Marraskuun masuasukit 2014 *maaliskuussa*

Alicia00, me päästään ilmaiseksi varhaisultraan, kun raskaus on hoidoilla alkanut, joten ollaan menossa. En ole vielä varannut aikaa, mutta todennäköisesti se tulee olemaan juurikin rv 7+. Silloin pitäisi näkyä jo syke.
 
Alicia00 Meillä hoitoihin liittyvä varhaisultra oli rv 7+0 ja katkarapu ja syke näkyi. Edellisessä raskaudessa käytiin rv 7+5 ja silloin myös syke näkyvissä.
Käsittääkseni alle 7 vkolla syke ei välttämättä näy, mutta rv 7 jälkeen pitäisi hyvin näkyä.
 
Alicia: Myös miun varhaisultra on lapsettomuuspolilla. Aika on 2.4, jolloin on menossa rv 6+5. Hoitaja varoitti puhelimessa, ettei välttämättä näy vielä tuossa vaiheessa, mutta halusin kahdesta vaihtoehdosta aikaisemman ajan, hätähousu kun olen :D Lisäksi silloin sattuu sopivasti olemaan arkivapaapäivä.
 
Mietityttää että kuinka noi mun rv:t muutenkaan menee, kun normisti kierto ollut aina sen 30-33pv, mutta nyt tää kierto missä raskauduin oli varmaan 28-29pv. Tiesin tarkkaan ovulaation ajankohdan, vaikka en mitään testejä tehnytkään, koska ne kivut on joka kuukausi olleet.

Tää alkuraskaus on kyllä niin jännää aikaa ja sitä haluis jo suunnitella kaikkea, mutta ei ihan uskalla ja koittaa olla kärsivällinen.
 
Lianne :hug: Plussatuulia sinne <3

(.)Ei oo pitkä aika kun hermoilin sitä että oireet vaihtelee päiväkohtaisesti. No enää ei tartte, tänne on rantautuntu 24/7 krapula. HUH. :x Koko ajan yököttää, mahakin sekaisin, jatkuvasti pitää tunkee jotain suuhun ettei oksu tuu. Kovin raskaasti ei voi syödä tai paha olo maximoituu. Väsymyskin on läsnä koko ajan, ei tahdo jaksaa, mitään :D No onneksi tämäkin vaihe ohimenevää. Voisin kyllä täysin skipata tän ensimmäisen kolmanneksen :)

Ikäeroista joku kyseli, meidän esikoinen on alle vuoden ikäinen, ikäeroa näille tulis suunnilleen 1,5v :)

Seksi on kyllä ihan turvallista raskauden aikana jos ei ole mitään veristä vuotoa tmv. Meillä se sujuu entiseen tapaan, saa ainakin hetkeksi muuta ajateltavaa kuin tän huonon olon :p

Maarii ja pikkunen 6+6?
 
Tervetuloa taas uusille! :wave:

Stella, mulla on vain hyvää sanottavaa länskästä. Mulle sattui kätilö jolla v-mäinen maine, mutta meille oli aivan IHANA! Osastollehan mahtuu sitten kaikenlaisia hoitajia mutta niin se on ihan missä tahansa. 3 päivää siellä pidetään vaikka kaikki menis hyvin, oli sitten ensisynnyttäjä tai ei.

Mullakin olot pahenee. Koko ajan etoo, oksettaa, entisen herkkuruoan ajattelukin saa ällöolot päälle..ja kahvi ei maistu! :O Nyt on siis maailmankirjat sekasin :D Ja mitä tulee seksielämään...no, jooh :ashamed: Tai siis ei :snotty:

Väsymys on aivan järjetön enkä jaksais mitään. Ensi viikon näytön kun vielä jaksaa niin sitten helpottaa. Mulla on valmistuminen edessä riippuen siitä kuinka nopeesti ehdin tehdä korvaavan valinnaisen tehtävät ja näytöt, näytöt on tunti * 2 ja kirjalliset teen täysin itsenäisesti, joten saan tässä huhtikuussa hengähtää hieman kun ei tarvi kouluun ajella tai työssäoppimisia enää tehdä :) Odotan innolla, alkaa olla motivaatio maassa jo! Väsymys ja pahoinvointi vaikeuttaa todella paljon, kun tää ens viikon näyttö nyt menisi kunnialla. Kotona vaan nukkuisin, liikunnat on saanut taas unohtaa. Hyvä kun omat tunnit jaksaa vetää :| Mutta väliaikaistahan tää on vaan...!

