Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

KULTAPIENI89 tervetuloa joukkoon mukaan. Ymmärrän tilanteesi, koska olen itse kokenut saman. Ensimmäisen lapseni la oli 29.10.2000 ja isänsä olin tavannut ensimmäistä kertaa 1.1.2000. Järkytys oli suuri, mutta olin toisaalta myös onnellinen. Päätin,että viikot ja kuukaudet saavat näyttää, otanko siitä yhtälöstä vain lapsen vai sekä miehen että lapsen. Valitsin molemmat. Saman miehen kanssa menin myöhemmin naimisiin.

Ajattele, että tämä lapsi on valinnut sinut äidikseen! Toivon sinulle kovasti tsemppiä. Ehkä vielä osaat iloita raskaudesta ja tunnet sydämessäsi, että näin sen kuuluu ollakin :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: TauTau
Liekö ihan vaan stressi vai muka raskaus oire, kun olen alkanut näköjään heräilemään 05 maissa...Joku taisi mainita raskausajan unettomuuden. Siitä kärsin itsekin esikoisen odotuksessa, etenkin viikot 34--> oli aamuyön valvoskelua viikosta toiseen. Olin kyllä silloin todella stressaantunut muista, kuin raskauteen liittyvistä asioista.

Mun tekisi ihan tosi paljon mieli jo kertoa esikoiselle, mutta koska hän on todella pitkään odottanut sisarusta, en vielä uskalla kertoa...

Kävi muuten hyvä tuuri neuvolan kanssa, kun sain äitiysneuvola-tätiksi saman terveydenhoitajan, joka on lastenneuvolan puolella esikoisen terveydenhoitaja. Tämä ei ole itsestäänselvyys meidän lähimmässä neuvolassa.
 
Tiedättekö muut, joilla on jo lapsi/lapsia, saako toisessa raskaudessa ihan normaalisti lääkäriajat?
Eli 3 lääkäriaikaa yhteensä?
Ja sitten kysyn työssäkäyviltä: miten helposti saatte sovitettua neuvolakäynnit työn puolesta?
Ne pitäisi omassa työssäni (kuten aivan kaikki muukin työterveyteen kuulumaton), osuttaa työajan ulkopuolella. Se on täysi mahdottomuus, kun eihän ne neuvolat ole iltaisin auki :D Tulee siis työtunteihin miinusta joka reissusta.
 
Tääl kans aamuvirkku! :wave: No tänään ehkä oisinkin nukkunu pitempään, mut poika tuli herättämään :)

Mä oon varmaan väärässä, mutta eiks neuvolan kohalla oo joku vapaus käydä siellä työaikaan? Vai oonko kuullu ihan omia jostain?!

Huomenna meillä lähtee poika mummolaan yökylään, Vinkkasin miehelle että on naistenpäivä perjantaina, voisin haluta Amarilloon syömään :p Mies vastas "taasko pitää ostaa niitä saatanan kukkia" :LOL: Koulutus on näköjään menny perille kun muistaa moisen :) Mut ihana käydä syömässä ja saunoa vaikka kahestaan, poika on viimeks uutena vuotena ollu hoidossa ja sitä ennen millon lie. Harvoin viedään minnekkään kun poika menee ajoissa nukkumaan, saadaan illalla laatuaikaa sitten senjälkeen. :)

KyyneltenHymy 5+4 ?!

Viikko ultraan! :whistle:
 
Tänään yllättäen pirteä olo, vaikka aamuyöstä heräsin syöttämään vauvaa enkä meinannu saada unta enää : / Ja tietysti kun saa nukahdettua niin on jo herättävä..

Lääkäriajoista toisessa raskaudessa Minulla ainakin oli ne kolme lääkäriaikaa neuvolassa toisellakin kertaa :) Esikoisen synnytyksestä (imukuppi) johtuen yksi ylimääräinen ultra oli viimeisillä viikoilla, mutta siinä ne ylimääräiset tutkimukset olikin :)

Aivan ihana aurinkoinen päivä ulkona :heart: Kohta siis pihaan leikkimään isomman kanssa samalla kun pienempi nukkuu vaunuissa =) Aurinkoista päivänjatkoa kaikille! :heart:
 
No huh, ihan mielettömästi kirjoituksia, ihanaa!!! Tosin puoliakaan ei muista enää. Minunkin puolesta tervetuloa uusille sekä pahoitteluni surun kohdanneille!

Minulla ei ole vieläkään oireen oiretta, toisaalta kiva, mutta sitten miettii onko jokin vialla? on se kumma kun ei ikinä ole ns. tyytväinen vaikka tiedänkin ettei oireeton raskaus tarkoita yhtään mitään. Oikeesti pitäisi vaan ajatella, että RASKAANA OLLAAN ENNEN KUIN TOISIN TODISTETAAN!!!!

Noista lääkäriajoista.. on kai vähän kuntakohtasia (se mitä vuosi sitten keskusteltiin niin oli eripaikoissa eri käytännöt) ja jos oikein olen ymmärtänyt niin neuvolakäyntejäkään ei olisi niin paljoa toisessa raskaudessa, jossei ole jotain erityistä seurattavaa. Itselle toisaalta mieluummin näin, sillä ykkösraskaudessa olin neuvolassa vain 5 minuuttia kerrallansa, kun ei mitään ongelmia ollut niin tuntui turhauttavalta käydä painoansa mittauttamassa...
Kaupan alan tessissä ainakin on ollut maininta neuvola ja lääkärikäynneistä, jos EI SAA otettua aikaa työajan ulkopuolelle niin silloin on palkallista, kannattaa tsekata oman alan työehtosopimus.

Seksistä, minä voisin varmaan asua tuolla sängyn puolella koko ajan, himot on suuret ( on ne muutenkin) mutta vielä korostuu, ja mies kuitenkin on se joka ei "uskalla" ihan niin usein kun minä vaatisin. Kaipa sillä joku pelko on siitäkin.

Jos sitten taas muuttolaatikoiden kimppuun=)

Nuppusein 5+1
 
Ihania masukuvia tipunen8 ja Shantaram. Mua vaan huvitti mulle kuvien alle arvotut mainokset joissa Shantaramin kuvan alla mainostettiin EasyDiet - Helpoin tie painonpudotukseen ja Tipusella Halvat hotelli Suomessa :D

Voiko maha oikeasti alkaa näkyä jo näin pian? Mä olen aika hoikka ja normaalisti ihan litteämahainen, mutta tänään aamulla vaikka kuinka laihistin niin pikkuruinen ihan kiinteä pömppö siihen tuntui jäävän. Missä vaiheessa teillä lapselliset onkaan alkanut mahat näkymään itsellenne?

Täällä koettu tänään elämän ensimmäiset repäisykivut. Ihanaa, uusia merkkejä raskaudesta. Tämä oireettomuus tosiaan on aika piinaavaa. Onneksi nuo rinnat sentään tuntuu jatkavan kasvua :) Todella kärsimättömänä siis odotellaan varhaisultraa kahden viikon päähän.

Sandaali 4+5
 
  • Tykkää
Reactions: tipunen8 ja flode
Eilen kyllä oli niin mahtavia kasvukipuja tms että oksat pois. Sai töissä ollessa mutkuilla ja kiumurella vaikka miten päin että kärsi olemaan. Lääkäriin ja neuvolaan soitellu koko aamupäivän. Päätin nyt kuitenki mennä illaksi töihin ja jos kipeytyy uudestaan lähden kesken illan pois ja menen päivystykseen.
No just äsken työterveyshoitaja soitti ettei missään nimessä saa menlä töihin, päivystykseen vaan ja jos sieltä eivät kirjota saikkua niin sitte työterveyshuoltoon huomenna aamulla niin ne sitte kirjottaa. Että ei kait se auta kun lähtee.

Ja meillä työehtosopimuksessa on että neuvolat pitää pyrkiä käymään omalla ajalla mutta jos ei mahdollista niin sitte ne on palkallisia työajalla.
 
Tervehdys! :wave:
Plussa pissitty tänä aamuna ja heti innosta piukeena pitää liittyä marraskuisiin :) Esikoisen aikana palstailin myös ja se oli kyllä antoisaa, kun ei jaksa ja viitsi kavereille niin kauheasti hehkuttaa, kun ovat ihan eri elämäntilanteissa kuin minä. Esikoisesta kerrottiin melkein heti lähimmille kavereille ja tuleville isovanhemmille, mutta nyt taidetaan pitää jonkin aikaa salaisuutena mahdollisuuksien mukaan. Salaisuutena pitoa ei ainakaan helpota viikonloppuna olevat juhlat, minne olemme menossa iltaa istumaan. Jotain feikkiä täytyy keksiä ettei heti jäädä kiinni :whistle:

Esikoinen tärppäsi ensimmäisetä kerrasta ja tätä ollaan tehty elokuusta asti. Ikäeroksi tulee 1v10kk.
Olin jo varma ettei meillä tässäkään kierrossa tärpännyt kun mitään oireita ei ole ollut, ja edelliskierroissa olen tuntenut ties mitä oireita :D

hensq...26...LA 17.11...2.lapsi...SEKS

Lueskelen vielä noita vanhempia juttuja niin pääsen teistä paremmin kärryille, ja mitä olette jo ehtineet jorista..

Tarrasukkia kaikille! :heart:
 
Heips. Mulla on la 6.11. Vielä on ajatukset vähän sekaisin, koska poikamme on vasta 6kk :) eli ikäeroa tulee 1v 2kk. Ultrassa jo kävin ja pikkuinen oli siellä missä pitääkin. Niin ja pitää vielä lisätä että kävin ultrassa jo nyt kun raskaustestit näytti niin monta päivää suht haaleeta viivaa.
Kiva huomata, että muillakin tulee olemaan pieniä ikäeroja lastensa kanssa :)

Eli olen 21-vuotta, la 6.11, 2 lapsi ja KOS/NKL


Miini & pikkuinen 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet marraskuiset!! :)

Sandaali: Itse myös hymähtelin noille mainoksille...Oli jotenkin niin hauskoja noiden kuvien yhteydessä :D

Meillä on flunssaa, joten tuntuu ettei nää päivät mene millään eteenpäin, kun ei edes ulkoilemaan pääse :/ Toivoisin vaan, että olis raskaus jo "turvallisilla vesillä", mutta niin varmaan jokainen palstalainen :)
 
Viimeksi muokattu:
Hoh-hoi.. Täällä sitä päivystyksessä ootellaan. Tai ollaan oltu jo puoltoista tuntia. Raskaustestin ottivat verestä niin nyt saadaan sitte varma tieto tästä raskaudesta. :) Kyllä on pitkä aika istua täällä.
 
Voi Viirup toivottavasti kaikki hyvin :heart:

Täällä kans joku ihme pelko hiipi sisuksiin. Kävin hakemassa testejä, mutta en uskalla testata. Pelottaa ettei viiva vahvistukkaan.
No, ehkä parempi ettei testaa enää joka toinen päivä, niin näkeepähän selvästi vahvistuuko viiva.. Tuntuu että kolme päivää ollu samanlainen, niin tänään en sit uskalla testata.. Odotellaan muutama päivä vielä.. :|
 
Uusi ilmoittautuu mukaan!
Täällä näyttää olevan jo mukavasti porukkaa. :) Isompien lasten aikaankin täällä tuli jo palstailtua. Plussatestin tein jo alkuviikosta ja oireita on ollut yli viikon! Pahoinvointia lähinnä ja nyt myös vatsaa turvottaa. Jos kaikki menee kuten aiemmin, raskaus ei kauaa pysy salassa. Ehkä muutaman viikon pystyn piilottelemaan turpoavaa mahaani. :D Jo esikoisesta tuli vieraat ihmiset kyselemään viikolla 12 että koska se syntyy!!!

Kiinalainen kalenteri näyttää päin honkia molempien lasteni kohdalla, joten jos näyttää tämän kolmannenkin väärin, niin sitten tulee tyttö. :)

Tässä vielä tietoja päivitettäväksi listaan:
13.11. / Lumine / 33v / 3. / ?
 
Tervetuloa uusille joukkoon ja onnea :wave:

ViiruP toivotaan että kaikki on hyvin ja arvot hienosti noussu :)

Mua kans alkaa mietityttämään pitääkö munkin testata uudestaan kun kaikki muutkin :D Mutta järki sanoo et viikonpääst on ultra! Oon kyl ihmeen vähän testannu :rolleyes:

tipunen toivotaan et tauti pian helpottas! :)

Ite heräilen tässä päikkäreiltä, nyt on niin pirtee olo :) Pitäs syödä pikkusen välipalaa ja mennä pojan kanssa pihalle, menis nää illat nopeampaa kun iskäkin töissä. Mietin myös et jos tänään tekis viikkosiivouksen, ei huomenna tarvis ennenkun pojan vie hoitoon. Ootan niin huomista :)

KyyneltenHymy 5+4
 
Päivystyksestä kotiuduttu, raskaustesti positiivinen verestä. Huomenna pääsen ultraan. :) Kahtoovat ettei oo kohdunulkopuolinen. Huomenna 4+6, ei siellä varmaan hyvin kummia kyllä vielä näy..

ViiruP&Masuasukki 4+5.
 
On se vahvistunut, mutta onko tarpeeksi :|
Voiko kemiallisessa olla noin vahva viiva? Pelottaa ihan älyttömästi, kun piti mennä lukemaan noita myöhään plussanneiden tarinoita, miten ollu kemiallinen tai sit muuten vaan käyny huonosti.. Pitkät päivät ultraan vielä.. Hohhoi..
Ainut valon pilkahdus tänään, että salaatin jälkeen närästi. Ikinä ei minua närästä, paitsi viime raskaudessa tuossa vko11 kohdalla närästi niin paljon, että sitten piti oksentaa kun muuten ei helpottunut. Toivottavasti siitä ei tarvis kärsiä nyt sen kummemmin..



Lueskelin mieleni parantamiseksi vauvakirjaa minkä ostin jo ajat sitten. Olis kiva päästä täyttelemään. Tuo on kiva, kun se on 18 vuoteen asti, ja joka vuoden kohdalla on sitten tasku, mihin saa laitella todistukset, piirrustukset yms tärkeet säilytettävät. Ei tarvi olla mitään muuta kansiota. Oon hirmu huono muuten säilyttämään mitään, niin, että ne vielä löytyiskin vuosien päästä..

Ja Viirup onnea ultraan. Täytyykin sitten huomenna täällä vartoilla kuulumisia sieltä. Jospa se helpottas tätä omaa malttamattomuutta.. =)
 
Hyvää Iltaa Kaikille!
Äärimmäisen varovaisena ilmoittaudun mukaan tänne. Syy, joulukuinen varhainen keskenmeno.

Onnea Kaikille Plussanneille, ja Tarrasukkia kans. :)

En vielä uskalla iloita, koska on vain kolmen plussan varassa. Ensi viikolla ultra, toivoen toki että kaikki okei.

Minä : 2.11. / murri76 / 36 / 2. / Koks

Niin ja ViiruP: Kaikki positiivinen energia mukaasi ultraan! Uskon että kaikki ok. :)
 
Viimeksi muokattu:
Minnah88 Hienosti on vahvistunut! :) En minä ainakaan murehtisi kun kaverillakin oli niin että ei mitään kovin vahvoja viivoja saanut alkuraskaudessa testeihin ja nyt sillä on la tässä kuussa, että hänellä ainakin on mennyt raskaus hyvin hailuista testin viivoista huolimatta. :) Ja voithan tehdä sen digin että mitä se näyttää.. Tsemppiä sinne! :flower:
Ja tervetuloa ja Onnea kaikille uusille! :wave:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä