Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

Tervetuloa uudet ! :)

Jos olen omalla kommentillani aiheuttanut mielipahaa, niin siitä pahoittelut. En enää jaksa selitellä kommenttini tarkoitusta, mutta kenenkään mollaamista en ole sillä ajanut takaa. Nyt en enää jaksa aiheesta keskustella, joten skippaan viestit joissa aihetta käsitellään.

Täällä maha turpoaa iltaa kohden.. väsymys on alkanut helpottamaan :) aurinko tuo paljon voimaa ja täällä anoppilassa onkin mainiot ulkoilumahdollisuudet ja niitä aion nyt pääsiäisen aikaan hyödyntää :)

Oikein ihanaa pääsiäisen aikaa kaikille. :heart:

tipunen8 8+1
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Hyvää pääsiäistä tältäki suunnalta!

Olen hiljaiseloa viettänyt ilmoittautumisen jälkeen, mutta päivittäin olen käynyt juttujanne lukemassa. Onnea siis kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower:

Ja pahoittelut keskenmenon kohdanneille :(

Täällä on välillä ollut aika napakka tunnelma, mutta se kuuluu asiaan, hormonihuuruisista mammoista kun on kyse ;)

Omanapailen nyt hieman. Tässä syy miksi tulin taas pitkän tauon jälkeen kirjottamaan: Onko muilla laskenut paino plussaamisen jälkeen?
Ite aloin viikko plussasta oksentamaan aamuisin, mutta silti sain päivisin syötyä mielestäni ihan hyvin. VAIN YHTENÄ PÄIVÄNÄ mikään ruoka ei pysynyt sisällä, mutta silti painoni on laskenut huomattavasti! Olen 176 cm pitkä ja ennen painoin 69kg, eli olin/olen normaalipainoinen. (painoindeksi 22,3). Nyt, kun viikkoja on kertynyt 8+3, painan enää 63kg. (painoindeksi 20) Kuusi kiloa tippunut täysin huomaamatta!

Mitä mieltä olette? Aiheuttaako noin raju painon putoaminen haittaa sikiölle?
 
Olen se yksi keskenmenon saanut ja jatkanut elämää positiivisin mielin.
Jatkakaa teki ihmeessä ja nauttikaa raskaudestanne,olette varmasti sen ansainnut.
Väittely keskenmenosta varmasti ei auta ketään,ei raskaana olevia eikä keskenmenon saaneita.
Ihanaa pääsiäisen aikaa kaikille :)
 
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja tiunti
Uudet Tervetuloa!

Kuume olisi hyvä pitää alle 38/38,5C ja panadoli tai vastaava valmiste suositelluin kuumelääke. Burana on loppuraskaudesta vaarallinen, koska saattaa sulkea sikiöltä/vauvalta valtimon enennaikaisesti..muistaakseni.

Painonlasku siitä ei kannata olla huolissaan, sillä vauva saa kyllä kaikki tarvittavat ravinteet. Äidin keho toimii silläviissiin erikoisesti, että se jättää äidin kakkoseksi näissä ravintoasioissa. Se on yksi syy, miksi on tärkeää syödä terveellisesti :) Tottakai asia on sitten eri, jos kyseessä on anoreksia tai sairaalloinen laihuus.

Piti mun muihinkin kommentoida, mutta ei kerkeäkkään, joten totean vaan, että musta on tulossa ihan järkyttävä pirttihirmu...käy perhettä sääliksi, kun mamma joka ei pahemmin stressaile pölypalleroista tai muustakaan tekee täällä listoja, joista jokainen saa valita päivittäisen työnsä...ja vetää pultit, jos kukaan kehtaa sanoa yhtään arvosteluksi vivahtavaa asiasta :D

J&J 5+3
 
jn
Onnittelut plussasta Twinflower ja Starhope! Kiva löytää täältä muitakin +30v. odottajia, joilla ensimmäinen tulossa :) Myös VU ja N on meillä Twinflowerin kanssa samoihin aikoihin, innolla odotellaan mitä sieltä kuuluu. Ja ties vaikka tavataan marraskuussa TAYSissa :D

Meillä miehen kanssa yritystä takana 7 kk ennen plussausta - juuri oltiin haettu lähetteet tarkempiin tutkimuksiin, kun plussa sitten ilmestyikin testiin viime viikolla... eli toiveena nyt ettei tarvisi tutkiakaan asiaa enää tarkemmin. Nyt kyllä sitten vaan jännittää, että kaikki lähtisi hyvin käyntiin ja pääsisi nauttimaan kesästä masun kanssa :heart:


jn 5+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Twinflower ja pupup
Tervetuloa kovasti uusille!! :)

Lisään vielä, että vaikken sitä omaa mahdollista keskenmenoa niin jännitä/ pelkääkään etukäteen, ei se silti haittaa, vaikka siitä puhuttaisiin :) näinhän se on, että erilaisia ollaan ja jokainen voi itse valita mitä täältä lukee.

Mulle on tullut nyt myös niitä alavatsatuntoja, aiemmin on ollut tosi vähän, ihan viime päivinä vasta "jotain" jomottelua/ painoa/ nipistelyä. Innolla otan kyllä vastaan.

Rinnoista unohdin tuonne aiemmin kirjoittaa, mulla on myös kasvanut yli kaikista "tavallisista" rintsikoista ja topit, jotka aiemmin oli sellaisia ei-niin-tukevia on nyt just ja just sopivia. Pitäisi mennä ostoksille, kun saisi aikaiseksi ja raaskisi. Haluan sellaisia/ sellaiset oikeasti tukevat, ettei tissit sentään olis syy sille, ettei halua juosta tai ratsastaa harjoitusravia ;)

Tiunti 6 + 6
 
Ensinnäkin Vauvaunelmia, mukavaa pääsiäistä sullekin. :)

Ana94, juu älä ole huolissasi, kyllä se pikkuinen tarvitsemansa sulta ottaa. ;)
Kunhan itsestäsi pidät hyvän huolen, niin pienikin voi hyvin. :)

Itsekin tuossa ilahtunut siitä, että odottajissa on hyvinkin monta 30+ vuotiasta. Esikoisen sain 34 v.
 
  • Tykkää
Reactions: Twinflower ja jn
Tervetuloa lämpimästi uusille! :wave:

Just onnea ultrakuulumisista! :heart:

Mie sitten otin oikein kunnon ilmalennon tänään salin pihalla ja päräytin pyllylleni. Oli sellainen oikein super liukas jäinen kohta joka oli muovautunut vielä pyöreän malliseksi, siinä oven edessä.. Nyt vähän arveluttaa että toivottavasti ei aiheutunut pienelle mitään, vaikkakin hyvässä turvassahan sen pitäisi olla siellä omassa pussukassaan veden keskellä. Vai mitä tuumii muut? Toistaiseksi ei ainakaan mitään kipuja ja toivottavasti ei tulekaan!

Ihana tuo auringon paiste, voi ettien että! :heart:

Vakuumi pakattua lohta saa ymmärrykseni mukaan syödä huolellisesti kypsennettynä.

Niinu & itiö 6+5
 
Niinu86: jos et saanut iskua vatsaan, en olisi huolissani. Kysyisin muilta mielipidettä: onko syytä olla huolissaan, jos tissituntemukset (kipu, rintojen raskaus) lievittyvät selvästi viikolla 6? Muissa raskausoireissa ei muutosta. Tähän asti tissituntemukset olivat huomattavia.
 
Terve!

Iästä ai kauheeta, kun mä olen miettinyt useesti, että oonko liian vanha tähän viidenteen :LOL: Vannotin joskus aikoinaan kaverin ampumaan mut, jos meinaan kolmikymppisenä vauvoja tehdä ja itse vannoi kanssa, että ei enää niin vanhana. Ikäväkyllä hän ei lapsia voi saada, vaikka mielellään olisi sen iltatähden sitten tehnyt :(

Hankinnoista en nyt kerkeä katsomaan, kuka se oli joka puhui vaunujen hankkimisesta? Susimieli? Itsellä samansuuntaiset ajatukset. Nuorimmalle ostin huutonetistä (saksasta) uudet vaunut, mutta tavarakori on hankala ja noi ilmakumipyörät on helvetistä. Niin vannoin, etten sellaisia osta. No nyt en osta! Eli heti kun mieleiset vastaan tulee, niin ostan uudet (käytetyt) yhdistelmät, joissa voin tuota nuorinta vielä kuljettaa.

).( Ostin tänään kahdet käytetyt mammahousut ja voi jee, että olen niin häpi. 18€ köyhdyin yhteensä ja farkut istuu kuin hansikas päällä ja ovat niin mun oloiset, että tekis mieli vetää päälle jo nyt :) Ja varmaan tuleekin käytettyä niitä, kun ovat juustiinsa eikä melkein sopivat. Toiset soveltuvat hyvin loppuraskauteen. Ja sitten on vyö jolla voin "suurentaa" jo olemassa olevia housuja. Mulla kun ei koskaan ole oikein mammavaatteita ollut ja olen kulkenut niissä, mitä päälleni olen saanut vedettyä :D ja ei ole hirveän hehkee fiilsi ollut. Lupasin itselleni viimoisen synnyttyä, että jos enää ikinä olen raskaana, aion hehkua, niinkuin muutkin, enkä näyttää variksen pelättimeltä. Ja koska en ole ikinä mitenkään tykännyt olla raskaana, niin aion hemmotella tämän viimoisen lapsen aikana itseni piloille :p Mutta nyt saunaan!

Joosukka ja Joku 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli ja tiunti
Ihanaa pääsiäistä kaikille marrasmammoille ja paljon onnea uusille!!

Oon käynyt päivittäin lueskelemassa juttujanne, mutta en oo tällä kännykällä saanut aikaiseksi kirjoittaa. Tabletti ois kiva.

Ihanaa kun joillakin alkaa jo masut näkyä! Itsellä on kanssa hurjaa turvotusta vaikka niin alussa ollaankin.
Rinnat on myös niin arat, että mahallaan oleminen kirpaisee.
Jos nyt jatketaan tätä omanapailua, niin väsymys iskee päivisin niin että tänäänkin nukuin 3h päikkärit... Nyt on sit ihan töttöröö olo ja pitäis jaksaa lähteä kavereiden kanssa ulos illemmalla, autoillen tietenkin :)

Tuo minun laskettuaika varmaan heittää parilla päivällä, kun jostain laskurista sen vaan nappasin.
Mutta tarkentelen sitä sitten myöhemmin. Neuvolaankin on vielä aikaa.. VU kuitenkin onneksi lähestyy kovaa vauhtia.

Vauvauutisesta tekisi jo mieli kertoa, mutta odotellaan vielä muutama viikko :)

Mutta nyt skarppaan täältä sohvan pohjalta ja alan valmistautua iltaan!

-Miina ja masuasukki 5+6 (huomenna poksuu viikot! :))
 
Viimeksi muokattu:
Ohoh, olin kokonaan unohtanut kun esikoisen aikaan mua huimasi, kerran piti puiston penkille heittää pitkälleen odottamaan että meni ohi. Nytpä meinasi lähteä jalat alta, ehdin just istahtaa penkille etten kaatunut.
Että on vaikea olla paljastumatta :D Mahakin pullottaa tässä illalla niin kauheena että pitää varmaan mennä nukkuun esikoisen kanssa ettei kukaan hoksaa tätä pötsiä. Sitä paitsi väsyttää ihan hirveesti :D

Susimieli ja kuopus 5+6
 
jn, aikas samat aikataulut meillä tosiaan :) jännää ja tosi mukavaa! Joo ja aika huvittavaa olisi, jos viereisissä huoneissa äherettäisiin vauvoja maailmaan marraskuussa :D

Niinu86, mäkin vedin liiraukset pyörällä tänään jäisessä kurvissa ja lopulta siis kaaduin : / Ihan samoja asioita heti mietin, kun sinäkin, että käviköhän nyt jotain pikkuiselle. Onneksi vauhti oli olematon ja mitään suurta tärähdystä ei tullut, kun se oli tosiaan sellainen liiraus, jossa ainoastaan polvi sai osuman. Olisin silti mieluummin jättänyt tuonkin kokemuksen väliin. Toivotaan, että me molemmat selvittiin säikähdyksellä :hug:

Anna_bella, en osaa oikein tuohon tissikipuasiaan sanoa muuta, kun uskoisin, että kaikki on ihan kunnossa, kun kuitenkin muitakin oireita on. Mulla on tosiaan vain yksi aikaisempi kokemus raskaudesta ja silloin KAIKKI oireet hävisivät viikkoa ennen vuodon alkamista. Mielelläni kuulisin myös kokemuksia niiltä, joilla on yksi tai useampi onnistunut raskaus takana. Olen itsekin miettinyt juuri tuota tissikipuasiaa ja sitä, jatkuuko kipu koko raskauden vai loppuuko se jossain vaiheessa?

Joosukka, joo, eihän tässä nyt vanhoja vielä olla…:D

ON: Mun piti tänään kertoa vanhemmilleni tästä raskaudesta, mutta en sitten pystynytkään :ashamed: Taidan odotella sinne ultraan asti ja vasta sitten kertoa…

Twinflower 5+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jn
Mä voisin ottaa osan tuosta Joosukan ja muiden pirteydestä. Olen maannut sängyn pohjilla kohta viikon ja odotan vaan sitä energistä vaihetta raskaudesta. Vai onko se niin, että aika kultaa muistot, en nimittäin muista että olisin aikaisimmissa raskauksissa voinut huonosti ja ollut näin väsynyt. Kiva että täällä on pirteää porukkaa, saa siitä itsekin voimia!

Rinnat on mullakin kasvaneet ja vatsa pömpöttää :)

Meille tämä neljäs on viimeinen. Omat opiskelut on loppusuoralla, ja tuntuu ihanalta että kerrankin voi vaan nauttia vauvasta, eikä tarvitse olla nenä kiinni kirjassa koko ajan. Nyt olen vielä hetken hoitovapaalla, mutta sitten palaan kohta töihin kun kuopus täyttää kolme.

Hyvää pääsiäistä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti
Miramei,kyllä ne äidit vaan tietää, yllättävän paljon ja aavistelee asioita. :)

Twinflower, nyt on kyllä aivan törkeän liukkaita kohtia :O Mulla sattui sellainen kohta, että siinä jään päällä oli vettä ja viimeiseen asti rimpuilin etten kaatuisi mutta ei mitään mahdollisuuksia pysyä pystyssä. Mulla kyllä tärähti ihan kunnolla hanuri maahan, mutta onneksi ei ole ilmennyt mitään kipuja, en usko että on syytä huoleen.

Tillinäiti, onpas hyvä tilanne sinulla jos saat opinnot kasaan ennen vauvaa. Minulla nimittäin sattuisi opinnäytetyön kirjoitus juurikin keväälle. Ei mahda mitään pitää yrittää tehdä sen mitä kykenee ja jokatapauksessa varmasti valmistuminen venyy vähintäänkin seuraavalle syksylle.

Onko täällä muita opiskelijoita kuin minä? Jos niin missä vaiheessa opintoja olette?

Mie sain nukuttua (entisen ajan mukaan) klo 22-7. Nyt on yllättävän virkeä olo, mutta tajusin aamulla kun herätessä vielä väsytti, että ilmeisesti mulla on unen tarve lisääntynyt. Eli loistava yhdistelmä kun valonmäärä lisääntyy enkä saa nukuttua ja sitten kuitenkin tarviis unta enemmän.
Täällä on possusteltu letuilla ja pizzalla ja ties millä, nyt alkaa ällöttää ja riittää kyllä vähäksi aikaa herkuttelut (kunhan jääkaapissa oleva suklaalevy on ensin tuhottu loppuun ;) )

Niinu & itiö 6+6
 
Viimeksi muokattu:
^ja mä just eilen mietin, että jos mun nännit on näin kipeet vielä marraskuussa niin imettämisen täytyy varmasti olla todella miellyttävää... :O

Mä opiskelen myös AMK:ssa työn ohessa, aloitin vasta tammikuussa. Luultavimmin saan tehtyä opinnot kolmeen vuoteen (työkokemusta,aiemmat opinnot) ja toivon kovasti, että olen saanut 1/ 3 valmiiksi jouluna.

Vauva syntyy tuon koulun suhteen hyvään aikaan, koska ehtinen tehdä syksyn harjoittelut hiukan aikaistettuna alta pois. Optimistina ajattelen myös, että saisin vauvasta huolimatta tehtyä osan / kaikki kevään koulujutut :) mutta sittenhän sen näkee. Äitiyslomalta voi myös aika jouhevästi jatkaa opintovapaalle. Täytyykin jutella opon kanssa miten nää selvitellään :)

Tiunti 7+0
 
Mulla on opiskelupaikka, mutta opinnot ei kyllä etene mainittavasti, kun kokopäivätyö vie kaiken energian. Ja energiasta tuli mieleen, ettei sitä kyllä ole YHTÄÄN mihinkään :/ Oon niin käsittämättömän väsynyt aamusta iltaan, että tuntuu kun ois valvonut vuoden putkeen...Ja tää väsymys on tosi paljon voimakkaampaa kuin esikoisen odotuksessa, koska tää ei mene nukkumalla ohi. Kai se toisella kolmanneksella väistyy(?)

Muita oireita on edelleen ihana ummetus ja aamulla paha olo, johon tosin aamupala auttaa hyvin. Liikunta on jäänyt ihan pelkän väsymyksen takia. Maha on turvoksissa lähes koko ajan (ei siis laskeudu esim. yön aikana) ja tarkkasilmäinen voisi kyllä päätellä mistä on kyse :D

Millaisia neuvolakäyntejä muilla on ollut? Onko saanut tarpeellista tietoa yms?
 
jn
Mulla kanssa käynnissä opiskelut työn ohessa. Tavoite on ollut saada opinnäyte tehtyä jouluksi. Vaikka nyt tarvii ehkä vähän kiriä ja yrittää saada se valmiiksi jo loka-marraskuussa. Varsinaiset opinnot saan toivottavasti jo nyt keväällä käytyä, ettei tarvitse enää syksyllä istua koululla. Onko muut huomanneet, että vatsa kipeytyisi enemmän silloin, kun joutuu istumaan pitkään paikallaan? Itsestä tuntuu siltä, mutta en tiedä kuvittelenko vain vai onko oikeasti niin. Esimerkiksi töissä ja pitkään autossa istuessa tuntuu siltä että pitäisi välillä päästä pitkäkseen.

jn 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoista sunnuntaihuomenta!

Ihanaa kun täällä on juttu palannut tuttuihin, mukaviin uomiinsa, hyvä homma!

TauTau kyllä se unentarve on todellakin lisääntynyt, ja vaikka näin vapaalla kukunkin hereillä jo aamuyöstä niin on suht helppoa nukahtaa uudelleen ja posottaa johonkin 9-10 asti. Viime yön unet 10h, päikkäreitä olen koittanut välttää kun sitten ei illalla tule uni. Mutta siis myöhäisillan leffaa on turha alkaa katsomaan, meillä mieskin vinosti hymyilee mulle mutta niin me taidetaan nukkua molemmat :)

Kaatumisesta kyllä ne meidän pienet on niin hyvin suojassa vielä että ei taida olla mitään vaaraa vaikka muksahtaisikin. Mä tipuin loppuraskaudessa esikoisesta yksiltä rappusilta suoraan mahalleni/polvilleni, pudotusta reilu metri ja alla kivikko, polvet oli kyllä auki ja sattui s*****asti mutta vaistomaisesti olin sen jättimahani suojannut. Astuin siis vain harhaan pimeässä, eikä sen megapallomahan kanssa kyllä muutenkaan nähnyt mihin astui. Kaikki hyvin kuitenkin :) Toki siinä olisi voinut käydä iso vahinkokin.

Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa! Hienoa että tämä joukkomme vielä kasvaa!

Miramei, mäkin luulin että paljastun kun käytiin mun isän luona, laitoin vielä vähän hölmönä aika tiukan paidan, mutta ei isä ainakaan kommentoinut mitään, vaikka vähän katsoikin. Kai hän luuli että onpas tyttö syönyt hyvin kun on noin pulska! Mulla ei oikeastaan muita sukulaisia olekaan kuin isä, miehen puolelta ei ketään. Ei olla kovin sukurakkaita, ja miehen vanhemmat sekä mun äiti on jo kuolleet. Haikeaa näin esim. pääsiäisenä lukea muiden juttuja kun on sukukokoontumisia ja isolla joukolla popsitaan lammasta.. Nauttikaa siitä, vaikka välillä suku oliskin pahin :)

(.) Paino sinnittelee samoilla grammaluvuilla edelleen mutta olo on kuin sinivalaalla. Turvonnut ja kankea fiilis, ja koko ajan ylensyönyt olo vaikka ei niin söisikään. Se on tietty hyvä juttu että kerralla ei pysty syömään kovin paljoa ettei tuu paha olo, viime raskaudessa kun tuo nälkä oli pohjaton ja olisin voinut syödä koko ajan, mitä vaan. Painokin kyllä nousi sen 30kg mitä yritän nyt välttää ihan todella, oli aika karua..

Rinnat on kipeät juu, varsinkin aamuisin kun hetää niin särkee kunnes saa liivit päälle, mull aon tuo varustus muutenkin aika muhkea niin nyt on kyllä sellaiset vautsivau-melonit että huh! Mies niitä himoitsee mutta kun ne on niin pirun kipeät niin ei voi kun katsella :p

Meillä oli hyvät keskustelut eilen miehen kanssa kaikista asioista mitä tässä tulee tapahtumaan syksyn mittaan, mun työkuvioista ja muusta. Innolla odotan np-ultraa, josko sieltä tulisi niin hyviä uutisia että voisi kertoa töissäkin, haluaisin olla pomolle/firmalle reilu ja kertoa ajoissa, mun sijaisen kouluttamiseen kun tarvitaan aikaa muutama kuukausi.

Ihanaa pääsiäissunnuntaita kaikille marraskuisille, nyt tankataan tätä aurinkoa että jaksetaan taas harmaa arkikin :heart:

Ms. Moneypenny ja taskukenguru 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti ja Aadaz
Tissikipuun voisin sen verran kommentoida, että esikoisen aikaan mulla oli nännit ihan törkeeeeen kipeet. Luin just vanhoja kirjoituksiani, ja siellä luki ettei edes mahallaan pystynyt nukkua kun koski niin kovin. Ei se kipu kyllä loppuun asti kestänyt, oliskohan puoliväliin mennessä helpottanut :) sittenhän ne meni uudestaan aivan törkykipeeks kun piti pumpata maitoa pojalle eka viikko teho-osastolle.. se sattui :D tuli ihan verirakkulat nänneihin jotka sit posahti rikki just pumpatun maidon sekaan. että suututti :(

huimaus kiusaa mullakin, eilen sumeni taas silmissä kun nousin liian nopsaa pojan perään :/ äkkiä piti päästä takas istumaan ettei siihen tippunut. sen jälkeen oli pitkään aika heikko olo. Mulla huimaus selvästi pahenee aina jos viimeruuasta on pidempi aika, ja samoin kun tulee pahoinvointi aalto niin huimaa samalla.. on tää niin ihanaa. Toivon todella että muutaman viikonpäästä helpottaisi kun päästään sinne 12 viikolle :)

Muuten ei mitään ihmeellistä, poika oli perjantaina mummulassa yötä ja voi kauheus mikä riiviö sieltä eilen kotiin haettiin. Oli ihan painajais päivä olla tonkaa kahdestaan kokopäivä. ei enää ikinä kiitos :D

wavee 8+4
 
Sen verran vielä lisäilen repäisykivuista. Kirjoittelin niistä jo eilen/toissapäivänä mutta nyt on kyllä ihan todellisena huolenaiheena. Ihan järkky viiltävä vihlaisu tuntuu jos esim. nousee nopeasti ylös, nauraa yhtäkkiä kovin, aivastaa tai yskii. Tuntuu että koko kohtu irtoaa kiinnikkeistään, ihan pistää kaksinkerroin kun niin repäisee. Helpottaa kyllä heti ja jää hetkeksi jomottelemaan, sitten häipyy. Hassu juttu, voiskos joku toinen aiemmin synnyttänyt muistella kokemuksiaan ekassa ja myöhemmissä raskauksissa, onko tämä ihan tavallista? Mulla tuo alamassu on sektion takia kertaalleen leikattu ja kursittu kokoon eli sielläkin saattaa siis olla kiinnikettä jos jonkinlaista. Hämmentävää vaan kun mielestäni noin kova kipu ei voi olla "hyväksi".
*muoks kamalat kirjoitusvirhut :)
 
Viimeksi muokattu:
Repäisykivut on ihan normaaleja ja vaihtelee raskauksittain. Näin ainakin itselläni on ollut. Ennen plussaa tässäkin raskaudessa on muutaman kerran repässyt ihan nätisti, kun olen nousuut liian nopeasti ylös tms. Onneksi nyt ei oo ollut :)

J&J 5+4
 
Moi vaan kaikille :wave:

Täällä kans opiskelija. Omat opinnot teknillisesä on vasta alkusuoralla. Oon aatellu ens syksynä käydä ekan jakson joka loppuuki sopivasti lokakuusa. Sit jään äitiyslomalle ja oon vaavin kans ainaki seuraavan kevään kotona ja nautin vaan äitinä olosta :) Että kouluun palaan näillä suunnitelmilla vasta syksyllä.

TauTau mulla on kans yhtä paha väsymys :/ niinku ei olis viikkoon nukkunu.

Noita repäisykipuja mulle ei vielä ookkaan ilmaantunu mutta silmisä menee kyllä ajoittai mustaks.

Pikkuinen masusa 7+5
 
ruuasta paha olo yllätti aamulla vaikka monta päivää ollut sellanen olotila et voi syödä melkeen mitä vaan. Nyt ei taas aamulla uponnut mikään. Ja yöllä heräsin tissikipuun, kun makasin niiden päällä.. Välillä on ollut tissitkin vähemmän kipeänä ja nyt taas särkee. Ja ihana ravata kaksi kertaa yöllä vessassa :D eli oireita taas on, vaikka välillä hellittikin!

dopplerista ostin kun halvalla sain kaverilta.. Kohtuudella aion käyttää. Vielä en ole kokeillut.

Miramei 9+1
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti ja susupala

Yhteistyössä