Marraskuun masuasukit 2013 *toukokuussa*

Heipä hei!

Neuvola kuulumisia täältä... Eli Nla lääkäri oli vuorossa kauhian ristikuulustelun kera :D

Np arvot ollu hyvät. Ja veriseulatkin oli hyvät Down arvo 1:1400 ja Edwardsin oireyhtymä 1:100 000. Kaik tauti testit negaa :)

Hemppa ol ruhtinaalliset 118 selittänee väsymyksen, normi arvo 145 :/

Yläpaineet vähä koholla mut se nyt suatto johtua ihan siitä ko kiireessä juoksin jotta en myöhästy ja ensimmäisenä paineet otti :)

Vauvan syke oli meleko korkee 150 :) Kauhiaan tahtiin pompottel...

Liikkeistä sen verran et omasta mielestäni olen pieniä sipaisuja tuntenut, tai sit ne on vaan hölömöläisen omia harhoja ;)

Rakenne ultraan laitto lähetteen ja sitä aikaa odotellessa :D Samoin sokerirasitukseen pitäis 2-4 vk:n päästä mennä... Se ny ei suuresti innosta, mut iän ja aiempien isojen vauvojen takia suositeltavaa...

Seuraava neuvola 4.6

Ristikuulustelu ol sit ruokatottumusten, holi ym käyttöjen suhteen... Kauhian tarkkaan piti kertoo millasta maitoo käytetään ja minkä rosenttisia juustoja ym ym ym. Kaikkee voi muistaa varsinki ko mielihalujen mukaan neki ain ostelen ;)

Onko muute millasia mielitekoja kelläkin? En tiiä onko tuol jo mainintaa ollu ko ihan en jaksanu kaikkia lukea? Itellä tekee mieli ihan älyttömästi makeeta, mut onneks ko syömään alkaa ni se makeen himo taantuu muutamaan namuun ;) Ei meinaan oo vara yhtää lisä kiloo ottaa... Täl hetkel paino laskusuunnas, mut äkkiäkös mopo karkaa ko innostuu :/ Muute ei oikeen tee mitää mieli... Ruoka ei maistu yms. Välil menee päivä vähä niinko pyhällä hengellä...

Jeps mut ny kersat iltapalalle ja laatuaikaa isännän kera <3

Anskuli&Papu 14+2
 
Täällä onkin paljon hyviä ultrakuulumisia muillakin, ihanaa :)

NP-ultrassa käyty siis täälläkin ja on kyllä huikeaa seurata pienen nopeaa kehitystä, varhaisultria kun mulla takana jo kaksi. Nyt hänestä erotti jo kivasti kasvonpiirteitäkin. Sydän löi edelleen ja niskaturvotusta oli vain 1 mm, eli oikein hienosti on kaikki. Kohdunkaulani oli myös kunnossa, joten huojentunein mielin sain lähteä pois.

Ainoa kysymysmerkki liittyy vauvan pituuteen. Ultraaja (entinen Naistenklinikan ylilääkäri, eli uskoisin hänen osaavan asiansa, vaikka laite olikin vähän vanhanaikainen) sai vauvan mitaksi 5,7 cm. Kaksi viikkoa ja yksi päivä sitten samassa paikassa tehdyssä varhaisultrassa mittaa oli 2,6 cm, eli olisi kasvanut reilusti yli millin päivässä. Lääkärin taulukon mukaan mitta vastasi peräti viikkoja 12+2 (piti olla 11+3). Se ei kuitenkaan voi pitää paikkansa, sillä siinä kierrossa kun tulin raskaaksi, meillä oli ensimmäinen yhdyntä juuri hieman ennen sitä kun minulla Clearbluen hymynaama-testin mukaan oli ovulaatio ja josta siis tuo 11+3 on laskettu. Varhaisultrat ovat vastanneet tuota. Lääkärin mukaan se, että vauva piti päätään tosi suorassa, voi aiheuttaa pienen mittavirheen, mutta viikkoja vastatakseen vauvan olisi pitänyt olla 11 m pienempi ja niin suuri ero ei selity tuolla mittavirheelläkään. "Kompromissina" hän kirjoitti vauvan kooksi 5,1 mm ja viikoiksi 11+5. Katselin kyllä jostakin Googlesta löytyvästä mittataulukosta, että viikoilla 11+4 (joka on mahdollinen kohdallani) vauvan pituus olisi 5,2 cm. Pidän siis mahdollisena, että tuo ovulaation, yhdyntäajankohdan ja varhaisultrien perusteella laskemani viikkomäärä pitää ihan paikkansa.

