Marraskuun masuasukit 2013 *syyskuussa*

Anskuli mulla tää tenava kääntyilee päivittäin perätilaan ja pois siitä. Potkut kohdunsuulle tuntuu ikäviltä!

Työt. Mulla on jäljellä 11 työpäivää, tänään on tän viikon vika työpäivä. Ens viikolla 4, sitä seuraavalla neljä ja sit kolmen päivän viikko ennen muuttoa. Mielelläni jään jo mammalomalle ja toki ootan muuttoa!

Neuvola 10.9 eli ens tiistaina. Se onkin vika neuvola täällä neuvolassa ja sen jälkeen voisinkin heti soitelle Tampereelle uuteen neuvolaani. Mulla on varmaan siellä sit heti lokakuun alussa eka neuvola!

Maha alkaa olla muhkea, nyt on eilen ja tänään ollut sellainen olo että etenkin istuessa maha painaa palleaan ja on tukala ja hankala olla. Ja vielä vauva kasvaa monta kiloa ja senttiä! Huh huh!
Tänään piti ottaa miehen takki käyttöön kun oma ei mee enää mukavasti kiinni vaan kiristää mahalta. Ajattelin tolla miehen takilla ja isolla villapaidalla pärjätä loppuun asti, en viitsi pariksi kuukaudeksi ostaa takkia.
Jotenkin tässä alkaa tajuta olevansa kunnolla raskaana kun ei enää mee edes oma takki päälle :D

Tänään alkoi 30. Raskausviikko! Juku!

Susimieli ja Pikkusisko 29+0
 
suonenvetoja täälläki on ja ne on kipeemmät ku normioloissa :( ihan outoa ku ainoastaan oon joutunu mammahousut ostelemaan ku normi housut kiristelee mutta paitapuolesta menee ihan normaalitki paijat.. no moni sanooki ettei musta nää ees että olisin raskaana jollen nii sanois :D papunen kasvaa sisälle päin.. musta on niiiiiin ihanaa nähä potkut jo päällepäin ja nautin jopa siitä ku maha heiluu :D aamusin aina juttelen mahalle ja toivotan hyvät huomenet niin papunen potkasee toivottaen hyvät huomenet mullekki, samoin on illalla :) öisin ei valvota..
työkaverit harmittelevat jo kun jään pois tämän kuun lopussa ku ihme ja kumma oon jaksanu painaa töitä samalla energialla ku ennenki :D olen siis töissä lähihoitajana kotihoidossa, joistakin asiakaspaikoista olen joutunut luopumaan kun siellä on nostelua ja tupakointia mutta muuten painan menemään ja työkaverit ihmetteleeki miun tarmoa :D no tietävät että tuon vikana päivänä täytekakkua tarjolle :p

Sasseri86 ja Papunen 28+0 :heart:
 
HEI kaikille pitkästä aikaa!!!!

Täällä on voitu ihan hyvin - mitään vaivaa ei ole närästystä lukuunottamatta ja sekin on nyt helpottanut. Suonenvetoja tullut muutaman kerran mutta ei mitään erikoista. Kävelylenkeillä reilu puolen tunnin kävelyt ok, muutoin alkaa vähän sattua ja masu ihan kivikovaksi..noviisina enpä tiedä mitä tarkoittaa :confused:

Olen käynyt täällä lukemassa teidän juttuja kovasti mutta oma kirjoittaminen on vähän jäänyt - yritän taas aktivoitua :wave:

Välillä tuntuu, että oma raskaus on aivan liian helppo tms kun lukee täällä muiden vaivoja aina selän kolotuksesta ties mihin.

Rakenneultra on itelläkin viimeisin ultra. Huomenna on joku ravintojuttu kun mun paastoarvo oli rajalla - toisessa mittauksessa. Sukurasitteen vuoksi käynyt 2 kertaa sokerirasitteessa ja se litku oli ekassa ihan ok mutta tokassa alkoi jo pykii ja oli tekemistä, että sai kiskottua sen alas..

