Marraskuun masuasukit kesäkuussa

jenha onnea :flower:

KyyneltenHymy mä jo vähän miehelle purkauduin, mut mulla on sellanen paha tapa jotta saatan olla huomaamattani aika ilkee suustani kun oikeesti joku asia on päin prinkkalaa ni siks yritän pitää mölyjä massus :ashamed: Mut josko tää tästä...

Anskuli&Papu 20+0 *POKS*
 
  • Tykkää
Reactions: jenha86
Hei kaikki,

Mä voisin liittyä mukaan, jos sopii? Rivi näyttäisi seuraavalta:
8.11./Tangerine/ensimmäinen/29/JS

Toivottavasti meni oikeeseen järjestykseen :)

Vatsa on pullahtanut esiin jo aikoja sitten ja töissäkin jo kaikki tietää. Liikkeitä täällä on tuntunut ehkä reilun viikon-pari, mutta ei vielä ulkopuolelle asti. RU on 24.6. ja seuraava neuvola 5.7..
 
Heissan tännekin pitkästä aikaa!

Nyt piti oikein tulla omaa pulleaa napaa tänne hehkuttamaan ja poksumaan 20+0 <3

Vauvalla on kovat bileet joka päivä ja varsinkin illalla kun menen nukkumaan niin massu pomppii ja muljuu joka suuntaan. Varsin vilkas typy tuntuu olevan :)

Olo on hyvä kun olin viikon kosälomalla, tänään eka työpäivä, saas nähdä miltä alkaa tuntua kun on muutaman päivän taas ollut 8h jalkojen päällä.

RU on torstaina aamulla ja sen jälkeen voi toivottavasti hyvillä mielin lähteä mökille juhannuksen viettoon. Sukupuoli on jo selvillä niin nyt vain jännään että siellä on kaikki niin hyvin kuin voidaan tässä vaiheessa todeta.

Pakko on myös ihmetellä miten kummassa pystyt pitämään salassa työnantajalta elokuuhun asti, Nannikki? :) Onko uusi työsi vakituinen vai määräaikainen?

Mulla LA 5.11 ja mielestäni venytin jo melkein liian pitkälle kertomista kun kerroin 2.6. ja mahaa alkoi jo silloin olla. Ja kiire tuli siinäkin kohtaa työnantajalle laittaa sijaisuus hakuun että ehtii saada pätevän sijaisen. Voi olla että riippuu toki alasta ja työstä mitä teet, ettei tarvitse kertoa tai sijaisen saaminen on helppoa.

Olen siis itse esimiesasemassa, omaa liikettä pyöritän, ja huolehdin oman myymäläni asioista itsenäisesti. Pomolle piti tietenkin kertoa että saa jonkun toisen sitä kauppaa pyörittämään siksi aikaa kun olen poissa. Itse olisin ihan pulassa jos juuri palkkaamani henkilö osoittautuisikin vahvasti raskaana olevaksi kun töiden pitäisi alkaa. En todellakaan sano tätä siksi että arvostelisin ratkaisuasi, olen vain hieman ihmeissäni että miten tuo käytännössä onnistuu. Laillinen oikeuskin ilman muuta on ihan niinkuin liitossa ovat sanoneetkin. Toivottavasti kaikki menee hyvin eikä jää mitään huonoa fiilistä uuden työnantajan ja sun välille!

Pakko sanoa että oma työmotivaatio on kyllä laskenut kun tietää että tässä saa kohta jäädä kotiin hölläilemään, varsinkin kun tässä on vielä kesälomatkin välissä.. Nytkin tämä ja ensi viikko töitä, juhannuskin siinä välissä ja voisin kyllä ihan hyvin olla vaikka kotonakin :) Sitten kolmen viikon loma ja ollaankin jo heinäkuun lopulla, vois ottaa vaikka aamukamman käyttöön :D Elo-syyskuun vaihteessa kun saa jäädä jo ä-lomalle..

Nyt pitää mennä hetkeksi hyödyntämään tuo aurinkoinen ehtoo ja käydä perkaamassa muutama metri kasvimaata!

Hyviä vointeja kaikille!

Ms. Moneypenny 20+0 *puoliväli-poksis*
 
  • Tykkää
Reactions: jenha86
sanonpa omankin mielipiteen tuohon työssä kertomiseen.

Sain reilu vuosi sitten tietää olevani raskaana samalla kun oli rekryprosessi kesken. Liitosta sain hyvät neuvot miten toimia enkä silloin kertonut asiasta. Liiton miespuolista lakimiestä lainatakseni "eihän sitä koskaan voi alussa tietää miten raskaus menee" ja itseasiassa silloin raskaus päättyi keskenmenoon. Onneksi en kertonut koska muutoin siitä olisi tiennyt kaikki enkä todellakaan halua että pomo tietää henk.koht asioita jotka eivät hänelle edes kuulu kuten keskenmenostani.

Vaihdoin työpaikkaa koska en viihtynyt siellä ja vuoden alusta aloitin uudessa paikassa - esimiehenä siis.
En ole vielä kertonut raskaudesta mutta tod.näk tulen lähiaikoina kertomaan jo sen vuoksi että vatsaa ei kohta enää peitellä. Itse olen pitkittänyt sanomista osittain aikaisemman keskenmenon vuoksi ja osittain siksi, että vaikea sanoa asiasta koska tuntuu että jollain tasolla petän uuden esimieheni luottamuksen vain puolen vuoden jälkeen. Mutta kolikon toinen puoli on se, että lapsia ei saada todellakaan tilauksesta ja asiat ovat miten ovat. En silti ymmärrä, miksi mun pitäisi rynnätä kertomaan raskaudestani johdolle. Kyllä he saavat tilalleni palkattua jonkun tai hoidettua esimiestehtäväni toisin - mielestäni kukaan ei ole korvaamaton ja turhan usein tulee mietittyä työtä "liian tunnollisesti". Itse olen siihen sortunut ja tietyllä tapaa se ärsyttää itseäni.

starhope 17+5
 
Ms moneypenny ei kai sitä kannata äippälomaa tuhlata niin paljoo ennenko vauva syntyykään. Ihan viime hetkeen ainaki ite aion pitkittää ja sitten jään sairaslomalle jos en muuten jaksa. Sehän syö niitä äitiyslomapäiviä heti kun äitiysloma alkaa. Eli 5 viikkoa ennenhän pitää viimeistään jäädä eli minä voin hyvin aloittaa loman syyskuun puolessa välissä tai sen jälkeen (vaikka voisinkin jo juuri ja juuri elokuussa). Sun äippälomahan voi aikasintaan alkaa 9.9 jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
starhope Itse olisin tehnyt varmasti samoin, eli jos olisin keskellä valintaprosessia tai juuri saamassa uuden työn kun plussaisin niin en myöskään kertoisi. Niin aikaisessa vaiheessa se ei kuulu kenellekään, eikä tosielämässä kaikki edes huomaa heti olevansa raskaana, jos ei se ole suunnitelmissa :)
Kun kerroin esimiehelleni oli mulla viikkoja suurin piirtein saman verran kuin sulla, noin 18, ja mulle se oli helpotus että sain kerrottua. Pomoa en näe kuin kerran-pari kahdessa kuukaudessa että sen puolesta olisin voinut salata vaikka kuinka pitkään, mutta mun alaiset on mulle niin läheisiä että tuntui kurjalta kun ei heillekään voinut sanoa kun pomokaan ei tienny. Ymmärrän hyvin ton kun sanot että tuoreessa työsuhteessa sulla on vähän syyllinen olo kun näin pian jäät pois. Mä olen niin työnarkomaani että tunnen huonoa omatuntoa ylipäätään siitä että jään pois, vaikka olen talossa ollut 6 vuotta :D Nyt kyllä olo on helpottanut ja olen sisäistänyt sen miten kiva on antaa muiden välillä painaa töitä tukka putkella ja itse jäädä kotiin tärkeämpien asioiden ääreen. Jokainen kertoo töissä kun aika on sopiva, se mikä sopii yhdelle ei taas käy toiselle.

