mahan näkyminen ei siitä voi kyllä sanoa että näkyy seuraavasta aina paremmin... se on tosi yksilöllistä.
itellä pullahtanut ekasta jo hirmu aikaisin, eikä puhettakaan et ois voinut normi-vaatteita enää aikoihin pukea.
kaverini taas oikein TOSI hoikka, ja kolmattaan kun odotti, oli langan laiha vielä tosi pitkään! se niin riippuu jokaisen kropasta, aineenvaihdunnasta ja niin edelleen.
ite oon ostanu äitiysvaatteita kirpparilta, niitä löytyy ihan uuden veroisina. ja edullisesti.
ja parit housut oon ite ommellu, siis kaventanut. että eivät tipu jalasta. pitikin mennä laihtumaan
monu tuttu ihmetellyt et kasvoista huomaa et oon kovasti laihtunut... ei ne ole tajunnu mahaa tuijottaa
huppari peittää ehkä hiukan vielä, mutta kiva saada piristävää palautetta, että laihduttaminen kannatti!
mehän pistettiin miehen kanssa urakalla painon pudotus päälle tossa helmikuun lopulla. no, mä sain sen liki 8 kiloa pois, mies on saanu 10kg. eikä muutettu muuta kuin peruna ja hiilarit vähemmälle. ei siis kokonaan pois. vaaleat leivät vähemmälle kans, ja tiukasti pidetään karkkipäivästä kiinni, välillä repsahtaen
lisätty paljon kasviksia ruokaan, ja pidettykin säännölliset ruoka-ajat. unohtamatta kunnollista aamupalaa sekä kevyttä iltapalaa. ja nesteitä. ja on kyllä siis kannattanutkin.
sikiön liikkumattomuus ultrassa se voi riippua aivan täysin kellonajastakin, vauvalla voi olla jo selkeä uni-rytmi.
mulla on kaikissa kolmessa odotuksessa vauva ollut alusta saakka selkeä-rytminen, ja monesti jos neuvolakin sattui olemaan sen uni-aikaan, piti herätellä että saatiin kunnolla sydänääniä kuulumaan.
ja mikä mukavinta, sen rytmin sain pidettyä vauvan synnyttyäkin
helppoa
kesä on täällä niin saapuivat pääskyt :heart: voi niiden liverrystä ..... ihanaa, muutenkin ulkona ihanan kesäinen tuoksu, lämmin.... kukkapenkkiä möyhentelin tuossa ulkoilun ohella, ja niin tekisi mieli kärrätä multaa, mutta en tuon laskeuman takia uskalla mitään niin raskasta alkaa tekemään. sitä paitsi mies komentaisi välittömästi jos tietäisi
mä rakastan kukkien hoitoa, ja pihan nyppimistä
se on jotenkin niin rentouttavaa!! ja kun rikkaruohot kerää penkistä pois , näkee kätensä työn tuloksen välittömästi. ja pihapiiri kun on nätti ja siisti, on kiva olla.
kerpele ja löystyneet nikamat tai jotain onko sulla yliliikkuvuutta nikamissa? kuulostaa niin samalta tuo paukkuminen... mulla on, ja tukivyön hain alkuviikosta, liikkuminen PALJON helpompaa!!!!
mulla nikamat poksuu, aivan kuin vetoketju menis ylhäältä ales.... ja se löystyminen on käynyt edellisessäkin odotuksessa hyvin aikaisin. tarttis olla ne selän lihakset vaan niin hirveen timmissä kunnossa, että ei pahenis. tarttis vissii sitäki alkaa jumppaamaan....
lantionpohjan lihasten jumppaaminen muistakaa hyvät naiset jumpata!!!!!! neuvolassa ei ainakaan mulle ole koskaan sanottu, MIKSI......
Nyt jos koskaan sen tiedän... kohdun laskeuma ei ole kiva juttu. verta vuotelee päivittäin, ja se vaan tippuu tippumistaan. onneks maanantaina on lääkärineuvola. jos saisin lähetteen polille niitä tukirenkaita asennuttamaan...
ite oon nyt tehnyt joka aamu niin, et laitan herätyksen puolta tuntia entistä aiemmin, ja sen ajan jumppaan sohvalla maaten. sitten jumppaan vielä kesken päivän, ja iltasella esim jonkun tv-ohjelman ajan. puolisen tuntia silloinkin. tiedä sitten onko siitä enää hyötyä kun tilanne on jo tämä, mutta yritän ainakin kovasti.
olen mä jumpannut joka synnytyksenkin jälkeen, aloittanut jo heti osastolla maatessa. mutta netistä löytyikin infoa, ja koska mullakin on taaksepäin kallistunut kohtu, se lisää laskeuma-riskiä huomattavasti. no eipäs ole tätäkään kukaan lääkäri viittiny mulle etukäteen sanoa, et oisin jumpannu sitten vaikka viimeset 10 vuotta päivittäin.
mun mielestä tää asia on AIVAN liian salattu. että siitä ei puhuta neuvolassa heti. ja painoteta näitä syitä, mikä voi olla seuraus jos jumpata ei hullun tavalla, tai vallankin jos taaksepäin kallistunut kohtukin sattuu vielä olemaan.
oon päättänyt et jos mulle sattuis tarvittaessa tekemään keisarinleikkaus, niin haluan mun papereihin valmiiks, et saavat tehdä kohdunpoiston samalla kerralla, kun mahanahka on auki vedetty.
mä en halua enää ainuttakaan raskautta!!!!! en!!! kyllä neljä riittää, ja nää vaivat tuskin seuraavassa odotuksessa yhtään helpommat oiskaan.
tällainen avautuminen ennen pikku päivänokosia
hiphei ja hellurei