Marraskuun masun kasvattajat kesäkuussa.. LA:t 1-15.11.2008

kukaan ei näemmä osannu vastata mut kysäsen uudelleen eli

GALLUPPIA taas=)
mitä teille on sanuttu rakenne ultrassa pään muodosta?
mitä vaikutuksia eri muotosella päällä on esim synnytyksessä?auttakee tyhmää

eli mulla sanottiin et vauvalla on puöreäpää ja pää on ns vkoa edellä lasketusta ajasta ja soksi suuri???sen jälkeen kovasti hyssytteli että älähän pelästy ei välttämättä tarkoita että tulee suuri vauva..siis mä olen ihan ulkona kun ekaa odotan..kertokaa viisaammat..

nro2!!kummeista!
saako ortodoksi joka on käynyt siis heille tarkoitetun rippi koulun olla ev.lut vauvan kummi??

kiitoksia teille..heh mun nim merkki kuvaa mua nyt hyvin=)
:LOL: :headwall: :ashamed:
 
Mäkii haluun nukkua koko yön!!!!
Eilen alkoi show 00 aikaan, ja VASTA 3.30 päästiin lopullisesti nukkumaan! :eek: Ihan mahdottomaksi meni jo. Koitin vaikka mitä, milloin maitoa, vettä, sit jo jogurttia kun epäilin olevan nälkä (ittellä ainaki oli) ja vielä Panadolia... Sit välillä kävin heti kun alkoi itkemään, välillä annoin huutaa ja lopetti kyllä itse jossain vaiheessa...
AUTTAKAA, HALUUN ENSI YÖNÄ NUKKUA!

Miehellä vielä kaksi yötä töitä, sit jää vapaalle joten eipä siitäkään pahemmin yöllä apua ole..

Aamulla sentään yhdeksään nukuttiin. Käytiin kaupungilla, löysin tytöille Lindexiltä -70% vaatteita muutaman. Sitten kävin kangaskaupassa ostamassa kangasta ja resoria kun ajattelin kokeilla osaisinko ommella vauvalle housut :heart: Saas nähdä mitä tulee, eipä maksanut kuin 2? tarvikkeet et ei haittaa vaikka ei onnistuisikaan :whistle: Nyt sain päikkäreille, juon tässä kahvia ja syön suklaata :ashamed: Vaan eipä nyt väsytä ollenkaan vaikka jo yöllä suunnittelin ottavani päiväunet itsekin =)

Onks muilla makeanhimoa?
Musta tuntuu et tää alkaa pian jo riistäytymään käsistä!
Joka päivä pitää saada jotain hyvää :/ Eikös se niin ollut että jos tyttöä odottaa tekee mieli makeaa, jos poikaa, niin suolaista ;)
Onneksi tuo ensimmäinen ei kasvanut mitenkään isoksi vaikka silloinkin herkut maistuivat. Painoa kerääntyi 16kg, josta paljon oli nestettä (viikko synnytyksestä ja +1,5kg lähdöstä ).

Ristiäistarjoamisista..
Meillä oli tytöllä kaupasta ostettuja suolaisia pasteijoita sekä karjalanpiirakoita(itse vaan paistoin), munavoita ja kinkku-auralevittettä (tein itse aamulla), kaupan keksejä, mokkapaloja (jotka tein jo ajoissa pakastimeen), sekä itse tehty täytekakku. Aika helpot oli nuo, ja meinaan puolivalmisteita/raakapakasteita tälläkin kertaa käyttää hyväkseni. Ja kylläpä minun äiti auttaa tarvittaessa. Tarjoutui jo esikon ristiäisiä tekemään mut halusin itte tehdä kun noin helpot tarjottavat valitsin.

tietämätön:
En usko että miehesi on "vihainen" vauvalle kun ei olekaan poika. Ja tuo että ei ollut kiinnostunut tuntemaan potkuja lienee varsin tavallista. Ei meillä kovin pitkään jaksa kättään pitää, tämäkin kun lopettaa samantien heilumisen kun iskän käsi tulee :p
Ne on ne miehet! Ei ne aina ymmärrä meidän hormoneja ja mielenoikkuja ym.
Mutta sen voin sanoa että tosi innoissaan mies alkoi opettelemaan vauvan hoitoa heti sairaalasta asti :heart: Ja tosi hyvä isä on tähän asti ollut vaikkei niin ollut kiinnostunut vatsansisäisestä elämästä aiemmin :D