Muutenhan tuolla ei kai niin väliäkään olisi - tietääkseni ainakaan - mutta ilmeisesti riskiseulan tulokseen vaikuttaa jotenkin se, millä viikolla ollaan menossa.

Jos joku muu on käynyt ultrattavana n. viikoilla 11+3, millaisia mittoja olette vauvalle saaneet?

Anna_bella 11+3 (?)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja susupala
Tänään kuulostelin päivälevolla tarkasti vatsaani ja kyllä siellä jotain "kuhinaa" tuntuu, ei selviä tökkäisyjä mutta sellaista kuplintaa.

Tämä mamma on pesänrakennusvimmassaan järkkäillyt parveketta tänään. Orvokkeja, mansikkaa, yrttejä ja tulossa on (pitää rakentaa kasvihuoneen tapainen) tomaattia. Tässä hommassa tulee ahneeksi :D
Pitäisi vielä hommata parvekkeelle laatat ja maalata parvekekalusteet.
Mä niin tykkään kun alkaa olla lämmin!

Jahas, äkkiä nukkumaan, menipäs ilta nopeasti kun pojan nukkumaan saatuani myllersin hyvän tovin parvekkeella. Aamulla kostautunee tää valvominen..

Susimieli ja Kuopus 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja susupala
Anna_bella mulla oli tiistaina se nt-ultra, ja silloin oli ovulaation mukaan 11+3 (tiedän sen aivan varmaksi, koska pistin pregnyl-pistoksen joka irrottaa munasolun). Tuosta 2,5 viikkoa aikaisemmin, 8+6, olin käynyt ultrassa ja silloin pikkuinen vastasi juurikin tuota kokoa 8+6. Sitä aikaisemmassa ultrassa, 6+9, pikkuinen vastasi kokoa 7+1. Olen pitänyt mielessä kokoajan tuon oviksen mukaan lasketun ajan, etten huolestu jos ultrissa alkio/sikiö on pienempi, koska menkkojen mukaan laskettuna päiviä olisi 6 enemmän.

Eli toisinsanoen :), tiistaina oli oviksen mukaan 11+3, menkkojen mukaan 12+2, ja hoitaja sai mitaksi 52,5mm ja kirjoitti neuvolakorttiin että vastaa kokoa 12+0. Eli menkkojen mukaan laskettuaika (17.11.) pysyy.
Pienet kai pystyy ottamaan kasvuspurtteja ja kai noissa on aina tulkinnan varaa noissa mittaustuloksissa, mutta kai sitä pitää alkaa käyttämään noita neuvolakortin viikkoja jotka menkkojen mukaan laskettu, kun niiden mukaan marraskuulle asti varmaan mennään. Omassa takaraivossa tuo -6 päivää varmaan kyllä silti pysyy:)

niin ja onnea hyvistä ultrakuulumisista!!! :)
 
Huomenta Mammat!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille! :)

Anna_bella, mulla oli Np-ultra juurikin 11+3. Pikkuinen oli silloin 46 mm ja vastasi viikkojaan.

Pahoinvointi on taakse jäänyt, ja Halut jälleen heränneet. ;) Mies tykkää, kun povikin hieman kasvanut. Heh heh!

Ei tarvitsisi sataa, eilen jäi kasvimaan penkkien teko kesken. :(

murri76 14+5
 
  • Tykkää
Reactions: Anna_bella
Kiitos luna_82! Katselinkin yhdestä taulukosta netistä, että viikolla 11 - olikohan se nyt päivästä 11+3 päivään 11+4 - vauva kasvaisi peräti 4 mm yhdessä päivässä. Ehkä omani on tosiaan ottanut jonkunlaisen spurtin ja lisäksi mittavirheellä on oma osuutensa :) Hienoahan se on, että hän kasvaa ja kehittyy...

Odottelen viikonloppuna olevia mummuni 80-vuotisjuhlia, joissa pääsen kertomaan raskaudesta lähisuvulle :) Mummuni tuntien luvassa on runsaasti iloa ja liikutusta...
 
