Marraskuun masuasukit 2014 *maaliskuussa*

Toivottavasti Oodikas sulla tuo tuhruttelu ei oo merkki mistään ikävämmästä!

Valonkantajalle tervetuloa! Ollaan molemmat ekaa kertaa ja sama synnäri :)

Mun mies on nyt kans pistäny ylös ekan neuvolakäynnin, päästään yhessä sinne <3 (kauhean negatiivista, mutta tuntuu että on pakko lisätä tohon perään että jos vaan masukaveri pysyy matkassa...)

Mulla pitää vaan kuvitella, mikä vois olla ei-toivottu raskausoire, mutta oksentelua mää pelkään muutenkin, joten se ei ainakaan houkuta.
Eilen huoletti, kun koko ilta meni ilman mitään kunnon tuntemuksia. Tänään onkin sitten ollu senkin eestä huonoa oloa ja huimausta. Sen lisäksi eilen ja tänään päivällä on yhtäkkiä iskeny kamala väsymys ja oon nukkunu kunnon syvät ja pitkät päiväunet. Aika helpolla kuitenki vielä mun mielestä pääsen :)
 
Täällä yksi lisää!

LA 1.11. Täytän ensi kuussa 37v., mies saman ikäinen. Neljäs lapsi tulossa. Ennestään lapset -05, -07 ja -10. Kaksi ensimmäistä tarvitsivat Clomifenin avustusta, kuopus ja tämä lähteneet luomusti. Sairaalaksi voi merkitä NKL.

Oireina arat rinnat, raskas painon tunne ja vasemman puolen nipistelyt alavatsalla, hajuaistin vahvistuminen, makuaistin muuttuminen ja mieliala herkistyy/kiristyy helpommin. Joka raskaudessa liharuoat alkaneet pahoinvoinnin alkaessa etoa ja makeasta tullut herkästi huono olo. Eilen ensimmäinen sellainen päivä. Pientä kuvotusta ollut pitkin päivää. Iltaisin palelee ja väsymys hiukan lisääntynyt.

Ensimmäinen neuvola-aika 26.3. Viikkoa aiemmin kuopuksen 4v.-neuvola. =)

Mies meillä innoissaan! Kuopuksen syntymän jälkeen ajattelin, että meidän lapsiluku on tässä, mutta viime syksynä huomasin vauvakuumeen jälleen iskeneen! =) Mies ehti kuumeilla vuoden ennen mua.

Edea3+ 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: Marrashamsteri
Oodikkaalle tsemppihalit täältäkin! Pidetään peukkuja, että siellä selvitään "säikähdyksellä"!

ei-toivotu raskausoire: Saako sanoa monta? :D Selän poksahtaminen, migreeni ja oksentaminen.

Mulla viime raskaudessa siis pamahti selkä, ja se ei ollut mukava vaiva, kun mitään ei välillä pystynyt itse tekemään. Onneksi oli joukossa niitä parempiakin päiviä.
 
plussaa täälläkin....
näytti viikko sitten.eli nyt kuudes vko alkamassa.la aika olisi 3.11 näillänäkymin.oireina ei muutakun väsymys ja kauhee pissahätä kokoajan.edelliset raskaudet alkaneet oksentamalla ja metallin maku suussa.takana myös abortti ja kohdunulkopuolinen raskaus että pelkoa on ilmassa.miten tässä käy,toivotaan että pikkuinen hartaasti toivottu jaksaisi loppuun asti! poika olisi 6v ja tyttö 10v kun tämä syntyisi.
 
Hei! Liittyisin mukaan :) Tiedot etusivulle: Sonkku, la 7.11, ikä 27, 2. lapsi ja SeKS

Näköjään on jo monta kenellä sama la. Oon varmaan eka joka joutunut jo vaihtamaan vaatekokoa :) Aivan käsittämätön turvotus.. Ja alkaa aivan mahaan sattua ku housut puristaa.. Varsinkin lenkkivaatteissa oli huonoon kohtaan painava nappi ja oli ihan pakko kesken lenkkiä avata nappi ja puolet vetskarista :) Tänään kävin sitten ostamassa ihanat lökökotihousut, koska varsinkin illalla maha on tosi turvonnut. Oi että kun voi olla mukavat jalassa.

