Marraskuun masuasukit 2014 *maaliskuussa*

Oodikkaalle paljon haleja :hug:

puhuitte noista kauhukuvista.. itse olen joutunut tekemään raskauden keskeytyksen puolessa välissä raskautta sellaisten rakennepoikkeavuuksien takia että lopputulos ei olisi koskaan ollut elävä vauva.
Joulun alla kun olin raskaana, niin varhaisultrassa löytyi tyhjä kohtu. Olin kuitenkin raskaana. Koskaan ei 100% varmuutta saatu että oliko kyseessä kohdun ulkoinen raskaus vai tuulimuna vai keskeytynyt keskenmeno. Alkoi kuitenkin vuotamaan itsekseen ulos, ja vuodon määrä ja hcg:n reipas lasku kielivät että raskaus oli kohdussa.
En takuulla tämän raskauden suhteen tule näkemään mitään vaaleanpunaisten lasien läpi kuin korkeintaan ehkä sitten rakenneultran jälkeen. Mutta sinne on vielä piiiiiiitkä matka - toivottavasti sinne asti päästään. Jokainen!
 
Oodikas: sinulle tsemppihali.

Itsekin olen pitänyt hiljaiseloa kun keskiviikkona (5+3) alkoi ruskehtava vuoto, joka muuttui perjantaina punaiseksi. Hetki meni sulatellessa keskenmenoa, mutta koska pienimmätkin raskausoireet hävisivät, paitsi kipu, olen siitä jo varma. Perjantaina menen ultraan tarkistuttamaan kohdun puhtauden ja siitä kohti uutta yritystä.

Tsemppiä kaikille jatkoon. Älkää masentuko meistä, joille kävi nyt huonommin. Aion seurata vielä teidän iloanne ainakin jonkin aikaa :heart:
 
Osanottoni, Oodikas ja Hellan vanki :hug:

Mulle voi päivittää LA:ksi 8.11. Neuvolan kiekon näyttämä LA, sen mukaan siis mennään. Muut laskurit näyttää tuota 6.11 mutta tuo neuvolan kiekon pvm on sama kuin oviksen mukainen LA on, joten parempi näin :D Nyt sitten vissiin menossa 5+2.
Ja hirveet pelot päällä täälläkin. Eka neuvola on 4.4.
 
Oodikas ja hellanvanki, osanottoni! Voimia!

Määä ooon ihan poikki!!! Kokopäivän oon menny 8:30-tämä hetki lähes yhtäsoittoo. Just sain kupuni ravittua ja voi että kun olikin nälkä. Söin 6 jauhelihapihviä ja muussia:D salaattia lisäkkeenä.
Kohta pitää taas mennä. Mies kokopäivän töissä joten yksin saan hoitaa koko katraan kuskaukset sun muut. Yhessä rakosessa tekasin ruuan. Huoh. Mä niin inhoan maanantaita! Nyt makaan sohvalla ja toivon että huominen olisi hiukan rauhallusempi.

Nasu ja nimetön 5+3
 
Voi kuinka kurjia uutisia täälä. :( Osaanottoni Oodikas ja Hellan vanki! <3

Tänne ei kuulu mitään uutta. Epävarmuus tämän raskauden suhteen vaivaa vieläkin ja kävinkin tänään apteekista hakemassa uuden raskaustestin. Kaapissa se nyt odottelee ja ajattelin sen tehdä huomenna aamulla kun viikkoja pitäisi olla menkkojen mukaan tasan 6.
 
Oodikas ja Hellan vanki :hug: Niin se vaan on että niin pienillä viikoilla vielä mennään että mitä vaan voi sattua, joskin niinhän se menee koko raskausajan. Minä en ainakaan huokaise ennenkuin saan nyytin terveenä syliini, jos silloinkaan. Silloin alkaa uudenlainen huoli ja murehtiminen, mutta on nää lapset vaan sen arvoisia :heart:

Tänään varasin neuvolan ja se on 28.3, viikkoja tuolloin 8+ jotain neuvolan kiekon mukaan. Neuvolassa on aatamin aikainen ultrausvempain jolla lähinnä tarjontoja tarkastellaan loppuraskaudessa. Juttelin th:n kanssa huolestani että kasvaako tuolla mahassa ees mitään elävää ja voi olla että ultrataan silloin ekassa neuvolassa joskaan mitään takeita ei oo, että sillä vempaimella saadaan näkyviin mitään muuta kuin suurentunut kohtu. Onhan sekin jotain :)
 
Heippa kaikki.
Otin yhteyttä neuvolaan kun moni on sanonut että mun maha on jotenkin niin iso verrattuna viikkoihin. Mulla piti olla ultra ym tutkimukset 19.3. Mutta nyt onkin jo keskiviikkona 12 päivä.
Neuvolan täti sanoi että kolmannessa raskaudessa maha voi tulla jo todella aikasin esille mutta hän sanoi että turhaan stressaan kahta viikkoa että monta vauvaa mahassa on niin sain ajan jo pian.
 
Osanotot täältäkin, Oodikas ja Hellan vanki. Voi itkun itku sentään! Jaksamisia teille kummallekin! :hug:

Täällä elellään myös pelonsekaisissa tunteissa. Mun "menkkakivut" on menny vaan pahemmiksi koko ajan ja nyt on ihan selkeitä supistelujakin ollut pari päivää. SAttuu niin paljon, ettei oikeen mikään asento ole hyvä. Neuvolaan soitin tänään, mutta ihastuttava takaisinsoittojärjestelmä ei vielä tälle päivälle suvainnut toimia. Eli siis huomenna varmaan soittavat sieltä tänne päin, soitan kyl varmuuden vuoks aamusta uudestaan. Inhottavaa vaan tuo, kun olen koulussa huomenna enkä haluais siellä puhua aiheesta muiden kuullen mitään. Tarttee pyytää terkkaa odottamaan hetki ja juosta toiseen päähän koulua :LOL: Joo, ni ei tässä mitään hirveen hauskaa ole. En todella muista et näin paljoa olis ennen särkenyt ja supistelut nyt ei ainakaa tähän ajankohtaan kuulu. Mitään vuotoja ei ole, mutta eipä niitä ollut viimeksikään kun kesken meni. Saas nähdä juu. Huh.

Donnuska ja Onni rv 5+2 tai jotain sellasta
 
Tsemppiä Nalle-Puh! Toivottavasti kaikki on vuodosta huolimatta hyvin, eikä vuotoa enään tule!

Mä tein aamulla raskaustestin ja tulos oli raskaana 2-3. Eikö sen olisi pitänyt jo näyttää raskaana 3+? :eek: Viikkoja kuitenkin pitäisi tänään menkkojen mukaan olla 6+0.
 
Nalle-Puh, toivottavasti se vuoto oli jtn täysin harmitonta jos sitä ei tullut paljoa eikä ollut kipuja.. Toivottavasti tänään pääset pian tohtorin puheille.

Lianne, jos sullakin on ollut myöhäisempi ovulaatio, kuten mullakin on. Yleensähän ovulaatio on kierron n. 14päivä ja mulla se olo kierron 20pvä eli melkein viikkoa myöhemmin, mut neuvolassa vaan jankkaa tuosta normaali kierron mukaan olevasta lasketusta ajasta. Vaikka oikeasti alkio on melkein viikon pienempi kun ovulaatio on ultralla nähty niin se on ihan fakta tietoa. Ja yksilöllistähän se raskaushormonin nousu on. Meinaatko mennä varhaisultraan? Siellähän sen kehityksen näkee.

Toivotaan, että meillä kaikilla on kaikki hyvin masussa! :heart:

Mixed & Kunkku 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Multa kans isot pahottelut Oodikas ja Hellan vanki :hug:! Ja toivottavasti Nalle-Puh sulla on kaikki hyvin masussa!

Mulla meni tänään viikko rikki, 5+0. Voispa tässä hypätä muutaman viikon eteenpäin ettei tarvis jännittää näitä pieniä viikkoja... Samalla jos ois muutama ikävä koulutehtäväki jo ohi :)
 
Donnuskalle tsemppeja kipujen kanssa - toivottavasti on vaan normaalia kohdun kasvua!!
Pahoittelut myös hellan vangille :hug:

Mä juttelin eilen mun tilanteesta esimiehelle. Meillä on siis tosi hyvät välit ja on myötäelänyt ja tsempannut kahta edellistäkin raskautta tosi hyvin ja nyt tähän päälle kun on lyöty asumusero, niin ihan ymmärrettävää etten jaksa kokopäivää tehdä 100% duunia ja nyt saan sovittua taas huoletta noita neuvola/lääkäri/psykologikäyntejä.
Naurettiin yhdessä kahvihuoneessa sitä kuinka "ammattilainen" jo olen. Asenne kun on se, että varhaiultrasta lähdetään liikkeelle. Jos silloin on kaikki hyvin, mennään kuten raskaana kuuluukin. Turhia en toivo enkä stressaa - yritän vaan pitää itseni kasassa ja keskittyä muihin asioihin. Se vauva pysyy kyydissä jos niin on tarkoitettu. Ei taida tässäkään raskaudessa tulla niitä vaaleanpunaisia odotuslaseja silmille.
Halusin sanoa tän siksi jo nyt teille, että en halua ketään loukata skeptisyydelläni, mutta mun on aika vaikea olla ns huoleton odottaja :)
 
Heip taas!
Lianne, älä huolestu siitä testin tuloksesta. Raskaushormonin määrä vaihtelee hyvin yksilöllisesti ja voi olla ihan oikeat viikot vaikka testi väittäisikin muuta! Katsopa tuolta taulukosta, hirveet vaihtelut noissa hormonitasoissa. Raskaustestit – Vau.fi :)

Ambrosia85, mä olen vielä skeptisempi, kun olen keskenmenon kokenut myöhemmin. Mulle ei varhaisultra riitä todisteluksi lainkaan, edellisen sydän kun pysähtyi vasta rv 10+. Olis tavallaan ihanaa, kun pystyis vaan nauttimaan siitä plussasta alusta asti. Mulla on sellainen mielikuva et keskenmeno ei muka tuntuis niin pahalta, kun ei odota mitään vauvaa saavansa alunperinkään, mut epäilen et oon väärässä ja tää murehtiminen on ihan turhaa. Sattunee silti ihan yhtä paljon.

Nalle-Puh, tsempit vielä täältäkin! Toivotaan todella et olis harmitonta vuotoa ollut.

Minä odottelen vaan sitä soittoa neuvolasta. Toivottavasti tänään soittaa. Kaveri sano et voi mennä joskus useampikin päivä ennenku soittavat :O Hirveen kätevä joo tämä takasinsoittosysteemi selvästi.

Donnuska ja Onni 5+4
 
Ymmärrään Don sua täysin. Mä en osaa pelätä myöhempää keskenmenoa. Mä osaan pelätä vaan alkuraskauden keskenmenoa ja sitä rakenneultraa. Tähän asti ollut pelottavan varma fiilis raskaudesta, mutta mitä lähemmäs toi varhaisultra tulee, niin sitä skeptisempi musta on tullut.

Meillä toimii hyvin se takaisinsoitto. Antaa arvion ajasta koska soittaa ja on aina samanpäivänä soittanut. Vissiinpä jopa tunnin tarkkuudella!
 
o0o
Ilmoittaudun listalle:

16.11.
o0o / 38v. / 1. / JS


Kierukka pois 3.1. ja sitä ennen ei moneen vuoteen kunnollista vuotoa. Ekat niukat kuukautiset tammikuussa, toiset kunnolliset helmikuussa ja näin pian meitä onnisti :) Hyvä niin, sillä ikää jo on ensimmäiselle yritykselle.

Nyt 4+2 siis vasta ja tuleva jännittää, lähinnä se onnistaako oikeasti. Mulla on alavatsa ihmeen arka ja hieman turvonnut ja tuntuu, että kaikki alushuousut ja housut painaa alavatsaa. Harkitsen sen takia mukavien äitiyshousujen ostamista jo nyt aikaisessa vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille. Ja pahoittelut sinullekin Hellan vanki. Toivotaan, että teillä muilla menee kaikki hyvin, vaikka on vuoteluita ja kipuja. Mie palaan nyt pitkin hampain ja surullisin mielin takaisin kuumeilijoihin...
 
Nyt tulee sitten avautumista aiheesta ANOPPI. voi saavitperk... eilen soitteli ja tuumas vaan ykskaks että älkää nyt vaan enää yhtään lasta lisää hankkiko. Siis täh?!?! Annoin pientä huutia akalle luurin kautta ja sanoin että ykskin sana jostain vielä niin välit menee poikki. Ja se on miehen ja mun yhteinen päätös. Kukaan ei tule sanelemaan meidän perheen kokoa. Ja hän ei tiedä vitosesta. Miehelle puhuin ja samalla linjalla ollaan. Sanoin myös sen että niille ei kerrota et vauva tulosss. Huomatkoon kun huomaa ja ykskin poikkipuolinen sana niin se oli siinä. Ihan tarpeeksi ovat meidän asioihin puuttuneet. Auttavat myös kyllä ja kiitollinen siitä olen mutta nyt mulle riittää. Mulla alka olla metrin pitkä elin otsassa :x mies aiko tehä asian heille selväksi jos kommentointia tulee. Nyt on pää kipee ja v***ttaa aikasta lailla. Ja tää stressi ei tee nyt oikein hyvää mulle kyllä... huoh.

Nyt meen tekemään ruokaa jos sais ajatukset muualle. :/
 
Mixed en ole varannut aikaa varhaisultraan, mutta mieli tekisi. Saisipa ainakin varmistuksen tälle kaikelle. Ei mua oikeastaan tuo testin tulos niinkään huoleta, vaan tämä oireettomuus. Voiko ensimmäinen ja tämä raskaus olla keskenään niin erilaisia. Ensimmäisessä mulla alkoi pahoinvointi todella alussa ja laihduinkin sen vuoksi monta kiloa. Nyt ei ole mitään, ei edes pientä kuvotuksen tunnetta, eikä mitään muitakaan raskausoireita.

Donnuska on kyllä suuret vaihtelut noissa arvoissa! Kävin tänään labrassa verikokeessa niin saan tietää tarkemmin tän hetkisen hCG-arvon, mutta jos arvoissa on noin isoja heittoja niin kertookohan sekään sitten viikoista kovin tarkasti.. Katsotaan nyt miltä arvot näyttää ja mitä neuvolassa ollaan mieltä, jos se varhaisultra kuitenkin pitäisi varata. :)

Kaikille uusille tervetuloa minunkin puolestani! :)

nasumasuselle tsempit anopin kanssa jaksamiseen! Se on kyllä aina inhottavaa kun pitää alkaa muiden elämään puuttumaan.
 

Yhteistyössä