Ostoksia ei olla tehty vielä yhtään enkä kauheesti jaksa niitä tässä vaiheessa vielä miettiä. Äitiyspakkaus haettu kyllä ja varmaan sitä jotain tulee shoppailtua, mutta vielä vähän turhaa tässä vaiheessa mun mielestä. Työpaikan kanssa ollut vähän säätöä siitä kuka ilmoittaa ja mitä kelalle..mutta eiköhän sekin tässä pikkuhiljaa selviä

kivaa iltaa kaikille!!!!!!

starhope 29+0 poks
 
Susimieli täällä myös masu kasvanut parin viime vkon aikana paljon ja alkaa raskaus olla enemmän konkreettista..nauranut, että nyt mä tiedän miltä tuntuu kun on kaljapakki - yllättävän kankeeta ja vaikeeta laittaa sukat jalkaan. Välillä unohtaa myös, että on mahaa ja yrittää änkeä vähän turhan kapeista paikoista..ei vaan mahdu :LOL:
 
Iltaa!

Alkaa mennä pelottavaks tuo mun pahoinvointi.. Oon ollut todella väsynyt koko viikon, johtuen kyllä luultavasti tästä kamalasta flunssasta, jollei näy loppua! Neuvolassakin sanoivat, että jatkuva oksentelu väsyttää ja ihan itsessään raskaus. Otin sitten päikkärit päivällä. Mulla oli nukkumaan mennessä todella heikko ja huono olo. Ajattelin, että se helpottais jos nukun vähän... Noo heräsin siihen, kun oksensin SOHVALLE!!!!!! :$:ashamed: Tämä päivä on TAAS mennyt ihan täysin harakoille. Taitaa jäädä alottamani huoneremppaki kesken. Olin suunnitellut, että saisin valmiiksi ennen sunnuntaita ko on miehen tytön 5v synttärit, oon vähän pettynyt ihteeni.. Tosin, oon ihan yksin alusta asti sitä remonttia tehny, repiny tapetit, listat, ruuvannu, porannu, pakkeloinu, maalannu jnejne. Mies ei kerkiä auttamaan, on niin kiireinen omien töittensä kans ja mulla tämä hyperemeesi vie voimat niin on ollu aika hiasta. Ehtisin kyllä maalata huoneen loppuun, mutta listotus ja laattia jäis kesken niin turhaan minä sairaana töitä teen. Pitäis leipoa ja siivotakki, huono vain ko ei taho ees pystyssä pysyä. Varmaan joutuu taas tippaan kohta mennä.

Niistä hankinnoista. Meillä ei vielä kovin paljoa ole, jotain vähän kuitenkin! Ei oo vihtiny hankkia vielä paljoa mitään, koska ei tiietä sukupuolta ja olis niin kiva ostaa jotain, joka olis ihan selvästi tytön tai pojan vaate eikä perus valkonen tai joku muu neutraali. Kapphallista oon onneks löytäny Newbie-vaatemerkin ja niiltä onneks löytyy semmosia vaatteita, jotka sopii molemmille! :) Vaunut kävin ostamasa pari viikkoa sitten, elikkäs nuo Emmaljungan Happy Sunshine Limited Edition-vaunut (eri rungolla kuin kuvassa) --> Emmaljunga Rakastuin noihin ihan täysin :heart: Kävin niitä pari kertaa kahtomasa, mutta palasin aina näitten vaunujen tyyte niin pakko ne oli ostaa, vaikka hintaa tuli yli tonni hoitolaukun kans! :O Harkihtin kyllä todella kauan mitkä vaunut ostan, millä rungolla, renkailla, väri jne. Oon selannu nettiä ja koittanu löytää käytettynä, muttei sopivia vaunuja löytyny. Hinta vähän arvelutti, mutta äiti sano mulle, että sitä on aina harmittanu ettei se koskaan ostanu uusia vaunuja meille lapsille, osti käytettynä sellaset vaunut, joista ei koskaan tykänny ja ne oli muutenki ollu kuulemma huonot. Niinpä mää menin ja löin myyjän kans kaupat lukkoon. Saa vielä maksaa parissa osassa, ettei ihan heti tuu tonnia köyhemmäks ja vaunut saa sitte hakia liikkeestä, kun viiminen erä on maksettu. Ihan kätevä sopimus :) Pinnasänky meillä on valmiina, miehen tytön vanha. Mua kyllä aluks vähän mietitytti, koska olisin halunnu sellasen pinniksen, jonka ME YHESSÄ MIEHEN kans oltais hankittu MEIDÄN lapselle. En tiiä oonko ihan tyhmä, kun tuommosia mietin, mies ainakin raivostu, ei ymmärtäny mua ollenkaan. Suostuin siihen vanhaan pinnikseen, kunhan saan sen maalata valkoseks. Syöttötuoli (Kuusamosta mun miehen isän eli mun pomon :whistle: kotitalosta vanhalta pirtiltä) löytyy ennestään, maalasin sen vain valkoseks ja minusta siitä tuli ihan hyvä! Toinen syöttötuolikin löytyy, se on minulle ostettu pienenä ja ollut siis -88-vuodesta lähtien käytössä meillä sisaruksilla ja sitten pienen tauon jälkeen mun kummitytöllä ja sen sisaruksilla. :) Sen ajattelin jättää meille kotia porukoille, koska käydään siellä kylässä tosi usein! Turvakaukalo on vielä hankkimatta, mutta onhan tässä aikaa.

