Marraskuun masuasukit 2014 *maaliskuussa*

Nalle-Puh, mulla on ultrattu raskaudessa, joka keskeytettiin, niin 6+3 ja ei näkynyt mitään. 8+1 vasta näkyi, kun on taakse päin kallistunut kohtu.

Nasumasunen, niin on anopeissa kestämistä. Onneksi se on jokaisen omassa päätöksessä miten elämänsä elää. Sanoi anoppi mitä tahansa. Tuommoiset kommentit loukkaa kyllä, se on selvä. Tsemppiä vain! :hug:

Laitoin ekan kuva tuonne vauvamasut alkupuoliskolla ketjuun ja käykään katsoon mimmit mun vauvamahaa. Just ja just saa piiloon. :LOL:

Mixed & kunkku 6+2
 
o0o
Lähipiirissä oli ensimmäisillä yrityksillä huonoa tuuria, joten päätin tuohon varhaisultraan mennä. Taidan mennä Mixed:n kokemuksista huolimatta jo 6+4 tai 6+5, kun en millään malta odottaa.

nasumasunen: tosi harmi sun anoppia :( Tsemppiä!
Itse paljastin plussan omalle äidille tekstrilla mainiten miten epävarmaa näin alku on. Sen sijaan että olisi soittanut minulle, soitti sukulaiset läpi kertoen asian. Kuulin serkultani asiasta...
 
Jätin just ruokaa lautaselle (kotona) ensimmäistä kertaa ehkä kymmeneen vuoteen :eek:

Nasumasunen ihmetyttää kyllä tosi paljon mikä sun anopin motiivi voi olla tollasta sanoa. Toivottavasti on siltä enemmän ajattelemattomuutta sanonut kuin että olisi tosissaan tarkoittanut!
o0o:n äitin lörpöttely ei varmaan myöskään ollut kiva yllätys...? Kuulostaa kans kovin ajattelemattomalta :/ Ite oon kahdelle kertonut ja molemmille sanonu että eteenpäin ei kellekkään saa sanoa.
 
Kiitos tsempeistä. Tuskin oli ajattelemattomuutta kun tämä on alkanut jo toisen lapsen jälkeen. Nyt mulla vaan kärähti ihan lopullisesti. Miks mun pitää hyväksyä ja kuunnella sen ajatuksia. Pitäs omana tietonaan. Mä oon sanonu jo kauan että jos eivät rupee rauhottuun ni mä haluun muuttaa toiselle paikkakunnalle. Mua ei täällä pidättele mikään. Järkyttäväää hösötystö, paasausta ja aikatauluja ei kestä kukaan. Aaargh.

Muksut vuoron perään kipeinä. Nekin on kuulemma sen takia sairastunut kun ollaan pidetty tuuletusräppänöitä auki. Huoh. Mö painun pehkuihin.... eka tietty nää kekkulat nukkumaan laiteltava. Öitä! Mä toivon hartaasti että huomenna parempi päivä.

Nasum. Ja pikku muru 5+4
 
Ensinnäkin suuret pahoittelut Oodiselle ja Hellan vangille. :(
Myös teille kaikille joilla on ongelmia ja pelkoja niin suuret tsemppihalit.

wbä, mie toivoisin välillä ihan samaa. Aika saisi kulua tästä sellaiset pari viikkoa eteenpäin, miksei vaikka kuukaudenkin. :D

Täällä eletään suhteellisen oireetonta aikakautta. Vatsassakaan ei ole mitään tuntemuksia. Ainoa mikä on erilailla niin nännini on edelleen kipeät tai käyneet jopa kipeämmiksi. Tämä on minulle todella outo olotila, koska oikeastaan ikinä mulla ei ole ollut mitään tuntemuksia rinnoissa. Ihan tunnottomat ovat aina olleet, mutta nyt nännit nöpöttää ja rintsikoiden riisuminen pitää suorittaa varovaisesti. :D

