Marraskuun masuasukit 2013 *heinäkuussa*

Kyyneltenhymy
Kaukalopussista ja sen koosta riippuu toimiiko myös vaunuissa lämpöpussina.
Makuuhuone-elämästä kyselit kans, mun tekis (niinkuin esikoista odottaessakin) koko ajan mieli ja lisäksi kaikki tuntuu paremmalta raskausaikana. Miestä vähän häiritsee että vauva on "paikalla", eli sitä ei niin ahdista toi mun maha vaan se vauva siellä :D En oikein osaa paremmin selittää. Seksiä on mutta ehkä kerta viikkoon. On se sit molemmista aina mukavaa kun siihen asti päästään.

iso vauvajännitti jotain, meidän esikoinen oli 4235g ja 53 cm ja imukuppihommiksi meni, tällä kertaa ei hirveesti mietitytä vauvan koko, kai sieltä ton jälkeen tulee kaikenkokoiset ulos :D
Esikoinen on poika ja tää tulokas tyttö, saa nähdä vaikuttaako vauvan kokoon.
Mulle ei oi luvattu mitään synnytystapa-arviota vaikka oli imukuppi synnytys, onkohan tää paikkakunta ja neuvola kohtaista?

kamalat raskausvaivat. Mä löysin eilen mun pohkeessa ensimmäisen suonikohjun! Hyi yök!
Muutenkin tuntuu että tässä toisessa raskaudessa on enemmän kaikkea kremppaa, liitoksia jomottaa toisinaan (aika kevyesti ainakin toistaiseksi) ja alapäässä on paineentunne jos on pitkään jalkeilla. Mitähän tää on lopussa?

Hullua ajatella että n. 16 viikkoa enää jäljellä! Kääk kun aika menee nopeaan!
Toisaalta kiva, tässä alkaa olla jo malttamaton tapaamaan pikkuneidin <3
Tenava muistuttelee olemassaolostaan melko napakoin potkuin ja kovalla mylläämisellä monta kertaa päivässä :)

Susimieli ja Pikkusisko 23+4
 
Tirppana83 meil on ainaki Prismassa sellasia kärrejä joissa on kaukalo ja viereen mahtuu toinen sisarus istumaan... On aika kätevät kun kahden pienen kanssa liikkuu :)

Mul on selkä ihan hajalla... Olin eilen työtehtävissä Jonne Aaronin keikalla ;) 3 tuntia jalkojen päällä ja tänään lasten kanssa pitkän kaavan maastolenkki laavulle... Jos tää on jo nyt tätä niin mitä tää on sit ko mennään kk-kaks eteenpäin :/ KÄÄK...

Meillä on vauvalle sellanen toppapuku joka on pussimallia ja käy vaunuissa ja kaukalossa, siinä on vetoketjulliset aukot mistä saa kaukalon vyöt läpi... Ihan kätsy ja sit pari muuta niin normi pukuu ko pussimalliakin :D Ei lopu vermeet kesken...

Onpas kiva huomata että muillakin on isoja vauvoja :D Tosin mun isoin ollu Paaljon isompi ko Susimielen[/B :) 4680 ja 54cm... Nyt haluisin paino arvion ihan vaan periaatteen vuosi... Tiedän et on iso, mut kuitenki ois kiva tietää suuntia... Nähtäväksä jää suostuuko lääkäri lisä ultraan...

Perjantaina oliskin lääkärin neuvola taas vaihteeks ja ens viikolla pitäs raahautua sokerirasitukseen uudelleen :/

Mut nyt unille ni jaksaa töihin aamulla :)

Anskuli&Papu 35+6
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
anskuli 35+6?? :D Täälläkin kyllä toivotaan, että viikkoja ois jo tuon verran.

Täällä on tilattu äitiyspakkaus. Vielä ei ole päätöstä tullut, kun vein vasta viikko sitten raskaustodistuksen kelaan.. Toisaalta, kylläpä tuo kerkiää. Torstaina tai perjantaina mennään hakeen vaunut <3

Johanna onpa kiva kuulla sinusta! Mikä viikko sinulla on ja mitä muuten kuuluu?
Laita vaikka viestiä, ois kiva kuulla tarkemmin :)

Miramei & Sintti 26+6
 
Tirppana meillä on kans prismassa ostoskärryjä jossa on vauvalle se koppa ja vieressä sit tavan istuin. Meillä vaan poika ei mahu siihen enään, tai oikeestaan ei saakkaan istua enään ostoskärryissä painon mukaan, mutta mikään ei oo niin rasittavaa kun lapsi juoksee kaupassa! Joten meillä poika istuu armeijaan asti ostoskärryissä :D

Susimieli en tiä onko se synnytystapa vaan paikkakunta kohtasta, mulla ultraaja sano sillon ru ultrassa et oli vika käynti ja neuvolasta sano että saan mennä jos haluan sit, vaikka mullakin oli imukuppi synnytys vaan 2tunnin ponnistamisen ja väsymyksen takia, ei ahtauden.
Mua ei kyl seksi nappaa yhtään, jos se sit ennen synnytystä kuitenkin jossain vaiheessa :D

anskulillahan viikot pomppas :D

Miramei mulla tuli alle kahessa viikossa pakkaus kun vein todistuksen kelaan :) Itellä ei ollu hoppu sitä saada, mutta silti ravasin taukoamatta postilaatikolla :LOL:

Onko teille tullu päätökset äitiysrahoista?

Ja sitten valitus! Mua väsyttää, närästää, oksettaa, HIKOILUTTAA, selkä temppuilee ja öisin herään ja valvon aina pari tuntia :headwall: Joskos se tästä..

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 26+3
 
Mä taidan olla viimeisten joukossa, kun sain vasta tänään postittua kelan hakemukset. Päivärahoista ei tule tietoa vielä aikoihin, kun haen 6kk:n perusteella ja haluan työnantajan lähettävän mahd.myöhään palkkatiedot. Mutta äitiyspakkausta ois kiva päästä hypistelemään.

Mulla on jotain ihme mielialavaihteluja. Eilen tuntui että aika ei enää riitä kaikkeen, kun on jo kolme lasta, käyn töissä ja koti mullin mallin kylppärirempan jäljiltä. Mies oli aika ihmeissään. En kait ole näin herkkä ollut aiemmin, nyt tuntuu välillä että itku tulee milloin mistäkin. Pelottaa eniten se, että miten vauvan tultua aika riittää kaikille lapsille... Toisaalta kiva, kun on kotona kun isommat lapset pääsevät koulusta eikä tarvitse olla töissä.

Seksi on ollut runsasta ja antoisaa viime aikoina :) Tosin olen aika poikki iltaisin, ei sentään ihan joka ilta jaksa. Musta tuntuu että meidän seksielämä on vaan parantunut lasten saannin jälkeen.
 
Heh, mä en oo saanu vielä ees raskaustodistusta että pystysin hakemaan äitiysrahaa jne. :D Saan vasta 2vk päästä sen todistuksen ku on seuraava neuvolakäynti. Tosin eipä tässä vielä mikään kiire ole niitä tukia hakea :) Viimeksi hain netistä ja tosi nopeasti tuli päätökset, ei tainnu mennä paria päivää kauempaa.

Miten te muut jakselette näillä helteillä?
Musta tuntuu jo että kuolema tulee kun on niin tukala olo jos on ulkona, vaikka vaan varjossakin. Äsken olin vartin pihalla ja rupes heikottamaan. Pahoinvointikin palaa aina kun nää helteet iskee, talvea odotellessa... Ruokakaan ei maistu, väkisin pitää yrittää jotain syödä mutta vettä onneksi menee niin ei nestehukka tule.