Jospa se sukupuoli selviäis kenties seuraavalla käynnillä?! Rakenneultrassa ei nähny sukupuolta, koska pikkunen päätti olla polvet tiukasti leuassa kiinni koko ultrauksen ajan ja jalat oli niin kiinni toisissaan ettei haarojen välihin nähny. Nyt pari kertaa sen jälkeen on sanottu, että näyttäis niinkö olis häpyhuulet, muttei oo varmaa, koska ne voi olla kassitkin. Mies kyllä sano, että sen kyllä huomais jo jos se olis poika! ;) :D Mulla on alusta asti ollu tyttötunne, mutta välissä musta tuntu, että se on poika eli en halua veikata mitään. Todellisuudessa ei ole merkitystä kumpi sielä masussa on, yhtä rakas se on kumminki :heart:

HUIII, tästähän tuli romaani!!!! ANTEEKS!! Huomaa, että vietän yksin päivät pitkät ja ainoat juttukaverit on nuo pikku chihut :D


henuliini & masuasukki rv 28+4
 
Huomenta kaikille! :wave:

Täällä eilen jysähti kaaliin "vauva tulee pian ja ikkunakki on likasia!", ikkunoista siis lähtee tää pesänlaittovietti :LOL: Pian on kyllä kaikki vauvan vaatteet pestynä, ens kuussa alan vasta pestä sitterin ym. kankaita. Väillä tuntuu että aika loppuu kesken, sitten huomaan pian valittavani kun aika menee niin hitaasti :D

susupala tääl kans ollaan mietitty ristiäisiä ennen joulua, silleen että ois jo kuitenkin joulukoristeita esillä :) Vielä mietin että ollaanko kotona vai seurakuntatalolla. Pojalla oli seurakuntatalolla ja oli niin helppoa vaan viedä syömiset, kukat, kastemalja ja ittemme paikalle, kotona pitäs siivotakki :D

Mirkkeli
mitäs se haittaa jos on lapsivettä runsaasti? Tietämätön kyselee :)

Pebble eihän se pikkunen loppupeleissä tarvikkaan paljon mitään, mutta sitä jotenkin sekoaa ja ostaa liikaa :D Ite onneks oon vaatteen ostoissa niin visu että niitä ei oo koskaan ollu liikaa, tyyliin 4kappaletta kutakin.

carmel täällä hikka on tasaseen tahtiin tuleva nytkähys ja nyt pikkunen on pää alaspäin kun tunnen hikan aina alakerrassa nytkähyksenä :D Välillä tuntuu kädellekkin kun koko vauva nytkähtelee rytmikkäästi! :)

Linea negraa ei täällä näy, on vaan tuo pojasta jäänny jälki mahassa. Meinaako tää nyt sitä tyttöä ;)

Mites muilla kummi asiat? Meillä on kaikki tiedossa ja kaikkia on pyydetty ja kaikki on suostunu :) Meille tulee sylikummi, ja tyttö -ja poikakummi :)

Pampula kyllä mahtuu mukaan, tervetuloa :)

Suonenvetoihin kannattaa myös kokeilla runasat vedenjuontia päivisin :) Ite join tosi huonosti vettä ja sain suonenvetoja öisin, lisäsin vedenjuontia ja vaiva katos :)

Kuinka moni juttelee mahalle? Mä sitä kokeilin ja totesin ittekseni että mut saa lähettää hullujenhuoneelle :D Ei ollu ihan mun juttu ;)

Täällä on vanha vaiva palanu takasin, liikkuessa alkaa noi kiinnikkeet taas repeillä ja koskee! Yölläkin tipahin polvilleni kivusta, ei niin ihanaa. Ja sit närästää.. Mut muuten kyl mietin että taijan olla aika hyvässä kuosissa tällähetkellä! :) Nii ja väsymys on tullu takasin!

Mutta aamupalaa ja pojan kanssa viettään siivouspäivää :)

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 31+6
 
Mulle sanottiin että lisää ennenaikaisen synnytyksen riskiä jos on paljon lapsivettä, ja lapsi pystyy myös kääntyilemään paremmin kun sitä on paljon eli voi esim. viimeisillä viikoilla vielä kääntyillä perätilaan ym. Meillä on 19.9 seuraava ultra niin siellä sitten suunnitellaan paremmin miten jatkossa edetään, puhuttiin jo siitäkin että käynnisteltäisiin synnytystä muutamaa viikkoa aikaisemmin (viimeistään kuitenkin laskettuna päivänä) vauvan koon ja edellisen imukuppi-synnytyksen takia.

Linea negraa ei näy täälläkään ja poika tulossa, kun taas tytön aikaan ilmaantui haalea viiva. ;D

Mirkkeli & Pikkuveli 29+3
 
Ristiäiset tai meidän tapauksessa nimiäiset pidetään varmaan esikoisen 2v synttäreiden kanssa samassa. La on 20.11 ja esikoisen synttärit 12.12.
Kummit mietinnän alla, esikoisella 4 ja tuntuu hankalalta valita. Vähän yhdentekevää oikestaan, mutta pakko keksiä että on tasapuolisesti.
 
jäi vähän kesken äsken..

Starhope ne kivuttomat mahan kovettumiset on harjoitussupistuksia, ihan harmittomia. Senkun vetää henkeä sen aikaa että maha pehmenee ja sit voi ihan huoletta jatkaa liikkumista :) omaa kroppaa kuunnellen.
Mä olin esikoisesta ihan loistonkunnossa, tuntuu hassulta olla nyt näin kipeä! Aika turhauttavaa kun ei voi edes käydä kävelyllä!

Onneksi on nyt tää loppuviikko vapaata, tulee kyllä tarpeeseen! Liitokset huutaa hoosiannaa.. Aion silti kaiken uhallakin käydä tänään kirppiksellä!
Esikoiselle välikausihanskat ja pitkähihaisia t-paitoja sekä pyjamia hakusessa, eikä haittais löytää toppahaalari sille kans.
Vauva ei sikäli tarvi mitään mutta aina voi jotain löytyä ;)
Itselle ois kiva löytää pitkä huppari joka menis tän pötsin kanssa.
Kirppikselle on siis päästävä :)
Vastapainoksi uusille ostoksille aion kyllä käyttää viikonloppuna aikaa siihen että käydään kaappeja läpi ja hävitetään ennen muuttoa kaikki turha tavara!
Jee jee! Kohta saa alkaa tekeen kunnolla muuttoa :)

Susimieli ja Pikkuneiti 29+1
 
Ai moni meinaa pitää ristiäiset nuin pian syntymän jälkeen? :O Mä kun ajattelin, et jos vauva syntyy marraskuun lopussa, niin tammikuussa 4.pvä olis esikoisen synttärit ja sen jälkeen ehkä, jopa helmikuun alkuakin kaavaillu :whistle: No saas nähdä mihin me isännän kanssa päädytään, mutta ainakin tammikuulle menee!! Nimi meillä jo on päätetty, samoin kummit :heart:

Hankinnoista piti sanoa sen verran, että me ollaan niitä osteltu tässä pitkin matkaa sen takia,että ei ole kyllä varaa kerralla kaikkea ostaa ja jos odottaa sinne loppumetreille, niin kuka hitto sillon jaksaa edes ajatella kaupoissa tallustelua valtavan mahan kanssa.. :p

Henuliini Mä noita Happyja kans ihailin liikkeessä, muttamutta mun oli pakko saada Charleston (Valkoinen leatherette, ruskein yksityiskohdin) värityksellä Edget menopeleiksi pojalle :D Sainkin tilattua Suomen toisiksi viimeset Charlestonit Rovaniemen Lastentarvikkeesta ja tulivat ihan kotiovelle asti.. Rahaa paloi sillä reissulla se 1500e kun ostettiin nuo vaunut, turvakaukalo, isofix-jalusta ja adapteri vaunuihin :whistle: Mutta yhtään ei kaduta, että nuo ostettiin, ne on mieleiset,uudet ja ihanat :heart:

Nyt olenkin ostellut sitten: vaatetta alesta/kirppikseltä, imetystyynyn hain, pinnasängyn reunapehmusteet,petivaatteet ja katosverho(pupujussikat),hoitolaukku, sairaalakassi itselle,hoitopöytä on varattuna...

Eli enää puuttuu oikeastaan rintakumit,liivinsuojat, hyvät imetysliivit ja rintapumpun ostan sitten jos näyttää,että tarvetta on!

Hmmm... niin olen tämän viikon mittaillut sokeriarvoja ne on ollut nyt tooosi hyviä, nuo aamuarvot siis! Huomenna on se päivä kun pitää mitata joka käänteessä! Hyvähyvä!! Olo on ollut ihan helpottunut kun nuo paastoarvot ovat olleet reilusti alle sallitun!

Supisteluja on päivästä riippuen, mutta joka päivä on :| Eilen oli aivan kamalaa, kun isäntä on rakennusmestari ja käytiin muutama omakotityömaa tarkistamassa, joissa hän on vastaavana ja vitsit kun oli automatkat hankalia :( supisti,jomotti,kiristi,puuskututti...ja matka on yhteen suuntaan noin 1h.. huokasin syvään kun päästiin kotiin ja pääsin lepäämään, isäntä sai yksin lähteä koiran kanssa lenkille, kun en vaan kyennyt enää mihinkään :x huh...inhottavia päiviä kun oikein on kipeänä!

mutta nyt takavasemmalle!

Talventähti ja pienimies 28+1 :heart:
 
Eilen kirjoittelin, mutta teksti katosi kuin tuhka tuuleen. No tänään uudet kuulumiset :)

Mulla oli aamula neuvola, painoa ei ollut tullut yhtään, onneksi, kun viimeksi oli tullut aika paljon. Ja sain sokerirasituksen tuloksen, kaikki arvot oli tosi hyviä, onneksi myös :)

Hieman pelottaa, että minkäkokoinen vauva sieltä on tulossa, kun on edelleen perätilassa, eikä sillä tunnu olevan mitään hinkua kääntyä raivotarjontaan. En haluaisi sektioon, mutta en mä alateitse lähde perätilassa yrittämään yli 3,5 kiloistakaan. Seuraava neuvola on kuukauden päästä, ja jos on silloin edelleen perätilassa, niin sitten saan kuulemma lähetteen Jorviin.
 
Ristiäisistä vielä, että kyllähän ne pian on 7.12. mutta jotenki haluan ennen joulua vauvalle nimen, kun hän on meidän ensimmäinen ja sitten ensimmäinen joulu perheenä ja sitten olisi jotenkin ihanaa, että pukki antaa paketin ja kutsuu mein vauvaa nimellä. Vaikka eihän se vauva sitä muista, mutta itsestä se vaan jotenkin tuntuu ihanalta.. :) Ja kun se äiteekin oli jo lomaa ottanut sitä varten niin mikäs siinä.. :)

Kummit On, ja ilolla tulevat lapsemme kummiksi. :)

Välllä tulee juteltua masulle mutta ei nyt ihan hirveästi.

susupala & masukki 31+1:heart:
 
Voi Henuliiini! Toivottavasti sun olo kohentuisi pian ja pääsisit nauttimaan raskaudesta!

Kirppikselle tekis munkin mieli, mutta en ole ehtinyt. Pitäis ostaa pojalle 3v vaatteita, ihan sellaista käyttövaatetta. Mä tykkään kierrellä kirppiksiä, vaikka aika paljon ostan uutena, etenkin tytöille.

Ristiäisiin meillä on pappi valmiina; yksi kaveri. Muusta ei sitten tietoa. Jouluksi olisi tosiaan kiva saada nimi, mutta mä luulen että meillä on muutenkin täystohina päällä. Eikä nimestä tiedetä. Tytölle olisi ehkä etunimi valmiina, pojan nimestä ei tietoakaan, joten mä luulen että meillä pähkäillään rauhassa tuota nimiasiaa.

