Marraskuun masuasukit 2013 *toukokuussa*

Täällä tuntuukin olevan mukavasti keskustelua, kiva juttu! Edellisen kerran kun olin raskaana, oli useampi kaveri raskaana samaan aikaan, joten oli mukavasti ihan live-seuraa jutella, mutta nyt kukaan ei ole ihan samassa tilanteessa, joten mukava jos täältä löytyy juttuseuraa :)

Jessi kyseli 4D-ultrasta, omasta puolestani totean, että en mene ainakaan jos sukupuoli selviää raknneultrassa. Muuten saatan harkita. Menoja on vaan muutenkin ollut niin paljon, kun on ollut pakko hankkia uusia vaatteita ja kaikkea, vaikka edellisestä raskaudesta ja isoveljeltä on tavaraa säästössäkin. Ja kun tosiaan hankin sen kotidopplerinkin kun jotenkin huolehdin koko ajan niin kamalasti.

Nyt on alkanut tuntua sellaista samanlaista muljuamista, jota muistan edellisestä raskaudesta. Aina vaan sanotaan, että ekat liikkeet on hipaisuja vaan, ja tämä ei kyllä ole mitään hipaisuja. Joten en osaa päättää, tunneko nyt liikkeet, vai onko mulla jotain megailmavaivoja, jotka vaan kiertää mahassa. Outoa :p
 
Huomenia!

Mahtava tunne kun sai kerrankin nukkua pitkään! =) Nyt pitäskin sit jaksaa mennä kukkapenkkiin kykkimään :D Vai lähtiskö pyörimään kauppoihin?!

4D ultraan ei mennä, meille riittää nää kaks tavan ultraa :) Tietenkin otetaan vastaan lisääkin jos saadaan ultria! :D

Pinsku muistahan nyt huilata kunnolla ja toivotaan et nyt kaikki vuodot loppuis ja alkais "normaali" odotus vaihe! :)

Chilipep jos se onkin liikkeitä? Pikkusella on vaan sen verta voimaa jo ;) Täällä tuntuu enemmänkin kutittelulta masussa ja muljumista!

Eilen masentuneena päätin hakea raskaus innostusta pojan vauvan vaatteista, en tiedä toimiko se, mutta hokasin että pitkähihasia bodeja pitää ostaa! Niit ei ollu kun pari ja nukkasia, poika synty toukokuussa ja meni lyhythihasilla bodeilla. Nii ja yöhaalareita oli vaan pari ja isompia, niitäkin saan siis luvan kanssa ostella. Mutta huvitti kun pengoin laatikkoa, kaikki vaatteet oli valko-vihree-lime värisiä ja useemmassa oli sammakon kuva! :)

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 17+4
 
Heippa!

Pinskupinskua piti tulla tsemppaamaan! Ihanaa, kun olet päässyt kotiin, vaikka saikulla joudut vielä olemaan. Toivotaan, että olosi helpottuu ja pääset vielä suorittamaan opiskeluja ennen äitiyslomaa:hug:

Täällä oli eka neuvola 10+ viikolla ja toka 18.6, jolloin viikkoja 16+6. Meilläkin periaatteessa kunnan "ohjeen" mukaan olisi seuraava vasta 22+ viikolla, mutta ovat taineet kaikille tarjota mahdollisuutta käydä kerran siinä välissä, kun muuten tulisi kyllä todella pitkä väli neuvoloihin.

liikeitä on täälläkin tuntunut sillointällöin, ei joka päivä, mutta satunnaisesti. Sellaista pienenpientä muljuamista

Tänään tämä mamma lähtee hyllyttämään masuaan Pinkin keikalle. Ihanaa päästä vähän tuulettumaan ja huomiseksi sain vielä saldovapaan, joten saadaan poikien kanssa nukkua aamulla pitkään ja nauttia aurinkoisesta päivästä=) Huomena vielä poksuu viikotkin..

-Nelly ja murunen 13+6-
 
Terve!