No joo mut jos taustaa jonkun verran niin olen neljä vuotiaan erityislapsen äiti ja "sopivaa" aikaa seuraavan lapsen tuloon on odoteltu tässä jo jonkin aikaa. Kuumeilua on jo ollut siis pidempään, mutta arki ja lapsen haastava käytös on pakottanut malttamaan mieltä. Omat voimavarat on ollut koetuksella pojan uhman ja vaativan käytöksen takia. Nyt ikä ja lapsen kuntouttavat toimet on tehneet sen että vihdoin näkee valoa tunnelin päässä ja arki alkanut helpottua. Oonkin nyt tosi iloinen, että kun odoteltiin pitkään, että koska aika on sopiva niin raskaaksitulo itessään sujui nopeasti eikä meillä ole kauankaan yrittämistä takana.
 
Tervetuloa uusille! :)

Meillä esikoinen oli tänään mummilassa hoidossa, kun me karattiin shoppailemaan. Olisin ottanut pojan mukaankin, mutta mummi vaati saada hoitoon. Teki hirveästi mieli ostaa jo jotain tälle tulokkaalle, mutta ei löytynyt mitään. Toisaalta hyvä niin. :)

Automatkoilla meinasi tulla huono-olo, josta yleensä en kärsi. Liittynee siis tähän raskauteen (ehkä?). :)

Mukavaa naistenpäivän iltaa!
 
Tervetuloa uusille, ihanaa kun marraskuisten joukko kasvaa! :wave:

Täällä onkin monta jolla selkä kärsinyt raskausaikana, samasta vaivasta kärsin myös kakkosen kohdalla. Pahimpina päivinä en pystynyt kävelemään ollenkaan :| Iskiaksena on hoidettu ja raskausajan jälkeen samasta kärsinyt, pahimmillaan oon saanut soittaa häkeen pariin otteeseen. Lankun tekeminen sitkeesti päivittäin on pikkuhiljaa vienyt selkäkivut ja sitä täytyy yrittää jatkaa mahdollisimman pitkälle nytkin :) Selkäkipuisille suosittelen siis lankuttamista :D
Vedän työkseni jumppaa ja mulla on kuntosalivalmentajan koulutus, mutta jotenkin kun itse on raskaana, tuntuu että on varovaisempi kaikessa. Oon eilen ekaa kertaa treenannut koko tänä aikana :ashamed: Muuten on maattu sohvalla ja syöty kuin sika, vaikka tällä sitkeellä taudilla ja hiihtolomalla oli osansa siinä. Mutta nyt on päästävä takaisin ruotuun :D

Huomenna sitten taas paluu arkeen ja niihin aikaisiin herätyksiin...miten ihmeessä ne jaksaa tän väsymyksen kanssa :O
 
Joku kyseli ei-toivotuista oireista. No, pahoinvointia en tietenkään toivo kokevani, mutta juuri nyt kärsin varsin ikävästä oireesta, näytän nimittäin ihan ihmishirviöltä tämän finnileukani kanssa :( Voi vaikuttaa aika pinnalliselta mutta on oikeasti ihan kamalaa. Leukahan on se perinteinen hormoninäppyjen paikka ja nämä ovat rumuuden lisäksi vielä kipeitäkin. V*dduuuuu, itku tulee..

Toivon mukaan piakkoin alkaa kroppa olla tottunut hormonisirkukseen.. pääsisi ukkokin helpommalla kun ei tarvisi sietää mun kilareita :)
 
Tervetuloa uusille :)

Närästys on varmaan sellainen raskauden tuoma vaiva mitä ilman tulisin hyvin toimeen :D

Mies tulee ehdottomasti mukaan neuvolakäynneille :) Oli kahdessa edellisessä raskaudessa liki kaikilla käynneillä mukana. En edes halua oikein yksin mennä neukkutädin luokse...
 
Voi kun kivasti edelleen uusia tupsahtelew tänne :) tervetuloa minukin puolesta !

Varhaisulta olis viikonpäästä maanantaina. Jo ihan ilman tätä erokuviota se jännittää hirveästi. Ihme jos tällä surulla ja stressillä siellä on kehitys jatkunut!

Olot ei hirveästi haittaa elämää. Tosin nälkä kun iskee niin se tosiaan iskee. Rinsikoista joutu jo kaivamaan kokoa isommat mutta muuten päsee menemään samoilla vaatteilla :)

Mulla oli ekassa raskaudessa noita hormoonifinnejä(paiseita) leuassa ja otsassa. Ne valehtelematta saatto kestää jopa kuukauden. Oli tosi ruma ja ällöttävä olo :/
Mä toivon että säästyisin oksentamiseltaja liikuntakyvyttömyydeltä (selkä). On tää ero jo itsestään niin rankkaa henkisesti etten tiedä miten kestäisin jos en pääsis töihin ihmisten ilmoille tai koiran kanssa lenkille.
 
Tervetuloa uusille!

Oodikselle tsemppiä!

Ambrosia85: oletko kertonut raskaudesta lapsen isälle? Vaikuttaako eroon?

Omaa napaa: oireet vaihtelee päivästä/tunnista toiseen, välillä ei mitään ja välillä enemmän oireita. Varhaisultra on perjantaina, hirvittää. Seuraavalla vkolla taitaa olla useammalla ultra, onko ens vkolla muilla kun mulla?

Nansustiini rv 6+2
 
Päivitän uudet tulokkaat listalle kunhan pääsen koneelle :)

Tänne ei kuulu erikoisempaa, töissä oon ollut. Mukavaa vaihtelua arkeen kun välillä saa käydä töissä.

Täällä odotellaan vain ultraa, jotta saa varmistuksen että mahassa oikeasti on joku. :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!<3
 
voi apua tätä jatkuvaa nälkää tai siis sitä että jos ei tunnin tahi kahen välein syö ni paha olo tulee samoin tein.. ajatukset pyöriny tänään lähinnä siinä et mitä seuraavaks söis ja mitä kaikkea tekis mieli syödä...

rv 5+6
 
Oodikkaalle tsemppiä, toivottavasti olisi ihan harmitonta vuotoa! <3

Oireista: En toivoisi tietenkään mitään sellaista mikä kovin rajottaisi tätä elämää tuon 9kk ikäisen esikoisen kanssa(raju pahoinvointi, ennenaikaiset supistukset, kovat selkäkivut/jumit). Esikoisesta oli rv 12 asti pientä pahoinvointia(kertaakaan en oksentanut), toivottavasti nytkin menisi samoin. Selkäkivut vaivasivat aika alkumetreiltä asti myös ja jäinkin niiden takia aikaisemmin sairaslomalle töistä, niitä en kyllä kaipaa mutta tuskinpa vältyn. Täytyykin ruveta lankuttamaan, jos se vaikka vähän ennalta ehkäisis noita vaivoja =)

(.) Jotenkin vaistomaisesti sitä työntää tätä raskautta pois mielestä eikä jaksa oikein vielä iloita kun on ollut ne kaksi km:ää, pelottaa että tämäkin menee kesken. Oireet vaihtelee päivittäin, menkkajomottelee vaihtelevasti ja huonoa oloa on ajoittain(aika vähän kuitenkin vielä). Mutta nuo mielialat, Voi luoja :D Mies sano ottavansa aamukamman käyttöön ja laskeskelevan päiviä siihen kun taas tasotun :D Jääny PMS oireet päälle :LOL:
Neuvolaan pitäis kai ens viikolla soitella..tai sit sitä seuraavalla..kattoo nyt :whistle:

Maarii ja pikkuToivo rv 5+2?
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :) Kiva liittyä tänne ja alkaa höpöttämään näitä raskausjuttuja kun muuten ei voi vielä hiiskua kellekkään.. Vaikka oma mieliala on semmoinen et tekis mieli huutaa koko maailmalle että mä olen raskaana ja meille tulee vauva :D Sen verran olen innostunut ja välillä ottaa ihan mahanpohjasta ku tulee se ihana tunne että yhtäkkiä muistaakin asian.. Toivotaan että kaikilla pysyy masuasukit mukana ja tämä jännittävä alkuvaihe menee äkkiä :heart:

Oireista: Pinna on ollut aika kireenä ja tänään kun lähdettiin opettelemaan pyörällä ajoa tuon neljä veen kanssa niin tuli aika monta kertaa sellaine fiilis, et nyt mä lasken yks, kaks, kol, nel ja HENGITÄ.. Poika on tosi huono kuuntelemaan ohjeita ja kun työnsin pyörää eteenpäin niin toinen jatkuvasti lyö jarrut pohjaan. Siitä ei meinannut tulla mitään ja kuitenkin yritin olla kannustava.. Sitten taas ku se lähti sujumaan ja tehtiin pieni lenkki niin kotiin paluu oli yhtä tuskaa ja vääntämistä ku toinen ei haluais kotiin yhtään :headwall:

Toinen mistä pää meinaa hajota on tuo miehen sotkeminen.. Varsinkin nyt ku on vähän väsynyt ja tuo siivoaminen ei kauheasti huvita niin sitten ku vaivalla on siivonnut niin toinen ei arvosta sen vertaa et korjais niitä omia jälkiään.. Ikuisuusaihe tiedän mutta nyt on ottanut tavallista kovemmalle.

