiä!

mnp4: Voimia ja jaksamista miehesi kanssa :hug: . Kuten täällä jo on puhuttukin, miehet ei yleensä osaa puhua tunteistaan kovinkaan hyvin. Toivottavasti saatte asiat selviksi!

manna-: Jaksuja sullekin :hug: . Ja kyllä se vauva siellä masussa pärjää ja voi ihan hyvin, vaikka sulla tunteet heittelisivät miten.

Mulla on tänään iltapäivällä neuvola, varmaan saan jo mukaan ne kelan paprut vaikka 22 viikkoa tuleekin vasta torstaina täyteen. Mulla ei oo paino vieläkään noussut juuri lainkaan, lähtöpaino on vielä monen kilon päässä :/ . Saa nähdä tuleeko moitteita :ashamed:

Mutta nyt täytyy valmistautua ulkoilemaan, kerrankin paistaa aurinko. :wave:

Moi kaikille!

Hirveästi olette kirjoitelleet mun 10 päivän nettitauon aikana, kaikkea en millään ehtiny lukemaan. Mä lomailin viime viikon ja nyt palasin taas pariksi viikoksi töihin ennen 3 vkon kesälomaa.

Loman aikana oli rakenneultra neuvolassa ja lisäksi kontrollikäynti äitipolilla raskausdiabeteksen takia. Rakenneultrassa kaikki ok, vauva kasvaa alakäyrillä mutta on vilkas ja kaikki muutenkin kunnossa. Raskausdiabeteksessä on nyt hyvä vaihe, ei tarvi edes mittailla joka viikko verensokereita, saati että pitäis ottaa insuliinia. Hemoglobiini oli 110 mut kuulemma mulle ok, ei tarvi ottaa rautaa ellei ole väsynyt olo. Ainoa mistä olivat vähän huolissaan oli mun paino, se on vaan laskenut tän raskauden aikana. Olen normaalipainoinen, joten painoa pitäis saada vähän lisää. Mutta mistäs saat, kun ei tuolla diabetesruokavaliolla juuri pääse lihomaan! No, ei kuulemma vielä tarvi siitä stressata, voi olla että paino alkaa kunnolla nousta vasta viimeisellä kolmanneksella, kuten viimeksikin.

Luce 20+6

HotCoffee: Kiitos :D . Nautihan lomapäivästä :D. Mie pääsen nauttii sitten perjantain jälkeen.. Kun ekasuunnitelmissa oli se, että tää päivä on viimeinen työpäivä ja sitten 2 viikon lomalle.. Mutta ei voi mitään.. Pitihän sitä pomolle joustaa, vaikka oon joustanut aika paljonkin häntä kohtaan.

Luce: Jospa se paino lähtee jossain vaiheessa nousuun :D

JennyAdelina: Postia sinulle olisi toistamiseen jo saapunut :D

Moi kaikille!

Tännehän on tullut ihan hirveesti tekstiä! Olin viikon Suomessa ilman nettiä ja nyt taas kotona, niin on nyt iso urakka edessä lukea kaikki kirjoitukset :D

Paljon on ihania ultrakuulumisia teillä ollut!
Rinzessalle onnittelut ylläripojasta! :heart: :flower:
Ja keijulle ja anzkulille myös onnittelut pojasta ja mannalle tytöstä!
Muistinkohan nyt kaikki...

Kiva että uusiakin vielä tulee. Tervetuloa Yamini!

Söpöjä masukuvia! Luminkalla ihanan pyöreä massu ja ihanat vaatteet vauvalle olet osannut tehdä :)

Onneks on sentää muitakin, joilla on minimassu. Maotaolla kivan näppärän pieni.
Mäkin sain kuulla Suomessa ihmettelyjä tästä mun pienestä masun koosta. Täytyy laittaa uus kuva, kun saan nuo kuvat koneelle. Mies kyllä huomas, että oli masu viikon aikana kasvanut, kun tulin lomalta takaisin. Olin syöny niin paljon ruisleipää, et ihan varmaan sen voimalla oli kasvanut :LOL:

Helmi, kyseli niistä vaunuista. Soittelin sinne kiddies24 asiakaspalveluun. Ja kyllä ne lähettää Suomeen vaunuja. Lähetyskulut riippuu tietty paketin painosta. Noi Hartanin yhdistelmävaunut lähetetään kahdessa paketissa, eli vaunut yhessä ja joko se kova tai pehmeä kantokassi yhdessä paketissa ja postikuluja tulis 50?. Ne tulee Suomeenkin tosi nopeasti! 3-5 päivää kestää lähetysaika kuulemma. Tosi nopeeta toimintaa, jos noin nopeesti tulee! Mut kai ne sitten noin nopeesti lähettää, jos sitä vaunua on just siellä varastossa, eikä tarvii tilata mistään valmistajalta.

Nyt täytyy mennä tekemään välillä jotain. Kauhee siivo täällä.

muoks* HariMaolla kiva tuplamasu, ei vielä mikään hirmuisen iso.