Muuta ei sitten pikaiselta lukemiselta jäänytkään päähän kuin tuo kahvi ja seksi :D :ashamed: Mulla on jo raskausaivot :snotty:

Ankka & Bebecito/a 6+5
 
Täällä oli jossain kohtaa mainintaa fb-ryhmästä? Mites siihen vois liittyä? Ja onko salainen/suljettu ryhmä? Meillä kun ei haluta kerta asiasta kenellekkään taustan takia. Voisin liittyä kanssa sinne, kun sieltähän ei asiat leviä ulkopuolisille.
 
Alicia,mä olen kans kahvia litkiny vaihtelevasti kahden viime raskauden aikana ja isoja plikkoja tullu =) Kahesta kolmee kuppia menee nyttenkin ja mitä seksiin tulee niinkuin edellä on mainuttu on se ihan turvallista vaavelit on sielä hyvässä suojassa =) Tietty jos se on ikävää taikka tulee jotain supistuksen olosta ni ei sitten suositella.Lianne jaksamisia sinne =)
 
Liittyisin mukaan. Toista odotetaan rv 6+1 ja varhaisultra on varattuna reilun viikon päähän, jännittää ihan älyttömästi. Oireita on ja ei ole, etovaa oloa silloin tällöin ja menkkamaista juilintaa yleensä iltaa kohden. Toi juilinta pistää välillä huolestuttamaan vaikka normaalia onkin, tai ainakin mulla oli muistaakseni samanmoista ekassa raskaudessa ja kaikki meni ok.

LA 12.11.2014
Elysa/2./
 
FB-ryhmästä kyselijät: Laittakaa mailiosote mulle yksärillä niin lähetän kutsun ryhmään. Fb-ryhmä on salainen eikä ole mitään mahdolisuutta että sen olemassaolosta ulkopuoliset saisivat mitään tietää, eli huoletta tervetuloa mukaan :)
 
Rv 6+3 hyttynen ja syke löytyi <3

MIXED Oon kyllä niin samaa mieltä. Tää raskaana olo on ihan hirveetä! Ainut ero suhun on, et seksi huvittais.. eli kun ei okseta tai nukuta niin p*nettaa. Siinäpä mun kuulumiset..

Luen ja kommentoin paremmin kun oon enemmän läsnä. Nyt ONNEA kaikille uusille. Erityisen ihana on lukea pitkän yrityksen jälkeen onnistuneista!
 
Alicia00 meillekin varhaisultra kuuluu kun kerta hoidoilla alulle saatu.eli varhaisultra 14.4

silloin ois minulla viikkoja 7+4 sinne kun malttais odottaa...

Seksiä tekee kyllä mieli ja miestä vielä enemmän mut ite oon sitä pelännyt. mut jos te noin hyvin vakuutatte niin ehkä mies päästetään kärsimyksistä.. huomenna :LOL: kärvistelkööt sinne saakka.


Uusille tervetuloa minunkin puolestani :) :wave:

Merkkasin punaisella tuon ultran en tie merkataanko niit johonkin niin varauduin siihen :D
huomenna soittelen varmaan neuvolaan... et tietävät minusta vaikken ihan heti pääsekkän sinne :D
 
Huomenta. Varovaisesti tulen mukaan ryhmään. Eilen kaksi plussatestiä tehty ja olo on tosi sekava. Oireita on vain väsymys ja palelu seka alavatsan nippailu.

Miulle voi päivittää LA 26.11 Riikka90/23v./3./? synnäriä en vielä tiiä, asutaan joroisissa ja haluaisin synnyttää kysissä tällä kertaa. Kaks edellistä syntyneet mikkelissä ja sen verran tyytymätön olen siihen sairaalaan että viimeseen asti yritän saada synnytettyä muualla kun siellä. Jos nyt edes sinne synnytykseen asti päästään.

Laskettu aika on vau laskurin mukaan että selvinnee vasta myöhemmin sitten tarkempi, tänään soitan neuvolaan.

Riikka ja kolmas piipero 4+2?
 
Mietin tässä kovasti jo nytte et mua jänskättää se synnytys,kaks nopeeta takana ja ilman kivun lievytystä ku ei kerenny vaikuttaa eikä saatu kunnolla enää laitettua kohdunkaulan puudutetta ja ilokaasua käytin molemissa,ekassa tuntu jeesivän mutta tässä viimisessä ei,nyt oon kelannu mielessä usein et haluisin epiduraalin tai spinaalin,mimmosia kokemuksia teillä on,voinko vaatii sen heti kun meen synnyttämään vaiko voinko jo etukäteen mainita et jollaa tapaa pelottaa kolmas synnytys ku teki ni pirun kipeetä toi viimekertanen =/
 
Huomenta!

Joku kyseli varhaisultrasta ja sykkeestä niin meillä näky rv6+3, vaikka on taakse päin kallistunut kohtu ja vatsan päältä ultrattiin.. Vähän olin kyllä skeptinen, mut hienoa työtä teki rouva siellä neuvolassa.

Kyllä se on vaikeaa tämä ihmisen elo. Tänään ei ole ollut yhtään paha olo herätessä ni heti heräsi huoli, että olenko enää edes raskaana! Ja tänä aamuna ei niin kovasti väsyttänytkään. Taidan mennä uudelleen ultraan katson, onko kaikki hyvin! :D

Annilaattori, minuakin pelottaa synnytys jo nyt. Edellinen silloin 9 vuotta sitten oli aika raakaa. Hirveää verenvuotoa ja tiedettiin, ettei välttämättä mahdu syntymään ja ponnistusvaihe kestikin sen 1,5h. Punasoluja tarvi tiputella synnytyksen jälkeen. Suorastaan paniikki iskee, kun ajattelee koko synnyttämistä ja sitä kipua ja pelkoa. Meinaan neuvolassa heti alkuun ottaa puheeksi synnytystavan ja -pelon.

Mulla muuten on menkoista rv 7+5 ja ovulaatiosta 7+0. Neuvolassa haluaa katsoa tuosta menkoista lasketun ajan, tosin näin alussa tuolla viidellä päivällä on eroa siihen Alkion kehitykseen. Mielellään pidänkin tuon 7+5 ja laskettu aika aiemmin niin 5päivää aikaisemmin alkaa äitiysloma ja synnytys tulee. Kun viimeksikin lääkäri sanoi et ei saa synnyttää enää alakautta jos menee yli lasketun ajan.

Mukavaa päivää teille muillekin!

Mixed&Kunkku 7+5
 
Juu u meinaan kanssa neukkuu kertoo millasia ajatuksia herää,kauheelta kuulostaa toi sun synnytys mixed,mul ei sentäs oo ollu onkelmia mut esikoista ponnasin kans 1h37min,se oli työtä,toinen tuliki sitte 2 minuutissa eli kaks supistusta =) Eka synnytys kesti 8h merkattiin ja toinen tuliki vaudilla olin sairaalassa 1.40 ja likka oli pihalla jo 3.33,et ehinkö sairaalaan tästä :) ???? :D Noiki muute vaihtelee miten ne merkkaa synnytyksen alkaneeksi meinaa täst toisest merkattiin 5h47min,se o laskettu siitä ku mulla illalla noi klo.22 alko pikkusia suppareita tulemaha ja esikoisesta laskettii ku olin sairaalassa ja kävellykki jo jonkku aikkaa..Millees muitte synnytykset o kestäny ym,miten ponnaus?
 
No se oli kyllä aika brutaalia koko touhu. Synnytys alkoi sillä, et verta rupes valumaan. Tai siit todennäköisesti se oli lapsivettä +verta. Samantien supistukset 2min välein. 5h ni pääsin ponnistamaan. Se kätilö sanoi, et vielä joku lepare tuntuu, mut kait se siitä lähtee et ala ponnistaa vaan. Se lepare oli mun häpyluu eikä se lähtenyt. Sit vauvalla alkoi sydänäänet laskea ja mulla lähtä taju, olin vuotanut niin, et hb laskenut siihen mennessä 60 yksikköä. Siel paikalla oli 2kätilö, 2sairaanhoitajaa, 1lastenhoitaja ja 1lääkäri. Lopulta se vauva tuli ulos imukupilla kun yksi painoi mahasta, kaksi veti jalkoja koukkuun ja lääkäri veti imukupilla ja oksitosiinia sain suoneen, et supistuksista tulis viel kovempia. Ja minusta tunti, et kuolen siihen pöydälle. Aika hurjaa touhua 18 vuotiaalle tytölle.. :D lievä pelko jäänyt tästä. :D
 
Aargh vieraita tulossa enkä jaksais MITÄÄN hirveä väsy täälläkin. Pakko nyt siivota ja laittaa ruokaa ja stressaa sekin, että haluan pitää tämän vielä salassa, mutta maha pullottaa kyllä aikalailla ja oksettaa... :p Vaikea siis salata!

Joku kyseli niistä ikäeroista niin meillä on pienet ikäerot kolmella viimeisellä, vähän yli vuoden ikäerot, mutta kyllä siitä selviää. :)

Ja noista synnytyksistä, mulla on aina kestänyt yli kymmenen tuntia, mutta toivotaan, että tämä viides syntyisi hiukan nopeammin. Oikeastaan odotan innolla synnytystä, nyt en sitä enää pelkää. Niin mahtava tunne, kun näkee sen käärön ensi kerran!! <3

Tsemppiä kaikille ja hyviä vointeja toivotaan!
 
No ohho Mixed kuulostaa karseelle =/ Nyt toivon mukaan sulla menee kaikki hyvin,toisaalta musta oli kivaa et meni nopiaa ei tarttenu kauhee kauaa supparei kestää mut kipu oli vaa jäätävää,esikoisen kaa eteni sillee rauhassa ja kaikki oli uutta ja kivaa ja jännää..
 
Tervetuloa kaikille muillekin uusille. :) Yritän vähitellen itsekin uutena päästä teidän juttuihin mukaan.

Oloista. En varmaan tietäisi olevani raskaana, jos en olisi tehnyt testiä. Oloja ei siis ole vielä juuri ollenkaan. Tosin plussa tuli vasta pari päivää sitten ja onhan mulla se pari kolme viikkoa vähemmän kuin monella muulla, joten niitä ehtii kyllä tulla, jos on tullakseen.

Mixed, kuulostaapa kamalalta synnytykseltä. :( Toivottavasti saat puhuttua peloistasi ja ne otetaan huomioon seuraavan kerran.

Hydra 4+1
 
Synnytyksestä En oikein osaa vielä edes kuvitella tai pelätä sitä näin ennakkoon. Mulla on päässä semmonen mielikuva, että luonto hoitaa ja se on kuitenkin maailman luonnollisin asia. Näin sen pitäisi olla, mutta toki tiedostan, ettei kaikki aina mene niin mutkattomasti. Nyt koittaa vaan nauttia tästä raskausajasta ja odottaa että viikot menisi, niin vähenisi tämä stressaaminen.

Katoin toisessa ketjussa noita alkuraskauden vauvamahoja, niin olin yllättynyt kuinka joillakin näkyi jo 9rv eteenpäin ihan kunnon raskausmaha, siis semmonen pyöreä. Aloin kelaa että minkähänlainen itelle tulee ja koska alkaa näkymään.

Oloista Maha ollut sekasin jo ennen plussaa, ja edelleen jatkuu. Turvottaa, on nälkä useammin. Pahoinvointi on semmosta ohi menevää ajoittaista.

Oletteko puolison lisäksi muille kertoneet raskaudesta tässä vaiheessa? Me kerrottiin kummankin porukoille ja sisarukset tietää, ei oikein osannut olla hiljaa. Ja muutama hyvä ystävä. Teen "siistiä toimistotyötä", joten ajattelin siitä työnantajalle kertoa vasta rv 11-12 jälkeen.

Alicia rv 5+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä