Marraskuun masuasukit 2014 *maaliskuussa*

Kiitos vauvahaave ja donnuska!! Toimin siis teidän ohjeiden mukaan :D

valonkantaja toivottavasti kaikki on hyvin!!

Mua ällöttää kaikki hajut. Tupakka saa yrjöömään, eikä meillä kukaan ees polta! Naapurin rouva käy satunnaisesti omalla takapihallaan röökillä. Välimatkaa meiän ikkunaan 5m ja mä juoksen yrjölle heti kun haistan. Myös pesuaineet, kaikki liha, kissanruoka jne saa saman reaktion aikaan.

kertonut oon muutamalle ystävälle ja äidille. Äiti luonnollisesti isälleni kertoi. Ystäville oli pakko kertoo kun on tätä pahaa oloa ja sen myötä aikamoista alakuloa, niin pitävät pinnalla. :heart:
 
Heippa kaikki.
En ole nyt kirjoitellut.
Mahan turvotus jatkuu ja mieheni sanoo et jos tossa reilu puolikkaassa jalkapallossa ei ole elämää niin ei sitten missään. Pahoinvointi tullut kuvioon ja tissi kivut kanssa. Tissi kivuista neuvolan täti sanoi että on hyvä merkki. Mähän siis kävin siellä ultrssa vuodon takia 6+1 ja näkyi isontunut kohtu oikein ja hieno sikiöpussi mutta ei muuta. Keskiviikkona sitten uusi ultra ja saas nähdä mitä näkyy. Ollut todella pitkä ja pelokas reilu viikko.
 
Eiköhän tässä olla vielä ihan onnellisesti raskaana (ainakin haluan uskoa niin). Vuoto on nyt lähinnä vaaleanpunaista ja tulee vaan pyyhittäessä. Housuihin ei tule mitään. Ei ole minkäänmoisia mahakipujakaan, että ehkä vaan alkuraskauden vuotoa ja/tai limakalvojen ärsyyntymistä eilisestä, ehkä vähän turhan innokkaasta seksistäkin. :)

Mietin tässä, että ku ollaan menossa alkuviikosta käymään kaupungilla niin ehkä voisin samalla apteekista käydä ostamassa vielä digin ja katsoa mitä se näyttää. Silloin pitäisi olla jo 6+3 joten varmaankin jo näyttää 3+ (?). Varsinkin ku tää pikkuinen saattaa olla pari päivää vanhempikin tapaus. Mulla nimittäin ovis tapahtui aika varmasti jo kp 12-13 ja koska kierron pituudesta ei ole haisuakaan niin tiedä häntä sitten (edellinen oli vielä pillerikierto, 27-28 päivää). Nyt laskenut vaan menkoista.

Maanantaina pitää pyrkiä soittamaan sitä neuvola-aikaa ja samalla mainita tästä vuodosta. Toivottavasti huomenna ei enää vuotelisi niin voisi taas hetken olla rauhallisemmalla mielin.

VK & Pirpana 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Nalle-Puh, onpa hieno kuulla sinusta. Olenkin miettinyt sinua monena päivänä, että miten voit, kun mitään ei ole kuulunut. Onko enää vuotoa ollut? Hyvä, että oireet on jatkuneet. Hassua, kun huolettaa joku random tyyppi netistä. :D Mut samassa veneessä tässä ollaan ja toivon kaikkien muidenkin pikkuisten pysyvän kyydissä, ihan kuin omanikin.

Toivottavasti muidenkin vuodot on ihan vaarattomia! :heart:

Mixed&Kunkku 7+6 (sekaisin raskausviikoista, kun en tiedä laskiko ovulaatiosta vai menkoista :LOL:)

Ps. Pirun ennakoiva tekstinsyötössä, saa muokata tekstiä sata kertaa kun aina siellä on väärän sanan kone päättänyt.. :D
 
Viimeksi muokattu:
Mixed. Ihanaa että olet ajatellut minua, vuoto ei ole tullut tippaakaan sen vuodon jälkeen. Tissi kipu saapui pari päivää sitten.... Tissit turvoksissa ja kipeet....
Kyllä jännittää keskiviikon ultra enemmän kun mikään. mä varmaan iken kun odotan vuoroa :D
 
Stella
Uskon, että 6+5 on ihan ok, mutta varaudu siihen ettei syke näy. Joten jos haluat olla varma myös sykkeestä niin 7+0 -> pitäs näkyä.
Mulla on 7+2(menkoista) varattu ultra, mutta epäilyttää onko kuitenki pikkusen liian aikaseen, kun haluis pelata varman päälle.
 
Iltaa!
Saakos kirjoittelevaan seuraanne vielä liittyä? =)
sintti08/27v/3./KOS, LA 1.11

Positiivinen testi tehty jo helmikuun puolella ja varhaisultrassakin käyty (piti olla viikkoja 6+4 mutta olikin 6+0, mutta syke löytyi). Auki olevien työjuttujen takia kävin noin aikaisin ja peläten ettei sykettä löydy, mutta huojentuneena tultiin kotiin. Gyne ei kyllä osannut sanoa oliko sikiön vieressä toinen matkustaja omassa pussissaan vai ruskuaispussi. Niskapoimussa selviää. LA pitäisi olla 1.11.

Taustasta sen verran että perheessä 5v. poika ja kohta 4.v tyttö (ikäeroa 1v7kk). Esikoinen saanut Metformin-hoidoilla alkunsa, lasten välissä kaksi h5-6 keskenmenoa sekä viime kesänä h10+6 keskenmeno. Keskenmenon pelko on taustalla koko ajan, etenkin kun raskausoireet vähentyneet nyt selvästi. Päivystykseenkin soitin kivuissani toissapäivänä, mutteivät ottaneet kun ei vuotoa ole. Tosin ei ollut viime kesäisessäkään tippaakaan, ei edes Cytotec-lääkkeillä, vaan oireena vain pistävä alavatsakipu. Neuvolassa ei ole ultraa, senkin jo varmistin, joten yksityiselle meno ainoa vaihtoehto tässä vaiheessa. Kyllä on alkuraskauden palveluiden vaihtoehdot vähissä =(
Mutta kuin ihmeen kaupalla, sain eilen illalla ystävältäni lainaamallani kotidopplerilla sykkeen kuuluviin <3 Kylläpä helpottui olo, hetkeksi =)

Ensimmäinen neuvola ensi viikon torstaina, mutten sitä papereiden täyttämistä liiemmin odotakaan. Raskaudesta ollaan kerrottu muutamille ystäville. Viime kerralla emme kertoneet kuin kahdelle ystävälleni, ja kun kaavintaan meno pitkittyi viikkoja, olisin tarvinnut enemmän vertaistukea. Nyt siis siitä viisastuneena hieman iloa enemmän levitetty, ei vielä vanhemmillemme.

Keväistä viikonloppua kaikille ja jaksamista raskausoireiden kanssa!
 
Hydra: Kiitos järjen äänestä =) En oo testannu tuon jälkeen enkä aiokkaan, vaan oottelen kiltisti ultraa =) Saan vaan lisää ressiä sillä.

Alicia: Se on sittenkin vasta 6+1 - 6+2 jos oviksesta lasketaan. Luulisi, että sulla 7+ viikolla näkyy. Ja ainiin, oviksesta laskettuna se ekka haamu tuli sittenkin jo 3+2 - 3+3 :rolleyes:

Soitan maanantaina polille ja kysyn, mitä hoitaja on mieltä. Todennäköisesti siirrettään ultraa eteenpäin.
 
mä tein oman 1-2 viikon tuloksen viikoilla 3+6. 4+6 eli ens keskiviikkona ajattelin kattoo sen 2-3 viikkoo jos antais :D

Onkos teillä muuten lemmikkejä ja vaistoaako ne raskauden? mein kissa on ruvennut viihtyy mun masun päällä ja ennemminkin on ollut isännän lellikki..


Ja millä viikoilla teillä ensimmäiset raskaus oireet nosti päätään? ja mitkä ne oireet oli ? :D

moon stars 4+2
 
Lemmikeistä Meillä on koira, joka on kummallakin kerralla vaistonnut raskauden ennen testejä =). Ekalla kerralla mullakin oli aavistus, kun tuli repäisykipuja ja mies alkoi inhottaa ;). Tällä kertaa mulla ei oikeastaan ollut mitään oloja, menkkojen odottelin ja silti koira alkoi viikko oviksesta kiehnäämään ympärillä. Aattelin et on menny raukka sekasin ja menkat sieltä on tulossa ( kun ei mitään oloja raskauden puolesta ollut ).Testasin kuitenkin ja negahan se noin aikasin vielä oli. Haalean plussan sain kaksi päivää siitä kun koira ensimmäisen kerran asiasta vinkkas.

Oloista Ihan alkuun ei ollut oireita ( en ainakaan kiinnittänyt huomiota ), mut rv5+ alkaen ollut väsymystä, satunnaista juilimista ja nyttemmin rv6+3 järkky turvotus sekä kuvotus iltaan kohden.

Elysa 6+3
 
moikka! Olen lukenut juttuja mutta nyt vasta sain aikaiseksi itse kirjautua! Olen siis 31 v 3 lapsen äiti ja nyt sitten plussasin 7 päivä tätä kuuta. Tosin menkat olisi pitänyt alkaa jo 3 päivä. Tämä siis tälläinen ylläri pylläri, ilolla otamme vastaan! <3

Täälläkin huoli raskauden kulusta..ed raskaudessa kaksi kohtutulehdusta, toinen kun lapsi mahassa, joka piti sitten siihen käynnistää ja sitten tulehtu vielä kaksi viikkoa kun olimme kotona olleet. Mutta nyt siis huoli kohdun tilasta..jospa tällä kertaa kestäisi paremmin.

Oloja on täällä, koko ajan olo kun olisi kesto oksennustauti, yöökk! Oksennus
lentänyt pari kertaa mutta koko ajan tunne että pitää mennä kakomaan..niin ja turvotus on kauheaa ja väsymys. Töissä pitäs jaksaa olla..huoh! Tänäänki sinne, aamun maannu sohvalla ja lapset hyppineet päällä!

Viikot eivät vielä ole selvillä, kävin alkuviikosta neuvolassa ja siellä sanovat että vastais vasta viikkoa 5, mutta oman laskeman mukaan pitäisi nyt olla jo 6+6. Kävin siis 6+0 neuvolassa missä ultrattiin päältä ja sisäkautta. Sykettä ei saatu kuulumaan, mutta selvästi siellä jokin liikkui, siis väpätti. Oisko se ollut syke sitten, kun ei varmaan alkio vielä liiku...Mutta uusi aika siis 3.4 jolloin taas ultrataan ja katsotaan viikot ja varmistetaan syke. Mä asun pienellä paikkakunnalla ja täällä on oma ultra niin aika lailla pääsee aina kun vain haluaa ja aikoja on niin katsomaan mahan tilannetta =)

Ihania ultrakuulumisia teillä täällä =)

Vuodoista, että mulla aika lailla vuotanut kaikki raskaudet, tässäkin välillä vähän tulee, viime raskaudessa siis jäin saikulle jo 25 viikolla koska työ raskasta ja vuoti.

Mitens teillä oletteko joutuneet jäämään töistä aikasemmin pois? Ja onko pitänyt olla hyvä syy?

T:äityli x3 ja toivottu ylläripylläri 6+6 tai 5+ jotain =)
 
Valonkantaja, toivottavasti on vuodot loppuneet. Voihan niitä näin alkuvaiheessa olla toki monestakin syystä, itse kyllä saisin hermoromahduksen heti jos tuhrua alkaisi tulemaan :|

Lemmikeistä joku kyseli, meillä on narttukoira joka on kylläkin leikattu, sanotaan että silloin eivät reagoisi..? Olisihan se jotenkin liikuttavaa jos alkaisi masua vahtimaan ja seuraamaan.

Ja niistä yövuoroista.. Minua sellainen kutsuu taas tänä iltana. Onneksi nykyään on ollut usein vain kaksi kappaletta peräkkäin, ne kyllä jaksaa vaikka päällä seisten, mutta mieluiten voisin luopua niistä kokonaan. Teen itse seuraavat työvuorolistat joten varmastikaan en öitä itselleni suunnittele ja sen jälkeen raskaus on kyllä jo ihan julkista tietoa muutenkin joten ei niitä enää muutkaan minulle laita.

Olot on aika ennallaan, varsin vähäistähän tämä oireilu on mulla ollut. Rinnat on aristaneet plussasta lähtien, pienirintaisena olen innolla odottanut niiden kasvavan mutta sitä ei ole vielä ainakaan tapahtunut. Aamuisin kuvottaa, on ummetusta ja iltaisin turvotusta. Siinäpä koko sairaudenkuva :)

Keskiviikkona neuvolaan ensi kertaa elämässäni!! Taitaa olla vielä pelkkää haastattelua ja papereiden täyttelyä, mutta olen ihan fiiliksissä silti jo :D

Bosch 7+3
 
Nyt minä kiitän ja kumarran. Eilisessä ultrassa rv 6+1 todettiin, että kohdussa ei ainakaan näy yhtään mitään. En tiedä, missä se on, mitään vuotoja ei ole ollut, eikä erityisempiä kipujakaan, mikä ei menis lääkärinkin mukaan ihan normaaliin piikkiin. Huomenna labra ja hcg, joka ainakin testien mukaan on jo laskemassa, enää tulee hailukkaa viivaa. Että vuotoa odotellessa. Näin tällä kertaa. Toivotan teille kaikille koko sydämestä onnellista odotusaikaa ja hurjasti kasvusukkia pienille. <3
 
Kyllä täällä edelleen tiputellaan, mutta vuodon määrä tuntuisi kyllä olevan pienenemään päin. Ainakaan yöllä ei ole runsastunut. En tiedä sitten miten käy nyt ku on pystyssä. Edelleenkään ei kuitenkaan kramppaile tai muuta vastaavaa. Ehkä ihan pikkuisen tuikkii alavatsa/häpy-osasto, mutta lievemmin kuin meikäläisen menkoissa (joissa ei itsessäänkään ole paljon ollenkaan tuntemuksia).

Tämä päivä pyhitetään lepäilylle ja positiivisille ajatuksille. :)

Coffeegirlille pahoittelut. :/
Kuullostaa kyllä aika jännälle, että kaveri olisi tuollain vain kadonnut ilman mitään vuotoa tai muuta.

VK & Pirpana 6+2
 
Moikka, voinkohan hypätä mukaan tänne? :) Plussattiin eilen ja vauva.fi raskauslaskurin mukaan LA olis 25.11. Aika varovainen mutta hirvittävän onnellinen olo. :heart:
Mieletöntä hyvien tunteiden vuoristorataa mieli vetänyt viimeisen vuorokauden.

26v, 1 lapsi, synnäri tulee varmaan olemaan KOS
 
  • Tykkää
Reactions: wbä
Tervehdys! Minäkin taidan liittyä seuraan vertaisseuran vuoksi. Plussa tuli perjantaina ja toinen sitten eilen illalla. Mikäli raskaus tästä etenee, laskettu aika on lienee joskus ihan marraskuun lopussa. Menkat oli joskus helmikuun loppupuolesta (yleensä merkkaan ne aina kalenteriin, mutta silloin kun jätän ne merkkaamatta niin käy näin...). Mystisesti mulla oli kyllä uudet "menkat" ihan maaliskuun alussa, mutta oletettavasti olivat sitten jotain muuta. Yritin eilen tätä mielenkiintoista menkkamysteeriä pähkäillä siipan kanssa, mutta uskoisin, että meidän viisivuotias pysyisi paremmin kärryillä avaruusfysiikasta kuin siippa pysyi eilisessä (yksipuolisessa) keskustelussa. Mutta joka tapauksessa itsellä on kyllä jo heti tähän alkuun sellanen fiilis, että jotain outoa tässä on...

Ja tosiaan, perheeseemme kuuluu entuudestaan kaksi lasta ja potentiaaliseen kolmoseen tulisi melko iso, toisella kuuden ja toisella seitsemän vuoden ikäero. Toistaiseksi omina "raskausoireina" on kutvo olo (liekkö psyykkistä, aiemmista muksuista raskauspahoinvointi alkoi lähempänä rv6:tta, mutta se sitten pysyikin kehissä yli rv20, innolla odotan...) ja outo fiilis mahassa. Mutta näillä mennään.

hiirenhäntä + rv mitälie
 
Coffeegirlille tsemppiä,toivottavast pieni tyyppi vie vaikka löytyis=)Valonkantajalle kanssa tsemppejä,toivottavast kuuluu asiaa nuo vuodot..Täällä o tänää oltu täynnä virtaa,siivottu ja muutenki jotenki hyvä fiilis koko ajan :O) Toivottavasti kaikilla muillakin hyvä päivä ja että tulee hyvä päivä!
 
Jaa'a. Ehdinkö sitten olla liian toiveikas, mutta nyt alkoi sitten vuotaa kunnolla/enemmän. Ja tulee kokkareitakin jo matkassa. Maha ei kyllä kramppaile, mutta ehkä ihan pikkuista polttelua jossain taka-alalla. :/

Pitää soitella sinne neuvolaan huomenna ja tiedustella miten jatkaa hommaa. Varmaan käydä lääkärillä homma toteamassa ja samalla hakemassa vasta-ainerokote ku mulla on tää rh-negatiivinen veri. :/

En nyt vielä tiputtaudu pois tästä ennen kuin homma varmistuu, mutta vähän huonolta näyttää.
 
Isot pahoittelut Coffeegirlille :(

Ihana uutinen attente että pääsit kans tälle puolelle :heart:

Tervetuloa kans muille uusille :)

Täällä aikaisemmin puhuttiin kahvin juonnista. Tänään ekaa kertaa kahvi haisi mun mielestä niin pahalta että jätin aamukahvit kokonaan väliin. Tavallisesti juon kahet (joskus kolmet) kahvit päivässä, mutta nyt taitaa kyllä ainaki hetkeksi jäähä pois. Mutta jos kohtuullisesti juo nii en yhtään usko että siitä vois masukaverille olla mitään haittaa.


wbä 6+5
 
Tervetuloa uusille ja onnittelut plussista, tasapuolisesti kaikille riippumatta siitä kuinka on alkunsa saanut! :flower:

Pahoittelut Coffeegirl ja voimia Valonkantaja :hug: Toivotaan VK että edelleen olisi harmitonta!
 

Yhteistyössä