Tänään olen menossa katsoamaan keskimmäisen kanssa Suomi-Espanja fudismatsia. Toivottavasti paikat on sellaiset, että pääsee ramppaamaan vessassa..
 
Meillä on jo nimet mietittynä ja molemmilla on suvussa kulkevia toisia nimiä, että jos tulee poika niin saa hän saman toisen nimen kun miehellä, joka kulkee heidän suvussa ja jos on tyttö saa hän saman toisen nimen kun itsellä joka kulkee meidän suvussa.. :)
Mutta voihan se olla, että tuo mietitty nimi muuttuu sitten kun lapsi syntyy jos se hän ei olekaan yhtään nimensä näköinen, oon vain kuullut juttuja että näinkin on käynyt.. :)
Yksi ystäväni on kertonut että hänelle oli nimi jo valmiina, mutta sitten kun syntyi katsoi vanhemmat, ettei tämä nyt ole yhtään nimensä näköinen ja sai sitten eri nimen mitä oli suunniteltu ja on sanonut nyt itse että kyllä hän tykkää omasta nimestä enempi kun siitä mitä vanhempansa olivat aluksi suunnitellut, että onneksi olivat vaihtaneet.. :D Toiset nimet nyt on kuitenkin lyöty jo 100% lukkoon. :)

Mutta kyllä mä niin tykkään varsinkin tuosta pojan nimestä kun jostain syystä niin kuvittelen sitä poikaa odottavani, että välillä meinaan lipsauttaa sen nimen kun masukista puhun.. Mutta voi ie jos hän on nyt tyttö ja mä olen häntä koko ajan ajatellut pojan nimellä.. :D Toki sukupuolen ei ole väliä kunhan on vaan terve, mutta en vaan tiedä miksi poikana häntä ajatuksissani pidän. No parin kuukauden päästä se sitten selviää.. :)

susupala & masukki 31+2:heart:
 
Meilläkin on nimet osapuilleen päätettynä, mutta halutaan kanssa varmistaa vielä syntymän jälkeen, että tuntuvat oikeilta kantajalleen :) Kummit sen sijaan on vielä osittain ihan keksimättä. Halutaan molemmille lapsille sama määrä kummeja, mutta ongelma on se ettei meidän ystäväpiirissä ole paljoakaan kirkkoon kuuluvia. Ja me taas halutaan, että kaikki kummit kuuluvat kirkkoon, kun se on vähän niin kuin sen kastamisen idea. Me siis pidetään ristiäiset. Minä olen kanssa näin alustavasti ajatellut, että ne on vasta ensi vuoden puolella. Mutta katsotaan ensin milloin vauveli päättää syntyä. Sinänsä jouluksi olisi kiva saada nimi julkiseksi, mutta haluan pitää sen kuitenkin salaisuutena ristiäisiin asti (onpahan jotain jännitettävää ihmisillä, kun sukupuoli ollaan kerrottu kysyjille -ja nykyään muuten lähes kaikki utelee, että kumpi tulee!)

Täällä vauveli on kiivennyt ihan tuohon kylkiluiden alle. Täytyy itse istua ihan omituisessa venytysasennossa, kun muuten painaa kylkiluuhun oikein urakalla. Oon kyllä tosi iloinen, että tämä vauva liikkuu runsaasti ainakin toistaiseksi. Toivottavasti jatkaa samaan malliin loppuun asti. Esikoinen kun oli niin hiljainen, että monta kertaa sai tuskan hiki otsalla laskea liikkeitä ja käydä päivystyksessä.

Minä en myöskään kuulu niihin, jotka osais jutella mahalle.:| Sen sijaan monesti illalla ja aamulla sängyssä silittelen mahaa ja käyn asioita läpi ajatuksen tasolla. Kai sekin jotain kommunikointia on.:)

carmel 30+2
 
nimiä on täälläkin pohdittu jo aika alusta asti mutta mitään ei olla vielä lyöty lukkoon :) Mini viihtyy hirveästi tuossa oikealla puolella juurikin heti kylkiluiden alla..on kyllä kivaa että hän liikkuu kovasti tietää että kaikki on hyvin :)
 
Henuliini, onpas sulla hankala olo! Toivottavasti vähän helpottuisi:hug:

Susupala, mulla sama juttu. Olen jostain syystä jo aika alusta asti ajatellut vauvaa poikana paljon enemmän kuin tyttönä. Jännää nähdä pitääkö äidin alitajuntainen ajatus paikkansa vai tupsahtaako sieltä kuitenkin tyttö :). Ihan sama se meille on kumpi tulee, kunhan on terve.

