Painonnoususta, viimeksi tuli 12kg, jotka imetys vei täysin pois. Valitettavasti imetyksen (ja imetysdieetin) loppumisen jälkeen innostuin syömään ja nyt minulla on paino suunnilleen samassa kuin ensimmäisen raskauden loppupuolella, ylipainoa on siis n. 10kg. Tavoitteena olisi pienempi painonnousu kuin viimeksi.
Tyttö vai poikaolo? Mulla on ihan poikaolo, koska meidän suvun viimeisin tyttö täyttää tänä vuonna 18v.
Joten kai hyvin alkanut poikaputki jatkuu. Poikia on tuon tytön jälkeen syntynyt serkuille, mulle ja sisaruksille yhteensä 8.
Tosin esikoiseni 3v on avuliaasti alkanut jutella, että hänelle syntyy sisko. Hauskinta tässä on, että ei olla hänen kuulteen puhuttu asiasta mitään. Katsoi joku päivä vauvoista kertovaa juttua pikkukakkosesta ja siitä iski kova "siskokuume". On esimerkiksi päiväkodissa puhunut saavansa siskon, samoin miehen äidille, joka ei vielä odotuksesta tiedä. Kiva nyt kieltää kaikki ja seuraavassa hetkessä (toivottavasti) paljastaa, että sittenkin olisi sisarus matkalla.
Meillä siis tietää mun parhaat kaverit ja mun vanhemmat ja sisarukset. Mies ei ole vielä halunnut kertoa kellekään. Minä kerroin heti plussan saatuani, koska tuulimunaraskaudesta opin, että tukijoukot ympärillä ovat hirmuisen tärkeät, jos kaikki ei sujukaan hyvin.
ON; kuvotus on aika järkyttävää. Se iskee noin kaksi tuntia edellisestä ruokailusta, ei rajoitu todellakaan aamuun. Paljon aiemmin ja pahempana iski kuin esikoisesta, josta alkoi viikolla 6 ja ainoastaan muutaman kerran oksensin, jos ruokailu venyi pitkäksi.
Eilen soittelin meidän lapsettomuuslääkärille ja varailin ultra-ajan. 3.3. asti täytyy jaksaa odottaa. Ultra on vielä suoraan yövuoron jälkeen, saas nähdä saako sen jälkeen enää nukuttua. Samalla soitti myös klexane reseptin ja eilisestä alkoi piikittely. :/ Edellisessä raskaudessa tuli tulppa ja sen vuoksi pitää koko raskaus ja lapsivuodeaika pistellä itseään. Älyttömän hintaista tuo lääke, kk:n annos maksaa 100. Onkos täällä muita pistelijöitä? Onko teillä ylimääräisiä kontolleja tai oletteko äitipolin asiakkaita tuon seurauksena? Kun viimeksi kävin äitipolilla, kun klexane meni hoitoannoksella, mutta tuleeko ylläpitoannokseen seurantaa? Mielelläni siis kävisin masuun kurkkimassa, jos yhteiskunta sen tarjoaa.
Mutta nyt takaisin työn tekoon, vaikka motovaatio onkin nolla. Jaksan sentään olla potilaille kiva, vaikka muutoin ei työ huvitakaan.
Kuume ja Nyyti 4+3