MARRASKUUN masun kasvattajat huhtikuussa, LA:t 1-15.11.2008

Olipas mukavia ultra kuulumisia taas tullut tänne:heart:


ihanaa ku jotkut osaa neuloo/virkata, ei oo kyllä yhtään mun käsille luotu sitä hommaa.Mut jospa nuo mummot neulois munkin puolesta pikkuselle vaatetta.

Mä ajattelin jos tuossa loppuviikosta jaksais tuota takapihaa katsella ja vähän laitella sipuleita ym. maahan.

Mulla on nyt taas väsymys tullut takaisin johtunee niskojen ja selän kivuista mut sit taas illalla tulee hirmuisia energia puuskia =)

Huomenna sit uusinta np-ultraan...jänskättää :)
tänään piti siirtyä äippahousuihin ku omat ei enää mee kiinni ja ne jotka menee niin puristaa inhottavasti. Niin ja huomenna saan dopplerin kotiin IHANAA! Pääsee koko perhe kuuntelee ääniä. :heart: :heart:

Tuun huomenna sit kertoo ultrasta enemmän.

Keiju ja toukka 12+4
 
Pitkästä aikaa heipat myös täältä! Olen ollut paljon töissä enkä ole juurikaan ehtinyt kirjoitella. Mutta eipä tänne mitään mullistavia kuulu, pahoinvointi jatkuu aina ja iankaikkisesti. Alkaa jo hivenen tympimään... Tänään on parin tunnin päästä lekurineuvola, eniten odotan että kuulisisn syd. äänet. Ultra on vasta ensi viikolla, tosi myöhään mun mielestä kun silloin viikkoja jo 13. Mutta itsehän terkka oli ajan hankkinut. Väsymys iskee välillä päähän kuin kuusimetrinen halko, ja mies ei jaksa ymmärtää kun simahdan sekunnissa sohvalle. Muutoin hän on kyllä ollut ihan ihmisiksi ja odottaa tulokasta myös. Lapset ei jaksaisi enää odottaa, kyselevät että monenko päivän päästä pikkuveli tulee (ovat vakuuttuneita että poika tulee...). Mutta nyt lähden valmistautumaan neuvolaan, kerron myöhemmin sykkiikö pikkusydän. *jänskättää...*

HM ja papunen 11+6
 
Tulentyttö: Onnea, vai naimisiin ihanaa...

Kiva että taas tullut kivoja ultrakuulumisia, itsellä ultra parin tunnin päästä, jänskättää niin ettei meinaa housuissa pysyä :eek:

Jotkut tuolla aikasemmin puhuivat että pahoinvointi helpottaa illaksi, mulla just toisin päin päivät menee ihan ok, mutta illalla voin sitten huonosti ja oksettaa :x Harmi kun just silloin vois olla poitsun ja miehen kanssa, niin olen ihan raatona.

Tänään sitten pitäs vähän Vappua juhlistaa, ihanaa kun tietää ettei ole huomenna krapulaa
:LOL: Hauskaa Vappua!!!
 
Heippa! Ja hauskaa Wappua!!! :flower:
Tulentyttö:Onnittelut vielä tulevalle kesämorsiamelle, vaikka taisin jo toisessa ketjussa onnitella, mutta tuskimpa onnitteluja koskaan tulee liikaa
:D Todellakin kivalle kuulostaa teidän hääviettopaikka kahvisaaressa, romanttiselle ja persoonalliselle. Mielenkiinnolla täällä seurailen teidän hääjärjestelyjen etenemistä.
Mammukka75: Mulla aivan samalla tavalla huono olo iltaisin (kuten oli esikoisestakin) eli töissä jaksaa hyvin, etenkin kun takana 10-12tunnin yöunet. Mutta kun kotiin pääsee ja pitäis edelleen jaksaa kotihommia ja hieman poikaa ja miestäkin huomioida niin on ihan veto pois ja sohva vaan vetää puoleensa. :| Hieman tylsää että näin päin....