Me ei kiirehditä ristiäisten kanssa, ollaan ajateltu pitää ne sitten joskus tammikuussa kunhan jaksetaan. Meillä laskettu aikakin on vasta marraskuun lopulla niin ei uskalla väkisin kiirehtiä niitä tämän vuoden puolelle. Voihan olla, että vauva syntyy vasta joulukuun puolella.

Nimiä ollaan kovasti mietitty. Molemmille sukupuolille ollaan mietitty kaksi nimivaihtoehtoa, jos vauva näyttää vaikka enemmän toisennimiseltä :).

Minä juttelen vauvalle jonkin verran, varsinkin iltaisin kun se itsekin on touhukkaammalla tuulella. Monena iltana olen myös laulanut kahta unilaulua, jos hän vaikka tunnistaisi ne sitten täällä ulkopuolellakin kun laulelen :). Miestäkin olen pyytänyt juttelemaan vauvalle, mutta hänestä se ei kai ole kovin luontevaa kun ei ole sitä tehnyt.

Nannikki 28+5
 
Apuaaaa mä en varmaan keksi tälle tyypille nimeä ollenkaan! :LOL: Esikoinen, joka on poika, aiheutti jo muinoin päänvaivaa. Silloin sanoin, että jos meille joskus tulee toinen poika, en kyllä keksi sille enää nimeä. Nyt tulossa olisi tyttö, mutta eipä tää nimiasia ollutkaan siltikään helppo?! Ääh. On tässä vielä aikaa.

Kummeista, yksi on päätetty, ei vielä kysytty, pari varmaan pitäisi vielä miettiä, jos halutaan sama määrä kummeja molemmille lapsille.

Vointi sinällään ihan ok, mitä nyt maha tuntuu tooodella raskaalta jotenkin. Kauheeta, miten mä selviän vielä pahimmassa tapauksessa 13 viikkoa tämän pallon kanssa?? Jos tää tyyppi painaa nyt jotain kilon, niin sehän "lihookin" tässä vielä sen kaksi ja puoli kiloa suurinpiirtein. Huh! :O

Mäkään en oikein osaa jutella mahalle. Pari kertaa kokeillut. Lauleskelukin tuntuu luontevammalta, tosin tuntuu etten ole koskaan yksin, seurassa ei kyllä tule lauleltua.

Jeeee eka ostos vauvalle tehty; huuto.netistä pieni tyttövauvan vaatepaketti :p Ei mitään sen kummempaa. Äitiyspakkauksen hain eilen.

Sohvalle pötkis, kun mies rilluttelemassa ja lapsi mökillä! :)

-Pippari rv 28+6
 
Täällä nautitaan syksystä kynttilän valossa :heart: Seura vaan puuttuu ko isäntä kuskin hommis, mut josko toi kohta tulis :)

Kummit on meil viel hakuses... Muutamaa mietitty Yks jo tyrkyttää itteesä...

Niih siis me tehtiin ke virallista tästä odotuksesta... Eli julkastiin Fb:s rakenne ultra kuva pienillä rajauksilla, eli tuhottiin päivämäärät :D Moni siis tai no aika liki kaik tietää jo, mut juuri kellään ei oo hajuakaan lasketusta... Sen pien viel visusti salassa ;)

Mä oon miettiny tota ristiäis asiaa... Joulun seutuun ei viitti järjestää jotenka varmaan menee uudelle vuodelle... Mut kassoo ny... Ennen takarajaa ois yritettävä :D Pappi meil ois valmiiks kiikaris mikäli se ny vaan on joutava sillon... On vissin seurakuntaa vaihtanu, mut eihä papin tartte olla oman seurakunnan pappi... KAI?

Mä varasin meidän perheelle riskillä reissun loppu kuulle... Lähtään katteleen helsinkiin "serkkuja" ja sit yö laival tallinnaan shoppailu matkalle :) Sas nähä kuin roppa kestää...

