Heippa kaikille ja uusille
tervetuloa!
Sona82, toivon todella että on harmitonta ja normaalia, tsemppiä! :hug:
En haluaisi
synnyttää kotona. Hirvittää ajatuskin, kyllä mä haluan ihan perinteisesti sairaalaan missä apu on lähellä tarvittaessa. Esikoinen kuitenkin syntyi kiireellisellä sektiolla eikä kaikki mennyt hyvin, en uskaltaisi.
Paranemisia
wawee! Inha tauti tuo influenssa tai mikälie, meillä jylläs kanssa mutta meni ohi jo.
Saksimisesta en tiedä mitään kun on vain yksi sektio takana.
En pärjäisi ilman pesukonetta Harsot on kanssa tärkeitä, itkuhälytin myös kullanarvoinen. Mikäköhän vielä olis.. Liivinsuojukset oli mulle korvaamattomia.
ON: hyvä olo jatkuu, vatsaa turvottaa ja sellaista kireää painon tunnetta varsinkin autoa ajaessa kun on pakko istua tietyssa asennossa. Rinnat edelleen kipeät, ja jos ei syö niin tulee huono olo. Paino on pysynyt samana, mikä on positiivinen juttu kun ed. kerralla tuli ennen ekaa neuvolaa jo 5kg :ashamed: Se oli se hirveä pahoinvointi ja tupakoinnin lopettaminen..
Tupakanpoltosta oli tuolla aikaisemmin keskustelua. En hyväksy raskaana tupakointia, minusta se on itsekästä. Kaveripiirissäni on monia jotka ovat polttaneet ihan normaalisti koko raskauden, vauvat on olleet pieniä ja nyt on oppimishäiriötä tai ad/hd. En tarkoita että kaikki siitä saisivat jotain selviää haittoja, mutta itse en uskalla ottaa sitä riskiä. Esikoisesta lopetin samantien kun tein plussan, taisin käydä yhden tupakan polttamassa heti kun testin olin tehnyt, siihen loppui. Imetin 1v3kk eli aika pitkään olin ilman. Harmittaa ihan sairaasti että lipsuin pikku hiljaa uudelleen polttamaan. Nyt lopetin myös plussatestiin kertalaakista, eli yli 2 vkoa nyt polttamatta. On ollut todella helppoa vaikka tupakkaa on välilä "ikävä". Fyysisesti on kuitenkin todella helppo olla polttamatta ja olo on hyvä. Poltin noin 10 tupakkaa päivässä.
Tsemppiä teille jotka olette lopettamassa tupakoinnin, kyllä sen kannattaa eikä ole puoliksikaan niin vaikeaa kuin luulisi. Varsinkin kun on hyvä syy, mun lakot ei muuten ole pitänyt kuin max. 2 viikkoa jos olen yrittänyt "muuten vaan".
Tänne on tullut ihan hirveästi tekstiä, puoliinkaan en ehdi/muista kommentoida, mutta hienoja ultrakuulumisia ja ekoja neuvoloita, mahtavaa! Mun pitäis varmaan sitä omaakin neuvolaa varailla pikku hiljaa..
Haluan tietää
sukupuolen etukäteen, esikoinen oli yllätys vaikka mulla olikin tosi vahva poikaolo koko ajan. Poikaa toivon nytkin, vaikka eihän sillä ole väliä. Mies kyllä väitti että nyt se on tyttö, tästä vois jonkun vedonlyönnin kehittää!
Joku jutteli hevosista ja
ratsastamisesta. Itse en ole hevosen selkään raskaana noussut, mutta esim. kipsatun käden kanssa olen kyllä maastoillut :ashamed: Sikiöhän on tosi pitkään hyvin suojassa ja turvassa, varmaan niin kauan uskaltaa hyvillä mielin mennä kun maha ei ole kovin iso. Muistaisin että kaveri lopetti jossain 4kk paikkeilla. Ajaminen pitäisi luonnistua hyvin jos vaan jalka nousee että pääsee kyytiin ja kyydistä pois tarvittaessa ripeästi. Riippuu tietty millaista hepoa ajaa, ja onko treeniä vai harrastusta.
Tarrasukkia kaikille ja hyvää vointia! Mä vetäsin kulhollisen huippuhyvää spagettia, nyt pitää vähän huilia että jaksaa lähteä vielä koirien kanssa lenkille. Toista pitäis vähän treenatakin, nyt kun 2 kertaa viikossa käydään treeneissä niin tarvis varmaan kotonakin jaksaa harjoitella
Ihanaista loppuiltaa ja viikonlopun odotusta!