T: Kuunkulta ja pikkuahmatti rv 21+2

Hei kaikille, täällä taas ollaan :wave:

Red Dragon hieno vauva masuhan sulla on :heart:

mnp4 voimia teidän tilanteeseen :hug: En oikein osaa mitään sanoa enkä auttaa, mutta toivottavasti saatte asiat selvitettyä ja eroon päädytte, niin tiedän että aivan varmasti pärjäät, olen hyvinkin läheltä seurannut kuinka ystäviämme/tuttaviamme on eronnut ja nainen jäänyt lasten kanssa, rankkaa niillä onollut, mutta ovat selvinneet.
Toivottavasti teillä ei mennä eroon asti :hug:

manna voimia myös sinne :hug: Me on oltu yksissä 12 vuotta ja voin sanoa että kyllä meilläkin on noita ns. vaikeita kausia ollut, joilloin on jopa ero ollut puheena ja nyt 12.7 vietetään häitä :)
Uskon että tämä on teillä jokin vaihe menossa, jaksamista :hug:

Hari Mao ihan tuplis masu :heart: Ja varmastipotkiivat, kun mullakin tää yksi meinaa välillä tulla mahasta ulos :D :whistle: On se varmasti ihan erilaista odottaa kahta kuin yhtä :)

Ja sitten niihin polttari kuulumisiin:
En eilen yksin kertasesti jaksanut edes kissa sanoa!
Mut siis haettiin lauantaina klo.10 aamulla ja eilen palautettiin klo.14 maissa.
Mut vietiin yhdelle mökille, jossa mulle oli alkoholitonta siideriä ja kuoharia :p
mökille kun päästiin mut pestiin ja puettiin ihanaan yökkäri mekkoon ja huiviin, joilla oli koko päivän, mulle tehtiin jalka- ja käsihierontaa ja grillattiin grilli herkkuja :p
Sitten mut vietiin saunomaan jossa mua vihdottiin ja mulle tehtiin koko vartalo kuorinta, sitten mun hiukset pestiin ja lopuksi mut pestiin kokonaan ja saunan jälkeen rasvattiin ja mullelaitettiin ihania tuoksu juttuja :heart:

Sen jälkeen mulle oli luvassa koko vartalo hierontaa ja mulle sytytettiin morsius kynttilät ja jokainen vieras kertoi kynttilän kanssa mitä toivoi minulle tulevaan jamiten haluaa meidän "suhteiden" jatkuva, se oli liikuttavaa ja kaunista :'( :heart:
Sitten oli tarjolla juusto fonduuta :p

Koko päivän siis vaan olin ja mua hemmoteltiin ja palveltiin, koko päivä/illan/yön virtasi kuohuviini ja siideri, nam! (Holitonta tietysti :whistle: )
Saunassa kyllä join yhden aidon oluen!
Neljältä aamuyöllä käytiin vasta nukkumaan ja ysiltä seuraavana aamuna jo herättiin, eilen vähän väsytti :)
Ihanaa mulla kyllä oli :heart:

Tulentyttö ja kipinä 22+5 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja manna-:
Mulla on niin että on vaikea tajuta milloin miehellä on vaikeaa just siks että hän ei puhu, ja on sellainen joka tekee tosi paljon ja on muuten mua kohtaan ylensä tosi hyvä mies, mutta sitten kun sille tulee joku kriisi se vaan menee totaaliseen hiljaisuuteen ja musta tulee ilmaa... sit yhtäkkiä kaikki syytökset tulee jostain aivan odottamattomina... kun se vaan oppis puhumaan aikasemmin, ennen kun asiat kärjistyy ja molemmilla on kurja olo.
Ihan sama juttu täällä. Mie kyllä osaan nyt jo nähä niitä merkkejä että kun alkaa vetäytymään ja olla vaan hiljakseen. On sit semmonen tosi etäinen, eikä saa oikeen mitään kontaktia. Meilläkä ei puhu mitään ennen kuin on jo tilanne ihan äärimmillään. Mie oon koittanu varovaisesti sit aina urkkia jos jotain on, että sais puhumaan ne juttunsa pois. Joskus onnistuu, joskus ei. On tää näitten ukkojen kans yhtä taiteilemista... ;)

Me oltiin pikkumiehen kans tänään puistokaverin luona leikkimässä kun vettä satoi. Ostin sit mammavaatteita tältä mammalta: pitkät housut, kesähameen, 2 tunikamallista t-paitaa ja juhlamekon, yhteensä 30e. Ja olivat tosi hyväkuntoisia ne vaatteet! Varsinki se juhlamekko. Ihanaa kun on jotain juhlavaakin, kun on kahdet häät tänä kesänä juhlittavana. :) Nyt varmaan on mulla ihan tarpeeks jo vaatetta että pärjään tän odotusajan. Joku neuletakki varmaan pitää syksyllä ostaa että voi t-paitojen kans pitää, kun noita kesäisiä vaatteita on nyt tullu enemmänki hankittua. Ja voi olla että ne pitkät housut ei miulla loppuun saakka mahdu, mahavaraa niissä on, mutta muuten ei oo kauheesti varaa lihoa... Saas nähdä miten käy... :| Mutta huutikseen sit vaan myyntiin...

Anzkuli 21+4

MUOKS: ihanat polttarit Tulentytöllä!! Ei mitää sekoilujuttuja vaan tuommosta mukavaa olemista! :)

Yhteistyössä