Ensi viikon alkupuolella ajattelin soitella itse tuota neuvola-aikaa. Silloin kun oltaisiin 5+jotain. Tulee kyllä jännää tän neuvolan kanssa, ku tod.näk. ensimmäinen käynti on tuossa kuntakeskuksessa, mutta me muutetaan miehen kanssa ensi kuun aikana tuohon ihan muutaman sadan metrin päähän, mutta kuitenkin toisen kunnan sisälle niin neuvolakin varmaan vaihtuu sitten toiseen. Pääti tää mukula ny vähän hankalaan vaiheeseen tulla. :heart:

Ikävää, että anopilta tulee shaissea niskaan. :/
Saa nähdä millainen ruljanssi siitä tulee ku tästä pikkuisesta kerrotaan (sitten joskus nt-ultran jälkeen jos kaveri vielä silloin matkassa). Mulla ku näitä anoppeja on periaatteessa kaksi, itse mieheni äiti ja sitten miehen isän vaimo. Onneksi kumpaisetkin on mitä ihanimpia ihmisiä. Mieheni on vielä ainoa lapsi ja tämä siis ensimmäinen varsinaisesti oma lapsenlapsi (miehen isän vaimon tyttärellä on lapsi...vaikeasti selitettyä, kylläh). Se jolle kyllä jännitän kertomista on oma äitini. Äitini ku ei ole mikään lapsirakkain ihminen (vaikka itse pyöräytti niitä maailmaan kolme) + on sanonut mulle, ettei naimisiin tai lapsia kunnes oon 25. |O
Sori äiti, rikoin lupauksen!

VK & Ylläri 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Tänään oli pakko hakea uus CB-testi ja tulihan siihen 3+ eli muutosta edelliseen, jee. Kai siellä sitten oikeesti tapahtuu jotain. Oireita löytyy, paleltaa aivan järkyttävästi ja on etova olo. Oksentanut olen vasta pari kertaa. En vielä ole oikein sisäistänyt tätä, kun nuo oireet niin paljon lievemmät kun edellisessä raskaudessa (viime vuonna tähän aikaan oksensin 24/7). No viimeksi siellä olikin 2 pientä, niin oli oireetkin tuplavahvuudella.

Neuvolaan soittelen parin viikon päästä, silloin olisi viikkoja 7+, eipä sinne mikään kiire ole :)

Halit surun kohdanneille sekä tsemppiä ja peukutuksia epävarmuudessa oleville.

Victoria ja pienenpieni 5+2
 
Heippa!
Minäkin nyt tulin vielä tätä kautta sanomaan, että ihanaa odotusaikaa teille muille!<3

Sain itse keskenmenon viimeviikon puolella ja täällä nyt on yritelty selvitellä fiiliksiä.
Samana päivänä kun itse sain keskenmenon, lähdin ystäväni mukaan synnyttämään. Tuntuu ja kuulostaa hurjalle, mutta minä selvisin. Vielä on pahamieli ja paljon kysymyksiä, mutta eiköhän tämä tästä. Neuvolaan en ole vieläkään saanut yhteyttä peruakseni aikaa, mutta yritän soitella sinne jatkuvasti, saapahan sitten asian hoidettua.

Sylin täydeltä haleja, tsemppiä, onnea ja voimia teille kaikille! <3
 
o0o
Pahoitteluni Mutsi-ihminen, hellan vanki ja oodikas :(

wbä: Enemmin harmittaa äidin käytös kuin se että ihmiset tietävä. Mut käynyt mikä käynyt. Nyt vaan toivottava, että kaikki menee hyvin tai pääsen tiedottamaan isolle joukolle keskenmenosta.

Kävin ostamaan alesta äitiyslökärit kotikäyttöön. Alavatsa sen verran arka, että kiva, että ei koko ajan joku purista. -67% alessa olisi ollut myös äitiysfarkut muuhun käyttöön. Harmi, että mittasuhteiltaan mun reidet on liian isot suurimpaan osaan malleista. Vielä olisi alehousut menneet, mutta pitää kyllä reisiinkiin jättää kasvuvaraa, joten jäi sitten kauppaan.

