Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

Moikka taas. Jotenkin vähän tulee nyt kirjoiteltua tänne kun tuntuu että mitään ei tapahdu. Mulla on jo 11+2 eikä ultra-aikaa ole vieläkään edes ilmoitettu mulle. Minneköhän asti ne sitä aikoo venyttää... Ei mulla muuten kiire oliskaan, mutta kun ei tosiaan ole mitään varmuutta näistä viikoista. Ettei käy sit niin että oho tää onkin nyt jo niin pitkällä ettei saada enää otettua tätä :|

Toivottavasti ms.moneypennyn vuoto loppui!

Painosta en aio ressata, mulla tulee se 18-23kg tein mitä tahansa. Laihdutellaan sitten taas joskus. On ne jollain aikavälillä lähteneet aina ennenkin =) Onneksi mun terkka ei ole siinä asiassa mikään nipo, se tietää että mä tiedän. Pystyn kuitenkin vielä liikkumaan, juoksen 5km lenkkejä, ja lopussa kun liikkuminen ihan väkisin vähenee, paino myös väistämättä nousee. Mut näin se menee, eikä haittaa!

uusis 11+2
 
Tervetuloa taas uusille! :)

Tänään tuli postista kotidoppleri :) ja tietysti meni heti kokeiluun, ei kuultu piiitkän ettimisen jälkeen sydänääniä :( kaikkea muuta hälinää vaan.. ihan kun ois myrsky mahassa.

Te joilla on Doppleri! Mistä kohtaa ootte sydänäänet kuullu? Yhdessä kohtaa tuossa alhaalla vasemmalla oli kauhian kova meteli että jotakin siellä tapahtus mutta ei sydänääniä kuultu..
Pitää kerätä rakko täyteen ja kokeilla illalla uudestaan.

Shalley ja itiö 9+5
 
jn
Iiiiiik, meillä oli äsken VU ja siellä se oli, pikku möykkynen, sykkeet ja kaikki ja voi että :heart: mieli on niin sekaisin etten taida saada mitään järkevää kirjoitettua :)

Mulla kun ei ole kauheasti ollut mitään oireita, niin pelkäsin, että kaikki ei olisi hyvin, mutta lääkäri sanoi kyllä kaiken näyttävän oikeinkin normaalilta ja hyvältä ja halasi meitä vielä lopuksi, kun halusi onnitella. ihana :heart:

viikotkin varmistui siellä 7+4 ja LA 28.11. voisi päivittää, eli pari päivää pidemmällä olen kuin mitä itse laskeskelin.

keskiviikkona on neuvola-aika ja siellä sitten selviää taas lisää. jännittävää tämä elämä ;)


jn & möykkynen 7+4
 
Iltasta Mammat! :)

Tervetuloa PallukkaAllu! :wave:

Jn, Onnea ultrasta! =)

Tänään on sitten ollut enempi neuvolakäyntejä. Ja huomenna neuvoloiden lisäksi hurja määrä ultria. Toivotan kaikille onnea huomiselle! =)

Tänään on ollut todella hiljainen päivä, kun ei Kittanakaan ole kotona, ja mies iltavuorossa. Suorastaan häiritsevän hiljaista. Toisaalta pitäis osata nauttia hetken vapaudesta, mut kun ei osaa.


Ms.Moneypenny kuinka voit?

murri76 11+0
 
Viimeksi muokattu:
Moikka taas kaikki ja tervetuloa PallukkaAllu!

Ms. Moneypenny mä niin toivon, että on harmitonta!!! ystäväni, joka on terveydenhoitaja sanoi että on todella yleistä vuotaminen ja hänellä itselläänkin oli ollut toisessa raskaudessa jopa niin paljon, että oli ajatellut, että kesken menee. Ei ollut mennyt!

En ole jaksanut kirjoitella tai ylipäänsä juuri tuijotella tietokoneen näyttöä lähiaikoina :p lukemassa olen kuitenkin käynyt melkein joka päivä.

Mun mies kosi mua viime viikolla!! ja tänään oli eka neuvola. "Neuvolantäti" oli oikeen kiva ja järkevä :heart: ja mieskin piti vapaata töistä ja tuli mukaan.

Neuvolan laskettu aika on 17.11 kun taas mun oma laskema 18.11 päivitellään tuo sitten np-ultran jälkeen jos siellä johonkin suuntaan muutosta tulee. Epäilen kyllä ettei tule.

Sydänääniä kokeiltiin kuunnella neuvolassa, täti sanoi kyllä että ei saa sitten pettyä, jos ei kuulu, mutta voidaan koittaa kun olen hoikka. Tunnusteli vähän ja sanoi, että kohtu on hyvin kasvanut :) mutta sydänäänet eivät suostuneet kuuluviin. Epäili myös, että istukka saattaa olla "edessä" kun kaiut on sellaiset. Lupasi että jos haluan erikseen tulla vielä kuulemaan niitä sydänääniä vähän myöhemmin saan varata aikaa! mä olen tosi onnellinen tuosta neuvolasta ja meidän terkasta.

Kävin vielä illalla lindexillä ostamassa neuleen ja yhden isomman urheilutopin lisää. Onnistuin vielä vastustamaan kiusausta kerätä lastenvaateosastolta tarrasukkia ja muita ihania ;)

Tiunti 9+1
 
Heippa! Kovasti olette kuulumisia kyselleet, kiitos kaikille!

Yö meni ihan hyvin ja pitkä päivä töissäkin ihan normaalisti. Töissä en paljon ehtinyt asiaa miettiä, eikä vatsassakaan tuntunut sen kummempia.

Mutta kyllä se perhanan vuoto jatkuu.. :( Ei tuu punaista, mutta vuotaa kuitenkin, nyt illalla taas enemmän. Ja oksettaa enemmän kuin koskaan :x

Nyt vaan odotellaan mitä tapahtuu.

Ms. Moneypenny 10+6
 
Tervetuloa PallukkaAllu ja onnea Tiunti ja jn! Ms. Moneypenny, mitä kuuluu?

Mulla oli tänään eka neuvola. Käynti vastasi aika pitkälti odotuksiani. Terkkari oli minua nuorempi nainen, joka oli ihan asiallinen ja mukava - eikä onneksi tuomitseva tai liian hallitseva persoona, mikä olisi kaikkein pahinta - , mutta hoiti homman liukuhihnamaisesti (jakoi esitteet, antoi tiedot tulevista tutkimuksista jne). Vähän yritti kysellä esim. parisuhdehistoriasta mieheni kanssa ja muuta pientä, mutta ei tullut sellaista tunnetta, että olisin halunnut hänelle mistään enempää avautua. Ainoa kysymykseni oli, onko siitä voinut olla haittaa, että 7 päivää hedelmöityksen jälkeen olin alkamassa olevasta raskaudestani tietämättä hammaslääkärissä, jossa tehtiin pieni röntgenkuvaus tuolissa. Hän vastasi kuin kirjasta lukien "vaikutuksia ei tiedetä, suositellaan, ettei tehtäisi..." Kai minä jo suositukset tiedän kun asiasta tajusin kysyäkin - kaipasin vaan jotain tietoa esim. säteilymääristä tai riskeistä. Soitin sitten järkyttyneenä hammashoitolaan ja sieltä ihana täti kertoi, että tuollaisen röntgenin säteilymäärä vastaa kahden tunnin oleilua ulkoilmassa. No niin, tämä tästä avautumisesta!

Nyt olen muuten sitten saanut kuulla ensimmäiset hieman tökeröt kommentit raskaudestani, omalta siskoltani, joka on rakas, mutta vähän ajattelematon.. :D "Oliks toi ihan suunniteltu raskaus?" "Ooksä nyt varma, että tiedät, mihin soppaan lusikkas työnsit?" (kysymys miehelleni) "Oishan se kiva, jos se olis poika, niin isäkin sais ekan pojan lapsenlapseksi." Ehheheh.. Mieli teki vastata "ei tietenkään, emme kolmekymppisinä vielä osaa käyttää ehkäisyä, ja lupaan pyhästi toimittaa teille nimenomaan pojan."

PS. Mulle voi päivittää: Neuvolalääkäri 16.5.
 
Viimeksi muokattu:
Neuvola takana :) yllätykseksi pääsin ultraanki samalla oli kyl tosi mukava yllätys ku pääsi taas näkeen pikkusen <3 siellä kaikki niinku piti, kovasti liikku ja heilutteli käsiä :) neuvolatätiki oli mukava. Ens viikolla sit meen labraan viemään näytteen ja käyn kokeissa. 13.5 terveydenhoitaja ja neuvolalääkäri. Oli kyllä ihan mahtava päivä:)
Pahoinvointi ja ällötys on saapunut taas kylään, töissä ei ollu kaukana et oksu lentää. Taas jäin kiinni yhdelle kaverille raskaudesta.
 
Paljon onnea tiunti!:heart:

Pakko oli tulla vielä päivittelemään taas tätä mun mahaa. Kuljen nykyään iltaisin isossa villatakissa ettei meidän teinit vielä huomaisi, mutta äsken vessassa oli pakko heittää se hetkeksi kun on niin kuuma, ja siinä sitten peilistä näin jonkun tukevasti raskaana olevan naisen :D Päivisin näytän vaan siltä että on maistunut burgerit ja muut herkut, mutta näin iltaisin toi on jo ihan älytön pallo. Oikeasti monella ei ole vielä puolivälissäkään tommosta... Mä niin haluisin jo sinne ultraan että vois kertoa kaikille, koska ei tota oikeesti voi enää pitkään piilotella, ei sitten mitenkään. Meidän 5v kysyi taas tänään että onko siellä vauva, nooo, ehkä on, ehkä ei...? :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Mannaa
paljon onnee tiunti! :)

täälä on ollu puhetta siittä mistä kohtaa dopplerilla on kuulunu sydänäänet. mulla on kuulunu joka kerta eri kohdasta :) 10. viikolla pikkunen alkaa liikkua nii varmaa sen takia. joka kerta on kyllä ollu lähellä bikinirajaa ja muu mekkala kyllä helposti meinaa peittää sydänäänet.

onneks mun ei oo tehny mieli heseltä mitää ku siä ois si tullu kans käytyä jos se ois ollu ainut mikä ois maistunu :D kerran teki mieli juustohampparia mut si ku otin juustoaterian ja aloin syömää ranskalaisia joita ei tehnykkä yhtää mieli ni si ei enää maistunu se hampparikaa.
tänää on ollu taas niin huono olo. nytki tuntuu siltä et pian on mentävä oksulle :x pelkästää mandariini ja näkkärit on menny. aamulla söin riisifrutin mut se tuli pian ylös. mulla on ollu himo noihin riisifrutteihi mut ei oo enää aamun jälkee. joku sunnuntai mies joutu lähtee hakee niitä mulle abc:lta yheltä yöllä, kaikkeen se on kans joutunu raskausaikana :LOL:

Pikkuinen masusa 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: Shalley
Huomenta!

PallukkaAllu tervetuloa ja onnea tupla odotuksesta :)

jn onnea hyvistä ultra uutisista :)

Tiunti onnea :flower: Saiko mies yllätettyä vai aavistelitko?

Tosi monella on ultra neuvolassa, meillä ei semmosia näkyny : /

Miramei mulle saa laittaa N 17.5

Tänään saakin monen ultra ja neuvola kuulumisia odotella :)

Eilen illasta oli ihan kamala olo :x En voinnu liikkua, muuten jyskäs päätä tai tuntu et laatta lentäs. Koska tää loppuu oikeen? Mä valitan jo nyt :D Kaikki muuten ok, mut tää etova olo on perseestä! Voimia niille ketkä oksentaa!

Huomasin muuten et pojan aikaan vu-ultran ja np-ultran LA ero oli 5päivää, aika iso heitto. Saa nähä heittääkö nyt!?

KyyneltenHymy 11+4
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos osanotosta, kyllä tää tästä, jossain vaiheessa.

Eli löytyi 6+jotain vastaava alkio eli aivan liian pieni ja ei sykettä, nyt vain odottelen soittoa sairaalasta. Lähete lähti heti, lääkärin mukaan toimivat näissä tapauksissa nopeasti.

Mulla oli kyllä alunperinkin aika epäuskoinen olo tämän homman suhteen, kun oireita tosiaan niin vähän ja muutenkin joku outo paha aavistus, ja painajaisiakin näin pariin otteeseen.

Onneksi kävin tuossa VU:ssa, ihan kamalaa, jos vielä reilun kuukauden olisin kärvistellyt epätietoisuudessa ja vasta np:ssa asia olisi paljastunut. Lääkäri nimittäin totesi, että olisi saattanut vielä hyvinkin mennä useita viikkoja, ilman että vuotaisi pois.

Siitäkin hiukan aavistelin, ettei kaikki ole kohdallaan, kun tein sen digin joskus vkolla 5, niin kun piti musta näyttää jo 3+, niin näyttikin vain 2-3vkoa.

Itkettää ja surettaa kyllä, mutta olen kiitollinen siitä, että tämä tapahtui nyt eikä sitten isommilla viikoilla, nythän annoin itselleni luvan, että iloita saa vasta VU:n jälkeen.

Hyvää jatkoa teille muille, toivon vilpittömästi, ettei kukaan muu joutuisi enää saamaan surullisia uutisia.
 
Voi Ollakovai...? :( :hug:

NP:stä kotiuduttu. Anteeksi Miramei, että vaivaan, mut uskottava se on, Laskureiden, neuvolan ja nyt ultran mukaan LA 2.11. Eli olen 11+3 viikolla. Eli pikkuisen koko vastasi juurikin 11+3. Olen onnesta pyöreä. =) ja niin helpottunut.

Kaikki vaikuttaisi olevan hyvin. Pikkuinen oli tutimassa kun häirittiin.

Mun yllätyksekseni kätilö halusi ensin kokeilla masun päältä, ja hienosti näkyi, vaikka mua ilmoittautumisessa kehoitettiin käymään vessassa. Molemmilla tavoilla ultrattiin, ja kaikki mitat saatiin hienosti. CRL-mitta 4,6 cm, ja nt 0,7mm, eli normi. Veriseulan tulokset tulee parin viikon päästä.

Nyt mäkin vaan varron, että muutaman päivän päästä paukkuu 13.viikko. :) Ja tietysti tänään muiden kuulumisia. :)

Onnellinen murri76 11+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ollakkovai..? Olen niin pahoillani. :( Onko siis niin ettei mitenkään ole mahdollista että olisitkin vain pienemmillä viikoilla? Jos testi on näyttänyt vähemmän viikkoja jo alussa, eikö hedelmöitys olisi siis voinut olla vain myöhemmin? Kaikkea kummallista kuitenkin on ihmisille tapahtunut, niin tuli mieleen... Voimia joka tapauksessa, niitä varmasti tarvitaan!
 
tasan viikko ekaan neuvolaan ja ultraan! odottavan aika on pitkä ja tässä kerkiää alkaa hermoilla jo..

Tänään ollut aika oireeton päivä, ei oo yrjöttönyt kun pikkuhetkiä.
Lämmin ruoka tökkii..
Olo on ehkä aavistuksen enerigisempi jo, ehkä kaikista pahin koomaväsymys alkaa helpottaa.

Olen pahoillani suru-uutisen saaneiden puolesta :(

Susimieli ja kuopus 8+2
 
Ollakovai..?, olen niin pahoillani!

Huh, luojan kiitos töissä on mahdollisuus välillä pitää pieniä levähdystaukoja. En tajua miten jaksaisin muuten. Voisin olla sohvan uumenissa alvariinsa, vaikka ennen sellainen turhautti ja kaipasin liikuntaa. Kunnioitukseni kaikille, jotka jaksavat raskaana esim. paimentaa pieniä lapsiaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: uusitunnus

Yhteistyössä