Toinen neuvola takana, tällä kertaa jopa sydänäänet löytyi! :LOL: Jospas nyt sitten uskaltaisin jo kertoa tuleville isovanhemmillekkin.. :ashamed:

Meillä neuvolat näyttävät menevät "toissynnyttäjällä" näin, että eka on siinä alussa (itse tosiaan olin vasta rv 12+6) toinen on tää lääkärinla rv 14-15 ja seuraavaksi menen rv 24, rakenneultran jälkeen. Ihan tarpeeksi minusta, en koe tarpeelliseksi siellä tämän useammin käydäkkään. Sokerirasitus sitten rv 24-28, ekassa raskaudessa pääsin puhumalla siitä, nyt en edes viitsinyt koska painoa on kuitenkin tullut vuosien satossa lisää..

Esikoinen pamahti kuumeeseen, ihan hyvään väliin kyllä, saan itsekkin huilata kotona pari päivää.. töissä YTt päällä ja tunnelma välillä kireähkö. Onko jollain muuten kokemusta, kannattaako toimittaa joku todistus raskaudesta, ettei tule niin helposti kengän kuvaa pyllyyn?

Eipä mulla kummempia, lueskelen aktiivisesti vaikken itse niin äänessä olekkaan.

Vointeja kaikille!! :flower:

-Pippari rv 14+3
 
Heippa ja tervetuloa uusille marraskuisille =)

Lääkärineuvolassa käyty ja kaikki mallillaan. Painoa tullut kuukaudessa 2kg, joka tuntuu tosi paljolta. Esikoisen raskaudessa painoa tuli kaikenkaikkiaan vaan 7kg ja ne jäi kaikki sairaalaan. Nyt joku sanoo, että olisit tyytyväinen, mutta sepäs vasta olikin kamalaa kun imetyksen myötä painoa alkoi tippumaan kilon viikkovauhtia ja pari kuukautta synnytyksen jälkeen olin aivan luuranko ja heikkovointinen. Tavoitteena saada nyt tulpasti enemmän painoa tämän raskauden aikana.

Käsin esikoisen raskauden aikana supistusten vuoksi lääkärillä, joka kysymättä otti 4D ultran. Olihan se hieno ja dvd:n sai kotiin mukaan. Mutta en ollut varautunut siihen, että 20min lääkärireissu olisi maksanut 190€, se kyllä kirpaisi, hyvä etten tuolilta tippunut, kun huomasin laskun summan :D. Nyt sovin alkuraskauden ultran tehneen lääkärin kanssa, että menen loppuraskaudessa kokoarvioon hänen vastaanotolleen(esikoinen oli 4,3kg, ja ponnistusvaihe päätyi keskivaikeaan imukuppiulosauttoon).

Nelly83 ihanaa Pinkin keikkaa. Nauti ja rentoudu! Kyllä se oma-aika on vaan niin tärkeää oman jaksamisen kannalta!

Ihanaa kesäpäivän jatkoa, kyllä Suomen suvi on kaunis =)

Millimolla 14+0
 
meni hermo töissä kun porukka valittaa ihan turhista asioista - olen siis esimiesasemassa. Pidin purut mahassa mutta kun juttelin miehen kanssa joka työreissulla koko vkon niin purin sitten häneen ja pieni taistelu puhelimessa tuli. Ei ollut tarkoitus mutta mutta :mad:
sovittiin kyllä jo

tänään on 14+6 eli huomenna taas poksuu :heart:
 
Aurinkoista päivää kaikille! :)

Tänään onkin tosi lämmin vaikka tuulee, saa nähä houkkuttelenko miehen rantsuun ja kävis uimassa vieläkun uikkarit mahtuu päälle :LOL: Pojan kanssa oltiin jo aamusta pyörälenkillä ja sielt poikettiin miehen siskolle kaffelle :) Nyt hetki hiljasuutta kun poika nukkuu ja mies on vasta matkalla kotia töistä =)

starhope kellekkä muulle sitä purkais jos ei omalle miehelle? :)

Millimolla ei oo mitään halpaa lystiä nuo ultrat :D Sen takia tääl pysytään ihan tavallisissa ultrissa!

Koskahan oikeen alkaa liiton rahat pyöriä hakemuksen laitosta?! Taitaa tulla makaroonivelli kuukausi ens kuussa :D

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 17+5
 
kyyneltenhymy vähän riippuu mihin kassaan kuuluu kuinka nopsasti rahaa tulee. IAET taitaa mennä noihin samoihin kuin pipopopparilla oli mennyt..ei ole nopeimmasta päästä

susimieli hurjaa - puoliväli alkaa häämöttää!!! tasan 5 vkoa täälläkin puoliväliin..

omaa napaa tänään oli toinen neuvola ja kiltisti pidätin koko aamun vessahätää..tuskaa oli..
tosin aamuyöstä tulee käytyä joka yö joten se varmaan vähän helpotti ettei ihan taju kankaalle mennyt :LOL:
sydänäänet löytyi ja syke oli 140. Kaikki arvot oli tosi hyviä ja painoakin tullut alle kilo - eli 100g/vko tahtia mikä oli mulle aikamoinen yllätys. Luulin, että olisi tullut enemmän kun ei housut mene oikein kiinni ja löysiin paitoihinkin on siirrytty jo varmaan kk sitten. Sainpa tietää veriryhmänkin kun en sitä muistanut :heart:

Tänään sitten poksuikin ja nyt menossa 15+0!!!
nyt alan uskomaan itekin tähän raskauteen kun oli aluksi aika epävarma ja skeptinen. Vieläkin sitä rakenneultraa odotellessa, mutta äiti sanoi tänään, että nauti nyt vähän äläkä stressaa :heart:
 
Piitkästä aikaa täällä! Mulle voi päivittää uuden LA:n eli 15.11.2013 Nyt on siis menossa rv 16+2. Kyllä on aika kulunut nopsaan, kun on töissä. Nyt toisella kolmanneksella on huomattavasti energisempi olo kuin ekalla. Alkuraskaudessa olin suorastaan masentunut ja nyt puhkun voimaa ja intoa! Toivottavasti tämä olotila kestää kauan.

Rakenneultra on 2.7. Odotan sitä jo malttamattomana. Meinaan taas kysyä sukupuolen etukäteen, että tiedän säästänkö tytön vaatteet vai en. Kauheasti olis kyllä hyväkuntoisia tytön vaatteita valmiina... Mut iloitsen kummasta vaan, entuudestaan kun on molempaa sorttia.
 
Tänään kaksi viikkoa veriseuloista eikä puhelin oo soinu! :) Ne siis sanoi soittavansa kahden viikon sisällä jos on jotai hälyttävää. Jes! Nyt tietty huomenna soi puhelin ja ne sanoo sieltä et ei oo ehtineet aiemmin soittaa... No ei vais.

Huomenna labraan et saa tietää miten mun kilpparilääkityksen kanssa jatketaan... Hempukkainen 14+0 *poks*
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82
hempukkainen samoin sanoi mulle - eikä soittoa (onneksi) tullut. onnea!!

Miramei noi on tosi kinkkisiä tilanteita irtisanominen vs raskaus. Jos työnantaja "ei tiedä" että toinen on raskaana - niin irtisanomisperusteena käytetään jotain muuta.. tai jos on koeajalla - ei syytä tarvitse edes sanoa.
Ainoastaan sanottu, ettei raskaus saa olla se syy, mutta eihän kukaan niin tyhmä ole, että sen sanoisi edes syyksi. Tiedän jo itse, ettei oma pomo kyllä ilahdu uutisesta jonka tässä menen kertomaan kuukauden sisällä ja toisaalta se ärsyttää, että mietin sellaista ja sitä että "petän" pomon kun olen ollut vasta puoli vuotta talossa.
Toivon ettei suhtautuminen muutu mutta sittenhän sen näkee:popcorn:
 
Moikka taas pitkästä aikaan, ei tuu paljon kirjoiteltua kun on niin ihanat ilmat, että on vaan koko ajan pihalla. Muutto olisi nyt suoritettu (asun siis pahvilaatikkovuoren sisällä). ja työnantajallekin tuli kerrottua, ei oikein riemastunut... teki sen kyllä selväksi.. ehdinhän mä olla töissä kolme kuukautta tässä välissä. No ymmärtäähän tuon.