Miramei, juu tiedän kyllä koska mulla aikaisintaan alkaa ä-loma. Toi mun heitto oli nyt lähinnä sellainen haaveilu että niillä tienoilla vois jo jäädä jos haluaa. Esikoisesta jäin 2kk ennen, en olisi millään jaksanut. Rahallisesti se on meille aika sama jääkö se kuukausi toisesta päästä lyhyemmäksi. Nyt kyllä olen miettinyt että olisin ns. loppuun asti ja kylmästi saikkua jos ei jaksa, mulla vaan pelko ekasta raskaudesta että vaikka olin miten kipeä niin koskaan en saikkua saanut, sanottiin vaan että ei se ole sairaus, kyllä sä jaksat. En olis jaksanut mutta pakko oli painaa. Työ oli fyysisesti raskasta, jalkojen päällä 8h, välillä -25 asteen pakkasessa tavaroiden ja painavien laatikoiden nostelua.. Päälle stressi ja vastuu. Ei jäänyt kovin hehkeä kuva viimeisillään työssä olosta. Nyt toki aivan erilainen työ mutta luotanko siihen että saan sairauslomaa jos olen ihan loppu?

Nää on kaikin puolin niin yksilöllisiä asioita, jokainen ammatti ja työmaa on omanlaisensa, samoin suhde esimieheen ja mahdollisiin alaisiin.

Toivotaan kuitenkin että jokainen jaksaa työssään niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Kotiäideillä on se rankin osa, he kun ei saa saikkua eikä pääse huilaamaan vaikka olis kuinka poikki, hatunnosto heille!
 
Huomenta :)

susupala ihanalta kuulostaa teijän juhannus :) Muistakaakin nauttia!
Tuleehan tuota matkaa kotipaikalle, onneks jäädään pojan kanssa sinne lomaileen viikoks pariks ettei tarvi heti sunnuntaina istuu samaa matkaa takasin! :)

hampula onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Nannikki mun mielestä on joku juttu ettei tiettyjen viikkojen jälkeen tarvi tehä yövuoroja, korjatkaa viisaammat! Itelle ainakin pomo sillon sano niin kun poikaa odotin, taisin lopettaa jo 20viikolla valvomisen ihan omasta tahosta.

Tangerine tervetuloa joukkoon! :wave:

Ms.Moneypenny me jännitetään sit torstaina yhessä ultraa, mulla on jo 9aikaan aamulla! Pitää vaan pojalle saada hoitaja kun kaikki on niin epävarmoja onko omia menoja :( Pääsis mieskin mukaan jos tää nyt on se viiminen ultra!

Erika onnea prinsessa lupauksesta :flower:

Tänään vois alottaa kämpän imuroinnin ja lattianpesun ja alottaa pakkaaminen. Vihaan pakkaamista kun ei tiedä tuleeko kaikki mukaan! Nytkin pitää pakata viel juhlatamineetki mulle ja pojalle.

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: susupala
Ms Moneypenny ihan sama se meillekkin on, mutta haluan tehdä niin ja turhemmistakin syistä ihmiset saikulla on! Ja lääkärit niitä kyllä melko helposti antaa :) Ja täytyy vielä selventää, että helposti en saikulle jää. Reilun kolmen vuoden aikana en oo ollu kertaakaan töistä saikulla. Aloitin siis tehtävässäni kun opintoni olivat vielä kesken.

Täällä oli jollain muullakin rakennusprojekti menossa? Meidän talo valmistuu näillä näkymin viimeistään sintin kastejuhlille <3

Miramei 21+0 *poks*
 
Viimeksi muokattu:
Ms. Moneypenny:Minä olen siis nyt työttömänä ja työ alkaa vasta elokuun lopulla, enkä mene käymään työpaikalla ennen elokuun alkua. Eli siis työnantaja ei näe minua ennen elokuuta, paitsi jos nyt sattuu kävelemään kaupungilla vastaan ;). Sittenpähän näkee :D. Ja tuosta kertomisesta vielä. Olen itse tosi tunnollinen työntekijä ja tää kertomatta jättäminen on tuntunut aika hankalalta ja sen takia pyysinkin liitolta vahvistusta omalle toiminnalle. Mun työ on sellaista, että varmasti saavat minulle sijaisen parissa kuukaudessa järkättyä, ei pitäisi olla mikään ongelma. Ja työ on määräaikainen.