Mut nyt jos jatkas jouten oloo pitkän päivän päätteeks :D

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille :wave:

Anskuli&Papu 31+4
 
Ristiäiset, nimet ja kummit Me ollaan ajateltu, et ristiäiset ois 12.1. (la 25.11.). Edellisen kans pidettiin, kun poika oli 1 kk. Ihan ok oli niinkin ja sillon just haluttiin, että ennen joulua on nimi. Nyt ei tunnu enää niin tärkeältä ja yks kummeista tulee kaukaa niin sitäkin on vähän ajateltu tuon päivämäärän kans. Kummit on päätetty ja kahta jo pyydetty. Vielä pitäis mun veli vaimokkeineen pyytää. Nimetkin on päätetty ja toivon todella, että näyttää sitten siltä. Mua lähinnä ristiäisissä jännittää se, että saadaanko talo myytyä ennen ku vauva syntyy jne. Tahtoisin niin jo pois täältä. Onhan se tietty mahdollista, et pitäis jossain seurakuntatalolla, mutta ei jotenki tunnu mun jutulta. Tykkään juhlia kotona. Yks mun parhaista kavereista on pappi ja kasto ton esikoisen, mutta en oo vielä kysyny, että huvittaisko sitä kastaa myös tää toinen. Se on myös esikoisen kummi miehensä kanssa, niin oli todella spesiaali juhla sillon. Tuntuis "pahalta", että tää kakkonen jäis jotenki huonommaksi siinä asiassa.

Suonenvetoja mullaki on ollu joinaki öinä. Eilen shoppailtiin pitkät pätkät niin ihmettelen kovasti, ettei viime yönä ollu. Juominen meinaa mullaki jäädä vähäiseksi niin sen lisääminen vois kyllä auttaa. En oo saanu ostettua ees mitään vitamiineja niin ei siitä magnesiumistakaan haittaa olis.

Mahalle juttelu Mie en oo oikein koskaan osannu porista mahalle. Joskus ku potkii tai myllää siellä niin silittelen kyllä. Esikoiselle porisen niin paljon, että ei masussakaan hiljasta varmasti oo.. :D

Mulla ei oo mitään hajua, et miten päin tää vauva on masussa. Nytki ehkä tuntuu potkut tuolla alhaalla. Välillä tais tuntua ylhäällä, mutta en oo varma. Esikoinen käänty jo tosi hyvissä ajoin pää alaspäin eikä sieltä liikahtanu mihinkään. Minen kyllä aio lähteäkkään yrittään mitään perätilasynnytystä, ku edellinen normaali oli jo niin vaikea tapaus. Sektio pelottaa silti eniten. Mulla on todella paljon läskiä vatsalla ja varsinkin alavatsalla niin olis hyvin todennäköistä, että se haava repeäis ja tulehtuis. Ja voin vaan kauhulla kuvitella, miten selviäisin sektion jälkeen tuon esikoisen kans, ku sitä pitäis kuitenki nostella ja on tommonen kymmenkilonen mötikkä.
 
Helou Mammat!

Ekaksi, Pinskulle Paljon Onnea tyttövauvasta, ja sylin täydeltä positiivista energiaa! :) :flower:

Uusille Tervetuloa! :wave:

Pitänee jälleen päivittää hieman omaa tilannetta.

Naistenklinikalla olin sitten vain viisi päivää. Nyt ollut kotona ns. pakkolevossa. Kittanan hoidan ja Itseni, mut muutoin pötköllään.
Kaksi ultraa takana sairaalasta pääsyn jälkeen, ja kohdunkaulan tilanne pysynyt samana, eli 2,5 cm. Eli lepo auttanut. :)

3 viikon päästä vielä yksi ultra, mikäli vain sinne asti päästään.
Tänään tärkeä etappi saavutettu, eli enää en joudu Hus:iin hoitoon, vaan jos tarve tulee, niin pääsen omaan sairaalaan, Koksiin. :)

Mun päivät menee, juurikin päiviä laskien, miten pitkään pystyn Piiperon pitämään masussa. Toivottavasti mahd. kauan. :)

Harkkasuppareita tulee satunnaisesti, Onneksi!

Nimiäiset menee, ensi vuoden puolelle. Kummit, 2 molemmilta, lähes kasassa. Sama määrä kuin Kittanalla.

Eipä tässä ihmeempiä, sen verran noita lekuri- ja terkkarikäyntejä jo ollut, ja tulossa, ettei kaikkia viitsi mainita. No N 16.9.

murri76 ja Piipero-Tyttöseni 32+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä