MARRASKUUN masun kasvattajat huhtikuussa, LA:t 1-15.11.2008

flinux: Mukava, et on ollut hyvät ultrauutiset :D :heart: Etkä kuulu myrkytys riskiryhmään. Mie kai siihen kuulun, mutta mie oon jo tottunut siihen, että tulee myrkytys, joten en jaksa miettiä sitä.. Kyllähän se toisaalta masentaa, ku itsessänihän se vika on..
No kuopus syntyi 38+2, joten pääsin jo noin pitkälle.
Harmi, kun koskaan en pääse kokee sitä, että miltä tuntuu lähtee kotoa asti synnärille, että ite pitää miettiä, et milloin kannattaa lähtee..
 
flinux: ihanaa että oli hyviä ultra kuulumisia :heart: ja tieto ettei kuulu myrkytys riskiryhmään on varmasti helpotus :)

RD sähän oot ollu tosi energinen, wau :D Anna mull ees osa tosta energiasta ku must atuntuu et mulla on taas toi väsy alkanut painaa, näinköhän on hemppa laskenut?
Viimeksi oli 120.
 
Tulentyttö: Mulla näkyy nää energiakohtaukset olevan näin iltaisin.. Mut päivät on sit jotain muuta :whistle: . Mutta sitten on päiviä, ku e jaksa tehä yhtään mitää.

Nyt on sima pullotettu ja tytöt laitettu maate.. Nyt pitäis lähtee sit se ihanan likainen koira pesee.. :$

Nyt tuntui jo liikkeet ihan selvästi :heart:
 
mä rakastan koiran pesua, koirat on nii lutusia märkinä ja sit ku niihin saa hieroo sampoota ja si saa ihanan puhtaan koiruuden :D mä olin aikasemmin kova pesee kaverin villakoiraa mut nyt se on sen vanhemmil ni en pääse enää pesee sitä :D
 
Meil on pitkäkarvainen collie (1v1kk), joka ei siis tykkää yhtään veteen joutumisesta.. Johtuu ihan rodustakin.. Mutta on se onneksi aloillaan vesisuihkun ja kuivauksen ajan, vaikka kun näkee, mihin on joutumassa, ni on heti pakittamassa. Ja minuahan ei pakoon pääse :whistle: :kieh:

Mie toisaalta inhoan koiran pesua, ku tuolla on ihanan pitkä turkki ja sen kuivattamiseen menee ihan kivasti aikaa. Ja se haju märkänä :$. Mutta kun alkuun pääsen, ni eihän siitä meinaa loppua tulla :D

Mutta nyt on koiruliini vähän aikaa puhdas.. Kunpa kuivuis pihat nopiaa.. Ihanan kurainen koira nimittäin oli. Onneksi on kahdet ovet takapihalla.. Toisesta pääsee suoraan kylppäriin ja sit toiselta puolelta pääsee olohuoneeseen :D
 
Moikka.. mä kans kävin tänää np-ultrassa ja mulle sano lääkäri että kaikki näky mitä pitikin niin ei tarvitse rakenne ultraa tai jos haluaa niin yksityiselle pitää sit mennä.. oli aika tympee lääkäri vaikka omalääkäri oli.. se oli kuulemma viimeinen ultra mitä ne tekee siä että jos haluaa muita niin ne pitää hoitaa yksityisellä ellei tule jotai vuotoja tai jotain muuta.. se ei kertonut edes kuinka pitkä tai mitään se sano vaan ne mitä löyty ja mitkä piti löytyä. jos ei olisi jotain näkynyt niin sit olisi antanut uuden ajan.. noh kai se pitää sit yksityiselle mennä.. :)
 
Meille tarjotaan rakenneultra,mä en ole kuullutkaa tuollasta että jos nt-ultrassa näkyy kaikki niin ei tarvi mennä sitten rakenneultraan jos ei halua.Eihän koko rakenneultraa oisi jos ajateltaisiin että riittäisi nt-ultra,joitakin lääkäreitä mie en ymmärrä kyllä.....

