Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Flode, ei huonon olon loppumisen tarvitse tarkoittaa mitään. Onko muita oireita edelleen? Mulla kahdessa ekassa raskaudessa huono olo loppui vähitellen rv12->. Mutta jokainen raskaus on omanlaisensa. Nyt ei ole niin huonoa oloa ollut (ainakaan vielä), muitakin oireita vähemmän. Rinnat ei ole läheskään niin kipeät kuin oli aiemmissa raskauksissa, alavatsavihlaisujakin tullu vähänlaisesti. Toivottavasti kaikki silti hyvin, ei auta kuin toivoa parasta.

Lisäys vielä: neuvola varattu 16.4.
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas!:wave: Tääkin on vähän pitänyt hiljaiseloa, tän kirjoittamisen kanssa. 11kuinen pitää niin liikkeessä, eikä anna rauhassa istua koneella.. :) Sitten tässä on samalla vähän keittiö remppaa yms. joten hommaa kyllä riittäisi.

Täällä myös tuskailtu tuon töissä raskaudesta kertomisen kanssa, Olen vasta palannut takaisin töihin, ja teen lyhennettyä viikkoa. Kovasti siellä jo kyseltiin, että milloinkas alan taas tekemään täysiä työtunteja. Itse kun taas ajattelin että haluan nyt tehdä tätä lyhempää viikkoa siihen asti kun jään taas pois, koska vielä en tuota 11kuista haluisi hoitoon laittaa, ja syksymmällä olen jo niin pitkällä raskaudessa, että ei ole ehkä järkeä lisätä noita työtunteja.

Mulla on tän raskauden kanssa niin oireeton ole, että välillä ihan unohdan että olen raskaana. :D Turvotusta toki löytyy, ja puntarilla kun kävin niin painoa oli tullut kaksi kiloa lisää! Iski kyllä ahistus ton painon kanssa, vaikka normaalipainoinen olenkin.:|

Huomenna olisi ensimmäinen neuvola, ja np ultra on 9.4

shantaram 7+6
 
Tervetuloa taas uudet!

Mulla on niin "hyvä olo" ettei jotenkin meinaa uskoa todeksi koko hommaa. Odottavan aika sinne np-ultraan (mistä ei edes päivää vielä tiedossa) on aika pitkä.. neuvolaankin vielä yli 2 vkoa.
Neuloosi vaivaa ja pieni siivous/ järjestely vimma :) hevosen asioita olen järjestellyt sillä silmällä, että raskaus menee hyvin.

Oireisto vaihtelee, väsyttää, kiukuttaa ja rinnat on välillä tosi kipeet. Iltapainotteisesti pientä alavatsatuntemusta, mutta hyvin vähän. Juon ehkä hiukka normaalia enemmän ja käyn vessassakin toki, mutta mitään suuria himoja tai äklötyksiä ei ole! nyt kun sanoin ton ääneen... :DD
 
Onnea ja tervetuloa kaikille uusille! :wave::flower:

Oma napailen taas tapani mukaan, mutta täällä ollaan tänään kotona on sen verta huono olo ettei töiden teosta tullut mitään olin siis töissä ja kärvistelin ruokkikseen asti, ajattelin että syöminen vähän helppais mutta ei.. Toivotaan että tää menisi tän päivän aikana ohi..
Postista oli tipahtanut aika niskapoimu-ultraan.. :) Elikkä NP 18.4. ja NL 8.5 :)

Tänne on tullut jo joulukuistenkin pino, voi että kun hienoa noin se aika vain menee että jo joulukuisiakin alkaa ilmaantumaan! =) Ja pian saa tehdä jo uuden pinon meillekkin. :heart:

susupala 8+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mielialanvaihteluita kyllä todellakin on, toivottavasti mies jaksaa minua :D Olen normaalia paljon herkempi, eikä ole yhtä huumorintajuinen olo kuin ennen. En tykkää välttämättä esim. jos mieheni vitsailee raskausoireistani, vaikka vitsailu on hänelle hyvin tyypillistä ja hän tarkoittaa sillä pelkkää hyvää.
Lisäksi ajatukseni itse raskaudesta aaltoilevat: välillä euforiaa, välillä taas huoli kaiken sujumisesta hyvin varjostaa liikaakin.

Sukupuolen haluan saada selville mahdollisimman pian. Ihan uteliaisuudesta ja tietääkseni mitä odottaa :) Mies uskoo vauvan olevan poika, itse en osaa arvata.

Töissä kertominen ei hirveästi jännitä minua, koska olen julkisella puolella töissä eikä esimieheni maksa palkkaani enkä siten aiheuta hänelle taloudellista menetystä. Myös sijainen minulle löytynee helposti. Tiedän myös esimieheni olevan lapsirakas. Sen sijaan tulevaisuuden työkuviot jännittävät kyllä, koska olen määräaikaisessa työsuhteessa ja pelkään mahdollisen työttömyyden vaikutuksia etenkin itsetuntoon (työ on aina ollut minulle tärkeää). Olen ajatellut kertoa ehkä siinä vaiheessa, kun maha alkaa selvästi näkyä.
 
Miramei en sitten tiedä oisko täällä joku ultraus ennen varsinaista np-ultraa. Automaattisesti vain oletin, että on np-ultrasta kyse, kun neuvolantäti puhelimessa sanoi, että varataanpa samalla ensimmäinen ultra. Esikoisen kohdalla ei ainakaan neuvola tarjonnut mitään ultria ennen np-ultraa. Nyt käyn kyllä eri neuvolassa kuin silloin..
 
shantaram meillä ultrataan myös neuvolassa.. Mutta onhan tuo liian aikainen vaihe kun eihän sillon saa mitattua niskaturvotusta.. ootko laskenu la:n menkoista vai oviksesta? Jos oot laskenu oviksesta (joka on myöhemmin kuin normaali kp14) ja neuvolan täti menkoista, niin menkkojen mukaanhan saattaa olla pidemmällä laskennallisesti :O Aika kumma..
 
Ultrassa käyty! Pikkuinen löytyi kohdusta ja syke näkyi, viikot heitti muutamalla päivällä. Ainoa pieni murhe oli, että istukka on aivan kohdun suulla. Tiedän, että suurin osa nousee sieltä ylemmäs... mutta toistaiseksi siis paikka ei ole pars mahdollinen. Eiköhän se kuitenkin sieltä vaella kohdun kasvaessa parempaan paikkaan. Pikkuiset käden tyngätkin saatiin näkyviin kuin ultraaja käänteli anturia! Ihanaa! :)
 
Kyllä tuon minun lasketun ajan saa pitää ennallaan. Tämä on kuitenkin hoidoilla saanut alkunsa ja tarkka hedelmöitysaika on tiedossa. Ennemminkin on lääkärillä ollut vaikeuksia mitata noin pientä alkiota ja virhe voi johtua siitä. Mulla ei ole ennenkään laskettua aikaa muutettu minkään ultran perusteella vaikka onkin ollut muutaman päivän heitto. Siirretään myöhemmin jos muissakin ultrissa aika siirtyy. :)

Lumine 7+0
 
Heippa vaan kaikille ja onnea uusille plussanneille!
Käytiin eilen Oulun Gynekossaa varhaisuä:ssä. Viikot varmistui laskujemme mukaan, siis tänään 6+5 ja la 24.11. Sikiön sydänäänet kuului ja näkyi hyvin ja kaikki oli muutoinkin kunnossa, mutta kohtu on melkein puolet normaalia kohtua isompi ja kohtu on ns herttamainen kohtu ja lääkäri suositteli jatkotutkimuksia paikkakuntani keskussairaalassa. Lääkäri sanoi, ettei tästä ole haittaa, eikä tarvi olla huolissaan, koska kohtu oli vain vähän herttamainen, mutta suositteli kontrolleja keskussairaalassa. Tietenkin aloin heti lukemaan netistä tietoa herttakohdusta ja se voi lisätä keskenmenoriskiä. Lääkäri mainitsi meille, että herttakohtu voi aiheuttaa keskosuutta, mutta nytkun tämäkin asia on tiedossa, niin ei huolta eikä hätää. Aivan ihana lääkäri oli Oulun Gynekossa eikä hintakaan paha, 111e Kela- korvauksineen. Oli kyllä hintansa väärtti, kun sai kuulla ja nähdä sydänäänet :heart:
 

Yhteistyössä