Voi vitsit,
Murrilla on jo jännät paikat! Eiks 4cm pitäis olla jo synnytyssalissa?=)
Kyllä mä veikkaan, että viikon sisään teillä on vaavi kainalossa
Kyllä tässä itsekin odottaa jo aika malttamattomana ensi viikon äitipolikäyntiä, toivottavasti suostuisivat katsomaan samalla myös alakerran tilanteen (käynti siis on vauvan voinnin seurausta varten varattu), mulla kun ei sitä 36rv neuvolalääkäriä ole siksi kun on tuo äitipolikäynti.
Hirveä lahopää musta on tullut! Tänään piti ennen klo 13 soittaa labraan niistä sappihappo-arvoista, kun eivät olleet eilen tulleet. Arvatkaa vaan muistinko?!? Nyt pitää maanantaille odottaa. Tosin maksa-arvot oli eilen hyvät, joten terkka sanoi että hyvin todennäköisesti ne sappihappo-arvotkin on.
Meillä mies on kyllä selkeästi vähemmän "osallistunut" tähän tokaan raskauteen kuin ekaan. Huomaa, että ei ole kaikki enää uutta ja erikoista. Kyllä onneksi oma-aloitteisesti enemmän osallistuu siivoukseen ja tiskeihin, mutta mitkään oppaat tai kirjat sitä ei ole kiinnostaneet kyllä edelliselläkään kerralla. Kai sille taitaa tälläkin kertaa konkretisoitua asia vasta sitten kun vauva syntyy.
Esikoinen menee hoitoon appivanhemmille. Vähän tietysti jännittää, että jos yöllä tulee lähtö, niin miten appivanhemmat tänne ehtii, eli pitääkö mun mennä sairaalaan edeltä ja mies tulla perässä. Toivottavasti ei. Eikä yöllä viitsi tuota esikoista herättää ja kuljettaa mihinkään hoitoon. Muutenkin jännittää se synnytyksen käynnistyminen, kun viime kerralla käynnistettiin niin ei mitään käsitystä siitä miltä se itsestään käynnistyminen tuntuu ja miten kauan haluaa/pystyy olla kotona ja milloin lähteä sairaalaan. Silleen on ihan ensikertalais-olo. Mietin just tuossa, että pitäis kait vähän tutustua ohjeisiin, että oliko se säännöllisiä kipeitä supistuksia 10min välein tunnin ajan (kun eihän se ole kuin 6 supistusta??) vai paljon tiheämmin, kun pitäis lähteä. Melkein nolottaa, etten muista yhtään mitä viimeksi neuvottiin. Ja nyt ei ole neuvolassa tullut synnytys/sairaalaan lähtö edes puheeksi, kai ne olettaa että tokalla kertaa jo tietää.:ashamed:
Vauva on ollut tänään aika hiljainen. Muutamia muljahduksia silloin tällöin. Sais mun puolesta kyllä jatkaa kunnon tanssia synnytykseen asti, jotta ei tarvis miettiä tai laskea liikkeitä. Mites muuten aikaisemmin synnyttäneet, onko teillä muistikuvaa
miten vauva liikkui kun synnytys käynnistyi? Ehtikö niitä liikkeitä tuntemaan kotona kun supistukset alkoi? Mä en muista, että vauva olis yhtään liikkunut synnytyksen aikana, niin että olisin niitä tuntenut. Mutta siis mulla käynnistettiinkin liikkeiden vähyyden takia ja vauvalle laitettiin heti pinni päähän ja siten seurattiin sykkeitä koko synnytys, ei tarvinnut kantaa huolta vauvan voinnista. Nyt vaan mietin, että jos kotona alkaa, niin kai sitä pitäis liikkeitä tuntea...??
carmel 35+2