Onko teillä muilla vaikutuksia ruokahaluun? Mun ei tee mieli makeaa ja huomaan haluavani pienempiä annoksia kuin ennen. Aamupaino on alempana kuin menkkaturvotusten aikaan, vaikka tuo vatsa illalla hieman turpoaakin.

o0o 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia!

Voi Mutsi-ihminen! Olen pahoillani keskenmenostasi! Sinulla on ollut kyllä henkisesti kova paikka. Voimia sinulle jatkoon! :heart:

o0o, kyllä on tullut muutosta ruokavalioon. Suklaata en ole syönyt kohta kolmeen viikkoon, eikä mitään muutakaan makeaa tee mieli ja tulee syötyä entistä vähemmän, kun ei vaan saa nieltyä. Ennen olin oikea suklaa hirmu, mut nyt ei vain saata. Toisaalta ei siitä varmaan mitään haittaakaan ole, vaikka ei herkkuja syö! :D

Pitkiä nää päivät odottaa sinne varhaisultraan. Haluaisin jo niin nähdä varmistuksen, että joku pikkuinen minun sisälläni asuu ja kehittyy. Tekis mieli tehdä se CBn digitesti, mut toisaalta 5päivän päästä olis se ultrakin.. :) ehkä maltan odottaa sinne.

Nyt kodin ehostushommiin, huomenna alkaa taas työputki. :) Ihanaa päivän jatkoa muut marrasmahat! :heart:

Mixed&Kunkku 6+3
 
o0o
mixed: Ihana kun sulla enää 5 päivää odotusta varhaisultraa! Minäkin varasin nyt sitten varhaisultran 7+2 päivälle parin viikon päähän. Tuntuu, että en ole koskaan ollut näin malttamaton.

Toivottavasti sokerihimot pysyvätkin poissa, sillä haluaisin välttää epäterveellisä sokerituotteita raskauden aikana. Saas nähdä miten päätös pitää. Parhaani yritän. Luulin, että raskausaikaan tulee heti ruokahimoja, joten ruokahalun väheneminen ihmetyttää. No todella alussahan tämä vielä on.
 
Niin, ei ole enää montaa päivää niin näkee onko kehitystä tapahtunut. Jännittää niin pirusti. Pelottaa, ettei siellä olekaan mitään nähtävää.. :(

Mulla ekassa raskaudessa tuli ensimmäisen kerran "nälkä" rv16. Sillon ekan kerran tuntui, et vois syödä Jotain. Siihen saakka meni silleen tyyliin et omena päivässä.. Ruokahimot tuli vasta joskus rv+20.. Silloinkin ne oli mustikkajäätelö ja mandariinit ja päärynät. Toivottavasti tässäkin raskaudessa pysyn tuolla terveyslinjalla.. :) et tovin saa vielä nälissään olla.. :p
 
Täälläkin ruokahalu vähentynyt huomattavasti... Tai ei, oikeestaan koko ajan tekis mieli syödä, kun on niin huono olo, mutta mitään ei pysty syömään. Eli sanotaan että ruokailu on vähentynyt :D Lämpimät ruuat ja varsinkin kaikki liha kuvottaa oikein kunnolla. Kävin just ostamassa uudet salaattitarpeet. Erilaisilla salaateilla mennään siis. Muukin jääkaappikylmä menee, kuten vispipuuro ja mehukeitot. Protskuista oon koittanu pitää huolen tunkemalla salaatteihin raejuustoa, papuja, pahkinöitä ja siemeniä, liha ei mene kylmänäkään.

Kävin tänään lääkärissä näiden kipuilujeni vuoksi. Lääkäri ei huomioinut mun raskauttani oikeastaan lainkaan, vaan diagnosoi mulla parissa minuutissa limapussintulehduksen kummassakin lonkassa ja se tulehdus todennäköisesti säteilee selkään ja jalkoihin. Sain kortisonipiikit kummallekin puolelle, joiden pitäis parissa päivässä helpottaa oloa. Ihanaa, jos diagnoosi oli oikea, itse kun pelkäsin että kivut johtuu vauvan väärästä sijainnista tms. Jos olikin väärässä, niin... No luotetaan nyt. Soitanpa silti uudestaan neuvolaan huomenna, meinaa sieltä ei koskaan soitettu takaisin mun maanantaisen puhelun jälkeen. Meillä ei neuvolaan soittaessa saa mitään soittoaikoja, vastaaja vaan ilmoittaa numeron tallentumisesta ja lupaa soittoa lähiaikoina.

Donnuska ja Onni rv 5+5
 
Niin ja edelliseen vielä lisäkysymyksenä, et onko täällä kelleen annettu kortisonipiikkejä raskaana ollessa? Lääkäri ei tiennyt saako antaa, eikä tiennyt kollegakaan jota konsultoi. Koneelta katseli ja päätyi siihen, ettei sitä missään kielletä. Nyt kun googlettelin, niin löysin vastauksia sekä puolesta että vastaan... :whistle:
 
No joha nyt satelee huonoja uutisia. Halauksia menetyksen kohdanneille!

Itsellä ei hyvä mielu vieläkään. Potuttaa! Pöh!

Ilmat on suosineet ulkoilijoita nyt ja ollaankin puistossa viihdytty aamupäivät. Hiukan saa mieltä virkeemmäks.

Anopille en vastannu tänään. Ajatelkoon mitä ajattelee. En jaksa kuunnella.

Oma olo muuten ihan ok. Oireita vihlonnat ja tuikkailut sillointällöin. Väsyttää ja on nälkä.

Mun pitäs saada painoa alaspäin..harmittaa tää järkky lihominen tässä loppuajassa ennen raskautta. :/ varmaan taas saa sen takia tuon rd:n kiusaks. ONKO RD-TÄ OLLUT TEILLÄ MUILLA? Mulla kahesta keskimmäisestä. Ekassa ja vikassa ei ollut...

Nasim ja pikkumuru 5+5
 
Donnuska eiköhän lääkärit harkiten noita lääkkeitä anna mistä ei ole tietoa. Ja lääkärin määräyksestähän syödään myös niitä lääkkeitä joita ei suositella raskauden aikana.
Odottavan äidin hyvinvointi on kuitenkin tärkeää vauvankin kannalta, vaikka ymmärrän toki huolesi. Mutta jos tuo kortisoonipiikki on ainoa mikä auttaa kipuihin, niin muuta vaihtoehtoa ei varmaan olisi ollut.

Itse ekassa raskaudessa sairastelin koko alkuraskauden. Tällöin lääkäri vakuuttelivat ettei pienillä viikoilla ole väliä syökö buranaa, duactia tai vetääkö yskänlääkettä.. kummasti vaan nämä seuraavassa raskaudessa evättiin ;)

Täällä iskee klo 12 jälkeen pahvointi ja väsymys ja jos ei ruokaa syö sen jälkeen tasaisesti ja tarpeeksi, niin iskee järkyttävä kiukkunälkä joka meinaa viedä järjen ja jalat.
 
Heippa kaikille!

Minut voisi lisätä listaan
3.11.
qwertyli / 32 / 1. lapsi / PHKS


Eilen oli eka neuvola. Nyt jännitetään parin viikon päästä olevaa ensimmäistä ultraa, että onko ketään mukana ja oikeassa paikassa! Positiivisesti ajatellen päätin kuitenkin liittyä jo tänne :)
 
Ambrosia85, sehän tossa pistääki mietityttään ku se lääkäri ei tienny saako sitä laittaa kun on raskaana. Jäi hiukan epäselväksi siis kokonaisuudessa et oliko se nyt sallittua vai ei, jäi semmonen olo et arpo lopputuloksen :p Yheltä kaverilta just kyselin ja se sano ettei missään nimessä saa laittaa lähelle kohtua ku kortisoni haurastuttaa. Ja mulla on nyt kaks piikillistä lantiossa. Luotan siihen et kaveri ei tienny mistä puhu, vaikka hoitsu onkin :D
 
Mutsi-ihminen :hug: Voimia!

Tervetuloa uusille! :wave:

Täällä on nyt pari päivää maha niin turvonnut että näytän siltä kuin olisin lihonut useamman kilon. Aika hurja näky ja vaikea tottua peilikuvaan :| Päivää ja iltaa kohden tietysti pahenee, mutta eipä tuo aamuisinkaan pieneltä näytä. Eipä paljon peitellä jos tää meno jatkuu...!

Tänään on lisäksi huimaillut ja ollut jotenkin epätodellinen olo. Mahtaako olla niskat taas niin jumissa vai onko peräti raskauteen liittyvää - kokemusta kellään?

Ankka & Uusien laskujen mukaan vauvanalku 5+4. Mahan perusteella viistoista :D
 
Täällä ollaan kyllä niin peloissaan ja itkuisina..... Mitäs olette mieltä kannattaako mennä viikonpäästä yksityisella vai odottaa sitä 26.3 terveyskeskusen ultra aikaa??
Siis kohtu suurentunut ja raskauspussi koko 6+1
 
Voi eih, mutsi-ihminen :( Varmasti on ollut tunteet pinnassa, huhuh mikä kokemus sinulla ollut..

Hyvä jos Donnuskan kipuilut ei ollutkaan raskaudesta johtuvia.. Itellä kyllä on särkyjä ollut ja ihmeellistä kyllä varsinkin parina yönä on mahaa vihlonut ja menkkakipumaista kipua ollut. Kuitenkin se maha koko ajan on turvonnut ja tänään tuli kahvi-ällötys! Hyi olkoon että maistui kahvi pahalta, ei pystynyt juomaan parin hörpyn jälkeen enää. Luin muuten et Donnuska oli oksentanut (=ostanut) uudet salaattitarpeet :D Varasin muuten neuvola-ajan. Jippii! Paitsi että se on 3.4 vasta ja aika tuntuu tosi pitkältä.. Ja joudun vaihtamaan työvuoroa työkaverin kanssa ja lähtemään vielä aikaisemmin töistäkin että tuota en nyt sitten tiiä mitä sitä töissä sanois.. Varmaan että on lääkäri tai lapsen meno mutta olen todella huono valehtelemaan ja kertoakaan en vielä halua.

Nalle-Puh: Eikös se olekin hyvä asia kuitenkin että pystyi ultrassa nähdä sen raskauspussin.. Eli ihan hyvin kaikki tähän mennessä :) Varmaan ensi viikolla jo se sykekin sieltä kuuluisi jos haluat mieltä rauhoittaa, mutta sitten taas toi 26 päiväkin olisi jo siitä viikon päästä

-Sonkku 5+6

Ps. Wc-ankalle vielä kommentti että mulla on kans pyörryttävä olo vähän väliä ja epätodellinen niin kuin liitelis jossain toises todellisuudes ja työkaveriltaki saanut jo kommenttia tästä hatarasta päästä :) Kai ne ajatukset on jotenki siinä raskaudes et on siinä omassa odottajan kuplassaan :D
 
Viimeksi muokattu:
SONKKU Kiitos ihanista sanoista :)
Jo hyvä asia on että pussi näkyi ja oli oikean lainen ja kohtu suurentunut ja maha kasvanut mutta siis turvotuksesta.... Ei auta kun odotella.

Tuosta pyörryttämisestä täällä kanssa sitä. Inhottavaa kun tuntuu et tajulähtee.... Ollut monta viikkoa nälkä nälkä nälkä mutta nyt on kyllä ruvennut tökkimään.
Nipisteleekö teillä ala mahaa?
 
Viimeksi muokattu:
Wc ankka huimaus on yks raskausoire :)

Nyt toi mies ilmoitti ettei ehkä pääsekään ultraan mukaan. Voi ristus :x toki jos raskaus on siellä missä pitää ja menee eteenpäin niin tiedän kyllä että yksin odotan mutta ahdistaahan se silti.
muutenkin se,että kaikki päätökset on mun harteilla. Mies pesee vissiin kätensä kohta kokonaan..
 

Yhteistyössä