Päivöötä !
On niin jotenkin helpottavaa jakaa tää alkuraskauden "tuska-aika", joillekin, jotka ovat samassa tilanteessa ja ymmärtävät huolen ja murheen määrän. Äh. Mulla on nyt masennuspäivä.
Menin eilen illalla katselemaan netistä tuota "pieniä potilaita"- sarjaa ja joo, jos ei tämä raskaus mene kesken, niin vähintään lapselle tulee kampurajalat tai syöpä. Oi mahdoton tätä huolta ja murhetta joka vain kasvaa suuressa epätiedossa onko tuolla vatsapeitteiden alla tosiaan elämää ja jos on niin kuinka kauan...
Mies tuossa eilen illalla huomautti että jos en lakkaa jo murehtimasta, meille tulee nettikatko joka kestää sen 9kk, koska ruokin tietojani ihan liikaa netistä löytämillä teksteillä. Jostakin olen taas lukenut tälläisenkin ajatuksen, että jos odottavalla äidillä on sisäinen "tieto" jostain esim. keskenmenosta tmv, se saattaa olla ihan aiheellinen, ihan kuin jotkut äidit sanovat vaan "tunteneensa tulleen raskaaksi.." Tiedä sitten..
Täällä ollaan edelleen oireettomia. Ei siis minkäänlaista oirelistaa lueteltavissa. :snotty:
Niinu Sulla on kyllä tosi inhottava tilanne, toivottavasti saatte asiat selvitettyä parhain päin. :hug:
Alkuraskauden ultrasta Mullakin on se tieto että vain "riski" potilaat (aikaisemmat raskaudet huomioiden, terveydentila ym..) sinne varhaisilla viikoilla pääsevät.. Tiedä sitten mitä neuvolan täti sanoisi jos oikein kertoo huolenaiheensa pienen kohdalla, pääsiskö silloin..
Itse kävin yksityisellä ja kyllä se kallista on, toimistomaksujen ja kela alennuksien jälkeen joku 140e. Ja nyt tiistaina menen vielä uudelleen.. Mulla on onneks työpaikalla hyvä sairaskassa joka korvaa yksityisestä niin hyvin että itselle ei jää kuin muutama kymppi maksettavaa, kerrankin on ollut järkeä liittyä johonkin josta ei siinä kohtaa tiennyt hyötyvänsä..
Onnea kaikille uusille plussanneille ! :wave: