Marraskuun masuasukit 2014 *maaliskuussa*

Suuret pahoittelut ja halit kaikille surun kohdanneille.
Toivottavasti ei tuu enää huonoja uutisia tähän ryhmään.

ON: meillä piti olla varhaisultra ensi viikon maanantaina, mutta peruutin sen koska samana päivänä olisi kampaaja ja mulla kun on stressivatsa niin eihän siitä mitään olisi tullut. Olisin vaan miettynyt tulevaa ultraa ja yökköillyt koko ajan. Eli aikaistin ultran ja se olikin meillä eilen. YKSI vahva sydän siellä löi just siellä missä pitikin. Oli aikamoinen helpotus! Viikkoja oli pari päivää enemmän mitä itse muistelin, mutta näillä mennään. La pysyy toistaiseksi samana, katsotaan mitä sitte nt-ultrassa sanotaan.
Saatiin kuvia ja dvd kotiin katseltavaksi :). Nyt pitää se doppleri taas ostaa kun kerkesin edellisen myymään pois.
Neuvola on vasta parin viikon päästä ja viikkoa olisikin silloin jo 9+6.

Viktoria ja pienenpieni 8+0
 
  • Tykkää
Reactions: Sonkku
Viktoria78 Voi onnea ihanista uutisista! Aina on niin mukava kuulla, että ultrassa kaikki mennyt hyvin! :)

Tisseistä
Miten ihmeessä voi tissit kasvaa näin paljon näin nopeasti? :O oon ihan ihmeissäni!
Ennen ollut 80b niin nyt mennään c-kupissa.
Kokoneet odottajat hoi, pitääkö alkaa käyttää jotain eritysliivejä tms jossain vaiheessa??
 
Pahoittelut surun kohdanneille täältäkin ja paljon tsemppiä uusiin yrityksiin! :hug:

Täällä oli eka neuvola tänään :) Mut pikaultrattiin, eli katottiin vaan raskauden sijainti ja syke, ei mitttoja tms. Eli siis vauva oli oikeessa paikassa ja kaikki näytti siltä kun pitääkin näin äkkiseltään vilkastuna :) Ihana kun pikkusessa oli jo vauvan muotoakin vähän, pää erottui selkeesti ruumiista (rv 8+0) ja mähän tietysti pillahdin liikutuksesta itkuun :D

Mun terkka sano että kättäriltä on nyt tullut viime aikoina np-ultra-ajat vasta viikolle 12-13! Argh kun mä en haluaisi millään niin kauan odottaa... Tarttee käydä doppleri noukkimassa kaverilta, niin pääsee sillä seuraamaan tilannetta.

Donnuska ja Onni, josta tulikin Juuso 8+0 :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sonkku
Täällähän on vilkasta keskustelua ollut, harmi kun en ole ehtinyt kirjoittelemaan aiemmin!

Pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille, tsemppiä ja jaksamista :hug:

Ja tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Meillä lemmikkinä koira, joka seuraa ja kuulemma ikävöiki minua aiempaa enemmän. Mahaan ei kuitenkaan ole kiinnittänyt erityistä huomiota.

Meillä neuvolan terkka sano aikaa varatessa, että miehen ois hyvä olla ekalla neuvolakerralla mukana. Lähetti kotiin jo jotain esitietolomaketta ja opasta. Muuten ajattelen, ettei miehen kyllä joka kerta neuvolaan kannata mukaan tulla.

Stella: Minullahan on ollut niitä menkkamaisia kipuja oireena. Nyttemmin ne ovat harventuneet, mutta edelleen ajoittain tuntuu. Eilen muistaakseni useaan otteeseenki, tänään taas ei kertaakaan.

Ystäven elämäntilanteista sen verran, että ystäväpiirissä osa on lapsettomia, osalla taas on lapsi(a). Hyvin ovat ystävyyssuhteet kestäneet erilaisista elämäntilanteista huolimatta tähän asti, toivottavasti tästä eteenpäinki.

Vanhempien ja sukulaisten reagoimisen uskon olevan iloista ja onnellisia. Vielä ei mikään vanha pariskunta (siis yhdessäoloajalta) olla, mutta ikää alkaa olla (mies minua 7 vuotta vanhempi), niin suurin osa on jo odottanutkin uutisia. Vielä pitäisi malttaa odottaa ennen kuin julkistaa asian laajemmin :attn:

Ravintolisistä Multitabsin monivitamiinin (siis se raskaana oleville) alotin ekan inssin jälkeen ja plussatestin jälkeen aloin myös hieman syömään kalsiumia. Niitä neuvolan ohjeita pyrin myös noudattamaan, kun netistä ne googletin.

Tissien kasvua olen mieki Alician tavoin miettiny. Nykyset rintsikat on jo pienet, mutta vielä mietin millon ois hyvä aika ostaa uusia. Mietityttää, että jos kasvu jatkuu niin joutuuko ostamaan muutaman viikon välein uudet vai rauhoittuuko tämä jossain välissä tämän alun jälkeen.

ON: Eilen oli varhaisultra. Siellä näky oikeassa paikassa yksi pikkunen, jolla sydän sykki ja joka vastas viikkoja 6+4-6. Menkoista oon siis laskenu niin, että eilen ois ollu rv7+0 mutta lääkärin mukaan kaikki ok. Ällötys täällä hieman lisääntynyt, mutta muuten olo ihan ok.

metsätähti84 ja pikkunen 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: Sonkku
Voisin ilmoittautua varovaisesti joukkoon. Pääseehän täältä pois, jos jotain tapahtuu. (Ikuinen pessimisti!) Esikoista "tehtiin" reilu vuosi, johon mahtui pari keskenmenoa/kemiallista ja kohdunulkoinen, joka johti leikkaukseen asti. Tämä raskaus sai taas alkunsa heti ensimmäisestä yrittämisestä, joten olo on todellakin hieman epäuskoinen.

Mitään oireita ei ole, mutta eipä ollut esikoisestakaan kuin pientä öllötystä.

Laskettuaika 27.11, kuten näyttäs olevan monella muullakin. :) Karole / 29 / 2. /


Täällä on jo ollut niin paljon keskustelua, että yritän hypätä vauhdista mukaan ja aktivoitua seuraavissa aiheissa.

Karole 5+1
 
Heissulivei.
Tulin keskenmenon saaneiden puolelta lueskelemaan. Kkm 08/13 ja tänään rv5+1 vasta. Oli mennyt kesken 8+ ja rv10 pääsin valehtelemalla kättärille tarkastukseen ja sykettä ei silloin löytynyt. Nyt uskallan nauttia raskaudesta vasta kun pääsen ultraan.
Pahoinvointi alkoi 3+5 ja tästä syystä maanantaina on jo eka ultra 5+3. Tekee neuvolassa päätöksen lähettääkö kättärille ultraan ja onko raskaus pidemmällä.
Millä viikoilla ultrassa alkaa näkymään elämää?
 
Voi harmi Valonkantaja :( Pahoittelut! Ja onnea uuteen yritykseen! Pahoittelut myös muumimammalle :heart:

Hei, tietääkö joku miksi en pysty kännykällä kirjoittelemaan? Aina kun painan tuohon vastausrivistölle niin näppäimistö pompsahtaa esiin ja sitten häviää? Kokeilin vaihtaa asetuksiin tietokoneasetukset mut se ei auta? Entä onko joku ottanut kännykkään käyttöön jonkun raskaudenseuranta sovelluksen? Joku sitä ainakin aiemmin täällä kyseli :)

-Sonkku 8+1 ja laskee päiviä neuvolaan, enää 5 päivää, jaiks!
 
Tervetuloa uusille :wave:

Metsätähti: Hyvä kuulla, että vastaavia oireita on muillakin ja kaikki on silti hyvin. Välillä ne kivut ovat olleet niin kovia, että ihan on pelottanut. Mutta ei siltikään ihan samanlaisia kuin menkoissa kun menevät aaltoillen ja nopeasti ohi. Onnea ihanista ultrakuulumisista :heart:

Sonkku: Mulla on Lumian kanssa sama ongelma enkä oo toistaiseksi siihen ratkaisua löytänyt, vaikka oon koettanut ottaa selvää. Mulla näppäimistö vetäytyy vain kun olen kirjautuneena sisään ja yritän kirjoittaa. Eli mitäs nyt -osioon pystyy kirjottaan harmaana :confused: Toivottavasti joku kertoisi sen meille =)

Meillä oli eilen riitaa miehen kanssa mistäpä muustakaan kuin "iki-ihanasta" anopista :stick: Mua vieläkin inhottaa koko ukko, onneksi on iltavuoro niin ei tarvi olla kotona. Kun luin ryhmään liittyessäni vanhempia tekstejä, niin jollakin muullakin taisi olla ikävä anoppi..?

Stella & Pulla 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on samaa ongelmaa ollu puhelimen kanssa mutta nyt jostain syystä antaa kirjoittaa.. Vaihdoin puhelinta uudempaan lumiaan, entisen kanssa ei koskaan ollu tätä ongelmaa.. On kyllä ärsyttävä ongelma, jää monet tekstit kirjottamatta ku aina ei pääse koneelle..
 
Moikka vaan!

Täällä vietetään vapaapäivää ja sain nukkua! Olo on kuin eri ihmisellä. Ihanaa! :) viime yövuorossa käytiin taas ultralla kurkkimassa mahaan ja siellä se kurko oli kasvanut jo niin, että saatiin se hirveän suoli kasan alta näkyviin. Nyt ekaa kertaa kunnolla se näkyi, kun on niin huono se meidän ultra. Vitsit, miten onnelliseksi tulin, kun näin sen pikkuisen sydämen lyövän siellä. :heart: täällä herkuttomuus ja pahoinvointi tehnyt tehtävänsä. Iltapaino täydessä työvarustuksessa oli 58kg vaikka yleensä aamupaino on n.60kg. Huomaa kyllä, kuka saa kaikki vitamiinit ja hivenaineet, kun iho kuivaa, kynnet halkeilee ja olen kalpea kuin lakana. :) no mitäpä sitä äiti ei pikkuisensa eteen tekisi.. :p

Onnea Nalle-Puh ihanista ultrakuulumisista. Mä arvasin, että siellä on kaikki hyvin! :) onnea myös muille hyvistä uutisista. Halit menetyksen kohdanneille. :hug:

Minullakaan tää ei toimi kännykällä. Eli ei anna kirjoittaa. Pitää aina malttaa kotiin asti ja padille, et saa kirjoitella tänne. :)

Anopeista, meillä on tää mun ja mun miehen suhteen alku on ollut vähän erikoinen ja haastava ja vähän varautuneet välit on anopin kanssa alkuun ollut, mutta yllättävän hyvin se on ottanut meidän raskautumisuutisen. On onnitellut ja kysellyt vointia ja kuulumisia. Ihanalta tuntuu, kun se hyväksyy meidän tulevan vauvan ja minut sen vauvan äidiksi. Pelkäsin alkuun, että minun vauvalla ei ole mummia, mutta helpottavaa oli olla väärässä.

Lauantaipäivää muille marrasmahan kasvattajille! Lähtään ulkoileen tuonne aurinkoon! :cool:

Mixed&Kunkku 8+6
 
Viimeksi muokattu:
Mixed: Ihanaa kun kaikki hyvin pienellä :heart: Ja mahtava homma kun sulla on käynyt asiat anopin kanssa lopulta parhain päin ja pelkosi osottautuivat turhiksi =)

Omalla kohdallani siihen en valitettavasti usko. Miehelläni on tosiaan edellisestä liitosta lapsi ja anoppi on fiksoitunut siihen niin pahasti, ettei MITÄÄN muuta saa olla. Hän ei toivo lisää lapsia edes miehen veljeltä. Ja mieheni ei olisi saanut alkaa seurustelemaan minun tai kenenkään muunkaan kanssa, saati sitten "alkaa tekemään lapsia" eri naisen kanssa. Tilanne on sinänsä erittäin ristiritainen kun miehen edellisen liiton lapsella pitäisi säilyä oikeus mummiinsa, mutta silloin mies arvottaa omat lapsensa jos vain toisella on mummi : / Enkä minä voi sietää sitä, että mies hyväksyy sen, että anopille kelpaa vain toinen hänen lapsistaan :mad:

Iltapahoinvointi on nyt muutamana iltana hyökännyt. Työnteko paskavaippojen keskellä on tehnyt erityisen tiukkaa :x Normaalisti en siis ole mitenkään herkkä.

Stella & Pulla 6+1
 
StellaI meillä on vähän samanlaista kuvio, mutta yhdellä likaisella lisällä, jota en täällä viitsi alkaa kertoon. Tosi harmillista, et teillä mies hyväksyy tuollaisen. Oletteko sun miehen kanssa jutelleet ja sä kertonut sille miltä sinusta tuntuu? Toivottavasti saatte asian selviämään, ihan jo sen pikkuisen vuoksi.

Minä kävin tänään kaupungilla ja kävin katson vauvan vaatteita. Menin suorastaan sekaisin siitä, kuinka pieniä ne oli ja niin söpöjä. Teki jo mieli ostaa jotkut potkuhousut, mut vielä maltoin mieleni.. :p
 
Tuota...menin tyhmyyksissäni tekemään vielä testin ja sain siihen kontrolliviivaa vaaleamman viivan. Syy tähän testaamiseen oli se, että perjantaina tuli parilla vessakäynnillä pyyhittäessä ruskeaa valkovuotoa ( vanhaa verta? ). Tätä ei ole tullut sen jälkeen eikä kipuja tms ole ollut. Silloin tein yhden testin ja viivat oli koko testissä hieman hajonneet, mutta kuitenkin suht saman vahvuisia. Nyt mietin et mitä? Onko nuo testit luotettavia enää tässä vaiheessa, siis näyttävätkö tasavahvoja viivoja? Onneks ultra on tiistaina, siellähän se selviää. Nyt vaan pitäisi sitten malttaa odottaa sinne asti :|.

Anteeksi vuodatus, iski vaan pieni paniikki yhdestä viivan vahvuudesta.

Elysa 7+4
 
Elysa, muistaakseni luin jostain että testit ei ole ihan "kartalla" enää noilla viikoilla. Hcg-arvo huitelee jo tuhansissa vai kymmenissäkin tuhansissa ja testit on kalibroitu reagoimaan paljon paljon paljon vähäisempään määrään. Itsekin tein varmuustestin viikolla 6+, ja meinasin vallan kauhistua kun testiviiva jäi haileammaksi, mutta sitten päätin heittää huoleni romukoppaan ja jättää testitikut pois kuvioista :) Raskaanahan tässä ollaan kunnes toisin todistetaan!

Ummetus on ollut läheinen ystäväni yhä vaan : / Eilen ostin apteekista Laxoberon-kuulia joita otin illalla sen neljä kappaletta ja voihan veljet, aamulla tosiaan alkoi tapahtua.. Oloni on nyt siis huomattavasti kevyempi :) ja se on pääasia!

Aurinkoista sunnuntaipäivää :cool:

Bosch 8+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Elysa
kännykästä itsellä on samsung ja se ei anna edes mun kirjautuu tänne. väittää tunnuksia vääräksi vaikka tietokoneelle samoilla tunnuksilla kyllä pääsen. nyt on varapuhelin lumia käytössä ja en oo ees kokeillut, koska ennenkään ei oo päässyt silläkään.


anoppi Minä tulen kyllä toimeen anopin kanssa. onneksi vaikkei ihan alku ollut kyllä ruusuilla tanssimista silloin kauan kaun sitten.. mutta ei sen väliä enää ole :D

Energisyys täälläkin on nyt sit enää ajottaista silloin kun se iskee niin huidon menee into piukalla ja sit hetken pääst hyvä et jalat jaksaa nostaa... ja yöunille sais mennä jo klo21 ja sitä ennen jo torkun pari tuntia jos vain onnistuu eikä väliä onko meillä joku :D
Edelleen täällä närästää iltaisin. mielenkiinnolla odotan et alkaako pahoinvointi ja koska ja miten voimakkaana..


meil parvekkeen ovi on auki kun kissa on siel ja alakerran asukas polttaa tupakkaa.. Ja sisus et haisee pahalta...

liivit täälläkin vähän jo ahistaa ja kinnaa mut en ihan viel ajatellut uusia ostaa.. kyselen kans et koska kannattaa ?


moon stars ja ihme 5+3
 
Stella, missä oot töissä?

Anopeista, omani kuoli vuosi sitten maaliskuussa(vuosi siitä kun oma äitini kuoli), joten meillä on sitten mummittomat lapset. Anopin kanssa yhteyttä pidettiin välimatkan takia Skypessä. Tiedän että hän olisi ollut todella onnellinen uutisesta..

Liivit ahdistaa myös, mutta seuraava koko on sitten taas jo liian iso. Mennään nyt näillä.

Pesänrakennusvietti alkaa myös mulla nostaa päätään :) Meillä on yksi ylimääräinen huone joka näyttää lähinnä romuvarastolta, sen aion laittaa kuntoon ennen vauvan syntymää ja sitä jo eilen aloittelin. Keittiöön oli pakko vaihtaa verhot ja matto, tänään hommat jatkuu - intoa tuntuu nyt siihen riittävän :D

Mulla on edelleen oireet päällä, mutta jotenkin taas sellainen epäusko tullut silti. En malttaisi odottaa että pääsee ultraan, mutta siihenkin on aikaa vielä monta viikkoa. Ens viikon maanantaina neuvola, mutta tuskin kuulee vielä sydänääniäkään...nyt tää alkuviikkojen paine alkoi siis iskeä tännekin |O Ostin fb:n kirppikseltä kotidopplerin, sitä tässä odotellaan.
Töiden alkukin on alkanut nyt jo hirvittää, tulee olemaan raskasta. Saatan tosin olla tämän "loma"kuukauden jälkeen jo valmis hommiin :D

Ankka & Bebecito/a 8+1
 
Viimeksi muokattu:
Sain tänään rv 5+4 digiin 3+. :heart: Nyt oon tyytyväinen, enkä aio testata enää.

Anopin kanssa meillä on aina ollut hyvät välit. Tulee varmasti olemaan iloinen vauvauutisista. :)

Oireet loistavat vieläkin poissaolollaan. Välillä saattaa olla ehkä ihan pikkuista etovaa oloa, mutta säännöllisesti syöminen auttaa siihen. Ruoka onkin koko ajan mielessä, kun nälkä on kova. Eilen ja tänään on ollut pientä kipuilua mahassa. Toivottavasti se on ihan normaalia. Voisiko olla jo kohdun kasvua, vaikka alkio onkin vasta noin seesaminsiemenen kokoinen?

Hydra rv 5+4
 
Pahoittelut teille valonkantaja ja muumimamma koittakaaha jaksaa :) Täällä on nii armoton väsy et ei mitää järkee en jaksa mitää,illalla klo.18 tekis jo mieli mennä nukkumaan.Öisin on ollu aikamoisia mahakipuja,viimeyönä oli iha sairaan huonoolokin,mistä toi vois johtua?Huomenna ois eka neukku,muuta en oo ehtinykkää ku asumaan siellä ku tuntuu et oon paksuna koko ajan :D Terkkutätiki naureskeli ku varailin aikaa sinne..
Annilaattori ja Papu 8+3
 
Moikka!

(.) On tosi epätodellinen olo tästä raskaudesta, kun ekaa yritettiin aikoinaan aika kauan, niin nyt kun kolmet menkat ja raskaana, ni on vähän semmoinen WTF olo!? :)
Toki oireitakaan ei hirmuisesti ole, jotain pientä etovaa oloa ajoittain, pissalla käyntiä ja väsymystä ja huimausta.

Minulla on ihan kiva anoppi, on mulle tosi tärkeä ihminen. Oma äiti onkin sitten tosi hermoille käypää sorttia, et huhhuh. :D
Luulen kyllä, et mummot ja vaari tulee olemaan tosi innoissaan tästä uudesta tulokkaasta.

Pahoitteluni pikkuisen menettäneille. ;(


"MY" ja VilleKaili 5+0 poks! <3
 
Nyt on taas omaa napaa: Mä sain juuri dopplerilla sykkeen näkyviin! Mulla siis sellainen missä kuuluu ja näkyy. Tiedostin siis ettei välttämättä kuulu, mutta tämä oli nyt niin ihana juttu, että tällä jaksaa ultraan asti odotella.
Netistä luin, että ollaan kahta mieltä voiko kuulla vai ei, mut mulla vaihteluväli oli 139-159 ja omat 85-100. En millään voi uskoa, että olisin ollut niin kiihtyneessä tilassa kuin 159 ;)

Elysa 7+4
 
Hyvä, ettei kaikilla ole samanlaisia kauhuanoppeja kuin miulla, vaan että tuutte hyvin juttuun =)

Mixed: Voi miekin oon hypistellyt ihania vauvanvaatteita harva se kerta kun ruokakaupassakin käyn :D En oo mitään vielä sortunut ostamaan. Ja juu, mies tietää tasan tarkalleen, miltä minusta tuntuu. Vaan kamalaksi tappeluksi menee joka kerta. Mies on niin äitinsä puolia ja syyttää minua siitä, etten edes yritä tulla toimeen. Mutta pitää yrittää olla asian kanssa ihan fine pikkuisen takia. Stressaaminen ja huutaminen ei tee nimittäin yhtään hyvää. Kai tässä on ne kuuluisat raskaushormonitkin, jotka puhuu ja asiat ottaa paljon raskaammin :D Järjellä aateltuna se on lopunperin ihan sama, vaikka kahdestaan anoppilassa käyvätkin, kunhan ei juhlapyhien aikana. Silloin koko perheen on oltava kotona eikä niin, että perhe menee kahtia.

Hydra: Loistavaa :heart:

WC-ankka: Oon vanhustyössä Pohjois-Pohjanmaalla kunnallisessa paikassa. Tarkemmin en viitti näin julkisesti sanoa.

Stella & Pulla 6+2
 
Hydrangea, se doppleri on Angelsounds, sillä sinisellä anturilla ja diginäytöllä.
Hienoa, että tuli se 3+ =). Nyt nautit raskaana olemisesta :heart:

Anopista, mut on otettu avosylin perheeseen ja välit on kumpaakin miehen vanhempaan lämpimät. Toivovat meille kovasti lisää lapsia. Olen onnellinen hyvistä väleistä, kun olen omat vanhemmat muutama vuosi sitten menettänyt :(. Nyt kuitenkin saa vielä sitä "äidin" olkapäätä tarvittaessa.

Kävin tänään lastentarvikekirppiksellä ja niin olisin halunnut jo ostaa niitä ihan pieniä vaatteita.. Ostin sit kuitenkin vain leluja esikoiselle =)

Elysa 7+4
 
Nyt ehkä uskaltaudun varovasti sanomaan, että olisikohan pahimmat pahoinvoinnit jo takana. Viimeksi tiistai oli aivan kamala päivä ja sen jälkeen on mennyt päivä päivältä paremmaksi. Torstaina ja perjantaina alkoi jo työntekokin onnistumaan ja nyt viikonloppuna on ollut vain hyvin lyhyesti ollut huono olo. Seesteinen keskiraskaus lähestyy (toivottavasti)! Ihmeesti on energisempi olo ja mielialakin korkeammalla kun kaikki energia ei mene pahoinvointiin! Nyt odotellaan malttamattomasti nt-ultra-kutsua kun doppleria nyt ei toistaseksi olla ajateltu hankkia.

Meillä onneksi on mahtavat isovanhemmat molempien puolelta ja pieni on jo nyt odotettu molemmilla puolilla.

Miranda ja mansikka 8+6
 

Yhteistyössä