Moi kaikille,

mä jouduin käytännön kämmin takia vaihtamaan nimimerkkiä - ennen kirjoittelin jn-merkillä, mutta jatkossa siis *jonesy-nimellä täällä :)

Eli päivittäisitkö listalle jn tilalle *jonesy (LA 28.11. - NP 20.5. - NL 27.5.)

Ihana lukea iloisia ja onnellisia ultrakuulumisia. Omaan ultraan tosiaan vielä tuo reilu viikko aikaa ja tuntuu että aika _matelee_. Huomasin muuten Twinflower että meillä muiden "yhtäläisyyksien" lisäksi myös NP samana päivänä! :) Innolla odotan myös teidän kuulumisia sieltä, tsemppiä ja onnea matkaan :heart:

Tänään pitäisi ahkeroida rästihommia, kun on vapaapäivä töistä - saa nähdä saako mitään aikaan vai meneekö koko päivä taas haikaillessa tuota kaukana tulevaisuudessa odottavaa ultraa :LOL:


Kivaa helatorstaita kaikille, toivottavasti jossain päin saa nauttia auringostakin ;)


*jonesy & möykkynen 11+0 (pokspoks)
 
HOh hoh mikä aamu..olen jonkin verran joutunut oksentelemaan tähän mennessä, mutta nyt hiljaiseloa tähän saakka jo pari viikkoa, kunnes..menin hakemaan aamulla vaatekaapista sukkia ja päätin oksentaa sit vaatekaappiin!:x ja jatkoin siitä sit vielä lattialle ja kynnykselle..joten vajaa tunti meni kun kynnyksiä irrottelin ja vaatteita haravoin pesuun kaapista..että tämmöstä tänne:/
 
Iica, voi ei! Kuulostaa todella inhottavalta! Oksentaminen on jo muutenkin niin kaameaa, että on varmasti ihan hirveää, kun sitä pitää sitten siivoilla lattialta ja vaatekaapista. Toivotaan, että oli viimeinen kerta!

*jonesy, onnea oikein kovasti teillekin matkaan! Ehkä siis törmätään aikaisemmin kuin uskotaankaan! :) Kiva lueskella kyllä sun kuulumisia, kun todellakin mennään ihan samoilla viikoilla ja päivillä.

Täällä pahoinvointi ei ota helpottaakseen…ehkä ensi viikolla sitten. Mulla on maanantaina jo se neuvolalääkäri. Ihan mielenkiinnolla odotan. Siellä voidaan myös ultrata, mutta laitteet ovat kuulemma jostain kivikaudelta. Saa nähdä nyt sitten ultraavatko, kun se np-ultra on kuitenkin niin pian.

Kivaa helatorstaita minunkin puolestani kaikille! :)

Twinflower 11+0 *poks*
 
Heippa tännekin pitkästä aikaa! Tuo FB-ryhmä on niin kätevä että ei tule tänne kirjoiteltua, lueskelen kyllä päivittäin.

Pahoinvointi on kyllä ikävää, ymmärrän hyvin teitä jotka joudutte oksentamaan vieläkin. Mulla oli ällötystä jostain viikolta 6 ja edelleen jatkuu, nyt 14+3 ja jouduin just lopettelemaan siivousta ja hakemaan mukillisen jääpaloja pureskeltavaksi.. Toki olo on paljon parantunut alkuajoista, mutta ketuttaa kun vieläkin välillä on aika kökkö olo. Pojan kanssa ollaan pesty tänään koko yläkerta, ja imuroitu, jarkätty jne.. Ei ihan pikkuduuni kun elukoita on tupa täynnä ja kaikilla karvanlähtö :/ Nyt on kiva fiilis, puhdasta ja siistiä! Laitettiin PartyLitet palamaan, saadaan vielä ihanat tuoksutkin tänne.

Vähän alkaa olemaan pesänrakennusviettiä jo, oikein odotan kun mies on kisoissa ensi viikonloppuna ainakin 3 päivää, saan mööpelivalssata ja laittaa täällä kotona pojan kanssa :D Hankintoja pitäis alkaa tekemään, täytyy joku päivä pyhittää kirpparikierrokselle että sais ainakin vaatepuolen kuntoon. Äitiysvaatteita mulla onkin jo hankittuna niin että pärjään, joku hame/shortsit sitten kesällä jos on oikein kuuma mutta muuten aika vähillä aattelin pärjätä. Vaunut pitäis hankkia, ja hoitopöytä, pinnasänkykin, ja nyt mietin sellaista moottoroitua sitteriä. Moni on kehunut, onko oikeasti hintansa väärti?

Huomenna lääkärineuvola, siellä ei varmaan mitään uutta eika ihmeellistä. Paino jänskättää, kun valmiiksi on jo jonkun verran liikaa, että jos alkavat siitä napisemaan. Ja jos nyt kuulis eka kertaa ne sydänäänet, ultraa meillä ei neuvolassa ole.

Viikon päästä maanantaina onkin ylimääräinen ultra ja LVP mahdollisesti myös. Mies on silloin vielä reissussa eli yksin saan mennä, ja aika yksin teen sitten sen päätöksenkin ultran perusteella että tehdäänkö lapsivesipunktiota vai ei. Vähän jännittää se toimenpide ja sitten se että Turun keskustasta pitäis sen jälkeen autoilla kotiin, mitä jos olenkin huonovointinen. Onneksi otin sen päivän vapaaksi. Ja ne tulokset ja niiden odottelu, plääh! Kun nyt ei vaan olis mitään, mä kuitenkin tunnen jo liikkeitä ainakin omasta mielestäni, ja massu alkaa tosissaan näkyä. Pojalle ei olla vielä kerrottu, enkä jotenkin haluaisi ennenkuin tiedän noista tuloksista.

Täällä on tosiaan aikoihin eletty, tokaluokkalainen yrittää nukkua päikkärit että saisi illalla katsoa meidän kanssa Indiana Jonesta kun tulee ysiltä :) Saas nähdä kuin käy..

Helatorstai kääntyy jo iltaan, mukavaa viikonloppua kaikille joilla on pitkä vapaa, ja tsempit huomiseen työpäivään kellä sellainen on!

Ms. Moneypenny 14+3
 
Voihan IIIIIK! Huomenna np-ultra, kyllä jännittää! Onneksi tänään ollut kaikenlaista puuhaa, niin ei ehdi kauheesti miettimään asiaa.

Huh huh lica, olipas sulla ikävä aamu! Itselläni alkanut oksetusolo vähentyä, mutta välillä muistuttelee itsestään. Oksentanut en ole kertaakaan, joten siinä mielessä oon taas päässyt helpolla.

Siiri 12+jotain
 
  • Tykkää
Reactions: PallukkaAllu
Hei vaan kaikille! Tänne vois taas liittyä, pitkään on tätä raskautta jännätty ja jotenkin tuntunut epätodelliselta, mutta nyt kun on ultrassa käyty niin tästä uskaltaa jo iloita :) täällä kirjoittelee (huomenna) 25 vuotias pienen pojan äiti, ja tosiaan nyt olisi toinen lapsukainen tulossa meidän perheeseen. Asustellaan Vantaalla miehen, 9kk vanhan pojan ja kahden samojedinkoiran kanssa (plus x määrä liskoja ja hamstereita... :D). Aika nopsaan tärppäsi tämä uusi raskaus mutta ei haittaa, ite oon aina ajatellut että kivempi tehdä lapset pienellä ikäerolla:) ja kiva huomata että täällä on muitakin joilla lapset tulee ihan peräkkäin! Meidän lapsille tulee siis ikäeroa aikalailla tasan vuosi ja 3kk.

Puhelimella kirjottelen niin en edes yritä laittaa eri väreillä, huomenna voin laittaa tiedot uusiksi kun mies tulee kotiin koneen kanssa :D meillä La 8.11. Ultrassa oltiin viikolla 11+6, jolloin vastasi viikkoja 12+0, tähän hätään en muista tarkkaan pikkuisen pituutta, mutta mielestäni oli reilu 5cm :)

Mulla on ihan poikaolo :D tää raskaus menee niin samalla lailla kun edellinen... Tosi aikasin, joskus viikolla 6-7 oli pahat olot, kaks päivää oksentamista ja viikko huonoa oloa ja väsymystä, ja siinä se. Ihan samalla lailla oli esikoisen kanssa :) ruuan suhteen on myös samat halut, kaikkea ja mahdollisimman paljon :D