Red Dragon - No sun hauvelissa on kuivaaminen hih =) Meillä taas rotunsa puolesta poitsu rakastaa vettä niin että siellä kastuu ittekkin ko poitsuu pesee ;)

Annu & touhustiina 13+2 :heart:
 
Tässä vähän tietoa rakenneultrasta mitä löysin

Sydämestä halutaan nähdä pulssin lisäksi nelilokerokuva, eteiskammioläpät, suurten suonten lähtökohdat ja normaali kulku ristiin, akselin kääntyminen vasemmalle ja normaali koko.

Päästä todetaan symmetrinen muoto, keskiviivakaiku, cavum septum pellucidum, sivuaivokammiot ja pikkuaivot (niiden leveys ja muoto). Muodoltaan pikkuaivot muistuttavat kuorimatonta maapähkinää ja niiden leveys vastaa raskauden kestoa viikoissa 24 viikolle saakka. Edelleen kiinnitetään huomiota takakuoppaan, kasvoihin ja ylähuuleen. Vartalosta katsotaan selkäranka, vatsanpeitteet, napavaltimot rakon molemmin puolin, palleakaaret, mahalaukku, munuaiset ja virtsarakko. Normaalisti sukupuolielimiin ei kiinnitetä huomiota. Kaikki raajat lasketaan. Nilkkojen asento tarkastetaan. Raajojen liikkeisiin kiinnitetään huomiota. Sormia ja varpaita ei aina pysty laskemaan ultraäänikuvassa. Istukan paikka huomioidaan. Mikäli istukka näyttää olevan liian alhaalla, uusitaan tutkimus noin 28 viikolla tai aiemmin, mikäli esiintyy veristä vuotoa. Napanuoran kiinnittymispaikka pyritään näkemään. Lapsiveden määrään kiinnitetään huomiota. Mikäli sitä ei ole tai on hyvin vähän, sikiön keuhkot eivät kehity, eikä sikiö pääse liikkumaan riittävästi. Silloin sen raajoihin voi muodostua jäykistymiä.

http://www.tyks.fi/fi/723

Annu & touhustiina 13+2 :heart:
 
äitiysvaatteista: viime viikolla nappasin kirpputorilta parit äitiysfarkut -juuri nyt vielä mukavasti liian isot ihan parilla eurolla, tosi siistit! Eli jos sellaisia paikkoja tykkää koluta, suosittelen!

Olen niin helpottunut: olen parina viimeaamuna tuntenut nälkää! Edellisestä kerrasta onkin kolmisen kuukautta... pahoinvointi on iltapainotteista, eilenkin tuli taas sellaisia kouristuksia, silmät pullisteli verestävinä päästä pytyllä oksentaessani |O Ja välillä sitä ajattelee, että on pakko olla joku muukin pöpö (tuon ylimääräisen matkustajan lisäksi ;) ) vallannut kehoni.
Aiemmissa raskauksissani olo on helpottanut n. rv16, joten parin viikon päähän panen toivoni.
Parin tunnin päästä on toinen neuvola-aikani, lääkärineuvola. Ihan kiva mennä.
 
Paula kiva että ultrassa oli kaikki hyvin :heart: kuulosti kyl aika tympeeltä lääkäriltä, höh :/

Mä oon valvonu koko yön, mun pää on niin kipee, johtuu näistä hemmitin niskoista/hartioista |O panacodia menny kiitettävästi eikä auta :(
 
Kirjoittelenpa jotakin, ku ei oikein muutakaan tekemistä ole.

Viime viikolla tuntui jo siltä, että paha olo on mennyttä. Mutta mutta, heti kun siitä miehelle sanoin, se alkoikin uudestaan. Nyt sitten on yökitty oikein kunnolla pari päivää, eilen illalla oli oikein huippuhuono olo. Nukuin koko iltapäivän ja aina herätessä piti juosta vessaan :(

Mullakin olis koiran peseminen edessä. Meil on bichon frise ja sen turkin kans saa kyllä aikaa kulumaan. Ajattelin pestä ja trimmata sen nyt, kun on kerran vapaata koulusta. Samalla saadaan pikkulinnuille (joita tuossa pihassa pyörii hirmuisen paljon) pesänrakennustarpeita. Tuosta koirasta kun saa sellaista sopivan pehmeää karvaa niiden pesiin. Ovatpa nekin onnellisia sitten ku on pienille pehmoinen pesä =)

Mä aloittelin jo neulomaan pienelle ensimmäisiä omia vaatteita. Mä kun haluan, että laitokselta tullaan kotiin itsetehdyssä puvussa. Eipä tarvi sitten ettiä kaupoista noin pientä villapukua....

Mut nyt taidan lähteä tuon koiran kans tappelemaan tuonne pesuhuoneeseen, uskomatonta miten vaikeaa on tuollaisen pienen rääpäleen peseminen...

Ai niin, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista
-JennyAdelina & pieni 12+1-
 
JennyAdelina: Minä neuloin jo pikkuiselle ihanan pehmeästä langasta takin ja housut =) Tuli aika söpöt, tummanruskea ja v.ruskearaidalliset! Aloitin jo heti plussattuani :whistle:
Sama juttu kun esikoista odotin, tosin silloin vasta ekan neuvolan jälkeen kun oli varmistunut että siellä joku on =) Tuli aika paljon tehtyä sukkia, tumppuja ja takkeja.. Mut ne on todennäköisesti liian isoja jo talvella syntyvälle vauvalle. Ei taida olla enää sitten aikaa tehdä, kiva kuitenkin olisi tehdä sopivan väriset kun neutraalit meiaa jäädä käyttämättä :|

Me käytiin aamulla likan kanssa ostamassa 5 isoa säkkiä multaa ja lisää liljan ja muiden kukkien sipuleita.. Salaa ukolta kun vielä nukkuu yövuoronsa päälle :whistle: Sen mielestä rahat menee turhuuteen jos kukkiin laittaa :snotty: Niin, sanoo hän ja tilasi netistä itselleen kauko-ohjattavan helikopterin :LOL: Lapsi on terve kun leikkii :LOL:

Paula83: Oli kyllä tosiaan outo lääkäri sulla ollut! Tosin eihän kaikille kunta tarjoa montaa ultraa. Mut silti, musta on tärkeä rakenneultra, niin kuin Annu oli tekstiä kopioinut!

Tulentyttö: Koita jaksaa, tuo on ikävä vaiva! Mulla jumitti viime keväänä kerran raskausaikana ja kerran laitokselta tultua oikea puoli hartiasta ja niskasta. Oli jotain ihan hirveetä kun ei saanut nukuttua kunnolla ja hengittäminenkin sattui! Onneks ei oo sen jälkeen enää ollut, koputtaa puuta :whistle:

Me tästä lähetään kohta tytön kanssa kyläilemään.. Vaunuilla mennään moikkaamaan neidin poikaystävää =) Ne on kyllä niin söpöjä yhdessä, ihan kuin flirttailisivat toisilleen :heart:

Luminka ja piiperö 13+3
 
Luminka ja JennyAdelina tuo on ihana taito osata neuloa, oon ihan kade teille, musta ois ihana omata tuo taito *kateudesta vihreenä täällä*

Tähän mennessä ottanut jo 3 panacodia ja nyt alkaa hiukan helpottaa, tää on tosiaan aika pyllystä :headwall:
 
Ultrakuulumisia :):

Tänään kävin siis np-ultrassa. Kävin äippäpolilla ja tosi mukava kätilö sattui ultraamaan. Mahan päältä ultras ja tosi hyvin näkyi.

Eli siellä se pikkupalleroinen viuhtoi kovasti. Mahoton meno oli päällä. Pituus oli 69mm ja niskaturvotus 1,2mm eli ihan hyvä sekin. Koko vastasi viikkoja. Sykkeet oli n. 150 ja mukavasti jumpsutti ja sydämen syke näkyi. Kattoi myös navan seudun ja pään rakenteen ja muutenki että kaikki osat oli suht paikoillaan.

Voi pientä! Nyt sitä sit voidaan olla ihan turvallisin mielin raskaana! :) Tulipas helpottunu olo! :)

Anzkuli 12+5
 
Neuvolalääkärissa käyty! Isoin ylläri minulle oli kuulla, se, että saame itse päättää, menemmekö synnyttämään Tyksiin vai Saloon, aika puolessa välissä kun ollaan. Moni asia puhuu Salon puolesta, toisaalta Tyksissä ovat muut lapseni syntyneet. No, onhan tässä vielä aikaa miettiä.

Painoni oli kuukauden takaisesta käynnistä pudonnut kilon, verenpaine 110/58. Sisätutkimuksessa kaikki ok (Papa-koekin otettiin, edellisestä kun on useampi vuosi aikaa), synnyttimeni ovat kuulemma sellaiset kuin ne useasti synnyttäneellä usein ovatkin :whistle:
Tässä mielissäni ihmettelen, kuinka mukavia terkkareita ja lääkäreitä minulle onkaan osunut! Tämäkin lääkäri oli ihan ihmeellisen mukava, asiantunteva, kokenut ja kiinnostunut minusta ja raskaudestani.
Neuvolassa oikein suositeltiin, että lapsiakin voi tuoda kuuntelemaan uuden tulokkaan sydänääniä =) Hurjaa vauhtia tyyppi tänään kyllä pitikin, syke oli 175.
 
Jamias: Johan on sydän lyöny mukavas vauhdis :D
Minulla np-ultrassa se lääkäri ei ollut oikein kiinnostunut yhtään minusta. Teki vaan työnsä ja ei oikein selitellyt/kysellyt mitään. Oli hirveän hiljainen ja, kun täällä remontoidaan leikkausosastoa.. Joka on äippäpolin yläpuolella, ni ihana meteli oli viel kaupan päälle. Koko ajan piti kysyä, että mitäs sanoitkaan :LOL:
 
Red Dragon virkkaamallakin sa todella kauniita, meillä on toinen mummo virkannut kummallekkin lapselle hatut, takit, housut, tumput ja töppöset, ovat olleet valkoiset ja sitten kun on selvinnyt onko ollut tyttö vai poika on sen mukaan laittanut vaaleansiniset tai vaaleanpunaset sillkinauhat, myssyyn, tumppuihin ja töppösiin ja tuonut sairaalaan :heart:

Mulla sitten päänsärky siinä pisteessä että oksu tuli ja nyt yritän pysyä hereillä ja kasassa ja laittaa lapsille ruokaa :|
 
Nyt olis koira taas puhtaanvalkoinen ja "kesätukassa". Kannoin takapihalle metsään vadillisen karvaa, saa linnut hakea siitä pesiinsä....

Luminka: Mä oon tähän asti tehny noita nuttuja yms. vaan toisten vauvoille. Oon aina tykänny tehdä noita pikkusia vaatteita ku ne tulee niin nopeesti (ja on niin suloisia). Pari kuukautta sitten tein tilauksesta takin ja housut, lisäsin sit itte pakettiin sukat, lapaset ja myssyn. Pikkusiskon kummipojalle tein just sukat, lapaset ja myssyn kastelahjaksi. Yhden kaverin vauvalle oon neulonu hahtuvahousuja, ja onhan sitä kaikkee muutakin tuollaista pientä tullut tehtyä. Ensimmäiset tuollaiset tilaustyöt tein jo lukioaikana (eli kauan sitten). Oon ny niin onnellinen ku saa vihdoinkin tehdä niitä itellekin, meidän vauva varmaan hukkuu itseneulottuihin vaatteisiin....

Jamias Mä siis teen noita myös tilauksesta... Mulla kun pitää koko ajan olla jotain työn alla, sain näet sillä keinoin lopetettua kynsien pureskelun. Nyt pitää sit koko ajan tehdä jotain, että kynnet säilyy...

-JennyAdelina-
 
JennyAdelina: Minulla tuo neulominen on vähän kausiluontoista, yleensä syksyllä aloitan ja keväällä kun ilmat lämpiää niin ei enää innosta!

Vauvojen ja lasten neuleiden teko on kyllä kaikista mukavinta, ne tulee niin nopeasti! Varsinkin jos on paksu lanka ;)

Yksi talvi tein itselle ja siskolle ponchon, sit villasukat joululahaks mun perheelle ja ukolle yht. 6 sukat.. Ja jotain vielä, mut tuon jälkeen ei paljoa keväällä enää intoa riittänyt |O

Mies tuolla grillailee hornetteja, oli kuulemma ollut pakko kaupasta ostaa! Tyttö laitettiin nukkumaan on vähän yhteistä aikaa illalla =)
Tänään meni melkein 2 tuntia kun laitoin kukkapenkkiä uusiksi! Aika rankkaa oli, mut hyvältä näyttää kunhan kukat alkavat kasvaa :flower:
On melkoista stressin purkua tuo puutarhan hoito, mieli lepää (mut keho ei :LOL: )!

Luminka
 

Yhteistyössä