Jaa-a koskahan sitä olis saumaa soittaa töistä neuvolaan niin ettei työkaverit kuule.. :) Vissiin näillä viikoilla jo alkais pian sydänäänet kuulumaan. Vai olikohan se niin et ku tää ei oo ensimmäinen raskaus niin ne ei edes ota neuvolaan niin pian ku "ensiraskaanaolevat" -Sonkku 5+2
 
Nansustiini, on tietoinen ja on tulossa varhaisultraankin. Mutta ollaan yhtämielisiä siitä että lapsi ei ole syy pysyä yhdessä jos toinen on ollut suhteessa pidempään onneton.
Meillä siis avioliittoakin 2,5vuotta takana..

Täällä alkanut kohtu vissiin kasvamaan tai jotain. Ainakin repäsykipuja on ja semmosia sukkapuikkopistoja joita muistan ekasta raskaudesta :)

Viikonpäästä varhaisultra. Iik!
Joku kyseli varhaisultran hintoja. Taitaa keikkua 100euron molemmin puolin. Tuntuu olevan myös paljon paikkakuntakohtaisia eroja.
Itse pääsen työterveyden piikkiin käymään yksityisellä tän mun tilanteen takia. Muuten olisin päässyt hoitohistorian takia kunnallisellekin. Valitsen kuitenkin nyt yksityisen koska tohon kunnalliseen liittyy niin paljon muistoja ja tunteita. Siellä kuitenkin ravattiin kuulemassa hyviä ja surullisia uutisia kuitenkin yhdessä avioparina.

Se ois kait tänään niinku 6+0!
 
Mulle voi päivittää tiedot Emma82/31/3./PKKS ja LA 13.11.

Raskausoire mitä en ehkä olisi halunnut on yökötys hampaita pestessä. :D

ON: väsymys melkein 24/7 ja pahoinvointi 24/7. Ei oikein naurata yhtään. Yksi positiivinen juttu on, ettei makeeta tee yhtään mieli.

Emma & masuasukki rv 4+6
 
Moikka vaan!

Ihanaa, tänne on tullut uusia marraskuisen mahan kasvattajia. Tervetuloa! :)

Raskausonneaan mitä en halua niin ehkä pehmenevä kohdunkaula ja ennen aikaiset supparit.. Ilman niitä pärjäisin tämän raskauden.. :) täällä muuten edelleen melko oireetonta. :/ itku ja räjähdysherkkä olen edelleen. Nyt on tullut semmoista repiviä kipuja alavatsalla yskiessä yms. Ehkä siis kohtu kasvaa? Väsymys on vaivana. Sammutin kuin saunalyhty illalla sänkyyn, kesken lauseenkin saattaa taju karata.. :D kun ei oikein mitään tunnu niin piti taas pissata tikkuun ja olen mä kyllä sen mukaan ihan tosi paksuna. :D kontrolliviiva oli haikea liru sen testiviivan kirkuvan vahvan viivan vieressä.. :D viikon päästä on varhaiselta niin jos sitä siellä jotain näkyis ja vois uskoo, et jotain siellä mahassa on. :)

Niin ja varhaisultrassa käydään täällä Oulussa yksityisessä neuvolassa ja hinta 55€. Kätilö tekee sen. :)

Väsynyneet Mixed&Kunkku 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Taisin tehä virheen tänään: kävin lukemassa enempi juttuja tuulimunasta, kohdun ulkosesta ja samalla tuli kans törmättyä rypäleraskauteen. NYT pelottaa :/ oon koko ajan koittanu muistaa, että tää raskaus ei oo ollenkaan varma. Mutta en tienny että noilla vois olla noin ikäviä seurauksia (siis lähinnä kohdun ulkosessa ja rypäleraskaudessa)! Mieluummin oisin tietämätön :S
 
Huomeniapäiviä. :)

Täällä ei ole ainakaan vielä ehtinyt mitään ihan ihmeellisiä oireita iskemään. Pikkuisen ehkä huimausta on huomattavissa, kun nousee sängystä/sohvalta ja alavatsassa on jännä painontunne + nippailuja. Parin viikon päästähän tässä tosin varmaan vasta päästään halimaan vessanpönttöä jos niikseen on. :'D

wbä, itse olen jo ennen raskautta lukenut kaikenmaailman kauhutarinat ja kyllähän niitä tässä koko ajan pelkää (etenkin kohdunulkoista), mutta olen yrittänyt lohduttautua sillä, että aika näyttää mitä tapahtuu.

VK & Ylläri 4+3
 

Yhteistyössä