Starhope: Minullakin yksi syy tuohon kertomattomuuteen on se aiempi keskenmeno, ja siitä johtuva oma epävarmuus tämän raskauden suhteen. Ei olla vielä kerrottu muutenkaan kovin monelle ihmiselle, lähinnä vain lähisukulaisille ja tärkeimmille ystäville. Joten ei ole minusta niin ihmeellistä jos en ole kertonut uudelle työnantajallekaan. Olen myös yrittänyt selittää itselleni tilannetta sillä, että en ole korvaamaton ja että varmasti saavat sijaisen tilalleni. Eikä raskaus ole mikään este tehdä töitä eikä sairaus, eikä minun ammattitaitoni häviä mihinkään raskauden myötä :)

Nannikki 17+2
 
  • Tykkää
Reactions: *jonesy ja starhope
Rakenneultrassa käyty. Meillä ultrasi lääkäri, koska mulla on verenohennuslääkitys päällä koko raskauden ajan 13-vuoden takaisen veritulpan vuoksi. Itse asiassa kaksi lääkäriä oli paikalla, joista toinen oli erikoistuva. Vauvalla oli kaikki niin kuin pitää. Itse katsoin, että pojalta näyttää, mutta varmisin kuitenkin. Molemmat lääkärit sanoivat, että poika on. Nähtiin vielä lopuksi oikein mainio kuva " miehisistä" merkeistä. Totesin siihen, että ei kai tuossa ole epäselvää, johon lääkäri vastasi, että ei ole. Kyllä se poika on. Meille on siis poika tulossa :D Olen siis pian kolmen pojan ja kahden tytön äiti! Sitten alkaa meidän perhe olla kasassa. Mies kyllä eilen illalla jutteli anopin kanssa, että seuraava on tyttö. Olen kyllä niin monta kertaa sanonut, että tämä on viimeinen, mutta... Kyllähän meille kai vielä yksi mahtuisi, mutta se ei sitten saisi omaa huonetta. Meillä kun on uudessa kodissa "vain" viisi lastenhuonetta.

Nyt täytyykin ruokkia lapset ja laittaa pikkuneiti päiväunille. Unihiekkaa taitaa olla aika liikaakin silmissä...
 
Viimeksi muokattu:
Hihiiiiii mä lasken tunteja... 44h rakenne ultraan :LOL: Mies vielä ylipuhumatta, mut vielähän tässä kerkiää ;)

Mä tein eilen jo ensimmäisen hankinnan puolivälin kunniaksi :) Ostin vaunuihin toppapussukan sellasen pukumallisen... Sattu niin yli-ihana ja edullinen kohdalle... Ja värikin on sekä että käypäinen :heart: Nyt sit loput hankinnat jääkin sinne ko jos ehkä sukupuoli selviää ;) Ja ehkä sit vast ko mamma loma alkaa niin lähen shoppailu kiesille... Hyvin kerkee vielä sittenkin =)

Mul on tänään ollu joku ihmeen siivous buumi... Paljon kyllä suurperhees touhua riittääkin, eikä lopu työt tekemälläkään kesken : / Herra 2 vee pitää siitä huolen...
Nyt pitäis saada jostain innostus leipomiseen... Luvannu lapsille jo monta päivää et leivon pullaa ja sämpylöitä, mut en kyl oo ajatusta pidemmälle päässy asiassa :mad:

Äippäloman aloittamisesta... Mä oon ainakin aatellu alottaa sit vast ko on pakko... Ihan rahallisen tilanteenkin takia ja sit se et kerkeen kyl sit kotona olla ko vauva syntyy... Niin monta vuotta kerkesin kotona olemaan ennen töiden alkua et nyt kyl niin viimiseen asti oon ku vaan kunto antaa myöten...

Anskuli&Papu 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: susupala ja murri76
Heippa Mammat! :)

Vihdoin sain ketjun luettua. :) Pinskulle paljon tsemppiä ja :hug:, sua on kyllä koeteltu ihan liikaa.

Tervetuloa kaikille uusille MarrasMammoille! :wave:

Ihana lukea hyvistä RU-kuulumisista! Onnittelut kaikille! :) :flower:
Itsellänikin alkaa jännitys hiljalleen nousemaan, vajaan vuorokauden päästä tietää taas enemmän. Ja toivon mukaan kumpi olisi tulossa.:whistle:

Joten palailen huomenna asiaan, toivottavasti kera hyvien uutisten.

murri76 20+3
 
Heippa!

Onnea taas kaikille ultrassa käyneille hyvistä kuulumisista!! Ihanan paljon jo tyttö- ja poikalupauksia:heart:

Täällä käyty tänään neuvolassa ja sain th:lta oikein erityismaininnan, kun neuvolakorttiin tuli kaunis rivistö. Kaikki siis niin hyvin, kun olla ja voi.

rv 16+6
paino -360g/vko nyt 78,0
RR 115/67
pissa puhdas
hb 122
sykkeet 145

Sykkeet on kyllä ihan pojan, joten saapa nähdä tuleeko kuitenkin poika, vaikka raskaus on kyllä ihan totaalisen erilainen kun poikia odottaessa. No eipä tuolla niin väliä, kunhan vaan terve olisi

seuraavia käyntejäkin jo varattiin Eli N 23.7, L 19.8 ja N 9.9

Huomenna tasan 3vko rakenne ultraan!!!!

Täällä alotetaan äikkäri se 30pv ennen laskettua ja töissä yritän kyllä pysyä loppuun asti. Luulen, että tuo aikomus myös onnistuu, kun ihan kevyttä toimistotyötä teen :)

-Nelly ja murunen 16+6-
 
murri vähän jännittää juu, mut melko luottavaisin mielin olen, kun lääkäri tutki rakenteet jo 16 viikolla tarkasti läpi. Eli sanoi jo sillon, että kaikki on kuten pitää ja pystyy jo hyvon tutkimaan noillakin viikoilla. Toki ylläreitä voi tulla, mutta yritän vaan mennä luottavaisin mielin. Ei ne asiat ainakaan valmiiksi murehtimalla muutu. Illalla varmaan iskee kovemmanluokan jännitys :D. Ja tietty on kiva nähdä myös onko terkan varovainen poikalupaus totta <3
Tsemppiä kaikille ihanaisille ultriin!
 
  • Tykkää
Reactions: susupala ja jenha86
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä myös tuleviin ultriin! :) Omakin ultra on jo alle 2 viikon päästä!! :D Onneks on paljon puuhaa ja reissuja tässä välissä niin saa ajatukset muualle..
Tänään käytiin neuvolassa ja kaikki edelleen mallikkaasti, kohtu on noussut jo vähän navan yläpuolelle, se selittää tän mahankasvun :D Sykkeet oli 150+ ja liikkeet ++. Paino noussut alkupainosta vain 200g kun taas hb oli laskenut 130. Täyttelin neuvolan jälkeen TAYSiin kätilölle esitietolomakkeen, jossa edelleen kysyttiin nimiehdotukset pojalle sekä tytölle, tämä käytäntö ei siis oo muuttunut esikoisen ajoilta :) Onneks on nimet valmiina jo!

Aiemmin oli puhetta vaatteista. Meillä oli lapsi syntyessään 3680g ja pituutta oli 51cm, silti 50cm bodyt ja housut oli suhteellisen kookkaita päällä, eli ei synnärille ainakaan kannata kovin paljon isompia ottaa :D Nopeasti sitä pituutta ja painoa tulee lisää että ei hirveen pitkään niitä 50cm vaatteita käytetty. Pisimpään meillä oli käytössä muistaakseni 68cm ja 74cm vaatteet.

Seuraava neuvola 15.7 ja NL 14.8

Mirkkeli & pikkupirpana 18+1 <3
 
Heips!

Sen verran pitää kommentoida noista vaatteista, että kotimaisissakin valmistajissa huomasin esikon aikaan eroja. Tutta tekee reilun kokoisia vaatteita, yksi koko menee tosi pitkään. Kun taas Marlon tuotteissa on tiukempi mitoitus. Esikoiseni syntyi kk ennen lasketun ajan, ja vain Marlonilta löytyi sopivan kokoisia vaatteita pikkuiselleni. 42 cm, 2150 g
 
Huomenta! Kyllä olis nukuttanu vielä!

Mulle saapi vaihtaa N 5.7 :) Ja huomenna on se ultra, mut sitä ei enään tarvi sinne kirjottaa :) Mahtaa huomenna jänskättään, onneks se on jo näin aamusta!

Aurinkoisia ajatuksia onnea prinssi lupauksesta :flower:

Miramei ja murri ultrakuulumisia odotellessa! :)

Lasten vaatteissa on kyllä hirmusesti koko eroja ja ihan mitä ostat! En siis merkkejä kahtele, mutta prismassa on reiluja ja h&m myy pieniä :)

Jos sitä pojalle alkas vaikka laittaan aamupalaa!

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 20+5
 
Viimeksi muokattu:
Täällä 18+3. En ole vähään aikaan kirjoitellut. Meillä on kylppäriremppa ja ollaan asuttu siellä sun täällä. Vatsatautikin sairastettiin, se on kyllä tosi kamalaa raskaana. Ja just kun itse paranin, sen sai meidän nuorin joka oli ihan reppana.

Liikkeitä täällä on kyselty. Meidän vauva on aika hiljaista sorttia, joskus iltaisin ilmoittelee itsestään. Luulen että mulla on istukka edessä, ja se varmaan vaimentaa liikkeitä.

Neuvola oli jokin aika sitten ja mulla oli paino pudonnut hieman. Muuten oli kaikki hyvin, mutta rautaa suositeltiin jo nyt kun hemppa oli laskenut.

Äitiysvaatteissa minäkin kuljen. Löysin kirpparilta ihanat shortsit viidellä eurolla, ja ne on mun suosikit. Vielä on tilaa masulle kasvaa..

Hyvät juhannukset kaikille!
 
Koska tää pelko vauvan menettämisestä oikein loppuu?? :headwall:

Äsken kuuntelin sydänääniä dopplerilla, enkä löytänyt vaikka etsin todella pitkään. Siinä sitten alkoi taas henkinen valmistautuminen siihen, että jos vauva on kuitenkin kuollut. Mietin jo kaikki sairaalaan soitot ja miten käytännössä sitten kaikki menee. Noin puolen tunnin päästä kokeilin vielä uudestaan, ja sieltä se jumputus kuului!! :heart:

Huhhuh. Sydän hakkaa vieläkin tuhatta ja sataa.

Ei mulla muuta. Oli vaan pakko avautua, silläkin uhalla ettei kukaan ymmärrä. Tai kommentoi edes. Oon vaan niin helpottunut.

-Pippari
 
Ultrasta löytyi oikean kokoinen siro pikkusintti, jonka rakenteet oli kunnossa :)
Jalkoväliäkin kuvattiin ja kyllä se niin tyhjältä näytti, että kyllä saatiin vahva tyttölupaus :) Sanoin miehelle muuten jo ennen varhaisultraa, että tämä on muuten tyttö ja mies sanoi varhaisultran jälkeen, että niin muuten onkin. :D (Tämä siis muistui nyt mieleen). Vähän hämäs kyllä se neuvolan tätin pikanen veikkaus pojasta, kun oli näkevinään kivespussit, itse vehjettä ei kuitenkaan pystynyt paikantamaan. Ja sanoi kyllä, että voivat olla häpyhuuletkin. Noh, ehkä sitä yhen mekon ainakin rohkenee ostaan <3
Oon muuten koko raskauden ihaillut pikkutytön vaatteita ja nimeäkin on enempi mietitty tytölle kuin pojalle

Miramei & Sintti 21+1
 
Miramei onnea tyttö lupauksesta :flower: Toivottavasti et ostanu jo kauheesti poikien vaatteita :D

Pippari aina pitää avautua jos siltä tuntuu :hug: Itelläkin oli joskus 15viikon tietämillä olo ettei kaikki oo hyvin ja sitä neuvolassakin itkeskelin, mut puhuttiin et nyt voi tulla edelliset keskenmenot mieleen ja niitä ei oo aikanaan käsitelly kunnolla.

Mä vihaan pakkaamista :kieh:
 
  • Tykkää
Reactions: Pippari

Yhteistyössä