Heippa!
Onnittelut ultrakuulumisista! Ja tervetuloa uusille marraskuisille
Joosukka Mulla on tässä raskaudessa ollut pahoinvointi aina pahempaa iltaa kohti, ja kyllä on ollut ihan sänkyyn mennessäkin järkkyjä oloja. Helpottaa kyllä kun vaan sitkeästi on paikallaan, uni vie voiton. Väsymys pahentaa pahoinvointia, mulla ainakin rankan ja pitkän päivän jälkeen tekee vieläkin pahaa vaikka viikkoja on jo 15+0. Neuvolalääkärissä puhuin unettomuudesta mikä nyt vaivaa, lääkäri pohti että pahoinvointia voi olla yöllä niin että siihen herää ja sitten ei saa uudestaan unta. Tiedä häntä, aamuisin on luojan kiitos ollut hyvä olo!
Pitikin tehdä pientä
kyselyä nukkumisesta! Mites muilla unen laatu, nukutteko hyvin ja onko nukahtaminen helppoa? Entä yölliset vessareissut, tuleeko uni heräämisen jälkeen uudelleen?
Harmittaa ihan suunnattomasti kun olen todellakin siunattu huippuhyvillä unenlahjoilla mutta nyt tämän raskauden aikana olen joko herännyt kukonlaulun aikaan saamatta uudestaan unta tai sitten keskellä yötä tulee valvottua neljäkin tuntia kun uni vaan loppuu kesken. Eikä ole siitä kyse etteikö väsyttäisi, ihan poikki olen kun nukkumaan menen ja uni tulee pikana, mitään ohjelmaakaan on turha illalla alkaa katsomaan kun nukun kesken kaiken. Viime yönä taas valvoin 4h, ei naurata kun aamulla kello soi ja on töihinmeno.
Lääkärineuvola oli perjantaina aamusella ja siellä kaikki niinkuin pitää, sydänäänet kuunneltiin ja juteltiin lapsivesipunktiosta. Mulla siis ylimääräinen ultra 20.5. maanantaina, tuon seulahälyn vuoksi. Meillä oli se riskiluku 1:197 ja todennäköisesti tehdään punktio. Lääkäri puhui aika rauhoittavasti sen riskittömyydestä ja toimenpiteen helppoudesta, sittenpä sen näkee ja tuntee onko pala kakkua vaiko kivuliaampi juttu. Sairauslomaa siitä ei ilmeisesti saa, mulla kyllä aika fyysinen työ että meinasin sen seuraavan päivän kinuta jos vaan saa.
Mulla olis kiikarissa yhdet kivat vaunut+kaukalo+telakka+adapteri vaunuihin, pitäis vaan tuolle esikoiselle tästä pikkuveikasta kertoa ennenkuin alan niitä vaunuja tänne raahaamaan
Mies oli sitä mieltä että on mun päätös koska kerrotaan, varoitti kyllä että sitten sen tietää ihan kaikki
Eipä sillä hirveesti enää olis väliä vaikka esikoinen sitä tutuille höpöttelisi, kohta tämä ei parhaalla tahdollakaan pysy piilossa..
Tänään on ollut hyvä päivä, olin ensin töissä 8-16 ja sitten olen leiponut juustosarvia ja muuta pientä hyvää että saa viikon mittaan evääksi. Siivotakin vähän jaksoin, ja pyykkejä laittaa, ihan kuin vähän olisi enemmän virtaa kuin pari viikkoa sitten. Etupihalle istuttelin orvokit ja kasvihuoneessa kävin kastelemassa ja ihailemassa mun kurpitsan- ja kurkuntaimia. Tulis jo loma!!
Mahassa tuntuu kuplia ja tönimistä varsinkin näin iltaisin kun rauhoittuu soffalle, huomasin just että mun aika uudet verskatkin painaa mahan kohdalta ikävästi, pitää siirtyä vaan johonkin tosi kulahtaneisiin ja venyneisiin ettei paina. Töissä käytän jo vallan ä-housuja, meillä vaan likastuu tosi nopsaan niin saa jatkuvasti olla pesemässä kun en ole kovin monia raaskinut ostaa. Paitsi tänään hain Elloksen paketin ja siellä oli kevyet vajaamittaiset farkut, yksi ihanan keltainen äitiyspaita, oranssit tennarit ja ah, vadelmanpunaiset kumpparit! Oikein odotan että tulisi sadepäivä, ne on ihanat :heart:
Tänään poksui 15+0, onpa hurjaa! Kohta voi jo sanoa olevansa viidennellä kuulla, miten ihmeessä tää aika on näin äkkiä mennyt. Ja mulla ei edelleenkään ole MITÄÄN hankittuna, onneksi ensi viikonloppuna on aikaa koluta kirppiksiä ja kauppoja
Ihanaa viikkoa ja hyviä vointeja kaikille!
Ms. Moneypenny ja Piipero 15+0