Mulla on vakituinen työpaikka ja en edes ollut ilmoittanut että millon tulisin takasin ennen kun sain tietää uudesta raskaudesta. Meillä on onneksi ihana ravintolapäällikkö joka otti tosi hyvin sen että oon taas raskaana. Saatiin tehtyä sellanen sopimus että ens viikosta alkaen kun mulla loppuu vanhempainvapaa, niin alan tekemään paria vuoroa viikossa. Ei siis laiteta esikoista hoitoon vaan teen töitä niinä päivinä kun miehellä on vapaat. Onneksi on kesälomaa 5 viikkoa niin saadaan pidettyä miehen kanssa lomat samaan aikaan, niin ehditään välillä olla myös koko perheen kesken :) ja töitä teen niin pitkälle kesään/syksyyn kun vaan pystyn, viime raskaudessa oli todella pahat selkävaivat joiden takia olin saikulla melkein 2kk ennen äippäloman alkua... Ja ei varmasti tule olemaan helpompi tämä raskaus ://

Johan tuli näpyteltyä, inhottava kirjottaa puhelimella :D josko sitä lähtis nopeesti pissattamaan piskit ja sitten voisi pikkuhiljaa valmistautua nukkumaan :)

-Tanya~ ja pikkuveikka(?):) 13+6
 
  • Tykkää
Reactions: Anna_bella ja hensq
Tervetuloa Tanya! Ja Iica, olenpa tosiaan selvästi itse päässyt helpolla tuon pahoinvoinnin kanssa :( Toivottavasti et joudu kokemaan samaa uudelleen.

Kysyisin teiltä muilta vielä yhtä juttua, joka eilen unohtui kysyä. Eilisessä ultrassa näkyi edelleen pieni ruskuaispussi, vaikka viikkoja on siis ainakin se 11+3. Lääkäri ei maininnut sen olevan outoa, enkä tajunnut silloin kysyä, aloin vasta kotona miettiä. Olen ymmärtänyt, että pussin kai periaatteessa pitäisi olla jo hävinnyt. Onko teillä muilla viikolla 11 ultratuilla vielä näkynyt ruskuaispussi? Ei kai se voi tarkoittaa mitään sellaista, ettei esim. istukka toimi kunnolla?

Hassua, kun näitä huolenaiheita aina tuntuu jostain ilmaantuvan, mutta onneksi on muita, joilta kysyä.. :)

Anna_bella 11+4(?)
 
Tervetuloa Tanya:wave:

Anna_bella vastaan sulle taas:) eli toivottavasti tuosta ei tarvitse huolestua, kyllä se mullakin vielä näky ja hoitaja sanoi vaan että ja tuolla näkyy vielä ruskuaispussikin (semmonen pieni ympyrä) mutta ei maininnu mitään että se ois negatiivinen asia :/
 
luna_82: Kiitos. Joo, sellainen pieni se oli mullakin. Mitä nyt olen netistä lukenut, niin monissa tapauksissa se näillä viikoilla kutistuu ja lopulta poistuu. Ilmeisesti on ihan normaalia. Kai lääkäri olisi sanonutkin, jos ei olisi.
 
Heippa!
Pikaisesti vaan ilmottelen että hengissä ollaan. On ollut sen verran toimintaa, ja viikon kestävää mahatautiakin, ettei oo kerinny/jaksanut tänne kirjotella. Silloin tällöin oon käynyt pari sivua lukemassa. Laiska minä. :ashamed: Tulee tuola fb:n puolella käytyä paljon enemmän kun sinne on muutakin asiaa :)

Muutamia tarvikkeita mainitakseni. Mä en olis selvinnyt ilman harsoja, ne oli kätevät ihan joka asiaan. Oonkin vienyt niitä monesti kasan vauvalahjaksi, kun tiedän niille olevan tarvetta. :) Meille oli hoitopöytä ihan kullanarvoinen kun mulla selkä vähän väliä kipeänä, ennenkö pääsin salille treenaamaan lihakset taas kuntoon. Kantoliinat olivat myös kovassa käytössä. Kätevää kietaista lapsi liinaan mm. kun koirien kanssa piti lähteä pissille.
Ilman käyttöä jäi ainun perusmallinen käsikäyttö rintapumppu, ihan susi! Sain vaan niskat kipeeksi pumppaamisesta. Taidan tällä kertaa panostaa sähkökäyttöiseen, jos näyttää siltä että imetys lähtee sujumaan.
Bumbon hyödyllisyydestä en osaa oikein sanoa. Sitteristä poika punki pystyyn tosi varhain, joten viihtyi kyllä bumbossa pystymmässä ja oli se ainakin helpompi kuin sitteri kuljettaa kellariin kun itse kävi suihkussa tai laittamassa pyykit. Mutta toisaalta kun poika oli niin menevää sorttia jo pienestä pitäen hoksasi kyllä pian miten siitä bumbostakin lähdetään pois. :D

Nyt täytyy ruveta valmistautumaan töihin lähtöön. Tajusin tässä juuri että täytyy käydä äitienpäivälahjaostoksilla ennen työvuoron alkua kun oon tänään illassa, ja huomenna kahteen asti, joten ehtivät erikoisliikkeet mennä kiinni ennen kuin pääsisin huomenna kaupoille..

Mitäs suunnitelmia äitienpäivälle? Mitä lahjoja on omat äidit saamassa?


Päivityspyyntö vielä: ikää ehtinyt kertyä 27vuotta
 
Nopeasti pitää tulla vain Mylviseltä utelemaan briojen hintaa. Eli paljonko koko paketti kustansi yhteensä? Mäkin haluuuuuuun :)
Koko paketti (yhdistelmät+kaukalo+telakka) oli muistaakseni n.850euroa johon tuli sitten "lahjana" hyttyssuoja,sadesuoja ja hoitolaukku :) Ja meillä on yhdistelmässä siis tuo kova vaunukoppa. Pehmeällä taitaa olla hiukkasen halvempi!
 
Itseä harmittaa kun omalle äidille unohtui kortti postissa laittaa, mutta tekstiviestillä pitää sitten sunnuntaina onnitteluita laittaa. Sisarusten kanssa kyllä uuteen leivontakoneeseen rahaa äidille kerättiin. Uskon että mies muistaa minua jotenkin äitienpäivänä, ainakin pääsen valmiiseen aamupala pöytään. :) Ja tuo yksi vuotias ei taida vielä hirveästi äitienpäivän päälle ymmärtää.

Kääk! Mulla iski hirveä synnytys paniikki! Luin tuolta kesäkuisten pinosta kauheita synnytyskertomuksia. Ei minua kipu niin pelota, mutta pahat repeämät taas pelottaa. Yksikin tuolla kesäkuisissa kirjoitti, että repes hanuriin asti, ja siitä lähtien on ollut ulostamis ongelmia, eli pitää kädellä aina auttaa. :$ Ei sais tommosia lukea eikä miettiä, mutta mitäs sitä itselleen mahtaa..
 
oon aatellu tehä donitseja jollain kuorrutteella äitienpäivälahjaks ku munkinpaistorasvakin on vapusta tallesa :) se ois muuten viimine äitienpäivä ilman että ite oon äiti!! isäinpäivä onki si päivää enne laskettua ;)

siittä koosta np-ultrasa sen verra et mun pikkusella oli 12+0 pituutta 5,26. neuvolasa laskettu la kuukautisten mukaan piti paikkaansa mut ku mulla kierto on pidempi ku 28, jota neuvolasa käytettii, ois pienen oikeesti kuulunu olla vähä pienempi. ei ne vaavit siis selkeestikkä nii tarkasti päivie mukaa kasva :)

mää oon kans innolla lukenu mm. huhtikuisten synnytyskertomuksia. ne on mielenkiintosia ku kaikki on nii erilaisia :)

pikkuinen 13+4
 
Moi!

Missäs täält kaikki on kun niin vähän tekstiä tullu tälle päivälle?

Joosukka mä en kans yhtään usko moiseen! Mulla ja miehellä on aina ollu tosi huonot hampaat, uskon et poika saa vaan kärsiä myös kohtalosta : /

anskuli kyseli mielitekoja, mä voisin syödä leipää kaksin käsin ja värillisiä turkinpippureita (nytkin pussi odottamassa iltaa). Leipä himo sinäänsä hassu, en yleensä oo syönny kun palan tai kaks päivässä, nyt vaan söisin leipää.

murri tää sade kyl tympäsee jo, meilläkin viel osittain pihaa haravoimatta ja nyt ei voi edes näyttää haravaa kun on nurmikkokin lähteny jo irti : / Aurinkoa siis odotellessa!

Iica toivottavasti sait kaikki puhtaaks oksentelun jälkeen! Kurjaa tuommonen :(

Tanya tervetuloa joukkoon :wave:

Unoihin lähettää äitienpäivä kortin :( No se menee myöhässä ja soitan kuitenkin aamulla, lahjaa en oo ostanu kun asuu niin kaukana :) Ite saan varmaan kakkua ja teetä aamulla sänkyyn, mies vie mut kuulemma pitsalle kun ei osaa ite laittaa ruokaa :) Päivällä sit anoppilaan.

Tääl kans yks joka lukee muista pinoista synnytyskertomuksia :)

Tänään olin sokrurasituksessa ja hyvin meni :) Poikaa oottaessa olin pyörtyä ym. nyt olin elämäni kunnossa :D Olin nyt eri labrassa kun kolme vuotta sitten, tarjosivat heti sänky paikkaa jos vaan tarve, viimeks en sitä saannu vaikka mies mua piti tuolissa paikoillaan! Nyt jännätään ja tuloksia odotellessa.

Ootteko soittanu aina labra tulokset? Ite oon tyystin unohtanu kaikki.. No ehkä ne selvii ens viikolla neuvolassa..

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 15+0 (Uusi viikko ja uudet kujeet) :)
 
Siis miten musta tuntuu et kaikki on jo niiiiin pitkällä =)

Jotkut jo käy 16 viikkoa...hui.....mihin tää aika juoksee...Mulla on vielä pari viikkoa liki siihen istukkatutkimukseen ja ultraan....odottavan aika on pitkä ;)

Mites teidän muiden oireet?? onko vielä paljonkin oireita vai onko vähentyneet tai kenties lakanneet kokonaan...ja millä viikoilla näin tapahtui??

Mulla huono-olo on väistynyt liki kokonaan...jos pitää huolen siitä ettei nälkä yllätä niin aikas hyvä olo on pitkin päivää...välillä on tosiaan sellaisia päiviä kun illan päätteeksi mietin et hei olenko oikeesti raskaana =)

Toivottavasti se ei enteile pahaa...vaikkakin pari viikkoa sitten sikiön näin ja ultrannut kätilö sanoi että kun sikiö on todettu liikkuvaksi ja sydän lyö hyvin on keskenmenojen todennäköisyys enää hyvin hyvin pieni...eli ehkä siis uskon kuitenkin että kaikki on hyvin...mitään vuotoja ei oo ja kuitenkin joitain oireita päivän mittaan aina ilmaantuu jotka raskausoireiksi luokittelen :heart:

Kuinka moni muuten meinaa mennä 4D ultraan?? ja mitä sellainen missäkin kustantaa??

Nyt syömään ja odottelemaan illan peliä =)

 
Hei kaikille!!
Kotikone temppuillu monta päivää joten kännystä joutuu kirjoittelee
Ens ma olisi np-ultra ja jo nyt jännittää hurjasti. Oireet on selkeästi vähentyneet
Vaikka tänäänkin työmatkalla paha olo oli seurana ja ummetus pysyy myös mukana.
Väsyttääkin hieman mutta saattanee johtua siitä, kun äsken tuli ahmittua karkkeja. Ihan järkysti syönyt ja mieli tekee salmiakkia - mitä ei pahemmin muuten ole tehnyt mieli. Kellään samaa??
Kohta alkaa lätkämatsikin ;)
Täällä jotkut panikoi synnytyksestä???! Häh??
Mä en edes ole käynyt np-ultrassa eikä raskaus edes puolessa välissä joten mä meen ihan päivä kerrallaan ja yritän olla stressaamatta etukäteen.
 
Moips!

Piti vaan tulla hiukkasen kommentoimaan. Synnytys, no ei sitä pidä panikoida etukäteen. Jokaisella omanlaisensa raskaus, ja myös synnytys. Itse en synnytystä pelkää, en kipua, en mitä joutuu raksimaan. En pelkää sitä. Jos kaikki menee hyvin en pelkää mitään.
Pelko ei ole sama asia kuin mistä ei pidä.
En pidä mistään noista ed. mainituista, mutta kestän. Koska palkinto on, no ei sitä tarvitse korostaa erikseen.
 

Yhteistyössä