Tuohon pään muotoon en osaa mitään muuta sanoa kuin ettö ei se tod.näköisesti vaarallista tms. ole, ois kai ne laittaneet tutkimuksiin! Ja muistan että meillä esikoisesta eli niin että reisiluun pituus antoi eri viikkoja kuin päänympärys ym. Joidenkin päivien heittoja tais olla niissä.
Nythän vauvelit kasvavat jo geeniperimän mukaan omaan tahtiin =)

Tulipa tekstiä, huh huh..
Taidan jatkaa neulomista, oon mäki kahjo kun kesällä sukkia teen :whistle: Isommalle neidille aloitin eilen illalla ja nyt vielä terä puuttuu ja pääsee toisen tekoon :D

Luminka ja neitonen 21+5
 
Jes, tuhat viestiä rikki :LOL:
Miten pitkään muuten olette palstailleet?
Mä tein tunnukset kun aloin kuumeilla toisesta vauvasta... Oisko jotain marraskuuta ollut silloin? Eli keskimäärin 147 viestiä/kk... No eihän tuo ole edes paljon kun ottaa huomioon miten usein täällä roikun :p
 
jee mäkin vihdoin puolesvälis!

nukkumaanmenoajoista tytsy menee 8-9 nukkumaan , juo sohval maito pullon, pestää hampaat ja sit omaan sänkyyn omaan huoneeseen, luetaan kirja ja sit pusu ja öitä... hyvin jää ja nukahtaa, niin nukkuu siis ihan tavallises sängys!

univauikeuksista jossai vaihees heräsin aamuyöl jetkiks mut nyt oon nukkunut taas ihan kokonaisia öitä =)

nimiasiaa juu ei oo valmiina, enkä millään osaa päättää millasen haluan :eek:

ristiäiset pidetään joko viikkoa ennen joulua tai viikkoa jälkeen ouluaaton, koska mun veli on silloin myös suomessa... asuu siis kiinassa!

käsitöistä alotan juur kypärämyssyn neulomista, kun ton haalarin sain valmiiks... löysin netistä ihania ja selkeä ojeisia vauvan neule ohjeita ja ne on kyl tosi söpöjä ja kokoja on ihan 50 senttisest alkaen...niin ja toi vaalea violetti sopii myös molemmille!

sukupuoliasiaa meillä toi mies ei myöskään näytä mitään suuria kiinnostuksen merkkejä :| mutta ei kyl muutenkaan tunteitansa helpolla näytä... mut mies siis toivoo poikaa ja siks mäkin vähän enemmän toivon poikaa ku jotenki pelottaa et pettyykö se mies jos ei tulekkaan poikaa :snotty: ... vaikka toisaalta tyhmää ressata omaa päätäns tollasellakin :LOL:

liikkeet ja ultra niin liikkeet näkyy jo hieman ulospäin ja nyt tuntuu et masu on muutenkin lähtenyt hirmu vauhtia kasvamaan... ja ultra mulla edelleenkin vasta 1.7 =)

-äiti 88 ja toukka 20+0
 
moi!

täällä nautin ekasta lomapäivästä, vaikka vettä sataa. aamulla sade harmitti, mutta on tässä hyvätkin puolensa! on kerrankin hyvä syy viettää päivää ihan vaan sisällä vetelehtien! aamusta leikittiin pojan kanssa ensin yhdessä tosi kauan ja sitten innostui jatkamaan leikkejä ja mä sain rauhassa (harvinaista jos poika hereillä) vain maata ja tehdä ristikkolehteä varmaan ainakin tunnin. äskön käytiin syömässä kaverin ja hänen poikansa kanssa. nyt tultiin kotiin päikkäreille ja aion jatkaa tätä makoilua. :) oi tätä loman ihanuutta!:) on tää ainakin rentouttava loman avaus. ehtii sitä huomennakin siivota!;)

Luminka: kateellisena luen noita sun käsityötaitoja!!! osaan mä verhoja yms perusjuttuja ommella, kääntää housun lahkeita tarvittaessa yms ja oon jonkin verran tehnyt tillkutöitä mutta en todellakaan osaa vaatteita tehdä! ja neulominen! huh! koulun pakollisten villasukkien jälkeen en oo puikkoja käsiin ottanut ja just tuossa mietinkin että kuka vois mulle tehdä villapuvun pojalle ettei se talvella ihan palellu... mummu vielä täysillä työelämässä ettei oikein ehdi, toista mummua ei kiinosta ja mietin että kehtaako yli 80v isomummilta edes asiaa kysyä. sisko olis kova neulomaan mutta luulen että hänellä on täys työ kolmen alle viis vuotiaan kanssa joista muuten nuorin on 5pv. Esikoista odottaessa terästäydyin niin paljon että sain pitkäin sairasloman aikana virkattua pojalle pienistä tilkuista peiton vaunuihin ja olin/oon vieläkin hyvin ylpeä asiasta!:) siinä mun käsityötaidot!:)

ristiäistarjottavista... meillä oli esikoisen ristiäiset mun vanhemmilla kun vieraita oli n.30 ja asuttiin silloin aika ahtaasti ja toiseksi en olis kyllä itse jaksanut ristäisiä järjestääkään kun toipuminen vei niin kauan. äitini järjesti kaiken alusta loppuun ja tarjolla oli ihan oikea ruoka ja päälle tietysti kakkukahvit ja muutamat itsetehdyt pikkuleivät sekä kuivakakku. äiti itse tarjoutui järjestämään kaiken kun oli vielä silloin vuorotteluvapaalla vuoden niin oli aikaa ja tosiaan kun olin niin huonossa kunnossakin ja toisaalta hän tekee sitä työkseen niin on hänelle ihan arkiipäiväistä eikä tarvi miettiä että kuinka pajon mitäkin tarvitaan 30:lle ihmiselle yms.
nyt oon ajatellut, että pidetään ristiäiset joko meidän kotona tai mun vanhemilla, riippuu nyt että kuinka ahtaasti sittten asutaan, mutta tarjottavat ei oo noin valtavat vaan kahvit suolaisineen ja makeineen. äidiltä ajattelin kysyä että voisiko tehdä voileipäkakut ja jos itse tekis makeat. ei silti, että voileipäkakut on tosi työläät, että sen takia meillä oli viimeksi ihan oikea ruoka kun äiti sanoi että on lopulta helpompi kuin kahvipöytä jossa on monenlaiset voileipäkakut yms ja toki annoin hänen päättää mitä tekee kun kaiken teki valmiiksi. mutta niitähän nyt toki ehtii vielä miettiä...

tietämätön: ikävä kyllä en osaa sanoa vastausta sulle kumpaankaan kysymykseen. luulen että ortodoksi ei voi olla ev.lut. kummi, mutta en ole ollenkaan varma!

mutta jospa "jättäisin tilaa" muidenkin kirjoituksille ja lopettaisin tämän romaanin kirjoittamisen...:) painun takaisin peittoihin ristikkolehden kanssa sohvan nurkkaan ja nautin tästä rauhasta kera irtokarkkipussin.. :ashamed:

korppinen

ps. Luminka: toivotaan että teillä yöt rauhoittuu! onko tyttösi ollut aina huono nukkumaan vai onko tämä joku "vaihe"? meillä oli poika aina tosi huono nukkumaan. 1v3kk eikä ollut ikinä nukkunut yötä heräämättä, joi yli puoli litraa maitoa yössä ja yritin itse jaksaa käydä päivisin töissä. sitten tuli vaan stoppi omalle jaksamiselle, sain neuvolan kautta unikoulun pitäjän kotiin ja simpsala pim, kaksi yötä ja jätkä alkoi nukkua täydet yöt!:) se kun "ulkopuolinen" näytti että mitkä on pelisäännöt yöllä niin jo loppui yösyötöt ja kitinät ja poika muuttui tottakai muutenkin paljon reippaamaksi ja virkeämmäksi koska olihan yöheräämiset häntä vaivanneet itseäänkin. huonompia kausia tottakai tuli välillä, mutta pieni "muistutus' yön tarkoitukseta ja taas nukuttiin.. ikuisesti kiitollinen unikoulun pitäjälle!
 
moi!

täällä nautin ekasta lomapäivästä, vaikka vettä sataa. aamulla sade harmitti, mutta on tässä hyvätkin puolensa! on kerrankin hyvä syy viettää päivää ihan vaan sisällä vetelehtien! aamusta leikittiin pojan kanssa ensin yhdessä tosi kauan ja sitten innostui jatkamaan leikkejä ja mä sain rauhassa (harvinaista jos poika hereillä) vain maata ja tehdä ristikkolehteä varmaan ainakin tunnin. äskön käytiin syömässä kaverin ja hänen poikansa kanssa. nyt tultiin kotiin päikkäreille ja aion jatkaa tätä makoilua. :) oi tätä loman ihanuutta!:) on tää ainakin rentouttava loman avaus. ehtii sitä huomennakin siivota!;)

Luminka: kateellisena luen noita sun käsityötaitoja!!! osaan mä verhoja yms perusjuttuja ommella, kääntää housun lahkeita tarvittaessa yms ja oon jonkin verran tehnyt tillkutöitä mutta en todellakaan osaa vaatteita tehdä! ja neulominen! huh! koulun pakollisten villasukkien jälkeen en oo puikkoja käsiin ottanut ja just tuossa mietinkin että kuka vois mulle tehdä villapuvun pojalle ettei se talvella ihan palellu... mummu vielä täysillä työelämässä ettei oikein ehdi, toista mummua ei kiinosta ja mietin että kehtaako yli 80v isomummilta edes asiaa kysyä. sisko olis kova neulomaan mutta luulen että hänellä on täys työ kolmen alle viis vuotiaan kanssa joista muuten nuorin on 5pv. Esikoista odottaessa terästäydyin niin paljon että sain pitkäin sairasloman aikana virkattua pojalle pienistä tilkuista peiton vaunuihin ja olin/oon vieläkin hyvin ylpeä asiasta!:) siinä mun käsityötaidot!:)

ristiäistarjottavista... meillä oli esikoisen ristiäiset mun vanhemmilla kun vieraita oli n.30 ja asuttiin silloin aika ahtaasti ja toiseksi en olis kyllä itse jaksanut ristäisiä järjestääkään kun toipuminen vei niin kauan. äitini järjesti kaiken alusta loppuun ja tarjolla oli ihan oikea ruoka ja päälle tietysti kakkukahvit ja muutamat itsetehdyt pikkuleivät sekä kuivakakku. äiti itse tarjoutui järjestämään kaiken kun oli vielä silloin vuorotteluvapaalla vuoden niin oli aikaa ja tosiaan kun olin niin huonossa kunnossakin ja toisaalta hän tekee sitä työkseen niin on hänelle ihan arkiipäiväistä eikä tarvi miettiä että kuinka pajon mitäkin tarvitaan 30:lle ihmiselle yms.
nyt oon ajatellut, että pidetään ristiäiset joko meidän kotona tai mun vanhemilla, riippuu nyt että kuinka ahtaasti sittten asutaan, mutta tarjottavat ei oo noin valtavat vaan kahvit suolaisineen ja makeineen. äidiltä ajattelin kysyä että voisiko tehdä voileipäkakut ja jos itse tekis makeat. ei silti, että voileipäkakut on tosi työläät, että sen takia meillä oli viimeksi ihan oikea ruoka kun äiti sanoi että on lopulta helpompi kuin kahvipöytä jossa on monenlaiset voileipäkakut yms ja toki annoin hänen päättää mitä tekee kun kaiken teki valmiiksi. mutta niitähän nyt toki ehtii vielä miettiä...

tietämätön: ikävä kyllä en osaa sanoa vastausta sulle kumpaankaan kysymykseen. luulen että ortodoksi ei voi olla ev.lut. kummi, mutta en ole ollenkaan varma!

mutta jospa "jättäisin tilaa" muidenkin kirjoituksille ja lopettaisin tämän romaanin kirjoittamisen...:) painun takaisin peittoihin ristikkolehden kanssa sohvan nurkkaan ja nautin tästä rauhasta kera irtokarkkipussin.. :ashamed:

korppinen

ps. Luminka: toivotaan että teillä yöt rauhoittuu! onko tyttösi ollut aina huono nukkumaan vai onko tämä joku "vaihe"? meillä oli poika aina tosi huono nukkumaan. 1v3kk eikä ollut ikinä nukkunut yötä heräämättä, joi yli puoli litraa maitoa yössä ja yritin itse jaksaa käydä päivisin töissä. sitten tuli vaan stoppi omalle jaksamiselle, sain neuvolan kautta unikoulun pitäjän kotiin ja simpsala pim, kaksi yötä ja jätkä alkoi nukkua täydet yöt!:) se kun "ulkopuolinen" näytti että mitkä on pelisäännöt yöllä niin jo loppui yösyötöt ja kitinät ja poika muuttui tottakai muutenkin paljon reippaamaksi ja virkeämmäksi koska olihan yöheräämiset häntä vaivanneet itseäänkin. huonompia kausia tottakai tuli välillä, mutta pieni "muistutus' yön tarkoitukseta ja taas nukuttiin.. ikuisesti kiitollinen unikoulun pitäjälle!
 
Auttaako tuo tukivyö liitoskipuihin??
Mulla aivan järkyttävän kipeä häpyluu |O Hyvä että pystyn kävelemään...Onneksi enää huominen töitä,muuten joutuisi varmaan saikkua hakemaan kun ei oikein onnistu edes kävely :kieh:

tietämätön Meillä esikoisen kohdalla oli mies aika "välinpitämätön" odotus ajan,johtui paljolti myös siitä että kävi töissä ja rakensi meidän kotia mutta kun vauva syntyi halusi opetella vauvan hoitoa ja hoitaa muutenkin mahdollisimman paljon.
Kaveri piirissä kävi semmoinen tapaus että mies odotti tyttöä ja saikin sitten pojan ja oli aivan myytyä miestä kun jätkä syntyi eli uskon että miehesikin vauvan synnyttyä ei välitä kumpaa sukupuolta vauva on :hug:
Minä olen jo tuohon tottunut että miestä ei niin raskaus aikana tämä vauva kiinnosta yhtä paljon kuin itseäni ;) Ehkä se on vaan vaikeampaa miehille koska he eivät itse kanna lasta...
Ja nyt nuo isommat vie kyllä isin huomion ihan kokonaan ;) ja hyvä niin....

Palstailun aloitin joskus kun esikoinen oli pieni mutta en kauhean aktiivinen kirjoittelija ole ollut...

äit88 Kiva et jollain toisellaki myöhemmin ultra kun tuntuu että kaikki on jo käynyt ja itse ei jaksaisi odottaa ;) Mulla siis 2.7 vasta ultra...

Makeanhimosta Mulla alussa ei tehnyt mieli ollenkaan makeaa,vaikka ennen söin ihan liikaa :ashamed: mutta nyt himo on taas palannut ja voisi syödä vaikka joka päivä jotain makeaa :| mikä ei tosiaankaan ole hyvä kun tuota ylipainoa on muutenkin ja raskausdiabetes aikaisemmassa raskaudessa....
 
Kutmula puhuu asiaa: useimmille miehille vauva on totta---> kiinnostava vasta sitten, kun tulee maailmaan. Mehän tunnemme vauvan kokoajan, miehelle se on vasta teoriaa =)

Ääh, olettepa reippaita ja innokkaita, kun nyt jo mietitte ristiäistarjottavia :eek: ! Itsellä mietinnät menevät varmaan tyyliin viikko-kaksi ennen ristiäisiä. Itse tykkään leipoilla ja lähisukulaisilta saanen varmasti tarvittaessa apua.

Makeanhimo on minulla palaamassa sen 16vk:n oksentelun jälkeen. Aiemman laihduttelun myötä opettelin sallimaan itselleni makeita herkkuja vaikka päivittäin, mutta kohtuudella: pienesti. Se sopii minulle, ei välttämättä kaikille. Kuitenkin tässä raskaudessa mietin ja aion vastedeskin miettiä, kuinka saan pidettyä liiat raskauskilot poissa -minulla kun synnytys/imetys ei niitä ole aiemminkaan pahemmin vienyt (kas kun läskiä olen raskauksissani kerännyt tooosi paljon ja samanmoiset syömingit ovat jatkuneet synnytyksen jälkeen :kieh: ). Koetan pitää kotini mahdollisimman vähäkarkkisena ja hedelmävadin täynnä, sillä pääsee jo pitkälle. Leipoa vain tekisi mieli vaikka päivittäin!
 
Nyt on lääkärissä käyty ja tää mamma on maailman onnellisin :heart: Neuvolalääkäri löysi syyn mun vuoteluille, mulla ulkokohdun suulla on pehmeä kohta josta verisuoni vuotaa, eli ei mitää vakavaa, kyllä putos kivi sydämeltä :heart: :D
ulkokohdunsuu oli myös aivan pehmeä ja auennut, mutta ei kuulemma ole mitään väliä kun muuten on paikat vielä tiukasti kiinni ja lääkäri sanoi että hyvin todennäköisesti tämä raskaus menee loppuun asti kun vuotojen syykin on vaan tuo!!

ristiäistarjoiluista: meillä on ollut kummankin ristiäisissä n. 30 hlö ja kumallakkin kerralla oli ihan kunnon ruoka ja sit kakut ja pullat ym. ja näin tulee myös tälle kolmannellekkin :)

Palstailusta: Mä aloin täällä palstailla sillon suunnileen kunesikkoa odotin eli kohta viis vuotta sitten, mutta sillon mulla oli eri nikki, tää nikki ei oo ollut mulla kovin kauaa

Onnellinen Tulentyttö ja kipinä 22+1 :heart:
 
Täällä ei oo mitään ihmeitä tapahtunu. Harvinainen päivä sikäli on ollu että ollaan oltu ihan kotosalla. Aamusta aloteltiin siivousta, sit lähetiin ukkelin kans ulos ja isi jäi siivoamaan loppuun. Päiväunien jälkeen mie pääsin ihan itekseni prismaan ja isi ja pikkumies lähtivät katsastamaan auton (läpi meni! no - eipä siitä ollu kyllä epäilystäkään...). Oli jännä reissu pikku-ukkelille, hän kun on ihan autofani. Nyt odotellaan vieraita tulemaks.

Palstailusta: mie kirjottelin pari vuotta yhellä toisella foorumilla aktiivisesti. Mutta se meni nyt kiinni kaikenlaisten teknisten ongelmien takia. Sieltäpä sit loikkasin tänne huhtikuussa muistaakseni. Mutta enpä juurika muuten kirjottele kuin tässä pinossa ja yhessä kerhossa. Jotain lueskelen silloin tällöin.

Miulla on semmonen käsitys että ev.lut kirkko hyväksyy ortodoksin kummiks. Varma en oo mutta luulen niin!

Ristiäistarjoiluista: Viimeks ukki halus spnsoroida voileipäkakun (ei pantu vastaan). Ois ostanu täytekakunki, mutta ne on niin kalliita, että tein sit kuitenki ite. Piirakoita tais olla kans, taisivat olla ostopiirakoita. Ja munavoita. Ja jotain keksejä vissiin sit vielä. Varmaan samalla linjalla mennään taas. Ehkä niitä coctailpiirakoita... Kakut teen ite (hyvä on suunnitella näin etukäteen, jää sit nähtäväks saanko tehtyä!!!)

Anzkuli 21+0
 
Tere!
Tasan puoliväli, JEE! Sen kunniaksi pojan puolella (oikealla) ollut kaksi päivää varsin ikävää juilimista ja pistämistä, mutta kaveri onneksi liikkuu ihan hyvin. Aamupäivästä olin kaupungilla ja ostin poikien huoneeseen verhot ym pikkusta, mutta loppupäivän olen maannut levynä sohvalla. Vois jo hellittää tää juiliminen.
Ja ilouutisia kuultiin tänään; me saatiin tuo isompi asunto tuosta naapuritalosta! Onneksi... kyllä on kevyt olo kun ei tarvi sitä asiaa stressata. Nyt voi alkaa stressaamaan muuttoa. :D
Unettomuudesta kärsin myös ajoittain öisin. Tuntuu että kun herää kerran niin se uni ei tule millään takas. Mä useesti plärään jotain kuvastoa tai lueskelen, sillälailla mulle tulee lopulta uni. Mutta saattaa olla että sitä kukkuu ylhäällä reilun tunninkin. Ärsyttävää. |O
Ristiäisiä en juurikaan ole vielä miettinyt. Edellisillä kerroilla ollaan pidetty seurakunnan kerhotalolla ja olen ite värkännyt tarjottavat, mutta nyt epäilen että jaksanko kahden vauvan kanssa enää yhtä isoja kekkereitä. Jospa nyt pidettäs vaan kotosalla... Mietintämyssy sauhuaa. Tarjottavista ei sitten mitään hajua. Apuja en kovastikaan saa eli täytyy joko tehdä ite tai tilata.

Nyt meen värkkäämään pojille sapuskaa. Have a nice day.
HM ja papuset 20+0

PS: niin ja palstaillut olen syksytä -03 asti, alkuun toisella nimellä.
 
Itse olen ollut 15-vuotiaasta lähtien kerhonohjaaja, mutta tänä keväänä päätin, etten enää syksyllä jatka kerhonpitoa. Neljä vuotta kuuluin kirkkovaltuustoon + nuorisotyön johtokuntaan. Ja nyt kuulun ainoastaan nuorisotyön johtokuntaan, niin minun mielestä eri seurakunnan jäsen voi olla kummi vain nimellisesti. Eli siitä ei ns. virallista kummia tule. En tiedä kyllä, mutta voin varmistaa.
Koska ihteäni harmittaa, kun kaveri vaihtui ortodoksiksi.
 
Tämä on mulle 5296. viesti. Ja tuo lukema on siitä lähtien milloin tyhjentyi viimeksi nuo viestitiedot. En kyl yhtään muista milloin oon rekkautunut.

Ristiäisiä en sen kummemmin oo kyl miettinyt. Miettinyt ainoastaa mielessäin, että jos vuokrataan joku tila, jossa pidetään ja ruoat pitopalvelusta.. Mutta toisaalta mietin, jos pidettäis kuitenkin meillä ja ruoat pitopalvelusta. Tähän asti oon tehnyt ite kakut + pientä leivonnaista.

Tulentyttö: Hyvä, että syy löytyi vuodoille! :hug:
 
tanjuska
Laita googleen hakusana neuleohjeita ja sitten avaa linkki drops desing- ilmaisia neuleohjeita ja sieltä kategoriaksi laita vauva ni tulee tosi hienoja ohjeita!

ps. mäkin etsin tosi kauan et löysin tän sivun :D

-äiti88 ja toukka 20+0-
 
Moi!
Mä oon pahalla tuulella, enkä ees tiedä miksi. Huomasin lukevani teijänkin tekstejä ihan otta kurtussa ja tiuskin miehelle. :headwall:
Joku kysyi että oonko jo käynyt ultrassa...no mä EN PÄÄSE enää mihkään ultraan, täällä VAIN tuo yksi ultra...ärsyttää sekin!!
PApa-koe vastauksia ei kuulu...edes sitä käyntiä synnytyssairaalassa kk ennen laskettua, ei enää ole, kun ei ole ensisynnyttäjä!!! :eek: Vaikka olin toivonut että siinä vielä katsotaan koko ym.
Mä oon pettynyt meijän kunnan palveluihin!!!
Mitäs vielä valittaisin... =)
Oikeesti mulla oli tänään neuvola ja kaikki on hyvin :heart: Hemppa oli 113 ja obsidania alan popsiin. Mun masu neuvolantädinkin mukaan iso, mutta vauva ei vaikuta isolta vaan joko vettä hyvin tai sitten muutenvaan "pehmeetä" eli laardia suomeksi. :LOL: Liikkuvainen on tuo pikkukaveri; syke: 130 (eli mun epäilyt pojasta sen kun vahvistuu)...

Nyt meen hakeen pähkinäjäätelöö ja mussutan sitä niin kauan että alkaa suupielet kääntyyn ylöspäin.
(ja anteeks vielä tää vali-vali-vuodatus) :ashamed:
 
Niin, ei siis tuo tytön "yösekoilut" ole tavallisia, joskus tulee neljäkin huonoa yötä peräkkäin ja taas menee hyvin. Yleensä sen kerran itkee jolloin tuti auttaa kun käy tökkäämässä. Tosin ompa niitä ihania öitäkin että aamuun asti jaksaa vedellä hirsiä =) Et jospa jo tänä yönä hyvin nukkuisi!

Sain housut tehtyä, ihan ok niistä tuli :heart: Laitan vielä villatakista ja housuista sekä tumpuista ja sukista kuvat! Ja jos joku kysyy ohjeita, niitä ei valitettavasti ole, omasta päästä kaikki silmukkamäärät :whistle: :D

Kuvat tulevatkin vähän myöhemmin, on tuo aijaa niin hidas :/
 
Housut eka edestä ja sit takaa. Tuo tähti meni vähän pyllylleen, ois pitänyt tehdä sydän kun ois ollut helpompi.. No, sit seuraaviin housuihin teen =)
Ostin tuota vaalenpunaista kangasta, pakko oli toinen reissu heittää kauppaan. Niistä aion tehdä leveämpilahkeiset, ilman resoria sekä violetti sydän vaikka taakse :heart:



 
Helmi79, minulla oli eilen juuri tuollainen päivä *lohduti*, kiukkusin kaikelle ja kaikille ilman mitään olennaista syytä -ja toisaalta syyksi kelpasivat ihan jokainen asia maailmassa ;) Syyttäkäämme ihan rauhassa hormoneja, eikös? Vaikkei niihinkään ole aina hyvä tukeutua :whistle:
Toivottavasti huomenna arska hiukkasen pilkottaa risukasaasi =)
 
Luminka:tosi nättejä vaatteita oot osannut tehdä. pitäisköhän munkin innostua jotakin kutomaan. oon pojalle yrittäny odotusaikana tehdä villasukkia mutta niistä tuli ihan järkyt kun en osannut tehdä kantapäätä..

univaikeuksiaon täälläkin päin. tuntuu kun menee sänkyyn vaikka oliskin väsy että uni ei tule sitten millään ja vähän väliä heräilee öisin. kuuluneeko tähän raskauteen??

tietämätön: noista pään koista, niin meillä ainakin sano ultraaja että se riippuu ihan vanhempienkin pään koosta että jos on ison mallinen tai pienehkö nii voi olla vauvallakin sitten..

Ultrakuulumisia täällä tänään! eli rakenne ultrassa oltiin tänään, ja kaikki oli ihan kunnossa vastas viikkoja. ja katsoi sitten alapäähänkin ja sanoi että kuulemma tytön pyllyltä vaikuttais, mutta silti ei ole 100% varmaa onko tyttö vai poika. kun saattaa olla häpyhuulet turvoksissa tai joko pienet kassit. mutta pippeliä ei siinä näkynyt. saanen sitten jo haaveilla joko tyttö olis tulossa??!! mitä luulette onko liian aikaista ruveta ajattelemaan että se on tyttö?
yritän kyllä kun tulee seuraavia neuvola kertoja että katsois ultralla josko siitä saatais varmuus.

mutta tältä iltaaa lopettelen minä regina sekä pieni ehkätyttöseni viikoilla 21
 
Ihania vaatteita Luminka oot tehnyt ja muittenkin kuvailut kutomuksistaan kuulostavat suorastaa sulosilta! Mun käsityötaidot rajottuu yläasteaikasiin värkkäyksiin ja niistäkin äiti tais kutoa puolet :LOL: Äiti88 sanoi löytäneensä jostain helppoja ohjeita... voisitko laittaa linkin?

Me oltiin tänää 3D-ultrassa! Oli täysin terve TYTTÖ (edelleen), 24 cm pitkä ja painoarvio 423 grammaa. Sydän ja aivot kuvattiin ja filmi saatiin kotiin viemisiksi. Kasvotkin nähtiin, mutta ei se kyllä ainakaan äitiinsä ollu tullu... mutta kerkeehän se kehittyä vielä... Kuulemma vastaa viikkojaan ja LA 31.10 (vaikka todellinen jonka tiedän päivän tarkkaan on 11.11...) En huomannu pään mallista kysyä sen enempiä, Tietämätön, mutta ei kai noista kannata huolestua. Onhan aikusillaki erikokosia päänmittoja, esim. mulla on pieni puikulapää kokoa 55 ja yhdellä pienikokoisella ystävällä iso takaraivo ja koko 59. Joten eipä noista kannata huolestua.

Oliko Korppinen kun murehti miehen reaktiota tyttövauvasta? Mellä myös rakenneultran jälkeen mies veti vähän apeaksi, kun saatiin "tyttödiagnoosi" ja juteltiin sitte asiasta paljonki. Miestä hävetti tosiaan, että oli vähän "pettyny" tyttöön mutta ei hän sille mitään voinut, joku alkukantainen reaktio vaan tuli ja unelmat isä-poika-pallotteluhetkistä tms. karisi. Aluksi se tuntui musta vähän pahalta, mutta se tunne meni kyllä mieheltä parissa päivässä ohi ja alkoi prinsessanimien keksimisvaihe... :LOL: Ihan innoissaan on muuten mukana odotuksessa ja sai jo ekat liikkeetkin tuntumaan (ainakin kuvitteli...)

Ristiäisistä ei vielä hajuakaan.. tarttis kai järjestää ne häät ensin elokuussa B)
 

Yhteistyössä