Suonikohjuja löytyy täältäkin, yök! Mulla oli niitä jo pohkeessa muutama ennen ekaa raskautta mutta sitten raskausaikana ne paheni ja nyt tässä toisessa raskaudessa niitä on jo ihanasta nivustaipeessakin :x Ja on muuten kipeitä! Meillä ne on sukuvikana ja mun äidiltä niitä on leikelty aika reippaasti. Mullekin jo lupailtiin että leikkuulle pääsen sitten kun lapset on tehty.

Eisbärchen-kaukalopussi toimii ihan hyvin vaununkopassakin mutta ite ainakin olin sen verran laiska etten jaksanu irrottaa sitä kaukalosta :D Joten vaunuissa meillä oli sitten erikseen Ticketin untuvapussi joka on vähän isompi kun tuo kaukalopussi. Täytyy nyt vielä harkita sitten että hankkisko tälle tulokkaalle sellasen Lindexin tms. toppapuvun jossa on se jalkaosa semmonen pussi mutta sitä haalaria vois sitten käyttää kaukalossakin. Tulis nyt ne toppakamppeet kauppoihin ni pitäs lähteä shoppaileen, esikoisellekin pitäs löytää toppahaalari.

nipsu83 ja poika 22+2
 
Neuvolalääkärillä käyty. Kovin suurta poikaa emme näillä tietoa odota syntyväksi.
Lakimitta 64,2
Vatsanympärys 204
Reisiluu 46,5

Näistä laskettuna painoarvio on 803g. Mutta ihan sopiva paino kuitenkin. Käyrien sisällä mennään :)

Huomiseksi sain ajan verikokeisiin, koska viime raskaudessa oli hepatogestoosi. Maksa- ja sappiarvot mitataan tästä eteenpäin neljän viikon välein. Tosi hyvä, kun pääsee ajoissa niihin kokeisiin. Sappiarvot taisi olla juuri ne, joissa tulosten saaminen kestää monta päivää. Jos joutuisi odottamaan sinne asti, että oireet alkaisi ja menisi vasta sitten kokeisiin, niin odottaminen olisi taas inhottavaa. Oli se kutina sen verran kova, että unettomia öitä sai viettää. Lääkitystä kun ei ennen tulosten saamista voida määrätä, vaikka oireet olisikin ihan selvät.

Sellaisia kuulumisia meillä :)

Aurinkoisia ajatuksia ja pikkuinen 26+3
 
starhope tiedän, netissä hainkin ja olen käynyt tarkistamassa, mutta päätöstä ei ole tullut. Yli viikko aikaa hain. Raskaustodistus oli kotona kaks viikkoa ennen kun sain sen vietyä. Tiedän, että sen ois voinu postittaa, mutta kela on melkeen naapurissa niin vein sen suoraan sinne samana päivänä kun hain pakettia kelan sivuilla.
 
Viimeksi muokattu:
Käydään melkein aina k-kaupoissa ja cittarissa on kyllä jos jonkunlaista kärryä, mutta ei just sellaista missä olis se kaukalo ja erikseen paikka vielä isommalle. Pitänee joskus prismassa käydä katsomassa jos sinne eksyy.

Kokoarviota täällä ei vissiin normaalisti tehdä, paitsi ehkä sit jos epäillään isoa vauvaa. Esikoinen onneksi oli ihan normaalin kokoinen, 49cm ja 3,6kg. Minulle noita kokoarvioita tehtiin viikoilla 32 ja 34, kun kävin ylimääräisissä ultrissa kohdunsuun tilanteen takia. Samalla siellä sitten mittailivat vauvan ja onneksi kasvoi just keskikäyrillä niin ei tarvinnut jännittää. Tälläkin kertaa seuraillaan tilannetta ja ylimääräinen ultra on viikolla 28+1. Joten saa nähdä onko samaa kokoluokkaa tää tulokas. Esikoinen on tyttö ja toivotaan ettei tää poika ainakaan kovin paljon isompi olis. Viikon päästä on neuvolalääkäri ja siellä toivonmukaan saa jotain tietoa tuosta kohdunsuun tilanteesta.

Tirppana 25+1
 
Kyyneltenhymy mulla kesti esikoisen synnytys kaikkinensa 25h josta pari tuntia ponnistamista... Poika oli jotenkin osittain kasvotarjonnassa, tai ei ollut kokonaan päälaki edellä tulossa. Imukupilla sit auttoivat.
Mulle kyllä sanottiin siellä synnärillä että kerta ensimmäinen oli noin iso ja mahtui alakautta ulos niin jatkossa ei oo vauvan koolla väliä, kehuivat lantion kokoa. Vaikka ei toi vauva mun mielestä nyt sentään mikään jättiläinen ollut..
Ei mua oikeastaan se vauvan koko hermostuta, kaikki muu sitten synnyttämisessä hermostuttaakin :D

Joku valitteli että vaivoja on jo nyt ja mietti mitä se on lopussa, täällä vähän samat mietteet.. Huh huh. Voi ottaa koville.
Selkä ja vatsa ja kaikki väsyy jos pitkään on jalkeilla ja kävelee, liitokset (luulen että nää on liitoskipuja) särkee aina välillä ja vaikka mitä. Saa nähdä onko sitä kovin kipeä syksyllä..

Viimeinen lomaviikko alkoi, kauhulla odotan seuraavan kahden kuukauden työ rutistusta. Meillä esikoinen 1v 7kk heräilee edelleen monta kertaa yössä ja nyt lomalla oon saanut tasoitettua univelkaa nukkumalla päikkäreitä kun poikakin nukkuu, hoitolasten ollessa täällä se ei tietenkään onnistu. Välillä jännittää oma jaksaminen jos yöt on kovin rikkinäisiä ja loppuraskaudessa kroppakin jo kaipaa enemmän lepoa.
Pitää koittaa ajatella että sit kun hetken jaksaa niin alkaa äippäloma, me asutaan uudessa ihanassa kodissa ja voi sit vaan päivät laitella paikkoja kuntoon ja huilata sekä nukkua taas päikkäreitä. Ja sit ei oo enää kauaa kun vauvan saa syliin <3

Josko sitä kömpisi nukkumaan.

Susimieli ja vikkelä Pikkusisko 23+5
 
Kivuista täällä pääasiassa paikat todella hyvässä kunnossa. En ois ikinä uskonu, että menee näinkin pitkälle näinkin kivuttomasti :O (pitää koputtaa puuta ja toivoa, että jatkuu näin). Ainoa, mikä on niin meillä on töissä 10 tuntisia päiviä ja todella kuuma silloin kun on helteet. Silloin väsyttää. Oonkin pyytäny ylimääräisiä vapaita mutta 10 tuntiset päivät ei todellakaan ole mua varten nyt -eikä kuumuuskaan. Toivottavasti kroppa kestää. Onneksi pääsen liikkumaan töissä -paikallaolosta ei tulisi mitään.

Miramei & Sintti 27+0 *poks*
 
Nuo kivut on kyl mietinnässä, nytki jo niin tiukkaa tuntuu raskaus tekevän, mitä se on viiden viikon päästä !? :headwall:

Tänään ois tarkotus lähtee eläinpihaan tallustelemaan, onneks näyttää olevan varjonen päivä! Kuhan ei vettä tulis..

Eilen illalla aloin nukkumaan mennessä miettiä sitä mun oloa synnyttämässä ja sairaalassa, kun kotona oottaa pieni poika. Onneks meillä on mummo ja ukki eläkkeellä, niillä ei yleensä ole ohjattua toimintaa joten pääsevät meille avuks :) Saavat sitten tulla tänne kun lähetään synnyttämään ja haluan että ne asuu meillä sitten sen mun ja vauvan sairaalassa oloajan. En halua että poika on pyörryksissä jo vauvasta ja sit se revitään pois kotoa päiväks tai pariks. Sit mietin perhehuonetta jos sellasen sais, mutta onko se vähän väärin "isi lähtee vauvan luo, sä jäät kotia" !? Mä ajattelen aina monen mutkan kautta kaikki :D Mutta ehkä me ehitään perheenä olemaan kotona ja ukot vaan käy päivisin sairaalassa.
Jokos teijän isit on miettiny isyysloman alotusta? Meillä taitaa onneks miehen työpaikka joustaa sen verran että pekkasena menee synnytyspäivä/päivät ja sit olis töissä niin kauan että on kotiutumispäivä vauvan kanssa ja sit jäis kotia viikoks tai kaheks.

Taidanpas mennä laittaan aamupalaa että päästään kattoon possuja :)

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 26+4
 
Minäkään en ole vielä saanut edes raskaustodistusta, joten siis kelan hakemukset on laittamatta. Huomenna olis vihdoin neuvola, jossa pitäis noita kela-juttuja käydä läpi ja saan todistuksen. Sitten tällä viikolla pitäis vielä käydä työpaikalla ja sit hakemukset eteenpäin :)

Joku kyseli seksielämästä. Alkuraskaudessa mun ei tehny yhtään mieli ja koko ajan oli vielä jännitys ja pelko takaraivossa keskenmenon takia, joten miesparka joutu olee varmaan melkein sen 3 kuukautta ilman : /. Sitten pikkuhiljaa on halut heränneet takaisin ja nyt haluttaa useammin kuin normaalisti. Ja seksi tuntuu kiihkeämmältä ja helpommalta kun on niin paljon tuota kostuketta omasta takaa :). Ja mies innostuu noista isommista tisseistä :D

Mulla ei vielä oo mitään ihan vaikeita raskausvaivoja. Selkä vaivaa aina ajoittain. Alaselkä ei tykkää ainakaan selällään makaamisesta eikä huonossa asennossa kykkimisestä ja välillä oikeaa pakaraa vihloo niin, että jalka meinaa pettää alta. Toivottavasti ei ala liikaa koskemaan töissä, että pystyis sen pari kuukautta olee sielä.

Mies on tuore yksityisyrittäjä, joten saa nyt nähdä että miten se pystyy pitää isyyslomia. Kovasti se kyllä aikoo viettää jonkun viikon minun ja vauvan kanssa, mut luulen että sen lomat on osittaisia et ainakin illalla pitää käväistä hallilla tai laittaa muutama s-posti :). Toivon, että ainakin sit heti kun vauva on syntynyt, pystyis olee muutaman päivän kotona :).

Hyvä Susimieli, että sinua ei haittaa tuo synnärin vaihdos noin loppuvaiheessa. Minua puolestaan rupes nyt vähän jännittää tuo synnytystilanne, kun meillähän ois kai ollut sama synnäri. En haluu et ekasta synnytyksestä jäis huono maku : /. Olen tähän asti ajatellut, että on hyvä kun on iso sairaala ja että varmasti on asiantuntevaa ja osaavaa henkilökuntaa. Nuokin kokemukset on varmaan niin henkilökohtaisia ja riippuu tietysti päivästäkin, onko siellä kiireistä tai rauhallista. Itse en vielä jotenkin osaa pelätä itse synnytystä, kun ei ole ennakkokokemuksia. Mutta eiköhän sitä jännitystä ehdi vielä tässä tulevina kuukausina kerätä :)

Nannikki 23+2
 
Susimieli: kiitos vinkistä! Hommasin tuollaisen Lidexin pussin, se vaikutti oikein hyvältä. Innostuin kyllä eilen kaupungilla ja ostin vielä Reiman haalarin, josta saa tehtyä pussin, se on tosin ohuempi. Kuskailen paljon isompia lapsia harrastuksiin, joten uskon että noille on käyttöä. Nämä olikin ekat ostokset vauvalle!

Nipsu: minä tykkään normaalisti helteistä ja viihdyn rannoilla tosi hyvin. Nyt tänä kesänä välttelen auringonpaistetta ja rannoilla tykkään käydä uimassa ja sitten heti varjoon. Mulle tulee bussissakin huono olo, kun siellä on aina niin kuuma. Yleensä luen työmatkat kirjaa, mutta nyt en voi.

Isyysvapaita ei olla kummemmin mietitty. Miehen työpaikalla on aina joustettu hienosti ja lomien sopimisessa tai siirtämisessä ei ole ollut mitään ongelmia.

Mua kyllästyttää jatkuva pissalla ramppaaminen. Työt keskeytyy vähän välilä :)
 
Nannikki jos sä jyväskylässä synnytät niin on täällä kuulemma mukaviakin kätilöitä, meillä vain sattu huono tuuri viimeksi. Kaveri just synnytti kolme kuukautta sit täällä ja oli ollut mukavaa henkilökuntaa.
Mulla vaan itsellä hirvittää että ois tullut sama haahka tälläkin kertaa niin on kiva mennä uuteen paikkaan.
 
Synnärillä olo meillä mies saa olla pojan kaa yöt kotona, synnytyksen ajan poika on jomman kumman meidän vanhemmilla hoidossa, varmaan niin että isovanhemmat tulee meille. Koirakin saa sit samalla hoitoa. Mä toivon mahd. pikaista kotiutumista ja sit keritään olla perheenä. Mies ja poika saa kumminkin päiväsaikaan olla laitoksella meidän kanssa.
Miehen isyysloma on vielä auki, tekee mahdollisesti töitä kotoa käsin niin sit on ainakin isoimman osan päivää apuna. Varmaan saa pari viikkoa ainakin töistä vapaata ihan vaan perheelle

Susimieli ja Pikkusisko 23+6
 
Kävin täälä marraskuisten ryhmässä kurkkimassa :) Itse oon tuossa joulukuun tonttuset ryhmässä mukana, laskettuaika on joulukuun alussa 5.12. Katselin, että tässä marraskuisissa oli muutama merkinnyt sairaalaksi Seinäjoen ja oli kans ensiodottajia. Itse oon tässä muuttanut keväällä miehen perässä seinäjoelle, kylläkin pohjanmaalta kotoisin eli ihan lähettyviltä. Ja sitten tulikin tällänen yllätys keväällä, nyt on raskausviikkoja 21+5, ensiodottaja ja ikää tuli juuri 24v. Viimeviikolla olin ru:ssa, missä kaikki ok ja poikavauva olisi näillä tiedoilla tulossa :D
Kaikille mukavaa odotusta, onneks tuli muutama viileempi päivä välillä, meinas noi helteet jo käydä tukalaksi vaikka onhan se ihanaakin tuo auringon lämpö :)
 
Kah ajatus katkos viikoissa :LOL: Ei ny sentäs mennä aikaa eelle... Vaik ei ois paha olleskaan jos olisikin noin paljon... Otetaas viel se 10 vk pois :p

Äippäavustuksesta kyl pakko sanoon et kauhian nopeesti tuli päätös :O Viikko meni päätökseen ja siit alle viikko ni on jo maksuskin... Rahana siis otettiin, eli tää mamma pääsee vauva tarvike ostoksille loppu viikosta :) Tai jos ensi viikolla menis ni ois lomallekin vähän äksöniä :D Ensi viikko ois lomaa ja se tuleekin kyllä enemmän kun tarpeeseen... Mul on alaselkä niin jumis/rikki/katki/poikki kun vaan voi olla... Ihan alkaa kyl oikeesti pelottaa et kuin se kestää loppuun saakka töissä... Kaks kk ois kuitenkin vielä jaksettava... Kävely on ihan yhtä tuskaa kun pidempään jaloillaan on... Nukkues kyljen kääntäminen jotain sanoin kuvaamatonta :( Herää puol taloo ko mä ujellan :)

Mä oon täs ihmetelly et oonko mä oikeesti niin solakas kunnos ko ei vieläkään oo muutamat mun läheiset ihmiset huomannu tai ainakaan sanoneet mitään et ois raskauden hokanneet... Eikä tää mun masu ny niin siro oo :D Ja kävelyki on jo ko ankan vaappuminen :p

Nyt paimentamaan lapset unille ja ylimääräset omiin koteihinsa :)

Anskuli&Papu 26+1
 
Täällä haettu pakkausta jo kohta 2 viikkoa sitten ja päätöstä ei kelan sivujen mukaan ole vieläkään tehty!! Johtuuko siitä, ettei työnantaja vielä oo ilmottanut palkkatietoja et saisivat tehä kaikki kolme hakemusta päätökseen kerralla vai mistähän siellä kiikastaa, kun toisilla niin nopeesti tapahtuu?? Onko teillä muilla tullut kaikki päätökset samaan aikaan? Siis lapsilisä, vanhempainraha ja vanhempainavustus?
 
anskuli eihän sun tarvi niitä palkkakuitteja liitteeksi laittaa vaan sun palkanlaskija ilmoittaa kelaan sun pyytämältä ajalta palkat..eli siltä ajalta, mikä on sulle edullisin. Minä aion ottaa 1.4-23.9 ajalta. Eli puolen vuoden tulojen mukaan.
 
Aivan liian aikaista huomenta kaikille :wave:

Miramei ei mullakaan oo tullu päätöksiä raha hommista kelalta vaikka pakkauksen oon saannu. Jos ne on kesälomalla kelassa ja unohtanu koko homman ?!

Synnäreillä on kyllä aina monenmoista kätilöä, ei oo vaan sairaalasta kii! Itellä ehi olla kolme kätilöä synnytyksen aikana. Eka oli ok, toka oli ihan kuspää ja kolmas oli taivaallinen :D Näit on moneen junaan!

Eilen tuli lampsittua eläinpuistossa ja sielt tultiin ja menin pitkälleni, pikkusen meinas maha sanoa sopimuksen irti! Semmonen kipu alko mahassa ja kyljelleen ei voinnut edes kuvitella menevänsä, onneks helpotti. Nyt istuin taas yön vessassa ja nytki heräsin vaan kamalan pahoinvoinnin takia ylös :headwall: Jos tää tästä helpottas kun söin.

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 26+5
 
Kyllä se äitiyspakkaus pitäisi saada aikaisemmin. Mä toimitan (tai siis palkanlaskenta) palkkatiedot kelaan vasta myöhemmin ja kelasta sanottiin että tuon pakkauksen kyllä saa aika nopsaan. Jospa siellä ollaan nyt lomilla ja toiminta hitaampaa..?

Mulla oli synnärillä viimeksi ihan kauhea kätilö. Siis onneksi vasta siellä perhehuoneessa, ei itse synnytyksessä (niissä on sattunut olemaan aina tosi mukavat). Tämä ihminen ei katsonut silmiin ollenkaan (!) eikä puheesta saanut mitään tolkkua. Kun kerroin että vauva oli nukkunut pidemmän pätkän, kävi sen jälkeen herättelemässä meitä vähän väliä niin etten saanut itse oikein yhtään unta. Vierailijatkin ihmettelivät kätilön omituista käytöstä, jotenkin tosi epäsosiaalinen. Sai mut huolestumaan vauvan voinnistakin kun oli ottanut yhteyttä lääkäriin. Jouduin sitten puhelimitse selvittelemään lääkäriin kanssa mistä oikein on kyse, kun kätilöstä ei saanut mitään irti. Kaikki oli kunnossa ja turhaan otettiin pienestä verikokeita yms. Mulle ei oikein koskaan selvinnyt miksi niitä piti ottaa. Onneksi yöllä oli toinen hoitaja, jolta sai neuvoja ja pystyi juttelemaan ihan normaalisti. Jos olisi ollut esikoinen, oisin varmaan ollut tosi paniikissa. Onneksi nyt oli kolmonen, ja itsellä oli kokemusta vauvan hoidosta kun ei niistä neuvoista (peseminen, vaipanvaihto jne.) saanut mitään järkevää irti.

Tulipas vuodatus! Mutta toi on jäänyt mun mieleen ja toivon tosiaan etten enää ko. ihmiseen törmää.
 

Yhteistyössä