Kommentoisin kanssa tuohon "odottavien oikeuksiin". Raskaana olevan saa erottaa kaikilla muilla perusteilla paitsi raskauteen vedoten, eli yt-neuvottelun aikana/päätyttyä raskaana olevan työtehtävä poistuu yms. on työnantajalla oikeus irtisanoa. Perhevapaahan alkaa vasta about kuukausi ennen laskettua, joten silloin ei saa erottaa niin kuin miramei kirjoittaa. Mutta onhan se työnantajallakin kova tehtävä näyttää riita-asiassa minkävuoksi on irtisanottu kun sitä tosiaan kukaan ei ääneen sano.

Mut jos nyt nukkumaan...ehkä...

Nuppusein 17+0

Ps. päivittelen huomenna listaa, nyt silmät jo harittaa..
 
  • Tykkää
Reactions: starhope
Huomenta :)

Meillä oli maanantaina lääkäri ja kaikki oli hyvin, syke löytyi ja pamppaili siellä 150 korvilla. Muuten fiilikset samat kuin starhopella: painoa ei ollut tullut kuin se 100g/vko, vaikka pelkäsin paljon pahempaa kun itsellä on ollut olo niin pullukka jo nyt, vaikkei mulla mitään vielä varsinaisesti näykään.... :)

Pomollekin oli tarkoitus kertoa, mutta ei oikein tullut sopivaa tilaisuutta ja nyt olen loppuviikon vapaalla, joten josko sitten vaikka ensi viikolla. En tiedä miksi se niin jännittää/tuntuu hankalalta...

Mulle voi lisätä N 26.6. ja N 25.7. En jostain syystä saa punaista väriä, kun puhelmiella surffailen..?

Aurinkoista torstaita kaikille - kohta on jo kesäkuu :) !


*jonesy 14+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: starhope
Heissan tännekin pitkästä aikaa!

Uusiakin tullut, tervetuloa!

Täällä ei mitään uutta, olo on aika hyvä ja nyt vaan odotellaan viime viikolla tehdyn lapsivesipunktion tuloksia. Tehty jo viime maanantaina eikä vieläkään mitään kuulu, huolestuttaa.. Välillä on vieläkin paha olo mutta ihan häivähdyksenä vaan. Väsyttää varsinkin iltapäivällä ja illalla, ens viikolla neuvola niin pääsee tsekkaamaan hemoglobiinin.

Pomolle kerrottu täälläkin, aika pitkälle pääsin ennenkuin kerroin (17+1) ja otti aika hyvin vaikka on ollut ennen vähän töksäyttelevä. Töissä kerroin myös parille lähimmälle alaiselle. Eivät olleet arvanneet mitään! Toivon todella että punktion tulos on hyvä kun nyt vihdoin muutamalle olen tästä kertonut.

Maha kasvaa, työvaatteissa pysyy vielä piilossa kun paita on sellainen teltta mutta omissa vaatteissa näkyy hyvin mistä on kyse :) liikkeitä tuntuu jatkuvasti ja joka yö saa nousta vessaan ainakin kerran.

Ummetuksesta tai vatsasta yleensä piti kysyä, ootteko ottanut jotain levolacia tms. raskauden aikana, eli siis voiko niitä käyttää? Taidan mennä luumupilttiostoksille tänään, pöh!

Huomenna onkin sitten esikoisen kevätjuhla ja lauantaina päättäjäiskirkko, sopivasti samaan aikaan kun pitäis olla chevyllä kiihdyttelemässä testipäivillä.. Tarvitaan taas vähän luovuutta että ehtii joka paikkaan!

Hyviä vointeja kaikille marraskuisille ja mukavaa viikonloppua, huomenna on jo perjantai!! :D

Ms. Moneypenny 17+4
 
Huomenta! :wave:

PipoPoppari ja Starhope mulla näyttikin eilen olleen päätös valmis kun viesti tuli :) Siin meni 8päivää, oon Superin jäsen. Onneks ei sen kauempaa!

Nuppusein onnea uuteen kotiin! :flower:

Ms.Moneypenny mun mielestä levolacia voipi käyttää, ite syön kuivattuja luumuja kaapista jos tuntuu et ois tarvis.

Koska tukivöiden käyttöä suositellaan alottavan? Ei se maha kyl viel niin paina että rikkoo selän, mulla kun taas tuntuu menevän lukkoon : /

Niin ja nukutteko mahallaan? Mä en enään oo aikoihin pystyny! Nyt huomaan ku viimeyönä oon varmaan maannu puoliks mahallani, koko kohdun seutu onkun ois hakattu. Kohta varmaan pitää laittaa tyyny stoppariks eteen.

Mä tääl pähkäilen että vienkö matot ulos ja pien suursiivouksen, vai imuroinko vaan !? Tulee tuot ruohoo ja multaa pihalta kun poikakin juoksee ilman kenkiä menemään, eli siis turhaa siivota urakalla.

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 17+6
 
Eilen tuli postissa kotidoppleri, olihan se ihan hauska. Itse en tahtonut ollenkaan löytää sykettä, mutta mies löysi tosi nopsaan. Nyt kun alkaa liikkeitä tuntua, niin en ole ollut niin huolissanikaan, mutta miehelle oli selvästi kiva kun kuuli vauvan sykkeen :)

Mä en nuku mahallani muutenkaan, joten en tietty nytkään, mutta ei mun tee mieli muutenkaan olla mahallani. Tulee huono olo.

Tosi pitkään monet teistä on onnistunut olemaan kertomatta töissä. Itse jouduin kertomaan heti, kun ensin tuli poissaoloja hoitojen takia ja sitten pahoinvoinnin takia. Ja olin niin turvoksissakin, että todellakin näytin raskaana olevalta. Jotenkin tuntui helpommalta kuin yrittää salata.
 
KyyneltenhymyIte ainakin nukun mahallani. Mua vähän jännittääkin miten saan myöhemmin nukuttua, kun ei mahallaan enään pysty. Eihän selälläänkään sitten myöhemmin kannata nukkua? Ja kyljellään en vaan osaa nukkua. Tuntuu, että kylki puutuu äkkiä, eikä oikeen muutenkaan tunnu mukavalta :D

En osaa oikeen vieläkään sisäistää olevani raskaana, kun ei ole oikeen missään vaiheessa oireitakaan ollut.Mitä nyt pientä väsymystä, mutta se nyt ei juurikaan poikkea normaalista :D En lähe kuitenkaan enää stressaamaan etteikö kaikki olisi hyvin :) kaipa mä vaan tarvitsen sen vauvamasun tai jotain muuta "konkreettista" :)

Mukavaa aurinkoista päivää kaikille <3

Nirppu 14+4
 
^Selällään saa kyllä nukkua, monet eivät vaan pysty. Mutta siis ei ole vauvalle mitään haittaa, itselle tulee kyllä niin huono olo ennen kun vauvalle, että on pakko vaihtaa asentoa :) Ite kuulun kai siihen pienempään ryhmään, joka pystyi ainakin viimeksi nukkua selällään ihan loppuun asti. Tai no, selällään, kyljellään, toisella kyljellä, eiku toisella, eiku selällään, eiku pissahätä.. jne.. Mutta kuitenki :D
 

Yhteistyössä