Se oli mun viimeinen neuvolakäynti.
Paineet ok, tosi hyvät oli. 120/70
Pissa puhdas.
Painoa tullut 1,2kg viikossa ja päivässä mutta ei turvotuksia.
Vauva liikkuu hyvin ja sykkeet hyvät, niitä tosin piti kaun kuunnella kun vauva on niin hassussa asennossa että se alue josta sykkeet kuuluu on tosi pieni ja tyttö karkas anturin alta pariin otteeseen, terkka ei meinannut saada tarpeeksi pitkään kuunneltua.
Mukana ollut (väsynyt!) esikoinen vielä hätääntyi kun mua tutkittiin ja dopleri suhisi ja huusi pää punaisena koko ajan kun terkka kuunteli vauvaa. Mä siinä vuoronperään makasin selälläni ja kyljelläni ja taas selälläni ja toinen parkui. Höh.
Hemoglobiini 142, eli tosi hyvä. Oon tahallani syönyt nyt rautaa joka toinen päivä sektiopäätöksestä asti, että ois sit leikkauksen tuoman verihävikin jälkeen parempi olo.
Hassua kun terkka otti puheeksi ekan neuvolan vauvan synnyttyä, sehän on samalla viikolla kun kotiudutaan.. Mennään sinne jos mun kunto kestää ja jos ei niin terkka tulee kotikäynnille.
En muista oliko esikoisesta noin pian.
Nyt täällä siis vain odotellaan tota 15. päivää ja jänskäillään alkaa synnytys ennen sitä (toivottavasti ei).
Vähiin käy raskausaika. Koitin esikoiselle selittää tänään että pian se vauva syntyy ja sit vaari tulee häntä hoitamaan päiväksi ja sit äiti on vauvan kaa sairaalassa pari päivää ja hän pääsee isin kaa katsomaan äitiä ja vauvaa ja sit äiti ja vauva tulee kotiin ja sitten ollaan kaikki kotona eikä vauva ole enää mahassa.
Tenava (1v 11kk) jäi miettimään missä on sairaala
Saa nähdä mitä tuumaa vauvasta. Meillä kävi eilen kaveri 2,5v tyttönsä ja 2,5kk vauvansa kanssa ja toi vauva kauheasti kiinnosti meidän poikaa, saa nähdä miten oman pikkusiskon kanssa käy, on varmasti alkuun mustis vaikka vauva kiinnostaiskin.
Nyt aika alkoi madella kun vaan oottelen, ei oo mitään sovittua menoakaan tässä, ainoastaan leikkauspäivää ennen pitää käydä labrassa verikokeissa leikkausta varten.
Vähän valmisteluja vois vielä tehdä ennen kun vauva syntyy ja mä jään potilaaksi, ois sit kaikki valmiina kun tullaan kotiin. Pitäs hankkia mm. pieni pyykkiteline vauvan vaippapyykille ja säleverhot (puiset) olkkariin kun ei täällä ole ollenkaan eikä olla vielä muuton jälkeen keritty kaikkea tehdä. Vois myös pestä ja keittää rintapumpun osat jos niille tulee käyttöä niin ovat sit valmiina.
Hommaa vaan ei niin paljoo oo että niihin menis kauheesti aikaa..
Jotenkin nyt kun oma liikkuminen on hankalaa niin päivät esikoisen kanssa kotona menee hitaasti. Pitää pyytää kavereita meille kyläileen päivisin niin saa ajan kulumaan.
Susimieli ja Pikkusisko 38+0