Marraskuun masun kasvattajat kesäkuussa.. LA:t 1-15.11.2008

Hei kaikille!
löysin itseni listalta kun joku siellä kyseli vieläkö matkassa tai jotenkin näin kuitenkin....:)
Olen ollut täällä ihan hävettävän vähän mitä nyt pikaiseen aina käynyt kyllä lukemassa teidän jutut.
Olevinaan ollut tosi kiire..
maanantaina olisi meillä rakenneultra ja sitten vielä yksi reissu heitetään lasten kanssa niin sen jälkeen varmasti tulee oltua enemmän täällä..
Eli roikkuisin mielellään vielä matkassa:)
Maria + asukki viikkoja meillä 21+3
 
me on tämä päivä oltu liikkumassa ku oli/on niin ihana ilma. Aamulla mentiin heti kotieläinpihaan ja siellä vierähti pari tuntia sit poitsu päiväunille, käyttiin orilla kävelemässä ja sieltä sit kavereiden luo grillaamaan, lapset polskutteli uimaaltaassa ja me kärvisteltiin ihojamme. Nyt vasta reissulta kotiuduttiin.

Eilen jouduin lähtä töistä kesken päivän pois ku jalat kramppaili nyt ne jo onneksi rauhoittuneet.
Tämmöstä tänne tällä kertaa.

keiju ja jäbä 21+3
 
Huh huijaa täältä! Alkaa miehen lomaviikko olla lopuillaan. Joka päivä onki ollu jotain ohjelmaa, huomenna ollaan ihan kotosalla vaan kaikessa rauhassa. Tänään käyiin miehen mummolassa. Siellä oli myös miehen eno ja täti perheinee. Vilskettä riitti. Pikkumies kävi ihan "uimassa" eli rantavedessä tepsuttelemassa ja istuskelemassa. Tosi kylmältä tuntui vesi, mutta siellähän tuo rypläili varmaan puolisen tuntia. Aurinko onneks paistoi suoraan siihen rantaan niin ilma oli kyllä lämmin. Koko päivä meniki sillä reissulla ja nyt väsyttää. Vielä pitäs puolisen tuntia jaksaa valvoa että saa pikkumiehen unille. Sit ite myös. Ja aamulla nukutaan pitkääääään - toivottavasti! :)

Anzkuli 21+2
 
Maria26: Minäpä otan sinut pois "kadonneiden listalta" :D Juu, eipä siinä mitään, kukin käy täällä silloin kun haluaa ja kirjoittaa silloin kun haluaa =)

Mä tässä haveilen pakastimessa olevasta lakritsijätskist näin saunan päälle :whistle: Oli tarkoitus paistaa tänään ulkona lettuja ja sen kans ottaa jädeä. Jos tuo ukko antais luvan ja voisin vähän koemaistaa kannattaako huomenna sitä laittaa olleskaan lettujen väliin ;)

Nyt tein illemmalla se toisetkin vauvan housut :heart: Ihan hyvät niistäkin tuli. Ompelukone vaan jätti tosi inhottavia mustia jälkiä (vaalenpunaiseen kankaaseen) :kieh: Pesin jo tuossa käsin, suurin osa jäljistä lähti. Jospa pesukone ottaa loputkin...
Että olisikohan minun koneeni pienen huollon tarpeessa. Öljyä löytyy kyllä mutta mihin ihmeeseen sitä tungen? Tietääks joku viisaampi?

Luminka rv22+0
 
OLETTEKO VIELÄ TÄÄLLÄ

Tyty-84
Pomppu70
estrella
helkkynen
sarppaliini
löllykkä
seijav
flinux
Ansu-78
Lavruska
sinitaivas
Janette74
Neiti kesäheinä
mymmeli72
Pink Panther
Tarleena
Tiikerintassu
mammukka75
Ihaaa



Vilkuttakaa tai jotain niin tiedän teidän käyvän täällä! :wave:
 
Mä oon ollu tosi väsynyt tänään |O toi mökkeily vaan stressas mua, joten oon ihan poikki. Ja se eilinen kaamea mahakipu meinas tappaa mut, mikä lienee olikaan :eek: Joten nukuin tossa pienen hetken ja oon löhönny vaan sohvalla.

Oon miettiny, et millä te huomaatte pienen liikkeet mahan päällä tai että onx teil käsi kokoajan mahalla, ku potkuja siihen tunnette... niinpä tutkailin asiaa ja tuijotin hetken kirjaimellisesti omaa napaani ja kas, toisen potkut näkyi aikamoisina masun kohoiluina ja pompsahduksina :D ja käteenkin potkut tuntuu, on tosin jonkun aikaa jo tuntunut, kun kerran kokeilin ihan huvikseet, et josko tuntuis, ku potki nii kovaa ja tuntuhan ne :heart: Mutta nyt siis todettu että liikkeet näkyy ulospäin. Varmaan jo jonkin aikaa on näkynyt, mut en oo vaa tajunnu toljotella mahaani. :LOL:

Mutta jooh, takas soffalle viel hetkeks ja sit koisii |O

Rinzessa ja papuPrinssi rv.21+3
 
Tultiin juuri mökiltä. Miehen täti soitti ja kysyi, että eikö olla tulossa tänään sinne, ku hää on yksin ja kaipaa ääntä. Miehensä oli rehun teossa ja jäi sinne myös yöksi.

Olin, että ollaan vaan kotona, ku tankissa ei pahemmin oo millä ajella. Sitten tuli kaverini hakee veljensä kanssa (oon heidät tuntenut vauvasta asti. Ollut heidän äidillään hoidossa ja yhä edelleen ollaan tekemisissä :D) kannettavan tietokoneen, ku ukkokultani joutui heidän koneeseen asentaa winukan uudelleen. Maksoivat työstä.

Mentiin kuitenkin, kun tytöt halus kans sinne. Olinhan mä kuitenkin täällä kotona jo saanut kaiken tehtyä. Täti oli grillannu leipiä ja sitten sellaisii "muikkukukkoja". Oma versio: Ruispalojen välissä muikkuja ja siivu pekonia. Palat yhteen ja folion sisään grillattavaksi. Hyviä :p. Saunottiin myös.

Rinzessa: Ihan kahtomalla mie oon liikkeet nähnyt. :heart: Tänään on vain hiljainen ollut :|

Mutta nyt kahtoo ohjelmia ja nukkumaan. :wave:

Red Dragon + Nuppu 21+6 :heart:
 
RD: Kaupoissa oleville hahtuvalangoille en oo viel keksiny käyttöä, niitä vois kai käyttää huovuttamiseen, pitää joskus kokeilla niistä tehdä jotain. Mut noi mistä mä teen, on kaveri tilannu Ruskovillalta. Tein kaverin pojalle niistä vaippahousut ja nyt teen itelle sitten varmaankin parit, me kun on päätetty ainakin kokeilla noita kestovaippoja. Se on todella hankalaa neuloa, katkeilee tosi herkästi kun ei oo kierretty, mut tulee ihanan pehmeitä vaatteita. Niiden kerien mukana tuli ohjelehtinen, jossa oli muutamien vaippahousujen, tossujen ja muistaakseni myssyn ohjeet. Ainakin tulee lämpimiä vaatteita ku siitä tekee...

Käytiin tänään pikkusiskon kaa shoppailemassa, tai oikeastaan hypistelemässä kaikkia vauvajuttuja. Onnistuin vielä malttamaan mieleni enkä ostanut mitään. Vaunujakin käytiin kattelemassa, vielä pitäis miehen kans käväistä kattoon, niin sais sekin ainakin yrittää sanoa mielipiteensä asiaan...

Nyt on kai pakko lähteä nukkumaan, jostain syystä nää illat venyy nyt tosi pitkiksi. Ukko on tekemässä rehua, ajavat pitkin yötä kun kerrankin on keli pysynyt hyvänä koko päivän...

-JennyAdelina-
 
Taidan olla tämän päivän ensimmäinen, oli pinoki pudonnu ihan eka sivun alas. OHO!

Saatiin nukkua ihan kohtuullisen pitkään tänäaamuna. Pikkumies heräs seittemän jälkeen ja isi käytti pisulla ja toi vielä meidän väliin köllöttelemään. pikku-ukkeli tuumas että "mie käyn autolehen ja luen sitä, saatte vielä nukkuu". :D Sit se kävi lelulehden hakemassa ja siinä välissä lueskeli sitä. Myö sit isin kans vielä sit torkuttiin puolisen tuntia ennen aamupesuja ja -paloja. Ihana pikkumies! :)

Ulkoiltiinki ihan koko pereheen voimin. Eka aamu oli että sai heti aamusta laittaa shortsit ja t-paidan pienellekki päälle. Sit omalla pyörällään huristeli. Leikittiin ensin päiväkodin pihassa ja siellä jäi sit pikkusella sormi portin väliin. Turpos ihan ja mustelma tuli, mutta isolla huudolla ja sylittelyllä siitä onneks sit selvittiin. Ja sormi toimii jälleen!

Tänään ois ohjelmassa ruokakaupassa käynti päikkäreiden jälkeen. Tosi kiva kun pääsee sunnuntaina ostoksille, niin ei tarvii sit työpäivän jälkeen lähteä enää kauppoloihin. Tosi tuoretta leipää ei sunnuntaina saa ja kasvispuoli on joskus hieman laiha viikonlopun jäliltä, mutta käydään sit tuosta ostarilta huomenna leipää ja jos mitä muuta tarvii.

Anzkuli 21+3
 
hellurei!
hyvää huomenta kaikille.. tai päivää, ollaan herätty tunti sitten. pikkukaveri on ruvannut nukkumaan tosi pitkälle päivään, mutta tosin menee myöhälle nukkumaankin.
toissapäivänä kun normalisti kävelin kotona niin mua rupes sattumaan älyttömästi mahaan siis oikelle puolelle ala mahaan sellanen pistävä kipu, mitähän mahtoi olla??
menin sitten vähäksi aikaa makaamaan niin se helpotti.
No sitten taas eilen, kun harrasteltiin vähän miehen kanssa sitä niin tuli tosi kipeää taas samaan kohtaan mitä ennenkin oikealle puolelle alamahaan. ja sen jälkeenkin oli mah kipeä ja sitä niinku tavallaan rupes särkemään alavatsaa. pissallakin oli vaikea käysä kun piti "punnata" pissaa ja se sattu. Onkohan tää ihan normaalia vai mitä tää on???!!

Sitten kysäsisin onkohan mitään toista ultraa tulossa tms. missä sais vahvistettua sikiön sukupuolen? rakenne ultrassa olin juuri mutta tuleeko vielä sellasia esim. joitaki lääkärin tarkastuksia tai jotain??

Rinzessa: vauvan liikkeitä mä oon ainaki tuntenu niinku mahaan päin että en oiken hirveesti kun oon pitänyt kättä mahan päällä. mutta joskus kun vain katsoo mahaa niin sen näkee potkivan.

pitäis muumimaailmaankin tässä joku päivä lähteä kun loppuis ne satelut siellä päin..
pikkukaveri on suuri muumien ystävä, ja ekaa kertaa ollaan sinne menossa. Onko kellään joitakin hyviä käytännön vinkkejä mihin pitäis osata varautua??

kai sitä on kohta ruvettava tekemään ruokaa, kun vain keksis että mitä. pyykkejäkin pitäis viedä..

Koska muuten ei saa enää oikein nostella painavia tavaroita? tai pikkuihmistä?? meillä n.14 kilonen poika ja joskus nostelen sitä, sallittuako?

no mutta minä tästä häippäsen jos jotakin saisin täällä kotona aikaiseksi. son moro!

regina ja vauveli 21+4
 
Sateista sunnuntaita...

aamu alkanut siivouksella,laitettii yhteen huoneeseen ikkuna eilen niin sotku sen mukainen,kun talo on vielä hirsitalo niin aatrrgghhhhh.
Oi vitsi kohta mäkin saan kela paperit niin sitten saan tilata sen mamma paketin ja saan sen eteenpäin.
Viikot poksahti mulla tänään... ja masussa sen mukainen melskauskin,hih.

Pöppiäinen & touhustiina 22+0
 
moi kaikille! :wave:

Me herättii klo 10 aikoihin, mutta mie oon niin väsynyt.. En jaksa kyllä tehdä tänään mitään.. Oon maannut vaan tässä sohvalla :eek:

Nyt tuli 2 pikkusiskoo (16+12vuotiaat) ja pikkuveli (10vuotta) käymään :wave:

Red Dragon + Nuppu 22+0 :heart:
 
Huomenta :wave:
Masussa ei olekaan tänään liiemmin melskattu, mut meil on kyl niin samanlainen rytmi ainakin yöaikaan, etten kyl herää sen melskaukseen jos se siel hereil on. Ja kyllä se aina aamusin muutaman potkun potkasee et tiiän et se on kunnos :LOL:

Lähetää kaverin kaa ikeaan mikäli on auki, täytyy viel varmistaa. Rahaa tosin on tilillä 8euroa, että ostoksia ei oikeen pääse tekemään.

Sanonpahan vaan, että musta tää raskaana olo ei ole yhtään kivaa :kieh: vauva on ihana ja ihanaa, kun se on masussa, mutta itse raskaana olo on kamalaa. Ainoa hyvä on se, että se putkahtaa joskus ulos... Mulla on vaan vaivoja...

Rinzessa ja papuRinssi rv.21+4
 
Mä en jaksa tota ukkoo enää. Tuntuu, ettei se tee enää mitään muuta kun huutaa ja tiuskii. Äskenkin oli iso riita ja tuntuu, että mä haluan avioeron. Pelottaa vaan että kuinka pärjään sit vauvan ja kolmen lapsen kanssa. Rahallisesti tekee tosi tiukkaa... ja tietty muutenkin. Mutta ei ainaskaan tarttis kuunnella kenenkään huutoa jatkuvasti.

Meillä oli poikien kanssa niin ihana matka, oli tosi rauhallista, pojat totteli ihan hyvin. Ikävä oli tulla takaisin tänne perhehelvettiin. Väitti että oli kova ikävä meitä mutta kun se ei käyttäydy sen mukaisesti. Mä oon yrittänyt vaikka mitä: puhumista, kiristystä, haukkumista, ei auta. Oon sanonu että jos et edes yritä muuttua mä en jaksa tätä elämää. Ja nyt tietty raskaushormonit tekee osansa... Viimeksi oli noin kuukausi sitten iso riita, melkein löin silloin. Nyt heitin haarukalla. En mä vaan ennen tälläinen oon ollut. Ukko vaan sanoo, että kun pojat ei tottele mitään, meuhkaa, väittää vastaan ja sillä menee hermo. Laittaa sen poikien syyksi, siinähän ei tietysti ole mitään vikaa. Mutta se on se aikuinen, jonka pitää ottaa vastuu teoistaan.

Tottakai mäkin pojille huudan kun hermo menee mutta mulla on suhteellisen pitkä pinna enkä heti hermostu. Ukko hermostuu heti ja ääni vaan kovenee. Mä (ja varmasti pojatkin) kärsin tälläisesta elämästä. Ja vauvakaan tykkää tästä stressistä. Jatkuvasti saa olla hokemassa, että älä huuda. Tuntuu, että toi ukkokin on täys kakara. Kai se olis parempi erota. Selvästikään sitä ei oo tarkoitettu perhe-elämään, (on eronnu aikaisemminkin) mä taas rakastan lapsiani yli kaiken ja haluan niille rauhallisen ja hyvän elämän.

Sori kun tuli tälläinen vuodatus mutta oli pakko purkautua johonkin...
 
Heippa!
Lähdettiin sitten eilen illalla sinne mökille, missä mieskin oli kavereineen varpajaisia viettämässä ollut. lähdettiin pojan ja yhden miehen kaverin tyttöystävän kanssa sinne, kun miehillä vaan mökkireissu venyi. Kokkailtiin illalla herkkuja, poika pääs kalaan ja saunaan. Ja sai rentoutuakin, kun oli niin paljon porukkaa ja kaikki jaksoivat touhuta pojan kanssa. Ilta venyi pitkäksi, vasta kahentoista aikaan poika malttoi nukahtaa, ja ite samalla .Nyt tultiin pois ja mun vanhemmille grillaan :p
Illalla ois mun veljen peli, jos jaksetaan mennä kentälle kattoon. Voi olla että kotisohva vetää puoleensa. :D

RD: mEILLÄ kannettava vasta pari kuukautta vanha, joten akku ihan hyvä vielä, en osaa sanoa kauan kestää. Ehkä 2 tuntia...mutta aina tuntuu että silloin loppuu kun on ilman piuhaa...

Ihania masuja SANSE JA LUMINKA :heart:
 
Mä oon aina eron kannalla... oon aika kamala, mut näin se on!!! Mä olen oppinut oman arvoni kantapään kautta ja en anna kenenkään enää satuttaa mua!!!! Siksi mä jätin sen mun miehenikin!!!

Ja hitto mä kuolen tähän allergiaan... hengitys vaa rohisee ja pihisee :(

Rinzessa ja papuRinssi rv.21+4
 
mnp4: Ompas kurja juttu että tilanne kotona noin ikävä :( Tämähän se paikka on jonne saapi vuodattaa tuntemuksiaan, ja kyllähän se aina helpottaa kun pääsee purkaan asiat. Mä en osaa oikeen auttaa, enkä neuvoo, mikä olis paras sun tilanteessa, mutta voin kertoo, jos yhtään lohduttaa, että meilläkin mies aika usein käyttäyttyy kuin kakara, isolla KOOLLA!! :headwall:
On välillä hirveän itsekäs, on tosin hyvin rauhallinen luonteeltaan, mutta myös hyvin ajattelematon välillä. Ei oikeen osaa ajatella asioita muutakuin omasta näkökulmastaan, enkä tie haluaakokaan ajatella. Kuinka monet miehet osaavat ajatella :LOL: (anteeksi)
Onhan tuo mies kuitenkin silti ihanakin, mutta näitä päiviä on ja tilanteita kun ei jaksa ymmärtää.
Tuo tosin on tosi rankkaa jos tuollainen huutaminen ja ärsyyntyminen miehesi osalta alkaa olla jokapäiväistä. Kannattaa tehdä selväksi ettet ala sellaista käytöstä katteleen. Vaikeita asioita. Jaksuja sinulle :hug:
 
Moikka!

Ollaan reissattu reilu viikko koko perheen voimin, mulla ja miehellä loma lähenee jo loppuaan. Lapset saavat onneksi nauttia vielä kesästä ja lomailla sukulaisissa, leireillä yms. ilman meitä. Saa nähdä miten jaksaa töissä käydä, unen tarve on valtava, joka päivä pitää päiväunet nukkua..

Ultrassa käytiin juhannusviikolla, sen mukaan meille on tulossa POIKA!!! :heart: Kätilö sanoi että on selvä tapaus, itse en ihan sataprosenttisesti luota kuitenkaan. En aio laittaa vaatteita tms. sukupuolen mukaan vaan neutraalin värisiä, ruskean eri sävyjä yms.

Aktiivisesti muut tuntuu kirjoittavan, aina kun käy tsekkaamassa juttuja niin kamalasti on luettavaa - loppuun kun pääsee niin ei muista edes puoliakaan =) Mutta mukava niin!

Onko muuten kukaan tilaamassa Saksasta vaunuja? Oon kuullut että sieltä saisi halvemmalla ja meillä on suunnitelmissa tilata kolmipyöräiset yhdistelmät sieltä. Jos voisitte kellä on kokemusta/tietoa asiasta laittaa linkkiä mistä kannattaa tilata sekä hyviä/huonoja kokemuksia?

Nyt ruuan laittoon! Leppoisaa sunnuntain jatkoa kaikille!

hansu+pojanpallero 21+0
 
helmi: Meillä on vuoden-pari vanha ja kestää sen pari tuntii ilman johtoa. Mut mielellään oon johdon perässä, ettei vaan lopu kesken =).

mnp4:Todella kurja tilanne. Paljon voimia sinulle! :hug: Itse en kyllä osaa neuvoa muuta kuin sen, että sun pitää ajatella lasten ja omaa parastasi! Miehesi käyttäytyy niin kakaramaisesti, että jonkun pitäisi saada järkee puhuttuu sen päähän. Jos päätät erota, niin tulet pärjäämään paremmin yksin lasten kanssa kuin tuollaisen miehen kanssa. :hug: :hug:

hansu: Onnea pojasta! :heart:
 
mnp4: Ikävää kuulla riidoista. Voimia ja jaksamista :hug: Mutta jotain hyvääkin teillä kun on jo monta lasta siunaantunut. Ovatko asiat ennen olleet paremmin?

Hansu: Musta Kuunkulta laittoi aikaisemmin tähän ketjuun (löytyisköhän jostain puolenvälin tienoilta) linkkejä mistä voipi Saksasta tilata vaunuja, kaivelepa ketjua taaksepäin =)

Luminkalla ja Sansella tosiaan upeet mahat. Mä koitan liittää tähän oman napani, aika litteän sellaisen. Viikkoja 20+6 (ultran mukaan 22+1)

 

Yhteistyössä