Hetkeksi tässä nyt istahdin koneelle, kun vein pojan tarhalle vappupippaloihin, vaikka meillä ois ollutkin nyt vapaapäivä. Haen pikku-spidermanin sitten ennen päikkyaikaa kotiin. Olin jo aamukaheksalta torilla jonottamassa spr:n munkkeja, ja kyllä ne onkin hyviä :p En oo oikeen jaksanut panostaa että oisin tehnyt mitään itse. Hain sitten vielä mansikoita rasiallisen, ja vitsi ne on hyviä...vaikka ei vielä mitään verrattuna kotimaisiin. Viime raskausaikana ostin joka päivä pari litraa mansikoita. :D Ei silloin muita mielitekoja ollutkaan.
Pallot on jo eilen puhallettu ja serpenttiinit suihkittu, nyt viel pitäis tehä pikasiivous ja lähtee kirpparille ennen kun poika pitää hakee....joten kaipa mentävä hommiin.

Mukavaa päivänjatkoa!!!

Helmi ja helmiäinen 13+4
 
Mä en eilen jaksanut koneella ollakkaa paljoa mitää,päänsärky kiusas ihan kokopäivän käytännössä,illastakin menin aikasee tutimaan,nytkin tuntuu ettei se meinaa pysyy poissa,no täytyy olla tyytyväinen ainakin että ei se pahaksi voi äityyy,mutta aurinkoa saan välttää tai alan oksentamaan... ihan uusi oire tää tällänen mulle...

Ihanaa vappua kaikille...
Annu & touhustiina 13+3 :wave:
 
Me eilen kerrotiin tulevalle isoveljelle (joka on siis vasta täyttäny 2-vee) että vauva meillekki tulee. Luettiin kirjaa jossa äidin masussa on talo. Kirjasta tykkäs, mutta ei oikeen ymmärtäny että äitin masussa on kans vauva kasvamassa. :) Ehkäpä sit kun masu kunnolla iso on! Esikoisen tätillä on vauva joten iso maha ja pieni vauva ovat kyllä ihan tuoreella muistissa. Tänä aamuna luuli sit että se tätin vauva on miulla mahassa. :LOL:

Anzkuli 12+6
 
Heips kaikille! La on 23.11 ja esikoista odottelen. Tähän asti sujunut kaikki hyvin. Eka neuvola oli viime viikon maanantaina ja parin viikon päästä ua. Pahoinvointi aamu painoitteista ja pitää muistaa syödä säännöllisesti tai paha olo iskee. Väsymys alkaa pikkuhiljaa hellittää. Miracle :hug: pidän peukkuja sulle!!! Hengessä mukana.
 
moi!

Tänään sit siellä nt-ultrassa käyty. Kaikki oli hyvin, niskaturvotusta oli 2.0mm mikä on normaali. Meni kauan ennen ku sai pikkusta mittailtua ku ei pysyny hetkeekää paikoillaan, kädet ja jalat heilu ja kuperkeikankin teki :heart: Vastasi viikkoja 13 eli la siirtyy kahdella päivällä se taaksepäin ois sit 5.11.
Kaupassa tuli käytyä sen jälkeen ja oltiin ajateltu ettei siellä olis heti aamusta paljon ihmisiä mutta olihan siellä, osa grillattavista oli jo prismasta loppunut, onneks saatiin vielä kuiteskin mitä tarvittiinkin.

HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE! =)
 
Nyt alkaa täällä elämä voittaa, ei säre päätä, JEEE!!!!

helmille vielä kiitokset onnittelusta, tosiaan, ei onnitteluja ole koskaan liikaa :D
Nyt on varattu aika kampaukseen ja meikkiin hääaamuksi, kiitos siitä kaasolleni!
Seuraavalla viikolla pitäs mennä sitä pukua ettimään ja sormuksia kattomaan :heart:

Oltiin muksujen kaa aamupäivä puistossa ja voi julmettu miten vihlo ja jomotti ihan alamahaa, hieman häpyluun yläpuolelta, auts :/ ei ollut kivaa.

mammukka just eilen sanoin miehelle samaa, et kiva juhlia vappua kun tietää ettei huomenna ravella :D

HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE MASUN KASVATTAJILLE
 
Ultrakuulumisia täältäkin... =)

Eli ultrasta tulin just, kätilö yritti ensin masun päältä, mutta on kuulemma niin takakohtu meikäläisellä ettei onnistunut, mutta sisäkautta saatiin pikkuinen näkyviin. Siellä köllötteli ja kätilö teki töitä puolisen tuntia että sai niskaturvotuksen mitattua kun oli pikkuinen päikkäreillä. ;) Ehdin jo pelästyä kun oli niin liikkumaton, mutta kätilö sanoi ettei hätää sydän siellä ahkerasti lyö. Ja masua kovasti tökkimällä saatiin pikkuista edes sen verran hereille että kerran kääntyi. Mutta pääasia että kaikki vaikutti olevan hyvin. Voin edes vähän huokaista helpotuksesta. Koko vastasi aikaa, eli LA edelleen 13.11. Verikoe otettiin myös ja noiden yhteistuloksen saan siis postissa parin viikon päästä, onko suurentunutta riskiä vai ei.

Nyt sitten miettimään että mennäänkö lisätutkimuksiin noitten suvun kromosomijuttujen takia, mutta mietitään sitä vasta ensi viikolla, nyt nautitaan ultra tiedoista! :heart: :heart: :heart:

Tänään aiotaan kertoa tulokkaasta myös poitsulle, ihanaa!

Edelleen loistavaa Vappua kaikille!

Mammukka75 ja pikkuinen rv 11+6
 
Ihanaa tulentyttö, kesähäät! :flower:

Olipa mukava lukee muidenkin ultrakuulumisia. =)

on: Nyt on ultrassa käyty täälläkin ja pikkuruinen vauvanalkuhan se siellä käsiään heilutteli. :heart:
Sydän pompotteli ja tämä mamma saa nyt vähän huokaista helpotuksesta ( ei ole sydänääniä ennen tätä kuulunut). Koko vastasi n. 5 päivää nuorempaa, mut laskettua aikaa ei muutettu Koska " saattaa johtua mittausvirheestäkin." Joten pidetään toistaiseksi se 5.11. laskettuna aikana.

Mukavia olivat kätilö sekä lääkäri, hieman vaan taisi kiire olla... MUTTA pääasia on et kaikki tärkein tuli selville.

Mukavata Vappua kaikille! :wave:

-maitooo ja tyyppi 13
 
Lääkärikuulumisia!
Tänään oli aamulla siis nlalääkäri, kaikki oli ok. Pojat olivat mukana ja kyllä kertakaikkiaan ihmettä riitti kun dobblerilla saatiin sydänäänet kuulumaan. Kasperi, 4v, kuunteli kulmat rytyssä ja kysyi lekurilta että missä piilossa se vauva oikeen on kun kuuluu mutta ei näy! :LOL: Mutta kun nyt jo äänet kuului niin saattaa olla että papunen onkin jo hieman isompi kuin 12 viikkoa, sen näkee ensi viikon ultrassa. Mutta kivi tippui sydämeltä- se sykkii sittenkin!

Onnellinen HM ja papunen 11+6
 
mä olen varma, että tunsin tänää pikkusen potkun :heart: oon tuntenu kaikenlaisia muljahduksia, mutta tänään tuli oikeen kunnon tömäys masusta :heart: oikeen sellanen, että äitiiii olen täällä :heart: vaikka ei muka pitäis liikkeiden vielä tuntua. Ja tänää viikot paukkuu.

Rinzessa ja Papu rv.13
 
Hari Mao Meiltä löytyy saman ikäinen ja saman niminen poitsu ;)

Ihania ultra kuulumisia monella olikin :heart: Toivottavasti itse saan perjantaina tulla kertomaan samanlaisia =) Maanantaina oli lääkäri neuvola mutta sydän ääniä ei kuulunut :( Lääkäri kyllä lohdutteli jo ennen kuin alkoi kuuntelemaan ettei välttämättä kuulu kun laite niin huono,mutta kyllähän sitä silti miettii et onko siellä masussa elämää :( Onneksi ei ole pitkä aika enää perjantaihin....

Mutta Oikein "Railakasta" Vappua Kaikille B)
 
Mulla on vähän samanlaisia ajatuksia... Kun kaikki raskausoireet on kadonnu. Kaikissa kolmessa aikaisemmassa raskaudessa on ollut huonoa oloa, ruoka ei maistu, tissit on kipeet. Ja nyt alussa ollut vain väsymystä eikä sitäkään enää... Että onko siellä masussa elämää enää ollenkaan. Mullakin on perjantaina neuvolalääkäri, toivottavasti kuuluu sydänäänet.
 
Mie kävin tänään samalla KappaHal:ista kahtoo löytyiskö itselleni mitään, kun kävin sen jälkeen ukolle ostaa alkosta pari pulloa.. Löytyi mekko.. No jaa, en tiedä käykö minulle.. Mutta kaupassa hyllyssä näytti hyvältä, joten oli pakko ostaa :whistle:
Mie en yleensäkään pidä hameita/mekkoja.. Ei ole minun tapaista..

Mutta kotiin tullessa, kävin vaihtaa sen päälle.. Ja menin miehen viereen.. Eipä ees kahtonu ei ollut pätkääkään kiinnostunut :'( . Vaikka yleensä on kiinnostunut siitä, mitä puen päälleni ja käykö edes minulle.. Oli tärkeämpää tekemistä koneella..
Tais lähtee mekko takas kauppaan.
 
Taas on tullut ihania ultra kuulumisia monelta, ihanaa :heart:

Meillä on nyt ilmapallot puhallettu, 3 pussia niitä oli :eek: On prinsessa palloa, on mikki palloa ja sitten vielä metallinhohto palloja ja kämppä täys serpentiiniä kun lapset "vähän" koristeli :D
 
Ompas monella ollut tänään ultra, kiva lukea aina hyviä uutisia! =)

RD: No elähän nyt takaisin mekkoas vie! Meillä ei kyllä pahemmin kiinnitä huomiota mitä mulla päällä. Eikä huomaa jos olen käynyt kampaajalla ellen siitä olemaininnut! Sille on näköjään sama miltä näytän, joten omaks ilokseni vaateita ym. ostan :heart:

Tänään meidän neiti jätti toiset unet nukkumatta, varmaan 2 tuntia meni kun koitettiin... Ei ikinä ole valvonut noin pitkää putkea, jospa nukkuu sitten sikeästi yön siitä edestä =)

Sain illalla taas laitella kukkapenkkiä. Vaik olin ostanut hirveästi sipuleita, eihän ne riittäneet etupihalle enää :kieh: On se vaan mukavaa myllätä tuolla ja katsoa kesällä tuliko mitään =)

Söin tuossa itteni ähkyyn, kinkkupastasalaattia, perunasalaattia, sit dippailin lihapullia, kurkkua ja tomaattia.. Sipsit jätän jo suosiolla ukolle joka vetää ne iltapäivällä kankkuseen |O
Sit pakastimessa odottaisi vielä herkullinen Magnum jäde :p

Kröhöm. pitihän mun saada jotain hyvää kun olen taas kiltisti tämänkin vapun kotona limpparilinjalla :D Joo, huono tekosyy, mut hyvä ruoka, parempi mieli B)

Vapputerveisin Luminka ja piiperö 13+4
 
Luminka: Mie hyvin, hyvin, hyvin, hyvin harvoin ostan itselleni mitään. Eniten vain noita käsityölehtiä & lahjoja. Sitten kerrankin löydän ihan ok-näköisen mekon.. ja ei mitään huomiota.. Ku tuo on siitä outo yleensä, että huomaa, jos olen käynyt kampaajalla. Ja yleensä on makutuomarina kaupassa.. Ja jos oon jotain ostanut ilman, et hän on mukana.. Ni kyl on kahtonut ja sanonu rehellisen (toivon mukaan) mielipiteen..

Joten kyl lähtee mekko takas, ku en mie muutenkaan mekkoja pidä. Oli vain hetken mielijohde ostaa ja kokeilla kotona, miltä näyttää :LOL:

Eikä munkkien paistostakaan tullut mitään.. Ei ollut jauhoja kaapis, ku ukko ei voinu kaupas sanoo, ettei oo vehnäjauhoja ees puolta desiä :headwall: . Itse viel leipoi minulle synttärikakun viimeksi.. No, mie kävin 2 kg:n pussin hakee äidiltä.. Mutta lirautin liikaa voita.. Joten taikina vain tarttui ja tarttui käsiini.. Ja mie olen helvetin väsynyt.. Eikä mun kärsivällisyys riittänyt niiden pyörittelyyn..

Ukko vain aukoo päätään.. Tahallaan kiehuttaa minua.. Joten se munkeista..
Mikään kauppakaan ei taida olla huomenna auki, et vois ostaa jauhoja.. Sitä, kun helvetti yrittää jotain tehdä.. Ni mikään ei onnistu.. :'(
 

Yhteistyössä